"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz

Data: 2010-08-28 13:10:54
Autor: Michal
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz
Witam

Sytuacja dość osobliwa- restauracja Jeff's, Galeria Kazimierz Kraków (ul. Podgórska 34 ), płatność kartą ( Alior MasterCard Gold kredytowa ) za zamówienie... terminal długo myślał po czym wypluł slip "Transakcja odrzucona EMV auth failed"... Kelnerka bez chwili zastanowienia oświadczyła stanowczo "nie akceptujemy kart chipowych, czy ma Pan kartę tylko z paskiem?"... Obśmiałem się i zapłaciłem gotówką.

Przy drzwiach naklejki z Polcardu + informacja "akceptujemy wyłącznie karty kredytowe, nie płatnicze" (kolejny powód do śmiechu- jakaś paranoja właściciela o której już rozmawialiśmy kiedyś na grupie)

Ponieważ problem z kartami chipowymi w tej restauracji utrzymuje się już jakieś 1,5- 2 lata, postanowiłem złożyć reklamację na infolinii Aliora. Pani ładnie wszystko spisała i otworzyła reklamację (O treści podstawowej "odmówiono mi akceptacji karty... ").

Ktoś z grupy jest bywalcem tej restauracji? Polecam płatność kartą chipową a następnie reklamację w banku- może kupą uda się coś zdziałać... :)

Michał

Data: 2010-08-28 04:18:26
Autor: m1ch4l.j
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz
On 28 Sie, 13:10, Michal <nos...@nospam.org> wrote:
Kto¶ z grupy jest bywalcem tej restauracji? Polecam p³atno¶æ kart±
chipow± a nastêpnie reklamacjê w banku- mo¿e kup± uda siê co¶ zdzia³aæ... :)

Nie wiem czy dobrze kojarzê - czy to taka "amerykañska" restauracja?

Data: 2010-08-28 13:34:52
Autor: Michal
W dniu 28.08.2010 13:18, m1ch4l.j pisze:
[...]

Tak, wchodz±c w "sektor restauracyjny", pierwszy lokal po prawej stronie.

Micha³

Data: 2010-08-28 13:23:54
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Michal pisze:

Przy drzwiach naklejki z Polcardu + informacja "akceptujemy wyłącznie
karty kredytowe, nie płatnicze" (kolejny powód do śmiechu- jakaś
paranoja właściciela o której już rozmawialiśmy kiedyś na grupie)

Facet ma całkiem sporą sieć restauracji i we wszystkich jakieś popaprane regulacje na temat płatności kartą...

Ktoś z grupy jest bywalcem tej restauracji? Polecam płatność kartą
chipową a następnie reklamację w banku- może kupą uda się coś
zdziałać... :)

W warszawskim odpowiedniku udało mi się bez problemu zapłacić wypukłą debetówką Aliora (z chipem), jak również wypukłym obciążeniowym Dinersem. Z kolei płaskiej *kredytowej* Carrefour Visy za nic nie chcieli przyjąć. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-08-28 13:38:12
Autor: Michal
W dniu 28.08.2010 13:23, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
[...]

Problem w Krakowie na 99% wynika po prostu z terminala (mają tylko jeden!) z popsutym czytnikiem chipów, ot co. A warunek "kredytowości" tj, według kelnerki, "wypukłości" sprawdzany jest białkowo ;)

Infolonia Aliora potwierdziła, że była próba autoryzacji tej transakcji ale została odrzucona po stronie terminala. Na przestrzeni ostatniego roku płaciłem tam kilkoma różnymi kartami chipowymi i zawsze był ten sam problem- tyle, że kredytówka mbanku oraz Citi miały zablokowany PIN offline (myslałem, że teraz kredytowa Aliora z odblokowanym zadziała spokojnie)...

Irytujące jest to, że zamiast wymienić terminal obsługa nauczyła się już całkiem bez zahamowań wciskać kit, że "nie akceptujemy kart chipowych"...

Michał

Data: 2010-08-28 13:51:53
Autor: malgosia
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz
Problem w Krakowie na 99% wynika po prostu z terminala (majÄ… tylko

uważam że łusznie że nie przyjmujo kredytowych bo nie wiadamo czy własciciel zapłaci kredyt. Debetowa jest obciongana natychmiast
to podstawy....
jk

Data: 2010-08-28 06:59:07
Autor: witek
On 8/28/2010 6:51 AM, malgosia wrote:
Problem w Krakowie na 99% wynika po prostu z terminala (majÄ… tylko

uważam

błędnie zresztę

  że Å‚usznie że nie przyjmujo kredytowych bo nie wiadamo czy
własciciel zapłaci kredyt.

a co to knajpiarza obchodzi

  Debetowa jest obciongana natychmiast
to podstawy....

albo tez natychmiast dostaje odmowe, a zarcie juz w brzuchu.

to juz lepsza kredytowe, o ile facet jeszcze jakis limit dostepny ma.

