Netgear DGN1000 - Dioda Lan świci na Czerowo

Data: 2011-04-18 12:54:54
Autor: btn
Netgear DGN1000 - Dioda Lan świci na Czerowo
W dniu 2011-04-18 12:37, disign pisze:
Witam
posiadam ruter Netgear DGN1000 i mam takie pytanie mianowicie mam do
niego podłączone dwa komputery stacjonarne i jak obydwa pecety mam
wyłączone to diody przy porcie LAN na ruterze świecą się ,tylko z tym
że w przypadku 1 PC dioda świeci się na czerwono a w 2 PC na zielono.
Podłączenie do innego portu LAN nie zmienia tego stanu, I teraz się
zastanawiam co może być tego przyczyną i jak można to naprawić aby też
dioda świeciła na zielono. Po prostu chciałbym się dowiedzieć bo to
mnie irytuje, a nie mam problemów z internetem jak włączę 1PC, ruter
sygnalizuje że wszystko jest poprawne (diody na zielono).
dodam że 1PC mam podłączony do rutera kablem UTP kategorii 5E

za odpowiedz z góry dziękuje

Sprawdź w instrukcji co oznacza świecąca dioda na czerwono. Możliwe że karty na kompach pracują na różnych szybkościach (np. 10 i 100mb).

Data: 2011-04-18 07:22:43
Autor: disign
On 18 Kwi, 12:54, btn <w...@bez.pl> wrote:
> [...]

Sprawdź w instrukcji co oznacza świecąca dioda na czerwono. Możliwe że
karty na kompach pracują na różnych szybkościach (np. 10 i 100mb)..

Rozumiem
a wytłumacz mi jak ma to zmienić , bo na razie wygląda to tak że na
moim nowszym komputerze karta sieciowa działa wolniej niż na starszym,
tego nie rozumiem.

Data: 2011-04-18 16:30:05
Autor: Rafał Łukawski
[...]

JeĹźeli w nowym komputerze masz karte 100mbps a w starym 1Gbps to naturalne (karty 1Gbps nie sa powszechnie stosowane), podaj modele kart ze starego i nowego komputera.

Data: 2011-04-18 08:38:55
Autor: disign
On 18 Kwi, 16:30, Rafał Łukawski <rafal...@lukawski.pl> wrote:
> Rozumiem
> a wytłumacz mi jak ma to zmienić , bo na razie wygląda to tak że na
> moim nowszym komputerze karta sieciowa działa wolniej niż na starszym,
> tego nie rozumiem.

Jeżeli w nowym komputerze masz karte 100mbps a w starym 1Gbps to
naturalne (karty 1Gbps nie sa powszechnie stosowane), podaj modele kart
ze starego i nowego komputera.
No właśnie odwrotnie na nowszym mam kartę  1Gbitową ,
na nowszym na tym co dioda na ruterze świeci na czerwono po wyłączeniu
komputera mam zintegrowaną kartę sieciową z płytą główna Asus P5N- E
SLI a na drugim tak samo karta sieciowa jest zintegrowana z płytą MSI
865PE NEO2-V

Data: 2011-04-18 18:59:29
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 18 Apr 2011 08:38:55 -0700 (PDT), disign napisał(a):

[...]

Asus P5N-E SLI według producenta ma kartę gigabitową
(http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5NE_SLI/#specifications).
MSI 865PE NEO2-V - 100 Mbit
(http://www.msi.com/product/mb/865PE%20Neo2-V.html#?div=Detail). Odnośnie
samego routera, to Netgear na swojej stronie pisze o czterech portach Fast
Ethernet, czyli 100 Mbit
(http://www.netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways/dsl-gateways/dgn1000.aspx)

Tyle tylko, że według instrukcji konfiguracji
(http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/13527/session/L2F2LzEvc2lkL25CaHdIT3Jr),
to lampki portów Ethernet mogą świecić lub migać wyłącznie na zielono.
Czerwonego koloru używają kontrolki:
- Power (oznacza uszkodzenie sprzętu lub zakończone niepowodzeniem przejście
testu POST)
- Internet Port (oznacza brak połączenia wskutek braku odpowiedzi z DHCP,
PPPoE lub nieprawidłową autoryzację PPPoE)

Skąd więc u Ciebie czerwone diody LAN?

