Netgear DGN1000 - Dioda Lan świci na Czerowo

Data: 2011-04-18 03:37:37
Autor: disign
Netgear DGN1000 - Dioda Lan świci na Czerowo
Witam
posiadam ruter Netgear DGN1000 i mam takie pytanie mianowicie mam do
niego podłączone dwa komputery stacjonarne i jak obydwa pecety mam
wyłączone to diody przy porcie LAN na ruterze świecą się ,tylko z tym
że w przypadku 1 PC dioda świeci się na czerwono a w 2 PC na zielono.
Podłączenie do innego portu LAN nie zmienia tego stanu, I teraz się
zastanawiam co może być tego przyczyną i jak można to naprawić aby też
dioda świeciła na zielono. Po prostu chciałbym się dowiedzieć bo to
mnie irytuje, a nie mam problemów z internetem jak włączę 1PC, ruter
sygnalizuje że wszystko jest poprawne (diody na zielono).
dodam że 1PC mam podłączony do rutera kablem UTP kategorii 5E

za odpowiedz z góry dziękuje

Data: 2011-04-18 12:10:08
Autor: Smok Eustachy
Dnia Mon, 18 Apr 2011 03:37:37 -0700, disign napisał(a):

[...]
sygnalizuje Ĺźe wszystko jest poprawne (diody na zielono). dodam Ĺźe 1PC
mam podłączony do rutera kablem UTP kategorii 5E

A instrukcja co na to?

Data: 2011-04-18 09:21:05
Autor: disign
On 18 Kwi, 14:10, Smok Eustachy <smok.eusta...@wurg.pl> wrote:
> [...]

> sygnalizuje że wszystko jest poprawne (diody na zielono). dodam że 1PC
> mam podłączony do rutera kablem UTP kategorii 5E

No nie za wiele , wczytałem się w instrukcje płyty głównej Asusa  i z
tego co zrozumiałem diody przy porcie LAN na tej płycie powinny się
świecić  na zielono w przypadku prędkości 1GB/s a na pomarańczowo w
przypadku 100mb/s. No i świeci mi się na pomarańczowo ale tylko jedna
z diod a druga na czerwono na tym porcie LAN. I nie wiem o co chodzi
tak naprawdę.

Data: 2011-04-18 18:50:15
Autor: JoteR
"disign" napisał:

[...]

jedna diod a druga na czerwono na tym porcie LAN.
I nie wiem o co chodzi tak naprawdę.

Ja również. To w końcu gdzie Ci się świeci ta czerwona dioda? Przy porcie LAN w routerze, czy przy karcie sieciowej na płycie? Bo najpierw piszesz o routerze, a nagabnięty o instrukcję do niego - piszesz o płycie i diodkach przy porcie LAN na płycie.
Co do routera, jeśli to dokładnie ten model:
ftp://downloads.netgear.com/files/DGN1000_SM_15Oct09.pdf
to nic tam nie jest napisane o "LED activity: solid red" przy porcie LAN, zatem można domniemywać, że towar jest niezgodny z umową ;->
Dalsza procedura zależy od tego, gdzie go nabyłeś - jeśli w normalnym sklepie, to możesz go reklamować z powodu jak wyżej, jeśli natomiast z (za przeproszeniem) Allegro, to pozostaje Ci z tym żyć dalej ;-)

JoteR

Data: 2011-04-18 10:01:33
Autor: disign
Netgear DGN1000 - Dioda Lan świci na Czerowo
On 18 Kwi, 18:50, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"disign" napisa :

> No nie za wiele , wczyta em si w instrukcje p yty g wnej Asusa
> i z tego co zrozumia em diody przy porcie LAN na tej p ycie powinny
> si wieci  na zielono w przypadku pr dko ci 1GB/s a na pomara czowo
> w przypadku 100mb/s. No i wieci mi si na pomara czowo ale tylko
> jedna diod a druga na czerwono na tym porcie LAN.
> I nie wiem o co chodzi tak naprawd .

Ja r wnie . To w ko cu gdzie Ci si wieci ta czerwona dioda? Przy porcie
LAN w routerze, czy przy karcie sieciowej na p ycie? Bo najpierw piszesz o
routerze, a nagabni ty o instrukcj do niego - piszesz o p ycie i diodkach
przy porcie LAN na p ycie.
Co do routera, je li to dok adnie ten model:ftp://downloads.netgear.com/files/DGN1000_SM_15Oct09.pdf
to nic tam nie jest napisane o "LED activity: solid red" przy porcie LAN,
zatem mo na domniemywa , e towar jest niezgodny z umow ;->
Dalsza procedura zale y od tego, gdzie go naby e - je li w normalnym
sklepie, to mo esz go reklamowa z powodu jak wy ej, je li natomiast z (za
przeproszeniem) Allegro, to pozostaje Ci z tym y dalej ;-)

JoteR

nie musisz się denerwować zacząłem ten temat od tego że po wyłączeniu
komputera dioda LAN na ruterze świeci się na czerwono.
Kombinując zamianą kabli od komputera do rutera zauważyłem że diody na
płycie głównej komputera świecą się na pomarańczowo i czerwono a jak
komputer jest wyłączony to ta dioda co normalnie świeci na czerwono to
w takim przypadku wo gule  nie świeci ale Ruterze Dioda LAN świeci się
na czerwono.  Nie wiem może źle to opisałem

Data: 2011-04-18 19:42:29
Autor: btn
[...]

