Nich szlag trafi debili na motorze !!!

Data: 2011-05-12 09:44:10
Autor: AZ
Nich szlag trafi debili na motorze !!!
On 2011-05-11, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Właśnie wróciłem i aż mnie trzęsie.
Zwykła droga, jednopasmowa. Chce wyprzedzić. Widzę w lusterku motor jakieś 6 - 7 samochodów za mną. Zaczynam wyprzedzać i w tym momecie ten debil jest tuż koło mnie z lewej strony. Ja przyspieszyłem z 100 do 130 przed rozpoczęciem wyprzedzania, to ile ten motocyklista jechał ?
W ostatniej chwili ja przyhamowałem a on odbił w lewo, ale mocno nim targnęło. Opanował motor i po chwili zniknął na horyzoncie.
Naprawdę niewiele brakowało, a patrzę w lusterka.

Rozumiem ze spojrzales w lusterko, wziales rozped i rozpoczales manewr?
Ile Twoj samochod rozpedza sie ze 100 do 130, czy w tym czasie nie
patrzyles w lusterko?

A ja Ci opowiem inna historie, jedna z wielu bo na trasie zdarza sie
kilka/kilkanascie razy. Staram sie nie wyprzedzac wiekszych kolumn za
jednym zamachem, przynajmniej nie z duza roznica predkosci. Podjezdzam
za samochod, wrzucam kierunek, zmieniam pas dajac kierownikowi szanse
zauwazyc mnie, odkrecam i w tym momencie kierownik zmienia pas z
wrzuceniem kierunkowskazu bo patrzyl tylko do przodu czy da rade
wyprzedzic, niestety czasu na spojrzenie w lusterko braklo.

Co Ty na to?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-05-12 12:18:28
Autor: LEPEK
Nich szlag trafi debili na motorze !!!

Co Ty na to?

Nie wiem, co on, ale ja: i o to chodzi! Jeździjmy tak, żeby dać każdemu możliwość dojechania do miejsca przeznaczenia (sobie też). Prowadzenie samochodu to nie pilotaż F-16, tylko codzienna sprawa, do której nie potrzeba kosmicznych umiejętności, tylko trochę uwagi. Natomiast jazda motocyklem z nadmierną prędkością jest nie tylko niezgodne z przepisami, co bardzo nierozsądne.

A, i jeszcze jedno: jest w PORD taki przepis:
"
Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.
"

Chciałbym bardzo, żeby oznaczało to mniej więcej tak: "jak widzę kogoś kilka samochodów za sobą, to najprawdopodobniej nie zdąży do mnie dojechać w ciągu 3 sekund", zamiast - jak jest obecnie - "jak widzę za sobą motocyklistę, to prawdopodobnie śmignie mi obok z rykiem silnika grubo przesadzając z prędkością".

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm