Data: 2014-09-27 12:07:35 | |
Autor: Olivander | |
Nextbike w Lublinie | |
korekta: w Gdañsku nie ma jest za to w Sopocie
w zeszlym roku bylo za 8 zl za godzine od pierwszej sekundy, bez gry wstêpnej gratis (jak sie jest np z Gdañska) |
|
Data: 2014-09-27 21:28:22 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Nextbike w Lublinie | |
On 2014-09-27 21:07, Olivander wrote:
korekta: w Gdańsku nie ma I jak popularność? W ogóle trochę jestem w szoku po przeczytaniu listy Alf/red/a. Po co komu rower miejski z 8 stacjami? To dla turystów, żeby sobie mogli pojeździć po mieście? Żeby można było napisać, że jest miejski rower? :D W Warszawie stacji jest pełno i to jest praktyczny system dla mieszkańców. Są stacje przy biurowcach, przy sklepach, przy bardziej popularnych obiektach rekreacyjnych. Jeśli ktoś dodatkowo mieszka blisko jednej z nich, to naprawdę może na rowerach miejskich załatwiać codzienne sprawy (pierwsze 20 minut gratis). Tzn. pod warunkiem, że na stacji będą czekały bicykle, bo niestety jest ich za mało. :/ pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-09-27 22:32:01 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Nextbike w Lublinie | |
In article <b9eed8a3-617c-4d6f-ab5e-516363831f33@googlegroups.com>,
Olivander <tchod@wp.eu> wrote: korekta: w Gdañsku nie ma jest za to w Sopocie Nextbike za 8zl za godzine?????? Powariowali. Chyba ze to jest jakas komercyjna wersja dla zagranicznych turystow. -- TA |
|
Data: 2014-09-28 09:45:38 | |
Autor: Liwiusz | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-27 22:32, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <b9eed8a3-617c-4d6f-ab5e-516363831f33@googlegroups.com>, Wiesz, jakbyś mógł po Sopocie jeździć rowerem za złotówkę, to parafrazując posłankę Ewę Tomaszewską - "tak, to by każdy chciał". A tak jest za 8zł dla turystów, niekoniecznie zagranicznych, a dla lokalsów 50% taniej. Co ciekawe - rowery te same, ale jakościowo mniej pouszkadzane - czyste, niepwyginane, lampki świecą... -- Liwiusz |
|
Data: 2014-09-28 10:34:03 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Nextbike w Lublinie | |
On 2014-09-28 09:45, Liwiusz wrote:
Wiesz, jakbyś mógł po Sopocie jeździć rowerem za złotówkę, to Bo rowery cały czas stoją w bazach i się nie zużywają? Rzeczywiście świetne wyjście. :D Prosty fakt. 4 czy 8 zł/h nie powstrzyma rozpuszczonych gnojków i celebrytów z youtube w typie Wardęgi. Chcą rozwalić rower, to go rozwalą. Powstrzyma za to Panią Krystynę, która mogłaby na takim rowerze podjechać do sklepu po bułki. Nie podjedzie, bo to byłyby najdroższe bułki w jej życiu. Rowery w Warszawie oczywiście się zużywają, ale trudno się dziwić. Deszcz, grad, kilka godzin jazdy dziennie (w wakacje pewnie nawet kilkanaście) i okazjonalny debil. Nie zmienia to faktu, że generalnie nadają się do jazdy i są zauważalne w mieście. Przez "zauważalne" rozumiem, że czasem łatwiej spotkać kogoś na Veturilo niż na prywatnym. Do stacji ustawionych przy biurowcach są wyścigi i rowery znikają chwilę po 16, choć w każdej stacji jest ich więcej, niż w całym Poznaniu... Ale chyba o to właśnie chodzi, a nie o postawienie 10 rowerów, żeby był odhaczony punkt w obietnicach wyborczych. pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-09-28 10:40:03 | |
Autor: Liwiusz | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-28 10:34, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-09-28 09:45, Liwiusz wrote: Cóż, wydaje mi się, że rodzaje rozliczeń w Warszawie i Trójmieście są zupełnie inne. Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale w Wawie Nextbike dostaje umówioną kasę za obsługę, a opłaty idą do miasta - które nie nastawia się na zarabianie. W Trójmieście system musi na siebie zarobić. I tu ważna uwaga - i przed powstaniem Trójmiejskich rowerów, i po, istniały prywatne inicjatywy wypożyczania tych pojazdów. Kilkukrotnie droższe niż te 8zł/h, z kaucją itp. Obiektywnie patrząc, chcąc pożyczyć rower w Sopocie, oferta Nextbike jest bardzo atrakcyjna. Prosty fakt. 4 czy 8 zł/h nie powstrzyma rozpuszczonych gnojków 1zł/godzinę też ich nie powstrzyma. Chodzi o to, aby za te 8zł opłacało się utrzymywać cały system. Powstrzyma za to Panią Krystynę, która mogłaby na takim rowerze Ja wiem, że Warszawa to inna perspektywa, ale to nie w Sopocie jest dziwnie, tylko w Warszawie jest dziwnie, że opłaca się wynajmować rower, aby jechać po bułki. -- Liwiusz |
|
Data: 2014-09-28 11:51:49 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Nextbike w Lublinie | |
On 2014-09-28 10:40, Liwiusz wrote:
Cóż, wydaje mi się, że rodzaje rozliczeń w Warszawie i Trójmieście są Dokładnie. Miasto płaci niecałe 0.5 mln zł miesięcznie - dodatkowo pomniejszone o "kary" za niedociągnięcia (brak reakcji na awarie, słabe wożenie rowerów między stacjami itp.). Opłaty idą do kasy miasta. Przychody z reklam - do Nextbike. Miasto nie zarabia, ale też niewiele dopłaca. Z tego co wiem w okresie maj-sierpień Ratusz wychodzi prawie na 0. Rowerów w systemie jest ponad 2.5k. Wypożyczeń dziennie jest średnio ponad 5k (marzec-listopad). Tu drobna dygresja. Część stacji w stolicy "postawiły" firmy prywatne (biurowce, centra handlowe, osiedla). Nie wiem, jak to wpływa na rozliczenia między Nextbike i Warszawą. I tu ważna uwaga - i przed powstaniem Trójmiejskich rowerów, i po, Tyle że system roweru miejskiego w Warszawie nie jest przedstawiany jako "wypożyczalnia", tylko jako dodatkowy środek transportu. Czyli konieczna jest możliwość wypożyczania roweru na krótki okres i odstawienia w innym miejscu. Klasyczne wypożyczalnie to zupełnie inna idea i odpowiedź na inne zapotrzebowanie. I oczywiście w Warszawie też tego typu usługi istniały, istnieją i pewnie będą istnieć. Jeśli Nextbike w mniejszych miastach prowadzi de facto takie wypożyczalnie (oferując tylko kilkadziesiąt rowerów), to rzeczywiście trudno to porównywać do Veturilo. Ja wiem, że Warszawa to inna perspektywa, ale to nie w Sopocie jest W wielu innych miastach w Europie jest równie dziwnie, więc chyba jednak nie jest to aż tak szokujące. :P Co Cię dziwi w tym, że opłaca się wziąć za friko rower i podjechać do sklepu w 5 minut zamiast iść 20? :) pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-09-28 14:55:03 | |
Autor: Liwiusz | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-28 11:51, Piotr Kosewski pisze:
Tyle że system roweru miejskiego w Warszawie nie jest przedstawiany Bo mało kto przyjeżdża do Warszawy i chce sobie poprzemieszczać się rowerem, a do Trójmiasta - owszem. Ja wiem, że Warszawa to inna perspektywa, ale to nie w Sopocie jest To mnie "dziwi", że "nie ma darmowych rowerów" i ktoś do takiej jazdy musi dopłacić, w Warszawie Ratusz, a w Sopocie chętnego nie ma, więc stawki są rynkowe. -- Liwiusz |
