Nie by³o lotniska zapasowego

Data: 2010-08-24 06:29:49
Autor: DJ MC Donald Musk
Nie by³o lotniska zapasowego
On Aug 24, 3:15 pm, u2 <u...@o2.pl> wrote:
.. czyli prawda zawsze wyp³ywa, nie inaczej jest w przypadku zamachu
smoleñskiego :

http://www.bibula.com/?p=26152

"Z tre¶ci nieujawnionych dot±d zeznañ naocznego ¶wiadka katastrofy w
Smoleñsku, do których dotar³ "Dziennik Gazeta Prawna", wynika i¿ nie
by³o przygotowanego planu awaryjnego l±dowania prezydenckiego samolotu.
Wszystko dlatego, ¿e oficer Federalnej S³u¿by Ochrony tu¿ przed
katastrof± Tu-154 przekonywa³ polskich dyplomatów, ¿e samolot odleci na
zapasowe lotnisko.

Dariusz Górczyñski, by³y naczelnik w departamencie spraw wschodnich
polskiego MSZ, 5 kwietnia przyjecha³ do Smoleñska i Katynia, by
dopilnowaæ przygotowañ do oficjalnej wizyty premiera Donalda Tuska i
wizyty delegacji Lecha Kaczyñskiego. Podczas przes³uchania przyzna³
prokuratorom, ¿e podczas rekonesansu nie sprawdza³ lotniska w Smoleñsku
przed wizyt± prezydenta.

Górczyñski opowiedzia³ o wydarzeniach z lotniska tu¿ przed katastrof±,
gdy w specjalnym namiocie czeka³ na przylot prezydenta z
przedstawicielami rosyjskiego rz±du oraz z Paw³em Koz³owem - oficerem
Federalnej S³u¿by Ochrony odpowiedzialnym za bezpieczeñstwo Lecha
Kaczyñskiego. Rosyjski oficer, powo³uj±c siê na kontrolerów lotu z
lotniska, utrzymywa³ do ostatniej chwili, ¿e Tu-154M zostanie wys³any na
jedno z zapasowych lotnisk.

Ze stenogramów rozmów za³ogi z kontrolerami wiadomo jednak, ¿e Rosjanie
nie rozkazali odlecieæ na inne lotniska. Jedynie ostrzegli, ¿e nie ma
warunków do l±dowania. A polecenie odej¶cia pad³o sekundê przed katastrof±."

Jesli "polecenie odejscia" padlo to znaczy, ze Paput klamie mowiac, ze
na takim lotnisku nie wydaje sie takich polecen!
Sprawa jasna - zamach przy udziale ruskich i polskich sluzb!
Czego to WSI nie zrobi by utorowac droge na najwyzszy urzad dla
swojego prezydenta!

Data: 2010-08-24 15:40:46
Autor: Bogdan Idzikowski
Nie by³o lotniska zapasowego

U¿ytkownik "DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:5ede87a5-906b-477d-bc03-875da33f4bb1s9g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

=======================================

Musk ci siê lasuje. Czytasz bez zrozumienia.

Oto te s³owa:
08:40:59        Odg³os zderzenia z drzewami.
08:41:00   2P   Kurwa maæ!
08:41:00   TAWS   PULL UP, PULL

08:41:02   KRL   Odej¶cie na drugi kr±g!

08:41:02   A   Krzyk Kurwaaaaaa.....
08:41:05        KONIEC ZAPISU

2P - drugi pilot
TAWS - informacja g³osowa TAWS
KRL - kontroler ruchu lotniczego
A - nieokre¶lony rozmówca

Data: 2010-08-24 15:48:40
Autor: u2
Nie by³o lotniska zapasowego
Musk ci siê lasuje. Czytasz bez zrozumienia.

S±dzisz innych po sobie.

Data: 2010-08-24 19:50:21
Autor: jadrys
[...]

To raczej z twoim mózgiem jest co¶ nie w porz±dku.. Nikt przy zdrowych zmys³ach nie daje wiary temu co kacap wygenerowa³ w swoim laboratorium i podsun±³ nam pod nos jako autentyk.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-08-24 19:55:34
Autor: Bogdan Idzikowski
Nie by³o lotniska zapasowego

U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i510p8$15a$1news.onet.pl...

[...]

Twój fanatyzm i rusofobia wy³±cza zdolno¶æ logicznego my¶lenia.

--
J. Kaczyñski - "musimy uzyskaæ w³a¶ciw± odpowied¼"
"Jak nie wyl±dujê(my), to mnie zabije(j±)"

Data: 2010-08-24 20:31:02
Autor: jadrys
[...]

Daj spokój, lubiê ruskich, wypi³em z nimi beczkê albo i wiêcej gorza³y.. mam ich za braci S³owian.  Jednak nie cierpiê jak kto¶ próbuje mnie zrobiæ w przys³owiowego balona...  i starego wróbla nabraæ na plewy.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-08-24 21:46:52
Autor: CeSaR
Nie by³o lotniska zapasowego
To raczej z twoim mózgiem jest co¶ nie w porz±dku.. Nikt przy zdrowych zmys³ach nie daje wiary temu co kacap wygenerowa³ w swoim laboratorium i podsun±³ nam pod nos jako autentyk.

A piloci tego drugiego cudu techniki, który l±dowa³ wcze¶niej z dziennikarzami?
Oni zeznaj± a oprócz tego s± nagrani na czarnej skrzynce.
Ich ruscy tez zmanipulowali? Oni mówili o mgle

Data: 2010-08-24 22:22:44
Autor: jadrys
  W dniu 2010-08-24 21:46, CeSaR pisze:
[...]

Ci piloci l±dowali podczas dobrej widoczno¶ci. Mg³a zaczê³a gêstnieæ na krótko przed przylotem TU-154 z Prezydentem. I rzecz carakterystyczna - zaraz po katastrofie zaczê³a zanikaæ.
Z tego co siê orientujê, to zapis w czarnych skrzynkach jest prowadzony tylko podczas lotu.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-08-24 22:39:55
Autor: Anatol
Nie by³o lotniska zapasowego

U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i519n2$ss8$1news.onet.pl...

[...]

Mg³a by³a ju¿ wtedy, a l±dowanie odby³o sie z naruszeniem zasad bezpieczeñstwa obowi±zuj±cych w lotnictwie cywilnym :

http://www.wprost.pl/ar/197910/Pilot-Jaka-40-zlamal-przepisy-ladujac-w-Smolensku/

Anatol

Data: 2010-08-24 22:47:41
Autor: CeSaR
Nie by³o lotniska zapasowego
Ci piloci l±dowali podczas dobrej widoczno¶ci.

Za³ó¿my ¿e nie przy dobrej a przy lepszej ni¿ pó¼niej TU. Ale generalnie racja.

Mg³a zaczê³a gêstnieæ na krótko przed przylotem TU-154 z Prezydentem. I rzecz carakterystyczna - zaraz po katastrofie zaczê³a zanikaæ.

Oni rozmawiali z TU bêd±c juz na ziemi. I meldowali co¶ o jakiej¶ "pi¼dz...e" :-) mówi±c o warunkach atmosferycznych.
I pó¼niej te zeznania powtórzyli. No i jest to nagrane na skrzynce TU. Nie chcemi siê ju¿ szukaæ o której dok³adnie to by³o.
Czyli pilot z TU wiedzia³ w co leci, jak doleci³ na miejscei zobaczy³, ¿e to prawda to powinien dupê w troki zbieraæ i lecieæ gdziekolwiek indziej.

Z tego co siê orientujê, to zapis w czarnych skrzynkach jest prowadzony tylko podczas lotu.

No tak. A gdzie¶ napisa³em jako¶ inaczej? Chyba nie albo co¶ pokonfabulowa³em. Ale raczej nie.

Data: 2010-08-25 08:47:11
Autor: Bogdan Idzikowski
Nie by³o lotniska zapasowego

U¿ytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:i51b3a$13a$1news.onet.pl...
[...]

Tu ten zapis:

08:24:49   044   No witamy Ciebie serdecznie. Wiesz co, ogólnie rzecz bior±c, to pizda tutaj jest. Widaæ jakie¶ 400 metrów oko³o i na nasz gust podstawy s± poni¿ej 50 metrów, grubo.
08:24:51   KRL   Temperatura plus 2, ci¶nienie 7-45, 7-4-5, warunków do l±dowania nie ma.
08:25:01   KBC   Dziêkujê, no je¶li mo¿na to spróbujemy podej¶cia, ale je¶li nie, nie bêdzie pogody, to odejdziemy na drugi kr±g.
08:25:04   2P   A wy¶cie wyl±dowali ju¿?
08:25:05   044   No, nam siê uda³o tak w ostatniej chwili wyl±dowaæ. No, natomiast powiem szczerze, ¿e mo¿ecie spróbowaæ, jak najbardziej. Dwa APM-y s±, bramkê zrobili, tak, ¿e mo¿ecie spróbowaæ, ale... Je¿eli wam siê nie uda za drugim razem, to proponujê wam lecieæ na przyk³ad do Moskwy, albo gdzie¶.
08:25:12   KRL   1-0-1, po próbnym podej¶ciu wystarczy wam paliwa na zapasowe?
08:25:18   KBC   Wystarczy.

Maj±c blisko setkê pasa¿erów na pok³adzie powinni sp...aæ na zapasowe lotnisko bez ¿adnej dyskusji .

Data: 2010-08-25 04:19:20
Autor: DJ MC Donald Musk
On Aug 25, 8:47 am, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@sz.home.pl> wrote:
U¿ytkownik "CeSaR" <ad...@mail.com> napisa³ w wiadomo¶cinews:i51b3a$13a$1news.onet.pl...

> [...]

--
J. Kaczyñski - "musimy uzyskaæ w³a¶ciw± odpowied¼"
"Jak nie wyl±dujê(my), to mnie zabije(j±)"

Przeciez pilot powiedzial wyraznie

Data: 2010-08-25 14:36:49
Autor: Bogdan Idzikowski
Nie by³o lotniska zapasowego

U¿ytkownik "DJ MC Donald Musk" <iratmor@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:5a78fbad-7137-422a-b609-1dc29172a113t20g2000yqa.googlegroups.com...

[...]

Normalnie, za takie s³owa pilot powinien byæ pozbawiony licencji na zawsze.
Tutaj nie ma co¶ siê udaæ lub nie. S± procedury, które zostaly z³amane przez obu pilotów. Tu jest ¿ycie pasa¿erów i ono jest najwa¿niejsze, a nie pokazanie jak debe¶ciaki l±duj±.

Data: 2010-08-25 14:51:26
Autor: konserwator
Nie by³o lotniska zapasowego

U¿ytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c750e64$1news.home.net.pl...

[...]

?
a za co?
Po to ma radio by sie wlasnie komunikowac i pytac o warunki pogodowe.

Tutaj nie ma co¶ siê udaæ lub nie.

?
oni mieli wykonac podejscie - jesli nie bedzie widocznosci mieli odejsc na 2 krag, jesli za 2 razem by nie bylo widocznosci (bo byc moze by sie mgla rozwiala) mieli odleciec na zapasowe. Gdzie tu sa jakies bledy?

S± procedury, które zostaly z³amane przez
obu pilotów.

Wymien te procedury zamiast klapac szczeka...

Tu jest ¿ycie pasa¿erów i ono jest najwa¿niejsze, a nie
pokazanie jak debe¶ciaki l±duj±.

Piloci niemal zawsze woza pasazerow i co z tego?
Tak, jak kierowca autobusu wozi pasazerow. Jak zacznie padac deszcz to autobus ma sie zatrzymac "bo zrobilo sie slisko"?
- nie -decyzje podejmuje kierowca/pilot

wymien JEDNA procedure, ktora zlamal pilot. Nie krec! -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2010-08-25 14:54:51
Autor: Bogdan Idzikowski
Nie by³o lotniska zapasowego

U¿ytkownik "konserwator" <iratmor@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:i533nu$2k1v$1adenine.netfront.net...

[...]

Widoczno¶æ

Data: 2010-08-25 06:03:40
Autor: D.J.MC Donald Musk
U¿ytkownik "konserwator" <irat...@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶cinews:i533nu$2k1v$1adenine.netfront.net...

Data: 2010-08-25 14:56:57
Autor: Bogdan Idzikowski
[...]

Samolot to nie autobus.
Autobus mo¿e jechaæ wolno dostosowuj±c prêdko¶æ do warunków.
Samolot nie mo¿e lecieæ wolno i nisko.

Data: 2010-08-25 06:04:56
Autor: D.J.MC Donald Musk
On Aug 25, 2:56 pm, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@sz.home.pl> wrote:
> [...]

> Tak, jak kierowca autobusu wozi pasazerow. Jak zacznie padac deszcz to
> autobus ma sie zatrzymac "bo zrobilo sie slisko"?

a ptak to nie krowa...
szczesliwy kto kocha rymowane slowa...

Autobus mo¿e jechaæ wolno dostosowuj±c prêdko¶æ do warunków..
Samolot nie mo¿e lecieæ wolno i nisko.

a co to ma do rzeczy?
mieli wykonac kolo i zorientowac sie co do widocznosci - zwykla
procedura w tym wypadku...

Data: 2010-08-25 08:49:53
Autor: u2
[...]

Czytanie ze zrozumieniem nie jest twoj± mocn± stron±.

Kontroler z wie¿y wyra¼nie mówi o próbnym podej¶ciu, wiêc wpuszcza
pilotów w kana³.

Data: 2010-08-25 08:51:52
Autor: u2
W dniu 2010-08-25 08:49, u2 pisze:
[...]

No i nadal nie wiadomo jakie to zapasowe lotnisko mia³o byæ.

Data: 2010-08-25 08:58:25
Autor: CeSaR
Nie by³o lotniska zapasowego
Czytanie ze zrozumieniem nie jest twoj± mocn± stron±.

:-))

Kontroler z wie¿y wyra¼nie mówi o próbnym podej¶ciu, wiêc wpuszcza
pilotów w kana³.

Próbne podej¶cie z odliczaniem do 20m? :-))
Nie¼le :-))
Daj ju¿ spokój, pls.

Data: 2010-08-25 09:00:20
Autor: u2
Nie było lotniska zapasowego
W dniu 2010-08-25 08:58, CeSaR pisze:

[...]

Rozumiem, że cenisz sobie fałszywy spokój, ja wolę prawdę.

Data: 2010-08-25 13:07:45
Autor: CeSaR
Nie by³o lotniska zapasowego
Rozumiem, ¿e cenisz sobie fa³szywy spokój, ja wolê prawdê.

Ceniê sobie spokój na pewno bardziej ni¿ sensacjê wykopywan± na si³ê.
Do tego w obliczu tragedii.

Nie by³o lotniska zapasowego