Może to zalezy od sprzętu? Nie bardzo Cię rozumiem ale podam jak to jest u mnie. PC połączony jest ze SW i nawet jak PC wyłącze z prądu to nadal na SW mam aktywne kontrolki od karty sieciowej. I uważam to za całkiem naturlane zjawisko. U Ciebie pewnie jest podobnie tylko w innych kolorach :)

> a jak  komputer jest wyłączony to ta dioda co normalnie świeci na >czerwono to w takim przypadku wo gule  nie świeci ale Ruterze Dioda
> LAN świeci się na czerwono.

Czyli jeżeli masz włączony komputer wtedy zapala się czerwona dioda oznaczająca że link między routerem a PC jest aktywny, dioda ta gaśnie gdy komputer zostaje wyłączony (aczkolwiek jest wtedy zjawisko jak opisałem wyżej).

Data: 2011-04-18 12:54:54
Autor: btn
W dniu 2011-04-18 12:37, disign pisze:
[...]

Sprawdź w instrukcji co oznacza świecąca dioda na czerwono. Możliwe że karty na kompach pracują na różnych szybkościach (np. 10 i 100mb).

Data: 2011-04-18 07:22:43
Autor: disign
On 18 Kwi, 12:54, btn <w...@bez.pl> wrote:
> [...]

Sprawdź w instrukcji co oznacza świecąca dioda na czerwono. Możliwe że
karty na kompach pracują na różnych szybkościach (np. 10 i 100mb)..

Rozumiem
a wytłumacz mi jak ma to zmienić , bo na razie wygląda to tak że na
moim nowszym komputerze karta sieciowa działa wolniej niż na starszym,
tego nie rozumiem.

Data: 2011-04-18 16:30:05
Autor: Rafał Łukawski
[...]

JeĹźeli w nowym komputerze masz karte 100mbps a w starym 1Gbps to naturalne (karty 1Gbps nie sa powszechnie stosowane), podaj modele kart ze starego i nowego komputera.

Data: 2011-04-18 08:38:55
Autor: disign
On 18 Kwi, 16:30, Rafał Łukawski <rafal...@lukawski.pl> wrote:
> Rozumiem
> a wytłumacz mi jak ma to zmienić , bo na razie wygląda to tak że na
> moim nowszym komputerze karta sieciowa działa wolniej niż na starszym,
> tego nie rozumiem.

Jeżeli w nowym komputerze masz karte 100mbps a w starym 1Gbps to
naturalne (karty 1Gbps nie sa powszechnie stosowane), podaj modele kart
ze starego i nowego komputera.
No właśnie odwrotnie na nowszym mam kartę  1Gbitową ,
na nowszym na tym co dioda na ruterze świeci na czerwono po wyłączeniu
komputera mam zintegrowaną kartę sieciową z płytą główna Asus P5N- E
SLI a na drugim tak samo karta sieciowa jest zintegrowana z płytą MSI
865PE NEO2-V

Data: 2011-04-18 18:59:29
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 18 Apr 2011 08:38:55 -0700 (PDT), disign napisał(a):

[...]

Asus P5N-E SLI według producenta ma kartę gigabitową
(http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5NE_SLI/#specifications).
MSI 865PE NEO2-V - 100 Mbit
(http://www.msi.com/product/mb/865PE%20Neo2-V.html#?div=Detail). Odnośnie
samego routera, to Netgear na swojej stronie pisze o czterech portach Fast
Ethernet, czyli 100 Mbit
(http://www.netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-gateways/dgn1000.aspx)

Tyle tylko, że według instrukcji konfiguracji
(http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/13527/session/L2F2LzEvc2lkL25CaHdIT3Jr),
to lampki portów Ethernet mogą świecić lub migać wyłącznie na zielono.
Czerwonego koloru używają kontrolki:
- Power (oznacza uszkodzenie sprzętu lub zakończone niepowodzeniem przejście
testu POST)
- Internet Port (oznacza brak połączenia wskutek braku odpowiedzi z DHCP,
PPPoE lub nieprawidłową autoryzację PPPoE)

Skąd więc u Ciebie czerwone diody LAN?

