Nextbike w Lublinie

Data: 2014-09-22 19:19:13
Autor: Alf/red/
Nextbike w Lublinie
Dla odnotowania: w Lublinie w sobotę ruszyła sieć roweru miejskiego, 40 stacji i 40 rowerów, czyli druga wielkość w PL
(Wwa prawie 200 stacji
Wrocław 36
Kraków 32
Bstok 30
Opole 14
Gdańsk 9
Poznań 8
Świnoujście 8 uwaga to system niemiecki)
Ciekawostka: urzÄ…dzono stacjonarny punkt rejestracji w systemie, dla tych co nie majÄ… internetu, oraz szkolenia z bezpiecznej jazdy (grupowe) https://lubelskirower.pl/news/bezplatne-szkolenia-z-bezpiecznej-jazdy-rowerem/

--
Alf/red/

Data: 2014-09-22 19:55:13
Autor: m
Nextbike w Lublinie
W dniu 22.09.2014 19:19, Alf/red/ pisze:
[...]

Szkoda że nadal nie da się wypożyczyć więcej niż jednego roweru na jedno konto (a przynajmniej nie zauważyłem takiej opcji na ich stronie, kiedyś na pewno się nie dało).

Przyjeżdża do mnie gość, przejechalibyśmy się po mieście, nextbike by było idealne gdyby nie to że gość musi mieć w nim konto.

p. m.

Data: 2014-09-22 21:06:59
Autor: Piotr Kosewski
Nextbike w Lublinie
On 2014-09-22 19:55, m wrote:
Szkoda że nadal nie da się wypożyczyć więcej niż jednego roweru na jedno
konto (a przynajmniej nie zauważyłem takiej opcji na ich stronie, kiedyś
na pewno się nie dało).

SiÄ™ da (i to chyba od poczÄ…tku). Standardowy limit: 4 sztuki.
Nextbike obniża go klientom z "historią" (np. jeśli trzymałeś długo
rower albo zdarzają Ci się zaległości w płaceniu).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-22 22:41:07
Autor: m
Nextbike w Lublinie
W dniu 22.09.2014 21:06, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-09-22 19:55, m wrote:
[...]

Kiedy korzystałem (listopad 2012 i wiosna 2013), nie można było. Albo nie umiałem się dokopać do opcji. Teraz zajrzałem z ciekawości na ich stronę i (nie kopiąc zbyt głęboko) nie znalazłem nic o pożyczaniu dla gości (nie, nie wczytywałem się w regulamin).

p. m.

Data: 2014-09-22 23:11:47
Autor: Piotr Kosewski
Nextbike w Lublinie
On 2014-09-22 22:41, m wrote:
[...]

http://goo.gl/sLgDhN

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-22 21:00:16
Autor: Staszek_eS
Nextbike w Lublinie
[...]

do listy dodajcie Szczecin - 32 stacje - 324 rowery (działa od sierpnia)

https://www.bikes-srm.pl/Info.aspx
https://pl-pl.facebook.com/BikeS.srm

pozdrawiam
Staszek

Data: 2014-09-22 21:08:58
Autor: Piotr Kosewski
Nextbike w Lublinie
On 2014-09-22 21:00, Staszek_eS wrote:
do listy dodajcie Szczecin - 32 stacje - 324 rowery (działa od sierpnia)

https://www.bikes-srm.pl/Info.aspx
https://pl-pl.facebook.com/BikeS.srm

Nextbike...

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-22 23:07:27
Autor: Alf/red/
Nextbike w Lublinie
On 22/09/14 21:08, Piotr Kosewski wrote:
Nextbike...

Oj, raczej nie...
a. nie ma ich na mapie nextbike
b. na ich FAQ/kontakt/whatever nie ma słowa o Nextbike ani podobnego kontaktu itd.
c. login nextbike nie działa (wiem, nieco nierozsądny test, ale co mi tam)

--
Alf/red/

Data: 2014-09-22 23:12:29
Autor: Piotr Kosewski
Nextbike w Lublinie
On 2014-09-22 23:07, Alf/red/ wrote:
On 22/09/14 21:08, Piotr Kosewski wrote:
Nextbike...

Oj, raczej nie...

No właśnie...