[ Nie tyle groźny jest rosyjski czołg, co jego pijana załoga.              ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-04-18 10:23:11
Autor: disign
Netgear DGN1000 - Dioda Lan świci na Czerowo
On 18 Kwi, 18:59, Przemysław Ryk <przemyslaw....@gmail.com> wrote:
Dnia Mon, 18 Apr 2011 08:38:55 -0700 (PDT), disign napisa (a):

> No w a nie odwrotnie na nowszym mam kart  1Gbitow ,
> na nowszym na tym co dioda na ruterze wieci na czerwono po wy czeniu
> komputera mam zintegrowan kart sieciow z p yt g wna Asus P5N- E
> SLI a na drugim tak samo karta sieciowa jest zintegrowana z p yt MSI
> 865PE NEO2-V

Asus P5N-E SLI wed ug producenta ma kart gigabitow
(http://www.msi.com/product/mb/865PE%20Neo2-V.html#?div=Detail). Odno nie
samego routera, to Netgear na swojej stronie pisze o czterech portach Fast
Ethernet, czyli 100 Mbit
(http://www.netgear.com/service-provider/products/routers-and-gateways...)

Tyle tylko, e wed ug instrukcji konfiguracji
(http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/13527/session/L2F2LzEvc...),
to lampki port w Ethernet mog wieci lub miga wy cznie na zielono.
Czerwonego koloru u ywaj kontrolki:
- Power (oznacza uszkodzenie sprz tu lub zako czone niepowodzeniem przej cie
testu POST)
- Internet Port (oznacza brak po czenia wskutek braku odpowiedzi z DHCP,
PPPoE lub nieprawid ow autoryzacj PPPoE)

Sk d wi c u Ciebie czerwone diody LAN?

--
[ Przemys aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie tyle gro ny jest rosyjski czo g, co jego pijana za oga.              ]

Po pierwsze na ruterze jest tylko jedna dioda lan która swieci po
wyłączeniu komputera na czerwono a gdybym wiedział skąd się wzięła to
bym o to nie pytał

Data: 2011-04-18 19:37:39
Autor: animka
W dniu 2011-04-18 19:23, disign pisze:
Po pierwsze na ruterze jest tylko jedna dioda lan która swieci po
wyłączeniu komputera na czerwono a gdybym wiedział skąd się wzięła to
bym o to nie pytał

To router też wyłącz i nie będzie świecila.

--
animka

Data: 2011-04-18 20:09:29
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 18 Apr 2011 10:23:11 -0700 (PDT), disign napisał(a):

Po pierwsze na ruterze jest tylko jedna dioda lan która swieci po
wyłączeniu komputera na czerwono a gdybym wiedział skąd się wzięła to
bym o to nie pytał

Sprawdzałeś te linki, które wklejałem? Szczególnie do instrukcji do routera?
Bo albo Ty źle jego model podałeś, albo Netgear w trakcie produkcji zrobił
jakąś modyfikację i nieuwzględnił tego w instrukcji. :(

[ Świat jest zły i jeszcze mu się to ułatwia.                              ]
[                                                            (Franz Kafka) ]

Data: 2011-04-18 18:36:27
Autor: Wojtek
Przemysław Ryk wrote:

Sprawdzałeś te linki, które wklejałem?

Wyczucia za grosz ....
Nie zauważyłeś, że siostra miłosierdzia nasza animka jeden post
wcześniej rękawy zakasała, bluzkę już pewnie rozpięła i ruszyła na
ratunek sugerując wyłączenie prądu a konsekwencji światła i tak dalej a
Ty się tu wp...sz z jakimiś linkami? Przecież odruch serca to emocje a
Ty je gasisz takimi przyziemnymi itd itp ;-P

--
Wojtek

Data: 2011-04-19 09:25:27
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 18 Apr 2011 18:36:27 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

Przemysław Ryk wrote:
Sprawdzałeś te linki, które wklejałem?

Wyczucia za grosz ....

Tak już czasami bywa...

[...]

Nic nie poradzę - taka ze mnie wredna małpa. :) Poza tym - Animka od
dłuższego czasu trzyma mnie w KFie :( więc i tak jej przeszkadzać w
niesieniu "pomocy" nie mam jak.

[ Główną przyczyną wszystkich rozwodów jest i pozostanie ślub.             ]
[                                                       (Günter Willumeit) ]

Data: 2011-04-19 12:56:07
Autor: Wojtek
Przemysław Ryk wrote:

..Poza tym - Animka od
dłuższego czasu trzyma mnie w KFie

Mnie już chyba też ;-( więc nawet nie mogę Ci pomóc cytując ;) własne
cierpienie z tego powodu pomijam ;))

--
Wojtek

Data: 2011-04-19 15:25:28
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 19 Apr 2011 12:56:07 +0000 (UTC), Wojtek napisał(a):

Przemysław Ryk wrote:
..Poza tym - Animka od dłuższego czasu trzyma mnie w KFie

Mnie już chyba też ;-( więc nawet nie mogę Ci pomóc cytując ;) własne
cierpienie z tego powodu pomijam ;))

Niezbadane są drogi, po których spaceruje Animkowa logika... :D Łączę się z
Tobą, bracie w cierpieniu. :D

[ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta.                  (Oskar Wilde) ]

Netgear DGN1000 - Dioda Lan świci na Czerowo