Na karcie sie "zmiesci", a kto to potem bedzie spłacal, to nie jego problem.

Data: 2010-08-28 06:06:48
Autor: BK
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz
Przeciez dla sprzedawcy rodzaj karty w zakresie rozliczenia na lini
bank-klient jest bez znaczenia (czy to kredyt, czy limit w rachunku,
czy srodki wlasne klienta) moze miec znaczenie jedynie w kontekscie
prowizji  gdy sa rozne za rozne rodzaje kart.

Jednak w przypadku tych konkretnych knajp wiadomo jedno - na 101% jest
to po prostu bzdura i wymysl wlasciciela bez bezposredniego
uzasadnienia ekonomicznego - bo przyjmuja i debetowki, i kredytowki -
byle karta byla wypukla.

Data: 2010-08-28 15:14:38
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
BK pisze:
[...]

....a nie przyjmują płaskich, niezależnie czy są debetowe, czy kredytowe... :-)

--
MiCHA

Data: 2010-08-28 15:44:46
Autor: Hamster
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz

U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:i5atn8$p39$1inews.gazeta.pl...
On 8/28/2010 6:51 AM, malgosia wrote:
Problem w Krakowie na 99% wynika po prostu z terminala (maj± tylko

uwa¿am

b³êdnie zresztê

[CUT]

Dyskutujesz z kOLIN¡

Data: 2010-08-28 16:56:00
Autor: Kotlet Mielony
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz

albo tez natychmiast dostaje odmowe, a zarcie juz w brzuchu.

no wlasnie i co oni zrobia, co im da policja skoro nie odmawiasz zaplaty ? (bo jak rozumiem na dzwiach wejsciowych nie bylo napisu nie przyjmemy kart z chipami)

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/ - rewelacja !
http://programdofakturowania.info.pl/

Data: 2010-08-28 21:09:57
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Kotlet Mielony pisze:

[...]

Jak pisał wątkotwórca - jest napis "akceptujemy wyłącznie karty kredytowe, nie płatnicze". Konia z rzędem temu, kto potrafi to zinterpretować. Wszak wszystkie moje karty kredytowe są kartami płatniczymi... :-)

--
MiCHA

Data: 2010-08-29 17:01:24
Autor: Kotlet Mielony
W dniu 2010-08-28 21:09, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Kotlet Mielony pisze:

[...]

mi chodzi o watek odnosnie chipa, bo zalozenie, mam kredytowke z mbanku rybke z chipem. Ich czytnik chipa nie przyjmuje, no to mowie dowidzenia w takim razie skoro nie chca przyjac mojej karty ktora wedle tego co na dzwiach maja napisane spelnia wymagania. No i co oni mi moga zrobic ?

Data: 2010-08-28 13:05:15
Autor: Clegan
On 28 Sie, 13:51, "malgosia" <malgosia_zi...@onet.pl> wrote:

Debetowa jest obciongana natychmiast
Som na ¶wiecie rzeczy które siem fizjologom nie ¶ni³y.

Data: 2010-08-28 13:58:20
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "malgosia" <malgosia_zibro@onet.pl> napisał w wiadomości news:i5at8q$v58$1news.onet.pl...
> [...]

uważam że łusznie że nie przyjmujo kredytowych bo nie wiadamo czy własciciel zapłaci kredyt. Debetowa jest obciongana natychmiast

Siema Kolina
--
Jan WerbiÅ„ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2010-08-28 21:33:56
Autor: Jan Strybyszewski
malgosia pisze:
[...]

O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane

Data: 2010-08-30 09:33:45
Autor: Czabu

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:i5bob4$30c$1news.onet.pl...

O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane

Mamy przechalapane, dzięki tym, którzy go z szamba innym wyciągają. Ja mam poblokowane wszystkie jego wcielenie i nie widzę tego syfu, dopóki tacy jak Ty mu nie odpowiedzą...

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2010-08-28 23:50:48
Autor: Maciej Bojko
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz
On Sat, 28 Aug 2010 13:51:53 +0200, "malgosia"
<malgosia_zibro@onet.pl> wrote:

Problem w Krakowie na 99% wynika po prostu z terminala (maj± tylko

uwa¿am ¿e ³usznie ¿e nie przyjmujo kredytowych bo nie wiadamo czy w³asciciel zap³aci kredyt. Debetowa jest obciongana natychmiast
to podstawy....

S³aby troll jest s³aby.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2010-08-28 15:14:25
Autor:
Michal <nospam@nospam.org> napisa³(a):
Pani =C5=82adnie wszystko spisa=C5=82a i otworzy=C5=82a reklamacj=C4=99 (=
O tre=C5=9Bci=20
podstawowej "odm=C3=B3wiono mi akceptacji karty... ").

Kto=C5=9B z grupy jest bywalcem tej restauracji? Polecam p=C5=82atno=C5=9B=
=C4=87 kart=C4=85=20
chipow=C4=85 a nast=C4=99pnie reklamacj=C4=99 w banku- mo=C5=BCe kup=C4=85=
 uda si=C4=99 co=C5=9B zdzia=C5=82a=C4=87... :)

Po co zawracaæ g³owê bankowi takimi sprawami? Radzê po prostu omijaæ takie
¶mieciowe miejsca. To najlepsza szko³a na handel i us³ugi. Skoro jaki¶
w³a¶ciciel oszczêdza na sprawno¶ci terminala, to mo¿e i to samo robi z
kuchni±, zaopatrzeniem i higien± w lokalu?
A¿ oczy szerokie zrobi³em, z tych kitów jakie wciska³a Ci 'obs³uga' lokalu...
Mo¿e jeszcze pasek magnetyczny musi byæ br±zowy? ;))

Data: 2010-08-28 20:58:36
Autor: Michal
W dniu 28.08.2010 17:14, newsroomy@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
[...]

Dlatego, ¿e bank wyda³ mi kartê pe³nowarto¶ciow± (tj zobowi±za³ siê wydaæ), akceptowan± w miejscach oznaczonych logo MasterCard. A tutaj jak widaæ moja karta nie zosta³a zaakceptowana- nie z powodów niezale¿nych od sprzedawcy/losowych a niestety z premedytacj±. Problem istnieje tam od oko³o 1,5 roku, usi³owa³em tam p³aciæ ró¿nymi kartami i zawsze koñczy³o siê tak samo. Miarka siê przebra³a. Bank ma mo¿liwo¶æ dyskusji na ten temat z Polcardem (Polcard jest tam acquirerem) jak równy z równym, a indywidualnego cardholdera infolinia Polcardu spuszcza na drzewo.

Sprawa przypomina mi opisywane przez grupowiczów walki z limitem 10z³ poprzez bank- równie¿ skuteczne.

Radzê po prostu omijaæ takie
¶mieciowe miejsca. To najlepsza szko³a na handel i us³ugi.

Zgadza siê, jednak jedzenie jest tam ca³kiem OK (zw³aszcza amerykañskie ¶niadania) i w takim przypadku mam zamiar powalczyæ o to, do czego zobowi±zuje siê merchant- w tym wypadku to lepsza "szko³a" ni¿ po prostu omijanie tego lokalu. :)

Micha³

Data: 2010-08-28 21:13:56
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
newsroomy@NOSPAM.gazeta.pl pisze:

Po co zawracać głowę bankowi takimi sprawami? Radzę po prostu omijać takie
śmieciowe miejsca. To najlepsza szkoła na handel i usługi. Skoro jakiś
właściciel oszczędza na sprawności terminala, to może i to samo robi z
kuchniÄ…, zaopatrzeniem i higienÄ… w lokalu?

Na sprawności terminala nie da się oszczędzić, bo terminal jest własnością Polcardu. Jak nie działa, to Polcard ma naprawić i już. Albo wymienić na nowy. Naprawa terminala nic nie kosztuje sprzedawcę.

--
MiCHA

Data: 2010-08-29 14:04:15
Autor:
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kaz
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisa³(a):
Po co zawracac glowe bankowi takimi sprawami? Radze po prostu omijac takie
smieciowe miejsca. To najlepsza szkola na handel i uslugi. Skoro jakis
wlasciciel oszczedza na sprawnosci terminala, to moze i to samo robi z
kuchnia, zaopatrzeniem i higiena w lokalu?

Na sprawnosci terminala nie da sie oszczedzic, bo terminal jest wlasnoscia Polcardu. Jak nie dziala, to Polcard ma naprawic i juz. Albo wymienic na nowy. Naprawa terminala nic nie kosztuje sprzedawce.

Mo¿e ¼le siê wyrazi³em. Sprawno¶æ -> funkcjonalno¶æ. Znam miejsca, gdzie jest
- owszem sprawny - terminal (PEKAO), ale wygl±da do¶æ leciwie i czyta tylko
paski magnetyczne a obs³uga w sklepie OD KA¯DEGO oczekuje podpisu na slipie
(nie PINu).
Ja w³a¶nie mam kk z chipem, która wg mojego banku jest 'tylko na PIN'. Jak
widaæ, niekoniecznie...

My¶le, ¿e powodem u¿ywania takiego terminala (a nie nowszego) nie jest jednak
samo lenistwo obs³ugi/szefa sklepu, tylko jakie¶ koszty wymiany w sumie
sprawnego urz±dzenia.

Wracaj±c do sedna w±tku: w sumie, gdyby to nie by³ terminal Polcardu czy
PEKAO, to uderzy³bym jako os. fizyczna do w³a¶ciciela terminala.
Ale Polcard czy PEKAO do takich rozmów siê nie nadaje.
Tutaj faktycznie jedn± drog± s± reklamacje przez bank u¿ytkownika karty
(je¿eli nie decydujemy siê na omijanie takiego fantazyjnego 'merchanta').

Powodzenia!

P.S. Ja honorujê p³atno¶ci kartami, ale tylko tymi z wizerunkiem nawi±zuj±cym
do dyscyplin sportowych ;)

Data: 2010-08-29 16:16:44
Autor: Michal
W dniu 29.08.2010 16:04, newsroomy@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
[...]

No to wychodzi na to, ¿e sprzedawca/w³a¶ciiel wcale nie "oszczêdza" tylko jest po prostu leniwy i ma klientów g³êboko... Zwracam uwagê na to, ¿e problem tam wystêpuje od 1,5 roku, dyskutowa³em na jego temat ju¿ z kilkoma kelnerkami, mened¿erk± sali (czy kim¶ w tym stylu), t³umaczy³em na czym polega problem. Jedna z kelnerek przyzna³a jaki¶ czas temu, ¿e taki "problem" maj± kilkana¶cie razy dziennie... (Ja restauracjê odwiedzi³em oko³o 5-10 razy w przeci±gu 1,5 roku, usi³uj±c p³aciæ 4-ma ró¿nymi kartami kredytowymi chipowymi, za ka¿dym razem ten sam problem)

Jak nazwaæ takie postêpowanie? I jak wp³yn±æ na tych ludzi, ¿eby ³askawie zglosili do Polcardu, ¿e ich terminal ma problem z chipowymi kredytówkami?

Ja w³a¶nie mam kk z chipem, która wg mojego banku jest 'tylko na PIN'. Jak
widaæ, niekoniecznie...

Nie ma kart "tylko na PIN" bo nie tylko od karty zale¿y sposób potwierdzenia transakcji.

My¶le, ¿e powodem u¿ywania takiego terminala (a nie nowszego) nie jest jednak
samo lenistwo obs³ugi/szefa sklepu, tylko jakie¶ koszty wymiany w sumie
sprawnego urz±dzenia.

Ja jestem ciekaw ilu klientów ta konkretna restauracja ju¿ zrazi³a do siebie takim postêpowaniem, ile stracili na to czasu obs³ugi itd... S± w tej komfortowej sytuacji, ¿e to galeria handlowa, z bankomatem Euronetu 30 metrów od wej¶cia, wiêc pewnie "podbramkowych" sytuacji nigdy nie mieli.

Micha³

Data: 2010-08-30 16:04:46
Autor: Marcin Wasilewski
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kaz
U¿ytkownik "Michal" <nospam@nospam.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c7a6bcc$0$27030$65785112news.neostrada.pl...

[...]

    Kilkakrotnie przyj¶æ tam, zje¶æ i robiæ problem z p³atno¶ci±. Je¶li czêsto bêd± zmuszeni szarpaæ siê o zap³atê (ty zaproponuj im, ¿e poniewa¿ terminal nie dzia³a to prosisz o fakturê i zap³acisz przelewem) to mo¿e kto¶ ruszy dupsko i terminal wymieni.
    Podobnie by³o u mnie w osiedlowym intermarshe (czy jak to siê pisze) terminale czê¶ciej nie dzia³a³y ni¿ dzia³a³y. Zawsze po s³owach "tylko gotówka, karty nie dzia³aj±" zostawia³em ca³y wózek z towarem i szed³em na zakupy do oddalonej o 300 m. biedronki. To + kilka skarg na stronie intermarshe + reklamacje w banku problem rozwi±za³y definitywnie.

