Next gen i niecałkiem płynne działanie.

Data: 2009-09-04 06:12:27
Autor: Dentarg
Next gen i niecałkiem płynne działanie.
Pisałem ostatnio, że nie całkiem płynnie działa mi na PS3 Dirt2, może
nie jest to makabryczny efekt, ale wkurza. Być może to problem mojej
konsoli lub TV, albo przerważliwionego oka, lecz Dirt2 nie jest tu
wyjątkiem. Ostatnio z nudów (bo nie przepadam za takimi grami)
zainstlowałem demo Overlorda II. Tam zdarzały się frameratedropy
takie, że przez 2-3 sek obraz skakał jak żabka. Coś jak quake1 na 486.

Podejrzewam, że to problem tej gry, pewnie mało dopracowany jest kod,
ale nie robi to miłego wrażenia na mnie, bo niby konsola to stałe 60
FPS, włączasz i grasz.
Chyba nie jest to też problem TV, bo podłączony do tego telewizora PS2
nie ma problemów z płynnością.

Zastanawiam się jeszcze czy może nie jest to uszkodzenie (lub
przegrzewanie się) konsoli, tyle że zwolnienie zawsze w tym samym
miejscu (w przypadku Dirt2) IMHO raczej to wyklucza.

Czyżby jednak moc next gen nie była taka jak się zdawało ? W końcu
chyba Dirt2 i Overlord nie są nawet fullHD, a z gier które łapią też
potężny spadek FPS to mam jeszcze mojego ulubionego Stardusta HD, w
którym przy wysadzeniu Nuke lub rzuceniu bomby gdy na ekranie sa mini
asteroids fps spada na 2 sek koszmarnie.

Nie chodzi mi tu o święte wojny między PC/PS3/X0, bo mam PC,PS3 i
przymierzam się do X0 (ew. zamiast ps3), ale raczej o stwierdzenie
faktu, że wcale tak różowo nie jest z tym next genem.
Całe szczęście, że Singstar i Buzz działają bez spadku FPS ;).

pzdr,
Dentarg

Data: 2009-09-04 14:23:46
Autor: kamil

"Dentarg" <lukasz.jozwinski@gmail.com> wrote in message news:e533e40b-b30c-41d3-870d-73fbf39ceaa2m38g2000yqd.googlegroups.com...

[...]

-- -- -- -- --

Demo Overlord II zwalnia okrutnie, pierwszy Overlord tez potrafil przyciac sie mocniej. Moim zdaniem to nie wina konsol, tylko skopanego kodu. Spojrz chocby na F.E.A.R. dzialajacy ladnie na konsolach i port PCtowy..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-06 15:38:31
Autor: gctechs
Dnia 04-09-2009 o 15:23:46 kamil <kamil@spamwon.com> napisał(a):

Demo Overlord II zwalnia okrutnie, pierwszy Overlord tez potrafil  przyciac
sie mocniej. Moim zdaniem to nie wina konsol, tylko skopanego kodu.  Spojrz
chocby na F.E.A.R. dzialajacy ladnie na konsolach i port PCtowy..

FEAR to byla gra PC z 2005 roku, wydana na konsolach 360 i PS3 w 2006 roku.
Mam wersje 360 i gra nie jest idealnie plynna. Na PC nie ma i nie bylo  takiego
problemu jak brak plynnosci, jest tylko ilosc pieniedzy, jako wydalo sie na
sprzet.

--
....::-- _GomezCore Technologies_-- ::...
..DRUM.&.BASS..TECHNO..HARDCORE..NOIZE.

Data: 2009-09-07 08:54:19
Autor: kamil

"gctechs" <gctechs.usunto@wp.usunto.pl> wrote in message news:op.uzt76hpn6p94hhkalafior...
[...]

Tak samo, jak nie ma brzydkich kobiet, czasem tylko alkoholu zbyt malo.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-04 16:38:54
Autor: dziki
Użytkownik "Dentarg" <lukasz.jozwinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:e533e40b-b30c-41d3-870d-73fbf39ceaa2m38g2000yqd.googlegroups.com...

