Nexus vs Alfine

Data: 2012-05-05 13:40:43
Autor: Titus Atomicus
Nexus vs Alfine
Witam,
Zastanawiam sie nad roznicami miedzy piastami Shimano Nexus i Alfine.
Wydawalo mi sie ze Alfine to po prostu taki nowy, lepszy Nexus.
No, ale widze ze ten Alfine nie jest taki calkiem bezobslugowy.
Zdaje sie ze te wymiany oleju co kilka tysiecy kilometrow sa jednak troche upierdliwe... Czy ktos uzywa Nexusa albo Alfine w trkkingu?
Czy Alfine to moze taki zamiennik Rohloffa?
--
TA

Data: 2012-05-05 19:58:33
Autor: Grzegorz
Nexus vs Alfine
[...]

Ło matko .....

W necie jest chyba wszystko na temat różnych piast z wewnętrzną przekładnią.

Nie ma piast bezobsługowych - są tylko takie, które po prostu po zużyciu środków smarnych nadają się na złom. Ale można samemu je przesmarować, z bardzod obrym dla nich skutkiem !

Piasty z wyższej półki (Alfine 11, Rohloff 14) mają możliwość wymiany oleju. Nawiasem mówiąc przy zachowaniu odstępu tych parę tys km w piaście z początkowych 25 ml (Rohloff) zostaje mniej. Wymiana oleju zdecydowanie poprawia ich trwałość, a przy tym rzadszy środek smarny zmniejsza opory.

HTH ....
--
Grzegorz

Data: 2012-05-06 10:18:29
Autor: tadek
Nexus vs Alfine
On 5 Maj, 13:40, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

-- tak mniej więcej jak mecedes zamiennikiem Polskiego Fiata

Data: 2012-05-06 17:35:40
Autor: Krees
Nexus vs Alfine
tadek <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał(a):

-- tak mniej więcej jak mecedes zamiennikiem Polskiego Fiata

Raczej odwrotnie... No, chyba że, co wynika z Twojej wypowiedzi, uważasz
Alfine za mercedesa a Rohloffa za polskiego fiata wśród piast rowerowych - w
takim przypadku zwracam honor.

--   Pozdrawiam
Krees

Data: 2012-05-07 18:58:53
Autor: tadek
Nexus vs Alfine
On 6 Maj, 19:35, "Krees" <krees_w...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
tadek <tadekl...@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

Alfine za mercedesa a Rohloffa za polskiego fiata wśród piast rowerowych - w

Rohloffa uważam za mercedesa

Data: 2012-05-08 17:04:15
Autor: Titus Atomicus
Nexus vs Alfine
In article <a8b0aebf-dac0-456f-80ee-2affeb4a9bde@l7g2000vbz.googlegroups.com>,
 tadek <tadeklodz@poczta.onet.pl> wrote:

Rohloffa uważam za mercedesa

OK, mozesz sobie nawet uwazac za Rolls Royca.
Ale z tym Alfine jako odpowienikiem Polskiego Fiata to stanowczo przesadasz. Albo nie wiesz o czym mowisz.

--
TA

Data: 2012-05-08 07:09:20
Autor: piotrt
Nexus vs Alfine
On 5 Maj, 13:40, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Czy ktos uzywa Nexusa albo Alfine w trkkingu?
--
TA

.... toś mi Titus zabił ćwieka
.... jeżdżę od dwóch lat na alfine głównie tranportowo po mieście -
średnio 20 km/dzień x 25 dni roboczych w miesiącu x 10 miesięcy x 2
lata = 10 kkm
z czego wynika że powinieniem już co najmniej dwa razy wymienić olej -
tylko po co skoro nic się nie dzieje a piasta śmiga aż miło
jakie sa wasze doświadczenia z tymi piastami?

pozdro Piotr

Data: 2012-05-09 09:24:08
Autor: pablo eldiablo
Nexus vs Alfine
piotrt <piotr.tarasiuk@gmail.com> napisał(a):
On 5 Maj, 13:40, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
> Czy ktos uzywa Nexusa albo Alfine w trkkingu?
> --
> TA

.... to=B6 mi Titus zabi=B3 =E6wieka
.... je=BFd=BF=EA od dw=F3ch lat na alfine g=B3=F3wnie tranportowo po mie=B6=
cie -
=B6rednio 20 km/dzie=F1 x 25 dni roboczych w miesi=B1cu x 10 miesi=EAcy x 2
lata =3D 10 kkm
z czego wynika =BFe powinieniem ju=BF co najmniej dwa razy wymieni=E6 olej =
-
tylko po co skoro nic si=EA nie dzieje a piasta =B6miga a=BF mi=B3o
jakie sa wasze do=B6wiadczenia z tymi piastami?

Skoro na niej jeździsz od dwóch lat, to masz Alfine 8-biegową. Kąpiel olejowa
jest tylko w nowszej Alfine 11, więc w swojej nie masz co wymieniać, chyba że
rozkręcić, przesmarować i złożyć piastę do kupy. W 11-tce stary olej się
wylewa/odsysa i wlewa nowy przez specjalny zawór.

Alfine 8 konstrukcyjnie przypomina Nexusa, 11 natomiast Rohloffa - choć to
spore uproszczenie.

Pozdr!
pablo

Data: 2012-05-28 21:36:12
Autor: Titus Atomicus
Nexus vs Alfine
In article <jodd3o$3gm$1@inews.gazeta.pl>,
 "pablo eldiablo" <jazzee@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> [...]
wylewa/odsysa i wlewa nowy przez specjalny zawór.

Alfine 8 konstrukcyjnie przypomina Nexusa, 11 natomiast Rohloffa - choć to

O, cenne uwagi.
Czyli Nexus7 rowna sie mniej wiecej Alfine8 i nie ma sensu przeplacac?

--
TA

Data: 2012-05-28 21:05:19
Autor: pablo eldiablo
Nexus vs Alfine
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
In article <jodd3o$3gm$1@inews.gazeta.pl>,
 "pablo eldiablo" <jazzee@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[ciach]

> Alfine 8 konstrukcyjnie przypomina Nexusa, 11 natomiast Rohloffa - choć to
> spore uproszczenie.

O, cenne uwagi.
Czyli Nexus7 rowna sie mniej wiecej Alfine8 i nie ma sensu przeplacac?

No nie do końca - przede wszystkim Nexus7 ma poza mniejszą ilością biegów
mniejszy zakres przełożeń względem Alfine8 - 244% vs. 307%.
Poza tym Jeśli chcesz lib musisz mieć hamulec tarczowy, pozostaje Alfine.

Na stronie shimano znalazłem model Nexus8 SG-8C31. Wygląda na to, że
wnętrzności są te same co w Alfine8, z wyjątkiem braku mocowania tarczy, linki:
Alfine8
http://bike.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/products/0/alfine/product.-code-SG-S501-S.-type-..html
Nexus8
http://bike.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/products/0/nexus/product.-code-SG-8C31.-type-..html

Data: 2012-05-28 14:18:48
Autor: rmikke
Nexus vs Alfine
On Monday, May 28, 2012 11:05:19 PM UTC+2, pablo eldiablo wrote:
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a): > In article <jodd3o$3gm$1@inews.gazeta.pl>,
> [...]

wnętrzności są te same co w Alfine8, z wyjątkiem braku mocowania tarczy, linki:

Nexusa8 mam w zimówce i bardzo sobie chwalę :D

Nexus vs Alfine