Nexus 5

Data: 2014-01-13 17:33:58
Autor: mr misio
Nexus 5
"Nexus 5 jest już dostępny w wielu polskich sklepach. Sugerowana cena to 1799 złotych za model z pamięcią 16 GB, ale już gdzieniegdzie można nabyć smartfona taniej - nawet za 1750 złotych. W Stanach Zjednoczonych model ten kosztuje 349 dolarów, czyli około 1100 złotych."

http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Google-Nexus-5-debiutuje-w-Polsce,wid,16316078,wiadomosc.html

Dziekujemy ci Europo za podatek VAT!

Choć 1100 + VAT to niecale 1400 zł.

Czyli...

No ja rozumiem, ze sklepy nie kupuja po cenie detalicznej 350 USD, ale po nizszej, zapewne kolo 250 USD.

Czyli marza za zabawke to jakies drugie tyle, ok. 700 zl.

Za szpiegofon od samego Google.

Niezle.....

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-13 18:28:46
Autor: atm
Nexus 5
On 2014-01-13 17:33, mr misio wrote:
[...]

Kupujac ten sprzet w PL poczujesz wiekszy lans niz nabywca iPhonea... ;|

A przy okazji, masz telefon? Szykuj kase:
http://www.spidersweb.pl/2014/01/abonament-rtv-oplata-audiowizualna.html

Data: 2014-01-13 20:08:30
Autor: mr misio
Nexus 5
Użytkownik atm napisał:
On 2014-01-13 17:33, mr misio wrote:
[...]

Wiesz, to chyba wolalbym PS4 kupic - wiekszy (dla mnie i moich znajomych) lans, niz komorka co wyglada jak wszystkie inne komorki ;)

A przy okazji, masz telefon? Szykuj kase:
http://www.spidersweb.pl/2014/01/abonament-rtv-oplata-audiowizualna.html

A po co mam miec telefon? :)

Za niemanie tez sie zaplaci ;)

Przeciez chodzi o mozliwosc odbioru ;) Wiec tak jak mam mozliwosc kupienia telefonu ...

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-13 22:53:42
Autor: Gotfryd Smolik news
Nexus 5
On Mon, 13 Jan 2014, mr misio wrote:

Dziekujemy ci Europo za podatek VAT!

  Przypomnê ówczesne (znaczy z roku wprowadzenia VAT w miejsce
obrotowego) okre¶lenie ówczesnego ministra finansów:
  SUKCES BUD¯ETOWY

  VAT pewne zalety ma, ale jego WYSOKO¦Æ ju¿ nie.

Za szpiegofon od samego Google.

  Bior±c pod uwagê zupe³ny "przeciêtny" brak zauwa¿ania tracingu
zapewnianego przez telefon i karty bankomatowe, w sumie
ma³o dziwne :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-17 09:05:52
Autor: J.F.
Nexus 5
Dnia Mon, 13 Jan 2014 22:53:42 +0100, Gotfryd Smolik news napisa³(a):
[...]

Musialbym sprawdzic, ale przypominam ze w owym czasie na wiekszosc
artykulow przemyslowych obowiazywal podatek obrotowy, w wysokosci
15-20%. Wiec tu VAT niewiele zmienil.

J.

Data: 2014-01-13 22:57:21
Autor: xantiros
Nexus 5
W dniu 2014-01-13 17:33, mr misio pisze:
[...]

A teraz pomyśl ile zarabia dealer samochodowy, ile tam wynosi jego marża, to są dopiero zdziercy, powinni góra max 5zł brać

Data: 2014-01-13 23:13:03
Autor: mr misio
Nexus 5
Użytkownik xantiros napisał:
[...]

A tobie co?

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-14 07:19:07
Autor: xantiros
Nexus 5
W dniu 2014-01-13 23:13, mr misio pisze:
[...]

Rozbawiło mnie twoje jęczenie ile kto marży sobie nakłada.

Data: 2014-01-14 09:54:48
Autor: mr misio
Nexus 5
Użytkownik xantiros napisał:

Rozbawiło mnie twoje jęczenie ile kto marży sobie nakłada.

A dlaczego Cie to rozbawilo?

Mnie to nie bawi - mnie to zaskakuje.

Bogaci amerykanie maja telefon w detalu o polowe taniej niz my.

A przeciez amerykanscy sprzedawcy tez zarabiaja na marzy!

Gdyby mieli w usa marze taka jak u nas to znaczyloby, ze hurtownik/producent doplaca kazdemu, kto wezmie od niego karton nexusow.

No i okaze sie, ze w PL wszystkie nexusy zeszly na pniu.

Wszystkie tysiac ;)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-14 11:23:32
Autor: xantiros
Nexus 5
W dniu 2014-01-14 09:54, mr misio pisze:
[...]

Ehhh, nie kombinuj za dużo, zapytam się z ciekawości w swoich rachunkach nad marża przewidziałeś miejsce na cło, podatek, transportu, magazynowania, koszt "homologacji" + itp. unijne pierdoły.

Data: 2014-01-14 14:07:32
Autor: mr misio
Nexus 5
[...]

No tak, ale nie dobilbym do tej ceny nawet kupujac w detalu w ameryce.

JA po prostu zakladam, ze importer kupuje w hurcie.

A cena w PL wyglada, jakby PL dystrybutor kupowal w detalu.

A sprzet... przeciez i tak robiony na tajwanie czy innej azji. Wiec nie rozumiem czemu w PL jest 2x drozszy niz w USA.

Nie ma o co sie "strzepic" tak jest nie od wczoraj - ale ciagle mnie to zaskakuje.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-14 16:51:47
Autor: Mario
Nexus 5
On 2014-01-14 14:07, mr misio wrote:
[...]

Rynek mniej wysycony, więcej można zedrzeć.

MD

Data: 2014-01-14 20:09:23
Autor: mr misio
Nexus 5
Użytkownik Mario napisał:

Rynek mniej wysycony, więcej można zedrzeć.

Po czesci moze i tak. Ale rynek biedniejszy. A co za tym idzie posiadanie smartfonu od Google to LANS.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-14 20:55:59
Autor: Mario
Nexus 5
On 2014-01-14 20:09, mr misio wrote:
Użytkownik Mario napisał:

Rynek mniej wysycony, więcej można zedrzeć.

Po czesci moze i tak. Ale rynek biedniejszy.

I dlatego u nas proszki do prania są gorsze i droższe niż w bogatych Niemczech?

A co za tym idzie
posiadanie smartfonu od Google to LANS.

Podejrzewam ze z innymi smartfonami jest podobnie. Po prostu u nas są droższe.

MD

Data: 2014-01-14 20:59:17
Autor: mr misio
Nexus 5
On 2014-01-14 20:09, mr misio wrote:
Użytkownik Mario napisał:

Rynek mniej wysycony, więcej można zedrzeć.

Po czesci moze i tak. Ale rynek biedniejszy.

I dlatego u nas proszki do prania są gorsze i droższe niż w bogatych
Niemczech?

No tak, mydlo u nas dalej luksusem, czuc w lecie w tramwaju ;

Dlaczego gorsze? Nie wiem. Zakladalbym, ze gorsze, zeby byly tansze.

Dlaczego gorsze i drozsze - zagadka.

A co za tym idzie
posiadanie smartfonu od Google to LANS.

Podejrzewam ze z innymi smartfonami jest podobnie. Po prostu u nas sÄ…
droższe.

No sa.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-15 15:11:36
Autor: januszek
Nexus 5
Mario napisa?(a):

[...]

I dlatego u nas proszki do prania są gorsze i droższe niż w bogatych Niemczech?

Podobno większość dostępnej na straganach tzw "chemii z Niemiec" to podróbki przygotowane na Wschodzie. Grunt to dobry marketing... ;P

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-01-14 20:45:25
Autor: xantiros
Nexus 5
W dniu 2014-01-14 14:07, mr misio pisze:
[...]

i dalej nie wiesz jakÄ… cenÄ™ dostaje importer w hurcie.

a nie powinno juz

Data: 2014-01-14 20:51:13
Autor: mr misio
Nexus 5
Użytkownik xantiros napisał:

a nie powinno juz

niektore rzeczy ciagle mnie zaskakuja. ;)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-15 13:31:28
Autor: xantiros
Nexus 5
W dniu 2014-01-14 20:51, mr misio pisze:
Użytkownik xantiros napisał:

a nie powinno juz

niektore rzeczy ciagle mnie zaskakuja. ;)

hahaha, mi się wydaje ze dobie Antka policmajstra i jego "naukofców" to chyba już nie powinno nic, no chyba ze wizyta UFO :D

Data: 2014-01-14 01:46:30
Autor: J.F
Nexus 5
Użytkownik "mr misio"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
[...]

Ostroznie, w USA o podatku od sprzedazy dowiesz sie przy kasie. Taki zwyczaj, ceny podane netto.

Co prawda podatek niski, a czesto udaje sie uniknac.

[...]

Akurat u nas to moze byc marza Google Polska czy innego importera.

J.

Data: 2014-01-14 07:35:45
Autor: januszek
Nexus 5
mr misio napisa?(a):

Dziekujemy ci Europo za podatek VAT!

Choć 1100 + VAT to niecale 1400 zł.

Czyli...

No ja rozumiem, ze sklepy nie kupuja po cenie detalicznej 350 USD, ale po nizszej, zapewne kolo 250 USD.

To wejdz sobie na ebaya i spróbuj kupić za te 399 usd w USA... ;) j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-01-14 09:55:47
Autor: mr misio
Nexus 5
Użytkownik januszek napisał:
mr misio napisa?(a):

[...]

Nie, nie chce NSA-szpiegofona z Google-Spiegodroidem ;)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-14 11:03:35
Autor: januszek
Nexus 5
mr misio napisa?(a):

[...]

Szkoda, zobaczyłbyś wtedy że ceny w USA nie są takie jak Ci się wydaje ;P j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-01-14 14:16:30
Autor: mr misio
Nexus 5
[...]

http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=231106887754&item=231106887754&lgeo=1&vectorid=229466

wersja 32GB <500USD

http://www.ebay.com/itm/Nexus-5-16GB-White-Sprint-Smartphone-BRAND-NEW-NEVER-USED-CLEAN-ESN-/331104994295?pt=Cell_Phones&hash=item4d176543f7

wersja 16GB < 350 USD (ok. < 1100 zł netto, ok. 1400 z VAT)

ile zarabiaja amerykanie

http://www.mybudget360.com/how-much-do-americans-earn-what-is-the-average-us-income/

zalozmy 50 tys usd / rok, to jakies 160 tys pln, to jakies 13 tys PLN miesiecznie

u nas < 4 tys miesiecznie

Nowy nexus 5 dla statystycznego polaka to blisko polowa pensji statystycznej sredniej krajowej brutto

Dla amerykana - to ok. 1/10 pensji.

I teraz pytanie-zagadka, jak to jest, ze amrykanie sprzedajac niemal wszystko taniej niz u nas, zarabiaja wielokrotnie wiecej?

Przeciez taki handlowiec sprzedajacy nexusy to powinien pojsc z torbami przy tej cenie 350 usd/sztuka w detalu.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-14 14:00:47
Autor: januszek
Nexus 5
mr misio napisa?(a):

[...]

Szkoda, zobaczyłbyś wtedy że ceny w USA nie są takie jak Ci się wydaje ;P

wersja 32GB <500USD

Moim zdaniem pomiędzy 399 usd a 500 usd jest różnica ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-01-14 15:09:14
Autor: mr misio
Nexus 5
[...]

no jest.

u nas wersja 16GB kosztowac ma 1700-1800 pln.

[...]

jakby to 32GB mialo kosztowac 1800 to bym sie nie odezwal.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-14 15:27:20
Autor: atm
Nexus 5
On 2014-01-14 15:09, mr misio wrote:
[...]

mr misio, kwestie wyzszych cen w PL niz w Stanach chyba trzeba rozszerzyc: EU vs USA. Kwestia zarobkow w PL jest jaka jest, PL wciaz goni EU w bardzo wielu kwestiach nadrabiajac duze zaleglosci.
Co do cen Nexusa 5 32GB:

- Niemcy: 2245zl brutto (dzisiajszy kurs walut)
 http://www.amazon.de/Google-Nexus-Smartphone-32-Schwarz/dp/B00GG0HEIO/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1389709188&sr=8-1&keywords=nexus+5+32gb

- Polska 1929zl brutto (jeden z najtanszych sklepow na ceneo, posiadajacy towar w sprzedazy, z rozsadna iloscia komentarzy)
http://i-sklep.com.pl/product-pol-413-LG-Nexus-5-32GB-czarny.html?ceneo_spo=true

Data: 2014-01-14 14:54:07
Autor: januszek
Nexus 5
atm napisa?(a):

[...]

Wg przelicznika stosowanego na dziś przez paypal, 490 usd to 1552,09 PLN (1 PLN = 0,315705 USD). Na Allegro taki Nexus 5 32GB kosztuje 1930 zł. To nie jest jakaś ogromna różnica, vide: http://archi.inosak.org/imgdb/item3873590781_1.html

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-01-14 16:14:03
Autor: mr misio
Nexus 5
Użytkownik atm napisał:

- Niemcy: 2245zl brutto

- Polska 1929zl brutto

No i powiedzmy jest OK, pl cena nizsza :) Pomijajac,ze niemcy to zarabiaja wiecej od nas kilka razy.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-21 18:20:34
Autor: Martin Fox
Nexus 5
Dnia Tue, 14 Jan 2014 16:14:03 +0100, mr misio napisa³(a):

U¿ytkownik atm napisa³:

- Niemcy: 2245zl brutto

- Polska 1929zl brutto

No i powiedzmy jest OK, pl cena nizsza :) Pomijajac,ze niemcy to zarabiaja wiecej od nas kilka razy.

A co producenta sprzêtu interesuje ile zarabia siê ¶rednio w danym kraju? Wg takiego podej¶cia sprzedaj±c sprzêt np. do Kenii powinno siê go
sprzedawaæ poni¿ej kosztów produkcji :P

--
Martin Fox

Data: 2014-01-21 19:30:07
Autor: mr misio
Nexus 5
U¿ytkownik Martin Fox napisa³:
[...]

Hmmm, producenta pewnie nic.

Ale producent sprzedaje po cenie hurtowej.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-17 16:33:00
Autor: Salata
Nexus 5
W dniu 2014-01-14 15:27, atm pisze:

Co do cen Nexusa 5 32GB:

- Niemcy: 2245zl brutto (dzisiajszy kurs walut)

Ja zamowilem dzisiaj za 409 jewro z przesylka, co wg kursu wynosi niecale 1700 pln. Ja co prawda moge zamowic na adres w DE. Niedlugo pewnie cena znormalnieje i bedzie w marketach elektronicznych (Saturn/Media Markt) dostepny za cene sugerowana. Jak ktos ma blisko do granicy to bedzie warto sie przy okazji wybrac niz zamawiac za ta kwote na Amazonie.

--
regards
Salata

Data: 2014-01-20 16:45:39
Autor: Salata
Nexus 5
W dniu 2014-01-17 16:33, Salata pisze:
[...]

Wlasnie otrzymalem nowy sprzet od googla i... zastanawiam sie, czy go w ogole uruchamiac. Nie spodziewalem sie ze bedzie taki nieporeczny. Jak nosic takie telefony z tak duzym ekranem? Dodajac do tego pokrowiec lub jakis armor to potrzeba chyba spodni bojowek. Jak wy sobie radzicie z noszeniem takiego klocka. Czy w takim razie przy kazdorazowym siadaniu wyciagacie go ze spodni (pisze o telefonie ;) jakby co) i kladziecie na stole (byloby niepokojace, gdybym o smartfonie nie pisal) jak uzytkownicy sprzetu z logo ugryzionego jablka?

Zastanawiam sie nad sprzedaza i kupnem czegos mniejszego. Zona ma RAZR-i i jest zadowoloa, sam uwazam, ze ten telefon jest rewelacyjny jak na smartfon z androidem mimo jednordzeniowemu procesorowi. Jeszcze mysle nad Moto G, bo sie nad nim rozplywaja w recenzjach jako best deal.

*RAZR-I*
Zalety:
- ekran amoled
- idealna wielkosc telefonu
- slot micro-sd
- czas pracy na baterii
- nakladka od moto jest calkiem ergonomiczna
- 200 Euro
Wady
- rozdzielczosc ekranu (przydalaby sie 720p)
- android 4.1.2
- brak aktualizacji do Kit Kata
- nakladka od moto wysyla spora ilosc danych do producenta
- problem z kompatybilnoscia aplikacji (poki co nic istotnego)
- rootowanie wymaga uwolnienia bootloadera i utraty gwarancji - proces bezpowrotny
- mocno sredni aparat fotogrficzny

*Moto G*
Zalety:
- rozdzielczosc ekranu
- dodatkoa przestrzen dysku google
- aktualizacja do Kit Kata
- czas pracy na baterii do zakceptowania
Wady:
- brak amoled
- troche duzy
- 16GB pojemnosci o brak mozliwosc rozszerzenia
- aparat fotograficzny

Czy sie do N5 dam rade przyzwyczaic, biorac pod uwage jego wady, zalety? Poki co dam sobie chyba czas do konca tygodnia. Poza tym nie usmiecha mi sie kupowac ladowrki indukcyjnej i/lub battery banku. Jak sie nie przekonam to go sprzedam.

Dajcie mi mozliwosc kupna motki razr-i z najnowszym atomem, 720p amoledem i wyjsciem hdmi.

Sony Z1- compact sie nie liczy, telefon prze ta ogromna ramke wyglada najdelikatniej mowiac nieciekawie. Wielkosciowo tez nie jest taki maly.

Mam nadzieje, ze nie spelni sie moj najwiekszy koszmar i nie bede musial sie przeprosic z itelefonem od jablka. Grrrr...

--
regards
Salata

Data: 2014-01-20 20:02:39
Autor: gawfron
Nexus 5
Jak mały, to gorąco polecam galaxy s3 mini.
Jak dla mnie trafiłem idealnie - na tyle mały że wchodzi do kieszeni spodni, i na tyle wydajny że chodzi wszystko co potrzebne. Plus SuperAmoled.

Data: 2014-01-21 10:27:59
Autor: Salata
Nexus 5
W dniu 2014-01-20 20:02, gawfron pisze:
Jak mały, to gorąco polecam galaxy s3 mini.
Jak dla mnie trafiłem idealnie - na tyle mały że wchodzi do kieszeni
spodni, i na tyle wydajny że chodzi wszystko co potrzebne. Plus
SuperAmoled.

Jakos do Samsunga po ostatnich kilku przypadkach jestem uprzedzony. Jak dla mnie sprzet rownie przewartosciowany jak od applle.

--
regards
Salata

Data: 2014-01-17 21:58:05
Autor: m4rkiz
Nexus 5
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:52d54957$0$2160$65785112news.neostrada.pl...
Co do cen Nexusa 5 32GB:
- Niemcy: 2245zl brutto (dzisiajszy kurs walut)
http://www.amazon.de/Google-Nexus-Smartphone-32-Schwarz/dp/B00GG0HEIO/ref=sr_1
_1?ie=UTF8&qid=1389709188&sr=8-1&keywords=nexus+5+32gb

no ok, ale proponuje z zagranicy tez tani wybierac - z amazona uk
mozna bylo zamowic pod koniec roku 32GB za 335 funtow, wysylka do
Polski darmowa

amazon bez promocji i obnizek ma ceny raczej z tych wyzszych, chociaz
kompensuje to jakoscia i szybkoscia obslugi

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-01-14 14:25:46
Autor: GAD Zombie
Nexus 5
W dniu 2014-01-14 14:16, mr misio pisze:
Nowy nexus 5 dla statystycznego polaka to blisko polowa pensji
statystycznej sredniej krajowej brutto

Dla amerykana - to ok. 1/10 pensji.