Pisałem ostatnio, że nie całkiem płynnie działa mi na PS3 Dirt2, może
nie jest to makabryczny efekt, ale wkurza.

nie przejmuj sie poki nie zobaczysz w dzialaniu pelnej wersji. Mialem nieprzyjemnosc zagrac w pierwszego Dirta na PieCu i klatkowal strasznie. Grid z wszystkimi wodotryskami graficznymi byl ostry jak zyleta. Lipny kod po prostu. Do tego te smieszne buggi, kartonowe ciezarowki. Na co to komu?
Zagralbym w cos fajnego w klimatach stricte WRC - tak jak stare dobre WRC z ps2 wlasnie. Acha, RBR odpada. Jest cos w klimatach WRC w miare nowego i przypominajacego fizyka z Colina czy WRC?

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-04 12:52:09
Autor: Dentarg
On Sep 4, 4:38 pm, "dziki" <ten.ad...@jest.nieprawdziwy> wrote:

nie przejmuj sie poki nie zobaczysz w dzialaniu pelnej wersji. Mialem
nieprzyjemnosc zagrac w pierwszego Dirta na PieCu i klatkowal strasznie.
Mam mieszane uczucia, niby Codemasters, ale 200 PLN na ulicy nie leży.

[...]
Troche offtopicznie, ale mam dokładnie takie same odczucia. Prawdę
mówiąc w Dirt i Dirt2 gram dlatego, że nie ma
żadnej pozycji WRC z prawdziwiego zdarzenia na PS3. Najgorsze jest to,
że trzeba te ciężarówki i jeepy przejść w trybie kariery,
żeby otworzyć sobie nowe eventy i samochody (w Dirt1). Dla mnie to
katorga. Ostatnie dobre prawdziwe rally w jakie grałem to WRC Evolved
na PS2.
Teraz męcze jeszcze Colina 2005 na PSP, ale to tylko półśrodek.
Wydaje mi się, że taki produkt jak DIRT trafia do większego grona
odbiorców niż tytuły stricte WRC, rynek i taka smutna prawda :(.

pzdr,
Dentarg

Data: 2009-09-05 04:38:46
Autor: sialala
On Sep 4, 8:52 pm, Dentarg <lukasz.jozwin...@gmail.com> wrote:

[...]

w GT5 (pelnej wersji) bedzie oficjalna licencja WRC, czyli pewnie tez
oficjalne trasy :>
a WRC Evolved to jeszcze od czasudo czasu grywam - tona miodu.

Data: 2009-09-05 13:59:16
Autor: dziki
Użytkownik "sialala" <mariuszborkiet@gmail.com> napisał w wiadomości news:29a6a3ca-0f80-4224-888c-b176a0bc1062k39g2000yqe.googlegroups.com...

w GT5 (pelnej wersji) bedzie oficjalna licencja WRC, czyli pewnie tez
oficjalne trasy :>

nie spodziewalbym sie jakiejs rewelacji. w gt3 rajdy szutrowe to bylo moze 10-15% gry. W dodatku model jazdy, jak i trasy pozostawaly IMO sporo do zyczenia.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-06 12:05:52
Autor: sialala
On Sep 5, 12:59 pm, "dziki" <ten.ad...@jest.nieprawdziwy> wrote:
Użytkownik "sialala" <mariuszbork...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:29a6a3ca-0f80-4224-888c-b176a0bc1062k39g2000yqe.googlegroups.com...

> [...]

10-15% gry. W dodatku model jazdy, jak i trasy pozostawaly IMO sporo do

no tak, ale tam nie bylo oficjalnie zadnej licencji na te rajdy.
wygladalo nawet to tak, jakby byly dodane raczej na sile i tylko po
to, zeby pokazac Mitsu i Subarki w wersjach WRC. tym razem GT5 ma miec
oficjalna licencje WRC i Nascar. a oficjalna licencja _raczej_
zobowiazuje. zreszta - pozyjemy, zobaczymy :)

Data: 2009-09-05 12:25:14
Autor: dziki
Użytkownik "Dentarg" <lukasz.jozwinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:7aff0732-b481-4637-8778-7179999980d5s39g2000yqj.googlegroups.com...

Teraz męcze jeszcze Colina 2005 na PSP, ale to tylko półśrodek.
Wydaje mi się, że taki produkt jak DIRT trafia do większego grona
odbiorców niż tytuły stricte WRC, rynek i taka smutna prawda :(.

Tez wkurzalo w Dircie przechodzenie jakichs durnych buggy zeby poscigac sie "po bozemu" ;) Moze przyszlosc bedzie laskawsza...

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-04 17:50:35
Autor: domin
Next gen i niecałkiem płynne działa nie.
1. na pewno nie jest to problem z tv bo co niby mialby wyswietlacz do ilosci klatek?
2. co jakis czas wychodza gry, ktore zwalniaja, tna, w niektorych lokacjach nie dzialaja z szybkoscia 60fps, najbardziej klatkujaca i zwalniajaca gra jaka widzialem na konsole to byl NFS Undercover, ale to byla przypadlosc nie tylko wersji konsolowych,
3. deweloperzy czasami rezygnuja z 60fps na rzecz lepszych efektow graficznych/ wyzszej rozdzielczosci

Data: 2009-09-04 10:28:40
Autor: sialala
On Sep 4, 4:50 pm, domin <do...@master.pl> wrote:

3. deweloperzy czasami rezygnuja z 60fps na rzecz lepszych efektow
graficznych/ wyzszej rozdzielczosci

najgorsze, ze w tej chwili standardem jest raczej 30FPS niz 60... :-/

Data: 2009-09-04 21:51:45
Autor: PW
sialala pisze:
[...]

Oby GT5 oraz Forza3 pokazały że 60FPS to jest prawdziwa "konsolowość".
Jednak całokształt może popsuć kilka "szczegółów", spadek płynności w widoku z wnętrza auta, oraz 30FPS na replayach... obym się pozytywnie rozczarował.

Nadal tego nie rozumiem, i pewnie długo jeszcze nie zrozumiem dlaczego niektóre gry na konsolach najzwyczajniej skaczą, przecież zamknięta architektura to doskonała okazja do optymalizacji produktu/kodu.
Po co mi super extra tekstury, itp. jeśli grze będzie brakować płynności? Tak, zdecydowanie tego nie rozumiem... ;)

--
PW

Data: 2009-09-05 01:45:52
Autor: Dentarg
On Sep 4, 9:51 pm, PW <p...@anty.konto.pl> wrote:
[...]
Mnie GT5 rozczarowuje gameplayem jak na razie (model zniszczeń i
zderzeń).
Dlatego prawdę mówiąc na ps3 oprócz Dirta i GRIDa nie ma wartych uwagi
wyścigów.
30 fps w replayach mnie tak nie drażni, nie wpływa to negatywnie na
gameplay.

[...]
A ja rozumiem. Trudniej znajeźć jednego dobrego kodera niz 10
marketingowców,
którzy będą w stanie wcisnąć klientom nawet miernej jakości produkt.
Overlord II ma np. dobrą kampanię medialną w internecie (widziałem
tony reklam i tekstów reklamowych tej gry).
Co dziwne otrzymuje też świetne oceny w recenzjach, a dla mnie ta gra
jest niegrywalna ze względów technicznych i estetycznych.
Po prostu 5 FPS wywołuje u mnie bardzo negatywne emocje, a dodatkowo
jak idzie mi gorzej w grze nie dlatego, że byłem za słaby a dlatego,
że za słaby był kod lub moc mojej konsoli to chce mi sie pogryść pada.
Taka smutna prawda.

Dlatego uważam instytucje demo na PSN/Live za coś fantastycznego.

pzdr,
Dentarg

Next gen i niecałkiem płynne działanie.