Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoc zesny zabytek)

Data: 2014-01-26 11:49:55
Autor: Marek
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoc zesny zabytek)
Witam,

Niedawno otworzyłem wątek dotyczący wysyłania wizytówek SMS lamentując w nim jaki badziew jest pod tym względem z N5. Jest jeszcze gorzej niż myślałem... N5 nie potrafi nawet odebrać wizytówek! SMSy i MMSy z wizytówką VCF w ogóle nie są sygnalizowane gdy nadejdą. Dodanie jakiegokolwiek znaku do MMS z wizytówką (np. kropki) spowoduje, że dotrze tylko ta kropka ale bez załącznika.

Pod tym względem N5 zrobił gigantyczny skok ... w przeszłość. Szacuję, że do lat 90-tych ubiegłego wieku. Jestem pod wrażeniem.

Marek

Data: 2014-01-26 11:59:45
Autor: P.B.
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoc zesny zabytek)
Dnia Sun, 26 Jan 2014 11:49:55 +0100, Marek napisa³(a):

Pod tym wzglêdem N5 zrobi³ gigantyczny skok ... w przesz³o¶æ. Szacujê, ¿e do lat 90-tych ubieg³ego wieku. Jestem pod wra¿eniem.

Nie pêkaj, nied³ugo odkryjesz, ¿e faxów te¿ nie mo¿na z niego wysy³aæ.
BTW - dzia³a³o kiedykolwiek wysy³anie/odbieranie wizytówek na Androidzie?
Ja mam wra¿enie, ¿e ju¿ w wersji 2.3 nie by³o takiej mo¿liwo¶ci. Bo po co
komu wizytówki, jak mo¿e wys³aæ maila?

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-01-26 12:24:24
Autor: K
W dniu 26-01-2014 11:59, P.B. pisze:
[...]

to nigdy nie dzialalo, ani na neo v ani na sgs2. na pewno nie przychodzily wizytowki z nokii.

Data: 2014-01-26 13:37:51
Autor: Marek
W dniu 2014-01-26 11:59, P.B. pisze:

Nie pêkaj, nied³ugo odkryjesz, ¿e faxów te¿ nie mo¿na z niego wysy³aæ.

Podobnie jak nigdy na Androidzie nie dzia³a³o sma¿enie jajecznicy i zmywanie naczyñ po niej.

Ja mam wra¿enie, ¿e ju¿ w wersji 2.3 nie by³o takiej mo¿liwo¶ci. Bo po co
komu wizytówki, jak mo¿e wys³aæ maila?

Maila? ¯artujesz?
Je¶li który¶ z klientów prosi mnie o namiary do mnie lub do innej osoby to zwykle wysy³a³em mu SMSem i jednym klikniêciem powodowa³, ¿e mia³ kontakt w telefonie. Co z tego, ¿e mu mailem wy¶lê? Z podobnym skutkiem móg³bym wspomnianym przez Ciebie faksem wys³aæ.

Marek

Data: 2014-01-26 21:43:31
Autor: AL
On 2014-01-26 13:37, Marek wrote:
[...]

nie wiem co macie za problemy - wlasnie sprobowalem z jednego telefonu do drugiego (oba na Androidzie - jeden 2.3, drugi 4.0) wyslac wizytowke vCard.  W jedna jak i wdruga strone przychodzi vCard i umozliwia go zapisanie w kontaktach.
Zadnego problemu - nie wiem o co ta cala dyskusja nad niedolestwem androida?

Data: 2014-01-26 22:34:27
Autor: Marek
W dniu 2014-01-26 21:43, AL pisze:

[...]

Jak tego cudu dokona³e¶? Nexus 5 i Android 4.4. Wchodzê w jaki¶ kontakt, klikam "udostêpnij przez" i otrzymujê:

- Bluetooth
- Dysk (Google)
- Gmail
- Wy¶lij przez LAN

Co mam wybraæ?