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-22 21:10:22
Autor: Titus Atomicus
Nextbike w Lublinie
In article <lvplmh$5pc$1@node1.news.atman.pl>,
 Alf/red/ <fake_1409@ump.waw.pl> wrote:

Dla odnotowania: w Lublinie w sobotê ruszy³a sieæ roweru miejskiego, 40 stacji i 40 rowerów, czyli druga wielko¶æ w PL
(Wwa prawie 200 stacji
Wroc³aw 36
Kraków 32
Bstok 30
Opole 14
Gdañsk 9
Poznañ 8
A czy jak sie raz zarejestrujemy w veturilo to to dziala wszedzie?
--
TA

Data: 2014-09-22 15:15:56
Autor: rmikke
Nextbike w Lublinie
W dniu poniedzia³ek, 22 wrze¶nia 2014 21:10:22 UTC+2 u¿ytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisa³:

A czy jak sie raz zarejestrujemy w veturilo to to dziala wszedzie?

Kto¶ mi mówi³, ¿e nie tylko nie wypo¿yczysz, ale równie¿ nie zarejestrujesz
siê w innym mie¶cie na ten sam numer telefonu, trzeba siê wyrejestrowaæ
u siebie najpierw. W³a¶nie wczoraj ich o to zapyta³em, Je¶li odpowiedz±,
dam znaæ.

Data: 2014-09-23 16:30:13
Autor: rmikke
Nextbike w Lublinie
W dniu wtorek, 23 wrze¶nia 2014 00:15:56 UTC+2 u¿ytkownik rmikke napisa³:
> [...]

siê w innym mie¶cie na ten sam numer telefonu, trzeba siê wyrejestrowaæ
u siebie najpierw. W³a¶nie wczoraj ich o to zapyta³em, Je¶li odpowiedz±,

NextBike nie potwierdza. Dosta³em maila, ¿e spokojnie
wypo¿yczê rower w ka¿dym mie¶cie, gdzie oni prowadz± system,
przy czym najpro¶ciej jest wypo¿yczyæ za pomoc± aplikacji.

Hmm, mo¿e i najpro¶ciej, ale w DC nie wyci±gnê za pomoc±
aplikacji roweru z elektrozamka - dostanê info, ¿eby podej¶æ
do terminala...

Data: 2014-09-27 17:06:50
Autor: GrzegorzW
Nextbike w Lublinie
W dniu 2014-09-24 01:30, rmikke pisze:
[...]

Zarejestrowany jestem w Veturilo a wypo¿ycza³em w Poznaniu i Wroc³awiu. Dzia³a nawet na kartê warszawsk±.

-- -
Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-09-28 23:14:50
Autor: rmikke
Nextbike w Lublinie
W dniu sobota, 27 wrze¶nia 2014 17:06:50 UTC+2 u¿ytkownik GrzegorzW napisa³:

Zarejestrowany jestem w Veturilo a wypo¿ycza³em w Poznaniu i Wroc³awiu. Dzia³a nawet na kartê warszawsk±.

Natomiast w Niemczech podobno nie maj± elektrozamków, tylko na linki zapinaj±, wiêc problem niemo¿liwo¶ci
wypo¿yczenia aplikacj± z elektrozamka nie istnieje.

Also spricht NextBike.

Data: 2014-09-29 08:17:19
Autor: Liwiusz
Nextbike w Lublinie
W dniu 2014-09-29 08:14, rmikke pisze:

Natomiast w Niemczech podobno nie mają elektrozamków,

Zawsze byli zacofani ;) Jeszcze 4 lata temu centrala mojej byłej firmy
jak chciała zrobić przelew, to księgowa szła do banku z druczkiem
wypisanym na maszynie do pisania.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-22 23:02:32
Autor: Alf/red/
Nextbike w Lublinie
On 22/09/14 21:10, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
A czy jak sie raz zarejestrujemy w veturilo to to dziala wszedzie?

Tak, na Cyprze te¿.

--
Alf/red/

Data: 2014-09-23 00:03:04
Autor: Titus Atomicus
Nextbike w Lublinie
In article <lvq2p8$k54$1@node1.news.atman.pl>,
 Alf/red/ <fake_1409@ump.waw.pl> wrote:

On 22/09/14 21:10, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> A czy jak sie raz zarejestrujemy w veturilo to to dziala wszedzie?

Tak, na Cyprze te¿.

E, jaja sobie robisz.
Mialem na mysli siec Nextbike, o ktorej jest mowa.
--
TA

Data: 2014-09-23 00:21:37
Autor: Alf/red/
Nextbike w Lublinie
On 23/09/14 00:03, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
E, jaja sobie robisz.

Cz³owieku ma³ej wiary...