Data: 2010-08-30 16:06:20
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-08-30 16:04, Marcin Wasilewski pisze:

terminale czê¶ciej nie dzia³a³y ni¿ dzia³a³y. Zawsze po s³owach "tylko
gotówka, karty nie dzia³aj±" zostawia³em ca³y wózek z towarem i szed³em
na zakupy do oddalonej o 300 m. biedronki. To + kilka skarg na stronie

   Czyli tak po z³o¶ci - nie zap³acê u WAS gotówk±, ale w biedronce ju¿ tak? ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-08-30 16:18:17
Autor: MarekZ
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kaz
U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i5gdsu$cp6$1@news.onet.pl...

  Czyli tak po z³o¶ci - nie zap³acê u WAS gotówk±, ale w biedronce ju¿ tak? ;)

Ale to bywa skuteczne, ja postêpowa³em podobnie w jednym ze sklepów sieci Lewiatan. A kupujê tam miêdzy innymi wêdliny krojone w plasterki, bia³y ser i cha³wê na wagê itd... Przy czym ja szed³em wtedy 100 metrów dalej do sklepu sieci ABC, gdzie te¿ kart± p³aci³em.

I od pewnego momentu nast±pi³a cudowna poprawa, od grubo ponad roku nie spotka³em siê z niedzia³aniem tam terminali. Oczywi¶cie nie mam z³udzeñ, ¿e spowodowa³em to jednoosobowo, ani ¿e by³ to jedyny mechanizm powoduj±cy poprawê. Zapewne jednak takich klientów by³o wiêcej.

Data: 2010-08-29 17:28:09
Autor: Krzysztof Halasa
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kaz
" " <newsroomy@NOSPAM.gazeta.pl> writes:

Może źle się wyraziłem. Sprawność -> funkcjonalność. Znam miejsca, gdzie jest
- owszem sprawny - terminal (PEKAO), ale wygląda dość leciwie i czyta tylko
paski magnetyczne a obsługa w sklepie OD KAŻDEGO oczekuje podpisu na slipie
(nie PINu).

Takich miejsc jest bardzo duzo.
Tyle ze nie ma tam zadnego problemu z akceptacja kart, takze chipowych
(hybrydowych, bo oczywiscie karta bez paska magnetycznego bylaby
zapewne jakims problemem).

Ja właśnie mam kk z chipem, która wg mojego banku jest 'tylko na PIN'.

W praktyce nie ma takich kart, przynajmniej w ramach VISA i MC.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-08-29 20:46:32
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
[...]

Może źle siÄ™ wyraziÅ‚em. Sprawność ->  funkcjonalność. Znam miejsca, gdzie jest
- owszem sprawny - terminal (PEKAO), ale wygląda dość leciwie i czyta tylko
paski magnetyczne a obsługa w sklepie OD KAŻDEGO oczekuje podpisu na slipie
(nie PINu).

No i co z tego? Terminal działa? Działa. Płatności przyjmuje? Przyjmuje. Więc problemu dla klienta nie ma.

Wymiana starego terminala na nowy to dla aquirera (nie dla sprzedawcy!) jest jakiś konkretny koszt. Nie widzę problemu w próbach zaoszczędzenia, jeśli nie wypływa to w jakiś istotny sposób na mnie jako klienta. :-)

Ja właśnie mam kk z chipem, która wg mojego banku jest 'tylko na PIN'. Jak
widać, niekoniecznie...

Nie ma takich kart. Są przecież a) terminale bez pinpadów i b) ręczne imprintery.

--
MiCHA

Data: 2010-08-29 16:52:05
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 28 Aug 2010 21:13:56 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
 Na sprawno¶ci terminala nie da siê oszczêdziæ, bo terminal jest  w³asno¶ci± Polcardu. Jak nie dzia³a, to Polcard ma naprawiæ i ju¿. Albo  wymieniæ na nowy. Naprawa terminala nic nie kosztuje sprzedawcê.

Hm, okoliczny restaurator kiedys przylazl z terminalem rozkreconym i
marudzil, ze go kasuja jak za zboze za przyjazd serwisanta. Nie wiem
tylko czy go polcard obsluguje, czy ktos inny, musze sprawdzic przy
okazji.

