Nexus 7 a rama..

Data: 2009-10-24 17:15:41
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Nexus 7 a rama..
Zakupiłem nexus na 7 biegów. Ale ciężka, sama piasta 1836gram i to bez trybu
i nakrętek ;/ Ale nie o tym chciałem.

Zmierzyłem długość i wyszło, że ma 127mm. Jaki więc powinien być rozstaw
widełek dla tej piasty? Jak zrobie ramę na 135mm to będzie za dużo, a rama z
rozstawem 120mm zbyt mało. Czyli zamawiać ramę z rozstawem widełek 130mm?

Data: 2009-10-24 08:29:30
Autor: tadek
Nexus 7 a rama..
On 24 Paź, 17:15, "Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
[...]

jeżeli robisz ramę na zamówienie to daj wykonawcy piastę i MA PASOWAĆ

Data: 2009-10-24 17:54:13
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Nexus 7 a rama..

jeżeli robisz ramę na zamówienie to daj wykonawcy >piastę i MA PASOWAĆ

Będzie ciężko, bo rama będzie zamawiana w innym mieście.

Data: 2009-10-24 09:24:32
Autor: tadek
Nexus 7 a rama..
On 24 Paź, 17:54, "Kuba \"inimicus\" Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
>jeżeli robisz ramę na zamówienie to daj wykonawcy >piastę i MA PASOWAĆ

Będzie ciężko, bo rama będzie zamawiana w innym mieście.

Żaden problem. Mnie ramę robi wykonawca o 400 km od mojego miejsca
zamieszkania. Wysłałem Mu wszystkie części podałem wymiary moje i moje
życzenia dot. ramy. On daje tylko wspornik kierownicy i stopkę. Za
tydzień mam dostać złożony rower.

Data: 2009-10-24 09:11:33
Autor: Saurus
Nexus 7 a rama..
[...]

Ja bym się nie przejmował różnicą i wziął normalne 135, a nuż się
przyda. Chociaż przy 130mm jest szansa że samymi podkładkami to
załatwisz i jeszcze dość gwintu zostanie.

Data: 2009-10-24 18:42:46
Autor: Akduz
Nexus 7 a rama..
Witam,
spokojnie kupuj ramę 135.
Te 8 mm (po 4 na stronę) to albo ściśniesz przy dokręcaniu albo w ostateczności dołożysz podkładki.
To co piszę potwierdzam wieloletnią praktyką.
Raz miałem ramę 120 - a na nie piastę nexus 8 (135 mm). Problemy jedynie przy zakładaniu koła - musiałem skonstruować specjalną rozpórkę.
Drugi raz odwrotnie - piasta (stary sram) 120 - rama 135.

W obu przypadkach zero problemów.

Tak przy okazji to na dniach będę sprzedawał ramę właśnie po moim ostatnim nexusie 8 (samą piastę zresztą także). Jak byłbyś zainteresowany pisz (rama na koła 28, aluminiowa, rozstaw 135, prowadzenie linek pod nexusa).

Pozdrawiam!

Data: 2009-10-24 11:37:57
Autor: Kuba Abuk
Nexus 7 a rama..
On Oct 24, 6:42 pm, Akduz <ak...@poczta.onet.pl> wrote:

spokojnie kupuj ramę 135.
Te 8 mm (po 4 na stronę) to albo ściśniesz przy dokręcaniu albo w
ostateczności dołożysz podkładki.
To co piszę potwierdzam wieloletnią praktyką.

Łojezu! Takie manewry, to sobie można najwyżej przy ramie z Cr-Mo
pozwolić. Znam jednak i takiego, co ewidentnie pękł ramę stalową o
hakach 126mm ścickając do piasty 120mm. Z drugiej strony w jednym
Wichrze (OLD piast = 120mm) mam 110-112mm, w drugim miałem ~118, w
Romecie Super ~111mm - każda rama Rometa jest unikatem;o) Gniotsa nie
łamiotsa.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-10-24 23:07:28
Autor: Coaster
Nexus 7 a rama..
Kuba Abuk wrote:
[...]

Nie nalezy sciskac na sile widelek (stalowych) - nalezy je podgiac. Oczywiscie z zachowaniem ostroznosci i kontrolujac geometrie. Normalna procedura przy np. naprawie skrzywionej ramy.
http://www.sheldonbrown.com/frame-spacing.html

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-10-24 22:41:38
Autor: Marcin J.
Nexus 7 a rama..
IMO dużo zależy od tego jak długą ten nexus ma ośkę i ile podkładek się tam zmieści oraz od Twoich planów względem ramy (zachowanie kompatybilności z innymi piastami). Poza tym przypominam:
http://www.sheldonbrown.com/frame-spacing.html

--
Pozdrowionka
marcin

[...]