Nexus 5 - zbyt goły Android, problem z wizyt ówkami SMS

Data: 2014-01-19 12:59:07
Autor: Marek
Nexus 5 - zbyt goły Android, problem z wizyt ówkami SMS
Witam,

Kupiłem sobie najbardziej ubogi w podstawowe funkcje telefon jaki miałem w ostatnich, chyba 10-ciu ostatnich latach bo chciałem pozbyć się mulących nakładek producentów m.in. Nie spodziewałem się, że różnica czystego Androida względem chyba jakiejkolwiek innej odmiany...mnie przytłoczy. Dosłownie powrót do przeszłości nastąpił. Zmagam się z podstawowymi problemami. Aby móc cokolwiek zrobić - ściągam oprogramowanie, instaluję, testuję i czasem rwę sobie włosy z głowy gdy to oprogramowanie coś mi zepsuje. Tak było z Local Sync, gdzie synchronizacja z Outlookiem skończyła się powstaniem duplikatów w niektórych kontaktach i niemalże we wszystkich zdarzeniach kalendarzowych wystąpiły duplikaty a nawet i duplikaty duplikatów (czyli po 4 wpisy). Dobrze, że kopię pliku Outlook.pst zrobiłem przewidując jazdę...
ZwykÅ‚ej latarki nawet nie ma i chyba kilkanaÅ›cie aplikacji musiaÅ‚em przetestować zanim trafiÅ‚em na dziaÅ‚ajÄ…cÄ… i nie wysyÅ‚ajÄ…cÄ… w tle megabajtów moich poufnych informacji (lub cholera wie czego).  Itd itp...

Teraz kolejny kłopot. Jestem już zmęczony eksperymentowaniem z obcymi aplikacjami i boję się jakiejś katastrofy wskutek zainstalowania takowej aplikacji. Robi się to niebezpieczne - nie mogę sobie pozwolić na utratę danych. Odkryłem, że ten telefon w swoim standardzie... nie potrafi wysłać wizytówki SMSem! To potrafił chyba mój pierwszy telefon wielkości cegły. Czy możecie mi polecić aplikację, która nauczy tego prymitywa tej funkcjonalności? Chciałbym móc zadecydować jakie pola z kontaktu będą udostępnione - indywidualnie przy każdym wysyłaniu. Interesuje mnie tylko SMS/MMS bo współdzielenie kontaktu innymi metodami w tym telefonie już jest zaimplementowane i nie chce dublować funkcjonalności. Aplikacja może być płatna - nie chcę żadnych transferów podejrzanych w tle. Możecie mi coś poradzić?

Marek

Data: 2014-01-19 15:05:33
Autor: J.F.
Nexus 5 - zbyt goły Android, problem z wizyt ówkami SMS
Dnia Sun, 19 Jan 2014 12:59:07 +0100, Marek napisa³(a):
Kupi³em sobie najbardziej ubogi w podstawowe funkcje telefon jaki mia³em w ostatnich, chyba 10-ciu ostatnich latach bo chcia³em pozbyæ siê mul±cych nak³adek producentów m.in. Nie spodziewa³em siê, ¿e ró¿nica czystego Androida wzglêdem chyba jakiejkolwiek innej odmiany...mnie przyt³oczy. Dos³ownie powrót do przesz³o¶ci nast±pi³.
[...]
Zwyk³ej latarki nawet nie ma i chyba kilkana¶cie aplikacji musia³em przetestowaæ zanim trafi³em na dzia³aj±c± i nie wysy³aj±c± w tle megabajtów moich poufnych informacji (lub cholera wie czego).  Itd itp...

a to akurat ogolnie czeste ze latarki nie ma.
A programisci ... skoro google daje zarobic na reklamach, to czemu
maja robic za darmo ? J.

Data: 2014-01-19 15:50:32
Autor: Marek
Nexus 5 - zbyt go³y Android, problem z wizytówkami SMS
W dniu 2014-01-19 15:05, J.F. pisze:

a to akurat ogolnie czeste ze latarki nie ma.
A programisci ... skoro google daje zarobic na reklamach, to czemu
maja robic za darmo ?

Wiesz... zap³aciæ mogê. Jednak¿e nie chcê aby aplikacja typu latarkowego mia³a dostêp do moich kont, wpisów do kontaktów, zak³adek przegl±darkowych i dodatkowo generowa³a 1G transferu miesiêcznie. Jak±¶ mega-taryfê musia³bym posiadaæ aby tak± latarkê móc zainstalowaæ. Oczywi¶cie o ile wcze¶niej postrada³bym zmys³y instaluj±c program z takimi uprawnieniami.

Marek

Data: 2014-01-19 16:10:10
Autor: J.F.
Nexus 5 - zbyt go³y Android, problem z wizytówkami SMS
Dnia Sun, 19 Jan 2014 15:50:32 +0100, Marek napisa³(a):
[...]

Ja cie rozumiem, ale ... programista tez chce zyc, bogato.

developer.android.com, zrob to sam :-)

Jak±¶ mega-taryfê musia³bym posiadaæ aby tak± latarkê móc zainstalowaæ. Oczywi¶cie o ile wcze¶niej postrada³bym zmys³y instaluj±c program z takimi uprawnieniami.

I to mnie wk*, ze jako wlasciciel telefonu nie moge decydowac o
uprawnieniach aplikacji. Ale na to jest rada - nie kupowac sprzetu
ktory nie da sie latwo zrootowac lub zainstalowac innego systemu.

Niestety - to jest zdanie zbyt malej liczby osob, aby producentow
przekonac :-(

J.

Data: 2014-01-19 17:23:53
Autor: Marek
W dniu 2014-01-19 16:10, J.F. pisze:

Ja cie rozumiem, ale ... programista tez chce zyc, bogato.

developer.android.com, zrob to sam :-)

Kumam... to tylko by³ mój lament o to, ¿e Nexus 5, niby wypasiony sprzêt, nie ma podstawowej funkcji (wysy³anie wizytówki SMSem), któr± chyba wszystkie telefony maj±. :-)

[...]

Sêk w tym, ¿e chyba innego nie ma. Zwykle rootuje siê by wy¿sz± wersjê zainstalowaæ Androida. Tymczasem ja mam najwy¿sz±. Kupuj±c sprzêt pozbawiony producenckich nak³adek liczymy siê z tym, ¿e samemu trzeba bêdzie doinstalowaæ to i owo. Jednak¿e gdyby kto¶ mi napisa³, ¿e bêdê musia³ walczyæ z wizytówkami w jakim¶ wspó³cze¶nie produkowanym telefonie, to bym go wy¶mia³ :-D Chyba mam farta, ¿e z Nexusa 5 da siê w ogóle zadzwoniæ bez ¶ci±gania aplikacji tudzie¿ rootowania. :-/

Marek

Data: 2014-01-19 18:07:18
Autor: mr misio
Nexus 5 - zbyt go³y Android, problem z wizytówkami SMS
U¿ytkownik Marek napisa³:
:-D Chyba mam farta, ¿e z Nexusa 5 da siê w
ogóle zadzwoniæ bez ¶ci±gania aplikacji tudzie¿ rootowania. :-/

dokladnie, farciarz, kiedys smartfowny nie beda do dzwonienia tylko do wstawiania fotek na googleplusika hehehe

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-01-19 12:19:02
Autor: A.L.
Nexus 5 - zbyt go³y Android, problem z wizytówkami SMS
On Sun, 19 Jan 2014 18:07:18 +0100, mr misio
<mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:

U¿ytkownik Marek napisa³:
[...]

Juz sa.

Amerykanski meisiecznik Consumer Reports publikowany przez
Stowarzyszenie Konsumentow zauwazyl ze nowoczesne smatfony kiepsko
sparwdzaja sie jako telefony. I czym nowsze, tym bardziej kiepsko.

Pzreprowadzono badania laboratoryjne ktore to potwierdzily. Zwrocono
sie do producentow i operatorow sieci. Standardowa odpowiedz brzmiala
mniej wiecej tak: "Tak, to prawda. Ale dobra jakosc rozmow to nie jest
to czego klient oczekuje. Wiec nie jest to dobry argument do celow
marketingowo-reklamowych. Wiec producenci nei przywiazuja wagi do
jakosci rozmow, a pieniedze wydaja na rzeczy istotne dla konsumenta,
na przyklad jakosc ekranu"

telefony staja sie wiec telefonami z nazwy. Podobnie jak pralki z
opowiadania Lema "Tragedia pralnicza"

A.L.

Data: 2014-01-19 18:11:51
Autor: J.F.
Nexus 5 - zbyt go³y Android, problem z wizytówkami SMS
Dnia Sun, 19 Jan 2014 17:23:53 +0100, Marek napisa³(a):
[...]

No, ja raczej o latarce myslalem. Powinno byc bardzo proste.
A Ty chcesz wypasiony program do SMS :-)

[...]

A ja bym powylaczal zbedne uprawnienia. Beda sie aplikacje wieszac ?
Mowi sie trudno, instaluje sie nastepna, latarka nie musi grzebac po
telefonie.

[...]

No, ja sie juz przyzwyczailem ze kontakty to zawsze problem.
Wysylka SMS moze i standard, ale inne metody to sa, albo nie sa, albo
niekompatybilne.

J.

Data: 2014-01-20 16:33:06
Autor: Marek
W dniu 2014-01-19 18:11, J.F. pisze:

A ja bym powylaczal zbedne uprawnienia. Beda sie aplikacje wieszac ?
Mowi sie trudno, instaluje sie nastepna, latarka nie musi grzebac po
telefonie.

Da siê wy³±czaæ uprawnienia? Zagl±da³em do aplikacji ale tam mo¿na tylko je odczytaæ. Mo¿e znów prymitywno¶æ Nexusa 5 wy³azi? :-(

No, ja sie juz przyzwyczailem ze kontakty to zawsze problem.
Wysylka SMS moze i standard, ale inne metody to sa, albo nie sa, albo
niekompatybilne.

Zdarzali mi siê niekompatybilni odbiorcy wizytówek, choæ sporadycznie. Jednak¿e sam nigdy nie mia³em problemów z ich odbiorem pocz±wszy od czasów Nokii 6xxx. Jednak¿e nie widzia³em nigdy telefonu, który wizytówki nie potrafi wys³aæ.

Marek

Data: 2014-01-22 07:22:17
Autor: K
W dniu 20-01-2014 16:33, Marek pisze:
[...]

z nokii eXX na sgs2 z andrzejem 4.1.x wizytowka nie przejdzie.

Data: 2014-01-22 17:19:50
Autor: Marek
W dniu 2014-01-22 07:22, K pisze:

z nokii eXX na sgs2 z andrzejem 4.1.x wizytowka nie przejdzie.

Zapewne Nokia wdro¿y³a swój wewnêtrzny "standard". VCF jest udokumentowany. Nokia zreszt± s³ynê³a z nowatorskich rozwi±zañ i wyprzedza³a standardy. Tak jak przegl±darka IE Microsoftu kiedy¶ wychodzi³a przed orkiestrê i w efekcie trzeba by³o robiæ wersjê strony WWW oddzieln± dla IE jako nie trzymaj±cego siê standardów bo standardy posz³y w inna stronê ni¿ M$ tego chcia³.

Marek

Data: 2014-01-19 15:24:10
Autor: Chris
W dniu 2014-01-19 12:59, Marek pisze:

Teraz kolejny kłopot. Jestem już zmęczony eksperymentowaniem z obcymi
aplikacjami i bojÄ™ siÄ™ jakiejÅ› katastrofy wskutek zainstalowania takowej
[...]

Sprawdź sobie go sms pro, chyba najlepszy i najbardziej popularny progeam do sms/mms

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jb.gosms&hl=pl

Data: 2014-01-19 15:56:11
Autor: Marek
W dniu 2014-01-19 15:24, Chris pisze:
Sprawdź sobie go sms pro, chyba najlepszy i najbardziej popularny
progeam do sms/mms

Ewentualnie mógłbym zmienić aplikację do SMS'owania. Jednakże nie wiem czy to rozwiąże problem braku możliwości wysyłania wizytówek. Wydaje mi się (choć mogę się mylić), że nie jest to wyłącznie funkcją programu SMS. Orientujesz się jak jest?

Marek

Data: 2014-01-19 16:15:03
Autor: Chris
W dniu 2014-01-19 15:56, Marek pisze:
[...]

SMS. Orientujesz siÄ™ jak jest?

Co do wizytówek to ma na 100% nie mogę tylko znaleźć tak na szybko gdzie się je edytuje. Program ma bardzo dużo opcji i polecam wersję demo a jak się spodoba to wersja płatna dzięki czemu nie będziesz miał spamu + co\s tak jeszcze ale nie pamiętam. Ja kupiłem i sporo osób co znam też kupiło i każdy jest zadowolony, pozwala na. wymianę SMS po WiFi gdzie nic za to ie płacisz :)

Nexus 5 - zbyt goły Android, problem z wizyt ówkami SMS