Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3

Data: 2014-06-09 09:12:45
Autor: krzysztofsf
Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3
W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 16:40:26 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

Nie rozumiem tego...

Zapewne aktualizacje ida partiami wedlug numerow imei urzadzen.

Data: 2014-06-09 19:04:48
Autor: Marek
W dniu 2014-06-09 18:12, krzysztofsf pisze:
W dniu poniedziałek, 9 czerwca 2014 16:40:26 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

Nie rozumiem tego...

Zapewne aktualizacje ida partiami wedlug numerow imei urzadzen.

Czy to nie jest tak jak z Windows, że gdy pokazuje się update, to tego samego dnia wszyscy go dostają?

Czy w przypadku smartfonów operator decyduje kto kiedy dostanie poprawki a nie producent oprogramowania?

Marek

Data: 2014-06-09 19:12:13
Autor: Rafał Grzelak
Marek wrote:

W dniu 2014-06-09 18:12, krzysztofsf pisze:

Czy to nie jest tak jak z Windows, że gdy pokazuje się update, to
tego samego dnia wszyscy go dostają?

Udostepniaja partiami zeby rozlozyc ruch w czasie. Niecierpliwi zawsze
moga pobrac obrazy i wgrac je recznie.

Czy w przypadku smartfonów operator decyduje kto kiedy dostanie
poprawki a nie producent oprogramowania?

Roznie.
Zazwyczaj poprawki udostepnia producent telefonu.
Chyba, ze - jak w przypadku nexusa - masz 'czysta' wersje Androida.
Wtedy poprawki udostepnia bezposrednio Google.

Operatorzy komorkowi juz chyba nie bawia sie w modyfikacje systemow tak
namietnie, jak kiedys. Zdaje sie ostal sie tylko Orange. W takim
wypadku trzeba pewnie czekac, az operator laskawie zlituje sie nad
abonentem i przygotuje nowa wersje systemu ze swoimi 'ulepszeniami'.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-06-09 22:07:56
Autor: Czarek
W dniu 2014-06-09 21:12, Rafał Grzelak napisał/a:

[...]

Między Googlem a operatorem jest jeszcze jeden etap - producent urządzenia. Dopóki np. Sony nie wypuści nowej wersji dla danego modelu, to taki np. Play też nie wyda swojej brandowanej wersji.

--
Czarek

Data: 2014-06-09 22:51:10
Autor: Marek
W dniu 2014-06-09 21:12, Rafał Grzelak pisze:

Udostepniaja partiami zeby rozlozyc ruch w czasie. Niecierpliwi zawsze
moga pobrac obrazy i wgrac je recznie.

Ok, to potrafię zrozumieć. Skąd płynie informacja o tym, że dany Nexus ma być odroczonym w czasie co do poprawek? Chodzi o numery seryjne? Bo to chyba jedyna informacja jaką Google posiadają.

Marek

Data: 2014-06-09 22:51:29
Autor: Rafał Grzelak
Marek wrote:

> [...]

Nexus ma być odroczonym w czasie co do poprawek? Chodzi o numery
seryjne? Bo to chyba jedyna informacja jaką Google posiadają.

Najlepsze info  jakie znalazlem jest takie, ze po prostu losuja i
udostepniaja nowy soft dla malych grup urzadzen na poczatku. Jak nic
sie nie sypnie przy upgrade i nie bedzie zlego feedbacku, to zaczynaja
informowac kolejne, losowe, sluchawki.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-06-09 21:08:11
Autor: Czarek

napisał:

Nie rozumiem tego...

Zapewne aktualizacje ida partiami wedlug numerow imei urzadzen.

Czy to nie jest tak jak z Windows, że gdy pokazuje się update, to tego
samego dnia wszyscy go dostają?

Nie. W przypadku WU też tak nie zawsze jest.

Czy w przypadku smartfonów operator decyduje kto kiedy dostanie poprawki
a nie producent oprogramowania?

Producent (masz na myśli Google?) decyduje kiedy jego "czyste" urządzenia dostaną, operator może wydać daną wersję lub nie a jeśli wyda swoją brandowaną wersję, to nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem w stosunku do Googla.

--
Czarek

Data: 2014-06-09 22:47:20
Autor: Marek
W dniu 2014-06-09 21:08, Czarek pisze:

Producent (masz na myśli Google?)

tak

decyduje kiedy jego "czyste"
urządzenia dostaną, operator może wydać daną wersję lub nie a jeśli wyda
swoją brandowaną wersję, to nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem w
stosunku do Googla.

A Naxus 5 to jakiś brand dla Play'a?  Sądziłem, że to smartfon "niezależny".

Marek

Data: 2014-06-09 23:00:10
Autor: Czarek

W dniu 2014-06-09 22:47, Marek napisał/a:
[...]

Pisałem ogólnie jak to wygląda w innych sprzętach.

--
Czarek

Nexus 5 i aktualizacja do Androida 4.2.3