Neumann zagoniony w kozi rog

Data: 2015-12-30 11:18:00
Autor: Mark Woydak
Neumann zagoniony w kozi rog

Zaskoczenie w Sejmie: Szałamacha zakłada się z Neumannem o 10 tys. zł!
„Słowo się rzekło, budżet u płotu”

Minister finansów Paweł Szałamacha gwarantował w Sejmie, że deficyt
budżetowy na 2016 rok nie przekroczy ustalonego pułapu 54 mld zł. Podczas
debaty założył się o realizację budżetu ze Sławomirem Neumannem z PO.
Stawka – 10 tys. zł!

Szef resortu finansów odpowiadał posłom na pytania, jakie zadawali podczas
debaty nad projektem budżetu na 2016 rok.

    Co do deficytu w wysokości 54 mld zł i ryzyk związanych z
przekroczeniem tego pułapu, jestem w stanie zagwarantować, że deficyt na
2016 rok nie przekroczy 54 mld zł - powiedział.

Podkreślił, że może na to postawić własne pieniądze. Zaproponował zakład
szefowi klubu parlamentarnego Platformy.

    Jeśli wysokość deficytu przekroczy to co zaplanowaliśmy, to wpłacę na
rzecz budżetu państwa 10 tysięcy złotych. Jeśli tak się nie stanie, to
niech przewodniczący Neumann wpłaci taką kwotę

— rzucił wyzwanie.

Neumann zareagował kilka godzin później.

    Ja bym chciał ten zakład rozszerzyć, ja bym chciał żeby zakład był
inny, żeby dotyczył tych nierealistycznych dochodów, które założyliście w
budżecie. Na taki zakład jestem gotowy

— stwierdził z mównicy sejmowej.

Szałamacha odpowiedział krótko: „Przyjmuję!”.

    Deficyt nie więcej niż 54 mld zł, dochody 313 mld zł. Stawka: 10 tys.
zł płatna przez przegrywającego do budżetu państwa. Taki zakład stanął
wczoraj wieczorem w Sejmie pomiędzy mną a przewodniczącym Neumannem z
Platformy

— precyzuje minister na Facebooku.

Zamieszcza też własną relację z niecodziennego wydarzenia.

    Jak do tego doszło? Podczas wczorajszej debaty sejmowej nad projektem
ustawy budżetowej na 2016 powstała różnica zdań co do realności budżetu.
Pan poseł Sławomir Neumann wypowiadający się w imieniu klubu PO twierdził,
że zepsuliśmy dorobek poprzedniej ekipy, a założenia deficytu i dochodów są
nierealistyczne i może powstać problem z finansowaniem wydatków, w tym
programu 500 plus. Różnica zdań ma charakter nazwijmy to intelektualny, ale
także polityczny na który się nie obrażam. Uznałem jednak, że trzeba
postawić na swoje tezy własne pieniądze. Zaproponowałem, że jeśli deficyt
przekroczy 54 mld, to wpłacę 10 tysięcy złotych do budżetu, w przeciwnym
razie płaci poseł Neumann. W odpowiedzi, pan poseł rozszerzył formułę o
realizację dochodów, argumentując, że aby osiągnąć deficyt mogę dusić
wydatki pod koniec roku. Przyjąłem rozszerzoną formułę

— relacjonuje szef resortu finansów.

I dodaje:

    Słowo się rzekło, budżet u płotu.

Minister odnosił się w Sejmie także do zarzutów opozycji, iż prognoza co do
spodziewanej przyszłorocznej inflacji na poziomie 1,7 proc. oraz wzrostu
PKB o 3,8 proc. są zawyżone i nierealne.

Szałamacha powiedział, że dziwi się poprzedniej koalicji PO-PSL, która
właśnie takie założenia chciała zaproponować w projekcie budżetu kilka
miesięcy temu.

    Nastąpiła oczekiwana zamiana miejsc i one zaczęły uwierać, być
niewygodne. Prosiłbym państwa o otwartość intelektualną w dyskusji nad tymi
kwestiami

— dodał.

Szałamacha podkreślił, że jest przekonany, iż „zrealizujemy tempo wzrostu w
wysokości 3,8 proc”. Przypomniał, że kiedy rządziło PiS ten wzrost
przekraczał 6 proc.

Minister przyznał jednak, że dokładana prognoza co do wysokości inflacji
jest trudna. Wskazywał, że zależy ona m.in. od cen ropy naftowej, która
wpływa na ceny innych towarów.

Szef resortu finansów dodał również, że kierowane przez niego ministerstwo
chce zwiększyć dochody podatkowe państwa w 2017 i 2018 r. „o minimum 15 mld
zł”.

    To jest moje zadanie i moich zastępców

— zaznaczył.

    Przedstawimy opinii publicznej dokument nad którym pracujemy, który
roboczo nazwaliśmy „Strategią odbudowy dochodów podatkowych RP”, który
będzie zawierał szczegółowe rozwiązania (…)

— poinformował Szałamacha.

Data: 2015-12-30 18:24:30
Autor: MarkWoydak
Neumann zagoniony w kozi rog
WON PISOWSKA GNIDO !!!

Data: 2016-01-01 13:00:48
Autor: Budzik
[...]

No fascynujące. To tak jakbym się ja założył z kimś o stówe.
Chlopaki bawią sie budzetem panstwa to mogliby sie założyc o całe swoje majątki - wtedy te słowai ten zakład miałyby jakies znaczenie...

Neumann zagoniony w kozi rog