O, i to jest dobre podsumowanie. Jednocze¶nie bardzo smutny wniosek. W Polsce jest drogo, ale zarabia siê ma³o. W efekcie rzeczy ju¿ normalne na zachodzie, u nas wci±¿ s± luksusem.
Sam nie zarabiam tak najgorzej, ale jak mam wydaæ 1000 na telefon to mnie g³owa boli. I nie wydajê. Dlatego mój wci±¿ jeszcze ma zwyk³e guziki :D

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-01-14 14:38:55
Autor: mr misio
Nexus 5
U¿ytkownik GAD Zombie napisa³:
[...]

Zarabia sie malo.

Ale dla amerykanina ten sam nexus po naszych cenach bylby... 2 x drozszy.

Stanowilby juz 20% pensji a nie 10%

[...]

Mam podobnie, w sensie, ze mnie telefon nie dodaje w moich oczach nic do lansu.

Jestem "problemem polskiej gospodarki" - nie daje sie marketingowcom (np., nie potrzebowalem TV 3D, tak samo nie potrzebuje TV 4K). To, zeby moj TV mial DLNA (bo nie ma) jest jedynym argumentem za przyszla zmian±. Ale poki co zawsze gdy mysle "moj TV nie ma DLNA" druga polkula odpowiada "no i co z tego? nie mozesz bez tego zyc" - i potem jedziemy na weekend w gory ;)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-14 15:02:22
Autor: GAD Zombie
Nexus 5
W dniu 2014-01-14 14:38, mr misio pisze:
Zarabia sie malo.

Ale dla amerykanina ten sam nexus po naszych cenach bylby... 2 x drozszy.

Stanowilby juz 20% pensji a nie 10%

To prawda. Dlatego napisa³em, ¿e w Polsce jest drogo.

Mam podobnie, w sensie, ze mnie telefon nie dodaje w moich oczach nic do
lansu.

Dla mnie to zabawka do sracza. W sensie, ¿e tam mo¿na pograæ, a nie, ¿eby wrzucaæ ;). Na moim jakie¶ tam gierki chodz±, wiêc na te parê minut starcza.

[...]

Hehe, ja zmieni³em stary telewizor w zesz³ym roku na najtañszy lcd 24" (jeszcze na pl.comp.pecet siê ze mnie ¶miali, ¿e takiego ma³ego to nikt nie potrzebuje -- jednak nadal mi wystarcza), a to tylko dlatego, ¿e stary po prostu zajmowa³ zbyt wiele miejsca na pó³ce i nie by³ panoramiczny, co mnie doprowadza³o do sza³u, gdy mia³em rozci±gniêty obraz w pionie. "Niestety" nie jest 3D, nie jest smart, ani turbo, nie ma dostêpu do sieci. Dobrze, ¿e ma chocia¿ pilota!

Data: 2014-01-14 15:07:14
Autor: mr misio
Nexus 5
U¿ytkownik GAD Zombie napisa³:
Dobrze, ¿e ma chocia¿ pilota!

A ja kupilem stary wzmacniacz bez pilota :(

Na alledrogo ale za grosze :)

W koncu! Gra! Tak! jak sie za mlodu przyzwyczailem. nie gra doskonale. Nie gra ostro. Nie oszukuje ucha roznymi dodatkami. Po prostu gra wysmienicie :)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-15 18:22:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nexus 5

"GAD Zombie" lb3du9$8mm$3@opal.futuro.pl

Sam nie zarabiam tak najgorzej, ale jak mam wydaæ 1000 na telefon

Zauwa¿, ¿e ten telefon ma 4 rdzenie CPU @ 2.3 GHz, 2 GB RAMu
DDR3 i rozdzielczo¶æ ekranu FHD -- przewy¿sza niejednego PeCeta...

