Data: 2014-09-22 19:19:13 | |
Autor: Alf/red/ | |
Nextbike w Lublinie | |
Dla odnotowania: w Lublinie w sobotę ruszyła sieć roweru miejskiego, 40 stacji i 40 rowerów, czyli druga wielkość w PL
(Wwa prawie 200 stacji Wrocław 36 Kraków 32 Bstok 30 Opole 14 Gdańsk 9 Poznań 8 Świnoujście 8 uwaga to system niemiecki) Ciekawostka: urządzono stacjonarny punkt rejestracji w systemie, dla tych co nie mają internetu, oraz szkolenia z bezpiecznej jazdy (grupowe) https://lubelskirower.pl/news/bezplatne-szkolenia-z-bezpiecznej-jazdy-rowerem/ -- Alf/red/ |
|
Data: 2014-09-22 19:55:13 | |
Autor: m | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 22.09.2014 19:19, Alf/red/ pisze:
Dla odnotowania: w Lublinie w sobotę ruszyła sieć roweru miejskiego, 40 Szkoda że nadal nie da się wypożyczyć więcej niż jednego roweru na jedno konto (a przynajmniej nie zauważyłem takiej opcji na ich stronie, kiedyś na pewno się nie dało). Przyjeżdża do mnie gość, przejechalibyśmy się po mieście, nextbike by było idealne gdyby nie to że gość musi mieć w nim konto. p. m. |
|
Data: 2014-09-22 21:06:59 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Nextbike w Lublinie | |
On 2014-09-22 19:55, m wrote:
Szkoda że nadal nie da się wypożyczyć więcej niż jednego roweru na jedno Się da (i to chyba od początku). Standardowy limit: 4 sztuki. Nextbike obniża go klientom z "historią" (np. jeśli trzymałeś długo rower albo zdarzają Ci się zaległości w płaceniu). pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-09-22 22:41:07 | |
Autor: m | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 22.09.2014 21:06, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-09-22 19:55, m wrote: Kiedy korzystałem (listopad 2012 i wiosna 2013), nie można było. Albo nie umiałem się dokopać do opcji. Teraz zajrzałem z ciekawości na ich stronę i (nie kopiąc zbyt głęboko) nie znalazłem nic o pożyczaniu dla gości (nie, nie wczytywałem się w regulamin). p. m. |
|
Data: 2014-09-22 23:11:47 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Nextbike w Lublinie | |
On 2014-09-22 22:41, m wrote:
Kiedy korzystałem (listopad 2012 i wiosna 2013), nie można było. Albo http://goo.gl/sLgDhN pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-09-22 21:00:16 | |
Autor: Staszek_eS | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 22.09.2014 19:19, Alf/red/ pisze:
Dla odnotowania: w Lublinie w sobotę ruszyła sieć roweru miejskiego, 40 do listy dodajcie Szczecin - 32 stacje - 324 rowery (działa od sierpnia) https://www.bikes-srm.pl/Info.aspx https://pl-pl.facebook.com/BikeS.srm pozdrawiam Staszek |
|
Data: 2014-09-22 21:08:58 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Nextbike w Lublinie | |
On 2014-09-22 21:00, Staszek_eS wrote:
do listy dodajcie Szczecin - 32 stacje - 324 rowery (działa od sierpnia) Nextbike... pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-09-22 23:07:27 | |
Autor: Alf/red/ | |
Nextbike w Lublinie | |
On 22/09/14 21:08, Piotr Kosewski wrote:
Nextbike... Oj, raczej nie... a. nie ma ich na mapie nextbike b. na ich FAQ/kontakt/whatever nie ma słowa o Nextbike ani podobnego kontaktu itd. c. login nextbike nie działa (wiem, nieco nierozsądny test, ale co mi tam) -- Alf/red/ |
|
Data: 2014-09-22 23:12:29 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Nextbike w Lublinie | |
On 2014-09-22 23:07, Alf/red/ wrote:
On 22/09/14 21:08, Piotr Kosewski wrote: No właśnie... pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-09-22 21:10:22 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Nextbike w Lublinie | |
In article <lvplmh$5pc$1@node1.news.atman.pl>,
Alf/red/ <fake_1409@ump.waw.pl> wrote: Dla odnotowania: w Lublinie w sobotê ruszy³a sieæ roweru miejskiego, 40 stacji i 40 rowerów, czyli druga wielko¶æ w PLA czy jak sie raz zarejestrujemy w veturilo to to dziala wszedzie? -- TA |
|
Data: 2014-09-22 15:15:56 | |
Autor: rmikke | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu poniedzia³ek, 22 wrze¶nia 2014 21:10:22 UTC+2 u¿ytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisa³:
A czy jak sie raz zarejestrujemy w veturilo to to dziala wszedzie? Kto¶ mi mówi³, ¿e nie tylko nie wypo¿yczysz, ale równie¿ nie zarejestrujesz siê w innym mie¶cie na ten sam numer telefonu, trzeba siê wyrejestrowaæ u siebie najpierw. W³a¶nie wczoraj ich o to zapyta³em, Je¶li odpowiedz±, dam znaæ. |
|
Data: 2014-09-23 16:30:13 | |
Autor: rmikke | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu wtorek, 23 wrze¶nia 2014 00:15:56 UTC+2 u¿ytkownik rmikke napisa³:
W dniu poniedzia³ek, 22 wrze¶nia 2014 21:10:22 UTC+2 u¿ytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisa³: NextBike nie potwierdza. Dosta³em maila, ¿e spokojnie wypo¿yczê rower w ka¿dym mie¶cie, gdzie oni prowadz± system, przy czym najpro¶ciej jest wypo¿yczyæ za pomoc± aplikacji. Hmm, mo¿e i najpro¶ciej, ale w DC nie wyci±gnê za pomoc± aplikacji roweru z elektrozamka - dostanê info, ¿eby podej¶æ do terminala... |
|
Data: 2014-09-27 17:06:50 | |
Autor: GrzegorzW | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-24 01:30, rmikke pisze:
W dniu wtorek, 23 wrze¶nia 2014 00:15:56 UTC+2 u¿ytkownik rmikke napisa³:Zarejestrowany jestem w Veturilo a wypo¿ycza³em w Poznaniu i Wroc³awiu. Dzia³a nawet na kartê warszawsk±. -- - Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2014-09-28 23:14:50 | |
Autor: rmikke | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu sobota, 27 wrze¶nia 2014 17:06:50 UTC+2 u¿ytkownik GrzegorzW napisa³:
>> W dniu poniedzia³ek, 22 wrze¶nia 2014 21:10:22 UTC+2 u¿ytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisa³: Natomiast w Niemczech podobno nie maj± elektrozamków, tylko na linki zapinaj±, wiêc problem niemo¿liwo¶ci wypo¿yczenia aplikacj± z elektrozamka nie istnieje. Also spricht NextBike. |
|
Data: 2014-09-29 08:17:19 | |
Autor: Liwiusz | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-29 08:14, rmikke pisze:
Natomiast w Niemczech podobno nie mają elektrozamków, Zawsze byli zacofani ;) Jeszcze 4 lata temu centrala mojej byłej firmy jak chciała zrobić przelew, to księgowa szła do banku z druczkiem wypisanym na maszynie do pisania. -- Liwiusz |
|
Data: 2014-09-22 23:02:32 | |
Autor: Alf/red/ | |
Nextbike w Lublinie | |
On 22/09/14 21:10, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
A czy jak sie raz zarejestrujemy w veturilo to to dziala wszedzie? Tak, na Cyprze te¿. -- Alf/red/ |
|
Data: 2014-09-23 00:03:04 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Nextbike w Lublinie | |
In article <lvq2p8$k54$1@node1.news.atman.pl>,
Alf/red/ <fake_1409@ump.waw.pl> wrote: On 22/09/14 21:10, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote: E, jaja sobie robisz. Mialem na mysli siec Nextbike, o ktorej jest mowa. -- TA |
