Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3

Data: 2014-06-09 16:40:26
Autor: Marek
Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3
Czy ktoś z Was potrafi mi wytłumaczyć o cho chodzi?

- dwa telefony kupione w sieci Play w abonamencie
- jeden zaktualizował się do wersji 4.2.3 a drugi nie ma takiej poprawki dostępnej

Nie rozumiem tego...

Marek

Data: 2014-06-09 09:12:45
Autor: krzysztofsf
Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3
W dniu poniedzia³ek, 9 czerwca 2014 16:40:26 UTC+2 u¿ytkownik Marek napisa³:

Nie rozumiem tego...

Zapewne aktualizacje ida partiami wedlug numerow imei urzadzen.

Data: 2014-06-09 19:04:48
Autor: Marek
W dniu 2014-06-09 18:12, krzysztofsf pisze:
W dniu poniedzia³ek, 9 czerwca 2014 16:40:26 UTC+2 u¿ytkownik Marek napisa³:

Nie rozumiem tego...

Zapewne aktualizacje ida partiami wedlug numerow imei urzadzen.

Czy to nie jest tak jak z Windows, ¿e gdy pokazuje siê update, to tego samego dnia wszyscy go dostaj±?

Czy w przypadku smartfonów operator decyduje kto kiedy dostanie poprawki a nie producent oprogramowania?

Marek

Data: 2014-06-09 19:12:13
Autor: Rafa³ Grzelak
Marek wrote:

> [...]
> napisa³:

Czy to nie jest tak jak z Windows, ¿e gdy pokazuje siê update, to

Udostepniaja partiami zeby rozlozyc ruch w czasie. Niecierpliwi zawsze
moga pobrac obrazy i wgrac je recznie.

Czy w przypadku smartfonów operator decyduje kto kiedy dostanie
poprawki a nie producent oprogramowania?

Roznie.
Zazwyczaj poprawki udostepnia producent telefonu.
Chyba, ze - jak w przypadku nexusa - masz 'czysta' wersje Androida.
Wtedy poprawki udostepnia bezposrednio Google.

Operatorzy komorkowi juz chyba nie bawia sie w modyfikacje systemow tak
namietnie, jak kiedys. Zdaje sie ostal sie tylko Orange. W takim
wypadku trzeba pewnie czekac, az operator laskawie zlituje sie nad
abonentem i przygotuje nowa wersje systemu ze swoimi 'ulepszeniami'.

--
Pozdrawiam, Rafa³.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-06-09 22:07:56
Autor: Czarek
Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3
W dniu 2014-06-09 21:12, Rafa³ Grzelak napisa³/a:

[...]

Miêdzy Googlem a operatorem jest jeszcze jeden etap - producent urz±dzenia. Dopóki np. Sony nie wypu¶ci nowej wersji dla danego modelu, to taki np. Play te¿ nie wyda swojej brandowanej wersji.

--
Czarek

Data: 2014-06-09 22:51:10
Autor: Marek
W dniu 2014-06-09 21:12, Rafa³ Grzelak pisze:

Udostepniaja partiami zeby rozlozyc ruch w czasie. Niecierpliwi zawsze
moga pobrac obrazy i wgrac je recznie.

Ok, to potrafiê zrozumieæ. Sk±d p³ynie informacja o tym, ¿e dany Nexus ma byæ odroczonym w czasie co do poprawek? Chodzi o numery seryjne? Bo to chyba jedyna informacja jak± Google posiadaj±.

Marek

Data: 2014-06-09 22:51:29
Autor: Rafa³ Grzelak
Marek wrote:

> [...]

Nexus ma byæ odroczonym w czasie co do poprawek? Chodzi o numery
seryjne? Bo to chyba jedyna informacja jak± Google posiadaj±.

Najlepsze info  jakie znalazlem jest takie, ze po prostu losuja i
udostepniaja nowy soft dla malych grup urzadzen na poczatku. Jak nic
sie nie sypnie przy upgrade i nie bedzie zlego feedbacku, to zaczynaja
informowac kolejne, losowe, sluchawki.

--
Pozdrawiam, Rafa³.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-06-09 21:08:11
Autor: Czarek
Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3

W dniu 2014-06-09 19:04, Marek napisa³/a:
[...]

