Nettop - co sądzicie?

Data: 2012-04-07 21:31:34
Autor: Gil
Nettop - co sądzicie?
Atlantis <NOSPAMmarekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał(a):

A może jednak powinienem zdecydować się na klasycznego desktopa?

Pewnie nettop spokojnie by ci wystarczył. Mam Zotaca na atomie 2x1.66 z grafiką ION2. Wymiary 20x20x3 cm. Na Viście 32 chodzi świetnie. Nic nie przycina. Filmy ok. Kartę TV na USB obsługuje bez problemu. Ma 8xUSB oraz ESATA. Normalne wyjście na głośniki i mikrofon. Bierze około 22W plus monitor.
Da się pograć w starsze gry lub nowsze po zredukowaniu wymagań wideo i rozdzielczości ekranu.
Komfort pracy na takim nettopie jest nieporównywalny z netbokamu na atomie jednordzeniowym ze słabą grafiką.
Ale te urządzenie od roku strasznie podrożały, że teraz lepiej coś samemu złożyć na AMD A4 lub Intelu G620. Tylko będą brać 2x więcej prądu.
Od ponad roku w nettopach jest zapaść. Nic nowego w sklepach nie ma albo droższe niż rok temu. Mam wrażenie, że Intel nie rozwija tak tej linii bo to godzi w droższe procesory. Szkoda bo do domu świetnie się nadają.

Data: 2012-04-08 10:19:29
Autor: Rafal Lukawski
Nettop - co sądzicie?
On 2012-04-07 23:31,  Gil wrote:
[...]

No właśnie - do czego wykorzystuje się sprzęt, bo odtwarzanie filmów usprawniono już wraz z wejściem CUDA. Mam jako NAS platforme na dwu-rdzeniowym atomie + ION w wersji pierwszej.

Wcześniej miałem na tym windows i powiem potocznie - sorry Gregory, kup sobie lepiej notebooka na i3 który IMHO będzie brał podobną ilość prądu, a będzie działał w porównaniu z tym jak rakieta. Aplikacje takie jak Flash/Skype/Nokia Suite potrafią dośc skutecznie zatkać system, dlatego taki 'atomowy' systemik musi być bardzo dopracowany. Do każdego zadania najlepiej odpowiedni szybki programik zamiast standardowego. Trzeba się troche naszukać. Są jednak obszary, których się nie przeskoczy - przyszło mi uruchamiać kobylaste VBA w excelu i nie chciałbym tego uruchamiać na atomie... :)

Data: 2012-04-08 08:10:22
Autor: BearBag
Nettop - co sądzicie?

Wcześniej miałem na tym windows i powiem potocznie - sorry Gregory, kup sobie lepiej notebooka na i3 który IMHO będzie brał podobną ilość prądu, a będzie działał w porównaniu z tym jak rakieta.

Nokia PC suite nie chciał ci chodzić na Atomie 1.6 dwurdzeniowym ?? U siostry mam 10letniego laptopa dell D600 a tam chyba jest zwykły stary pentium 1.3Ghz i odpala ona tam 20 okienek przegladarki, gg, poczte, worda, winampa, i puszcza teledyski z YT i jakos to nie klęka a u ciebie przy nowoczesniejszym procesorze i na pewno lepszej grafice bo ze wsparciem HD to siadało ?? I do zastosowań jak autor pisze to już musi być i3 minimum ?? OMG!

Data: 2012-04-08 19:37:22
Autor: Rafal Lukawski
Nettop - co sądzicie?
On 2012-04-08 17:10, BearBag wrote:

[...]

Nokia Suite <> Nokia PC Suite, Niedziałanie (chodzenie) <> od wolnego działania. Atom uruchomi windowsy itd, ale dla wielu aplikacji jest IMHO po prostu wolny. Przy niewielkiej roznicy w cenie calego zestawi na mITX wolalbym dla:
windows -> i3
NAS/Linux -> Atom, nie potrzeba nic mocniejszego by wykorzystac sieć 1Gbit.

Data: 2012-04-10 14:39:08
Autor: kamil
Nettop - co sądzicie?
On 08/04/2012 16:10, BearBag wrote:

[...]

Istnieje jeszcze pojęcie takie, jak komfort pracy. Nie wciskaj kitu, że 1.3 działa z 20 oknami przeglądarki (które już pewnie same w sobie zjadają 2/3 RAMu, jakie ten laptop ma zainstalowane), pocztą-srocztą i cała resztą jednocześnie. Chyba, że przez "jakoś to nie klęka" rozumiesz "lubię czekać 2 sekundy na reakcję po kliknięciu", ewentualnie przeglądarka to jakiś okrojony cudak sprzed 4 lat.

To, że niektórym wygodnie wozić rodzinę i psa na wakacje we fiacie 126p nie znaczy, że każdy lubi się tak męczyć.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-10 17:42:42
Autor: Rafal Lukawski
Nettop - co sądzicie?
On 2012-04-10 15:39, kamil wrote:
[...]

Nic dodać, nic ująć. Pracy nie klasyfikujemy tylko poprzez da się uruchomic/nie da się uruchomić (bo i procesory kompatybilne). Tylko właśnie poprzez komfort pracy.

Nie ma sensu przekonywać wszystkich (niech każdy sam oceni uwzględniając różne kryteria), że moje rozwiązanie jest najlepsze. Ja mogę się podzielić wrażeniami gdyż wcześniej zarówno bawiłem się na XP+Atom 2 rdzeniowy jak i pracuje na i3+SSD (a wcześniej było też Core2duo, Dual Core, Momentus XT z pamięcią SSD).

Cieżko mi się wraca do sprzętu, który ma HDD, nie mówiąc już o procesorze (chyba że pracuje w trybie tekstowym... i własnie do tego pozostawiłem atoma i dziala jako bardzo szybki i tani domowy NAS).

Przy SSD generalnie dba się o miejsce, ale dla okazyjnego gracza wystarczy. Już troche odbiegając od tematu, dla wymagających polecam połączenie SSD + HDD. Da się praktycznie w każdym notebooku (netbooku?) wyposażonym w port miniPCIex i slot na HDD 2.5"/1.8"

Nettop - co sądzicie?