Nie chcą wystawić faktury.

Data: 2013-06-19 04:43:42
Autor: Konfabulator
Nie chcą wystawić faktury.
Co ja, jako przedsiębiorca, mogę zrobić by zmusić inną firmę by wystawiła mi fakturę za świadczoną usługę?

Prosiłem już przez kontakt na gg, poprzez specjalny adres, który podaje przedsiębiorca i poprzez reklamację. Wszystko pozostało bez odpowiedzi. Jednak usługa, chodzi o hosting, działa cały czas i jestem z  niej zadowolony. W opiniach na internecie można przeczytać, że nie jestem jedyny.

Czy są jakieś przepisy, które mogą zmusić szanownego przedsiębiorcę, żeby przestał lecieć w kulki? Wolałbym uniknąć zgłoszenia ich do kontroli skarbowej, bo mnie w gruncie rzeczy interesuje wyłącznie faktura, a nie paraliżowanie mu biznesu, a obawiam się, że kontrola mogłaby to spowodować.

Data: 2013-06-19 16:28:11
Autor: m
Nie chcą wystawić faktury.
On 19.06.2013 13:43, Konfabulator wrote:
[...]

Możesz spróbować nie zapłacić do czasu otrzymania faktury?

Jeżeli nie - to w ostateczności możesz wystąpić (w ostateczności - sądownie) o odszkodowanie w związku z niewystawieniem faktury (a więc niemożnością odliczenia PITu i VATu), ale to dopiero jak się tego trochę uzbiera chyba.

p. m.

Data: 2013-06-19 09:09:01
Autor: Konfabulator
Nie chcą wystawić faktury.
Niestety zapłata była za rok z góry, poza tym sama usługa jest bez zastrzeżeń i rezygnować nie chcę. Problem tylko z fakturą. Mam potwierdzenie zapłaty poprzez ecard czy inne platnosci24, wiec za brak możliwości odliczenia też nie bardzo mogę ich pozwać. Wkurza mnie to, bo lubię idealny porządek w papierach, a ta jedna sprawa leży mi na stole od początku kwietnia.

Wiem, że od UKS dostali by karę, ale to nie zmienia faktu, że faktury nadal mogą nie wystawić i ukarać kolejny raz już za to ich nie mogą.

Czy to nie idiotyczna sytuacja, bez konstruktywnego rozwiązania w naszym prawie?

Data: 2013-06-19 20:44:14
Autor: RadoslawF
Nie chcą wystawić faktury.
Dnia 2013-06-19 18:09, Użytkownik Konfabulator napisał:

Czy to nie idiotyczna sytuacja, bez konstruktywnego rozwiązania w naszym prawie?

Czy są płatnikiem VATu, masz jakiś kwit z którego wynika że mają
obowiązek taką fakturę wystawić ?

Pozdrawiam

Data: 2013-06-19 12:33:07
Autor: Konfabulator
Nie chcą wystawić faktury.
" Czy są płatnikiem VATu, masz jakiś kwit z którego wynika że mają obowiązek taką fakturę wystawić ? "

Sami się tym chwalą. Jeszcze piszą, że wystawiają je natychmiast i żeby ich nie namawiać by robili inaczej.

Data: 2013-06-19 23:48:53
Autor: Gotfryd Smolik news
Nie chcą wystawić faktury.
On Wed, 19 Jun 2013, Konfabulator wrote:

" Czy są płatnikiem VATu, masz jakiś kwit z którego wynika że mają obowiązek taką fakturę wystawić ? "

Sami się tym chwalą. Jeszcze piszą, że wystawiają je natychmiast i żeby ich nie namawiać by robili inaczej.

  W sprawie formalnej:
  wystawiają != dostarczają
(albo jak kto woli operator <> to może sobie podmienić)

  AFAIR jedynym ustawowym przypadkiem obowiązku dostarczenia faktury
były usługi telekomunikacyjne (czyli mogłyby się łapać), nadal
jednak fakt że nie otrzymałeś f-ry nie dowodzi, że jej nie wystawili.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-20 00:40:55
Autor: hiki o!
Nie chcą wystawić faktury.
On 19.06.2013 23:48, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

były usługi telekomunikacyjne (en fakt czyli mogłyby się łapać), nadal
jednak fakt że nie otrzymałeś f-ry nie dowodzi, że jej nie wystawili.

Ale jak ją wystawili, to mogą już odtajnić ten fakt :D

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-06-20 15:27:10
Autor: Gotfryd Smolik news
Nie chcą wystawić faktury.
On Thu, 20 Jun 2013, hiki o! wrote:

On 19.06.2013 23:48, Gotfryd Smolik news wrote:
  wystawiają != dostarczają
[...]

Ale jak ją wystawili, to mogą już odtajnić ten fakt :D

  Mogą, mogą :) ale widać im się nie chce :)
(albo wręcz mogą być złośliwi)
  Sygnalizuję tylko (i nic więcej) że łatwo popełnić nadużycie,
zarzucając dostawcy coś, na co nie ma dowodów.
"Nie chce dostarczyć faktury" ewentualnie "nie odpowiada
na pytanie o fakturę" to jednak drastycznie inny przypadek
niż "nie wystawił faktury".
  Mam na myśli kontekst "nasyłania UKS" który był w wątku
poruszony.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-21 13:15:47
Autor: CPL
Nie chcą wystawić faktury.
Spróbuj wysłać poleconym za potwierdzeniem żądanie wystawienia f-vat w ciągu nieprzekraczalnego terminu np 3 dni i poinformuj, że w przypadku braku tejże f-ry powiadomisz o tym fakcie ich urząd skarbowy. Mają murowane trzepanko, a kary są słone. W moim wypadku na 2 takie wypadki w ostatnich latach skutkowało to wystawieniem f-ry i jeszcze przeprosinami, bo 'ktoś zawailł' albo system im padł i się nie dopatrzyli. Chodziło o duże sumy  - 13.000 i 7.000 zł

Data: 2013-06-19 22:47:32
Autor: m
Nie chcą wystawić faktury.
On 19.06.2013 18:09, Konfabulator wrote:
[...]

Co ma jedno (tj. potwierdzenie zapłaty) do drugiego (tj. do możliwości odliczenia/pozwania ich...)?

Przecież VATu nie możesz odliczyć na podstawie potwierdzenia e-cardu.

Jeżeli nie jesteś VATowcem i odliczysz sobie na podstawie potwierdzenia z ecardu, to co się tak upierasz przy fakturze?

p. m.

Data: 2013-06-19 22:53:07
Autor: hiki o!
Nie chcą wystawić faktury.
On 19.06.2013 22:47, m wrote:
[...]

zapytam, bo nie wiem, potwierdzenie z ecardu jest dokumentem ksiegowym?

Data: 2013-06-19 23:01:39
Autor: m
Nie chcą wystawić faktury.
On 19.06.2013 22:53, hiki o! wrote:
On 19.06.2013 22:47, m wrote:
[...]

Zasady odliczenia od PITu są mniej restrykcyjne, tj. zamiast faktury możesz w inny sposób udowodnić poniesienie kosztu (ryzykujesz że Ci to kontrola wyrzuci jeżeli będzie niewiarygodne).

W przypadku VAT jest ZTCP wymagana faktura VAT i tylko faktura VAT.

p. m.

Data: 2013-06-19 23:45:51
Autor: hiki o!
Nie chcą wystawić faktury.
On 19.06.2013 22:47, m wrote:
[...]

czyli brak ryzyka to "manie" dokumentu ksiegowego - faktury VAT lub rachunku. Teraz (juz dawno) rozumiem, dlaczego zakazali mi brania "bezimiennych" paragonĂłw, nawet fiskalnych, i nalegali, zebym wymienial je najlepiej na faktury... :)

Weszło mi to w taki anwyk, ze na czesc prywatnych zakupow biore faktury.

Ma to swoj plus, jak zgubie FV to ide po duplikat a potem zglaszam, ze sie cos popsulo... mikser albo coś innego.

W przypadku VAT jest ZTCP wymagana faktura VAT i tylko faktura VAT.

z tego co mi ksiegowa mowil a "no moze nie być FVAT ale wtedy nie bedziemy odliczać VAT" - czyli masz racje, jak chcesz odliczyc VAT to musi być FVAT a nie co innego.

Data: 2013-06-19 23:52:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Nie chcą wystawić faktury.
On Wed, 19 Jun 2013, Konfabulator wrote:

Niestety zapłata była za rok z góry, poza tym sama usługa jest bez zastrzeżeń i rezygnować nie chcę.

  Ale to możliwości żądania odszkodowania nie wyklucza.

pzdr, Gotfryd

Nie chcą wystawić faktury.