|
Data: 2014-09-23 00:21:37 | |
Autor: Alf/red/ | |
Nextbike w Lublinie | |
On 23/09/14 00:03, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
E, jaja sobie robisz. Cz³owieku ma³ej wiary... -- Alf/red/ |
|
Data: 2014-09-27 12:07:35 | |
Autor: Olivander | |
Nextbike w Lublinie | |
korekta: w Gdañsku nie ma jest za to w Sopocie
w zeszlym roku bylo za 8 zl za godzine od pierwszej sekundy, bez gry wstêpnej gratis (jak sie jest np z Gdañska) |
|
Data: 2014-09-27 21:28:22 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Nextbike w Lublinie | |
On 2014-09-27 21:07, Olivander wrote:
korekta: w Gdańsku nie ma I jak popularność? W ogóle trochę jestem w szoku po przeczytaniu listy Alf/red/a. Po co komu rower miejski z 8 stacjami? To dla turystów, żeby sobie mogli pojeździć po mieście? Żeby można było napisać, że jest miejski rower? :D W Warszawie stacji jest pełno i to jest praktyczny system dla mieszkańców. Są stacje przy biurowcach, przy sklepach, przy bardziej popularnych obiektach rekreacyjnych. Jeśli ktoś dodatkowo mieszka blisko jednej z nich, to naprawdę może na rowerach miejskich załatwiać codzienne sprawy (pierwsze 20 minut gratis). Tzn. pod warunkiem, że na stacji będą czekały bicykle, bo niestety jest ich za mało. :/ pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-09-27 22:32:01 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Nextbike w Lublinie | |
In article <b9eed8a3-617c-4d6f-ab5e-516363831f33@googlegroups.com>,
Olivander <tchod@wp.eu> wrote: korekta: w Gdañsku nie ma jest za to w Sopocie Nextbike za 8zl za godzine?????? Powariowali. Chyba ze to jest jakas komercyjna wersja dla zagranicznych turystow. -- TA |
|
Data: 2014-09-28 09:45:38 | |
Autor: Liwiusz | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-27 22:32, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <b9eed8a3-617c-4d6f-ab5e-516363831f33@googlegroups.com>, Wiesz, jakbyś mógł po Sopocie jeździć rowerem za złotówkę, to parafrazując posłankę Ewę Tomaszewską - "tak, to by każdy chciał". A tak jest za 8zł dla turystów, niekoniecznie zagranicznych, a dla lokalsów 50% taniej. Co ciekawe - rowery te same, ale jakościowo mniej pouszkadzane - czyste, niepwyginane, lampki świecą... -- Liwiusz |
|
Data: 2014-09-28 10:34:03 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Nextbike w Lublinie | |
On 2014-09-28 09:45, Liwiusz wrote:
Wiesz, jakbyś mógł po Sopocie jeździć rowerem za złotówkę, to Bo rowery cały czas stoją w bazach i się nie zużywają? Rzeczywiście świetne wyjście. :D Prosty fakt. 4 czy 8 zł/h nie powstrzyma rozpuszczonych gnojków i celebrytów z youtube w typie Wardęgi. Chcą rozwalić rower, to go rozwalą. Powstrzyma za to Panią Krystynę, która mogłaby na takim rowerze podjechać do sklepu po bułki. Nie podjedzie, bo to byłyby najdroższe bułki w jej życiu. Rowery w Warszawie oczywiście się zużywają, ale trudno się dziwić. Deszcz, grad, kilka godzin jazdy dziennie (w wakacje pewnie nawet kilkanaście) i okazjonalny debil. Nie zmienia to faktu, że generalnie nadają się do jazdy i są zauważalne w mieście. Przez "zauważalne" rozumiem, że czasem łatwiej spotkać kogoś na Veturilo niż na prywatnym. Do stacji ustawionych przy biurowcach są wyścigi i rowery znikają chwilę po 16, choć w każdej stacji jest ich więcej, niż w całym Poznaniu... Ale chyba o to właśnie chodzi, a nie o postawienie 10 rowerów, żeby był odhaczony punkt w obietnicach wyborczych. pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-09-28 10:40:03 | |
Autor: Liwiusz | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-28 10:34, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-09-28 09:45, Liwiusz wrote: Cóż, wydaje mi się, że rodzaje rozliczeń w Warszawie i Trójmieście są zupełnie inne. Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale w Wawie Nextbike dostaje umówioną kasę za obsługę, a opłaty idą do miasta - które nie nastawia się na zarabianie. W Trójmieście system musi na siebie zarobić. I tu ważna uwaga - i przed powstaniem Trójmiejskich rowerów, i po, istniały prywatne inicjatywy wypożyczania tych pojazdów. Kilkukrotnie droższe niż te 8zł/h, z kaucją itp. Obiektywnie patrząc, chcąc pożyczyć rower w Sopocie, oferta Nextbike jest bardzo atrakcyjna. Prosty fakt. 4 czy 8 zł/h nie powstrzyma rozpuszczonych gnojków 1zł/godzinę też ich nie powstrzyma. Chodzi o to, aby za te 8zł opłacało się utrzymywać cały system. Powstrzyma za to Panią Krystynę, która mogłaby na takim rowerze Ja wiem, że Warszawa to inna perspektywa, ale to nie w Sopocie jest dziwnie, tylko w Warszawie jest dziwnie, że opłaca się wynajmować rower, aby jechać po bułki. -- Liwiusz |
|
Data: 2014-09-28 11:51:49 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Nextbike w Lublinie | |
On 2014-09-28 10:40, Liwiusz wrote:
Cóż, wydaje mi się, że rodzaje rozliczeń w Warszawie i Trójmieście są Dokładnie. Miasto płaci niecałe 0.5 mln zł miesięcznie - dodatkowo pomniejszone o "kary" za niedociągnięcia (brak reakcji na awarie, słabe wożenie rowerów między stacjami itp.). Opłaty idą do kasy miasta. Przychody z reklam - do Nextbike. Miasto nie zarabia, ale też niewiele dopłaca. Z tego co wiem w okresie maj-sierpień Ratusz wychodzi prawie na 0. Rowerów w systemie jest ponad 2.5k. Wypożyczeń dziennie jest średnio ponad 5k (marzec-listopad). Tu drobna dygresja. Część stacji w stolicy "postawiły" firmy prywatne (biurowce, centra handlowe, osiedla). Nie wiem, jak to wpływa na rozliczenia między Nextbike i Warszawą. I tu ważna uwaga - i przed powstaniem Trójmiejskich rowerów, i po, Tyle że system roweru miejskiego w Warszawie nie jest przedstawiany jako "wypożyczalnia", tylko jako dodatkowy środek transportu. Czyli konieczna jest możliwość wypożyczania roweru na krótki okres i odstawienia w innym miejscu. Klasyczne wypożyczalnie to zupełnie inna idea i odpowiedź na inne zapotrzebowanie. I oczywiście w Warszawie też tego typu usługi istniały, istnieją i pewnie będą istnieć. Jeśli Nextbike w mniejszych miastach prowadzi de facto takie wypożyczalnie (oferując tylko kilkadziesiąt rowerów), to rzeczywiście trudno to porównywać do Veturilo. Ja wiem, że Warszawa to inna perspektywa, ale to nie w Sopocie jest W wielu innych miastach w Europie jest równie dziwnie, więc chyba jednak nie jest to aż tak szokujące. :P Co Cię dziwi w tym, że opłaca się wziąć za friko rower i podjechać do sklepu w 5 minut zamiast iść 20? :) pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-09-28 14:55:03 | |
Autor: Liwiusz | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-28 11:51, Piotr Kosewski pisze:
Tyle że system roweru miejskiego w Warszawie nie jest przedstawiany Bo mało kto przyjeżdża do Warszawy i chce sobie poprzemieszczać się rowerem, a do Trójmiasta - owszem. Ja wiem, że Warszawa to inna perspektywa, ale to nie w Sopocie jest To mnie "dziwi", że "nie ma darmowych rowerów" i ktoś do takiej jazdy musi dopłacić, w Warszawie Ratusz, a w Sopocie chętnego nie ma, więc stawki są rynkowe. -- Liwiusz |
|
Data: 2014-09-28 15:10:06 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Nextbike w Lublinie | |
On 2014-09-28 14:55, Liwiusz wrote:
Bo mało kto przyjeżdża do Warszawy i chce sobie poprzemieszczać się Chyba byłbyś bardzo zdziwiony. :) To mnie "dziwi", że "nie ma darmowych rowerów" i ktoś do takiej jazdy Warszawie się to może opłacać, bo dużo dopłaca także do komunikacji miejskiej. Nie wiem, czy powstała jakakolwiek analiza na ten temat. pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-09-28 15:49:18 | |
Autor: Liwiusz | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-28 15:10, Piotr Kosewski pisze:
Warszawie się to może opłacać, bo dużo dopłaca także do komunikacji Skoro się dopłaca do komunikacji miejskiej, to raczej tym bardziej nie opłaca się dopłacać do rowerów, aby do nich wyciągać ludzi z tejże komunikacji. -- Liwiusz |
|
Data: 2014-09-29 23:22:04 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Nextbike w Lublinie | |
On Sun, 28 Sep 2014, Liwiusz wrote:
W dniu 2014-09-28 15:10, Piotr Kosewski pisze: Zale¿y od celu podstawowego. Jak jest nim wyci±gniêcie ludzi z samochodów, to MNIEJSZA dop³ata do komunikacji miejskiej nie jest przeszkod±. Ma³o, jest trochê przypadków, kiedy KM nie wystarczy, bo za s³abo "wyci±ga", a rower mo¿e. Zaliczy³bym do nich: - niezale¿no¶æ roweru od "planu" (w tym przebiegu tras i konieczno¶ci przesiadek) - zapewnienie miejsca siedz±cego pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-09-30 07:28:42 | |
Autor: Liwiusz | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-29 23:22, Gotfryd Smolik news pisze:
On Sun, 28 Sep 2014, Liwiusz wrote: Tyle że nie wydaje mi się, aby system veturilo w jakikolwiek sposób wpływał na możliwość zmniejszenia dotacji do komunikacji zbiorowej. Nie ta skala, nie ten target. - zapewnienie miejsca siedzącego :) -- Liwiusz |
|
Data: 2014-09-30 09:17:53 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Nextbike w Lublinie | |
On Tue, 30 Sep 2014, Liwiusz wrote:
W dniu 2014-09-29 23:22, Gotfryd Smolik news pisze: Nie wiem czy mia³e¶ okazjê doje¿d¿aæ w warunkach, kiedy regularnie w autobusie by³ t³ok i za³apanie siê na "miejsce wisz±ce" (znaczy stoj±ce z tych gorszych) wcale nierzadkie, a trasa wê¿ykiem ponad 40 minut, bo ja tak. I uwaga wy¿ej jest ca³kiem powa¿na :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-09-28 14:36:22 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Nextbike w Lublinie | |
In article <m08hh4$rv8$1@node2.news.atman.pl>,
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Nie wydaje mi sie. Przeciez te nextbajki maja sluzyc jako alternetywa dla transportu samochodowego/autobusowego a nie rekreacja. Trzeba porownywac te cene z cenami biletow miejskich. W Sopocie to porownanie wychodzi fatalnie. -- TA |
|
Data: 2014-09-28 14:56:03 | |
Autor: Liwiusz | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-28 14:36, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <m08hh4$rv8$1@node2.news.atman.pl>, I dzięki temu rowery są dostępne dla zainteresowanych (turystów, w końcu to miasto turystyczne), a nie są okupowane przez lokalnych chcących jechać po bułki :) -- Liwiusz |
|