Nexus vs Alfine

Data: 2012-05-08 07:09:20
Autor: piotrt
Nexus vs Alfine
On 5 Maj, 13:40, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Czy ktos uzywa Nexusa albo Alfine w trkkingu?
--
TA

.... toś mi Titus zabił ćwieka
.... jeżdżę od dwóch lat na alfine głównie tranportowo po mieście -
średnio 20 km/dzień x 25 dni roboczych w miesiącu x 10 miesięcy x 2
lata = 10 kkm
z czego wynika że powinieniem już co najmniej dwa razy wymienić olej -
tylko po co skoro nic się nie dzieje a piasta śmiga aż miło
jakie sa wasze doświadczenia z tymi piastami?

pozdro Piotr

Data: 2012-05-09 09:24:08
Autor: pablo eldiablo
Nexus vs Alfine
piotrt <piotr.tarasiuk@gmail.com> napisał(a):
On 5 Maj, 13:40, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
> Czy ktos uzywa Nexusa albo Alfine w trkkingu?
> --
> TA

.... to=B6 mi Titus zabi=B3 =E6wieka
.... je=BFd=BF=EA od dw=F3ch lat na alfine g=B3=F3wnie tranportowo po mie=B6=
cie -
=B6rednio 20 km/dzie=F1 x 25 dni roboczych w miesi=B1cu x 10 miesi=EAcy x 2
lata =3D 10 kkm
z czego wynika =BFe powinieniem ju=BF co najmniej dwa razy wymieni=E6 olej =
-
tylko po co skoro nic si=EA nie dzieje a piasta =B6miga a=BF mi=B3o
jakie sa wasze do=B6wiadczenia z tymi piastami?

Skoro na niej jeździsz od dwóch lat, to masz Alfine 8-biegową. Kąpiel olejowa
jest tylko w nowszej Alfine 11, więc w swojej nie masz co wymieniać, chyba że
rozkręcić, przesmarować i złożyć piastę do kupy. W 11-tce stary olej się
wylewa/odsysa i wlewa nowy przez specjalny zawór.

Alfine 8 konstrukcyjnie przypomina Nexusa, 11 natomiast Rohloffa - choć to
spore uproszczenie.

Pozdr!
pablo

Data: 2012-05-28 21:36:12
Autor: Titus Atomicus
Nexus vs Alfine
In article <jodd3o$3gm$1@inews.gazeta.pl>,
 "pablo eldiablo" <jazzee@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> [...]
wylewa/odsysa i wlewa nowy przez specjalny zawór.

Alfine 8 konstrukcyjnie przypomina Nexusa, 11 natomiast Rohloffa - choć to

O, cenne uwagi.
Czyli Nexus7 rowna sie mniej wiecej Alfine8 i nie ma sensu przeplacac?

--
TA

Data: 2012-05-28 21:05:19
Autor: pablo eldiablo
Nexus vs Alfine
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
In article <jodd3o$3gm$1@inews.gazeta.pl>,
 "pablo eldiablo" <jazzee@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[ciach]

> Alfine 8 konstrukcyjnie przypomina Nexusa, 11 natomiast Rohloffa - choć to
> spore uproszczenie.

O, cenne uwagi.
Czyli Nexus7 rowna sie mniej wiecej Alfine8 i nie ma sensu przeplacac?

No nie do końca - przede wszystkim Nexus7 ma poza mniejszą ilością biegów
mniejszy zakres przełożeń względem Alfine8 - 244% vs. 307%.
Poza tym Jeśli chcesz lib musisz mieć hamulec tarczowy, pozostaje Alfine.

Na stronie shimano znalazłem model Nexus8 SG-8C31. Wygląda na to, że
wnętrzności są te same co w Alfine8, z wyjątkiem braku mocowania tarczy, linki:
Alfine8
http://bike.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/products/0/alfine/product.-code-SG-S501-S.-type-..html
Nexus8
http://bike.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/products/0/nexus/product.-code-SG-8C31.-type-..html

Data: 2012-05-28 14:18:48
Autor: rmikke
Nexus vs Alfine
On Monday, May 28, 2012 11:05:19 PM UTC+2, pablo eldiablo wrote:
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a): > In article <jodd3o$3gm$1@inews.gazeta.pl>,
> [...]

wnętrzności są te same co w Alfine8, z wyjątkiem braku mocowania tarczy, linki:

Nexusa8 mam w zimówce i bardzo sobie chwalę :D

Nexus vs Alfine