Nie chcą lekcji katechizmu w szkole

Data: 2009-10-27 03:37:12
Autor: Grzegorz Z.
Nie chcą lekcji katechizmu w szkole
Uczniowie rezygnują z lekcji religii. W Małopolsce trudno jednak znaleźć
szkołę, która w zamian oferuje zajęcia z etyki, pisze "Dziennik Polski".

Jeszcze dwa lata temu w I LO w Krakowie na lekcje religii nie chodziło 16
uczniów, rok temu było ich już 20. W tym roku z tego przedmiotu
zrezygnowało aż 42 licealistów.

Religia i etyka są nieobowiązkowe. Uczeń może więc nie chodzić na żaden z
tych przedmiotów albo przesiedzieć ten czas w świetlicy lub w bibliotece,
albo iść do domu.

- Tak będzie, dopóki uczniowie będą mieli wybór: religia, etyka albo nic -
mówi Barbara Silberring, dyrektorka krakowskiego VI LO, w którym na lekcje
religii nie chodzi w tym roku aż 70 uczniów.

Szkoła mogłaby zorganizować dla nich zajęcia z etyki, bo ma nauczyciela z
odpowiednimi kwalifikacjami, ale zgłosił się zaledwie jeden chętny uczeń. http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Nie-chca-ani-religii-ani-etyki,wid,11631366,wiadomosc_prasa.html

Data: 2009-10-27 00:54:45
Autor: Antenka
Nie chcą lekcji katechizmu w szkole
Szkoła mogłaby zorganizować dla nich zajęcia z etyki, bo ma nauczyciela z
odpowiednimi kwalifikacjami, ale zgłosił się zaledwie jeden chętny uczeń.

Po filozofii marksistowsko-leninowskiej? Pewnie niejaka Magdalena
Środa we własnej osobie zgłosiła się, żeby prać im mózgi hehe

Antenka

Data: 2009-10-27 09:15:00
Autor: Konstanty Wycirowski

"Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:d077b6b0-ff9d-496b-a9f0-bcc542d0d5f1d21g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Stul pysk, bezmózgu!

Data: 2009-10-27 09:17:44
Autor: jerzyn

Użytkownik "Konstanty Wycirowski" <kucio@pucio.de> napisał w wiadomości news:hc6a69$c96$1news01.versatel.de...
Po filozofii marksistowsko-leninowskiej? Pewnie niejaka Magdalena
Środa we własnej osobie zgłosiła się, żeby prać im mózgi hehe

Antenka

Stul pysk, bezmózgu!
To jest filozofia i odpowiedz godna prawdziwego komunisty, "...religia opium dla mas ..."

Data: 2009-10-27 09:22:17
Autor: jadrys
jerzyn pisze:
[...]

Odezwał sie "mędrzec" który o komunistach tylko słyszał.

Data: 2009-10-27 09:48:48
Autor: jerzyn

Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hc6ajl$9o7$1news.onet.pl...

Odezwał sie "mędrzec" który o komunistach tylko słyszał.

Oj synku, przyznam ze znasz temat jeśli powiesz kiedy skończyłeś wyższe studia na WUML-u lub lepiej na Wyższej Szkole  Nauk Społecznych przy KC PZPR ,może nawet doktorat masz tych uczelni gdzie uczył się "kwiat" inteligencji partyjnej.

Data: 2009-10-27 10:18:52
Autor: jadrys
jerzyn pisze:
[...]

Mnie jerzyn życie nauczyło prawdy o komunizmie... A więc uważam że kwalifikacje mam większe niż absolwenci ww uczelni.

Data: 2009-10-27 10:29:43
Autor: jerzyn

Mnie jerzyn życie nauczyło prawdy o komunizmie... A więc uważam że
kwalifikacje mam większe niż absolwenci ww uczelni.

