"Nie byłem wtedy posłem". Trzaskowski znowu mija się z prawdą ws. obniżenia wieku emerytalnego

Data: 2020-06-22 11:52:35
Autor: Lord Donald
"Nie byłem wtedy posłem". Trzaskowski znowu mija się z prawdą ws. obniżenia wieku emerytalnego
  "Nie byłem wtedy posłem". Trzaskowski znowu mija się z prawdą ws. obniżenia wieku emerytalnego

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2020 17:44
- Jasno chcę powiedzieć, że jeżeli zostanę prezydentem Rzeczpospolitej, to zawetuję każdą ustawę, która będzie chciała podnieść wiek emerytalny - mówił Rafał Trzaskowski. Kiedy natomiast przypomniano mu, że cztery lata temu głosował przeciw obniżeniu wieku emerytalnego, odpowiedział: "nie byłem wtedy posłem".

  Jasno chcę powiedzieć, że jeżeli zostanę prezydentem Rzeczpospolitej, to zawetuję każdą ustawę, która będzie chciała podnieść wiek emerytalny - mówił Rafał Trzaskowski.

Internauci natychmiast przypomnieli głosowanie z listopada 2016, kiedy jeszcze jako poseł na Sejm VIII kadencji głosował przeciw projektowi Andrzeja Dudy zakładającemu obniżenie wieku emerytalnego. Wcześniej, w 2015 r., był za odrzuceniem w pierwszym czytaniu projektu obniżającego wiek emerytalny.

Zmiana stanowiska

Podczas sobotniej konwencji na Mazurach temat wrócił jak bumerang. - Pytanie dotyczy wieku emerytalnego. Wczoraj pan prezydent mówił, że zawetuje każdą ustawę, która będzie zakładała podwyższenie wieku emerytalnego. Jeden z internautów przypomina, że cztery lata głosował pan przeciwko obniżeniu tego wieku. Jakie jest więc stanowisko? - dopytywała dziennikarka. - Ja cztery lata temu nie byłem posłem - odrzekł Trzaskowski. Przekonywał, że "dziś trzeba się wsłuchać w to, co mówią obywatele".

https://twitter.com/Dan_Liszkiewicz/status/1274342541614333952

Rafał Trzaskowski w 2015 roku wystartował w wyborach parlamentarnych, jako lider listy wyborczej PO w okręgu krakowskim. Otrzymał 47 080 głosów, uzyskując tym samym mandat posła na Sejm VIII kadencji. W listopadzie 2017 został przedstawiony jako wspólny kandydat Platformy Obywatelskiej i partii Nowoczesna na prezydenta Warszawy w wyborach samorządowych w 2018. W głosowaniu z października 2018 zwyciężył w I turze, zdobywając 56,67 proc. poparcia (505 187 głosów). W związku z wyborem na urząd prezydenta miasta, wygasł jego mandat poselski.

Po interwencji Sławomira Nitrasa, Trzaskowski wrócił do mikrofonu i zmienił zdanie stwierdzając, że głosowania w sprawie obniżenia wieku emerytalnego wówczas nie było. - Pan poseł mi zwrócił uwagę, że cztery lata temu oczywiście byłem posłem, natomiast nie przypominam sobie, żebyśmy głosowali nad podniesieniem wieku emerytalnego - powiedział Trzaskowski.

Polityk PO głosował wówczas przeciw projektowi obniżającemu wiek emerytalny, czyli za utrzymaniem podwyższonego wcześniej przez PO wieku emerytalnego.

https://www.polskieradio24.pl/5/1222/Artykul/2535850,Nie-bylem-wtedy-poslem-Trzaskowski-znowu-mija-sie%c2%a0z-prawda-ws-obnizenia-wieku-emerytalnego?fbclid=IwAR1Mz_oFDHjTYeL0uOr5hGL586SK7D6xVSW4hEpKyRLiPCwzKdzvkqvafpk

Data: 2020-07-01 03:40:42
Autor: Jacek Bialy
"Nie byłem wtedy posłem". Trzaskowski znowu mija się z prawdą ws. obniżenia wieku emerytalnego
Gdy zostanie prezydentem Polski, to powie, że nie był prezydentem Warszawy?
A może dlatego startuje, żeby za wawkę nie beknąć? (taka ucieczka do przodu).

--
jb

Data: 2020-07-07 04:13:51
Autor: Jacek Bialy
"Nie byłem wtedy posłem". Trzaskowski znowu mija się z prawdą ws. obniżenia wieku emerytalnego
A przecież mógł powiedzieć wprost, że owszem był i głosował za wyższym wiekiem emerytalnym. Dostałby punkty przynajmniej od Konfederatów, a tak pokazał ile jest wart..

--
JB

"Nie byłem wtedy posłem". Trzaskowski znowu mija się z prawdą ws. obniżenia wieku emerytalnego