Niam, niam

Data: 2014-02-22 16:45:17
Autor: stchebel
Niam, niam
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 00:10:01 UTC+1 użytkownik boukun napisał:
Wczoraj pizza włoska mojego wyrobu i receptury

http://photos.nasza-klasa.pl/8000061/155/other/std/bba8698921.jpeg

http://photos.nasza-klasa.pl/8000061/156/other/std/c5ba9dd5ac.jpeg

a dzisiaj zrobiłem pyszny sernik wiedeński, yhmm, palce lizać...

http://photos.nasza-klasa.pl/8000061/154/other/std/29b5776f66.jpeg

http://photos.nasza-klasa.pl/8000061/157/other/std/791c12eb9a.jpeg

Gdzieś czytałem ostatnio w Internecie, że kucharze włoscy czy jacyś inni krytykują robienie zdjęć potraw, że to niby jakaś profanacja, czy coś w tym stylu, że nie mależy fotografować potraw przed ich konsumpcją, bo w tym czasie jedzenie wystyga i jest niby mniej smaczne... Co za głupota..., jak zrobie sobie zdjęcie, to smak będę dłużej pamiętał...

boukun

Wygląda smaczyście. Dawaj przepis na ciasto, bo kurka wódka niezbyt mi ten element tej potrawy wychodzi. Ale tak krok po kroku ze szczegółami. Jak nie chcesz tutaj, to walnij mi to na nk. Ino nie na pl.rec.kuchnia, bo to dom waryjotów opanowany przez schizofreniczkę xxl i tłumoka "stokrotka".

Data: 2014-02-23 02:30:40
Autor: boukun
Niam, niam
Użytkownik <stchebel@gmail.com> napisał w wiadomości news:2103f8b8-5770-4983-acce-d5192ef5b9fegooglegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Przepis na ciasto do pizzy:

250 gram mąki pszennej (450-ka tortowa lepsza jak 650-ka luksusowa)
150 ml ciepłej wody
25 gram drożdży świeżych (lub 6-7 gram drożdży instant)
solidna szczypta soli (4 gram)

Składników jak widać nie jest wiele. Tajemnicą jest sposób wyrabiania ciasta:

  1.. Mąkę i sól wsypuję do dużej miski
  2.. Drożdże wrzucam do ciepłej wody i rozpuszczam je, tak aby uzyskać jednolity płyn i odstawiam na kilka minut na bok
  3.. Wodę z drożdżami wlewam do miski z mąką i zaczynam wyrabiać ciasto
  4.. Wyrabiam je dobrych kilka minut, aż uzyskam miękkie, sprężyste ciasto nie klejące się do dłoni
  5.. Kulę ciasta pozostawiam w przykrytej misce na ok. 30 minut w ciepłym miejscu - w tym czasie powinno podwoić swoją objętość
  6.. Wyrośnięte ciasto oprószam delikatnie mąką, przekładam na posmarowaną oliwą blachę - można je w tym momencie rozwałkować lub rozkręcić podrzucając w górę tak jak to robią na amerykańskich filmach ;)
  7.. Następnie rozprowadzam ciasto na pizzę na całej powierzchni blachy w ten sposób, że jest cienkie na środku i nieco grubsze po bokach
  8.. Teraz pozostaje już tylko nałożyć dodatki.
Wypiekać lepiej najpierw w niższej temperaturze, jakieś 220 stopni z 10 minut, a potem w 250 stopniach z termoobiegiem do 15 minut. Kiedy ser stopi się i ładnie przyrumieni, a boki ciasta nabiorą złotego koloru, pizza jest gotowa!

boukun

Data: 2014-02-22 18:10:44
Autor: stchebel
Niam, niam
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 02:30:40 UTC+1 użytkownik boukun napisał:
> [...]

Wypiekać lepiej najpierw w niższej temperaturze, jakieś 220 stopni z 10 minut, a potem w 250 stopniach z termoobiegiem do 15 minut. Kiedy ser stopi się i ładnie przyrumieni, a boki ciasta nabiorą złotego koloru, pizza jest gotowa!

OK, dzięki!! Jak coś jego mać nie wyjdzie, będzie na Ciebie!!
Jutro bierę się za ten temat.

Pozdro, (C)Hebel

Data: 2014-02-22 20:30:15
Autor: stchebel
Niam, niam

Data: 2014-02-23 04:08:17
Autor: boukun
Niam, niam
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:lebmss$8f7$1mx1.internetia.pl...
Użytkownik <stchebel@gmail.com> napisał w wiadomości news:dc9c8498-17fc-40f6-8dce-dec758673350googlegroups.com...
> [...]

boukun

OK, dzięki!! Jak coś jego mać nie wyjdzie, będzie na Ciebie!!

-- -- -- -- -- -- -- -- -
Upps, walnąłem się z tą temperaturą, myślałem o serniku, bo ten robiłem dzisiaj, pizze wypiekać najlepiej najpierw w temperaturze wyższej, powiedzmy 180-200 stopni, a jak już zacznie się ser topić to skręcamy na 160-150 stopni, najlepiej z termoobiegiem. W sumie z 20 minut.

Kurde, dobrze pisałem wcześniej, to chyba już przemęczenie, sernik w niższej temperaturze i dłużej się wypieka, a pizzę, w 250 stopniach, najpierw można trochę mniej...220 a potem podkręcić na 250... i obserwować.

boukun

Data: 2014-02-22 18:31:42
Autor: stchebel
Niam, niam
> [...]

Wypiekać lepiej najpierw w niższej temperaturze, jakieś 220 stopni z 10 minut, a potem w 250 stopniach z termoobiegiem do 15 minut. Kiedy ser stopi się i ładnie przyrumieni, a boki ciasta nabiorą złotego koloru, pizza jest gotowa!

Dzięki!!  Jutro sprawdzę. Jak coś będzie  nie "hallo", to kurde bedzie na Ciebie!!

Pozdrawiam,

Staszek Chebel

Data: 2014-02-23 05:48:04
Autor: leming.show
Niam, niam
użytkownik boukun napisał:
Tajemnicą jest sposób wyrabiania ciasta:

I tajemniczy skladnik X:) Jak w kokakoli.

Data: 2014-02-23 07:06:52
Autor: stevep
Niam, niam
W dniu .02.2014 o 02:30 boukun <boukun@neostrada.pl> pisze:

[...]

A może tu jesteś spadkobiercą zmarłego panslavisty, on oprócz tego, że był  politycznym durniem jak ty to zajmował się kulinariami?

--
stevep
-- -- -

Niam, niam