 Życie mnie nauczyło ze w komunizmie należało stać godzinami za śmierdzącym ochłapem i to jeszcze na kartki, życie nauczyło ze dostawało się papierosy
na kartki i wszystko trzeba było "załatwiać",cytryny i pomarańcze dostawało się w nagrodę na święta. W komunie takie rzeczy jak tutaj piszemy, to mogłeś sobie jedynie  w kiblu wyskrobać na ścianie i to po cichu, aby nikt nie usłyszał skrobania po ścianie.  Jak masz ciągoty do komuny to się spiesz, na Białorusi jeszcze cos się tam tli i może zdążysz.

Data: 2009-10-27 12:22:39
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 27 Oct 2009 10:29:43 +0100, jerzyn napisał(a):

[...]

Jasne, po cichu, na ścianie. Przypomnij sobie może to zagłuszanie komórek pielęgniarek. --

Data: 2009-10-27 19:06:37
Autor: jadrys
jerzyn pisze:
[...]

Przede wszystkim mam na myśli prawdziwy komunizm a nie to co panowało w Polsce.. Prawdziwi komuniści nie strzelają do robotników, nie mordują skrytobójczo księży i opozycjonistów.
Ale mimo to, i tak z wieloma rzeczami przesadzasz, choćby z tym śmierdzącym kiedyś  mięsem!  Chyba nie jadasz obecnego mięsa..
Podobnie jak cały  "chór " krytykantów  widzisz tylko lata kryzysu w PRL..
Od kiedy w PRL-u była zakazana wolność słowa? Rzadko wtedy bywałem w Polsce, ale to co widziałem i słyszałem wystarczy - ludzie w kolejkach, w tramwajach, na stadionach itd. wyrażali swoją opinię głośno i bez skrępowania - "pluli" na "czerwonych" dygnitarzy i cały ten panujący wtedy ustrój.. Czy był ktoś za to skazany? Znasz kogoś takiego?
Tak, mam ciągoty do komunizmu, albowiem jest to jedyny w miarę sprawiedliwy system. Na Białorusi jednak tego nie znajdziemy...

Data: 2009-10-27 14:08:28
Autor: J-23
On 27 Paź, 19:06, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
jerzyn pisze:

> [...]

Tak, mam ciągoty do komunizmu, albowiem jest to jedyny w miarę
sprawiedliwy system. Na Białorusi jednak tego nie znajdziemy...

Kto to "prawdziwy komunista w Polsce"?
Marceli Nowotko, Janek Krasicki, Boleslaw Bierut...
Bo tym rece splywaly ludzka krwia.

J-23 itede

Data: 2009-10-28 20:47:33
Autor: jadrys

jerzyn pisze:

[...]

Trochę nie na temat, mało wiem na temat prawdziwych komunistów w Polsce.. Z pewnością znaczna ich część została zgładzona przez ta pseudokomunistyczną hołotę która przyszła z "Armią Czerwoną" ze wschodu.. Bierutowskich metod akurat nie potępiam do końca - trwało wtedy w Polsce coś na kształt wojny domowej - reakcyjne podziemie też nie było bezbronne. I myślę również że  jest Twoim dużym nadużyciem  zarzut "splamienia rąk krwią"  skierowany pod adresem ww osób, wtedy były takie czasy - trwała walka, nie można było z niej  wyjść z czystymi rękami.

Data: 2009-10-27 09:43:56
Autor: Konstanty Wycirowski

"jerzyn" <dobieszczyn@poczta.fm> schrieb im Newsbeitrag news:hc691j$sn4$1news.interia.pl...

[...]

Won do bazin, jerzyn!
A a propo mas, druciara do mas się nie zalicza, tylko do moherów! Wam się tylko tak marzy, że katole to masy, bo zaliczacie do siebie wszystkich przymusowo ochrzczonych. Wprowadźcie chrzest w 21 roku życia, to zobaczymy ilu będzie katoli.

Data: 2009-10-27 10:19:50
Autor: jerzyn

Użytkownik "Konstanty Wycirowski" <kucio@pucio.de> napisał w wiadomości news:hc6bsh$csl$1news01.versatel.de...

[...]
Won to mamusi zapodaj !

Data: 2009-10-27 12:20:50
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 27 Oct 2009 00:54:45 -0700 (PDT), Antenka napisał(a):

Szkoła mogłaby zorganizować dla nich zajęcia z etyki, bo ma nauczyciela z
odpowiednimi kwalifikacjami

Po filozofii marksistowsko-leninowskiej?

Wg twoich wymagań wystarczyłoby przecież zatrudnić kogoś po fryzjerstwie. By pokazał jak prawdziwi patrioci powinni fachowo operować maszynką,
higienicznie strzygąc pałę na zero przed "akcją".

Data: 2009-10-27 01:24:16
Autor: J-23
On 27 Paź, 03:37, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Ja tez nie chce!

J-23 itede

PS. religie do kosciolow wroc nam panie

Data: 2009-10-27 09:43:58
Autor: CYC

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1kefk0cfxfurn$.nxfhe1x8byt4$.dlg40tude.net...
[...]

Religia w szkolach to najwieksze nieporozumienie polskiej oswiaty .
Juz sama nazwa resortu stoi w sprzecznosci z religia w szkole , ktora na domiar zlego robi dla siebie znacznie wiecej zla niz dobra , ze nie wspomne o stratach finansowych panstwa . Samo wynagrodzenie  katechetow kosztuje skarb panstwa znacznie ponad miliard zlotych rocznie a gdzie cala reszta ? jak np. obowiazkowy nauczycielski ( nie katechetow , tylko prawdziwych nauczycieli ) nadzor nad uczniami przy okazji koscielnych swiat , rekolekcji , czy innych uroczystosci ? , gdzie "pomoce naukowe" dla katechetow , ktore do tanich nie naleza ? , gdzie koszty zwiazane z utzrymaniem szkoly , ktore przeciez nalezy rozkladac rownomiernie na wszystkich uzytkownikow a wiec rowniez na kosciol , ktory ze szkol korzysta ? . Podejrzewam , choc tego pewien nie jestem , ze rowniez dziesiatki biskupi nadzorujacych katechetow oplacanych jest przez panstwo pensja conajmniej taka jaka pobieraja wojewodzcy kuratorzy szkolni . Nie wspomnialem o idacych w dziesiatki milionow , jak nie wiecej , kosztow wyksztalcenia katechetow cywilnych , czy za kursy pedagogiczne dla siostr .
Pewnie nie wszystkie elementy finansowania religii przez panstwo wymienilem a i tak  suma ta zblizy sie do ok. 2 mld zlotych rocznie .
Czy warto lozyc tyle na cos , co przynosi tak naprawde wiecej zlego niz dobrego ? .
Mlodziez zostaje przez religie w szkole odarta z poczucia sacrum w odniesieniu do niej , uczy sie lekcewazyc , prowadzacego religie ksiedza , siostre , katechetke , czesto ich wysmiewa po katach a potem robi to samo z kosciolem i tym czego kosciol naucza
Pozytywne skutki religii w postaci wychowania  mlodziezy sa zadne co widac golym okiem . Czy warto zatem placic tyle pieniedzy na cos , co jest zupelnie nieprzydatne ani panstwu , ani kosciolowi ani samej wierze ? ..Religii w szkolach nie bylo przez kiLkadziesiat lat w czasach komuny a przeciez jak podaja statystyki koscielne ponad 94 % Polakow w tym czasie bylo i  nadal jest katolikami !. Po co wiec  religia w szkole ?.

cyc

Data: 2009-10-27 10:33:40
Autor: Piotr
Dnia Tue, 27 Oct 2009 03:37:12 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

Jeszcze dwa lata temu w I LO w Krakowie na lekcje religii nie chodziło 16
uczniów, rok temu było ich już 20. W tym roku z tego przedmiotu
zrezygnowało aż 42 licealistów.

Postymp, drogi zgrzesiu, postymp.
Piotr

Data: 2009-10-27 12:24:49
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 27 Oct 2009 10:33:40 +0100, Piotr napisał(a):

[...]

Można wybierać, kto wierzy to chce i chodzi kto nie wierzy i chce nie
chodzi, prawda?

Wg ciebie powinien być przymus, jak na język rosyjski za komuny?

Data: 2009-10-27 13:29:02
Autor: Piotr
Dnia Tue, 27 Oct 2009 12:24:49 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

Można wybierać, kto wierzy to chce i chodzi kto nie wierzy i chce nie
chodzi, prawda?

Wg ciebie powinien być przymus, jak na język rosyjski za komuny?

Ja uważam, że dopóki człowiek nie zarabia na siebie, to o kierunkach jego
rozwoju decydują rodzice. Gdy się usamodzielni, niech wybiera sam bo wtedy
ma już po temu odpowiednią mentalność i narzędzia. Dawanie wolności bez
odpowiedzialności to taki fajny gadżet lewizny calego świata, który nic
dobrego nie rodzi. A lewizna go rodzaje wg maksymy cezara Augusta: Daję bo
nie moje.
Piotr

Data: 2009-10-27 13:38:31
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 27 Oct 2009 13:29:02 +0100, Piotr napisał(a):

[...]

Ale to ty tak uważasz. Przepisy są trochę inne. Wpisz w Google: "Ograniczona zdolność do czynności prawnych"

Data: 2009-10-27 13:52:26
Autor: Piotr
Dnia Tue, 27 Oct 2009 13:38:31 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

[...]

Znowu wyrywasz cytaty z mięsem, wekslu. I co mnie obchodzi twoja ograniczona zdolność? Pisałem ci, że lewizna daje co nie jej, czyli wolność bez odpowiedzialności
moim dzieciom, mnie każąc jednocześnie je utrzymywać.
Piotr

Data: 2009-10-27 14:00:23
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 27 Oct 2009 13:52:26 +0100, Piotr napisał(a):

[...]

Nie moja, tylko uczniów, którzy w pewnym wieku nie muszą już pytać rodziców
o zgodę czy mogą brać w szkole udział w nieobowiązkowych zajęciach.

Data: 2009-10-27 13:04:53
Autor: heÂŽsk
Nie chcą lekcji katechizmu w szkole
On Tue, 27 Oct 2009 03:37:12 +0100, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

Uczniowie rezygnują z lekcji religii. W Małopolsce trudno jednak znaleźć
szkołę, która w zamian oferuje zajęcia z etyki, pisze "Dziennik Polski".
  [...]

 martwi cie to grzesiuz? ty chcialbyc by eteyke prowadzili jacyc
 "kochajacy inaczej" ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2009-10-27 14:12:38
Autor: Grzegorz Z.

<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

[...]

To dziwne, TW. Nie mam was wpisanego w KF-ie (w ogóle od dłuższego czasu
tego nie używam) a jednak wasze posty muszę specjalnie wyszukiwać, bo
pojawiają się w czytniku od razu jako "przeczytane". Pewnie przez to wasze
"ÂŽ" 40tude Dialog was nie lubi.

Data: 2009-10-27 14:22:32
Autor: #heÂŽsk#
Nie chcą lekcji katechizmu w szkole
On Tue, 27 Oct 2009 14:12:38 +0100, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

>  martwi cie to grzesiuz? ty chcialbyc by eteyke prowadzili jacyc
>  "kochajacy inaczej" ?

To dziwne, TW.

  czy to nie dziwne grzesiuz,   jako komuszy synus masz dziwne sklonnosci ;o))

Nie mam was wpisanego w KF-ie (w ogóle od dłuższego czasu
tego nie używam) a jednak wasze posty muszę specjalnie wyszukiwać,

 jakze ci wspolczuje, tyle zadajesz sobie trudu...

bo pojawiają się w czytniku od razu jako "przeczytane".

 nie ustawaj grzesiuz w wyszukiwaniu, politbiuro wynagrodzi!

Pewnie przez to wasze

 dlaczego uzywasz liczby mnogiej ?

"ÂŽ" 40tude Dialog was nie lubi.

 jajkze mi przykro. to co z odpowiedzia na moje pytania ?

--

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Nie chcą lekcji katechizmu w szkole