Jestes pewien tej darmowej naprawy? Jesli tak, czy to Polcard jest
wyjatkiem, czy tez u wiekszosci jest free?

pozdrawiam,
--
Micha³

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2010-08-29 20:51:54
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Michal Tyrala pisze:

  Na sprawnoÅ›ci terminala nie da siÄ™ oszczÄ™dzić, bo terminal jest
  wÅ‚asnoÅ›ciÄ… Polcardu. Jak nie dziaÅ‚a, to Polcard ma naprawić i już. Albo
  wymienić na nowy. Naprawa terminala nic nie kosztuje sprzedawcÄ™.

Hm, okoliczny restaurator kiedys przylazl z terminalem rozkreconym i

No jak rozkręcił, to go pewnie za naruszenie plomb policzyli...

[...]

Nie wiem jak u innych, ale ja mam terminal Polcardu i obsługa serwisowa (łącznie z dostawami papieru w rolkach...) jest za darmo. Co zresztą w tym dziwnego? Przecież terminal jest własnością Polcardu - i jak się zepsuł, to... no zepsuł się ich własny sprzęt. I mają go naprawić. I tak za najem terminala liczą jak za zboże, więc mają z czego dokładać...

--
MiCHA

Data: 2010-08-28 15:16:58
Autor:
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kaz
Przepraszam za uciêty temat w poprzednim moim po¶cie. To skutek ingerencji
portalu gazeta.pl. Jako¶ dziwnie maj± ustawiony skrypt. Ja w temacie nic nie
zmienia³em.

Data: 2010-08-28 22:19:18
Autor: Mariusz
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kaz
U¿ytkownik <newsroomy@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i5b99a$25n$1inews.gazeta.pl...
Przepraszam za uciêty temat w poprzednim moim po¶cie. To skutek ingerencji
portalu gazeta.pl. Jako¶ dziwnie maj± ustawiony skrypt. Ja w temacie nic nie
zmienia³em.
 No to wiesz, co zrobic..."po prostu omijaæ takie ¶mieciowe miejsca" :-)

pozdrawiam,
Mariusz

Data: 2010-08-29 13:59:23
Autor: malgosia
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kaz
nie dykutuj z trolem

jk

Data: 2010-08-29 17:05:35
Autor: Kotlet Mielony
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kaz
W dniu 2010-08-29 13:59, malgosia pisze:
nie dykutuj z trolem

jk

i kto to mowi

Data: 2010-08-28 22:57:22
Autor: MarekZ
Użytkownik "Michal" <nospam@nospam.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c78eebf$0$20998$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ja myślę, że może być niezbędne zbiorowe udanie się krakowskich grupowiczów do tego przybytku. Tylko znając życie skończy się na niemożności uzgodnienia odpowiedniego terminu, a jak się go już uzgodni to i tak połowa nie przyjdzie. :)

Data: 2010-08-29 15:46:21
Autor: Michal
W dniu 28.08.2010 22:57, MarekZ pisze:
[...]

Pomysł ciekawy, mogłoby być śmiesznie jakby przyszło co do czego. Oczywiście każdy poprosiłby o osobny rachunek i płatność kartą :)

Michał

Data: 2010-08-29 17:20:29
Autor: brum
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz
dzisiaj w jakims sklepie eko widzialem przy kasie kartke, juz dosc sfatygowana, o tresci (mniej wiecej):
"badz przygotowany na problem z platnoscia karta"

Data: 2010-08-29 22:31:44
Autor: Tomek GÅ‚owacki
W dniu 2010-08-28 13:10, Michal pisze:

Ktoś z grupy jest bywalcem tej restauracji? Polecam płatność kartą
chipową a następnie reklamację w banku- może kupą uda się coś
zdziałać... :)

Michał

Stary numer w Jeffsie. Ja się zastanawiam co zrobią, jak masz WSZYSTKIE karty chipowe i WSZYSTKIE wypukłe, to co? Nie muszę mieć ochoty wypłacać pieniędzy z bankomatu, nie wnikając w powody (które mogą być całkiem racjonalne - kasa). Wzywać policję i czekać? :)

IMO to problem tylko i wyłącznie restauracji a nie nagle - klienta.

Pamiętam z 10 z okładem lat temu, jak w którejś knajpie (może i w Jeffs) panienka odmówiła akceptacji Amexa bo "nie zna takiej karty". Dym był spory, bo szwagier nie odpuścił. Ale nie pamiętam jak się skończyło, możliwe że darmowym żarciem...

Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2010-08-29 23:11:08
Autor: Michal
W dniu 29.08.2010 22:31, Tomek GÅ‚owacki pisze:
[...]

Stary numer w Jeffsie. Ja siÄ™ zastanawiam co zrobiÄ…, jak masz WSZYSTKIE
karty chipowe i WSZYSTKIE wypukłe, to co?

Ale tak będzie już za niedługo- lub prawie wszystkie (dopóki niedobitki kart wydanych przed końcem roku nie-chipowych nie stracą ważności). O czym kelnerki a także menedżerka sali były informowane przeze mnie już kilka razy w ciągu ostatnich 1,5 roku :)

Chcesz powiedzieć, że w inych Jeff'sach też tak jest czy po prostu też chodzisz do GK? :)

Nie muszę mieć ochoty wypłacać
pieniędzy z bankomatu, nie wnikając w powody (które mogą być całkiem
racjonalne - kasa). Wzywać policję i czekać? :)

Teoretycznie to zawsze jest trudna sytuacja w obliczu problemów technicznych z terminalami, ale jestem dużo bardziej skłonny iść na ustępstwa sklepowi, któremu nagle i nie z jego winy coś się psuje niż tutaj, gdzie bezczelnie z premedytacją od około 1,5 roku jest zepsuty terminal (czytnik chipów) a klienci nie są poinformowani o tym fakcie przed zamówieniem. W dodatku obsługa w żywe oczy wmawia, że "kart chipowych nie akceptują" oraz "owszem, każdego dnia mamy takie problemy".

Zresztą- około 2 lata temu płaciłem tam MBankową kredytówką Z CHIPEM. Terminal zepsuł się później.

Oczywiście nie omieszkam dać na grupę update jak tylko dostanę od Aliora odpowiedź na moją reklamację- a do Jeffsa wybiorę się na śniadanie również za jakiś czas i zobaczymy, czy coś się zmieniło :)

panienka odmówiła akceptacji Amexa bo "nie zna takiej karty". Dym był
spory, bo szwagier nie odpuścił.

A naklejka Amexa na drzwiach była?

Michał

Data: 2010-08-29 23:27:07
Autor: Tomek GÅ‚owacki
W dniu 2010-08-29 23:11, Michal pisze:

Chcesz powiedzieć, że w inych Jeff'sach też tak jest czy po prostu też
chodzisz do GK? :)

Chodzę do warszawskiego Jeffsa w Galerii Mokotów. Dlatego zdziwiony jestem, że to sieciowa praktyka z tymi kartami. O ile te 10 lat temu w jakiś sposób można było ten "kaprys" restauratora wytłumaczyć, to tego teraz zupełnie nie kumam...

Inne Jeffsy też pewnie mają identyko sytuację, aczkolwiek w tym drugim w Warszawie nie testowałem.

[...]

Dokładnie o tym mówię. Więc ja też z premedytacją, zaproszę ekipę na obiad i tak samo z premedytacją nie będę chciał zapłacić niczym innym, niż karty które mam w portfelu.... Dla mnie zachowanie tej restauracji w kwestii kart to kretynada od samego początku.

A naklejka Amexa na drzwiach była?

Była. Stąd dym. Dokładnego kontekstu jednak nie pamiętam.... daaawne dzieje.

Data: 2010-08-30 10:31:05
Autor: J.F.
"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz
Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam@srakapraptaka_o2.pl.invalid>
[...]

Moze sie obrocic przeciwko Tobie - przeciez oni nie odmawiaja przyjecia karty, tylko twoje karty sa jakies niewyplacalne.

Ukradl czy chcial naciagnac ? Przymknac takiego do wyjasnienia przez bank :-)

J.

Data: 2010-08-30 10:27:12
Autor: J.F.
[...]

Moze nie az takie dziwne:
http://wyborcza.biz/finanse/1,105722,8310525,Wyjezdzasz_do_Anglii__Twoja_karta_moze_nie_zadzialac_.html

Ktoś z grupy jest bywalcem tej restauracji? Polecam płatność kartą chipową a następnie reklamację w banku- może kupą uda się coś zdziałać... :)

A nie lepiej namowic do jej omijania ?

A kelnerke ewentualnie pouczyc zeby przeciagnela karte przez szczeline zamiast wsadzac chipa .. czy tak sie juz nie da ?

J.