Marek

Data: 2014-01-26 22:57:21
Autor: mr misio
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoczesny zabytek)
U¿ytkownik Marek napisa³:
[...]

Zapewne musisz zainstalowac jakas aplikacje, co w brandowanych androidach jest standardem /zeby nie wku...rzac swoich klientow/

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-27 09:48:22
Autor: AL
On 2014-01-26 22:34, Marek wrote:
[...]

telefon (ksiazka telefoniczna) -> Ikonka kontakt (szczegoly) -> menu -> wyslij kontakt (zaznaczasz ptaszkami jakie informacje z kontaktu wyslac) -> opcje wyboru wysylki vCard: SMS/MMS/Poczta/BT -> Wyslij (podajesz w zaleznosci od opcji wyboru - jesli SMS to numer osoby lub osob wpisanej recznie lub z kontaktow)

Jesli SMS, przychodzi vCard -> pokaz szczegoly -> zapisz w kontaktach (ikonka dyskietki) (dodatkowo pyta czy lokalnie czy w kontaktach google'a, czy to o co Ci chodzi).

Oba telefony to HTC.
Zadnej dod. aplikacji nie instalowalem - jest 'czysty' HTC Sense
i moze jest to powod tej w/w funkcjonalnosci, co wskazuje, ze jesli Twoj telefon tego nie ma tzn, ze JESZCZE nie ma i musisz mu to dograc jako aplikacje (nie pomoge niestety jaka aplikacje, gdyz takowej zewnetrznej nie potrzebuje).

Powodzenia w szukaniu.

Data: 2014-01-27 11:55:07
Autor: mr misio
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoczesny zabytek)
U¿ytkownik AL napisa³:

Powodzenia w szukaniu.

hihihi trafne podsumowanie uzywania Androida :D

No ale w sumie stworzyla go firma specjalizujaca sie w szukaniu :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-27 12:59:06
Autor: Trybun
W dniu 2014-01-26 22:34, Marek pisze:
[...]

Dziwne, powiniene¶ mieæ jeszcze opcjê SMS/MMS, faktycznie chyba ta wersja 4.4 to krok w ty³.

Data: 2014-01-27 15:47:25
Autor: Marek
W dniu 2014-01-27 12:59, Trybun pisze:

Dziwne, powiniene¶ mieæ jeszcze opcjê SMS/MMS, faktycznie chyba ta
wersja 4.4 to krok w ty³.

St±d w±tek :-(

Marek

Data: 2014-01-27 00:30:44
Autor: Marek
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoczesny zabytek)
On Sun, 26 Jan 2014 11:59:45 +0100, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
Ja mam wrażenie, że już w wersji 2.3 nie było takiej możliwości. Bo
po co

Nas sgs2 2.3 działa.

--
Marek

Data: 2014-02-03 10:40:07
Autor: John Ko³alsky
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoczesny zabytek)

U¿ytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl>

[...]

Co za ró¿nica jakim medium siê wy¶le wizytówkê, ¿e nie mo¿na SMSem ?

Data: 2014-02-04 14:25:29
Autor: Marek
W dniu 2014-02-03 10:40, John Ko³alsky pisze:

Co za ró¿nica jakim medium siê wy¶le wizytówkê, ¿e nie mo¿na SMSem ?

No jak to? A jakim medium mam mi wys³aæ kto¶ wizytówkê je¶li jest 2 miasta dalej? W³a¶nie przed chwilê mia³em dok³adnie tak± sytuacjê. Zapomnia³em wspomnieæ klientowi, ¿e mam zbyt wypasiony telefon aby umia³ odebraæ ju¿ "nie trendy" wizytówkê SMSem. Poniewa¿ telefon nawet nie da³ mi znaæ, ¿e kto¶ przesy³a³ mi taki SMS, to musia³em pprzypomnieæ sobie o ustaleniach i "nowoczesno¶ci" mojego telefonu i w konsekwencji zadzwoniæ, zanotowaæ na karteczce numer, email, adres i wklepaæ go do telefonu rêcznie. Czy tak jest Twoim zdaniem lepiej?

