Niby prosta sprawa - jaki PIT

Data: 2013-01-28 11:47:31
Autor: Slawek Kotynski
Niby prosta sprawa - jaki PIT
Ojciec zmarł w 2009. Orzeczenie o nabyciu praw do
spadku jest. SD-Z2 złożone w terminie.
Kilka miesięcy wcześniej, 2008, zmarła we Francji siostra
cioteczna ojca, po której on miał prawo do części
spadku. Ponad dwa lata załatwiania formalności
(procedury francuskiego notariusza i sprzedaż domu),
pośrednicząca firma genealogiczna przysyła mi pierwsze
konkretne rozliczenie (grudzień 2012) a styczniu 2013 wpływają
na konto pieniÄ…dze (po opodatkowaniu we Francji i odliczeniu
kosztów - około 75% do tyłu - zostało kilka tysięcy euro).
Teraz pora coś wysmarować do Urzędu Skarbowego.

SD-Z2 czy SD-3?

US pewnie by wolał SD-3 - żeby mi dowalić jeszcze jeden podatek.
Ale ja bym wolał SD-2 - spadek po ojcu i zwolnienie z podatku,
mam prawo to zrobić?

mjk

Niby prosta sprawa - jaki PIT