Data: 2010-08-30 14:08:09
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
J.F. pisze:

A kelnerke ewentualnie pouczyc zeby przeciagnela karte przez szczeline

E... dalej rozmawiamy o bankowości?

zamiast wsadzac chipa ..

A tej pozycji nia znam... :-)

--
MiCHA

Data: 2010-08-30 16:25:04
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5fpvu$k55$1news.onet.pl...

A nie lepiej namowic do jej omijania ?
A kelnerke ewentualnie pouczyc zeby przeciagnela karte przez szczeline zamiast wsadzac chipa .. czy tak sie juz nie da ?

    JeÅ›li kartÄ™ chipowÄ… w czytniku obsÅ‚ugujÄ…cym karty chipowe "przeciÄ…gniesz paskiem" to jedynym co uzyskasz bÄ™dzie komunikat "włóż kartÄ™".

Data: 2010-08-30 18:28:04
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Marcin Wasilewski pisze:

A nie lepiej namowic do jej omijania ?
A kelnerke ewentualnie pouczyc zeby przeciagnela karte przez szczeline
zamiast wsadzac chipa .. czy tak sie juz nie da ?

Jeśli kartę chipową w czytniku obsługującym karty chipowe "przeciągniesz
paskiem" to jedynym co uzyskasz będzie komunikat "włóż kartę".

Powinno się udać ręcznie wpisać numer karty.
Może także się udać przeciągnąć kilkakrotnie tą samą kartę - za trzecim razem może przejść "z paska", choć to już zależy od konfiguracji terminala...

--
MiCHA

Data: 2010-08-30 19:01:15
Autor: Krzysztof Halasa
"Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> writes:

   JeÅ›li kartÄ™ chipowÄ… w czytniku obsÅ‚ugujÄ…cym karty chipowe
"przeciągniesz paskiem" to jedynym co uzyskasz będzie komunikat "włóż
kartÄ™".

Zalezy od terminala i ustawien, moze byc mozliwosc pominiecia chipa
i uzycia informacji z paska.

Podobnie z PINem, moze byc mozliwosc pominiecia.

Z tym ze sprzedawca ryzykuje.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-08-30 21:39:00
Autor: Michal
W dniu 30.08.2010 19:01, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Też o tym myślałem, ale zanim zdążyłem wyartykułować, Pani mnie już poczęstowała stanowczym tekstem "kart chipowych nie akceptujemy, czy ma Pan jakąkolwiek kartę bez chipa?"

Michał

Data: 2010-08-30 19:53:03
Autor: monter.FM
W dniu 2010-08-30 16:25, Marcin Wasilewski pisze:

[...]

Chipa można zakleić - najlepiej cienkim kawałkiem samoprzylepnego papieru, jakąś resztą naklejki. Kiedyś jeden gość pokazał mi ten myk na mojej karcie, kiedy bankomat EuroNetu nie chciał mi wydać kasy. Po zaklejeniu chipa myślał dłuższą chwilę, aż w końcu zrealizował transakcję :-)

--
http://monter.FM
Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...

Data: 2010-08-30 21:36:04
Autor: Michal
W dniu 30.08.2010 10:27, J.F. pisze:

[...]

Na 100% nie jest to ten problem, bo karta Aliora ma odblokowany PIN offline. Zresztą- GW odkrywa Amerykę, poraz setny zresztą... Problem znany od conajmniej dwóch lat... zresztą formalnie winni są angole, którzy nie potrafią poprawnie skonfigurować terminala, bo zablokowany PIN offline (czyli pozostawienie 0 na liczniku prób PINu) jest zgodny ze specyfikacją EMV i terminal powinien realizować po prostu scenariusz łączenia z bankiem celem autoryzacji oraz uruchomienia skryptu (jeśli bank taki skrypt przesyła).

W Jeffsie KIEDYŚ działały karty chipowe, później te same karty przestały działać. Magia? Nie, po prostu zepsuty terminal którego nie chce się obsłudze zgłosić Polcardowi przez 1,5 roku. Mając- zgodnie z wypowiedzią kelnerki- conajmniej kilkanaście tego typu problemów dziennie (!)

A kelnerke ewentualnie pouczyc zeby przeciagnela karte przez szczeline
zamiast wsadzac chipa .. czy tak sie juz nie da ?

Da się, tylko że to nic nie daje, poza tym nie będę się kopać z koniem i błagać na kolanach- gdyby jeszcze to był pierwszy problem tego typu w tym miejscu a kelnerka wyrażała chęć współpracy...

Michał

"Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz