Nie bójmy się patriotyzmu! Jankesi nie wstydza sie patriotyzmu.

Data: 2011-01-25 20:05:24
Autor: obserwator
Nie bójmy się patriotyzmu! Jankesi nie wstydza sie patriotyzmu.
Jeden z blogerow na salonie24, probuje pokazac roznice pomiedzy jankeskim i
polskim patriotyzmem. Pisze tez w soim tekscie o tym, jak posli patriotyzm
niczy GW-no z Czerskiej.

*Ostatnie dwa tygodnie spędziłem w USA. Jedną z rzeczy, która zrobiła na mnie
największe wrażenie była niesamowita duma narodowa Amerykanów. Na autobusach,
metrze, szkołach, a nawet zwykłych domach znajdowały się flagi. W Kapitolu
obejrzałem film pokazujący Kongres jako unikat na świecie. Bohaterowie
narodowi są w Stanach niezwykle honorowani , przykładowo Abraham Lincoln ma
swoją „świątynię” w Waszyngtonie. Niektóre rzeczy co prawda są mocno
przesadzone, aż absurdalne, ale i tak budziło to mój szacunek. Jak wróciłem do Polski miałem zaś przyjemność w Zakopanem oglądać Puchar
Świata w skokach narciarskich. Już kilka godzin przed zawodami całe miasto
było biało-czerwone, co chwila mijało się kibiców w biało-czerwonych
szalikach, czapkach, z flagami w rękach i umalowanymi policzkami w nasze
narodowe barwy. Wszyscy pozdrawialiśmy się trąbkami. Oczywiście największe
emocje udzielały się w czasie samego konkursu. Dopingowaliśmy wszystkich
zawodników, z każdego kraju, ale gdy skakali Polacy, to każdy wydmuchiwał z
płuc tyle powietrza ile się dało i jeszcze więcej. To było piękne
doświadczenie, niezależne od emocji sportowych.

Niestety tym co odróżnia nas od Amerykanów jest to, że nasza duma narodowa,
poczucie wspólnoty pojawia się tylko przy wyjątkowych okazjach – zawodach
sportowych, tragediach narodowych. Na co dzień, mimo pięknej tradycji,
znacznie bogatszej niż ta amerykańska, pełni jesteśmy poczucia niższości i
kompleksów względem innych narodów. Lubujemy się w cytowaniu wszelkiej krytyki
naszego kraju jaka pojawia się zagranicą, nawet jeśli bazuje ona na fałszywych
stereotypach, oraz w bezkrytycznym importowaniu wszystkich zagranicznych idei.
Powszechnie akceptujemy fakt, że nawet nie próbowaliśmy przejąć
najważniejszego śledztwa w historii Polski albo uczestniczyć w nim jako
równorzędny partner, po to by nie podpaść innemu krajowi.

Patriotyzm jest zaś określany jako coś obciachowego, zaściankowego,
demonicznego. Od razu w jego kontekście pojawiają się zarzuty o nacjonalizm,
nienawiść względem innych narodów.  Chyba najpełniejszą ilustracją takiego
sposobu myślenia był artykuł w „Gazecie Wyborczej”, który porównywał
patriotyzm do rasizmu. „Patriotyzm jest jak rasizm. Patriotyzm nie ma żadnego
uzasadnienia moralnego - jest zbędnym reliktem przeszłości, pozostałością po
czasach, gdy hordy plemienne wiodły wojny o terytorium, żywność i kobiety”
pisał Tomasz Żuradzki.[i]

http://zbigniew-kaliszuk.salon24.pl/272535,nie-bojmy-sie-patriotyzmu

Data: 2011-01-25 12:22:31
Autor: Tzva Adonai
Nie bójmy się patriotyzmu! Jankesi nie wstydza sie patriotyzmu.
obserwator napisał(a):

niesamowita duma narodowa Amerykanow

Amerykanie mają z czego być dumni - są światowym hipermocarstwem i
posiadają najpotężniejszą armię na planecie... Oprócz tego ich
gospodarka jest tak ogromna, że mogliby całkowicie odizolować się od
świata zewnętrznego i wyszłoby im to tylko na dobre... Intel, AMD,
Nvidia, Microsoft - to wszystko US....

A jaki powód do dumy narodowej mają Polacy?.. Wy głupie chuje nawet
własnych samochodów nie produkujecie.. Robicie za parobków kapitału
zagranicznego, większość waszych przedsiębiorstwo to 30 osobowe
firemki pakujące chińskie wyroby w polskojęzyczne opakowania, albo
świadczące miernej jakości usługi.. Jesteście pozbawieni własnych
marek, własnego przemysłu, a wasza armia zostałaby zmieciona przez
armię Ukrainy albo Tajlandii (http://www.globalfirepower.com/)... A
zarabiacie średnio 500 euro miesięcznie - tyle ile w Niemczech dostaje
Turek zasiłku na jedno dziecko...

Data: 2011-01-25 20:43:02
Autor: obserwator
Nie bójmy się patriotyzmu! Jankesi nie wstydza sie patriotyzmu.
Tzva Adonai <purpurwolf@runbox.com> napisał(a): A jaki powód do dumy narodowej mają Polacy?.. Wy głupie chuje nawet
armię Ukrainy albo Tajlandii (www.globalfirepower.com/)... A
zarabiacie średnio 500 euro miesięcznie - tyle ile w Niemczech dostaje
Turek zasiłku na jedno dziecko...

wez no sie uspokuj debilu i mi nie ublizaj. Polacy sa rozni. Jedni sa ch**mi i
ty do nich nalezysz, a inni nie sa.

To co piszesz to belkot, glupola ktory nie ma zupelnie pojecia o czym pisze.
To ty i tobie podobni sa winni sytauacji jaka mamy obecnie, bo nekalisci i
doprowadziliscie do zaszczucia Polskiego Prezydenta.
Czynny udzial brala w tym GW i postkomusze media ktorych jestes wytworem.

Probujesz sie kreowac na Zyda, ale Zydzi tak nie pluja na swoj kraj i na rodakow, to jak to ty robisz i tobie podobni rzekomo prozydowski glupki.

Data: 2011-01-25 12:55:02
Autor: Tzva Adonai
obserwator napisał(a):

doprowadziliscie do zaszczucia Polskiego Prezydenta.

Facet, kurwa... Teraz czy Polską będzie rządzić śp. prof. Lechkacz,
Romek Giertych z Rydzykiem, Tusk czy małpa na kiju, to i tak nie ma
większego znaczenia... Kraj bez własnego zaplecza przemysłowego,
pozbawiony niezależnej sfery własnościowej i klasy średniej, zdany na
łaskę spekulantów i posiadający armię słabszą od armii Tajlandii nie
ma przed sobą żadnej przyszłości.. To, że w ogóle jeszcze ten wasz
cyrk istnieje jest spowodowane tym, że ktoś musi utrzymywać ZUS przy
życiu.. Stąd pewnie teraz te nagłe pierdolenie o "patriotyzmie" obecne
w debacie publicznej od 5 lat, żeby nabierać młodych Polaków na
"miłość do ojczyzny" i zmuszać ich na zapierdalanie za 500 euro
miesięcznie, żeby takie jak ty dziady peerelowskie nie zdechły z
głodu...

Jedna Nokia stanowi filar na którym opiera się cała gospodarka
Finlandii... A wy ile macie takich przedsiębiorstw?.. W jakiej ty w
ogóle rzeczywistości żyjesz?... Myślisz, pojebie, że się Gazetą Polską
najesz?...

Data: 2011-01-25 21:03:43
Autor: obserwator
Nie bójmy się patriotyzmu! Jankesi nie wstydza sie patriotyzmu.
Tzva Adonai <purpurwolf@runbox.com> napisał(a): Facet, kurwa... Teraz czy Polską będzie rządzić śp. prof. Lechkacz,
[...]

Ty glupi po prostu jestes. Zamknij sobie gebe i sluchaj uwaznie co pisza
madrzejsi od ciebie Polacy. Ty nieudaczniku zyciowy nawet wlasnego zycia nie umiesz sobie ulozyc, wiec nie
wypowiadja sie na tak trudne tematy jak sprawy dotyczace Polski.

Wiecej z toba nie dyskutuje, bos alter ego prowokatora prosowieckiego boukuna.

Data: 2011-01-25 21:06:56
Autor: obserwator
ups; uspokoj

Data: 2011-01-25 21:26:03
Autor: u2
W dniu 2011-01-25 21:22, Tzva Adonai pisze:
Oprócz tego ich
gospodarka jest tak ogromna, że mogliby całkowicie odizolować się od
świata zewnętrznego i wyszłoby im to tylko na dobre

Gdyby tak mogli zrobić, to by dawno już tak zrobili.

A tymczasem ruscy wciągnęli ich w war on terror :)

Data: 2011-01-25 21:30:37
Autor: jadrys
[...]

Nareszcie zaczynasz patrzeć na siebie krytycznie. Brawo, tak trzymaj to może za kilka lat zaczniesz pluć na kapitalizm i twoich obecnych panów.

Data: 2011-01-25 12:33:20
Autor: Tzva Adonai
Nie bójmy się patriotyzmu! Jankesi nie wstydza sie patriotyzmu.
jadrys napisał(a):

 kapitalizm

A co ma do tego kapitalizm?.. USA to oaza kapitalizmu, Polska to
postpeerelowski koślawy twór....

Data: 2011-01-25 21:39:09
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-25 21:33, Tzva Adonai pisze:
jadrys napisał(a):

  kapitalizm
A co ma do tego kapitalizm?.. USA to oaza kapitalizmu, Polska to
postpeerelowski koślawy twór....

Wszystko. Całe zło tego świata to kapitalizm. Zapewniam was, wielbiciele gospodarki rynkowej że życie bez pogoni za pieniądzem jest dużo piękniejsze. A USA tak cię fascynuje? Jedź kiedy na południe stanów to zobaczysz jak tam ludzie żyją.

Data: 2011-01-25 12:49:56
Autor: Hans Kloss
On 25 Sty, 21:39, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Jedź kiedy na południe stanów to
zobaczysz jak tam ludzie żyją.

 Opowiedz o tym. Moja była żona mieszka na takim właśnie
najpołudniowszym południu, mój syn też mieszkał tam przez lat kilka.
Opowiedz koniecznie jak tam jest, trochę rozrywki na grupie nie
zaszkodzi.
J-23

Data: 2011-01-25 22:08:47
Autor: jadrys
W dniu 2011-01-25 21:49, Hans Kloss pisze:
[...]

Mogę ci tylko opowiedzieć co widziałem przejeżdżając, W tych większych miastach już jest lepiej.  Ale przejeżdżając poprzez mniejsze miejscowosci widać tylko sterty przerdzawiałego złomu, opuszczone zakłady pracy i całą masę aut z kłębami spalin za sobą. Te auta pamiętają chyba 50-te lata. No i pełno tam murzynów w podartych ubraniach, też chyba pamiętających lata 50-te.

Data: 2011-01-25 21:16:30
Autor: obserwator
jadrys <andrzej203@op.pl> napisał(a):
[...]

napisz tez dlaczego, ci biedni Murzyni nie wyjada z USA, tylko tak uparcie w
tej biedzie trawja. Moze to takie jankeskie bokunstwo jest, ktore czeka az im sie da na zarcie z kieszeni tych co potrafia pracowac?

Data: 2011-01-25 20:50:41
Autor: obserwator
[...]

 zlem kapitalizmu jest np.to, ze dal debilom internet do reki i teraz, lataja
z brzytwami po sieci i pieprza jak potluczeni.

Za komuny siedzialbyc grzecznie i moczyl nogi w wodzie sola na starosc, a nie
grasowal po necie i pisal jak sklerotyk. --

Data: 2011-01-25 20:56:40
Autor: obserwator
Nie bójmy się patriotyzmu! Jankesi nie wstydza sie patriotyzmu.
jadrys <andrzej203@op.pl> napisał(a):  A USA tak cię fascynuje? Jedź kiedy na południe stanów to
zobaczysz jak tam ludzie żyją.

no wlasnie, tego zdania nie zauwazylem.

Opowiadaj jak tam jest - ja tez chce wiedziec.

Pewnie to nieprawda, ze Polacy ktorzy pracowali fizycznie, maja np. na
Florydzie wlasne domy lub apartamenty, do ktorych bedac na emeryturze,
wyjezdzaja kiedy na polnocy zaczyna sie zima. Pewnie klamia i zmyslaja.

Data: 2011-01-26 09:44:51
Autor: Tomek

Użytkownik "Tzva Adonai" <purpurwolf@runbox.com> napisał w wiadomości news:d07f9c2b-37c3-4062-bad1-9c14995097c6i18g2000yqn.googlegroups.com...
obserwator napisał(a):

[...]

Mam Windows. Na pudełku napisane - Made in Ireland.
Mam kartę Nvidii - z Tajwanu.
iPhona - z Chin...
Wszystko amerykańskie... :-)

Masz rację - liczy sie myśl techniczna. Ale przy kosztach prdukcji w USA po zamknięciu ich rynku poszliby szybko z torbami. Pracowaliby za np. 500 USD miesięcznie?
Tomek

Data: 2011-01-29 18:09:02
Autor: D. J. MC Donald Musk

obserwator napisał(a):

[...]

za to wasza armia nie umie sobie poradzic z dzieciakami rzucajacymi kamieniami w czolgi...

Data: 2011-01-26 09:42:39
Autor: Tomek

Użytkownik " obserwator" <darz_bor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ihnae4$9hr$1inews.gazeta.pl...
Jeden z blogerow na salonie24, probuje pokazac roznice pomiedzy jankeskim i
polskim patriotyzmem. Pisze tez w soim tekscie o tym, jak posli patriotyzm
niczy GW-no z Czerskiej.

A kto to mówił o "budzącym się demonie patriotyzmu"? :-)
Tomek

Data: 2011-01-29 18:07:22
Autor: D. J. MC Donald Musk
[...]

sposobu myślenia był artykuł w &#8222;Gazecie Wyborczej&#8221;, który porównywał
patriotyzm do rasizmu. &#8222;Patriotyzm jest jak rasizm. Patriotyzm nie ma żadnego
uzasadnienia moralnego - jest zbędnym reliktem przeszłości, pozostałością po
czasach, gdy hordy plemienne wiodły wojny o terytorium, żywność i kobiety&#8221;
pisał Tomasz Żuradzki.[i]

typowy komunistyczny tekst jak na Gzete Wyborcza przystalo.
Gazetqa dla komuchow, ot co..

Data: 2011-01-29 18:03:53
Autor: obserwator
D. J. MC Donald Musk <kaszalot@zyrandol.pll.lot> napisał(a):
> [...]
> pisał Tomasz Żuradzki.[i]

typowy komunistyczny tekst jak na Gzete Wyborcza przystalo.

Dokladnie. Korzystajac z okazji, ze wygrzebales ten wazny tekst, poprawie
zdanie ktore zamiescilem we wstepie do tego posta:

*Jeden z blogerow na salonie24, probuje pokazac roznice pomiedzy jankeskim  i polskim patriotyzmem. Pisze tez w swoim tekscie o tym, jak POLSKI  patriotyzm niszczy GW-no z
Czerskiej (prztaczajac haniebny tekst Tomasza Żuradzkiego).*

Zachowal sie jeszcze link do tego tekstu gownianego lajdaka (chociaz chciano
go wykasowac w sieci), ale nie ma niestety zdjecia tej falszywej geby w sieci:

http://wyborcza.pl/1,76842,4393674.html

--

Nie bójmy się patriotyzmu! Jankesi nie wstydza sie patriotyzmu.