Nie. W przypadku WU te¿ tak nie zawsze jest.

Czy w przypadku smartfonów operator decyduje kto kiedy dostanie poprawki
a nie producent oprogramowania?

Producent (masz na my¶li Google?) decyduje kiedy jego "czyste" urz±dzenia dostan±, operator mo¿e wydaæ dan± wersjê lub nie a je¶li wyda swoj± brandowan± wersjê, to nawet z kilkumiesiêcznym opó¼nieniem w stosunku do Googla.

--
Czarek

Data: 2014-06-09 22:47:20
Autor: Marek
W dniu 2014-06-09 21:08, Czarek pisze:

Producent (masz na my¶li Google?)

tak

decyduje kiedy jego "czyste"
urz±dzenia dostan±, operator mo¿e wydaæ dan± wersjê lub nie a je¶li wyda
swoj± brandowan± wersjê, to nawet z kilkumiesiêcznym opó¼nieniem w
stosunku do Googla.

A Naxus 5 to jaki¶ brand dla Play'a?  S±dzi³em, ¿e to smartfon "niezale¿ny".

Marek

Data: 2014-06-09 23:00:10
Autor: Czarek
Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3

W dniu 2014-06-09 22:47, Marek napisa³/a:
[...]

Pisa³em ogólnie jak to wygl±da w innych sprzêtach.

--
Czarek

Data: 2014-06-09 16:41:34
Autor: Marek
Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3
Pomyłka, chodzi o 4.4.3

Marek

Data: 2014-06-10 08:50:58
Autor: Chris
Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3
Marek nabazgrał(a):

Pomyłka, chodzi o 4.4.3

Tylko czym tu się cieszyć jak tydają nowego andka to coraz gorzej ...

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-10 15:35:09
Autor: Marek
W dniu 2014-06-10 08:50, Chris pisze:

Tylko czym tu się cieszyć jak tydają nowego andka to coraz gorzej ...

Kolega, który zainstalował nową wersję ma przeciwne zdanie do Twojego. Bateria trzyma telefon o 30% dłużej, usunięto liczne bugi z oprogramowania itd.

Marek

Data: 2014-06-10 16:01:15
Autor: Chris
[...]

Bateria może i tak ALE czemu google w wesjach od chyba 4.4.x wyłączyło możliwość przenoszenia aplikacji na kartę SD ?? teraz albo zejście do wersji 4.2 / 4.3 (tego nie jestem pewny) albo ROOT + apka ze sklepu albo XDA.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-10 16:33:46
Autor: Marek
W dniu 2014-06-10 16:01, Chris pisze:

[...]

No i proxy zablokowali też - dzięki temu reklam nie zablokujesz a i programy antywirusowe pewnie też ucierpią :-(

Marek

Data: 2014-06-11 08:24:23
Autor: Chris
[...]

Akurat reklam w tablecie nie blokuje (tu mam 4.4.2) bo żeby zablokować trzeba mieć root-a a to nie takie proste w moim modelu nie wspominając o utracie gwarancji. Ale nie podoba mi się polityka googla, albo ma być otwartość albo blokady robione pod producentów sprzętu którzy za 16GB ramu żądają po 100e !!!

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-11 22:32:47
Autor: Marek
Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3
W dniu 2014-06-11 08:24, Chris pisze:
Marek nabazgrał(a):

[...]

No a co ja napisałem?

bo żeby zablokować
trzeba mieć root-a a to nie takie proste w moim modelu nie wspominając o
utracie gwarancji.

No bo jest tak jak napisałem - na zrootowanym urządzeniu instalujesz sobie inny system operacyjny, zmodyfikowany przez przeróżnych programistów. Jeśli ten inny system nie blokuje proxy, to będą działać blokery reklam. Proste!

Ale nie podoba mi się polityka googla, albo ma być
otwartość albo blokady robione pod producentów sprzętu którzy za 16GB
ramu żądają po 100e !!!

Ale przecież otwartość istnieje! Dzięki niej powstają alternatywne wersje Androida. Programiści biorą otwarty kod Googla i go przerabiają po swojemu. Producenci telefonów są właśnie jednymi z takich grup programistów. Przerabiają Androida wypuszczonego przez Google tak jak mają fantazję. Pretensje mógłbyś mieć raczej do siebie bo po co kupujesz takie telefony, które mają przeróbki skoro Ci to potem przeszkadza? Google oferuje Nexusa, który nie ma żadnych przeróbek i w dodatku jest tańszy od konkurencyjnych. Mogłeś taki telefon kupić.

Marek

Data: 2014-06-12 10:08:29
Autor: Chris
[...]

Mam 4.4.2 na tablecie więc NEXUS odpada, trokszę za mały ekran.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-12 11:26:16
Autor: Marek
W dniu 2014-06-12 10:08, Chris pisze:

Mam 4.4.2 na tablecie więc NEXUS odpada, trokszę za mały ekran.

Nexus to nie tylko telefon ale i tablet. Poszukaj Nexus 7. Tak więc miałeś możliwość wybrania czystego Androida nawet w tablecie. Nie zrobiłeś tego więc możesz mieć pretensje tylko do siebie a nie do Googli :-)

Marek

Data: 2014-06-12 12:11:33
Autor: Chris
[...]

:-)

Nexus 7 znam dobrze :)  ale to i tak jest za maÅ‚o w porównaniu do 10.1 z matrycÄ… FHD :)
Pretensję do googla ma cały świat bo od 4.4.2 zmienili politykę albo błąd w systemie że nie można już przenosić aplikacji na kartę pamięci, twój nexus gdyby miał możliwość podłączenia karty SD też by nie miał takiej możliwości mimo swojej otwartości.
Google po prostu jest cfane bo lepiej mieć dwa modele 16 i 32GB gdzie cena tego drugiego to 400zł w górę a kartę SD 16GB można mieć już za 40zł i to dobrej klasy.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-12 14:51:08
Autor: Marek
W dniu 2014-06-12 12:11, Chris pisze:

[...]

Zgadza się. Osobiście preferuję większy RAM niż mały + SD. Jak dla mnie to trochę przestarzałe rozwiązanie. Magazynować dane mogę na DVD / BlueRay. Przenośne urządzenia nie muszą mieć gigantycznych pamięci bo nie są to urządzenia przeznaczone do przechowywania backupów. Ponadto za swojego Nexusa z RAM 16GB dałem znacznie mniej niż inni z zewnętrzną pamięcią 16GB więc nie to rzutuje na cenę lecz logo.

Google po prostu jest cfane bo lepiej mieć dwa modele 16 i 32GB gdzie
cena tego drugiego to 400zł w górę a kartę SD 16GB można mieć już za
40zł i to dobrej klasy.

Telefony nie potrzebują kart dobrej klasy bo nie wykorzystają tego potencjału. Cena jaka podałeś dotyczy dość marnej klasy SD - w sam raz do telefonów. W aparacie fotograficznym mam kartę SD 16GB dobrej klasy lecz kosztowała znacznie więcej niż piszesz. Niecałe 140zł. Trudno taniej kupić.

Marek

Data: 2014-06-12 15:10:11
Autor: Chris
[...]

Nie miaÅ‚ bym nic do tego że jest maÅ‚o ramu bo w telefonie jakoÅ› mi to za bardzo nie przeszkadza, problem zaczyna siÄ™ z tabletem gdzie instaluje siÄ™ wiÄ™kszÄ… ilość gier (zazwyczaj) które nie zajmujÄ… juz po 10MB  tylko >1GB a tu zaczyna siÄ™ już problem. Logo ma znaczenie choć nie wiem gdzie w PL OFICJALNIE kupisz Nexusa 32GB tak sam jak LG 2, sÄ… tylko 16GB.

[...]

Bo rozmawiamy o telefonach i tabletach więc podaję ceny sprzętu który jest odpowiedni do takiego sprzętu.

W aparacie fotograficznym mam kartę SD 16GB dobrej klasy lecz kosztowała znacznie więcej niż piszesz. Niecałe 140zł. Trudno taniej kupić.

To za 16GB przepłaciłeś chyba że ceny teraz spadłu, obecnie w tej cenie kupisz 32GB.
Ale jak pisałem wcześniej nie rozmawiamy tu o aparatach czy kamerach, dobrej klasy karta SD 64GB kosztuje nawet i 300-400 zł Sundisk.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-12 16:08:08
Autor: Marek
W dniu 2014-06-12 15:10, Chris pisze:

Logo ma znaczenie choć nie wiem
gdzie w PL OFICJALNIE kupisz Nexusa 32GB tak sam jak LG 2, sÄ… tylko 16GB.

Co do Nexusa 32GB, miałem ofertę w sieci Play na niego (doradca biznesowy). Kosztowałby mnie jakieś 200zł więcej lecz machnąłem na to ręką bo 16GB i tak jest dla mnie nie do wykorzystania.

Bo rozmawiamy o telefonach i tabletach więc podaję ceny sprzętu który
jest odpowiedni do takiego sprzętu.

No ok, odpowiedni dla danego sprzętu to nie znaczy dobry. Dlatego zwróciłem Ci na to uwagę. Pamięci SD są lepszej i gorszej klasy niezależnie gdzie je wkładamy.

W aparacie fotograficznym mam kartÄ™ SD 16GB dobrej klasy lecz
kosztowała znacznie więcej niż piszesz. Niecałe 140zł. Trudno taniej
kupić.

To za 16GB przepłaciłeś chyba że ceny teraz spadłu, obecnie w tej cenie
kupisz 32GB.

Chyba jednak nie:
http://www.ceneo.pl/17756471

Ale jak pisałem wcześniej nie rozmawiamy tu o aparatach czy kamerach,
dobrej klasy karta SD 64GB kosztuje nawet i 300-400 zł Sundisk.

Sandisk robi różne karty o tej samej pojemności i to w drastycznie różnych cenach. Te najlepsze mają transfer 95M w obie strony. "Dobrej klasy" to zupełnie co innego niż "wystarczające do sprzętu X". Chodzi mi o nazewnictwo jakie stosujesz. Nie nazywaj dobrą klasą karty przeciętnej tylko dlatego, że Twoje urządzenie nie potrafi wykorzystać możliwości karty o wysokich transferach.

Marek

Data: 2014-06-13 02:08:39
Autor: animka
Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3
W dniu 2014-06-12 15:10, Chris pisze:
W aparacie fotograficznym mam kartę SD 16GB dobrej klasy lecz kosztowała
znacznie więcej niż piszesz. Niecałe 140zł. Trudno taniej kupić.

Karta SDHC jest o wiele tańsza.

--
animka

Data: 2014-06-13 13:30:26
Autor: Marek
W dniu 2014-06-13 02:08, animka pisze:
W dniu 2014-06-12 15:10, Chris pisze:
W aparacie fotograficznym mam kartę SD 16GB dobrej klasy lecz kosztowała
znacznie więcej niż piszesz. Niecałe 140zł. Trudno taniej kupić.

Karta SDHC jest o wiele tańsza.

Doprawdy? Ja używam tego modelu:

http://www.ceneo.pl/17756471

Wskaż mi miejsce, gdzie można o wiele taniej ją kupić, to chętnie kupię następne. Może być innego producenta ale musi być tej samej wydajności.

Domyślam się, że zapewne znów nie do końca wiesz o czym piszesz. Kart SDHC jest pełno na rynku i to w skrajnie różnych cenach dla tej samej pojemności. Te lepsze osiągają ceny j/w.

Marek

Data: 2014-06-13 14:38:35
Autor: Chris
[...]

60zł więcej i masz 32GB ten sam model :)

[...]

Do telefonu spokojnie wystarczy taka, powiem więcej jest dedykowana dla androida.

     SANDISK MICRO SD 64GB ULTRA ANDROID + ADAPTER

Cena 10 zł więcej niż twoja 16GB

-
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-14 15:40:11
Autor: Marek
W dniu 2014-06-13 14:38, Chris pisze:

60zł więcej i masz 32GB ten sam model :)

Zgadza się. Tylko wtedy kiedy kupowałem tą kartę, to różnica była 200zł kontra prawie 400zł.

Do telefonu spokojnie wystarczy taka, powiem więcej jest dedykowana dla
androida.