|
Data: 2014-09-28 15:10:06 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Nextbike w Lublinie | |
On 2014-09-28 14:55, Liwiusz wrote:
Bo mało kto przyjeżdża do Warszawy i chce sobie poprzemieszczać się Chyba byłbyś bardzo zdziwiony. :) To mnie "dziwi", że "nie ma darmowych rowerów" i ktoś do takiej jazdy Warszawie się to może opłacać, bo dużo dopłaca także do komunikacji miejskiej. Nie wiem, czy powstała jakakolwiek analiza na ten temat. pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-09-28 15:49:18 | |
Autor: Liwiusz | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-28 15:10, Piotr Kosewski pisze:
Warszawie się to może opłacać, bo dużo dopłaca także do komunikacji Skoro się dopłaca do komunikacji miejskiej, to raczej tym bardziej nie opłaca się dopłacać do rowerów, aby do nich wyciągać ludzi z tejże komunikacji. -- Liwiusz |
|
Data: 2014-09-29 23:22:04 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Nextbike w Lublinie | |
On Sun, 28 Sep 2014, Liwiusz wrote:
W dniu 2014-09-28 15:10, Piotr Kosewski pisze: Zale¿y od celu podstawowego. Jak jest nim wyci±gniêcie ludzi z samochodów, to MNIEJSZA dop³ata do komunikacji miejskiej nie jest przeszkod±. Ma³o, jest trochê przypadków, kiedy KM nie wystarczy, bo za s³abo "wyci±ga", a rower mo¿e. Zaliczy³bym do nich: - niezale¿no¶æ roweru od "planu" (w tym przebiegu tras i konieczno¶ci przesiadek) - zapewnienie miejsca siedz±cego pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-09-30 07:28:42 | |
Autor: Liwiusz | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-29 23:22, Gotfryd Smolik news pisze:
On Sun, 28 Sep 2014, Liwiusz wrote: Tyle że nie wydaje mi się, aby system veturilo w jakikolwiek sposób wpływał na możliwość zmniejszenia dotacji do komunikacji zbiorowej. Nie ta skala, nie ten target. - zapewnienie miejsca siedzącego :) -- Liwiusz |
|
Data: 2014-09-30 09:17:53 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Nextbike w Lublinie | |
On Tue, 30 Sep 2014, Liwiusz wrote:
W dniu 2014-09-29 23:22, Gotfryd Smolik news pisze: Nie wiem czy mia³e¶ okazjê doje¿d¿aæ w warunkach, kiedy regularnie w autobusie by³ t³ok i za³apanie siê na "miejsce wisz±ce" (znaczy stoj±ce z tych gorszych) wcale nierzadkie, a trasa wê¿ykiem ponad 40 minut, bo ja tak. I uwaga wy¿ej jest ca³kiem powa¿na :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-09-28 14:36:22 | |
Autor: Titus Atomicus | |
Nextbike w Lublinie | |
In article <m08hh4$rv8$1@node2.news.atman.pl>,
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Nie wydaje mi sie. Przeciez te nextbajki maja sluzyc jako alternetywa dla transportu samochodowego/autobusowego a nie rekreacja. Trzeba porownywac te cene z cenami biletow miejskich. W Sopocie to porownanie wychodzi fatalnie. -- TA |
|
Data: 2014-09-28 14:56:03 | |
Autor: Liwiusz | |
Nextbike w Lublinie | |
W dniu 2014-09-28 14:36, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <m08hh4$rv8$1@node2.news.atman.pl>, I dzięki temu rowery są dostępne dla zainteresowanych (turystów, w końcu to miasto turystyczne), a nie są okupowane przez lokalnych chcących jechać po bułki :) -- Liwiusz |
|