Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Nie było lotniska zapasowego

Nie było lotniska zapasowego

Data: 2010-08-24 15:15:38
Autor: u2
Nie było lotniska zapasowego
... czyli prawda zawsze wypływa, nie inaczej jest w przypadku zamachu
smoleńskiego :

http://www.bibula.com/?p=26152

"Z treści nieujawnionych dotąd zeznań naocznego świadka katastrofy w
Smoleńsku, do których dotarł “Dziennik Gazeta Prawna”, wynika iż nie
było przygotowanego planu awaryjnego lądowania prezydenckiego samolotu.
Wszystko dlatego, że oficer Federalnej Służby Ochrony tuż przed
katastrofą Tu-154 przekonywał polskich dyplomatów, że samolot odleci na
zapasowe lotnisko.

Dariusz Górczyński, były naczelnik w departamencie spraw wschodnich
polskiego MSZ, 5 kwietnia przyjechał do Smoleńska i Katynia, by
dopilnować przygotowań do oficjalnej wizyty premiera Donalda Tuska i
wizyty delegacji Lecha Kaczyńskiego. Podczas przesłuchania przyznał
prokuratorom, że podczas rekonesansu nie sprawdzał lotniska w Smoleńsku
przed wizytą prezydenta.

Górczyński opowiedział o wydarzeniach z lotniska tuż przed katastrofą,
gdy w specjalnym namiocie czekał na przylot prezydenta z
przedstawicielami rosyjskiego rządu oraz z Pawłem Kozłowem – oficerem
Federalnej Służby Ochrony odpowiedzialnym za bezpieczeństwo Lecha
Kaczyńskiego. Rosyjski oficer, powołując się na kontrolerów lotu z
lotniska, utrzymywał do ostatniej chwili, że Tu-154M zostanie wysłany na
jedno z zapasowych lotnisk.

Ze stenogramów rozmów załogi z kontrolerami wiadomo jednak, że Rosjanie
nie rozkazali odlecieć na inne lotniska. Jedynie ostrzegli, że nie ma
warunków do lądowania. A polecenie odejścia padło sekundę przed katastrofą."

Data: 2010-08-24 06:29:49
Autor: DJ MC Donald Musk
Nie było lotniska zapasowego
On Aug 24, 3:15 pm, u2 <u...@o2.pl> wrote:
.. czyli prawda zawsze wypływa, nie inaczej jest w przypadku zamachu
smoleńskiego :

http://www.bibula.com/?p=26152

"Z treści nieujawnionych dotąd zeznań naocznego świadka katastrofy w
Smoleńsku, do których dotarł "Dziennik Gazeta Prawna", wynika iż nie
było przygotowanego planu awaryjnego lądowania prezydenckiego samolotu.
Wszystko dlatego, że oficer Federalnej Służby Ochrony tuż przed
katastrofą Tu-154 przekonywał polskich dyplomatów, że samolot odleci na
zapasowe lotnisko.

Dariusz Górczyński, były naczelnik w departamencie spraw wschodnich
polskiego MSZ, 5 kwietnia przyjechał do Smoleńska i Katynia, by
dopilnować przygotowań do oficjalnej wizyty premiera Donalda Tuska i
wizyty delegacji Lecha Kaczyńskiego. Podczas przesłuchania przyznał
prokuratorom, że podczas rekonesansu nie sprawdzał lotniska w Smoleńsku
przed wizytą prezydenta.

Górczyński opowiedział o wydarzeniach z lotniska tuż przed katastrofą,
gdy w specjalnym namiocie czekał na przylot prezydenta z
przedstawicielami rosyjskiego rządu oraz z Pawłem Kozłowem - oficerem
Federalnej Służby Ochrony odpowiedzialnym za bezpieczeństwo Lecha
Kaczyńskiego. Rosyjski oficer, powołując się na kontrolerów lotu z
lotniska, utrzymywał do ostatniej chwili, że Tu-154M zostanie wysłany na
jedno z zapasowych lotnisk.

Ze stenogramów rozmów załogi z kontrolerami wiadomo jednak, że Rosjanie
nie rozkazali odlecieć na inne lotniska. Jedynie ostrzegli, że nie ma
warunków do lądowania. A polecenie odejścia padło sekundę przed katastrofą."

Jesli "polecenie odejscia" padlo to znaczy, ze Paput klamie mowiac, ze
na takim lotnisku nie wydaje sie takich polecen!
Sprawa jasna - zamach przy udziale ruskich i polskich sluzb!
Czego to WSI nie zrobi by utorowac droge na najwyzszy urzad dla
swojego prezydenta!

Data: 2010-08-24 15:40:46
Autor: Bogdan Idzikowski
Nie było lotniska zapasowego

Użytkownik "DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> napisał w wiadomości news:5ede87a5-906b-477d-bc03-875da33f4bb1s9g2000yqd.googlegroups.com...
On Aug 24, 3:15 pm, u2 <u...@o2.pl> wrote:
.. czyli prawda zawsze wypływa, nie inaczej jest w przypadku zamachu
smoleńskiego :

http://www.bibula.com/?p=26152

"Z treści nieujawnionych dotąd zeznań naocznego świadka katastrofy w
Smoleńsku, do których dotarł "Dziennik Gazeta Prawna", wynika iż nie
było przygotowanego planu awaryjnego lądowania prezydenckiego samolotu.
Wszystko dlatego, że oficer Federalnej Służby Ochrony tuż przed
katastrofą Tu-154 przekonywał polskich dyplomatów, że samolot odleci na
zapasowe lotnisko.

Dariusz Górczyński, były naczelnik w departamencie spraw wschodnich
polskiego MSZ, 5 kwietnia przyjechał do Smoleńska i Katynia, by
dopilnować przygotowań do oficjalnej wizyty premiera Donalda Tuska i
wizyty delegacji Lecha Kaczyńskiego. Podczas przesłuchania przyznał
prokuratorom, że podczas rekonesansu nie sprawdzał lotniska w Smoleńsku
przed wizytą prezydenta.

Górczyński opowiedział o wydarzeniach z lotniska tuż przed katastrofą,
gdy w specjalnym namiocie czekał na przylot prezydenta z
przedstawicielami rosyjskiego rządu oraz z Pawłem Kozłowem - oficerem
Federalnej Służby Ochrony odpowiedzialnym za bezpieczeństwo Lecha
Kaczyńskiego. Rosyjski oficer, powołując się na kontrolerów lotu z
lotniska, utrzymywał do ostatniej chwili, że Tu-154M zostanie wysłany na
jedno z zapasowych lotnisk.

Ze stenogramów rozmów załogi z kontrolerami wiadomo jednak, że Rosjanie
nie rozkazali odlecieć na inne lotniska. Jedynie ostrzegli, że nie ma
warunków do lądowania. A polecenie odejścia padło sekundę przed katastrofą."

Jesli "polecenie odejscia" padlo to znaczy, ze Paput klamie mowiac, ze
na takim lotnisku nie wydaje sie takich polecen!
Sprawa jasna - zamach przy udziale ruskich i polskich sluzb!
Czego to WSI nie zrobi by utorowac droge na najwyzszy urzad dla
swojego prezydenta!

=======================================

Musk ci się lasuje. Czytasz bez zrozumienia.

Oto te słowa:
08:40:59        Odgłos zderzenia z drzewami.
08:41:00   2P   Kurwa mać!
08:41:00   TAWS   PULL UP, PULL

08:41:02   KRL   Odejście na drugi krąg!

08:41:02   A   Krzyk Kurwaaaaaa.....
08:41:05        KONIEC ZAPISU

2P - drugi pilot
TAWS - informacja głosowa TAWS
KRL - kontroler ruchu lotniczego
A - nieokreślony rozmówca

Data: 2010-08-24 15:48:40
Autor: u2
Nie było lotniska zapasowego
W dniu 2010-08-24 15:40, Bogdan Idzikowski pisze:
Musk ci się lasuje. Czytasz bez zrozumienia.


Sądzisz innych po sobie.

Data: 2010-08-24 19:50:21
Autor: jadrys
Nie było lotniska zapasowego
  W dniu 2010-08-24 15:40, Bogdan Idzikowski pisze:




Musk ci się lasuje. Czytasz bez zrozumienia.

Oto te słowa:
08:40:59        Odgłos zderzenia z drzewami.
08:41:00   2P   Kurwa mać!
08:41:00   TAWS   PULL UP, PULL

08:41:02   KRL   Odejście na drugi krąg!

08:41:02   A   Krzyk Kurwaaaaaa.....
08:41:05        KONIEC ZAPISU

2P - drugi pilot
TAWS - informacja głosowa TAWS
KRL - kontroler ruchu lotniczego
A - nieokreślony rozmówca



To raczej z twoim mózgiem jest coś nie w porządku.. Nikt przy zdrowych zmysłach nie daje wiary temu co kacap wygenerował w swoim laboratorium i podsunął nam pod nos jako autentyk.

--
Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2010-08-24 19:55:34
Autor: Bogdan Idzikowski
Nie było lotniska zapasowego

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i510p8$15a$1news.onet.pl...
 W dniu 2010-08-24 15:40, Bogdan Idzikowski pisze:




Musk ci się lasuje. Czytasz bez zrozumienia.

Oto te słowa:
08:40:59        Odgłos zderzenia z drzewami.
08:41:00   2P   Kurwa mać!
08:41:00   TAWS   PULL UP, PULL

08:41:02   KRL   Odejście na drugi krąg!

08:41:02   A   Krzyk Kurwaaaaaa.....
08:41:05        KONIEC ZAPISU

2P - drugi pilot
TAWS - informacja głosowa TAWS
KRL - kontroler ruchu lotniczego
A - nieokreślony rozmówca



To raczej z twoim mózgiem jest coś nie w porządku.. Nikt przy zdrowych zmysłach nie daje wiary temu co kacap wygenerował w swoim laboratorium i podsunął nam pod nos jako autentyk.



Twój fanatyzm i rusofobia wyłącza zdolność logicznego myślenia.


--
J. Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"
"Jak nie wyląduję(my), to mnie zabije(ją)"

Data: 2010-08-24 20:31:02
Autor: jadrys
Nie było lotniska zapasowego
  W dniu 2010-08-24 19:55, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i510p8$15a$1news.onet.pl...
 W dniu 2010-08-24 15:40, Bogdan Idzikowski pisze:




Musk ci się lasuje. Czytasz bez zrozumienia.

Oto te słowa:
08:40:59        Odgłos zderzenia z drzewami.
08:41:00   2P   Kurwa mać!
08:41:00   TAWS   PULL UP, PULL

08:41:02   KRL   Odejście na drugi krąg!

08:41:02   A   Krzyk Kurwaaaaaa.....
08:41:05        KONIEC ZAPISU

2P - drugi pilot
TAWS - informacja głosowa TAWS
KRL - kontroler ruchu lotniczego
A - nieokreślony rozmówca



To raczej z twoim mózgiem jest coś nie w porządku.. Nikt przy zdrowych zmysłach nie daje wiary temu co kacap wygenerował w swoim laboratorium i podsunął nam pod nos jako autentyk.



Twój fanatyzm i rusofobia wyłącza zdolność logicznego myślenia.



Daj spokój, lubię ruskich, wypiłem z nimi beczkę albo i więcej gorzały.. mam ich za braci Słowian.  Jednak nie cierpię jak ktoś próbuje mnie zrobić w przysłowiowego balona...  i starego wróbla nabrać na plewy.

--
Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2010-08-24 21:46:52
Autor: CeSaR
Nie było lotniska zapasowego
To raczej z twoim mózgiem jest coś nie w porządku.. Nikt przy zdrowych zmysłach nie daje wiary temu co kacap wygenerował w swoim laboratorium i podsunął nam pod nos jako autentyk.

A piloci tego drugiego cudu techniki, który lądował wcześniej z dziennikarzami?
Oni zeznają a oprócz tego są nagrani na czarnej skrzynce.
Ich ruscy tez zmanipulowali? Oni mówili o mgle

C

Data: 2010-08-24 22:22:44
Autor: jadrys
Nie było lotniska zapasowego
  W dniu 2010-08-24 21:46, CeSaR pisze:
To raczej z twoim mózgiem jest coś nie w porządku.. Nikt przy zdrowych
zmysłach nie daje wiary temu co kacap wygenerował w swoim laboratorium i
podsunął nam pod nos jako autentyk.
A piloci tego drugiego cudu techniki, który lądował wcześniej z
dziennikarzami?
Oni zeznają a oprócz tego są nagrani na czarnej skrzynce.
Ich ruscy tez zmanipulowali? Oni mówili o mgle

C

Ci piloci lądowali podczas dobrej widoczności. Mgła zaczęła gęstnieć na krótko przed przylotem TU-154 z Prezydentem. I rzecz carakterystyczna - zaraz po katastrofie zaczęła zanikać.
Z tego co się orientuję, to zapis w czarnych skrzynkach jest prowadzony tylko podczas lotu.

--
Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2010-08-24 22:39:55
Autor: Anatol
Nie było lotniska zapasowego

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i519n2$ss8$1news.onet.pl...

A piloci tego drugiego cudu techniki, który lądował wcześniej z
dziennikarzami?
Oni zeznają a oprócz tego są nagrani na czarnej skrzynce.
Ich ruscy tez zmanipulowali? Oni mówili o mgle

C

Ci piloci lądowali podczas dobrej widoczności.

Mgła była już wtedy, a lądowanie odbyło sie z naruszeniem zasad bezpieczeństwa obowiązujących w lotnictwie cywilnym :

http://www.wprost.pl/ar/197910/Pilot-Jaka-40-zlamal-przepisy-ladujac-w-Smolensku/


Anatol

Data: 2010-08-24 22:47:41
Autor: CeSaR
Nie było lotniska zapasowego
Ci piloci lądowali podczas dobrej widoczności.

Załóżmy że nie przy dobrej a przy lepszej niż później TU. Ale generalnie racja.

Mgła zaczęła gęstnieć na krótko przed przylotem TU-154 z Prezydentem. I rzecz carakterystyczna - zaraz po katastrofie zaczęła zanikać.

Oni rozmawiali z TU będąc juz na ziemi. I meldowali coś o jakiejś "piźdz...e" :-) mówiąc o warunkach atmosferycznych.
I później te zeznania powtórzyli. No i jest to nagrane na skrzynce TU. Nie chcemi się już szukać o której dokładnie to było.
Czyli pilot z TU wiedział w co leci, jak dolecił na miejscei zobaczył, że to prawda to powinien dupę w troki zbierać i lecieć gdziekolwiek indziej.

Z tego co się orientuję, to zapis w czarnych skrzynkach jest prowadzony tylko podczas lotu.

No tak. A gdzieś napisałem jakoś inaczej? Chyba nie albo coś pokonfabulowałem. Ale raczej nie.

C

Data: 2010-08-25 08:47:11
Autor: Bogdan Idzikowski
Nie było lotniska zapasowego

Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:i51b3a$13a$1news.onet.pl...
Ci piloci lądowali podczas dobrej widoczności.

Załóżmy że nie przy dobrej a przy lepszej niż później TU. Ale generalnie racja.

Mgła zaczęła gęstnieć na krótko przed przylotem TU-154 z Prezydentem. I rzecz carakterystyczna - zaraz po katastrofie zaczęła zanikać.

Oni rozmawiali z TU będąc juz na ziemi. I meldowali coś o jakiejś "piźdz...e" :-) mówiąc o warunkach atmosferycznych.
I później te zeznania powtórzyli. No i jest to nagrane na skrzynce TU. Nie chcemi się już szukać o której dokładnie to było.
Czyli pilot z TU wiedział w co leci, jak dolecił na miejscei zobaczył, że to prawda to powinien dupę w troki zbierać i lecieć gdziekolwiek indziej.

Z tego co się orientuję, to zapis w czarnych skrzynkach jest prowadzony tylko podczas lotu.

No tak. A gdzieś napisałem jakoś inaczej? Chyba nie albo coś pokonfabulowałem. Ale raczej nie.

Tu ten zapis:

08:24:49   044   No witamy Ciebie serdecznie. Wiesz co, ogólnie rzecz biorąc, to pizda tutaj jest. Widać jakieś 400 metrów około i na nasz gust podstawy są poniżej 50 metrów, grubo.
08:24:51   KRL   Temperatura plus 2, ciśnienie 7-45, 7-4-5, warunków do lądowania nie ma.
08:25:01   KBC   Dziękuję, no jeśli można to spróbujemy podejścia, ale jeśli nie, nie będzie pogody, to odejdziemy na drugi krąg.
08:25:04   2P   A wyście wylądowali już?
08:25:05   044   No, nam się udało tak w ostatniej chwili wylądować. No, natomiast powiem szczerze, że możecie spróbować, jak najbardziej. Dwa APM-y są, bramkę zrobili, tak, że możecie spróbować, ale... Jeżeli wam się nie uda za drugim razem, to proponuję wam lecieć na przykład do Moskwy, albo gdzieś.
08:25:12   KRL   1-0-1, po próbnym podejściu wystarczy wam paliwa na zapasowe?
08:25:18   KBC   Wystarczy.

Mając blisko setkę pasażerów na pokładzie powinni sp...ać na zapasowe lotnisko bez żadnej dyskusji .



--
J. Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"
"Jak nie wyląduję(my), to mnie zabije(ją)"

Data: 2010-08-25 04:19:20
Autor: DJ MC Donald Musk
Nie było lotniska zapasowego
On Aug 25, 8:47 am, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@sz.home.pl> wrote:
Użytkownik "CeSaR" <ad...@mail.com> napisał w wiadomościnews:i51b3a$13a$1news.onet.pl...



>> Ci piloci lądowali podczas dobrej widoczności.

> Załóżmy że nie przy dobrej a przy lepszej niż później TU. Ale generalnie
> racja.

>>Mgła zaczęła gęstnieć na krótko przed przylotem TU-154 z Prezydentem. I
>>rzecz carakterystyczna - zaraz po katastrofie zaczęła zanikać.

> Oni rozmawiali z TU będąc juz na ziemi. I meldowali coś o jakiejś
> "piźdz...e" :-) mówiąc o warunkach atmosferycznych.
> I później te zeznania powtórzyli. No i jest to nagrane na skrzynce TU. Nie
> chcemi się już szukać o której dokładnie to było.
> Czyli pilot z TU wiedział w co leci, jak dolecił na miejscei zobaczył, że
> to prawda to powinien dupę w troki zbierać i lecieć gdziekolwiek indziej.

>> Z tego co się orientuję, to zapis w czarnych skrzynkach jest prowadzony
>> tylko podczas lotu.

> No tak. A gdzieś napisałem jakoś inaczej? Chyba nie albo coś
> pokonfabulowałem. Ale raczej nie.

Tu ten zapis:

08:24:49   044   No witamy Ciebie serdecznie. Wiesz co, ogólnie rzecz
biorąc, to pizda tutaj jest. Widać jakieś 400 metrów około i na nasz gust
podstawy są poniżej 50 metrów, grubo.
08:24:51   KRL   Temperatura plus 2, ciśnienie 7-45, 7-4-5, warunków do
lądowania nie ma.
08:25:01   KBC   Dziękuję, no jeśli można to spróbujemy podejścia, ale jeśli
nie, nie będzie pogody, to odejdziemy na drugi krąg.
08:25:04   2P   A wyście wylądowali już?
08:25:05   044   No, nam się udało tak w ostatniej chwili wylądować. No,
natomiast powiem szczerze, że możecie spróbować, jak najbardziej. Dwa APM-y
są, bramkę zrobili, tak, że możecie spróbować, ale... Jeżeli wam się nie uda
za drugim razem, to proponuję wam lecieć na przykład do Moskwy, albo gdzieś.
08:25:12   KRL   1-0-1, po próbnym podejściu wystarczy wam paliwa na
zapasowe?
08:25:18   KBC   Wystarczy.

Mając blisko setkę pasażerów na pokładzie powinni sp...ać na zapasowe
lotnisko bez żadnej dyskusji .

--
J. Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"
"Jak nie wyląduję(my), to mnie zabije(ją)"

Przeciez pilot powiedzial wyraznie
08:25:05   044   No, nam się udało tak w ostatniej chwili wylądować. No,
natomiast powiem szczerze, że możecie spróbować, jak najbardziej. Dwa APM-y
są, bramkę zrobili, tak, że możecie spróbować, ale... Jeżeli wam się nie uda
za drugim razem, to proponuję wam lecieć na przykład do Moskwy, albo gdzieś.

Data: 2010-08-25 14:36:49
Autor: Bogdan Idzikowski
Nie było lotniska zapasowego

Użytkownik "DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> napisał w wiadomości news:5a78fbad-7137-422a-b609-1dc29172a113t20g2000yqa.googlegroups.com...

Przeciez pilot powiedzial wyraznie
08:25:05   044   No, nam się udało tak w ostatniej chwili wylądować. No,
natomiast powiem szczerze, że możecie spróbować, jak najbardziej. Dwa APM-y
są, bramkę zrobili, tak, że możecie spróbować, ale... Jeżeli wam się nie uda
za drugim razem, to proponuję wam lecieć na przykład do Moskwy, albo gdzieś.

Normalnie, za takie słowa pilot powinien być pozbawiony licencji na zawsze.
Tutaj nie ma coś się udać lub nie. Są procedury, które zostaly złamane przez obu pilotów. Tu jest życie pasażerów i ono jest najważniejsze, a nie pokazanie jak debeściaki lądują.


--
J. Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"
"Jak nie wyląduję(my), to mnie zabije(ją)"

Data: 2010-08-25 14:51:26
Autor: konserwator
Nie było lotniska zapasowego

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4c750e64$1news.home.net.pl...

Użytkownik "DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> napisał w wiadomości news:5a78fbad-7137-422a-b609-1dc29172a113t20g2000yqa.googlegroups.com...

Przeciez pilot powiedzial wyraznie
08:25:05   044   No, nam się udało tak w ostatniej chwili wylądować. No,
natomiast powiem szczerze, że możecie spróbować, jak najbardziej. Dwa APM-y
są, bramkę zrobili, tak, że możecie spróbować, ale... Jeżeli wam się nie uda
za drugim razem, to proponuję wam lecieć na przykład do Moskwy, albo gdzieś.

Normalnie, za takie słowa pilot powinien być pozbawiony licencji na zawsze.

?
a za co?
Po to ma radio by sie wlasnie komunikowac i pytac o warunki pogodowe.



Tutaj nie ma coś się udać lub nie.

?
oni mieli wykonac podejscie - jesli nie bedzie widocznosci mieli odejsc na 2 krag, jesli za 2 razem by nie bylo widocznosci (bo byc moze by sie mgla rozwiala) mieli odleciec na zapasowe. Gdzie tu sa jakies bledy?

Są procedury, które zostaly złamane przez
obu pilotów.

Wymien te procedury zamiast klapac szczeka...

Tu jest życie pasażerów i ono jest najważniejsze, a nie
pokazanie jak debeściaki lądują.

Piloci niemal zawsze woza pasazerow i co z tego?
Tak, jak kierowca autobusu wozi pasazerow. Jak zacznie padac deszcz to autobus ma sie zatrzymac "bo zrobilo sie slisko"?
- nie -decyzje podejmuje kierowca/pilot

wymien JEDNA procedure, ktora zlamal pilot. Nie krec! -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2010-08-25 14:54:51
Autor: Bogdan Idzikowski
Nie było lotniska zapasowego

Użytkownik "konserwator" <iratmor@gmail.com> napisał w wiadomości news:i533nu$2k1v$1adenine.netfront.net...

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4c750e64$1news.home.net.pl...

Użytkownik "DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> napisał w wiadomości news:5a78fbad-7137-422a-b609-1dc29172a113t20g2000yqa.googlegroups.com...

Przeciez pilot powiedzial wyraznie
08:25:05   044   No, nam się udało tak w ostatniej chwili wylądować. No,
natomiast powiem szczerze, że możecie spróbować, jak najbardziej. Dwa APM-y
są, bramkę zrobili, tak, że możecie spróbować, ale... Jeżeli wam się nie uda
za drugim razem, to proponuję wam lecieć na przykład do Moskwy, albo gdzieś.

Normalnie, za takie słowa pilot powinien być pozbawiony licencji na zawsze.

?
a za co?
Po to ma radio by sie wlasnie komunikowac i pytac o warunki pogodowe.



Tutaj nie ma coś się udać lub nie.

?
oni mieli wykonac podejscie - jesli nie bedzie widocznosci mieli odejsc na 2 krag, jesli za 2 razem by nie bylo widocznosci (bo byc moze by sie mgla rozwiala) mieli odleciec na zapasowe. Gdzie tu sa jakies bledy?

Są procedury, które zostaly złamane przez
obu pilotów.

Wymien te procedury zamiast klapac szczeka...

Tu jest życie pasażerów i ono jest najważniejsze, a nie
pokazanie jak debeściaki lądują.

Piloci niemal zawsze woza pasazerow i co z tego?
Tak, jak kierowca autobusu wozi pasazerow. Jak zacznie padac deszcz to autobus ma sie zatrzymac "bo zrobilo sie slisko"?
- nie -decyzje podejmuje kierowca/pilot

wymien JEDNA procedure, ktora zlamal pilot. Nie krec!

Widoczność

Data: 2010-08-25 06:03:40
Autor: D.J.MC Donald Musk
Nie było lotniska zapasowego
On Aug 25, 2:54 pm, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@sz.home.pl> wrote:
Użytkownik "konserwator" <irat...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:i533nu$2k1v$1adenine.netfront.net...





> Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogda...@sz.home.pl> napisał w wiadomości
>news:4c750e64$1news.home.net.pl...

>> Użytkownik "DJ MC Donald Musk" <irat...@gmail.com> napisał w wiadomości
>>news:5a78fbad-7137-422a-b609-1dc29172a113t20g2000yqa.googlegroups.com....

>> Przeciez pilot powiedzial wyraznie
>>> 08:25:05   044   No, nam się udało tak w ostatniej chwili wylądować. No,
>>> natomiast powiem szczerze, że możecie spróbować, jak najbardziej. Dwa
>>> APM-y
>>> są, bramkę zrobili, tak, że możecie spróbować, ale... Jeżeli wam się nie
>>> uda
>>> za drugim razem, to proponuję wam lecieć na przykład do Moskwy, albo
>>> gdzieś.

>> Normalnie, za takie słowa pilot powinien być pozbawiony licencji na
>> zawsze.

> ?
> a za co?
> Po to ma radio by sie wlasnie komunikowac i pytac o warunki pogodowe.

>> Tutaj nie ma coś się udać lub nie.

> ?
> oni mieli wykonac podejscie - jesli nie bedzie widocznosci mieli odejsc na
> 2 krag, jesli za 2 razem by nie bylo widocznosci (bo byc moze by sie mgla
> rozwiala) mieli odleciec na zapasowe. Gdzie tu sa jakies bledy?

> Są procedury, które zostaly złamane przez
>> obu pilotów.

> Wymien te procedury zamiast klapac szczeka...

> Tu jest życie pasażerów i ono jest najważniejsze, a nie
>> pokazanie jak debeściaki lądują.

> Piloci niemal zawsze woza pasazerow i co z tego?
> Tak, jak kierowca autobusu wozi pasazerow. Jak zacznie padac deszcz to
> autobus ma sie zatrzymac "bo zrobilo sie slisko"?
> - nie -decyzje podejmuje kierowca/pilot

> wymien JEDNA procedure, ktora zlamal pilot. Nie krec!

Widoczność

wymien JEDNA procedure, ktora zlamal pilot. Nie krec!

Data: 2010-08-25 14:56:57
Autor: Bogdan Idzikowski
Nie było lotniska zapasowego

Użytkownik "konserwator" <iratmor@gmail.com> napisał w wiadomości news:i533nu$2k1v$1adenine.netfront.net...
Piloci niemal zawsze woza pasazerow i co z tego?
Tak, jak kierowca autobusu wozi pasazerow. Jak zacznie padac deszcz to autobus ma sie zatrzymac "bo zrobilo sie slisko"?
- nie -decyzje podejmuje kierowca/pilot

Samolot to nie autobus.
Autobus może jechać wolno dostosowując prędkość do warunków.
Samolot nie może lecieć wolno i nisko.

Data: 2010-08-25 06:04:56
Autor: D.J.MC Donald Musk
Nie było lotniska zapasowego
On Aug 25, 2:56 pm, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@sz.home.pl> wrote:
Użytkownik "konserwator" <irat...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:i533nu$2k1v$1adenine.netfront.net...

> Piloci niemal zawsze woza pasazerow i co z tego?
> Tak, jak kierowca autobusu wozi pasazerow. Jak zacznie padac deszcz to
> autobus ma sie zatrzymac "bo zrobilo sie slisko"?
> - nie -decyzje podejmuje kierowca/pilot

Samolot to nie autobus.

a ptak to nie krowa...
szczesliwy kto kocha rymowane slowa...

Autobus może jechać wolno dostosowując prędkość do warunków..
Samolot nie może lecieć wolno i nisko.

a co to ma do rzeczy?
mieli wykonac kolo i zorientowac sie co do widocznosci - zwykla
procedura w tym wypadku...

Data: 2010-08-25 08:49:53
Autor: u2
Nie było lotniska zapasowego
W dniu 2010-08-25 08:47, Bogdan Idzikowski pisze:
08:25:12   KRL   1-0-1, po próbnym podejściu wystarczy wam paliwa na
zapasowe?
08:25:18   KBC   Wystarczy.

Mając blisko setkę pasażerów na pokładzie powinni sp...ać na zapasowe
lotnisko bez żadnej dyskusji


Czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją mocną stroną.

Kontroler z wieży wyraźnie mówi o próbnym podejściu, więc wpuszcza
pilotów w kanał.

Data: 2010-08-25 08:51:52
Autor: u2
Nie było lotniska zapasowego
W dniu 2010-08-25 08:49, u2 pisze:
W dniu 2010-08-25 08:47, Bogdan Idzikowski pisze:
08:25:12   KRL   1-0-1, po próbnym podejściu wystarczy wam paliwa na
zapasowe?
08:25:18   KBC   Wystarczy.

Mając blisko setkę pasażerów na pokładzie powinni sp...ać na zapasowe
lotnisko bez żadnej dyskusji


Czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją mocną stroną.

Kontroler z wieży wyraźnie mówi o próbnym podejściu, więc wpuszcza
pilotów w kanał.


No i nadal nie wiadomo jakie to zapasowe lotnisko miało być.

Data: 2010-08-25 08:58:25
Autor: CeSaR
Nie było lotniska zapasowego
Czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją mocną stroną.

:-))

Kontroler z wieży wyraźnie mówi o próbnym podejściu, więc wpuszcza
pilotów w kanał.

Próbne podejście z odliczaniem do 20m? :-))
Nieźle :-))
Daj już spokój, pls.

C

Data: 2010-08-25 09:00:20
Autor: u2
Nie było lotniska zapasowego
W dniu 2010-08-25 08:58, CeSaR pisze:

Kontroler z wieÂży wyraÂźnie mĂłwi o prĂłbnym podejÂściu, wiĂŞc wpuszcza
pilotĂłw w kanaÂł.

PrĂłbne podejÂście z odliczaniem do 20m? :-))
NieÂźle :-))
Daj juÂż spokĂłj, pls.

Rozumiem, że cenisz sobie fałszywy spokój, ja wolę prawdę.

Data: 2010-08-25 13:07:45
Autor: CeSaR
Nie było lotniska zapasowego
Rozumiem, że cenisz sobie fałszywy spokój, ja wolę prawdę.

Cenię sobie spokój na pewno bardziej niż sensację wykopywaną na siłę.
Do tego w obliczu tragedii.