Marek

Data: 2014-01-26 12:35:36
Autor: mr misio
Użytkownik Marek napisał:
[...]

Nieeeeee, to nie przeszlosc. Tak wyglada PRZYSZLOSC.

Twoje dane w rekach Google, twoje kontakty, w kregach Google.

To jak masz uzywac telefonu - decyduje Google :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-26 13:38:54
Autor: Marek
W dniu 2014-01-26 12:35, mr misio pisze:

Nieeeeee, to nie przeszlosc. Tak wyglada PRZYSZLOSC.

Twoje dane w rekach Google, twoje kontakty, w kregach Google.

To jak masz uzywac telefonu - decyduje Google :D

Właśnie! Teraz kontakty będzie się lajkować na Google+ :-D

Marek

Data: 2014-01-26 15:27:16
Autor: mr misio
Użytkownik Marek napisał:
[...]

Na gplusie sie "plusikuje" nie "lajkuje" lamerze ;D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-26 13:43:32
Autor: J.F.
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (no woczesny zabytek)
Dnia Sun, 26 Jan 2014 12:35:36 +0100, mr misio napisa³(a):
U¿ytkownik Marek napisa³:
Niedawno otworzy³em w±tek dotycz±cy wysy³ania wizytówek SMS lamentuj±c w
nim jaki badziew jest pod tym wzglêdem z N5. Jest jeszcze gorzej ni¿
my¶la³em... N5 nie potrafi nawet odebraæ wizytówek! SMSy i MMSy z
wizytówk± VCF w ogóle nie s± sygnalizowane gdy nadejd±. Dodanie

A moze sie dodal automatycznie ?

Galaxy tez nie potrafi - sms przychodzi, ale "tresc nieobslugiwana".

jakiegokolwiek znaku do MMS z wizytówk± (np. kropki) spowoduje, ¿e
dotrze tylko ta kropka ale bez za³±cznika.

[...]

To nie przyszlosc - to terazniejszosc.
W przyszlosci (i to niedalekiej) obejmie to tez komputery osobiste.
Komu sie nie podoba - czas instalowac linuxa.

J.

Data: 2014-01-26 15:28:44
Autor: mr misio
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoczesny zabytek)
U¿ytkownik J.F. napisa³:

To nie przyszlosc - to terazniejszosc.
W przyszlosci (i to niedalekiej) obejmie to tez komputery osobiste.
Komu sie nie podoba - czas instalowac linuxa.

Dlatego marudze ostatnio na grupach linuksowych.

Ubuntu na tablet sie zbliza.

Na FirefoxOS albo cos innego nie od Google czy MS z mozliwoscia instalowania na przecietnym sredniaku telefonie - tez czekam.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-26 16:08:09
Autor: J.F.
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoczesny zabytek)
Dnia Sun, 26 Jan 2014 15:28:44 +0100, mr misio napisa³(a):
U¿ytkownik J.F. napisa³:
[...]

Ja bym nie czekal - szpiegowac bedzie tak samo.

J.

Data: 2014-01-26 16:11:38
Autor: mr misio
[...]

Byc moze. Ale kto inny bedzie mial czesc moich danych.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-26 19:36:56
Autor: Marek
W dniu 2014-01-26 13:43, J.F. pisze:

A moze sie dodal automatycznie ?

Nie, ale to by by³o jeszcze g³upsze. Ju¿ widzê dowcipnisia psuj±cego komu¶ listê kontaktów po wys³aniu 1000 wizytówek :-)

Galaxy tez nie potrafi - sms przychodzi, ale "tresc nieobslugiwana".

Czy format by³ VCF?

Marek

Data: 2014-01-27 00:20:17
Autor: J.F.
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoczesny zabytek)
Dnia Sun, 26 Jan 2014 19:36:56 +0100, Marek napisa³(a):
W dniu 2014-01-26 13:43, J.F. pisze:
A moze sie dodal automatycznie ?
Nie, ale to by by³o jeszcze g³upsze. Ju¿ widzê dowcipnisia psuj±cego komu¶ listê kontaktów po wys³aniu 1000 wizytówek :-)

Ty zobacz lepiej 999 zadowolonych klientow, ze sie wszystko dzieje
automatycznie :-)

Galaxy tez nie potrafi - sms przychodzi, ale "tresc nieobslugiwana".
Czy format by³ VCF?

A ktoz to moze wiedziec - przeciez mozliwosci zobaczenia w tym
systemie nie ma.

J.

Data: 2014-01-26 12:46:06
Autor: Waldek Godel
[...]

Firma powinna odpowiedzieæ: a dziêkujê, dziekujê, staramy siê

http://blogs.which.co.uk/technology/phones-3/phone-storage-compared-samsung-s4-still-in-last-place/
a w szczególno¶ci:
http://blogs.which.co.uk/technology/wp-content/uploads/2014/01/2-Mobile-storage-space-01.jpg

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.

Data: 2014-01-26 15:59:56
Autor: Waldek Godel
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoczesny zabytek)
Dnia Sun, 26 Jan 2014 15:42:23 +0100, atm napisa³(a):

Ktora firma?

No w przypadku Nexusa to wychodzi, ¿e Google

Data: 2014-01-26 17:37:29
Autor: atm
On 2014-01-26 16:59, Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 26 Jan 2014 15:42:23 +0100, atm napisa³(a):

Ktora firma?

No w przypadku Nexusa to wychodzi, ¿e Google

W przypadku Nexusa tak, ale co z pozostalymi?
Wszystkie biora udzial w robieniu klienta w bambuko, lacznie z Apple...
ale ci sa wiecznie zadowoleni ;]

Data: 2014-01-26 17:42:45
Autor: Waldek Godel
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoczesny zabytek)
Dnia Sun, 26 Jan 2014 17:37:29 +0100, atm napisa³(a):

W przypadku Nexusa tak, ale co z pozostalymi?
Wszystkie biora udzial w robieniu klienta w bambuko, lacznie z Apple...
ale ci sa wiecznie zadowoleni ;]

Jak numerki mówi± co innego, tym gorzej dla numerków?

Data: 2014-01-26 19:52:00
Autor: Waldek Godel
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoczesny zabytek)
Dnia Sun, 26 Jan 2014 19:23:48 +0100, atm napisa³(a):

Jak numerki mówi± co innego, tym gorzej dla numerków?

Mozesz jasniej?

w sensie, ¿e jeszcze ja¶niej ni¿ grafika powy¿ej?

Data: 2014-01-26 21:29:31
Autor: atm
On 2014-01-26 20:52, Waldek Godel wrote:
Dnia Sun, 26 Jan 2014 19:23:48 +0100, atm napisa³(a):

Jak numerki mówi± co innego, tym gorzej dla numerków?

Mozesz jasniej?

w sensie, ¿e jeszcze ja¶niej ni¿ grafika powy¿ej?

tak. grafika pokazuje, ze wszyscy producenci rozumieja 16GB inaczej niz na to wskazuje matematyka.

Data: 2014-01-26 21:30:05
Autor: Waldek Godel
Nexus 5 - problem z wizytówkami SMS II (nowoczesny zabytek)
Dnia Sun, 26 Jan 2014 21:29:31 +0100, atm napisa³(a):

tak. grafika pokazuje, ze wszyscy producenci rozumieja 16GB inaczej niz na to wskazuje matematyka.

Nie, oni akurat rozumiej± to tak samo. W ka¿dym z tych telefonów jest 16GB

Problem zaczyna siê, gdy dojdziemy do momentu w którym ró¿ni producenci
ró¿nie rozumiej± potrzeby i mo¿liwo¶ci intelektualne u¿yszkodnika