Nforce 4 i dysk 4TB

Data: 2015-05-24 11:26:40
Autor: Poldek
Nforce 4 i dysk 4TB

Mam płytę z chipsetem nforce4. Chciałbym wstawić do tego kompa dysk 4TB. System to Win7 64 bit. To ma być jedyny dysk w tym komputerze, czyli system i wszystko na nim. Nie będzie cyrków?

Data: 2015-05-24 22:42:03
Autor: qwerty
Nforce 4 i dysk 4TB
UĹĽytkownik "Poldek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mjs5gg$vjo$1@node2.news.atman.pl...
Mam płytę z chipsetem nforce4. Chciałbym wstawić do tego kompa dysk 4TB. System to Win7 64 bit. To ma być jedyny dysk w tym komputerze, czyli system i wszystko na nim. Nie będzie cyrków?

Co rozumiesz przez cyrki? Clownów nie będzie.

Data: 2015-05-25 14:22:50
Autor: RadoslawF
Nforce 4 i dysk 4TB
W dniu 2015-05-24 o 11:26, Poldek pisze:

Mam płytę z chipsetem nforce4. Chciałbym wstawić do tego kompa dysk 4TB.
System to Win7 64 bit. To ma być jedyny dysk w tym komputerze, czyli
system i wszystko na nim. Nie będzie cyrków?

Działać będzie ale ostaniesz przy okazji bardzo wolny dysk systemowy.
Jeśli nie chcesz czy nie potrzebujesz SSD to dokup przynajmniej
szybką pięćsetkę (lub coś mniejszego) na system.

Pozdrawiam

Data: 2015-05-25 14:31:22
Autor: Leszek K.
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sun, 24 May 2015 11:26:40 +0200, Poldek napisał(a):

Mam płytę z chipsetem nforce4. Chciałbym wstawić do tego kompa dysk 4TB. System to Win7 64 bit. To ma być jedyny dysk w tym komputerze, czyli system i wszystko na nim. Nie będzie cyrków?

Żeby postawić system na partycji GPT potrzebujesz UEFI a nie BIOS. Na
nForce nie pójdzie.

Data: 2015-05-25 15:22:36
Autor: Poldek
Nforce 4 i dysk 4TB
Leszek K. pisze:
[...]

Planowałem sklonować istniej±ce partycje ze starego dysku, czyli ok. 6 GB recovery, 74 GB system Windows. Na pozostałej czę¶ci dysku, czyli te niecałe 4 TB chcę utworzyć trzeci± partycję. Tak pójdzie? Ew. mogę zrobić partycje po 2TB, jeżeli to co¶ pomoże.

Data: 2015-05-25 15:27:55
Autor: Leszek K.
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Mon, 25 May 2015 15:22:36 +0200, Poldek napisał(a):

Leszek K. pisze:
[...]

Nie nie pójdzie. MBR zobaczy tylko 2TB a bez UEFI nie wystartujesz z GPT.
Jako drugi dysk jak najbardziej.

Data: 2015-05-25 18:52:21
Autor: qwerty
Nforce 4 i dysk 4TB
Użytkownik "Leszek K."  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mjv7ud$g7q$1@dont-email.me...
Nie nie pójdzie. MBR zobaczy tylko 2TB a bez UEFI nie wystartujesz z GPT.
Jako drugi dysk jak najbardziej.

Ciiii. Nie mów producentom płyt głównym, bo np. moja nie ma UEFI, a łyka partycje 3TiB.

Data: 2015-05-25 20:05:26
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 25/05/2015 14:27, Leszek K. wrote:

Nie nie pójdzie. MBR zobaczy tylko 2TB

O '4Kn' słyszałe¶?
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-25 21:23:09
Autor: Poldek
Nforce 4 i dysk 4TB
Michal Lukasik wrote:

On 25/05/2015 14:27, Leszek K. wrote:
Nie nie pójdzie. MBR zobaczy tylko 2TB
O '4Kn' słyszałe¶?

Czyli będzie wszystko cacy, jako jedyny dysk, czy nie będzie?

Data: 2015-05-27 16:27:24
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 25/05/2015 20:23, Poldek wrote:

Czyli będzie wszystko cacy, jako jedyny dysk, czy nie będzie?

Je¶li kupisz dysk 4Kn (je¶li jest zgodny to ma logo na obudowie) i Twój OS ma dla niego wsparcie to tak (MBR do 16TiB). To czy Twój OS (nie podałe¶ - zgaduję, żę to W7 OEM do FS-Esprimo) obsłuży taki dysk musisz sobie wygooglać - wiem na pewno, że W8 i W2012 działaj± a z W7 był problem (działał tylko 512e) i nie wiem czy wyszły (i czy w ogóle wyjd±) odpowiednie łaty bo mnie to nie interesowało. Mogę Ci za to powiedzieć, który Linux zadziała, ale To Cię pewnie nie interesuje.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-27 20:16:10
Autor: Poldek
Nforce 4 i dysk 4TB
Michal Lukasik wrote:
[...]

System Windows 7 64 bit Home Premium REF (dla komputerów refabrykowanych). Na fotkach jest logo AF. To chyba to samo co 4KN.

Data: 2015-05-27 19:55:52
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 27/05/2015 19:16, Poldek wrote:

System Windows 7 64 bit Home Premium REF (dla komputerów
refabrykowanych). Na fotkach jest logo AF. To chyba to samo co 4KN.

Nie, AF to 512e.
Siódemka jednak to za mało
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2510009
Pozostaje Ci albo 2TiB, albo upgrade (tudzież całkowita zmiana) OS.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-27 20:01:29
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 27/05/2015 19:16, Poldek wrote:

System Windows 7 64 bit Home Premium REF (dla komputerów
refabrykowanych).

Siódemka jednak to za mało
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2510009
Pozostaje Ci 2TiB, albo upgrade ewentualnie całkowita zmiana OS.

Data: 2015-05-25 15:44:18
Autor: maX
Nforce 4 i dysk 4TB

Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości news:mjs5gg$vjo$1node2.news.atman.pl...

Mam płytę z chipsetem nforce4. Chciałbym wstawić do tego kompa dysk 4TB. System to Win7 64 bit. To ma być jedyny dysk w tym komputerze, czyli system i wszystko na nim. Nie będzie cyrków?

Kup SSD 60-80 GB na system (dowolnego typu, nawet najwolniejszy Goodram będzie dużo szybszy od najszybszego HDD) i tego 4TB na resztę danych. Wyjdzie trochę drożej niż sam dysk 4TB, ale komfort używania windows z SSD nieporównywalny z HDD.
Alternatywnie 2 dyski 2TB, ale wariant nr.1 jest zdecydowanie lepszy.

Data: 2015-05-25 17:44:40
Autor: Poldek
Nforce 4 i dysk 4TB
maX wrote:

[...]

Wyjdzie trochÄ™ droĹĽej niĹĽ sam dysk 4TB, ale komfort uĹĽywania windows z
SSD nieporĂłwnywalny z HDD.
Alternatywnie 2 dyski 2TB, ale wariant nr.1 jest zdecydowanie lepszy.

TrochÄ™ za drogo wychodzi i do tego komplikacje zwiÄ…zane z klonowaniem partycji recovery + partycji systemowej z obecnego HDD na SSD mnie chyba przerastajÄ….
Raczej zmniejszÄ™ apetyt na TB i kupiÄ™ SSHD 2TB.

Data: 2015-05-25 19:42:57
Autor: Jacek Maciejewski
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Mon, 25 May 2015 17:44:40 +0200, Poldek napisał(a):

Raczej zmniejszę apetyt na TB i kupię SSHD 2TB.

E tam. SSD 32/64 GB z drugiej ręki za 100 zł. Chyba cię stać? Za 3-5 lat
jak dojdziesz do wniosku że twój SSD jest już za stary to one tak
potaniej± że sobie kupisz większy za t± sam± kasę. Wszystko tylko nie
SSHD :) Jak co¶ jest do jednego i drugiego to jest do d...
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-05-25 21:45:44
Autor: Poldek
Nforce 4 i dysk 4TB
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

SSD z drugiej ręki odpada. Za dużo niewiadomych i brak gwarancji.
A poza tym, a może przede wszystkim - jak skutecznie sklonować obecny dysk HDD 80GB, na takiego SSD 32/64GB? Czy w ogóle da się to zrobić tak, żeby działało jak działa obecnie na HDD?

Data: 2015-05-25 21:59:41
Autor: Jacek Maciejewski
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Mon, 25 May 2015 21:45:44 +0200, Poldek napisał(a):

[...]

Ryzyko jakie¶ jest zawsze. Ja kupiłem swojego Kingstona100 64GB, SSD 4
lata temu z drugiej ręki, chodzi do dzi¶ i pewnie jeszcze parę lat
poci±gnie. Sklonować można bez trudu o ile tylko na starym dysku nie
masz więcej danych niż pojemno¶ć nowego. Po prostu wstępnie zmniejszasz
partycję któr± klonujesz, do takich rozmiarów by się zmie¶ciła, nie musi
być co do bajta. Narzędzia do przenoszenia partycji umożliwiaj±
przeniesienie mniejszej na większ±. Co ci szkodzi poeksperymentować za
100zł? :)

Data: 2015-05-26 21:52:16
Autor: Poldek
Nforce 4 i dysk 4TB
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Nie chcę używanego SSD, w ogóle nie chcę kombinacji z dwoma dyskami.
Interesuje mnie, czy w moim kompie będzie normalnie działał dysk 4 TB, jeżeli będzie jedynym dyskiem. Jeżeli 4 TB nie da rady, to 2 TB, już bez problemu przy chipsecie nforce4?

Data: 2015-05-26 22:03:51
Autor: Jacek Maciejewski
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Tue, 26 May 2015 21:52:16 +0200, Poldek napisał(a):

[...]

Tego ci nie powiem, nigdy tak dużych dysków nie używałem.

Data: 2015-05-26 23:01:19
Autor: Leszek K.
Nforce 4 i dysk 4TB

Jacek Maciejewski wrote:
[...]

2TB na nForce4 bez problemów

Data: 2015-09-07 12:25:36
Autor: Poldek
Nforce 4 i dysk 4TB

Jacek Maciejewski wrote:
[...]

A więc kilka dni temu w końcu kupiłem ten dysk, czyli Seagate SSHD desktop SSHD 2TB 64 MB cache. Sklonowałem dotychczasowy dysk Seagate 80 GB 7200 obr. 8 MB cache. Jest pięknie! Wszystko poszło najpro¶ciej, jak można sobie wymarzyć i działa wspaniale.

Data: 2015-05-25 22:13:39
Autor: Kamikazee
Nforce 4 i dysk 4TB

Program tu http://www.disk-partition.com/free-partition-manager.html
instrukcja tu http://www.disk-partition.com/help/clone-hard-disk.html

Data: 2015-05-26 22:44:23
Autor: maX
Nforce 4 i dysk 4TB
A poza tym, a może przede wszystkim - jak skutecznie sklonować obecny dysk HDD 80GB, na takiego SSD 32/64GB?

Niektórzy producenci SSD maj± własne programy do klonowania HDD.
A pliki windows jak pamiętam dobrze się kompresuj±.

Data: 2015-05-27 01:33:09
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Tue, 26 May 2015 22:44:23 +0200, maX napisał(a):

A poza tym, a może przede wszystkim - jak skutecznie sklonować obecny dysk HDD 80GB, na takiego SSD 32/64GB?

Niektórzy producenci SSD mają własne programy do klonowania HDD.
A pliki windows jak pamiętam dobrze się kompresują.

Uwielbiam czytać o takich cyrkach… Facet ma partycję na system 80 czy 100GB,
a tu mu doradzają kupno SSD o pojemności 32 czy 64GB. Po to, żeby od razu
zaczynał uprawiać żonglerkę plikami?

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Tak Ĺ›mierdzÄ… tylko pingwiny i niektĂłre zakonnice.                        ]

Data: 2015-05-27 12:14:06
Autor: Jacek Maciejewski
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Wed, 27 May 2015 01:33:09 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

Uwielbiam czytać o takich cyrkach… Facet ma partycję na system 80 czy 100GB,
a tu mu doradzają kupno SSD o pojemności 32 czy 64GB. Po to, żeby od razu
zaczynał uprawiać żonglerkę plikami?

Nie udawaj greka. System zajmuje ok. 15GB, z wieeloma aplikacjami. Jak
ma na systemowym dane to zawsze może przenieść gdzie indziej.
Przynajmniej będzie miał okazję porządki zrobić :)
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja NiepodlegĹ‚oĹ›ci StanĂłw Zjednoczonych  1300 sĹ‚Ăłw.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.

Data: 2015-05-27 13:51:52
Autor: Poldek
Nforce 4 i dysk 4TB
Jacek Maciejewski wrote:
[...]

Nie mam czasu na żonglerkę plikami i zastanawianie się, "co powinno być jednak na SSD, a co może być na HDD". Nie mam kasy na dwa fizyczne dyski. Nie mam ochoty na ryzyko związane z wydawaniem pieniędzy na używane dyski. Nie mam ochoty marnować kosztownej przestrzeni na SSD na przechowywanie nim partycji recovery. Nie mam SATA III, ani nawet SATA II, żeby przepłacanie za SSD dało jakiś zauważalny efekt. Nie mam ochoty na plątanie kabli do dwóch fizycznych dysków w jednym komputerze.
Ma być łatwo, prosto, przyjemnie: proste sklonowanie obecnego dysku na nowy 1:1 + utworzenie partycji NTFS na pozostałym obszarze nowego dysku. System ma działać miło i jak to się ładnie teraz mówi "responsywnie". To wszystko za nie przesadzoną cenę.
Czyli Seagate SSHD 4TB, a jeśli się nie da, to mniejszy i tańszy Seagate SSHD 2TB.

Data: 2015-05-27 16:39:18
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 27/05/2015 12:51, Poldek wrote:

Nie mam czasu na żonglerkę plikami i zastanawianie się, "co powinno być
jednak na SSD, a co może być na HDD". Nie mam kasy na dwa fizyczne
dyski. Nie mam ochoty na ryzyko zwi±zane z wydawaniem pieniędzy na
używane dyski.

Ostatnio kupiłem używan± 64 za ~90zł. Tania była bo bez TRIM - no ale wystarczyło poszukać i znalazł się firmware, który to zmienił. ;D

Nie mam ochoty marnować kosztownej przestrzeni na SSD na
przechowywanie nim partycji recovery.

Kto Ci każe? Wrzuć na DVD, pendrive, czy co tam masz pod ręk± na backupy.

Nie mam SATA III, ani nawet SATA
II, żeby przepłacanie za SSD dało jaki¶ zauważalny efekt.

Przy SATA 1.5Gb też widać różnicę - siła SSD leży w krótkim czasie dostępu mniej w transferze. No i przy SSD+HDD masz równoległy dostęp do danych co dodatkowo wpływa na wygodę używania OSa.

Nie mam ochoty
na pl±tanie kabli do dwóch fizycznych dysków w jednym komputerze.
Ma być łatwo, prosto, przyjemnie:

Co¶ za co¶. Ma być szybko to trochę wysiłku trzeba włożyć w złożenie tego do "kupy".

proste sklonowanie obecnego dysku na
nowy 1:1 + utworzenie partycji NTFS na pozostałym obszarze nowego dysku.
System ma działać miło i jak to się ładnie teraz mówi "responsywnie". To
wszystko za nie przesadzon± cenę.
Czyli Seagate SSHD 4TB, a je¶li się nie da, to mniejszy i tańszy Seagate
SSHD 2TB.

Bierz ten drugi - stworzy mniej problemów z reszt± Twoich "gratów".
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-28 03:33:09
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Wed, 27 May 2015 16:39:18 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

Nie mam czasu na żonglerkę plikami i zastanawianie się, "co powinno być
jednak na SSD, a co może być na HDD". Nie mam kasy na dwa fizyczne
dyski. Nie mam ochoty na ryzyko związane z wydawaniem pieniędzy na
uĹĽywane dyski.

Ostatnio kupiłem używaną 64 za ~90zł. Tania była bo bez TRIM - no ale wystarczyło poszukać i znalazł się firmware, który to zmienił. ;D

I 64GB SSD wystarczy kaĹĽdemu. Juppi!

(ciach…)
[...]

Tia. Szczególnie, jak OS i zainstalowany soft wpieprzy ze 40 czy więcej GB.
I zacznie się żonglerka pt. co by tu jeszcze wypieprzyć na talerzowca. No i
przewalenie np. profilu przeglÄ…darki z SSD z powrotem na - uwaga - HDD -
zajedwabiście wpłynie na responsywność owej. A jeszcze jak się program
pocztowy przewali. Albo jeszcze lepiej czytnik RSS. Cudnie będzie. Kupić
szybkiego SSD po to, by z niego dane przewalać z powrotem na HDD. Po to, by
jakiś artysta mógł się brandzlować hasłem „no ale system Ci wstaje w 20
sekund”.

Nie mam ochoty na plÄ…tanie kabli do dwĂłch fizycznych dyskĂłw w jednym
komputerze. Ma być łatwo, prosto, przyjemnie:

Coś za coś. Ma być szybko to trochę wysiłku trzeba włożyć w złożenie tego do "kupy".

Akurat kable sÄ… najmniejszym problemem.

(ciach…)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Jak mawia stare przysĹ‚owie: Kto nie ma szczęścia w kartach, ten nie ma   ]

Data: 2015-05-28 19:57:17
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 28/05/2015 02:33, Przemysław Ryk wrote:

I 64GB SSD wystarczy kaĹĽdemu. Juppi!

SÄ… tacy co im 2TB nie wystarczy.

[...]

A po jaki "grzyb". Przy dzisiejszych transferach z Internetu można całkowicie zrezygnować z cache dla przeglądarki (ma to też plusy ze względów bezpieczeństwa, ale to inny temat), albo wrzucić do RAM (przy dzisiejszych ilościach). Że już nie wspomnę o tym, że NASa to ma prawie każdy i zainstalowanie proxy na tymże to kilkanaście minut roboty.

> [...]
jakiś artysta mógł się brandzlować hasłem „no ale system Ci wstaje w 20

Bzdety wypisujesz. Te "20s" to akurat najmniej istotna z zalet.
Sam mam na 64GB dwa OSy ze wszystkimi narzędziami jakie są mi potrzebne i do tego spory zapas miejsca (~15GB poligonu na testowanie różnych dystrybucji). Znam przynajmniej sześciu "ludków", którym też to wystarcza. I szczerze powiedziawszy IMO jeśli to komuś nie wystarcza to jest dla mnie zwykłym lamerem. Notorycznie mam do czynienia z komputerami, gdzie ludzie instalują po kilka programów służących do tego samego, albo trzymają na partycji z OS programy, które używa się raz może dwa w roku (np. wszelkie disk managery). Inna "choroba" to instalowanie kilku media-playerów, kilku niepotrzebnych kodek paków, itd. Nie chce mi się wypisywać bo to i tak niczego nie zmieni.

Akurat kable sÄ… najmniejszym problemem.

Tu zgoda. Jak widać niektórych "przerasta" inna rzecz, mianowicie "okiełznanie" OSa.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-29 13:00:02
Autor: Piotr B. [pb2004]
Nforce 4 i dysk 4TB
Michal Lukasik <michu_l@tlencut.pl> wrote:
[...]

rotfl. Rozumiem pewien poziom fanatyzmu w usenecie ale zaczynasz go przekraczać. To że ty w jakiś sposób używasz komputera nie znaczy że to jest jedyny właściwy sposób. Takie twierdzenia to raczej dorabianie ideologii do braku dysku SSD o normalnej pojemości.

[...]

Pomijając kodek paki reszta to naturalne zachowanie gdy nie ogranicza cię pojemność. Wtedy priorytetem będzie wygoda narzędzia do konkretnego zadania oraz wygoda użycia danej aplikacji w każdym momencie bez konieczności instalacji.

--
Piotr Borkowski

Data: 2015-05-29 19:51:32
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 29/05/2015 14:00, Piotr B. [pb2004] wrote:

rotfl. Rozumiem pewien poziom fanatyzmu w usenecie ale zaczynasz go
przekraczać. To że ty w jaki¶ sposób używasz komputera nie znaczy że to
jest jedyny wła¶ciwy sposób. Takie twierdzenia to raczej dorabianie
ideologii do braku dysku SSD o normalnej pojemo¶ci.

Normalnej? Czyli według Ciebie dwu, trzy-krotnej niż potrzebuję?
Nadal mam zapas 15GB, który gdyby nie testy leżałoby pewnie odłogiem (co wcale nie jest złe - czyt. zalecenia jeszcze sprzed TRIM).
Jeszcze nie spotkałem się z komputerem a dokładniej OSem, którego nie dałoby się odchudzić a wierz mi wieeele widziałem. Cieszy mnie to, że uważasz, że dysk systemowy musi być duży i nie zamierzam Cię przekonywać, że jest inaczej. Jeszcze bardziej cieszy mnie, że jest "stado jeleni", które my¶li tak samo - dzięki temu mogę sobie tanio kupić używany, ale nadal dobry sprzęt.

Pomijaj±c kodek paki reszta to naturalne zachowanie gdy nie ogranicza
cię pojemno¶ć.

LOL. Zabuliłem za duży dysk to należy go zapchać niepotrzebnym softem, który użyję raz na rok, albo tylko raz i potem wcale. W końcu miejsca zabraknie i co? Nowy, większy dysk? To jest wygoda? Genialne.
Nie wszystkie dane i programy musz± być na SSD by było szybko i wygodnie. I ¶miesz± mnie przyzwyczajenia niektórych do pchania wszystkiego na 'C' i do tego twierdzenia, że tak najwygodniej. :D

Wtedy priorytetem będzie wygoda narzędzia do konkretnego
zadania oraz wygoda użycia danej aplikacji w każdym momencie bez
konieczno¶ci instalacji.

No ale nie "dziesięciu" aplikacji do tego samego. Ja tam wolę "truskawki cukrem" i do jakiego¶ zadania wybieram jedn± (no je¶li faktycznie inaczej się nie da to dwie) aplikację, która spełnia moje oczekiwania (w tym mała "zasobożerno¶ć"). A je¶li dodatkowo używam jej bardzo rzadko, ma wersję portable i/lub można uruchomić j± z CD, pena, czy po iSCSI to nie instaluję jej wcale. I wyobraĽ sobie, że też jest wygodnie.

Na koniec powody, dla których IMO w przypadku Poldka, SSD ma sens.
Chce On dysk 4TB i by "zagrał" w jego kompie (i unikn±ł problemów z boot-owaniem; BIOS) to, albo musi zmienić OS na W8 i kupić dysk 4Kn, albo zostać przy OSie, który ma, kupić dowoln± 4-kę, zainstalować jako GPT i dołożyć osobny dysk na OS - i tu "mały", używany SSD IMO nada się ¶wietnie.
Plus jest też taki, że przy takim konfigu wreszcie porówna to sobie z SSHD i przestanie wypisywać "banialuki", że to to samo co SSD+HDD. ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-29 21:17:09
Autor: Poldek
Nforce 4 i dysk 4TB
Michal Lukasik wrote:

Plus jest też taki, że przy takim konfigu wreszcie porówna to sobie z
SSHD i przestanie wypisywać "banialuki", że to to samo co SSD+HDD. ;D

Chyba pomyliłe¶ mnie z kim¶ innym.

Data: 2015-05-30 14:22:44
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 29/05/2015 20:17, Poldek wrote:

Chyba pomyliłe¶ mnie z kim¶ innym.

Mniejsza o to.
Zacznij odchudzać Windows, po kolei:
- wywal wszystkie stare updejty (nie planujesz chyba roll-backów?)
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2852386
- wywal punkty przywracania prócz ostatniego (ja nie używam wcale - w razie W mam backup wszystkiego)
http://windows.microsoft.com/en-gb/windows/delete-restore-point#1TC=windows-7
- wywal (lub na razie tylko sprawdĽ jego rozmiar) zawarto¶ć folderu prefetch (po zainstalowaniu SSD i tak do wył±czenia tak samo jak superfetch czy indexowanie - nie ma sensu przy SSD)
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2727880/el (nie wiedzieć czemu inne wersje językowe leż± i kwicz±)
- wył±cz w ogóle chashe przegl±darki (masz NASa - zainstaluj sobie proxy, np. Squid) albo ustaw jaki¶ "mały" - powiedzmy 10MB.
- je¶li nie używasz wył±cz hibernację (Win sam powinien usun±ć hiberfil.sys)
https://support.microsoft.com/en-us/kb/920730
- przenie¶ pagefile na inn± partycję niż systemow± (nie zaszkodzi ustawić rozmiaru na "sztywno" - rozmiar w zależno¶ci od potrzeb)
http://windows.microsoft.com/en-gb/windows/change-virtual-memory-size#1TC=windows-7
- przenie¶ najrzadziej używane dokumenty i multimedia na partycję niesystemow± i podł±cz do odpowiednich bibliotek (na systemowej (póĽniej SSD) trzymaj tylko te, do których potrzebujesz szybki dostęp)
http://windows.microsoft.com/en-gb/windows7/include-folders-in-a-library
- wywal nieużywany soft, ewentualnie zastanów się, który używasz na tyle rzadko, że możesz go przeinstalować na inn± partycję niż systemowa (sprawdĽ czy nie ma wersji portable - nie będziesz musiał niczego instalować tylko w razie potrzeb możesz sobie po prostu przerzucać między SSD i HDD - w razie padu ma to też duży plus)

To podstawowe rzeczy. SprawdĽ o ile "lżejszy" będzie Twój Win7 i ewentualnie zdecyduj czy i jaki SSD byłby wystarczaj±cy.

BTW. Jak zdecydujesz się na SSD to możesz spróbować przerzucić OS w niezmienionej postaci na nowy dysk i po zainstalowaniu dodatkowo Windows na SSD, możliwe, że windowsowy BootManager pozwoli na uruchomienie tego starego (nie przerabiałem tego w konfiguracji jak Twoja, ale IMO powinno się dać - w razie 'W' możnaby użyć GRUBa, LILO czy SYSLINUX). Będziesz miał wtedy nowy OS i stary na "za¶".

Przy okazji znalazłem jeszcze inn± możliwo¶ć. Możesz zainstalować nowy dysk jako GPT, ale będziesz musiał przenie¶ć bootmgr na USB - IMO lekko upierdliwe.
http://woshub.com/booting-windows-7-from-a-gpt-disk-using-bios-firmware-non-uefi/

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-30 18:20:04
Autor: Piotr B. [pb2004]
Nforce 4 i dysk 4TB
Michal Lukasik <michu_l@tlencut.pl> wrote:
On 29/05/2015 20:17, Poldek wrote:

Chyba pomyliłeś mnie z kimś innym.

Mniejsza o to.
Zacznij odchudzać Windows, po kolei:
       - wywal wszystkie stare updejty (nie planujesz chyba roll-backĂłw?)
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2852386
       - wywal punkty przywracania prĂłcz ostatniego (ja nie uĹĽywam wcale - w razie W mam backup wszystkiego)
http://windows.microsoft.com/en-gb/windows/delete-restore-point#1TC=windows-7
       - wywal (lub na razie tylko sprawdĹş jego rozmiar) zawartość folderu prefetch (po zainstalowaniu SSD i tak do wyĹ‚Ä…czenia tak samo jak superfetch czy indexowanie - nie ma sensu przy SSD)
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2727880/el (nie wiedzieć czemu inne wersje językowe leżą i kwiczą)

Bo to jest nieoficjalny artykuł FAST PUBLISH i może zawierać nieprawidłowe dane. Nie pamiętam czy Windows 7 miał defrag z opcjami /O /K /L. Jeśli tak to porada o defragmentacji jest błędna.

       - wyĹ‚Ä…cz w ogĂłle chashe przeglÄ…darki (masz NASa - zainstaluj sobie proxy, np. Squid) albo ustaw jakiĹ› "maĹ‚y" - powiedzmy 10MB.
       - jeĹ›li nie uĹĽywasz wyĹ‚Ä…cz hibernacjÄ™ (Win sam powinien usunąć hiberfil.sys)
https://support.microsoft.com/en-us/kb/920730
       - przenieĹ› pagefile na innÄ… partycjÄ™ niĹĽ systemowÄ… (nie zaszkodzi ustawić rozmiaru na "sztywno" - rozmiar w zaleĹĽnoĹ›ci od potrzeb)
http://windows.microsoft.com/en-gb/windows/change-virtual-memory-size#1TC=windows-7

Kontrproduktywne. Pagefile.sys musi być na najszybszym dysku.

       - przenieĹ› najrzadziej uĹĽywane dokumenty i multimedia na partycjÄ™ niesystemowÄ… i podĹ‚Ä…cz do odpowiednich bibliotek (na systemowej (później SSD) trzymaj tylko te, do ktĂłrych potrzebujesz szybki dostÄ™p)
http://windows.microsoft.com/en-gb/windows7/include-folders-in-a-library
       - wywal nieuĹĽywany soft, ewentualnie zastanĂłw siÄ™, ktĂłry uĹĽywasz na tyle rzadko, ĹĽe moĹĽesz go przeinstalować na innÄ… partycjÄ™ niĹĽ systemowa (sprawdĹş czy nie ma wersji portable - nie bÄ™dziesz musiaĹ‚ niczego instalować tylko w razie potrzeb moĹĽesz sobie po prostu przerzucać miÄ™dzy SSD i HDD - w razie padu ma to teĹĽ duĹĽy plus)

To podstawowe rzeczy. Sprawdź o ile "lżejszy" będzie Twój Win7 i ewentualnie zdecyduj czy i jaki SSD byłby wystarczający.

BTW. Jak zdecydujesz się na SSD to możesz spróbować przerzucić OS w niezmienionej postaci na nowy dysk i po zainstalowaniu dodatkowo Windows na SSD, możliwe, że windowsowy BootManager pozwoli na uruchomienie tego starego (nie przerabiałem tego w konfiguracji jak Twoja, ale IMO powinno się dać - w razie 'W' możnaby użyć GRUBa, LILO czy SYSLINUX). Będziesz miał wtedy nowy OS i stary na "zaś".

Wystarczy windowsowy bootloader i polecenia bcdboot i bcdedit.

--
Piotr Borkowski

Data: 2015-05-30 21:35:08
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 30/05/2015 19:20, Piotr B. [pb2004] wrote:

Kontrproduktywne. Pagefile.sys musi być na najszybszym dysku.

Taaa, i jeszcze koniecznie na jego pocz±tku.
Po co jak i tak nie jest prawie używany?
Kiedy¶ tak było.

Wystarczy windowsowy bootloader i polecenia bcdboot i bcdedit.

GPT nie robi różnicy?
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-31 02:37:43
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sat, 30 May 2015 21:35:08 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

On 30/05/2015 19:20, Piotr B. [pb2004] wrote:

Kontrproduktywne. Pagefile.sys musi być na najszybszym dysku.

Taaa, i jeszcze koniecznie na jego poczÄ…tku.
Po co jak i tak nie jest prawie uĹĽywany?
Kiedyś tak było.

O tak. Nie używany w szczególności w przypadku, w którym jakiś SSD-maniak
stwierdzi „na chusteczkę Ci ram, wstaw SSD, będzie cudnie”. Potem patrzysz,
ĹĽe jest szybciej. No jak komp ma 2 czy 4GB ram i rzeĹşbi po swapie na SSD, to
rzeźbi szybciej… SSD panaceum na wszystko!

(ciach…)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]

Data: 2015-05-31 11:24:15
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 31/05/2015 01:37, Przemysław Ryk wrote:

O tak. Nie używany w szczególności w przypadku, w którym jakiś SSD-maniak
stwierdzi „na chusteczkę Ci ram, wstaw SSD, będzie cudnie”. Potem patrzysz,

Kto i gdzie tak twierdzi?

ĹĽe jest szybciej. No jak komp ma 2 czy 4GB ram i rzeĹşbi po swapie na SSD, to
rzeźbi szybciej… SSD panaceum na wszystko!

No jak masz "burdel" w systemie i w tle siedzi kupa niepotrzebnych zadań to ja się nie dziwię.
Mój komputer, gdy nie służy do pracy a tylko do przeglądania Internetu czy innych podstawowych rzeczy, obywa się bez pagefile w ogóle.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-31 12:41:29
Autor: Jacek Maciejewski
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sun, 31 May 2015 11:24:15 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

O tak. Nie używany w szczególności w przypadku, w którym jakiś SSD-maniak
stwierdzi „na chusteczkę Ci ram, wstaw SSD, będzie cudnie”. Potem patrzysz,

Kto i gdzie tak twierdzi?

Daj mu spokĂłj, to jeden z dwĂłch tu obecnych antymaniakĂłw SSD :) ReagujÄ…
alergicznie na najmniejszÄ… wzmiankÄ™. A tu proszÄ™ - przekaziory informujÄ…
ĹĽe do zimy SSD staniejÄ… znacznie... --

Data: 2015-05-31 17:42:09
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 31/05/2015 11:41, Jacek Maciejewski wrote:

Daj mu spokój, to jeden z dwóch tu obecnych antymaniaków SSD :) Reaguj±
alergicznie na najmniejsz± wzmiankę. A tu proszę - przekaziory informuj±
że do zimy SSD staniej± znacznie...

No chyba tak zrobię, bo jak na razie wylewa na mnie wszystkie swoje żale odno¶nie małych SSD i za nic nie może poj±ć, że nie wszyscy potrzebuj±, chc± czy choćby nie wszystkim się "w dupach poprzewracało" i mog± sobie kupić taki na firmę. ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-31 18:01:37
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
[...]

No chyba tak zrobię, bo jak na razie wylewa na mnie wszystkie swoje żale odno¶nie małych SSD i za nic nie może poj±ć, że nie wszyscy potrzebuj± *duży*, chc± czy choćby nie wszystkim się "w dupach poprzewracało" i mog± sobie kupić taki na firmę. ;D

Ps. Anulowałem poprzedni post bo zabrakło słowa "duży".
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-31 20:18:30
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sun, 31 May 2015 12:41:29 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

Tia. Anty jak diabli. I dlatego systemowym dyskiem jest u mnie - och wait -
SSD. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Richard B. Riddick: Lesson Learned. No such word as "friend".            ]

Data: 2015-05-31 20:18:30
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
[...]