C

Data: 2010-08-24 16:43:36
Autor: CeSaR
Nie było lotniska zapasowego
Ze stenogramów rozmów załogi z kontrolerami wiadomo jednak, że Rosjanie
nie rozkazali odlecieć na inne lotniska. Jedynie ostrzegli, że nie ma
warunków do lądowania.

Jedynie!!!!!!!!!!!!! Nie ma warunków do lądowania!!!!!!!!!!! Ale poza tym wszystko OK :-)
ROTFL!!!!!!!!

A zapasowego lotniska nie było bo co? Asfalt z pasów pozwijali? Ten samolot mógł wrócić choćby do Mińska co mu zresztą proponowano o ile dobrze pamiętam.  I na dowolne inne lotnisko w okolicy, na którym były warunki pogodowe lepsze niż w Smoleńsku.

C

Data: 2010-08-24 16:45:27
Autor: u2
Nie było lotniska zapasowego
W dniu 2010-08-24 16:43, CeSaR pisze:
Ze stenogramĂłw rozmĂłw zaÂłogi z kontrolerami wiadomo jednak, Âże Rosjanie
nie rozkazali odlecieĂŚ na inne lotniska. Jedynie ostrzegli, Âże nie ma
warunkĂłw do lÂądowania.
Jedynie!!!!!!!!!!!!!

Jedynie na sekundy przed katastrofą, tumanie.

Pełobanda czyli złodzieje nie grzeszą inteligencją :)

Data: 2010-08-24 21:40:03
Autor: CeSaR
Nie było lotniska zapasowego
Jedynie na sekundy przed katastrofą, tumanie.

Poczytaj stenogramy z kokpitu. I jeśli nie masz argumentów to nie używaj inwektyw.
Okazujesz słabość. Miotasz się :-)

C

Data: 2010-08-24 17:00:11
Autor: cyc
Nie było lotniska zapasowego

Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:i50lok$2d6$1news.onet.pl...
Ze stenogramów rozmów załogi z kontrolerami wiadomo jednak, że Rosjanie
nie rozkazali odlecieć na inne lotniska. Jedynie ostrzegli, że nie ma
warunków do lądowania.

Jedynie!!!!!!!!!!!!! Nie ma warunków do lądowania!!!!!!!!!!! Ale poza tym wszystko OK :-)
ROTFL!!!!!!!!

A zapasowego lotniska nie było bo co? Asfalt z pasów pozwijali? Ten samolot mógł wrócić choćby do Mińska co mu zresztą proponowano o ile dobrze pamiętam.  I na dowolne inne lotnisko w okolicy, na którym były warunki pogodowe lepsze niż w Smoleńsku.

C


"Ten samolot moglby " ....niejedno , gdyby czlowiek nim dysponujacy byl normalny i nie wyzywal pilotow od tchorzy wtedy , kiedy staraja sie unikac niepotrzebnego ryzyka .


cyc

Data: 2010-08-24 18:29:42
Autor: Anatol
Nie było lotniska zapasowego

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4c73c604$0$22815$65785112news.neostrada.pl...

Ze stenogramów rozmów załogi z kontrolerami wiadomo jednak, że Rosjanie
nie rozkazali odlecieć na inne lotniska. Jedynie ostrzegli, że nie ma
warunków do lądowania. A polecenie odejścia padło sekundę przed katastrofą."

Kontroler lotu kazał być gotowym do odejścia na poziomie 100m, system TAWS zaczął wydawać polecenie odejścia ("pull up") na poziomie 100 m 21 sekund przed katastrofą, a zarĂłwno gen. Błasik jak i nawigator oczytali na głos wysokość 100m (a potem coraz niĹźsze poziomy aĹź do 20m) , ktĂłra wcześniej była potwierdzona przez kapitana jako poziom odejścia, II pilot - najprawdopodbniej zniecierpliwiony brakiem reakcji kapitana - dał polecenie odejścia na poziomie  80m - 13 sekund przed katastrofą. Do rozpoczęcia automatycznego manewru odejścia wystarczyło wciśnięcie jednego przycisku "uchod" , jednakĹźe taki manewr rozpoczęto dopiero poniĹźej poziomu 20 m gdy maszyna ścinała juĹź pierwsze drzewka.

Na lotnisku był stary radar wojskowy RSP-6 o bardzo małej dokładności (w najlepszym przypadku błąd wynosił to ok. 30 m wysokości a do tego dochodzi opóźnienie w odświeĹźaniu pomiaru oraz względne róşnice w poziomie gruntu w danej lokalizacji samolotu) dlatego  na tak wyposaĹźonych lotniskach wysokość odczytuje i podaje kontroli pilot. Kontroler lotu skarĹźył się Ĺźe od pewnego momentu pilot przestał podawać te pomiary. Najprawdopodobniej  załoga świadoma ograniczeń technicznych kontroli przestała podawać te pomiary Ĺźeby kontrola nie miała pretekstu  do wydania polecenia odejścia na II krąg. Takie polecenie zostało zapewne wydane dopiero jak maszyna znikła z ekranu radaru po obniĹźeniu poziomu lotu w dolince poniĹźej poziomu pasa lotniska.

Podobny ale nowocześniejszy model  RSP-7 :

http://museum.radioscanner.ru/avionika/aviomuzejs/rsp_7/rsp_7.html


7 minut przed katastrofą inzynier pokładowy podał, że w zbiornikach jest 12 t paliwa - przy całkowitej pojemności 40t i zasięgu Tu-154M = 6600 km ( http://www.samoloty.pl/index.php/rosja-zsrr-hobby-574/tupolev-tu-154-hobby-709 ) powinno to wystarczyć na 1980 km podczas gdy odległość ze Smoleńska do Warszawy w lini prostej to ok. 800 km a do Moskwy ok. 360km. Wystarczyła tylko decyzja o wybraniu jakiegolwiek lotniska cywilnego w promieniu 1500 km.


Anatol

Data: 2010-08-24 18:40:53
Autor: Bogdan Idzikowski
Nie było lotniska zapasowego

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:i50s1p$lq2$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4c73c604$0$22815$65785112news.neostrada.pl...

Ze stenogramów rozmów załogi z kontrolerami wiadomo jednak, że Rosjanie
nie rozkazali odlecieć na inne lotniska. Jedynie ostrzegli, że nie ma
warunków do lądowania. A polecenie odejścia padło sekundę przed katastrofą."

Kontroler lotu kazał być gotowym do odejścia na poziomie 100m, system TAWS zaczął wydawać polecenie odejścia ("pull up") na poziomie 100 m 21 sekund przed katastrofą, a zarĂłwno gen. Błasik jak i nawigator oczytali na głos wysokość 100m (a potem coraz niĹźsze poziomy aĹź do 20m) , ktĂłra wcześniej była potwierdzona przez kapitana jako poziom odejścia, II pilot - najprawdopodbniej zniecierpliwiony brakiem reakcji kapitana - dał polecenie odejścia na poziomie  80m - 13 sekund przed katastrofą. Do rozpoczęcia automatycznego manewru odejścia wystarczyło wciśnięcie jednego przycisku "uchod" , jednakĹźe taki manewr rozpoczęto dopiero poniĹźej poziomu 20 m gdy maszyna ścinała juĹź pierwsze drzewka.

Na lotnisku był stary radar wojskowy RSP-6 o bardzo małej dokładności (w najlepszym przypadku błąd wynosił to ok. 30 m wysokości a do tego dochodzi opóźnienie w odświeĹźaniu pomiaru oraz względne róşnice w poziomie gruntu w danej lokalizacji samolotu) dlatego  na tak wyposaĹźonych lotniskach wysokość odczytuje i podaje kontroli pilot. Kontroler lotu skarĹźył się Ĺźe od pewnego momentu pilot przestał podawać te pomiary. Najprawdopodobniej załoga świadoma ograniczeń technicznych kontroli przestała podawać te pomiary Ĺźeby kontrola nie miała pretekstu  do wydania polecenia odejścia na II krąg. Takie polecenie zostało zapewne wydane dopiero jak maszyna znikła z ekranu radaru po obniĹźeniu poziomu lotu w dolince poniĹźej poziomu pasa lotniska.

Podobny ale nowocześniejszy model  RSP-7 :

http://museum.radioscanner.ru/avionika/aviomuzejs/rsp_7/rsp_7.html


7 minut przed katastrofą inzynier pokładowy podał, że w zbiornikach jest 12 t paliwa - przy całkowitej pojemności 40t i zasięgu Tu-154M = 6600 km ( http://www.samoloty.pl/index.php/rosja-zsrr-hobby-574/tupolev-tu-154-hobby-709 ) powinno to wystarczyć na 1980 km podczas gdy odległość ze Smoleńska do Warszawy w lini prostej to ok. 800 km a do Moskwy ok. 360km. Wystarczyła tylko decyzja o wybraniu jakiegolwiek lotniska cywilnego w promieniu 1500 km.


Anatol

Ponieważ Presydent nie zdążyłby z żadnym wypadku zdążyć na imprezę wydał polecenie lądowania.

Kapitan samolotu TU-154M nie miał prawa nawet czynić prób oceny i podchodzenia do lądowania z uwagi na warunki widoczności i stan techniczny lotniska, zaliczany do prymitywnych dla samolotów wojskowych, a nie dla potężnych samolotów pasażerskich. Kontrola lotów ostrzegała pilota o warunkach wykluczających lądowanie i rekomendowała lotniska zapasowe. Cała reszta przyczyn pośrednich po wystąpieniu tej głównej zasadniczej przyczyny jest nieistotna, gdyż żadna z nich by nie nastąpiła gdyby pilot zachował się zgodnie z polskim prawem, albowiem wszystkie przyczyny poboczne były niesamodzielne i zależne od przyczyny głównej. I nie ma co tu dalej filozofować ino wyciągnąć wnioski na przyszłość coby wkrótce nie rozbił się kolejny polski samolot z identycznych przyczyn jakimi są ordynarne, bezczelne łamanie polskiego prawa lotniczego.


--
J. Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"
"Jak nie wyląduję(my), to mnie zabije(ją)"

Data: 2010-08-24 20:01:42
Autor: u2
Nie było lotniska zapasowego
W dniu 2010-08-24 18:29, Anatol pisze:
Kontroler lotu skarżył się że od pewnego momentu pilot przestał podawać
te pomiary. Najprawdopodobniej  załoga świadoma ograniczeń technicznych
kontroli przestała podawać te pomiary żeby kontrola nie miała pretekstu do wydania polecenia odejścia na II krąg. Takie polecenie zostało
zapewne wydane dopiero jak maszyna znikła z ekranu radaru po obniżeniu
poziomu lotu w dolince poniżej poziomu pasa lotniska.


Kiedy się skarżył i komu ? Czy przesłuchano w końcu tego kontrolera ?

Nie było lotniska zapasowego

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona