New regulations in Sharm - check dive

Data: 2009-08-26 09:47:25
Autor: pnk
New regulations in Sharm - check dive
On 26 Sie, 16:12, vaga <vaga...@gmail.com> wrote:
Witam,

Słyszał ktos o nowych przepisach odn. check dive w Sharmie???
Zarezerwowałem online pakiet 10 nurów z łodzi, a tu mi piszą, że 1 nur
będzie z brzegu, bo ma być check???
Nurkowałem w czerwcu w Marsa Alam, więc po co mi check, to mi rozbija
pakiet, bo jadę tylko na tydzień.
Ktoś coś wie???

Pzdr

vaga

Zaproponuj dopłatę 15 euro do pakietu (za check dive z łodzi), Raczej
się zgodzą, bo chodzi o zarobek.

pozdr

pnk

Data: 2009-08-26 11:57:58
Autor: vaga
On 26 Sie, 16:47, pnk <pnowi...@wp.pl> wrote:
> [...]

> Pzdr

> vaga

Zaproponuj dopłatę 15 euro do pakietu (za check dive z łodzi), Raczej

O,to mi się podoba. To się nazywa konstruktywne podejście do sprawy.
Wielkie dzięki. Tak właśnie zrobię. Tu na sekcie wielu dyskutantów
rozmienia konkretne problemy na drobne, gubiąc się w dygresjach,
pobocznych wątkach i zwykłych złośliwościach. Brakuje rzeczowego
podejścia do zgłaszanych problemów.

Pzdr

vaga

Data: 2009-08-27 16:34:17
Autor: SHARMDIVER.PL
vaga wrote:

[...]

A więc w ramach .... pytanie:

Jaka to baza?

Pozdrawia

www.sharmdiver.pl

Nurkuj Bezpiecznie z Profesjonalistami

Data: 2009-08-28 05:25:05
Autor: vaga
On 27 Sie, 16:34, "SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl> wrote:
vaga wrote:
> [...]
> rozmienia konkretne problemy na drobne, gubiąc się w dygresjach,
> pobocznych wątkach i zwykłych złośliwościach. Brakuje rzeczowego

A co, chcesz mi dać lepszą ofertę?
Diving Ocean - Oriental Rivoli

Pzdr
vaga

Data: 2009-08-28 15:03:11
Autor: SHARMDIVER.PL
vaga wrote:
[...]

zaciekawiło mnie jaka to baza ponieważ nie ma "nowych specjalnych regulacji".
Jeśli nurkowałeś niedawno nic takiego Cię nie obowiązuje.

Jeśli chodzi o ofertę to jest na stronie + za kilka dni będzie nowa. Jak będziesz na liści mailingowej dostaniesz dodatkowy upust (wielkość jest wysyłana w mailu na początku każdego miesiąca).

Jeśli chcesz abym nurkował osobiście z Tobą cena będzie z pewnością wyższa od oferty niektórych baz ale odpowiednia do mojego stopnia i kwalifikacji.
Czytałeś opinie osób które nurkowały ze mną?
Inna osoba pisząca kilka dni temu będąc na prywatnych nurkowaniach w innej bazie nawet nie wiedziała o czym piszę pytając "co widziała na rafach".

Jeśli na przykład z jakiegoś powodu nie chcesz nurkować ze mną gwarantuję, że nawet mnie nie zobaczysz. Jest sporo instruktorów i łodzi :)

Data: 2009-08-28 15:33:19
Autor: SHARMDIVER.PL
vaga wrote:
[...]

Ps. Jeśli nurkuję z Tobą osobiście to MUSISZ wykonać Check Dive - jest on prowadzony podczas pierwszego nurkowania. Ze mną jest bezpłatny - są sprawdzane umiejetności z kursu OWD. Jeśli nie potrafisz ich wykonać prawidłowo - uczę Cię bepłatnie aż wykonasz poprawnie.
Jeśli nie chcesz wykonać takiego nurkowania/nie chcesz poprawić umiejętności z kursu OWD (jesli coś wyjdzie) - ze mną nurkować nie będziesz w ogóle. Zostaniesz przydzielony innemu instruktorowi.

Data: 2009-08-29 17:58:07
Autor: Pszemol
"SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> wrote in message news:h78mam$djh$1news.onet.pl...
[...]

Jakie umiejętności z kursu OWD sprawdzasz?

Data: 2009-08-30 09:00:18
Autor: SHARMDIVER.PL
Pszemol wrote:
[...]

Zajrzyj do swojego podręcznika OWD :)

Data: 2009-08-30 07:43:21
Autor: Pszemol
"SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> wrote in message news:h7d81b$ulf$1news.onet.pl...
Pszemol wrote:
[...]

Wszystkich nie możesz sprawdzać bo test trwałby kilka godzin
dla każdego klienta - napisz więc jakie sprawdzasz :-)
Jestem ciekaw po prostu które umiejętności są dla Ciebie ważne.

Data: 2009-08-30 19:03:11
Autor: Włodzimierz Kołacz

Pszemol wrote:
[...]

Wprawdzie nie mnie pytasz ale się wtrącę po ostatnim okresie nurkowania we wodzie i przed następną turą (dziś przerwa na inne zajęcia :-).
Bo widzisz bezpieczeństwo w nurkowaniu sarjmdajwera to taka teoria science fiction. Bez konkretów i bez deklaracji.
 Ja gdybym koniecznie chciał sprawdzić  umiejętności ludzi prowadzonych przez siebie zwrócił bym uwagę na następujące elementy:

- ocena osób przygotowujących się do nurkowania a głównie poziomu ich emocji (dużo mówi o gotowości do planowanego nurkowania)
- składanie sprzętu, dobór balastu, ergonomia w działaniu
- wejście do wody,
- zachowanie w wodzie,
- pływalność czyli zawiśnięcie w toni w grupie (nie pivot czy hover bo to wyizolowane ćwiczenia do nauczenia się kontroli pływalności)
- sposób i poprawność pracy płetwami
- ogólny sposób zachowania się nurka pod wodą (wiele elementów)
- procedura dzielenia się gazem z partnerem (wg tego jak zostali nauczeni - bo stosuje się rozmaite procedury)
- zalanie i oczyszczenie maski (sposób i stres temu towarzyszący)
- chęć i umiejętność zachowań partnerskich, dyscyplina w realizacji planu

Mniej więcej na te elementy zwracam uwagę gdy rozpoczynam z kimś pracę. Wiem że dobrzy DM gdy rozpoczynają zajęcia z nową grupą robią podobnie - każdy po kilku setkach prowadzonych zajęć ma swoje doświadczenia i bezcenne metody. Na podstawie tych obserwacji wykonywanych od pierwszych minut da się ocenić czy nurek umie nurkować i czy robi to bezpiecznie. W zasadzie od pierwszej minuty współpracy to widać.  Da się także ocenić czy nurek nie ma wprawy bo miał przerwę czy został źle nauczony. Nurek źle nauczony nie zrobi postępów w trakcie nurkowania bo wymaga nauczenia umiejętności od podstaw. Nurek mający przyzwoite podstawy szybko (zwykle w ciągu kilku minut) wraca do umiejętności a jego zachowanie się w wodzie jest diametralnie różne od tych oszukanych na szkoleniu.
 Jak widzisz konkretnych umiejętnościjest tu  niewiele bo zaledwie trzy (maska, pływalność, dzielenie się powietrzem) Znacznie więcej jest subiektywnych obserwacji pośrednich które mówią o całokształcie tego co potrafi nurek.  Oczywiście bardzo ogólnie. Kiedyś przeprowadziłem egzamin z wiedzy i umiejętności nurkowych. Zajęło to cały dzień a egzaminowana stwierdziła że było to trudniejsze zadanie niż jej matura ;-) Bo problem nie w tym co w krótkich chwilach egzaminowania można sprawdzić a w tym co w głowie, mięśniach pozostało absolwentowi kursów nurkowania.

Co do samego faktu wprowadzenia restrykcyjnego stosowania check dive. Widać władze Egiptu uznały że wystarczy np. 70 zgonów (taką swego czasu podano nam statystykę z Egiptu) w ciągu sezonu aby coś z tym spróbować zrobić. Rzecz w tym że nie w sprawdzaniu umiejętności jest istota problemu a w marnej jakości szkoleniach które zwykle oferuje się w Egipcie i wielu innych krajach. Dla mnie karykaturą są szkolenia w których statystyczny nurek spędza 4-6 godz. w wodzie na szkoleniu podstawowym. To skandal i tłuczenie szmalu na naiwnych, szczęśliwych że zostali ubrani w sprzęt nurkowy i są nurkami z bożej łaski. Których potem faktycznie w egiptowie trzeba sprawdzać żeby nie mieć kłopotów z prokuratorem na karku i trupem w roli głównej.

Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-08-30 12:19:29
Autor: Pszemol
"Wlodzimierz Kolacz" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:h7ebgs$dfk$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Niekoniecznie - może nie ma jakiejś specjalnej listy tego co sprawdza
- być może opiera się na pierwszym wrażeniu jakie dany nurek na nim
wywrze wchodząc do wody i robiąc parę ruchów przy zanurzaniu się
i wynurzaniu się.

[...]

A czy możesz rozwinąć temat poprawności pracy płetwami? :-)))
Nie wiedziałem że tam coś może być poprawnego czy niepoprawnego...

[...]