[ Nie tyle groźny jest rosyjski czołg, co jego pijana załoga.              ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-04-18 10:23:11
Autor: disign
Netgear DGN1000 - Dioda Lan świci na Czerowo
On 18 Kwi, 18:59, Przemysław Ryk <przemyslaw....@gmail.com> wrote:
Dnia Mon, 18 Apr 2011 08:38:55 -0700 (PDT), disign napisa (a):

> No w a nie odwrotnie na nowszym mam kart  1Gbitow ,
> na nowszym na tym co dioda na ruterze wieci na czerwono po wy czeniu
> komputera mam zintegrowan kart sieciow z p yt g wna Asus P5N- E
> SLI a na drugim tak samo karta sieciowa jest zintegrowana z p yt MSI
> 865PE NEO2-V

Asus P5N-E SLI wed ug producenta ma kart gigabitow
(http://www.msi.com/product/mb/865PE%20Neo2-V.html#?div=Detail). Odno nie
samego routera, to Netgear na swojej stronie pisze o czterech portach Fast
Ethernet, czyli 100 Mbit
(http://www.netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways...)

Tyle tylko, e wed ug instrukcji konfiguracji
(http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/13527/session/L2F2LzEvc...),
to lampki port w Ethernet mog wieci lub miga wy cznie na zielono.
Czerwonego koloru u ywaj kontrolki:
- Power (oznacza uszkodzenie sprz tu lub zako czone niepowodzeniem przej cie
testu POST)
- Internet Port (oznacza brak po czenia wskutek braku odpowiedzi z DHCP,
PPPoE lub nieprawid ow autoryzacj PPPoE)

Sk d wi c u Ciebie czerwone diody LAN?

--
[ Przemys aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie tyle gro ny jest rosyjski czo g, co jego pijana za oga.              ]

Po pierwsze na ruterze jest tylko jedna dioda lan która swieci po
wyłączeniu komputera na czerwono a gdybym wiedział skąd się wzięła to
bym o to nie pytał

Data: 2011-04-18 19:37:39
Autor: animka
W dniu 2011-04-18 19:23, disign pisze:
Po pierwsze na ruterze jest tylko jedna dioda lan która swieci po
wyłączeniu komputera na czerwono a gdybym wiedział skąd się wzięła to
bym o to nie pytał

To router też wyłącz i nie będzie świecila.

--
animka

Data: 2011-04-18 20:09:29
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 18 Apr 2011 10:23:11 -0700 (PDT), disign napisał(a):

Po pierwsze na ruterze jest tylko jedna dioda lan która swieci po
wyłączeniu komputera na czerwono a gdybym wiedział skąd się wzięła to
bym o to nie pytał

Sprawdzałeś te linki, które wklejałem? Szczególnie do instrukcji do routera?
Bo albo Ty źle jego model podałeś, albo Netgear w trakcie produkcji zrobił
jakąś modyfikację i nieuwzględnił tego w instrukcji. :(

[ Świat jest zły i jeszcze mu się to ułatwia.                              ]
[                                                            (Franz Kafka) ]

Data: 2011-04-18 18:36:27
Autor: Wojtek
Przemysław Ryk wrote:

Sprawdzałeś te linki, które wklejałem?

Wyczucia za grosz ....
Nie zauważyłeś, że siostra miłosierdzia nasza animka jeden post
wcześniej rękawy zakasała, bluzkę już pewnie rozpięła i ruszyła na
ratunek sugerując wyłączenie prądu a konsekwencji światła i tak dalej a
Ty się tu wp...sz z jakimiś linkami? Przecież odruch serca to emocje a
Ty je gasisz takimi przyziemnymi itd itp ;-P

--
Wojtek

Data: 2011-04-19 09:25:27
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 18 Apr 2011 18:36:27 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

Przemysław Ryk wrote:
Sprawdzałeś te linki, które wklejałem?

Wyczucia za grosz ....

Tak już czasami bywa...

[...]

Nic nie poradzę - taka ze mnie wredna małpa. :) Poza tym - Animka od
dłuższego czasu trzyma mnie w KFie :( więc i tak jej przeszkadzać w
niesieniu "pomocy" nie mam jak.

[ Główną przyczyną wszystkich rozwodów jest i pozostanie ślub.             ]
[                                                       (Günter Willumeit) ]

Data: 2011-04-19 12:56:07
Autor: Wojtek
Przemysław Ryk wrote:

..Poza tym - Animka od
dłuższego czasu trzyma mnie w KFie

Mnie już chyba też ;-( więc nawet nie mogę Ci pomóc cytując ;) własne
cierpienie z tego powodu pomijam ;))

--
Wojtek

Data: 2011-04-19 15:25:28
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 19 Apr 2011 12:56:07 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

Przemysław Ryk wrote:
..Poza tym - Animka od dłuższego czasu trzyma mnie w KFie

Mnie już chyba też ;-( więc nawet nie mogę Ci pomóc cytując ;) własne
cierpienie z tego powodu pomijam ;))

Niezbadane są drogi, po których spaceruje Animkowa logika... :D Łączę się z
Tobą, bracie w cierpieniu. :D

[ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta.                  (Oskar Wilde) ]

Netgear DGN1000 - Dioda Lan świci na Czerowo