--
Alf/red/

Data: 2014-09-27 12:07:35
Autor: Olivander
Nextbike w Lublinie
korekta: w Gdañsku nie ma jest za to w Sopocie
w zeszlym roku bylo za 8 zl za godzine od pierwszej sekundy, bez gry wstêpnej gratis
(jak sie jest np z Gdañska)

Data: 2014-09-27 21:28:22
Autor: Piotr Kosewski
Nextbike w Lublinie
On 2014-09-27 21:07, Olivander wrote:
korekta: w Gdańsku nie ma
jest za to w Sopocie
w zeszlym roku bylo za 8 zl za godzine od pierwszej sekundy, bez gry wstępnej gratis
(jak sie jest np z Gdańska)

I jak popularność?

W ogóle trochę jestem w szoku po przeczytaniu listy Alf/red/a.
Po co komu rower miejski z 8 stacjami? To dla turystów, żeby
sobie mogli pojeździć po mieście? Żeby można było napisać, że
jest miejski rower? :D

W Warszawie stacji jest pełno i to jest praktyczny system
dla mieszkańców. Są stacje przy biurowcach, przy sklepach,
przy bardziej popularnych obiektach rekreacyjnych. Jeśli
ktoÅ› dodatkowo mieszka blisko jednej z nich, to naprawdÄ™
może na rowerach miejskich załatwiać codzienne sprawy
(pierwsze 20 minut gratis).

Tzn. pod warunkiem, że na stacji będą czekały bicykle, bo niestety
jest ich za mało. :/

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-27 22:32:01
Autor: Titus Atomicus
Nextbike w Lublinie
In article <b9eed8a3-617c-4d6f-ab5e-516363831f33@googlegroups.com>,
 Olivander <tchod@wp.eu> wrote:

korekta: w Gdañsku nie ma jest za to w Sopocie
w zeszlym roku bylo za 8 zl za godzine od pierwszej sekundy, bez gry wstêpnej gratis
(jak sie jest np z Gdañska)

Nextbike za 8zl za godzine??????
Powariowali.
Chyba ze to jest jakas komercyjna wersja dla zagranicznych turystow.

--
TA

Data: 2014-09-28 09:45:38
Autor: Liwiusz
Nextbike w Lublinie
 Olivander <tchod@wp.eu> wrote:

[...]

Wiesz, jakbyś mógł po Sopocie jeździć rowerem za złotówkę, to
parafrazując posłankę Ewę Tomaszewską - "tak, to by każdy chciał".

A tak jest za 8zł dla turystów, niekoniecznie zagranicznych, a dla
lokalsów 50% taniej.

Co ciekawe - rowery te same, ale jakościowo mniej pouszkadzane - czyste,
niepwyginane, lampki świecą...

--
Liwiusz

Data: 2014-09-28 10:34:03
Autor: Piotr Kosewski
Nextbike w Lublinie
On 2014-09-28 09:45, Liwiusz wrote:
[...]

Bo rowery cały czas stoją w bazach i się nie zużywają? Rzeczywiście
świetne wyjście. :D

Prosty fakt. 4 czy 8 zł/h nie powstrzyma rozpuszczonych gnojków
i celebrytów z youtube w typie Wardęgi. Chcą rozwalić rower,
to go rozwalÄ….

Powstrzyma za to Panią Krystynę, która mogłaby na takim rowerze
podjechać do sklepu po bułki. Nie podjedzie, bo to byłyby
najdroższe bułki w jej życiu.

Rowery w Warszawie oczywiście się zużywają, ale trudno się dziwić.
Deszcz, grad, kilka godzin jazdy dziennie (w wakacje pewnie nawet
kilkanaście) i okazjonalny debil.
Nie zmienia to faktu, że generalnie nadają się do jazdy i są
zauważalne w mieście. Przez "zauważalne" rozumiem, że czasem
łatwiej spotkać kogoś na Veturilo niż na prywatnym. Do stacji
ustawionych przy biurowcach są wyścigi i rowery znikają chwilę po 16,
choć w każdej stacji jest ich więcej, niż w całym Poznaniu...

Ale chyba o to właśnie chodzi, a nie o postawienie 10 rowerów, żeby był
odhaczony punkt w obietnicach wyborczych.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-28 10:40:03
Autor: Liwiusz
Nextbike w Lublinie
W dniu 2014-09-28 10:34, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-09-28 09:45, Liwiusz wrote:
[...]

Cóż, wydaje mi się, że rodzaje rozliczeń w Warszawie i Trójmieście są
zupełnie inne. Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale w Wawie Nextbike
dostaje umówioną kasę za obsługę, a opłaty idą do miasta - które nie
nastawia się na zarabianie. W Trójmieście system musi na siebie zarobić.

I tu ważna uwaga - i przed powstaniem Trójmiejskich rowerów, i po,
istniały prywatne inicjatywy wypożyczania tych pojazdów. Kilkukrotnie
droższe niż te 8zł/h, z kaucją itp.

Obiektywnie patrząc, chcąc pożyczyć rower w Sopocie, oferta Nextbike
jest bardzo atrakcyjna.

Prosty fakt. 4 czy 8 zł/h nie powstrzyma rozpuszczonych gnojków
i celebrytów z youtube w typie Wardęgi. Chcą rozwalić rower,
to go rozwalÄ….

1zł/godzinę też ich nie powstrzyma. Chodzi o to, aby za te 8zł opłacało
się utrzymywać cały system.

Powstrzyma za to Panią Krystynę, która mogłaby na takim rowerze
podjechać do sklepu po bułki. Nie podjedzie, bo to byłyby
najdroższe bułki w jej życiu.

Ja wiem, że Warszawa to inna perspektywa, ale to nie w Sopocie jest
dziwnie, tylko w Warszawie jest dziwnie, że opłaca się wynajmować rower,
aby jechać po bułki.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-28 11:51:49
Autor: Piotr Kosewski
Nextbike w Lublinie
On 2014-09-28 10:40, Liwiusz wrote:
[...]

Dokładnie. Miasto płaci niecałe 0.5 mln zł miesięcznie - dodatkowo
pomniejszone o "kary" za niedociągnięcia (brak reakcji na awarie, słabe
wożenie rowerów między stacjami itp.). Opłaty idą do kasy miasta.
Przychody z reklam - do Nextbike.

Miasto nie zarabia, ale też niewiele dopłaca. Z tego co wiem w okresie
maj-sierpień Ratusz wychodzi prawie na 0.
Rowerów w systemie jest ponad 2.5k. Wypożyczeń dziennie jest średnio
ponad 5k (marzec-listopad).

Tu drobna dygresja. Część stacji w stolicy "postawiły" firmy prywatne
(biurowce, centra handlowe, osiedla). Nie wiem, jak to wpływa na
rozliczenia między Nextbike i Warszawą.

I tu ważna uwaga - i przed powstaniem Trójmiejskich rowerów, i po,
istniały prywatne inicjatywy wypożyczania tych pojazdów. Kilkukrotnie
droższe niż te 8zł/h, z kaucją itp.

Tyle że system roweru miejskiego w Warszawie nie jest przedstawiany jako
"wypożyczalnia", tylko jako dodatkowy środek transportu.
Czyli konieczna jest możliwość wypożyczania roweru na krótki okres
i odstawienia w innym miejscu.

Klasyczne wypożyczalnie to zupełnie inna idea i odpowiedź na inne
zapotrzebowanie. I oczywiście w Warszawie też tego typu usługi
istniały, istnieją i pewnie będą istnieć.
Jeśli Nextbike w mniejszych miastach prowadzi de facto takie
wypożyczalnie (oferując tylko kilkadziesiąt rowerów), to rzeczywiście
trudno to porównywać do Veturilo.

Ja wiem, że Warszawa to inna perspektywa, ale to nie w Sopocie jest
dziwnie, tylko w Warszawie jest dziwnie, że opłaca się wynajmować rower,
aby jechać po bułki.

W wielu innych miastach w Europie jest równie dziwnie, więc chyba jednak
nie jest to aż tak szokujące. :P

Co Cię dziwi w tym, że opłaca się wziąć za friko rower i podjechać
do sklepu w 5 minut zamiast iść 20? :)

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-28 14:55:03
Autor: Liwiusz
Nextbike w Lublinie
W dniu 2014-09-28 11:51, Piotr Kosewski pisze:

Tyle że system roweru miejskiego w Warszawie nie jest przedstawiany
jako "wypożyczalnia", tylko jako dodatkowy środek transportu.

Bo mało kto przyjeżdża do Warszawy i chce sobie poprzemieszczać się
rowerem, a do Trójmiasta - owszem.

[...]

To mnie "dziwi", że "nie ma darmowych rowerów" i ktoś do takiej jazdy
musi dopłacić, w Warszawie Ratusz, a w Sopocie chętnego nie ma, więc
stawki sÄ… rynkowe.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-28 15:10:06
Autor: Piotr Kosewski
Nextbike w Lublinie
On 2014-09-28 14:55, Liwiusz wrote:
Bo mało kto przyjeżdża do Warszawy i chce sobie poprzemieszczać się
rowerem, a do Trójmiasta - owszem.

Chyba byłbyś bardzo zdziwiony. :)

To mnie "dziwi", że "nie ma darmowych rowerów" i ktoś do takiej jazdy
musi dopłacić, w Warszawie Ratusz, a w Sopocie chętnego nie ma, więc
stawki sÄ… rynkowe.

Warszawie się to może opłacać, bo dużo dopłaca także do komunikacji
miejskiej. Nie wiem, czy powstała jakakolwiek analiza na ten temat.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-28 15:49:18
Autor: Liwiusz
Nextbike w Lublinie
W dniu 2014-09-28 15:10, Piotr Kosewski pisze:

Warszawie się to może opłacać, bo dużo dopłaca także do komunikacji
miejskiej. Nie wiem, czy powstała jakakolwiek analiza na ten temat.

Skoro się dopłaca do komunikacji miejskiej, to raczej tym bardziej nie
opłaca się dopłacać do rowerów, aby do nich wyciągać ludzi z tejże
komunikacji.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-29 23:22:04
Autor: Gotfryd Smolik news
Nextbike w Lublinie
On Sun, 28 Sep 2014, Liwiusz wrote:

W dniu 2014-09-28 15:10, Piotr Kosewski pisze:

Warszawie siê to mo¿e op³acaæ, bo du¿o dop³aca tak¿e do komunikacji
miejskiej. Nie wiem, czy powsta³a jakakolwiek analiza na ten temat.

Skoro siê dop³aca do komunikacji miejskiej, to raczej tym bardziej nie
op³aca siê dop³acaæ do rowerów, aby do nich wyci±gaæ ludzi z tej¿e
komunikacji.

  Zale¿y od celu podstawowego.
  Jak jest nim wyci±gniêcie ludzi z samochodów, to MNIEJSZA dop³ata
do komunikacji miejskiej nie jest przeszkod±.
  Ma³o, jest trochê przypadków, kiedy KM nie wystarczy, bo za
s³abo "wyci±ga", a rower mo¿e. Zaliczy³bym do nich:
- niezale¿no¶æ roweru od "planu" (w tym przebiegu tras i konieczno¶ci
  przesiadek)
- zapewnienie miejsca siedz±cego

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-30 07:28:42
Autor: Liwiusz
Nextbike w Lublinie
[...]

 Zależy od celu podstawowego.
 Jak jest nim wyciÄ…gniÄ™cie ludzi z samochodów, to MNIEJSZA dopÅ‚ata
do komunikacji miejskiej nie jest przeszkodÄ….

Tyle że nie wydaje mi się, aby system veturilo w jakikolwiek sposób
wpływał na możliwość zmniejszenia dotacji do komunikacji zbiorowej. Nie
ta skala, nie ten target.

- zapewnienie miejsca siedzÄ…cego

:)

--
Liwiusz

Data: 2014-09-30 09:17:53
Autor: Gotfryd Smolik news
Nextbike w Lublinie
On Tue, 30 Sep 2014, Liwiusz wrote:

- zapewnienie miejsca siedz±cego

:)

  Nie wiem czy mia³e¶ okazjê doje¿d¿aæ w warunkach, kiedy
regularnie w autobusie by³ t³ok i za³apanie siê na "miejsce
wisz±ce" (znaczy stoj±ce z tych gorszych) wcale nierzadkie,
a trasa wê¿ykiem ponad 40 minut, bo ja tak.
  I uwaga wy¿ej jest ca³kiem powa¿na :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-28 14:36:22
Autor: Titus Atomicus
Nextbike w Lublinie
In article <m08hh4$rv8$1@node2.news.atman.pl>,
 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Ja wiem, ¿e Warszawa to inna perspektywa, ale to nie w Sopocie jest
dziwnie, tylko w Warszawie jest dziwnie, ¿e op³aca siê wynajmowaæ rower,
aby jechaæ po bu³ki.

Nie wydaje mi sie.
Przeciez te nextbajki maja sluzyc jako alternetywa dla transportu samochodowego/autobusowego a nie rekreacja.
Trzeba porownywac te cene z cenami biletow miejskich.
W Sopocie to porownanie wychodzi fatalnie.
--
TA

Data: 2014-09-28 14:56:03
Autor: Liwiusz
Nextbike w Lublinie
W dniu 2014-09-28 14:36, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

I dzięki temu rowery są dostępne dla zainteresowanych (turystów, w końcu
to miasto turystyczne), a nie sÄ… okupowane przez lokalnych chcÄ…cych
jechać po bułki :)

--
Liwiusz

Nextbike w Lublinie