Oczywiście.

[...]

Jakie masz Włodku stopnie nurkowe?
Czy mógłbyś się "przedstawić" od tej strony?
(gdybyś był ciekaw moich to mam tylko PADI OWD + kilka drobnych kursów)

[...]

Znasz może podobne statystyki dla innych rejonów świata?
Tailandia, Australia, Tahiti, Fiji, Hawaje, Karaiby itp?

[...]

Generalnie rzecz biorąc szkolenia w kurortach będą chyba gorszym
pomysłem niż szkolenie w domu, w centrum szkoleniowym, gdzie
jest czas praktycznie nieograniczony i głowa nie w trybie wakacyjnym,
pojemniejsza na naukę. Ja na wakacje jadę nie po to aby podręczniki
czytać bo to mam na codzień w biurze w robocie - jadę aby wypocząć.

Data: 2009-08-31 01:16:09
Autor: Alf/red/
Pszemol pisze:
A czy możesz rozwinąć temat poprawności pracy płetwami? :-)))
Nie wiedziałem że tam coś może być poprawnego czy niepoprawnego...

O rany, po czymś takim to już nic Ci nie zostało tylko sepuku w postaci klawisza "Unsubscribe".

--
Alf/red/

Data: 2009-08-31 00:37:53
Autor: Pszemol
"Alf/red/" <alf_0908@ump.waw.pl> wrote in message news:h7f11c$pul$1node2.news.atman.pl...
Pszemol pisze:
[...]

Ej... :-) No przecież nie wiem o co mu chodzi... :-)))
Czy żeby płetwami koralowców nie uszkadzać czy co?
Jak można "niepoprawnie" płetwami machać?
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem... chodzi o proste
nogi w kolanach czy coś takiego?

Data: 2009-08-31 06:30:16
Autor: jacekplacek
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

> [...]

Jak można "niepoprawnie" płetwami machać?
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem... chodzi o proste

Kraul, zmodyfikowany kraul, żabka, zmodyfikowana żabka, żabka wsteczna, helikopter, zawiśnięcie w toni. Rękami nie machamy.

Data: 2009-08-31 10:21:08
Autor: Włodzimierz Kołacz

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:h7fqlo$3ja$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Kraul, zmodyfikowany kraul, żabka, zmodyfikowana żabka, żabka wsteczna,
helikopter, zawiśnięcie w toni. Rękami nie machamy.

 Podałeś techniki pracy w których także sporo błędów da się popełnić i można spróbować poprawić.
Pozdrawiam Włodek

Data: 2009-08-31 09:56:10
Autor: jacekplacek
Włodzimierz Kołacz <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> helikopter, zawiśnięcie w toni. Rękami nie machamy.

 Podałeś techniki pracy w których także sporo błędów da się popełnić i
Podałem techniki, w nadziei, że Pszemol da znać, którą opanował perfekcyjnie. Jeżeli wszystkie, nie ma co wyjaśniać :)

Data: 2009-08-31 07:20:16
Autor: Pszemol
" jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:h7g6np$6ph$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Podałem techniki, w nadziei, że Pszemol da znać, którą opanował perfekcyjnie.
Jeżeli wszystkie, nie ma co wyjaśniać :)

Ja znam jedną technikę: machać nogami tak aby płynąć do przodu :)
Nikt do tego jak machać płetwami tu wagi nie przywiązywał.

Data: 2009-08-31 13:00:21
Autor: jacekplacek
> [...]

Ja znam jedną technikę: machać nogami tak aby płynąć do przodu :)
Nikt do tego jak machać płetwami tu wagi nie przywiązywał.

I to jest bardzo dobra technika. Większość tak nurkuje i jest szczęśliwa. Nie zawracaj sobie głowy, bo to i trudne i nudne.

Data: 2009-08-31 15:39:42
Autor: Mania
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a): Ja znam jedną technikę: machać nogami tak aby płynąć do przodu :)
Nikt do tego jak machać płetwami tu wagi nie przywiązywał.
to moze pora poszukac nowego instruktora? bo jak same nazwy wskazuja, te techniki to w Hameryce wymyslili.....
Pozdrawiam
Mania

Data: 2009-08-31 10:19:13
Autor: Włodzimierz Kołacz

Pszemol pisze:
[...]

Nie mam teraz czasu bo zaraz do wody. Ale można niepoprawnie pracować płetwami, zapewniam. Dotyczy to każdego stylu i każdej konfiguracji sprzętowej. Akurat dzisiaj moi kursanci PADI będą poprawiać błędy pracy płetwami które popełniali na ostatnich drugich zajęciach wody basenowej. Wiedzą o nich i dziś popracują by je spróbować wyeliminować.
Pozdrawiam Włodek

New regulations in Sharm - check dive