Oczywiście. Burdel w systemie. Bo przecież taki Firefox czy Chrome to ramu
żreć jak pijany zając to nie potrafią. Gdzieżby tam. http://s10.ifotos.pl/img/2015-05-3_wsrqerq.png
I nie - nie mam otwartych 150 zakładek.
Mój komputer, gdy nie służy do pracy a tylko do przeglądania Internetu czy innych podstawowych rzeczy, obywa się bez pagefile w ogóle.

I na tej podstawie twierdzisz, że każdy inny będzie się zachowywał tak samo.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ House: Work smart, not hard.            ("House M.D. 3x19 Act Your Age") ]

Data: 2015-05-31 12:00:01
Autor: Piotr B. [pb2004]
Nforce 4 i dysk 4TB
[...]

Wbrew mitom pagefile.sys jest uĹĽywany ciÄ…gle. W idealnej sytuacji
(minimum 8GiB ram) sÄ… to jednak tylko zapisy odbywajÄ…ce siÄ™ przy
obniĹĽonym priorytecie. Przy 4GiB ram niestety ale zapis i odczyt stron
pamięci odbywa się często w wyniku tzw. hard page faults. Tak czy
inaczej trzymanie pagefile.sys na wolniejszym dysku jakbyś nie zaklinał
nie ma ĹĽadnego plusa.

Wystarczy windowsowy bootloader i polecenia bcdboot i bcdedit.

GPT nie robi różnicy?

Te polecenia służą do zarządzania zarówno przy BIOS jak i UEFI. Zwróć uwagę na przykładowe skrypty[1].

1. https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/hh825212.aspx#WinPE

--
Piotr Borkowski

Data: 2015-05-31 17:19:39
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 31/05/2015 13:00, Piotr B. [pb2004] wrote:

Wbrew mitom pagefile.sys jest używany ci±gle. W idealnej sytuacji
(minimum 8GiB ram) s± to jednak tylko zapisy odbywaj±ce się przy
obniżonym priorytecie. Przy 4GiB ram niestety ale zapis i odczyt stron
pamięci odbywa się często w wyniku tzw. hard page faults. Tak czy
inaczej trzymanie pagefile.sys na wolniejszym dysku jakby¶ nie zaklinał
nie ma żadnego plusa.

Podam jeden. Więcej miejsca na SSD. ;D

Te polecenia służ± do zarz±dzania zarówno przy BIOS jak i UEFI. Zwróć
uwagę na przykładowe skrypty[1].

1. https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/hh825212.aspx#WinPE

Czyli wyja¶nia to ostatni punkt składanki. Poldek może sobie zainstalować nowy OS na SSD i w razie "W" trzymać stary "tłusty" OS na 4TB HDD. IMO najlepsze z dostępnych rozwi±zań.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-06-01 20:26:28
Autor: RadoslawF
Nforce 4 i dysk 4TB
W dniu 2015-05-31 o 18:19, Michal Lukasik pisze:

[...]

Ale dlaczego przyspieszać start za cenę zwalniania działania
systemu poprzez przeniesienie pagefile na wolniejszy dysk ?
Ĺatwo jest przypinać innym Ĺ‚atki typu "anty SSD" ale moĹĽe
wreszcie wykaĹĽecie siÄ™ logikÄ… w argumentacji ?
Czy od razu przyznasz ĹĽe waĹĽniejsze jest upchanie systemu na
małym tylko w celu udowodnienia że tak można.
Bo przyspieszenia w pracy nie będzie.

Pozdrawiam

Data: 2015-06-02 09:45:16
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 01/06/2015 19:26, RadoslawF wrote:

Ale dlaczego przyspieszać start za cenę zwalniania działania
systemu poprzez przeniesienie pagefile na wolniejszy dysk ?

Bo je¶li OS ma się odwołać do pagefile raz na tysi±c godzin to po co to miejsce niepotrzebnie zajmować?
BTW. Od XP_SP3 Windows zachowuje się całkiem przyzwoicie przy braku pamięci i wył±czonym pagefile, tj. wy¶wietla stosowny komunikat i prosi o zamknięcie niepotrzebnych programów. W ci±gu ostatniego roku zdarzyło mi się to tylko raz gdy na "¶wieżym" W7_64 chciałem na raz zainstalować wszystkie łaty ł±cznie z SP1. Rozwi±zanie - zainstalowałem na raty.

Łatwo jest przypinać innym łatki typu "anty SSD" ale może
wreszcie wykażecie się logik± w argumentacji ?
Czy od razu przyznasz że ważniejsze jest upchanie systemu na
małym tylko w celu udowodnienia że tak można.
Bo przyspieszenia w pracy nie będzie.

Jakby nie było to bym nie używał w kilku komputerach.
No i może wreszcie dotrze do niektórych, że na Windows ¶wiat OSów się nie kończy. ;D
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-06-02 18:18:02
Autor: RadoslawF
Nforce 4 i dysk 4TB
W dniu 2015-06-02 o 10:45, Michal Lukasik pisze:

Ale dlaczego przyspieszać start za cenę zwalniania działania
systemu poprzez przeniesienie pagefile na wolniejszy dysk ?

Bo jeśli OS ma się odwołać do pagefile raz na tysiąc godzin to po co to
miejsce niepotrzebnie zajmować?

Wątkotwórca ma windowsa i 2 GB RAMu. Obawiam się że u niego będzie
tysiÄ…c razy na godzinÄ™ a nie odwrotnie.

BTW. Od XP_SP3 Windows zachowuje się całkiem przyzwoicie przy braku
pamięci i wyłączonym pagefile, tj. wyświetla stosowny komunikat i prosi
o zamknięcie niepotrzebnych programów. W ciągu ostatniego roku zdarzyło
mi się to tylko raz gdy na "świeżym" W7_64 chciałem na raz zainstalować
wszystkie łaty łącznie z SP1. Rozwiązanie - zainstalowałem na raty.

Czyli rzeĹşbisz w gĂłwnie ale przyznajesz to dopiero po
postawieniu pod ścianą. Dlaczego uważasz że każdy ma mieć
czas, wiedzę i chęci na robienie tego samego ?

[...]

No i może wreszcie dotrze do niektórych, że na Windows świat OSów się
nie kończy. ;D

To następnym razem jak będziesz zachwalał dwa systemy na dysku
64GB to nie zapomnij od ręki dodać wszelkie minusy do jakich
siÄ™ przyznajesz po chwili dyskusji.
Bo jakiś naiwny zrobi to co radzisz i będzie miał pretensję.

Pozdrawiam

Data: 2015-06-06 21:01:42
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 02/06/2015 17:18, RadoslawF wrote:

W±tkotwórca ma windowsa i 2 GB RAMu. Obawiam się że u niego będzie
tysi±c razy na godzinę a nie odwrotnie.

Co nadal nie jest wielkim dramatem. I tak używanie takiego kompa będzie dużo wygodniejsze niż z tylko jednym HDD.

Czyli rzeĽbisz w gównie ale przyznajesz to dopiero po
postawieniu pod ¶cian±. Dlaczego uważasz że każdy ma mieć
czas, wiedzę i chęci na robienie tego samego ?

Po pierwsze nie proponuję tego każdemu. Po drugie to jeden jedyny przypadek kiedy brak pagefile utrudnił (bo nie uniemożliwił) mi korzystanie z W7 - IMO daleko tu do "rzeĽbienia w gównie".

To następnym razem jak będziesz zachwalał dwa systemy na dysku
64GB to nie zapomnij od ręki dodać wszelkie minusy do jakich
się przyznajesz po chwili dyskusji.

Ale zawsze i wszystko ma jakie¶ minusy.
Duży SSD ma jeden wielki minus - mianowicie za wysok± cenę. ;D

Bo jaki¶ naiwny zrobi to co radzisz i będzie miał pretensję.

Daleki jestem od brania ludzi za naiwniaków i IMO każdy potrafi ocenić jakie ma potrzeby. Je¶li nie to pretensje może mieć tylko do siebie.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-06-07 12:20:13
Autor: RadoslawF
Nforce 4 i dysk 4TB
W dniu 2015-06-06 o 22:01, Michal Lukasik pisze:

Wątkotwórca ma windowsa i 2 GB RAMu. Obawiam się że u niego będzie
tysiÄ…c razy na godzinÄ™ a nie odwrotnie.

Co nadal nie jest wielkim dramatem. I tak używanie takiego kompa będzie
duĹĽo wygodniejsze niĹĽ z tylko jednym HDD.

A to juĹĽ tylko dla takich jak ty.
Normalni ludzie chcą kupić, zainstalować i używać a nie
bawić się w pilnowanie coby miejsca nie zbrakło bo
kupili za mały.

Czyli rzeĹşbisz w gĂłwnie ale przyznajesz to dopiero po
postawieniu pod ścianą. Dlaczego uważasz że każdy ma mieć
czas, wiedzę i chęci na robienie tego samego ?

Po pierwsze nie proponujÄ™ tego kaĹĽdemu. Po drugie to jeden jedyny
przypadek kiedy brak pagefile utrudnił (bo nie uniemożliwił) mi
korzystanie z W7 - IMO daleko tu do "rzeĹşbienia w gĂłwnie".

Ale ten przypadek ewidentnie nie kwalifikuje siÄ™ do twojego
rozwiązania, ma za mało RAMu. I to co wyjdzie w efekcie będzie
właśnie rzeźbieniem w gównie.

To następnym razem jak będziesz zachwalał dwa systemy na dysku
64GB to nie zapomnij od ręki dodać wszelkie minusy do jakich
siÄ™ przyznajesz po chwili dyskusji.

Ale zawsze i wszystko ma jakieĹ› minusy.
DuĹĽy SSD ma jeden wielki minus - mianowicie za wysokÄ… cenÄ™. ;D

I dlatego ludzie mÄ…drzy proponowali alternatywne rozwiÄ…zania
sporo tańsze. Fanatycy SSD potrafią zaoszczędzić jedynie na
wielkości SSD które jest dla wedle nich wyposażeniem obowiązkowym.

Bo jakiś naiwny zrobi to co radzisz i będzie miał pretensję.

Daleki jestem od brania ludzi za naiwniaków i IMO każdy potrafi ocenić
jakie ma potrzeby. Jeśli nie to pretensje może mieć tylko do siebie.

Biorąc pod uwagę twoją radę uważam że jest dokładnie odwrotnie.

Pozdrawiam

Data: 2015-06-07 20:04:44
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 07/06/2015 11:20, RadoslawF wrote:

A to już tylko dla takich jak ty.
Normalni ludzie chc± kupić, zainstalować i używać a nie
bawić się w pilnowanie coby miejsca nie zbrakło bo
kupili za mały.

To jaki użytkownik to "normalny" to kwestia sporna. Ty wolisz "przepłacić" - ja wolę opcję z najlepszym stosunkiem możliwo¶ci do ceny i wtedy maksymalnie wykorzystać zasoby i IMO "normalny" użytkownik tak wła¶nie zrobi.

Ale ten przypadek ewidentnie nie kwalifikuje się do twojego
rozwi±zania, ma za mało RAMu. I to co wyjdzie w efekcie będzie
wła¶nie rzeĽbieniem w gównie.

W tym przypadku, OS skorzysta z pagefile na HDD (w przypadku Poldka było o przeniesieniu, w przypadku *mojego* kompa było o rezygnacji), który BTW i tak będzie działał szybciej niż w przypadku OS+pagefile na tym samym HDD.

I dlatego ludzie m±drzy proponowali alternatywne rozwi±zania
sporo tańsze.

Czyli jakie? Proszę wskaż. Bo jedyne jakie były to by zrezygnował z 4TB i kupił nie większy niż 2TB. To faktycznie taniej! Pozostałe już niekoniecznie, jak choćby 4Kn+upgrade do W8 (notabene jedna z opcji podanych przez... zgadniesz kogo?).

Fanatycy SSD potrafi± zaoszczędzić jedynie na
wielko¶ci SSD które jest dla wedle nich wyposażeniem obowi±zkowym.

Skończ "pieprzyć" o fanatyzmie bo jak na razie to ja tu widzę fanatyka, ale w Twojej osobie.
Opcja z małym SSD była jedn± z kilku jakie podałem obok 4Kn+W8, 512e+Pendrive i 2TB (wyobraĽ sobie, że o tym też wspomniałem).

Bior±c pod uwagę twoj± radę uważam że jest dokładnie odwrotnie.

Ogarnij się i prze¶ledĽ w±tek jeszcze raz.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-06-08 11:54:52
Autor: RadoslawF
Nforce 4 i dysk 4TB
W dniu 2015-06-07 o 21:04, Michal Lukasik pisze:

A to juĹĽ tylko dla takich jak ty.
Normalni ludzie chcą kupić, zainstalować i używać a nie
bawić się w pilnowanie coby miejsca nie zbrakło bo
kupili za mały.

To jaki uĹĽytkownik to "normalny" to kwestia sporna. Ty wolisz
"przepłacić" - ja wolę opcję z najlepszym stosunkiem możliwości do ceny
i wtedy maksymalnie wykorzystać zasoby i IMO "normalny" użytkownik tak
właśnie zrobi.

Ja nie wolę przepłacić, ja wolę ze sprzętu korzystać a nie
tracić czas na zabawy w odchudzanie systemu a potem dbanie
żeby się znowu nie rozrósł.
A "normalny" uĹĽytkownik nie ma naszej wiedzy i nawet jakby
chciał to nie zrobi bo kwestia "nauczyć się" stanowi dla
niego barierę nie do przebycia. Stracił by na to jeszcze więcej
czasu. Mam nadziejÄ™ ĹĽe kiedyĹ› to zrozumiesz i przestaniesz
to ignorować.

[...]

Czyli masz szybki start i wolniejszÄ… pracÄ™ bo swapowoanie
hamuje system. NaprawdÄ™ liczy siÄ™ dla ciebie tylko start
i fakt posiadania SSD ?

[...]

Nie doczytałeś włożenia dwu dysków ?

[...]

Opcja z małym SSD była jedną z kilku jakie podałem obok 4Kn+W8,
512e+Pendrive i 2TB (wyobraź sobie, że o tym też wspomniałem).

Ale to nie ja fanatycznie przekonywałem że wystarczy 64GB
a potem nie ja przyznałem że aby to faktycznie wystarczyło
potrzebna jest i wiedza i poświęcony dodatkowy czas.
To wyszło od fanatyka udowodniającego że SSD sprawdzi się
wszędzie i u wszystkich.

Biorąc pod uwagę twoją radę uważam że jest dokładnie odwrotnie.

Ogarnij się i prześledź wątek jeszcze raz.

Ty nawet wątku nie musisz czytać, przeczytaj ale ze zrozumieniem
to co napisałem w tym i poprzednim poście. Lub odpuść skoro to
ciÄ™ przerasta.

Pozdrawiam

Data: 2015-06-08 09:27:31
Autor: Poldek
Nforce 4 i dysk 4TB
Michal Lukasik wrote:

Czyli wyja¶nia to ostatni punkt składanki. Poldek może sobie
zainstalować nowy OS na SSD i w razie "W" trzymać stary "tłusty" OS na
4TB HDD. IMO najlepsze z dostępnych rozwi±zań.

Może mogę, ale - już pisałem parę razy - ODPADA.
Po pierwsze ZA DROGO to wychodzi. Po drugie równie ważne ZA DUżO PINDOLENIA z kombinowaniem, co ma być na tym, co na tamtym, a co i tu i tu... Nie mam w ogóle zamiaru tracić czasu i atłasu na zastanawianie się, co powinno być na HDD, a co na SSD. Mam ciekawsze rzeczy do roboty. A pomysł z dwoma systemami - jeden chudy na SSD, drugi gruby na HDD, to już dla mnie choroba umysłowa.

Data: 2015-06-29 11:03:10
Autor: 666
Nforce 4 i dysk 4TB
Co realnie da mi wł±czenie Squida na nasie?
Nie teoretycznie, a realnie, i jakie s± ewentualne wady takiego rozwi±zania?

-- -- -
mkcdjt$jle$1@news.mixmin.net
masz NASa - zainstaluj sobie proxy, np. Squid

Data: 2015-06-29 23:31:54
Autor: 2late
Nforce 4 i dysk 4TB
On 29/06/2015 10:03,  666 wrote:

Co realnie da mi włączenie Squida na nasie?
Nie teoretycznie, a realnie, i jakie sÄ… ewentualne wady takiego rozwiÄ…zania?

Ja wlasnie wlaczylem za rada kogos na grupie. Kiedys mialem z oficjalnej strony i srednio dzialal bo cache nigdy nie przekroczyl 25MB chociaz grzebalem w pliku konfiguracyjnym. Teraz sciagnalem jakas prekonfigurowana kompilacje i cache ma 1.5 GB ale za to wszystkie przegladarki wyraznie zwolnily.
Moze ktos poradzic jakie parametry przestawic zeby to hulalo?
Komp ze squidem full wypas, zadnych ograniczen hardware'owych.

Data: 2015-07-02 01:43:06
Autor: Poldek
Nforce 4 i dysk 4TB
  666 wrote:
Co realnie da mi wł±czenie Squida na nasie?
Nie teoretycznie, a realnie, i jakie s± ewentualne wady takiego
rozwi±zania?

Je¶li masz wolne ł±cze i dużo komputerów w LANie, to może dać przyspieszenie ładowania stron, które kto¶ już ładował.
Jeżeli masz jednego kompa w LANie w porywach do dwóch, to strata czasu.

Data: 2015-05-30 15:44:28
Autor: RadoslawF
Nforce 4 i dysk 4TB
W dniu 2015-05-29 o 20:51, Michal Lukasik pisze:
[...]

"stado jeleni", które myśli tak samo - dzięki temu mogę sobie tanio
kupić używany, ale nadal dobry sprzęt.

A ja nie spotkałem się z sytuacją kiedy taki mocno odchudzony
OS był równie funkcjonalny co ten nie odchudzony.
Niema nic za darmo i za te dwa systemy na dysku 64GB musisz
zapłacić stawkę która dla wielu będzie nie do przyjęcia.

A bezsensowne przypominanie ĹĽe na upartego siÄ™ da stawia
takie osiągnięcie w szeregu cyrkowych sztuczek a nie
normalnego uĹĽywania  komputera.

Pozdrawiam

Data: 2015-05-30 15:53:29
Autor: Jacek Maciejewski
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sat, 30 May 2015 15:44:28 +0200, RadoslawF napisał(a):

A bezsensowne przypominanie że na upartego się da stawia
takie osi±gnięcie w szeregu cyrkowych sztuczek a nie
normalnego używania  komputera.

Miło wreszcie usłyszeć przyznanie że zrobienie porz±dku na dysku to dla
ciebie cyrkowe sztuczki :)

Data: 2015-05-31 11:51:29
Autor: RadoslawF
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sat, 30 May 2015 15:44:28 +0200, RadoslawF napisał(a):

A bezsensowne przypominanie ĹĽe na upartego siÄ™ da stawia
takie osiągnięcie w szeregu cyrkowych sztuczek a nie
normalnego uĹĽywania  komputera.

Miło wreszcie usłyszeć przyznanie że zrobienie porządku na dysku to dla
ciebie cyrkowe sztuczki :)

MiĹ‚o przeczytać ĹĽe nie rozumiesz tego co czytasz.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2015-05-30 18:56:34
Autor: marfi
Nforce 4 i dysk 4TB
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:mkcerj$v97$1node1.news.atman.pl...
<A bezsensowne przypominanie ĹĽe na upartego siÄ™ da stawia
takie osiągnięcie w szeregu cyrkowych sztuczek a nie
normalnego uĹĽywania  komputera.

  To nie jest "normalne uĹĽywanie" - to jest pospolite uĹĽywanie
I pierwsze i drugie jest odległe od "świadomego" używania, który chyba jest Ci obce.

--
marfi

Data: 2015-05-31 11:59:58
Autor: RadoslawF
Nforce 4 i dysk 4TB
W dniu 2015-05-30 o 18:56, marfi pisze:

[...]

A tobie obca jest prawda że ktoś świadomie może podjąć
decyzję że nie będzie trafić czasu na zabawę z upychaniem
systemów na małym dysku.

Pozdrawiam

Data: 2015-05-30 19:17:31
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 30/05/2015 14:44, RadoslawF wrote:

A ja nie spotkałem się z sytuacj± kiedy taki mocno odchudzony
OS był równie funkcjonalny co ten nie odchudzony.
Niema nic za darmo i za te dwa systemy na dysku 64GB musisz
zapłacić stawkę która dla wielu będzie nie do przyjęcia.

Zapewniam Cię, że oba te systemy działaj± na 100% możliwo¶ci.
Na jednym z nich (Debian) jak na desktopa nie ograniczam się wcale*, to ten drugi Win7_64 wymagał kilku zabiegów**, ale po tym jest OK.

* praktycznie żadnych aplikacji serwerowych (od tego mam NASa), ale na upartego dałoby się i to zrobić choćby na tych 16GB "poligonu"
**czę¶ć z nich opisałem w innym po¶cie i tak naprawdę nie ma tam nic czego nie zalecałby sam M$.

A bezsensowne przypominanie że na upartego się da stawia
takie osi±gnięcie w szeregu cyrkowych sztuczek a nie
normalnego używania  komputera.

To żadne "sztuczki" tym bardziej "cyrkowe", to ¶wiadomy dobór aplikacji i ich konfiguracja pod moje wymagania. Krótko mówi±c OS działa u mnie tak jak ja tego chcę a nie "żyje własnym życiem" jak u niektórych.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-31 11:58:15
Autor: RadoslawF
Nforce 4 i dysk 4TB
W dniu 2015-05-30 o 20:17, Michal Lukasik pisze:

[...]

Zapewniam Cię, że oba te systemy działają na 100% możliwości.
Na jednym z nich (Debian) jak na desktopa nie ograniczam siÄ™ wcale*, to
ten drugi Win7_64 wymagał kilku zabiegów**, ale po tym jest OK.

A ja cię zapewniam że teoretycznie to każdy z nas może zrobić
szpagat ale większość uważa to za stratę czasu.

* praktycznie ĹĽadnych aplikacji serwerowych (od tego mam NASa), ale na
upartego dałoby się i to zrobić choćby na tych 16GB "poligonu"
**część z nich opisałem w innym poście i tak naprawdę nie ma tam nic
czego nie zalecałby sam M$.

A bezsensowne przypominanie ĹĽe na upartego siÄ™ da stawia
takie osiągnięcie w szeregu cyrkowych sztuczek a nie
normalnego uĹĽywania  komputera.

To żadne "sztuczki" tym bardziej "cyrkowe", to świadomy dobór aplikacji
i ich konfiguracja pod moje wymagania. Krótko mówiąc OS działa u mnie
tak jak ja tego chcę a nie "żyje własnym życiem" jak u niektórych.

Ten wybór i ta konfiguracja to właśnie te "cyrkowe sztuczki".
Nie żyjemy już w PRLu i większość uważa za wygodniejsze wydanie
o stówę więcej niż tracenie własnego czasu na cyrkowe sztuczki.
Ty jesteĹ› wyjÄ…tkiem ktĂłre te sztuczki lubi, ale proponowanie ich
innym nie stawia cię w najlepszym świetle.

Pozdrawiam

Data: 2015-05-30 18:00:02
Autor: Piotr B. [pb2004]
Nforce 4 i dysk 4TB
[...]

Jeszcze nie spotkałem się z komputerem a dokładniej OSem, którego nie dałoby się odchudzić a wierz mi wieeele widziałem. Cieszy mnie to, że uważasz, że dysk systemowy musi być duży i nie zamierzam Cię przekonywać, że jest inaczej. Jeszcze bardziej cieszy mnie, że jest "stado jeleni", które myśli tak samo - dzięki temu mogę sobie tanio kupić używany, ale nadal dobry sprzęt.

Normalnej czyli takiej pojemności, przy której nie trzeba rzeźbić systemu.

PomijajÄ…c kodek paki reszta to naturalne zachowanie gdy nie ogranicza
cię pojemność.

LOL. Zabuliłem za duży dysk to należy go zapchać niepotrzebnym softem, który użyję raz na rok, albo tylko raz i potem wcale. W końcu miejsca zabraknie i co? Nowy, większy dysk? To jest wygoda? Genialne.

Tak to jest wygoda. Pojemność według potrzeb nie potrzeby według pojemności. Oczywiście mowa o oprogramowaniu zajmującym mebibajty a nie współczesnych grach.

Nie wszystkie dane i programy muszą być na SSD by było szybko i wygodnie. I śmieszą mnie przyzwyczajenia niektórych do pchania wszystkiego na 'C' i do tego twierdzenia, że tak najwygodniej. :D

Programy muszą być wszystkie. Dane te, które są czytane losowo. W przeciwnym razie SSD służy tylko do podniecania się jak szybki jest start systemu do ekranu logowania.

Wtedy priorytetem będzie wygoda narzędzia do konkretnego
zadania oraz wygoda uĹĽycia danej aplikacji w kaĹĽdym momencie bez
konieczności instalacji.

No ale nie "dziesięciu" aplikacji do tego samego. Ja tam wolę "truskawki cukrem" i do jakiegoś zadania wybieram jedną (no jeśli faktycznie inaczej się nie da to dwie) aplikację, która spełnia moje oczekiwania (w tym mała "zasobożerność").

Nadal nie rozumiesz ĹĽe twĂłj sposĂłb nie jest jedynym. To ĹĽe ktoĹ› ma wg. Ciebie 10 aplikacji do tego samego nie oznacza ĹĽe tak faktycznie jest. To jest kwestia zdefiniowania zadania.

A jeśli dodatkowo używam jej bardzo rzadko, ma wersję portable i/lub można uruchomić ją z CD, pena, czy po iSCSI to nie instaluję jej wcale. I wyobraź sobie, że też jest wygodnie.

Wyobraź sobie że kto inny może mieć inny pogląd i także mieć rację.

Na koniec powody, dla ktĂłrych IMO w przypadku Poldka, SSD ma sens.
Chce On dysk 4TB i by "zagrał" w jego kompie (i uniknął problemów z boot-owaniem; BIOS) to, albo musi zmienić OS na W8 i kupić dysk 4Kn, albo zostać przy OSie, który ma, kupić dowolną 4-kę, zainstalować jako GPT i dołożyć osobny dysk na OS - i tu "mały", używany SSD IMO nada się świetnie.

Tylko jeśli pominiesz część postu Poldka.

--
Piotr Borkowski

Data: 2015-05-30 21:31:05
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 30/05/2015 19:00, Piotr B. [pb2004] wrote:

Normalnej czyli takiej pojemno¶ci, przy której nie trzeba rzeĽbić
systemu.

A kto pisze o rzeĽbieniu? Wszystko zalecenia M$ - czyt. inne posty.

Tak to jest wygoda. Pojemno¶ć według potrzeb nie potrzeby według
pojemno¶ci. Oczywi¶cie mowa o oprogramowaniu zajmuj±cym mebibajty a nie
współczesnych grach.

Je¶li kto¶ woli wybulić kilka razy więcej za większ± pojemno¶ć to ja w zasadzie nie mam nic przeciwko. Chodzi mi tylko, że IMO je¶li ma to być tylko kaprys a nie rzeczywista potrzeba to jest to albo zbyt "tłusty portfel" albo "frajerstwo".

Programy musz± być wszystkie. Dane te, które s± czytane losowo. W
przeciwnym razie SSD służy tylko do podniecania się jak szybki jest
start systemu do ekranu logowania.

Dane maj± być te, które akurat potrzebujemy a nie, które może będziemy potrzebować. Magazyn mam na NASie.
Np. film z wakacji, który chcę obrobić mam na HDD bo i tak nie mam na tyle szybkiego CPU/GPU by obrabiał to w takim tempie by dysk nie nad±żał i robiło różnicę użycie SSD. Dokumentacje, które akurat potrzebuję do jakiego¶ projektu mam na SSD by szybko się otwierały - te których nie potrzebuję -> NAS. I tak ze wszystkim - kwestia zorganizowania i zaplanowania.

Nadal nie rozumiesz że twój sposób nie jest jedynym. To że kto¶ ma wg.
Ciebie 10 aplikacji do tego samego nie oznacza że tak faktycznie jest.
To jest kwestia zdefiniowania zadania.

Jakie zadania może mieć Poldek?
AFAIR pisał (nie w tym w±tku) o enkodowaniu filmów? Poza tym pewnie home-office. Jaki SSD do tego będzie dobry według Ciebie?

WyobraĽ sobie że kto inny może mieć inny pogl±d i także mieć rację.

Już pisałem, że w przypadku "narzędzia do pracy" jest inne podej¶cie, ale nie takim przypadku była mowa od pocz±tku - Poldek wyraĽnie zaznaczał, że budżet jest mały to i proponowany SSD proporcjonalny do niego. Zreszt± z innych Jego postów wynika, że zanim co¶ kupi to wypyta by nie wydać kasy bez sensu - i w zasadzie te jego wybory nie s± złe. ;D

Tylko je¶li pominiesz czę¶ć postu Poldka.

Sugerujesz, że opcja z jednym dyskiem i "odpalaniem" systemu z USB byłaby wygodniejsza?
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-31 02:37:43
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sat, 30 May 2015 21:31:05 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

Normalnej czyli takiej pojemności, przy której nie trzeba rzeźbić
systemu.

A kto pisze o rzeĹşbieniu? Wszystko zalecenia M$ - czyt. inne posty.

Co systemowe to systemowe, co softu, to softu, co danymi uĹĽytkownika -
wmówi, że „SSD Ci wystarczy na wszystko i wszystko będzie tańczyć, śpiewać i
stepować”. Gówno prawda. I jak bardzi chcesz, żebym Ci to cyferkami
udowodnił?

Tak to jest wygoda. Pojemność według potrzeb nie potrzeby według
pojemności. Oczywiście mowa o oprogramowaniu zajmującym mebibajty a nie
współczesnych grach.

Jeśli ktoś woli wybulić kilka razy więcej za większą pojemność to ja w zasadzie nie mam nic przeciwko. Chodzi mi tylko, że IMO jeśli ma to być tylko kaprys a nie rzeczywista potrzeba to jest to albo zbyt "tłusty portfel" albo "frajerstwo".

Nie. Ktoś woli - jeżeli już - wybulić parę złotych więcej, żeby było
wygodniej. Tam, gdzie rzeczywiście wygodniej będzie. SSD ma wiele zalet.
Niemniej jednak - tak patrzę po swoim kompie. Kupiłbym SSD zgodnie z
poradami SSD-maniaków tu się wypowiadającyh. Takiego 64GB. Będzie cudnie.
O'rly? Jak sam plik hibernacji zeĹĽre mi prawie 30GB (mam 32GB ram)?

Programy muszą być wszystkie. Dane te, które są czytane losowo. W
przeciwnym razie SSD służy tylko do podniecania się jak szybki jest
start systemu do ekranu logowania.

Dane mają być te, które akurat potrzebujemy a nie, które może będziemy potrzebować. Magazyn mam na NASie.

Magazyn do pracy mam poza systemowym SSD. I teraz: rzeczy mocno służbowe,
synchronizowane via Dropbox mam na drugim kompie. Taki mĂłj serwer. Nie
pracuję z video, tylko z plikami graficznymi. Są to często i gęsto pliki
ważące po 800 MB w górę. Dlaczego wolę je mieć dostępne lokalnie, choć
transfer z mojego serwerka idzie w okolicach 80 MB/s? Bo z czterech dyskĂłw
lokalnie w RAID10 idzie szybciej? Eeee. Niiii…

Np. film z wakacji, który chcę obrobić mam na HDD bo i tak nie mam na tyle szybkiego CPU/GPU by obrabiał to w takim tempie by dysk nie nadążał i robiło różnicę użycie SSD. Dokumentacje, które akurat potrzebuję do jakiegoś projektu mam na SSD by szybko się otwierały - te których nie potrzebuję -> NAS. I tak ze wszystkim - kwestia zorganizowania i zaplanowania.

Aha. A już najednej grupie odnośnie fotografii poszedł test: import plików
do Lightrooma z SSD na SSD, z pojedynczego HDD na SSD. SiÄ™ jakoĹ› tak
okazało, że różnice w czasie importu z HDD i SSD były na granicy błędu
pomiarowego. Bo bardziej istotną kwestią jest wydajność procka. Ups.
Psipadek.

Import danych rzeczy z NAS bo komp stoi na SSD? Buhahhahaha…

[...]

AFAIR pisał (nie w tym wątku) o enkodowaniu filmów? Poza tym pewnie home-office. Jaki SSD do tego będzie dobry według Ciebie?

Do enkodowania filmów? Żaden. Przy kodowaniu video inne czynniki mają wpływ
na czas trwania operacji - m.in. wydajność procesora, wydajność kodeka i
jego możliwości wielowątkowej pracy. Ale SSD-maniacy twierdzić będą, że
„masz SSD będzie cudnie”.

Wyobraź sobie że kto inny może mieć inny pogląd i także mieć rację.

Już pisałem, że w przypadku "narzędzia do pracy" jest inne podejście, ale nie takim przypadku była mowa od początku - Poldek wyraźnie zaznaczał, że budżet jest mały to i proponowany SSD proporcjonalny do niego. Zresztą z innych Jego postów wynika, że zanim coś kupi to wypyta by nie wydać kasy bez sensu - i w zasadzie te jego wybory nie są złe. ;D

Nie. Paru artystów wyskoczyło, że ma brać SSD. Po co, na co - nikt nie wie.

(ciach…)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Gadać, kto tu odczuwa do mnie pociÄ…g!        (KrĂłl Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2015-05-31 08:39:40
Autor: Czarek
Nforce 4 i dysk 4TB

W dniu 2015-05-31 o 02:37, Przemysław Ryk pisze:
  Będzie cudnie.
O'rly? Jak sam plik hibernacji zeżre mi prawie 30GB (mam 32GB ram)?

Nie możesz tego zrobić z jaki¶ powodów czy nie wiesz o możliwo¶ci jego zmniejszenia do nawet 50% rozmiaru pamięci RAM?

--
Czarek

Data: 2015-05-31 11:51:57
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 31/05/2015 07:39, Czarek wrote:

Nie możesz tego zrobić z jaki¶ powodów czy nie wiesz o możliwo¶ci jego
zmniejszenia do nawet 50% rozmiaru pamięci RAM?

Ale sam M$ nie zaleca tego.
Sam na kompie do pracy bym tego nie robił, co innego na domowym kompie je¶li kto¶ już musi używać hibernacji - ja uważam za zbędn± i mam wył±czon±. Używam za to w laptopie.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-31 20:18:30
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sun, 31 May 2015 08:39:40 +0200, Czarek napisał(a):

[...]

No i? Będzie żarł nie 27, jak teraz, tylko 16. Inn± kwesti± jest, że u mnie
będzie to robienie na zasadzie sztuka dla sztuki. No ale ja się nie gnieżdżę
z systemem na 32 czy 64GB dysku. :)

[ Ja tak się biję z moim wrodzonym lenistwem, że już sił nie starcza, aby  ]
[ co¶ zrobić.                                             (JoeMonster.org) ]

Data: 2015-05-31 20:39:13
Autor: Czarek
Nforce 4 i dysk 4TB

W dniu 2015-05-31 o 20:18, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Zawsze to kilkana¶cie giga wolnego więcej, co jest przydatne niezależnie od tego jak masz duży SSD/HDD
Nie zauważyłem aby zmniejszenie rozmiaru pliku hibernacji wpływało na użyteczno¶ć tej funkcji.

"W oknie Wiersza polecenia wpisujemy komendę: powercfg -h -size XX, gdzie XX stanowi procentowy rozmiar pliku hibernacji w stosunku do pamięci RAM.
Uwaga: warto¶ć nie może być mniejsza niż 50% rozmiaru zainstalowanej w komputerze pamięci RAM"

> No ale ja się nie gnieżdżę
> z systemem na 32 czy 64GB dysku. :)

Wiem bo ¶ledzę w±tek i podzielam Twoje stanowisko.

--
Czarek

Data: 2015-05-31 20:05:06
Autor: 2late
Nforce 4 i dysk 4TB
On 31/05/15 19:39, Czarek wrote:

Wiem bo śledzę wątek i podzielam Twoje stanowisko.

A ja znowu niekoniecznie. Mam duze dyski a mimo wszystko staram sie utrzymac system rozsadnie maly.

Data: 2015-06-01 01:18:30
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sun, 31 May 2015 20:05:06 +0100, 2late napisał(a):

On 31/05/15 19:39, Czarek wrote:

Wiem bo ¶ledzę w±tek i podzielam Twoje stanowisko.

A ja znowu niekoniecznie. Mam duze dyski a mimo wszystko staram sie utrzymac system rozsadnie maly.

Sk±d wniosek, że ja niczego nie sprz±tam?

[ Wilson: Why do women always do that? (...) Create ridiculous standards   ]
[ that no human could meet, with your careers, with your kids. You got to  ]
[ be more like us men.                        ("House M.D. 5e13 Painless") ]

Data: 2015-06-01 01:18:30
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sun, 31 May 2015 20:39:13 +0200, Czarek napisał(a):

Nie możesz tego zrobić z jakiś powodów czy nie wiesz o możliwości jego
zmniejszenia do nawet 50% rozmiaru pamięci RAM?

No i? Będzie żarł nie 27, jak teraz, tylko 16. Inną kwestią jest, że u mnie
będzie to robienie na zasadzie sztuka dla sztuki.

Zawsze to kilkanaście giga wolnego więcej, co jest przydatne niezależnie od tego jak masz duży SSD/HDD

No z tym „kilkanaście”, to się Waść troszku rozpędził. :)

Nie zauważyłem aby zmniejszenie rozmiaru pliku hibernacji wpływało na użyteczność tej funkcji.

"W oknie Wiersza polecenia wpisujemy komendę: powercfg -h -size XX, gdzie XX stanowi procentowy rozmiar pliku hibernacji w stosunku do pamięci RAM.
Uwaga: wartość nie może być mniejsza niż 50% rozmiaru zainstalowanej w komputerze pamięci RAM"

Niech ja chwilÄ™ czasu znajdÄ™ - to przetestujÄ™ to na wirtualce. :D

 > No ale ja siÄ™ nie gnieĹĽdĹĽÄ™
 > z systemem na 32 czy 64GB dysku. :)

Wiem bo śledzę wątek i podzielam Twoje stanowisko.

:)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ (Talking about Crematoria) If I owned this place and Hell, I'd rent this ]

Data: 2015-06-01 06:18:04
Autor: Czarek
Nforce 4 i dysk 4TB

W dniu 2015-06-01 o 01:18, Przemysław Ryk pisze:
[...]

od tego jak masz duĹĽy SSD/HDD

No z tym „kilkanaście”, to się Waść troszku rozpędził. :)

W podanym przez Ciebie przypadku 27 - 16 = 11 a to nie jest kilkanaście? Na pewno bym nie pogardził zwolnionym takim miejscem na dysku

Nie zauważyłem aby zmniejszenie rozmiaru pliku hibernacji wpływało na
użyteczność tej funkcji.

"W oknie Wiersza polecenia wpisujemy komendÄ™: powercfg -h -size XX,
[...]

Co tu testować? 20 sekund roboty, CMD jako administrator i wklepujesz w nim powercfg -h -size 50

Data: 2015-05-31 11:47:22
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
[...]

Bardzo proszÄ™. ;D
Żart, ja znam realia i niczego nie musisz mi udowadniać.

[...]

Ale kto Ci radzi 64GB do pracy? Mowa o 64 do domowego biura, ile razy mam to jeszcze powtórzyć? ;D
W biznesie kieruje siÄ™ innymi wyborami i koszta (przewaĹĽnie) sÄ… tam na ostatnim miejscu.

[...]

No ale to jest dokładnie to o czym pisałem. Co do pracy to lokalnie, co nie to na NAS. I lokalnie w zależności czy to ma sens czy nie wrzucasz albo na HDD (i tu rozmiar to też kwestia preferencji), albo SSD - nie wszystko musi być na SSD, bo korzyści z tego nie będzie żadnych, i dlatego IMO 64GB do większości domowych czy nawet amatorskich zastosowań wystarcza.

[...]

No to jeszcze teraz niech ktoś sprawdzi jaka różnica będzie w ramach tego samego SSD i tego samego HDD (partycja - partycja) - wiesz ile to mielenia? A jeszcze jak OS będzie na tym samym dysku to o jego wygodnym używaniu możesz pomarzyć. Mielenia na HDD przy OS na SSD nawet nie odczujesz.

[...]

Ale czemu Ty ze mnÄ… dyskutujesz co twierdzÄ… SSD-maniacy?
Toż Ci piszę, że w takiej sytuacji nie ma to sensu. I to użytkownik decyduje jak użyje tego SSD, jeśli ktoś kupuje duży żeby wrzucić tam wszystko i spodziewa się przyspieszenia IMO jest w wielkim błędzie.
Jest za to inna kwiestia, o której IMO zapominasz. Mianowicie, gdy już taki film enkodujesz to mielenie po dysku jest na tyle duże, że używanie OSa, który jest na tym samym dysku staje się udręką. Dodatkowy dysk (niekoniecznie nawet SSD) zmienia tu wszystko.

Nie. Paru artystów wyskoczyło, że ma brać SSD. Po co, na co - nikt nie wie.

Ale to dyskutuj z Nimi, nie ze mną i od Nich oczekuj wyjaśnień. ;D
Ja poleciłem Poldkowi przynajmniej ze 3 rozwiązania i każde z nich opisałem - jego wybór, a że jest wśród nich mały SSD - no cóż, z innych dyskusji mniej więcej wiem jak sprawa wygląda i uważam, że akurat jemu się przyda i zyska wiele.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-31 12:40:02
Autor: Piotr B. [pb2004]
Nforce 4 i dysk 4TB
[...]

Każde ręczne zajmowanie się systemem to rzeźbienie. Choćby na przykładzie twojego postu oczyszczaniem zbędnych plików poprawek zajmuje się sam system. Robi to w sposób optymalny abyś mógł odinstalować w pewnym przedziale czasu hipotetyczną złą poprawkę ale także aby niepotrzebne pliki nie zajmowały miejsca. Podobnie porada z punktami przywracania. W ten sposób ograniczasz funkcjonalność Previous Versions.
I tak kaĹĽda z tych porad ma ukryte minusy.

[...]

Ale to ty płacisz więcej za mniejsze bezpieczeństwo danych i zmniejszoną wygodę. Na pewno frajerem nie jest ten kto wie że nie stać go na optymalne ssd i dlatego kupuje hdd.

[...]

Dane typu random access z definicji sÄ… danymi, ktĂłre sÄ… potrzebne.

[...]

Dane sekwencyjnego dostępu jak już napisałem mogą być na wolnym dysku.

[...]

Właśnie dlatego że budżet jest mały należy od razu odrzucić ssd.

Tylko jeśli pominiesz część postu Poldka.

Sugerujesz, że opcja z jednym dyskiem i "odpalaniem" systemu z USB byłaby wygodniejsza?

Sugeruję że najlepszą opcją przy opisanych ograniczeniach jest w tym wypadku HDD 1 lub 2 GiB. Każda inna jest gorsza. Gdyby zniknęło ograniczenie budżetowe można by się zastanawiać nad nowym SSD 128 lub lepiej 256 GiB Intela lub Samsunga w technologii MLC + pojemny HDD.
Jednak mały SSD 64 GiB to pomysł równie zły co powyższe.

--
Piotr Borkowski

Data: 2015-06-13 16:34:18
Autor: 666
Nforce 4 i dysk 4TB
Bo NAS-y to darmo rozdaj±, szczególnie z dyskami dedykowanymi do NAS i zestawionymi w Raid.
Porz±dny NAS jest droższy od porz±dnego lapka i niekoniecznie służy do tego, żeby kupować 32GB SSD.

-- -- -
Magazyn mam na NASie.

Data: 2015-05-30 20:18:30
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Fri, 29 May 2015 19:51:32 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

[...]

Aż mnie korci, żeby Cię odpytać, co i jak u mnie byś odchudzał. Uprzedzając:
- nie, z hibernacji nie zrezygnuję. RAMu mam 32GB. Podpowiedzieć Ci, ile
zajmuje hiberfil.sys? A przenieść go na inną niż systemowa partycję nie ma
jak;
- nie, z klasycznego programu pocztowego o czytnika RSS nie zrezygnujÄ™. I
nie, nie będę profilu Thunderbirda przewalać na klasyczne talerzowce spięte
w RAID10, bo i tak jest na nich mułowaty. Profil waży 16GB;
- nie, nie będę przewalał bibliotek z miniaturami Adobe Bridge czy Total
Commandera na klasyczne talerzowce w imię „odchudzania” systemu;
- nie, oprogramowania z którego korzystam częściej lub rzadziej nie będę
instalował na innej niż systemowa partycji. Wyjątkiem są gry. Ale korzystam
z nich rzadko i jak mam sporo wolnego czasu. Więc wczytywanie poziomów z
RAID10 mnie nie boli;
- nie, nie będę wyłączał przywracania systemu. Kilka razy okazało się
przydatne. Mam na nie zarezerwowane 8,7GB, aktualnie zuĹĽyte 5,9GB;
- wywalanie plikĂłw zapasowych po instalacjach aktualizacji - robiÄ™, ale nie
od razu. Nigdy nie wiadomo, czy jakaĹ› poprawka nie bruĹşdzi. Tak - wiem - ĹĽe
mogę dzień w dzień robić obraz systemu. Tylko widzisz, pliki zapasowe
poprawki zajmują trochę mniej miejsca, niż obraz całego OSu. Co nie znaczy,
ĹĽe okresowo takiego obrazu nie robiÄ™;
- nie, nie zrezygnujÄ™ teĹĽ z korzystania z kilku programĂłw wg Ciebie
służących do tego samego. Bo choć mógłbym korzystać z VLC jako odtwarzacza
muzyki, to foobar pod tym względem znacznie bardziej mi pasuje;
- nie, nie będę się pierdaczył z wersjami portable w imię „odchudzania”.
PotrzebujÄ™ klienta FTP, to mam FileZillÄ™ zainstalowanÄ…. PotrzebujÄ™
LibreOffice'a, to go mam pod ręką, a nie wydłubuję paczkę z wersją portable
w celu udowadniania, ĹĽe na 64GB SSD siÄ™ z dwoma systemami operacyjnymi
zmieszczÄ™.

[...]

Nie musi być duży. Wystarczy, że jest odpowiednio pojemny do przewidywanych
przez usera zastosowań i umożliwia trzymanie na nim najważniejszych rzeczy
bez bawienia siÄ™ w ĹĽonglerkÄ™. W przypadku SSD dodatkowo oznacza to, ĹĽe
trzyma się na nim rzeczy, które najbardziej zyskują z przejścia na taki
rodzaj napędu. Powiedz mi proszę, jaki miałbym zysk z Thunderbirda, którego
profil dalej bym trzymał na klasycznych talerzowcach?

Tak się niestety jednak kończy słuchanie SSD-maniaków. Kup 32 czy 64GB SSD,
będzie jedwabiście. Potem się okazuje, że jednak ni wuja, bo co chwilę
problem, że miejsca brak i następuje niekończąca się żonglerka danymi i
przewalanie kolejnych ich porcji poza SSD.

[...]

No tak - bo przecież to, co u mnie leży na C, to należy wypieprzyć. To po
cholerę mi SSD, skoro profil programu pocztowego mam wywalać poza SSD? No
chyba, ĹĽe dochodzimy do brandzlowania siÄ™ tym, ĹĽe system siÄ™ podnosi w ileĹ›
tam sekund. Mnie jednak bardziej interesuje komfort pracy z oprogramowaniem,
a nie to, w jakim czasie mi się środowisko po restarcie podniesie. Uprzedzając Twoje fantazje - tak, pliki robocze, muzykę, czy video trzymam
poza systemową partycją… Miejsca by mi za szybko brakło, skoro szykowany pod
druk katalog wraz ze źródłowymi materiałami potrafi ważyć pod 140GB.

[...]

Jak bym miał używać konwertera wideo, który mało zasobów żre, to bym się
chyba pociął…

A jeśli dodatkowo używam jej bardzo rzadko, ma wersję portable i/lub można
uruchomić ją z CD, pena, czy po iSCSI to nie instaluję jej wcale. I
wyobraĹş sobie, ĹĽe teĹĽ jest wygodnie.

Parę innych osób wrzuca dane narzędzie po prostu instaluje i korzysta wtedy,
kiedy ma potrzebę. Ja z - przykładowo - LibreOffice korzystam bardzo rzadko.
Ale jest sobie na dysku, gdyĹĽ przydatny bywa. Tyle, ĹĽe ja nie muszÄ™ siÄ™
gimnastykować, żeby te 500MB dla niego zadysponować na systemowej partycji.

(ciach…)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Moje aukcje na Allegro - http://tinyurl.com/al53a                        ]

Data: 2015-05-30 20:55:15
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 30/05/2015 19:18, Przemysław Ryk wrote:

[...]

O tym pisałem w innym poście.

- nie, nie będę wyłączał przywracania systemu. Kilka razy okazało się
przydatne. Mam na nie zarezerwowane 8,7GB, aktualnie zuĹĽyte 5,9GB;

Ale przecież to przydaje się tylko w przypadku instalowania nowego sprzętu czy też sterowników - tak naprawdę to przywraca rejestr i w zasadzie tyle. Wszystkie inne śmieci zostają. IMO to słabe narzędzie i backup jest lepszym rozwiązaniem (i tak trzeba go mieć, więc...).

[...]

No ale to jak najbardziej prawidłowe zachowanie, ktoś pisał, że nie?

- nie, nie zrezygnujÄ™ teĹĽ z korzystania z kilku programĂłw wg Ciebie
służących do tego samego. Bo choć mógłbym korzystać z VLC jako odtwarzacza
muzyki, to foobar pod tym względem znacznie bardziej mi pasuje;

Już pisałem, że chodziło mi o kilka video-playerów. Nie sprecyzowałem - mój błąd.

[...]

To akurat są narzędzia, które IMO są niezbędne. Sam mam LO i nie jest znowu taką kobyłą by trzebabyło z niego rezygnować. Klienta FTP mam na NASie bo może zaciągać gdy komp jest wyłączony, ale jest tak "lekki", że w zasadzie nie robi różnicy. Inną kwestią jest, że katalog 'download' już bym przeniósł i to nie tylko z powodów, że SSD "mały", ale i bezpieczeństwa - nie umieszcza się go na partycji systemowej

[...]

Moja rada - kasuj załączniki, nie będzie taki wielki.

[...]

W domowym komputerze IMO 64GB to aż nadto. Do pracy owszem - mało, ale wtedy to koszt tego dysku nie ma znaczenia i takiego się nie wybiera.

No tak - bo przecież to, co u mnie leży na C, to należy wypieprzyć. To po
cholerę mi SSD, skoro profil programu pocztowego mam wywalać poza SSD? No

Ale to tylko jedna z możliwości. Jeśli nie "waży" tyle co u Ciebie to wcale nie musisz go nigdzie przenosić.
BTW. IMO waży za dużo i to pewnie przez załączniki (wywalaj - AFAIR jest plugin do tego - zostawia tylko treść). ;D

[...]

No to już ustaliliśmy, że uruchamianie zostawiamy w spokoju. ;D

UprzedzajÄ…c Twoje fantazje - tak, pliki robocze, muzykÄ™, czy video trzymam
poza systemową partycją… Miejsca by mi za szybko brakło, skoro szykowany pod
druk katalog wraz ze źródłowymi materiałami potrafi ważyć pod 140GB.

Znowu "narzędzie" vs. "zabawka". ;D

Jak bym miał używać konwertera wideo, który mało zasobów żre, to bym się
chyba pociął…

Ale dobierasz go też pod kątem jakie to zasoby żre. np. czy zeżre Ci CPU ale mniej miejsca na HDD, czy np. użyje GPU (CUDA/OpenCL) kosztem powierzchni na dysku. I akurat enkodery wcale nie są relatywnie duże - jest tj. mieści się na moim SSD wzorcowym. ;D

[...]

No dobra. Teraz jeszcze kwestia jak tego LO zainstalujesz. Ze wszystkimi składnikami, szablonami i innymmi duperelami, o których istnieniu większość użytkowników nawet nie ma pojęcia, czy sam niezbędny soft (to akurat jest w miarę lekkie - także zawiera się na moim wzorcowym SSD).
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-31 02:37:43
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sat, 30 May 2015 20:55:15 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

(ciach…)
[...]

To chyba dawno w działaniu System Restore nie widziałeś. Już od Visty w górę
ten mechanizm jest całkiem skuteczny i pozwala sobie tyłek uratować w wielu
różnych sytuacjach. Do tego stopnia, że niejeden komputer zasyfiony różnym
gównem wyświetlającym reklamy podniosłem do stanu używalności korzystając z
System Restore.

[...]

Tylko w przypadku SSD-maniakĂłw sugerujÄ…cych kupno 64GB (o tych mĂłwiÄ…cych o
32GB dysku na system litościwicie pomilczę) nie ma na to miejsca. I nie
każda osoba ma drugi dysk, dba o to i pamięta.
[...]

Ile zajmuje na dysku:
- VLC
- SMplayer
- Media Player Classic - Home Cinema
Musisz się liczyć z każdym MB? Czyli ciasno Ci? Ja się nie muszę liczyć. Ale
ja kupiłem pod system i ważne rzeczy, które skorzystają z SSDka dysk taki,
który mi jeszcze luzu trochę zostawił.

Tak - wolałbym pojemniejszy. Dlaczego? Dlatego, że często korzystam z dwóch
lub trzech wirtualnych maszyn. Mam osobno postawione na wirtualce Windows7 i
Windows8. Z polską wersją interfejsu. Po co? Po to, bym mógł znajomym zrobić
screeny co i gdzie mają wyklikać. Na taką jedną wirtualkę na dzień dobry
potrzebuję z 30GB miejsca. Pomieść to na 64GB SSD…

[...]

500MB z groszami. Sam LibreOffice

Klienta FTP mam na NASie bo może zaciągać gdy komp jest wyłączony, ale
jest tak "lekki", że w zasadzie nie robi różnicy.

A ja ptrzebujÄ™ tutaj i teraz. Nie na NASie (za to u mnie robi serwer swojÄ…
drogÄ…). InnÄ… kwestiÄ… jest, ĹĽe FileZilla zajmuje 22MB.
Inną kwestią jest, że katalog 'download' już bym przeniósł i to nie tylko
z powodów, że SSD "mały", ale i bezpieczeństwa - nie umieszcza się go na
partycji systemowej

Skąd założenie, że u mnie katalogi usera są na tej samej partycji, co
system? :)
Skup się na tym, co na SSD dobrze by było, żeby leżało. Bo dostęp do tego
jest szybki. Czyli:
- system
- poinstalowany soft
- cache przeglÄ…darek / programu pocztowego
- pliki uĹĽytkownika pt. ustawienia i cache miniatur grafik z np. Bridge,
Lightrooma, Total Commandera, innych przeglÄ…darek grafik
- profile przeglÄ…darek, programu pocztowego lub czytnika RSS

[...]

Wiesz - załączniki są istotną częścią owych maili. Ja sobie nie mogę
pozwolić na to, żeby załączniki usunąć. W razie draki mam pełną dokumentację
co, jak, gdzie, kiedy, kto i dlaczego. Bywały już draki odnośnie materiałów
sprzed dwóch lat. Wobec czego archiwizuję skrzętnie.

[...]

64GB na co? Na system i poinstalowany soft? Może. Choć ja bym się nie
odważył i raczej zaczynam od 128GB. Koleżanka miała dosyć padającego
kolejnego Seagate'a w laptopie. Ma zewnętrzny dysk. Jak z kompa korzysta -
system, Office, przeglÄ…darki, czasami jakiĹ› film, czasami trochÄ™ muzyki,
synchronizacja danych z telefonem, część najważniejszych danych trzymanych
również na Dropboksie. Przesadziłem Ją na SSD. Skorzysta na nim. SSD ma
256GB. Ciasssssno jest. Choć jest na nim system, podstawowe oprogramowanie,
folder Dopboksa i parę innych rozrywkowych rzeczy. Jak bym Jej zasugerował
opcję 64GB SSD + targanie zewnętrznego dysku podpinanego po USB, to by mnie
śmiechem zabiła. O ile by zdążyła…

[...]

No. Przy 64GB SSD to wcale nie będę rzeźbić w tym, co i gdzie przenieść. A
teraz powiedz o tych przenosinach tym posiadaczom laptopĂłw, ktĂłrym
zasugerujesz wymianę klasycznego dysku na SSD o pojemności 64GB. I zostaną w
tzw. czarnej dupie mając: 64GB SSD + napęd optyczny + dodatkowy dysk na
USB2.0.

Widzisz - ja koleżance ostatnio zasugerowałem (sprzęt całkiem sprawny, Core
i7, porty USB 3.0, SATA 6Gbit), że SSD mający 256GB będzie niegłupim
rozwiązaniem. Będzie to dosyć szybkie, do tego zewnętrzny dysk po USB3.0,
jeżeli będzie potrzebować pojemności. Ale na nim będzie system, programy,
najbardziej potrzebne rzeczy. Jak się wszystko pozbierało, to się okazało,
że z tych 256GB (minus rezerwa nieprzydzielona) zostało jakieś 30GB… A tutaj
artyści sugerują - kup SSD o pojemności 32 lub 64GB. Dobrze się czujecie?

[...]

Spoko. Podnosimy system z hibernacji. Mam 32GB ram. Ile zajmie plik
hiberfil.sys?

[...]

Na „zabawce” pt. serwerek (mam tam na nim bazę plików, miejsce na backup,
soft do ciÄ…gania streamĂłw) system (WIndows 8.1) stoi na SSD. Takim
niespecjalnie szybkim Crucialu MX100. Ze 128GB zostało 58GB. Jak bym miał
rzeźbić, żeby się całościowo to na 64GB dysku zmieściło… Szkoda mojego
czasu.

[...]

Pisałeś o zasobach. Konwerter wideo ma żreć proca i ram do oporu. :)

[...]

W LibreOffice nie wiem, z czego będę musiał akurat skorzystać. Swego czasu
instalowałem zestaw składający się z edytora tekstu, arkusza i w zasadzie
wszystko. Potem się okazało, że musiałem dorzucać moduły. Tylko widzisz - ja
mam gdzie dorzucać…

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ashby: It's as though, uh, Janis and Alanis had a baby. Moody: Yeah,     ]

Data: 2015-05-31 12:34:25
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
[...]

No właśnie. Przywraca on rejestr, ale żadnego softu nie usuwa - to nadal tam jest - wierz mi. Potrafi tylko co najwyżej odtworzyć pliki systemowe. To nie działa jak linuxowy snapshot - niestety.
IMO ostatni punkt faktycznie może się przydać, poza tym jest bezużyteczne.

Tylko w przypadku SSD-maniakĂłw sugerujÄ…cych kupno 64GB (o tych mĂłwiÄ…cych o
32GB dysku na system litościwicie pomilczę) nie ma na to miejsca. I nie
każda osoba ma drugi dysk, dba o to i pamięta.

Nie obchodzi mnie co mówią "SSD-maniacy". Ja polecam Poldkowi tę 64GB jako systemowy dysk *obok* nowego 4TB - "czujesz" różnicę?

[...]

No to teraz jaki jest sens trzymania ich wszystkich?
Za "CH" nie mogę się doszukać.

[...]

Też używam virtualek, ale żeby trzymać to na SSD? Jaką różnicę zrobi Ci wrzucenie tego na RAID skoro nie robisz tego cały czas tylko "czasem dla znajomych"?
BTW. Nie prościej doinstalować PL-language-pack do tego Win co używasz?

500MB z groszami. Sam LibreOffice

U mnie ~400MB wszystkie programy z pakietu + szablony do naklejek bo często używam (reszta z pakietu dla mnie zbędna).

A ja ptrzebujÄ™ tutaj i teraz. Nie na NASie (za to u mnie robi serwer swojÄ…
drogÄ…). InnÄ… kwestiÄ… jest, ĹĽe FileZilla zajmuje 22MB.

No to faktycznie wieeele. ;D

[...]

No i u mnie wszystko to jest na SSD prĂłcz Lightrooma/Bridge - uĹĽywam TC i IrfanView, no i cache przeglÄ…darki (mam proxy).

[...]

Ale te załączniki możesz trzymać gdzie indziej - i tak je musisz wypakować przed użyciem. Są lepsze sposoby na archiwizowanie tego niż trzymanie w programie pocztowym. IMO robisz to źle, ale zaraz napiszesz o wygodzie. ;D

[...]

No laptop jako pewnie jedyny komputer - co to za głupia moda?
No ale to inny przypadek niĹĽ ten, o ktĂłrym mowa w wÄ…tku.

[...]

A kto powiedział, że taki zasugeruję? Wróćmy do tematu komputera Poldka a nie "historii z księżyca".

[...]

J.w.

Spoko. Podnosimy system z hibernacji. Mam 32GB ram. Ile zajmie plik
hiberfil.sys?

A Ty dalej swoje. ;D

[...]

No to ja w serwerze HP Proliant mam też 64GB z czego zajęte niecałe 30GB (+8GB SWAP) przez Debiana, reszta leży odłogiem. Starcza na wszystko - żadnego rzeźbienia.

Pisałeś o zasobach. Konwerter wideo ma żreć proca i ram do oporu. :)

W zasadzie zgoda.

[...]

Ja też. Nie jest tego tyle co u Ciebie, ale nadal jest (choćby kosztem "poligonu").
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-31 13:20:02
Autor: Piotr B. [pb2004]
Nforce 4 i dysk 4TB
[...]

Mylisz siÄ™. Wszystkie foldery systemowe sÄ… przywracane do stanu z daty utworzenia punktu przywracania. Pod VistÄ… i Win7 takĹĽe foldery niesystemowe. Przywracany jest takĹĽe rejestr systemowy oraz uĹĽytkownikĂłw. Jedyne co pozostaje bez mian to pliki z folderu uĹĽytkownika.

--
Piotr Borkowski

Data: 2015-05-31 13:07:04
Autor: Jacek Maciejewski
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sun, 31 May 2015 02:37:43 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

Tylko w przypadku SSD-maniaków sugeruj±cych kupno 64GB (o tych mówi±cych o
32GB dysku na system lito¶ciwicie pomilczę) nie ma na to miejsca. I nie
każda osoba ma drugi dysk, dba o to i pamięta.

Ja tam mam 3 partycje na SSD 64GB i dwa systemy. I duużo wolnego
miejsca... No, ale ja to słodzę truskawki.

Data: 2015-05-31 20:18:30
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sun, 31 May 2015 13:07:04 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

Ja tam mam 3 partycje na SSD 64GB i dwa systemy. I duuĹĽo wolnego
miejsca... No, ale ja to słodzę truskawki.

Cudownie. A ja mam jeden system na 250GB SSD i mam 50GB wolnego miejsca
(plus 20GB odłożone celowo). Twój punkt będący?

(Truskawki też słodzę).

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Mordy w kubeĹ‚ jeĹ›li moĹĽna!                   (KrĂłl Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2015-05-31 13:00:02
Autor: Piotr B. [pb2004]
Nforce 4 i dysk 4TB
[...]

Od czasu Visty system restore przywraca stan systemu do stanu z dnia punktu przywracania. Oznacza to np. zniknięcie zainstalowanych po tej dacie programów, sterowników itd.

--
Piotr Borkowski

Data: 2015-05-31 16:13:27
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 31/05/2015 14:00, Piotr B. [pb2004] wrote:

Od czasu Visty system restore przywraca stan systemu do stanu z dnia
punktu przywracania. Oznacza to np. zniknięcie zainstalowanych po tej
dacie programów, sterowników itd.

Zniknięcie z "dodaj, usuń programy" - na dysku fizycznie zostaj±. SprawdĽ.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-06-01 09:29:11
Autor: Piotr B. [pb2004]
Nforce 4 i dysk 4TB
[...]

dacie programĂłw, sterownikĂłw itd.

Zniknięcie z "dodaj, usuń programy" - na dysku fizycznie zostają. Sprawdź.

Mylisz siÄ™, sprawdĹş.

--
Piotr Borkowski

Data: 2015-05-30 20:18:30
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Thu, 28 May 2015 19:57:17 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

I 64GB SSD wystarczy kaĹĽdemu. Juppi!

SÄ… tacy co im 2TB nie wystarczy.

Na system to raczej zasadniczo powinno.

[...]

Ale oczywiście każdy wyskakujący z pomysłami „kup SSD nawet jakiegoś
32/64GB, będzie cudnie” odpyta chociaż, jaka sytuacja ma miejsce? Przy
okazji każdy ma NASa, każdy wie, jak na nim proxy postawić (już nie
wspominam o fakcie, że przecież nie każdy NAS takie proxy udostępnia), każdy
ma ochotę na wygibasy pt. instalacja ram dysku po to, by na nim postawić
cache przeglądarki, choć można by było mieć normalnej pojemności dysk i się
z tym nie pierdzielić w ten sposób…

A jeszcze jak siÄ™ program pocztowy przewali. Albo jeszcze lepiej czytnik
[...]

Co czytam SSD-maniakĂłw, to jest to jeden z najszybciej pojawiajÄ…cych siÄ™
argumentĂłw - czas uruchamiania systemu czy programĂłw.

[...]

O jak miło się dowiedzieć, że jestem lamerem. :) Michał - u mnie 32GB SSD to
by wystarczył na plik hibernacji i niewiele ponad to. Korzystam też np. z
Thunderbirda jako klienta poczty i RSS. Profil waży 16GB. Mam wywalać do
RAM-dysku, na klasycznego talerzowca, czy raczej zrezygnować z niego, bo
przecieĹĽ teraz wszyscy z webmaila korzystajÄ…, a ci co nie korzystajÄ…, to
lamerzy? Dołóż do tego system i soft potrzebny mi do pracy (ot pakiet Adobe
- to juĹĽ jest kolejne niemal 10GB). Dodaj do tego pliki usera, tworzone
podczas pracy z pakietem - ot biblioteka miniatur w Bridge waĹĽy juĹĽ ponad
4GB.

Ale tak - skoro Ty się z dwoma OSami mieścisz na 64GB SSD i masz jeszcze
15GB miejsca na poligon, to ja mając z 220GB na SSD wolnego 51GB z pewnością
jestem lamerem.

Notorycznie mam do czynienia z komputerami, gdzie ludzie instalujÄ… po
kilka programów służących do tego samego, albo trzymają na partycji z OS
programy, ktĂłre uĹĽywa siÄ™ raz moĹĽe dwa w roku (np. wszelkie disk
managery). Inna "choroba" to instalowanie kilku media-playerĂłw, kilku
niepotrzebnych kodek paków, itd. Nie chce mi się wypisywać bo to i tak
niczego nie zmieni.

Ale wiesz, że różne programy „do tego samego” mogą dany kawałek pracy
wykonywać lepiej lub gorzej? Ja po ostatnich przebojach z Illustratorem
stawiam dzisiaj trial Corela, żeby sprawdzić czy tych rzutów kondygnacji
budynków wyeksportowanych z AutoCADa tam szybciej nie obrobię. Różne
playery? No mógłbym MP3 też sobie w VLC odtwarzać (a to mój podstawowy
player do filmów) - w końcu obsługuje. Ale jakoś cholera foobar2000 pod tym
względem wygodniejszy. PDFy do druku ogarniam w Adobe Acrobat. Ale do
codziennego korzystania z dokumentacji, to on przyciężkawy deko. Więc mam
darmowego PDFX-Change Viewer. Tylko ten ostatni do pracy z materiałem do
druku się nie nadaje. Patrz jaki lamer jestem - już znalazłem dwa zestawy
programów po dwa programy, które by „mogły” robić to smao. No żal.pl i
smuteczek.org normalnie…

Akurat kable sÄ… najmniejszym problemem.

Tu zgoda. Jak widać niektórych "przerasta" inna rzecz, mianowicie "okiełznanie" OSa.

Okiełznanie to jedno. Rzeźbienie niczym koń pod górę, bo jakiś artysta
koniecznie musiał wpychać SSD o pojemności 32 czy 64GB nie pytając nawet, do
czego komu komputer służy, to inna kwestia.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ GĹ‚ĂłwnÄ… przyczynÄ… wszystkich rozwodĂłw jest i pozostanie Ĺ›lub.             ]

Data: 2015-05-30 20:16:56
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 30/05/2015 19:18, Przemysław Ryk wrote:

Na początek, żeby wszystko było jasne, odnoszę się do wszystkiego pod kątem komputera zwykłego użytkownika jak Poldek, a nie kogoś kto używa komputera zarobkowo i cenę SSD wrzuci w koszta (czyt. ma to w D). ;D

Ale oczywiście każdy wyskakujący z pomysłami „kup SSD nawet jakiegoś
32/64GB, będzie cudnie” odpyta chociaż, jaka sytuacja ma miejsce? Przy

Akurat wymagania Pana P. mniej-więcej kojarzę z innych dyskusji.

okazji każdy ma NASa, każdy wie, jak na nim proxy postawić (już nie
wspominam o fakcie, że przecież nie każdy NAS takie proxy udostępnia), każdy

AFAIK wspomniany Squid jest na wszystkich popularnych, a na pewno na Poldkowym ReadyNASie.

ma ochotę na wygibasy pt. instalacja ram dysku po to, by na nim postawić
cache przeglądarki, choć można by było mieć normalnej pojemności dysk i się
z tym nie pierdzielić w ten sposób…

Z tego są też inne korzyści, i raz postawiony RamDisk używa się i do innych celów - w zasadzie to zależy tylko od "widzimisię" usera.

Co czytam SSD-maniakĂłw, to jest to jeden z najszybciej pojawiajÄ…cych siÄ™
argumentĂłw - czas uruchamiania systemu czy programĂłw.

Tu siÄ™ zgadzamy, ĹĽe to argument z D.

O jak miło się dowiedzieć, że jestem lamerem. :) Michał - u mnie 32GB SSD to
by wystarczył na plik hibernacji i niewiele ponad to.

Primo to Poldek nie zajmuje się składem zarobkowo i dla Niego dołożyć do 2-razy większego SSD tylko dla kaprysu hibernacji to jest problem i ja go rozumiem. Poza tym ma on "tylko" 2GiB RAM (no chyba, że zostawił ten 3-ci budżetowy moduł 0.5GiB RAMu, o który niedawno pytał to wtedy 2.5GiB).
Dla Ciebie hibernacja faktycznie ma sens, ale w domu, do przywrĂłcenia czego?

Korzystam teĹĽ np. z
Thunderbirda jako klienta poczty i RSS. Profil waży 16GB. Mam wywalać do

Nie wiem co w nim trzymasz (do binarek są lepsze newsreadery ;D), ale ja też mam i waży ~250MB, a używam 3 konta IMAP, ~10 RSS i ze 20 grup. No ale ja nie chomikuję tego co zbędne, posty starsze niż 3 dni idą w niebyt, maile trzymam miesiąc choć są foldery co i rok (co ważniejsze są archiwizowane).

[...]

Ale Ty to inny przypadek jesteĹ› - czyt. komercyjny. ;D
SSD dla Ciebie to narzędzie, którego cena tak naprawdę nie ma znaczenia. Nie jesteś niczym ograniczony - no może poza humorem szefa (pod warunkiem, że masz jakiegoś a nie sam nim sobie jesteś - wtedy to humory żony są istotne). ;D

[...]

Tak szczerze, uważasz, że 64GB to mało na komputer nie służący za narzędzie pracy a domowy desktop?

Ale wiesz, że różne programy „do tego samego” mogą dany kawałek pracy
wykonywać lepiej lub gorzej?

Tak, wiem. Ale znowu rozróżnijmy "narzędzie" od "zabawki".

[...]

Nie o tym pisałem. Rozumiem osobne playery do różnych multimediów. Sam używam Foobara i MPC-HC. Chodziło mi o instalowanie np. kilku video playerów, przeważnie tego co jest razem z kodek-pakami - widuję to na co dzień.

PDFy do druku ogarniam w Adobe Acrobat. Ale do
codziennego korzystania z dokumentacji, to on przyciężkawy deko. Więc mam
darmowego PDFX-Change Viewer. Tylko ten ostatni do pracy z materiałem do

BTW. Dlaczego? Sam go uĹĽywam, ale ja to przeglÄ…dam tylko dokumentacje techniczne.

[...]

Ale sęk w tym, że ogólne pojęcie o "Poldek-user-profile" jest. Do tego podał ile "waży" jego "gruby" system.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-05-31 02:37:43
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sat, 30 May 2015 20:16:56 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

Na początek, żeby wszystko było jasne, odnoszę się do wszystkiego pod kątem komputera zwykłego użytkownika jak Poldek, a nie kogoś kto używa komputera zarobkowo i cenę SSD wrzuci w koszta (czyt. ma to w D). ;D

Dude - ja ceny SSD nie mam w sempiternie, wiesz? Ot tak po prostu zwracam
uwagÄ™ na to, co mi da wydatek na dane rozwiÄ…zanie, a czego mi nie da. I jak
patrzę na porady SSD-maniaków pt. „kup SSD nawet 32 czy 64GB” to płaczę… ze
śmiechu.

Ale oczywiście każdy wyskakujący z pomysłami „kup SSD nawet jakiegoś
32/64GB, będzie cudnie” odpyta chociaż, jaka sytuacja ma miejsce? Przy

Akurat wymagania Pana P. mniej-więcej kojarzę z innych dyskusji.

Wymagania jednego usera to jedno, cyrk urzÄ…dzany przez SSD-maniakĂłw - to
drugie.

[...]

I każdy user kupujący NASa po to, by mu robił za magazyn plików ogarnia, że
tam można proxy postawić. Mhm.

[...]

Parsk. Dowal do komnpa większą ilość ramu po to, by część z tego ramu zabrać
na ram dysk po to, by na ram dysk wpierdaczyć rzeczy, które powinny być na
szybkim systemowym dysku. A ja mam podejście:
- szybki systemowy dysk (wcale nie jest to jednoznaczne z SSD, choć ma on
swoje zalety)
- duża ilość ram
- ĹĽadne pierdaczenie siÄ™ z ram-dyskiem

Tymczasem - artyści spod znaku SSD-mania wyskoczą z tekstem:
- kup SSD 32 lub 64GB
- miej ramu sporo - zrobisz sobie tam ram-dysk na cache tego czy owego.
Porzeźbisz, żeby to działało, część ramu Ci wyparuje na ram dysk, ale będzie
cacy
- przenoś wszystko, co się nie mieści, na klasycznego talerzowca. Tak
generalnie, to ja nie wiem, ile to miejsca zajmie, ale przenieĹ›. No ale masz
64GB SSD i system wstaje w 20 sekund.

(ciach...)
[...]

Przestań się wić odnośnie zarobkowego korzystania z kompa. Wykorzystuje się
w dany, a nie inny sposób. I nagle się okazuje, że całą teorię o tym, jak to
64GB SSD cudofny jest moĹĽna sobie w rulonik i tam, gdzie pan pana majstra
może w dupę pocałować. Dlaczego choćby w domu hibernacja ma sens? Masz pootwieranych kilka
dokumentĂłw w edytorze tekstu. Masz parÄ™ stron w przeglÄ…darce. Padasz na
pysk. Hibernujesz, potem odpalasz kompa - i wszystko jest tak, jak przed
hibernacją. Bez zapamiętywania sesji, bez otwierania po kolei dokumentów.
SSD-maniacy plujÄ… tekstem, ĹĽe to bez sensu - bo przecieĹĽ system wstaje w 15
sekund, soft się uruchamia błyskawicznie. Owszem. Wstaje i uruchamia się. A
ja odhibernowujÄ™ i mam wszystko tak, jak przed odpaleniem hibernacji. I mnie
to bardziej pasuje.

Korzystam teĹĽ np. z Thunderbirda jako klienta poczty i RSS. Profil waĹĽy
16GB. Mam wywalać do

Nie wiem co w nim trzymasz

Odpowiem Ci krótko - do pocztę tam trzymamm. I kanały RSS które czytam. I
tak, też służbowe rzeczy. I tak, zdarzało się wracać do materiałów sprzed
lat.

[...]

No tak - jak u Ciebie coś starsze niż 3 dni jest zbędne, to u każdego tak
będzie. A poza tym wszyscy zdrowi?

[...]

Bredzisz.

SSD dla Ciebie to narzędzie, którego cena tak naprawdę nie ma znaczenia.

Bredzisz po raz kolejny.

Nie jesteĹ› niczym ograniczony - no moĹĽe poza humorem szefa (pod warunkiem, ĹĽe masz jakiegoĹ› a nie sam nim sobie jesteĹ› - wtedy to humory ĹĽony sÄ… istotne). ;D

Bredzisz po raz trzeci.

[...]

Mało. Znajomym pod typowo domowe zastosowania, z rąbanymi kołkami na głowie,
że będzie ciasno i drugi dysk w lapciu lub drugi dysk w domu ma być -
wstawiam SSD o pojemności minimum 128GB. Bierz pod uwagę jedno - domowe
zastosowania, to nie tylko system i poinstalowane programy. Ale troszku
danych jeszcze trzeba trzymać. I np. laptop wyjazdowo służący do pracy ma na
swoim dysku rzeczy do pracy plus parÄ™ rzeczy rozrywkowych. Ot - troszku
muzyki, parę filmów. Według Ciebie 64GB SSD wystarczy każdemu. Według mnie
jest to poroniony pomysł.

Ale wiesz, że różne programy „do tego samego” mogą dany kawałek pracy
wykonywać lepiej lub gorzej?

Tak, wiem. Ale znowu rozróżnijmy "narzędzie" od "zabawki".

Ale Ty sam nie wiesz, co jest narzędziem, co jest zabawką.

[...]

Ile na dysku zajmuje foobar, ile VLC, ile Media Player Classic - Home
Cinema? A moment - ja na to specjalnej uwagi nie zwracam, bo dla mnie fakt,
ĹĽe na:
- 10 MB na foobara
- 100 MB na VLC
- 40 MB na MPC-HC
już muszę prawie 200MB przeznaczyć specjalnie mnie nie boli (nie liczę
danych trzymanych w profilu uĹĽytkownika - tylko Program Files). Przy
partycji systemowej rzędu 100GB jest to śmieszna różnica. Przy dysku na
partycjÄ™ systemowÄ… majÄ…cÄ… 64GB - kaĹĽdy MB robi siÄ™ istotnÄ… kwestiÄ…. Ale tego
SSD-maniacy jakoĹ› usilnie nie zauwaĹĽajÄ….

[...]

Dlatego, że w PDFX-Change Viewer nie mam narzędzi pt. podgląd rozbarwień,
sprawdzanie gdzie jest nadruk włączony, sprawdzanie zgodności z różnymi
standardami (opcja preflight). PDFX-Change Viewer mi PDFa wyświetli - do
tego jest świetnym narzędziem. Szybkim i lekkim. Do pracy podczas
przygotowywania materiałów do druku się nie nadaje. Wobec czego korzystam z
dwóch. Jestem lamerem – mam dwa programy do wyświetlania PDFów…

(ciach…)
[...]

Nie - ogólne pojęcie jest pt. „wstaw 32 lub 64GB SSD na system i będzie
świetnie”. Bez pytania o to chociażby, ile rzeczy dany user trzyma, ile z
nich warto trzymać na SSD i jak dobrze user ogarnia choćby przenoszenie
danych i robienie do nich symlinkĂłw.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Sooner or later, everybody gets replaced.                                ]

Data: 2015-05-31 12:51:08
Autor: Jacek Maciejewski
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sun, 31 May 2015 02:37:43 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

 I jak
patrzę na porady SSD-maniaków pt. „kup SSD nawet 32 czy 64GB” to płaczę… ze
śmiechu.

Dude, patrzysz na typowego usera ze swojego punktu widzenia ktĂłry jest
dosyć rzadki. Uparcie nie chcesz dostrzec różnic stylu używania twojego
(powiedzmy 1% userĂłw) oraz typowego usera (powiedzmy 99%) i wciskasz
wszystkim swoje rady które tak pasują do ich potrzeb jak pięść do nosa.
Nie wiem czy obserwowałeś ceny SSD na wtórnym rynku tak od 3-4 lat.
Jakbyś to robił, to byś zauważył że cena za przestarzały SSD 32/64 GB od
tego czasu uparcie trzyma się poziomu 100-150 zł. Wniosek wyciągnij
sobie sam.

Data: 2015-05-31 16:59:53
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
[...]

Czyli robisz dokładnie to co zarzucasz innym - zakładasz, że *każdemu* potrzeba więcej niż 64GB.

Wymagania jednego usera to jedno, cyrk urzÄ…dzany przez SSD-maniakĂłw - to
drugie.

To siÄ™ staje nudne.

I każdy user kupujący NASa po to, by mu robił za magazyn plików ogarnia, że
tam można proxy postawić. Mhm.

IMO prędzej czy później tak. NASów nie kupują "blondynki" a jeśli nawet to poziom ich wiedzy na temat systemów operacyjnych jest na tyle niski, że OS na ich kompie bez względu na wszystko "będzie żył własnym życiem".

- przenoś wszystko, co się nie mieści, na klasycznego talerzowca. Tak
generalnie, to ja nie wiem, ile to miejsca zajmie, ale przenieĹ›. No ale masz
64GB SSD i system wstaje w 20 sekund.

A Ty znowu o tym samym.

[...]

Kiedy wreszcie dotrze do Ciebie, ĹĽe nie proponujÄ™ tego *kaĹĽdemu* tylko Poldkowi? Ogarniasz to?

Ale Ty sam nie wiesz, co jest narzędziem, co jest zabawką.

Za to Ty wiesz najlepiej. ;D

[...]

Wracamy do początku dyskusji - jak nazwać takiego usera? ;D
Poza tym bajdurzysz. Omawiany był konkretny problem (Poldek). To Ty "wytargałeś" skądś "SSD-maniaków" i *każdemu*.

O systemie napisał w tym wątku. Sprzęt znany jest choćby z poniższych wątków.
<554e238f$0$27526$65785112@news.neostrada.pl>
<mif6iu$8o2$1@node1.news.atman.pl>
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-06-29 09:49:25
Autor: 666
Nforce 4 i dysk 4TB
Po co hibernować, skoro można uśpić?

-- -- -
Dlaczego choćby w domu hibernacja ma sens?
Masz pootwieranych kilka dokumentĂłw w edytorze tekstu.
Masz parÄ™ stron w przeglÄ…darce.
Padasz na pysk.
Hibernujesz, potem odpalasz kompa - i wszystko jest tak, jak przed hibernacjÄ….

Data: 2015-05-31 13:00:02
Autor: Piotr B. [pb2004]
Nforce 4 i dysk 4TB
[...]

Przy takiej pojemności RAM twoja porada o przenoszeniu pagefile.sys tym bardziej jest błędna.

--
Piotr Borkowski

Data: 2015-05-31 17:07:45
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 31/05/2015 14:00, Piotr B. [pb2004] wrote:

Przy takiej pojemno¶ci RAM twoja porada o przenoszeniu pagefile.sys tym
bardziej jest błędna.

Bo jak będzie na wolniejszym dysku to system się zatrzyma?
Zapinasz, że tu dodatkowo będzie szybciej niż gdyby OS i pagefile były na jednym dysku - równoległy dostęp do danych na dwóch osobnych dyskach.
IMO więcej przemawia za tak± wła¶nie lokalizacj±. Nie musisz się z tym zgadzać.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-06-01 12:40:02
Autor: Piotr B. [pb2004]
Nforce 4 i dysk 4TB
[...]

IMO więcej przemawia za taką właśnie lokalizacją. Nie musisz się z tym zgadzać.

Ale z czym mam się zgadzać bądź nie? Każdy benchmark SSD vs. HDD w losowym odczycie pokazuje dlaczego mając SSD bez sensu jest trzymanie pagefile.sys na HDD. Fakty mówią same za siebie.

--
Piotr Borkowski

Data: 2015-06-02 10:02:45
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 01/06/2015 13:40, Piotr B. [pb2004] wrote:

Ale z czym mam się zgadzać b±dĽ nie? Każdy benchmark SSD vs. HDD w
losowym odczycie pokazuje dlaczego maj±c SSD bez sensu jest trzymanie
pagefile.sys na HDD. Fakty mówi± same za siebie.

Ale ja nie twierdzę, że z SSD nie byłoby szybciej. Ja twierdzę, że przy tak rzadkim użyciu pagefile jakie jest teraz IMO miejsce na SSD lepiej wykorzystać w innym celu. Komputer od tego nie zwolni jak to "demonizujesz".
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-06-02 14:40:01
Autor: Piotr B. [pb2004]
Nforce 4 i dysk 4TB
Michal Lukasik <michu_l@tlencut.pl> wrote:
On 01/06/2015 13:40, Piotr B. [pb2004] wrote:

Ale z czym mam się zgadzać bądź nie? Każdy benchmark SSD vs. HDD w
losowym odczycie pokazuje dlaczego majÄ…c SSD bez sensu jest trzymanie
pagefile.sys na HDD. Fakty mĂłwiÄ… same za siebie.

[...]

Musisz zaznaczyć że aby tak się stało potrzeba minimum 8GiB RAM.

--
Piotr Borkowski

Data: 2015-05-31 21:25:37
Autor: 666
Nforce 4 i dysk 4TB
I uważasz, że będzie szybciej mając proxy na NAS?

-- -- -
Że już nie wspomnę o tym, że NASa to ma prawie każdy i zainstalowanie proxy na tymże to kilkanaście minut roboty.

Data: 2015-06-02 10:10:59
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 31/05/2015 20:25,  666 wrote:
I uważasz, że będzie szybciej maj±c proxy na NAS?

Różnice pomijalne (w zależno¶ci "w co będziesz celował" może być szybciej lub wolniej), a korzy¶ci więcej jak choćby to, że z proxy może korzystać nie tylko jeden komputer i nie tylko przegl±darka WWW no i rozmiar w zasadzie "do bólu".
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-06-02 10:13:57
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 02/06/2015 10:10, Michal Lukasik wrote:

Różnice pomijalne (w zależno¶ci "w co będziesz celował" może być
szybciej lub wolniej),

¬le to sformułowałem - może nie same "różnice pomijalne" a bilans cało¶ci. Bo pojedyncze odwołania mog± się różnić kolosalnie, ale suma sumarum IMO proxy to większe korzy¶ci.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-06-02 19:21:42
Autor: 2late
Nforce 4 i dysk 4TB
On 02/06/15 10:10, Michal Lukasik wrote:

I uważasz, że będzie szybciej mając proxy na NAS?

Różnice pomijalne (w zależności "w co będziesz celował" może być szybciej
lub wolniej), a korzyści więcej jak choćby to, że z proxy może korzystać
nie tylko jeden komputer i nie tylko przeglÄ…darka WWW no i rozmiar w
zasadzie "do bĂłlu".

Probowalem Squid'a i srednio to sie nadaje. Przechowuje tylko statycznie linkowany kontent. Aktualizacje windows i youtube za kazdym razem sa pobierane na nowo.

Data: 2015-06-06 20:43:06
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB

Bo to musisz sobie skonfigurować. Przyjkłady konfiguracji dla obu w.w. problemów s± na http://wiki.squid-cache.org/
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-06-06 23:37:26
Autor: 2late
Nforce 4 i dysk 4TB
On 06/06/2015 08:43, Michal Lukasik wrote:
[...]

problemĂłw sÄ… na http://wiki.squid-cache.org/

Jasne. Spedzilem nad tym sporo czasu i, o ile pamietam, znalazlem same partyzanckie podchody, ktore u kogos rzekomo dzialaly. No chyba ze przez rok cos sie zmienilo ale nie przypuszczam, zwlaszcza ze google ciagle udoskonala mechanizm aby klipy youtube byly za kazdym razem sciagane wraz z reklamami.

Data: 2015-06-07 19:28:21
Autor: Michal Lukasik
Nforce 4 i dysk 4TB
On 06/06/2015 23:37, 2late wrote:

[...]

O ile WinUpdate to "pryszcz" - sprowadza się do zwiększenie max. rozmiaru plików "proxowanych" to faktycznie z YT co jaki¶ czas s± cyrki, ale to problem wszystkich proxy, poza tym... SOA#1
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2015-06-08 18:24:04
Autor: 2late
Nforce 4 i dysk 4TB
On 07/06/15 19:28, Michal Lukasik wrote:
[...]

plikĂłw "proxowanych" to faktycznie z YT co jakiĹ› czas sÄ… cyrki, ale to
problem wszystkich proxy, poza tym... SOA#1

Wciaz mam backup i moglbym to przywrocic tylko o ile pamietam, w tym cache'u bylo ok 20 MB nieistotnych plikow. Gdzie normalnie 350MB domyslny cache w firefox'sie to 350 MB i jest pelny w kilka godzin*.
Widzialem jakies specjalne skrypty dla sciagania aktualizacji windows update ale tez komentarze pod nimi, ze juz nia dzialaja.
Reszta stron jest z reguly dynamicznie generowana lub po https stad wszystko i tak ciagnie pomijajac proxy.
Szkoda.

Data: 2015-06-09 13:36:07
Autor: Adam
Nforce 4 i dysk 4TB
W dniu 2015-06-08 o 19:24, 2late pisze:
(...)
Widzialem jakies specjalne skrypty dla sciagania aktualizacji windows
update ale tez komentarze pod nimi, ze juz nia dzialaja.

Jak korzystam z WSUS offline.
Tylko, że dla starszych wersji Windowsów potrzebna starsza wersja WSUS-a.

(...)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-06-09 17:12:39
Autor: Czarek
Nforce 4 i dysk 4TB

W dniu 2015-06-09 o 13:36, Adam pisze:
W dniu 2015-06-08 o 19:24, 2late pisze:

Jak korzystam z WSUS offline.
Tylko, że dla starszych wersji Windowsów potrzebna starsza wersja WSUS-a.

(...)
Żaden problem:
http://www.afterdawn.com/software/system_tools/misc_system_tools/wsus_offline_update.cfm/v6_8_2#all_versions

--
Czarek

Data: 2015-06-10 10:45:07
Autor: 2late
Nforce 4 i dysk 4TB
On 09/06/15 12:36, Adam wrote:
[...]

Tylko, ĹĽe dla starszych wersji WindowsĂłw potrzebna starsza wersja WSUS-a.

Dzieki.
Probowalem tego kiedys, sporo zabawy.
Ogolnie nie mam problemow z internetrem wiec wole mimo wszystko sciagac indywidualnie bo latwiej. Gdyby taki Squid zalatwil sprawe przy okazji, to bym sie skusil.

Pzdrawiam

Data: 2015-06-10 14:36:31
Autor: Adam
Nforce 4 i dysk 4TB
W dniu 2015-06-10 o 11:45, 2late pisze:
On 09/06/15 12:36, Adam wrote:
[...]

WSUS - sporo zabawy?
Może masz na my¶li inny program.

W WSUS zaznaczasz, dla jakiego systemu (i ewentualnie jakich aplikacji) ma ¶ci±gn±ć aktualizacje, a póĽniej odpalasz skrypt.
Komputer się aktualizuje, skrypt w razie potrzeby restartuje maszynę i ponawia aktualizację - aż do końca.
A Ty nic nie robisz.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-06-10 16:24:33
Autor: 2late
Nforce 4 i dysk 4TB
On 10/06/15 13:36, Adam wrote:

(...)
[...]

Może masz na myśli inny program.

W WSUS zaznaczasz, dla jakiego systemu (i ewentualnie jakich aplikacji) ma
ściągnąć aktualizacje, a później odpalasz skrypt.
Komputer siÄ™ aktualizuje, skrypt w razie potrzeby restartuje maszynÄ™ i
ponawia aktualizację - aż do końca.
A Ty nic nie robisz.

Moze faktycznie cos zle zrobilem.
Z tego co pamietam, to sciagalem mase danych (faktycznie skryptem), wypalalem iso (obraz) i trzeba to chyba potem zainstalowac na kazdym komputerze tak?
Jako ze u mnie to wszystko sie odnosi do witualnych maszyn, kilkanascie windowsow XP, 7, 8, troche starych jak 95, 98, 2000 wlasciwie wszyskie Windowsy, to wydawalo mi sie to juz normalnie automatycznie aktualizowac.

Data: 2015-06-11 23:34:44
Autor: Adam
Nforce 4 i dysk 4TB
W dniu 2015-06-10 o 17:24, 2late pisze:
On 10/06/15 13:36, Adam wrote:

(...)
[...]

Masz 3 opcje:
- płyta CD/DVD
- USB
- katalog instalacyjny

Ja najczę¶ciej używam zapisu do katalogu, póĽniej z tegoż katalogu uruchamiam skrypt.
Przy maszynach wirtualnych to powinno być najszybsze, o ile wirtualka podniesie interfejs sieciowy zanim zawoła skrypt.
A je¶li nie - to wystarczy wirtualce podstawić ISO i też będzie działać.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-06-11 23:33:16
Autor: 2late
Nforce 4 i dysk 4TB
On 11/06/15 22:34, Adam wrote:
W dniu 2015-06-10 o 17:24, 2late pisze:
On 10/06/15 13:36, Adam wrote:

(...)
[...]

Ja najczęściej używam zapisu do katalogu, później z tegoż katalogu
uruchamiam skrypt.
Przy maszynach wirtualnych to powinno być najszybsze, o ile wirtualka
podniesie interfejs sieciowy zanim zawoła skrypt.
A jeśli nie - to wystarczy wirtualce podstawić ISO i też będzie działać.

Moze pogrzebie za jakis czas, moze cos sie zmienilo od kiedy ostatni raz
probowalem. Wlasnie na nowo zainstalowalem Squida i okazuje sie  ze ostatnio mialem wersje 2.7 a teraz jest juz 3.5. Zobaczymy jak sie sprawdzi.

Data: 2015-05-28 03:13:09
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Wed, 27 May 2015 12:14:06 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

A tak poza tym wszyscy zdrowi? Bo u mnie sam katalog Windows zajmuje ponad
27 GB.
Do tego dorzucamy:
- Program Files - 10,1 GB
- Program Files (x86) - 10,7 GB
- ProgramData - 1,8GB

Z litości… Nie - nie będzie litości:
- AppData\Local - 13,1 GB
- AppData\Roaming - 6,5 GB

Policzmy: 69,2 GB tak lekko liczÄ…c. Bez swapfile, bez pliku hibernacji. A tu
jakiś - przepraszam za określenie, ale innego nie mam - kretyn sugerował
kupno dysku 32GB. Czy Was maniakalnych zwolenników SSD popierdzielilło do
reszty?

Jak ma na systemowym dane to zawsze może przenieść gdzie indziej.
Przynajmniej będzie miał okazję porządki zrobić :)

Aha. Czyli kupi SSD, by tak było jedwabiście szybko, tak? I całe to
jedwabiście szybko przepierdzieli na przewalanie danych z Program Files, czy
AppData na klasycznego talerzowca? By było szybciej?

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobiety robiÄ… dla swojego wyglÄ…du zewnÄ™trznego to, za co handlarz        ]

Data: 2015-05-28 09:46:58
Autor: Jacek Maciejewski
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Thu, 28 May 2015 03:13:09 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

Policzmy: 69,2 GB tak lekko licz±c. Bez swapfile, bez pliku hibernacji. A tu
jaki¶ - przepraszam za okre¶lenie, ale innego nie mam - kretyn sugerował
kupno dysku 32GB. Czy Was maniakalnych zwolenników SSD popierdzielilło do
reszty?

Przemciu, nie nadymaj się bo ulecisz w kosmos. Pytek nie chce  SSD więc
możesz spać spokojnie :) A je¶li chodzi o manię to raczej ty jeste¶
maniakalnym wrogiem SSD :)

Data: 2015-05-28 11:09:36
Autor: RadoslawF
Nforce 4 i dysk 4TB

[...]

Przemciu, nie nadymaj siÄ™ bo ulecisz w kosmos. Pytek nie chce  SSD wiÄ™c
możesz spać spokojnie :) A jeśli chodzi o manię to raczej ty jesteś
maniakalnym wrogiem SSD :)

Wrogiem sÄ… idioci przekonywujÄ…cy ĹĽe SSD sprawdzi siÄ™ zawsze,
u wszystkich, w każdym przypadku i w każdej nawet śmiesznie
małej pojemności.
A potem taki przekonany co tydzień traci czas na kombinowanie
co by tu jeszcze z tego szybkiego dysku wywalić na wolny.

A najwięksi idioci to tacy którzy na pytanie na ile pomoże wymiana
procesora X na procesor Y od razu stwierdzajÄ… ĹĽe kup SSD
i nie będziesz musiał procesora wymieniać.
Po włożeniu SSD stary procesor automagicznie przyspieszy.

W podsumowaniu, nie nadymaj siÄ™ bo wylecisz w kosmos tam
gdzie czekają już twoje pomysły i twoje przerośnięte ego.

Pozdrawiam

Data: 2015-05-30 20:18:30
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Thu, 28 May 2015 09:46:58 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

Tak. Jestem maniakalnym wrogiem. I dlatego zarĂłwno w workstacji, jak i w
serwerku SSD wstawiony mam… Tylko niech to będzie robione z głową.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Got it all wrong, holy man. I absolutely believe in God...               ]

Data: 2015-05-31 13:03:52
Autor: Jacek Maciejewski
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sat, 30 May 2015 20:18:30 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

[...]

Jeszcze raz ci wypomnę: Doświadczenia z twoich "wysokoprofilowych"
potrzeb zawodowych na nic pani Frani z Krotoszyna. Ona będzie naprawdę
szczęśliwa jak majster jej wstawi SSD i kiedy będzie musiała sprawdzić
kiedy odchodzi PKS do Wólki tuż przed wyjściem, komp jej wstanie w 25
sek zamiast w 125. Ona i tak nie ogarnia hibernacji, pagefilĂłw, RAM-Ăłw i
innych cudactw. Nie ma nawet mailera a jedyna aplikacja jakiej uĹĽywa to
Explorer i nawet o tym nie wie bo dla niej to jest "wejść na internet"
:) I powiedz mi że na tym poziomie potrzeb i umiejętności SSD 64GB jest
pomyłką. No, weź i obniż deko loty :) może dojrzysz tą szarą masę userów
kłębiącą się gdzieś w dole.
Wniosek z tej dyskusji widzi mi siÄ™ taki - zanim udzielamy porady
odnośnie czegoś tam w kompie, dokładnie wypytujemy o profil używania
Inaczej trafiamy kulą w płot z radami.

Data: 2015-06-01 01:58:30
Autor: Przemysław Ryk
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Sun, 31 May 2015 13:03:52 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

Wczoraj odstawiłem koleżance lapcia. Po kolejnym, padniętym 500GB Seagate.
Miała tam danych na jakieś niecałe 250GB. Wstawiony został na to miejsce
250GB SSD. Spodobało się koleżance, w jakim tempie się rzeczy uruchamiają.
Sam fakt, że zostało Jej wolnego jakieś 20GB miejsca już mniej się Jej
podoba. A to po prostu zwykły user - poczta przez webmaila, przeglądarka,
trochę różnych tekstowych dokumentów, trochę zdjęć, trochę filmów, część
klamotĂłw synchronizowana i backupowana w chmurze (Dropbox). Jak bym Jej
zaproponował 64GB dysk, a poza tym inwestycję w NASa w domu lub jeżdżenie z
dodatkowym dyskiem zewnętrznym, to by mnie śmiechem zabiła. Ot - dziewczyna
zwykłym userem będąca.

Inną kwestią jest to, że jak bym wpadł na taki pomysł, to bym się sam głową
o kant budynku tłukł.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Twa opowieść mnie znudziĹ‚a, albowiem nie byĹ‚a o mnie… kumasz zaleĹĽność?  ]

Data: 2015-06-02 12:26:23
Autor: Jacek Maciejewski
Nforce 4 i dysk 4TB
Dnia Mon, 1 Jun 2015 01:58:30 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

Inn± kwesti± jest to, że jak bym wpadł na taki pomysł, to bym się sam głow±
o kant budynku tłukł.

I bardzo słusznie. Bo zapewne dwóch dysków do tego lapka się nie wstawi.
Ale jak kto¶ ma w desktopie typowo miejsca to SSD 64 plus szafa
trzydrzwiowa HDD 500 jest dobrym rozwi±zaniem.  Tak nawiasem mówi±c,
dzi¶ na A. wystawiono SSD 34 GB za 120 zł! Q... Ludzie jak widać tłumnie
ruszaj± stawiać systemy na małych SSD :) i cena nie do¶ć że nie maleje
to ro¶nie. A kiedy¶ można było kupić za 60 zł.

Data: 2015-05-28 10:54:34
Autor: marfi
Nforce 4 i dysk 4TB
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:1bm52fkalk1cd$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

U mnie po dwĂłch latach z W8: 24,6GB wolnych z 59,6GB :)
Na dysku swapfile i pagefile. Hibernacji nie uzywam.

--
marfi

Data: 2015-05-28 19:19:10
Autor: 2late
Nforce 4 i dysk 4TB
On 28/05/15 09:54, marfi wrote:
[...]

U mnie cos podobnego, waha sie miedzy 25 a 29 GB (sam system).
Codziennie backup robi sie w nocy wiec nie potrzebuje zadnychy punktow przywracania, hibernacji nie uzywam bo komputer chodzi non-stop.
I na pewno nie dzieje sie tak z powodu braku miejsca, po prostu taka kultura bycia :)

Data: 2015-06-05 14:47:08
Autor: maX
Nforce 4 i dysk 4TB

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:1qcl2htlpspqu$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

O 32 GB nie ja pisałem.

czy 64GB.

W tym przypadku wystarczy. Aczkolwiek...

Po to, ĹĽeby od razu
zaczynał uprawiać żonglerkę plikami?

.... SSD 120 GB zaczynają się juz od niewiele ponad 200 zł. To rozwiązuje dylemat n/t pojemności SSD.

Nforce 4 i dysk 4TB