Pewnie, ze tak! Do telefonu czy tabletu bez sensu jest tak szastać forsą na kartę. O znacznie gorszych parametrach transferowych wystarczy w zupełności.

     SANDISK MICRO SD 64GB ULTRA ANDROID + ADAPTER

Cena 10 zł więcej niż twoja 16GB

Taaak? A sprawdziłeś co znaczy ULTRA? :-D Ponad 2x (a nawet 3x) wolniejszy odczyt i jeszcze bardziej wolniejszy zapis. Krótko mówiąc: dobra jedynie jako nośnik do archiwizacji danych (jeśli mowa o fotografii). Do normalnego użytkowania nie nadaje się. Tej klasy kartę Sandisk w wersji nie-micro można dostać za 36zł.

Marek

Data: 2014-06-17 09:21:26
Autor: Chris
[...]

Kolego  sam już nie wiesz co piszesz ..  raz piszesz:

Pewnie, ze tak! Do telefonu czy tabletu bez sensu jest tak szastać forsą na kartę. O znacznie gorszych parametrach transferowych wystarczy w zupełności.

A za chwilę że:

fotografii). Do normalnego użytkowania nie nadaje się. Tej klasy kartę Sandisk w wersji nie-micro można dostać za 36zł.

Zdecyduj się wreszcie bo przecież piszemy o TELEFONIE a nie o aparatach czy kamerach ..

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-06-10 08:47:18
Autor: Mirek Ptak
Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3
Dnia 2014-06-09 16:40,  *Marek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Czy kto¶ z Was potrafi mi wyt³umaczyæ o cho chodzi?

- dwa telefony kupione w sieci Play w abonamencie
- jeden zaktualizowa³ siê do wersji 4.2.3 a drugi nie ma takiej poprawki
dostêpnej

Nie rozumiem tego...

Spokojnie - na mój tez jeszcze nie przysz³o - podobnie mia³em na Nexusie 4 z 4.4.0 - chwilê to wszystko trwa :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-06-10 15:38:30
Autor: Marek
W dniu 2014-06-10 08:47, Mirek Ptak pisze:

Spokojnie - na mój tez jeszcze nie przysz³o - podobnie mia³em na Nexusie
4 z 4.4.0 - chwilê to wszystko trwa :)

W zasadzie jestem bardziej zaskoczony ni¿ zniecierpliwiony :-) Przenios³em do¶wiadczenia z aktualizowania systemów operacyjnych, w których nie wydziela siê adresatów poprawek - wszyscy je dostaj± albo nikt.

Marek

Data: 2014-06-11 08:11:51
Autor: Mirek Ptak
Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3
Dnia 2014-06-10 15:38,  *Marek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

[...]

W³a¶nie ¶ci±gam - komunikat pojawi³ siê w nocy :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2014-06-11 22:35:49
Autor: Marek
W dniu 2014-06-11 08:11, Mirek Ptak pisze:

W³a¶nie ¶ci±gam - komunikat pojawi³ siê w nocy :)

U mnie te¿ siê pojawi³ :-) Pobra³em i pierwsze co zrobi³em, to zobaczy³em zabawnego buga... Wejd¼ w kontakty, kliknij kwadrat ze zdjêciem, otworzy siê karta u¿ytkownika. Obok ka¿dego z numerów mam wielki kosz na ¶mieci. Gdy go kliknê - to niczego nie skasujê lecz utworzê now± wiadomo¶æ :-D

Marek

Data: 2014-06-12 11:46:55
Autor: Mirek Ptak
Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3
Dnia 2014-06-11 22:35,  *Marek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
[...]

Ty masz jakie¶ elektryczne palce, ¿e wszystko psujesz :) - u mnie OK:
https://www.dropbox.com/s/32izjcept7wsgnc/2014-06-12%2009.41.47.jpg

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2014-06-12 15:04:26
Autor: Marek
W dniu 2014-06-12 11:46, Mirek Ptak pisze:

Ty masz jakie¶ elektryczne palce, ¿e wszystko psujesz :) - u mnie OK:
https://www.dropbox.com/s/32izjcept7wsgnc/2014-06-12%2009.41.47.jpg

Wow. Zacznê w tej sprawie nowy w±tek...

Marek

Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3