Do tego GPS I GLONASS (w bia³ostockim realu (w sklepie)
³atwiej o cyrylicê ni¿ o jêzyk polski) oraz LTE...

Data: 2014-01-15 20:42:09
Autor: mr misio
Nexus 5
U¿ytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisa³:

[...]

Fajnie. Czyli jest szansa, ze Android sie na nim nie muli, jak jednoczesnie robie zdjecia i dzwoni telefon ;)

Bosko! ;)

Tyle, ze moja e52 tez sie nie mulila, a miala jeden rdzen marnie taktowany ;)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-16 22:41:42
Autor: Martin Fox
Nexus 5
Dnia Mon, 13 Jan 2014 17:33:58 +0100, mr misio napisa³(a):

"Nexus 5 jest ju¿ dostêpny w wielu polskich sklepach. Sugerowana cena to 1799 z³otych za model z pamiêci± 16 GB, ale ju¿ gdzieniegdzie mo¿na nabyæ smartfona taniej - nawet za 1750 z³otych. W Stanach Zjednoczonych model ten kosztuje 349 dolarów, czyli oko³o 1100 z³otych."

http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Google-Nexus-5-debiutuje-w-Polsce,wid,16316078,wiadomosc.html

Dziekujemy ci Europo za podatek VAT!

Choæ 1100 + VAT to niecale 1400 z³.

[...]

Do ceny 350$ dollicz podatek (nie jest zawarty w cenie, tam ceny podaje siê
bez podatku, bo ten jest ró¿ny w ró¿nych stanach), c³o, jak bêdziesz go
chcia³ do Polski przywie¼æ i ju¿ 700z³ mar¿y znika.

--
Martin Fox

Data: 2014-01-16 23:51:30
Autor: mr misio
Nexus 5
[...]

Powtarzam:

- kupuje sie u hurtownika, po cenach hurtowych
- produkcja jest w azji, nie w USA

czyli zrodlo i cena bazowa jest taka sama dla USA i EU.

i wszedzie sa jakies oplaty.

znaczaca roznica to VAT w UE. ale to "tylko" 1/5 ceny wiecej.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-16 23:59:28
Autor: Maciej Bebenek
Nexus 5
W dniu 2014-01-16 23:51, mr misio pisze:

znaczaca roznica to VAT w UE. ale to "tylko" 1/5 ceny wiecej.

W Europie oficjalna cena jest 350 euro. "Nasze" LG postanowi³o sobie dorobiæ. Tylko tyle i a¿ tyle.

Data: 2014-01-17 13:08:19
Autor: J.F
Nexus 5
U¿ytkownik "mr misio"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]

Produkcja jest w Azji, ale Google jest w USA. I moze ceny roznie ustalac.
Bo np badania wykazaly ze Amerykanin uwaza 400$ za drogo,

czyli zrodlo i cena bazowa jest taka sama dla USA i EU.
i wszedzie sa jakies oplaty.

Ale niekoniecznie takie same.

znaczaca roznica to VAT w UE. ale to "tylko" 1/5 ceny wiecej.

Moga byc tez inne oplaty - np cla.
No i np sklepy moga miec wieksze marze, bo np placa wiecej podatkow.

Wyzsze ceny w Europie nie dziwia - zawsze byly wyzsze.

J.

Data: 2014-01-17 22:00:58
Autor: m4rkiz
Nexus 5
"Martin Fox" <fox@foxik.com.pl> wrote in message news:oc828nkobaos.dlgfoxik.com.pl...
Do ceny 350$ dollicz podatek (nie jest zawarty w cenie, tam ceny podaje siê
bez podatku, bo ten jest ró¿ny w ró¿nych stanach), c³o, jak bêdziesz go
chcia³ do Polski przywie¼æ i ju¿ 700z³ mar¿y znika.

nie ma cla na komorki ze stanow, placi sie tylko vat

--
http://db.org.pl/

Nexus 5