Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Nie chce zapalić po dłuĹźszy postoju bez prostownika

Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez prostownika

Data: 2011-10-23 20:24:23
Autor: Marcin N
Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez prostownika
Mam dziwny objaw.
Gdy motocykl postoi nieużywany ze dwa tygodnie - nie chce zapalić.
Rozrusznik ładnie kręci, choć słychać, że szybko słabnie.
Silnik jednak nie zapala. Kręcę jakieś 3-5 sek. Odczekam kilkanaście sekund, kręcę znowu - i nie zapala.

Podłączę prostownik choćby na minutę - i potem zapala "na dotyk".

Zgaduję, że to słaby akumulator, ale wymieniony był 2 lata temu.
Z tym, że skoro taki słaby - to czemu z łatwością kręci rozrusznikiem?

Data: 2011-10-23 19:34:16
Autor: AZ
Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez prostownika
On 2011-10-23, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Mam dziwny objaw.
Gdy motocykl postoi nieużywany ze dwa tygodnie - nie chce zapalić.
Rozrusznik ładnie kręci, choć słychać, że szybko słabnie.
Silnik jednak nie zapala. Kręcę jakieś 3-5 sek. Odczekam kilkanaście sekund, kręcę znowu - i nie zapala.

Podłączę prostownik choćby na minutę - i potem zapala "na dotyk".

Zgaduję, że to słaby akumulator, ale wymieniony był 2 lata temu.
Z tym, że skoro taki słaby - to czemu z łatwością kręci rozrusznikiem?

Jakis tam prund na krecenie jest ale nie ma prundu na iskre, aku do
wymiany.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-23 21:48:05
Autor: Alf/red/
Nie chce zapalić po dłuższy postoju b ez prostownika
On 2011-10-23 21:34, AZ wrote:
Jakis tam prund na krecenie jest ale nie ma prundu na iskre

To kręcenie potrzebuje mniej prundu niż iskra?

--
Alf/red/

Data: 2011-10-23 19:56:03
Autor: AZ
Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez prostownika
On 2011-10-23, Alf/red/ <alf_1110@aniolek.waw.pl> wrote:
Jakis tam prund na krecenie jest ale nie ma prundu na iskre

To kręcenie potrzebuje mniej prundu niż iskra?

Nie, krecenie zabiera caly prund i na iskre nie starcza. Tak samo jest w
moim KHI, kreci nawet zwawo ale nichuja nie zapali. Z pychu zapali nawet
jak ledwo jest prad na swiecenie 2 kontrolek. Tzn. prad jak prad,
podejrzewam, ze za mocno spada napiecie ktore jest istotne dla modulu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-23 22:05:55
Autor: nemon
Nie chce zapalić po dłuższy postoju b ez prostownika

Oczywiscie wiecej, pobiera duzo wiecej pradu i nie ma juz na zasilenie cewek.

Zeby uzmyslowic to wszystko bez wszelkich wzorow i wnikania w prawa fizyki zrob maly eksperyment:

Przy slabym aku (tak,zeby jeszcze krecil) wlacz swiatla i zakrec... i co ? Oczywiscie zakreci ale swiatla zgasly a przeciez swiatla potrzebuja mniej pradu.(moze byc tylko mala zaroweczka nie koniecznie wszystkie swiatla)

proste wytlumaczenie "na chlopski rozum" bez przytaczania wzorow.


Pozdro
Darek
busa k8


W dniu 2011-10-23 21:48, Alf/red/ pisze:
> On 2011-10-23 21:34, AZ wrote:
>> Jakis tam prund na krecenie jest ale nie ma prundu na iskre
>
> To kręcenie potrzebuje mniej prundu niż iskra?
>

Data: 2011-10-24 08:06:47
Autor: Roman Niewiarowski
Nie chce zapalić po dłuższy postoju b ez prostownika
W dniu 2011-10-23 21:48, Alf/red/ pisze:

To kręcenie potrzebuje mniej prundu niż iskra?

Nie, ale jesli duzo pradu idzie na krecenie to bardzo malo zostaje na iskre.

pozdr
newrom
PS. a co do akku to jesli obslugowy to warto sprawdzic poziom elektrolitu
--
RD07 - doĹźywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2011-10-23 20:52:24
Autor: Arbiter
Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez prostownika

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:j81m4n$mie$1news.onet.pl...

Gdy motocykl postoi nieużywany ze dwa tygodnie - nie chce zapalić.
Rozrusznik ładnie kręci, choć słychać, że szybko słabnie.

kymco?

Data: 2011-10-23 21:01:11
Autor: KJ Siła Słów
Nie chce zapalić po dłuższy postoju b ez prostownika
W dniu 2011-10-23 20:24, Marcin N pisze:
Mam dziwny objaw.

Masz zwykly objaw zjebanego akumulatora.

Z tym, że skoro taki słaby - to czemu z łatwością kręci rozrusznikiem?

Zebys mial zagadke?

Nie, zebym mogl odpisac:

Sprobuj odpalic w innej pozycji, w tym zawsze tkwi potencjal.

KJ

Data: 2011-10-23 21:18:06
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Nie chce zapalić po dłuższy postoju b ez prostownika
W dniu 2011-10-23 21:01, KJ Siła Słów pisze:

Mam dziwny objaw.
Masz zwykly objaw zjebanego akumulatora.

Otóż to ... Aku do wymiany. Po wymianie aku, sprawdzić, czy moto nie wciąga "na lewo" prądu (immo etc).

Z tym, że skoro taki słaby - to czemu z łatwością kręci
rozrusznikiem?
Sprobuj odpalic w innej pozycji, w tym zawsze tkwi potencjal.

Jaka powinna być prawidłowa pozycja wróbelka przed kontaktem ?

--
          Czas na odwaĹźne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

Data: 2011-10-23 21:53:51
Autor: Wojtek Sobociński
Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez cHJvc3Rvd25pa2E
Marcin N wrote:

Mam dziwny objaw.
Gdy motocykl postoi nieużywany ze dwa tygodnie - nie chce zapalić.
Rozrusznik ładnie kręci, choć słychać, że szybko słabnie.
Silnik jednak nie zapala. Kręcę jakieś 3-5 sek.

Jak wymęczę akumulator (np. przy ustawianiu świateł) to mam tak samo.
Zwróć uwagę, że niedoładowany/rozładowany kręci, jak to piszesz, ładnie.
A naładowany? Kręci bardzo ładnie :)

Data: 2011-10-23 22:32:07
Autor: morghul
Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez prostownika
Napięcie spada jak kręcisz rozrusznikiem i jest za niskie żeby pojawiła się wystarczająca iskra.
Trzymasz moto w grzanym miejscu zimą? Akumulatory nie lubią mrozu.

--

morghul
i rozrusznikiem?

Data: 2011-10-23 20:37:02
Autor: AZ
Nie chce zapaliĂŚ po dÂłuÂższy postoju bez prostownika
On 2011-10-23, morghul <morghul@tlen.pl> wrote:
NapiĂŞcie spada jak krĂŞcisz rozrusznikiem i jest za niskie Âżeby pojawiÂła siĂŞ wystarczajÂąca iskra.
Trzymasz moto w grzanym miejscu zimÂą? Akumulatory nie lubiÂą mrozu.

Mrozu nie lubia bardzo jak dlugo na nim stoja nie ruszane lub nie sa do
konca naladowane. Mam 3 letnie aku (chinskie jakies), 2 zimy na dworze i po 2 tygodniowym postoju pali bez najmniejszego problemu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-24 11:08:13
Autor: morghul
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika

Mrozu nie lubia bardzo jak dlugo na nim stoja nie ruszane lub nie sa do
konca naladowane. Mam 3 letnie aku (chinskie jakies), 2 zimy na dworze
i po 2 tygodniowym postoju pali bez najmniejszego problemu.

Dokładnie, jak niedoładowane albo rozładują się na mrozie to praktycznie zdychają odrazu i nawet ponowne naładowanie za wiele nie pomaga. Nie trzymają pojemności wtedy.

A do autora wątku, imho ewidentnie masz objawy padniętego aku. Miałem tak w Bandicie że kręcił żwawo ale nie palił, podpięcie na 30 minut pod prostownik i palił od strzała.

--

morghul

Data: 2011-10-24 11:55:31
Autor: Drzewo
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika

Użytkownik "morghul" <morghul@tlen.pl> napisał w wiadomości news:j839to$q63$1news.onet.pl...
Dokładnie, jak niedoładowane albo rozładują się na mrozie to praktycznie zdychają odrazu i nawet ponowne naładowanie za wiele nie pomaga. Nie trzymają pojemności wtedy.

Dokładnie. Mam jednak dobrą metode - włączam prostownik i jednocześnie zapalam pozycyjne. Wtedy poniekąd symuluje prawdziwe ładowanie podczas pracy silnika - jednocześnie oddaje i pobiera prąd. Dzięki temu nie ma zjawiska, że pokręci minute i pada.

Pozdrawiam,
Drzewo.
www.motoaukcje.eu

Data: 2011-10-24 12:07:59
Autor: Marcin \"bydle\" Szwarc
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
"Drzewo" <drzewo@o2.pl> wrote in message news:j83cm8$fri$1news2.ipartners.pl...

Dokładnie. Mam jednak dobrą metode - włączam prostownik i jednocześnie zapalam pozycyjne. Wtedy poniekąd symuluje prawdziwe ładowanie podczas pracy silnika - jednocześnie oddaje i pobiera prąd.

Ale w czym to pomaga? Lepiej laduje czy jak?
Pojemnosci akumulatora raczej sie nie zwiekszy bo w niskich temperaturach reakcje nie zachodza tak szybko.

bydle

Data: 2011-10-24 13:02:16
Autor: Drzewo
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika

Użytkownik "Marcin "bydle" Szwarc" <xuled.no@spam.o2.pl> napisał w wiadomości news:j83de2$41t$1inews.gazeta.pl...
Dokładnie. Mam jednak dobrą metode - włączam prostownik i jednocześnie zapalam pozycyjne. Wtedy poniekąd symuluje prawdziwe ładowanie podczas pracy silnika - jednocześnie oddaje i pobiera prąd.

Ale w czym to pomaga? Lepiej laduje czy jak?
Pojemnosci akumulatora raczej sie nie zwiekszy bo w niskich temperaturach reakcje nie zachodza tak szybko.

Pojemność oczywiście nie jest do zmiany, ale jak po zimie ładujesz akumulator to ładuje się błyskawicznie i prawie w ogóle nie trzyma prądu. Prostownik mikroprocesorowy wyłączy się po osiągnięciu pewnego napięcia(~12,5V), ale ma to gdzieś jaka jest gęstość elektrolitu. Za to jak włączysz odbiornik i ładujesz akumulator to nie dość, że po naładowaniu kręci o wiele szybciej to dodatkowo znacznie dłużej. Metoda przetestowana w tym roku :) Próbowałem pare razy odpalać moto i nic - akumulator padał już po minucie kręcenia. Po naładowaniu z pozycyjnymi zaczął kręcić jak szalony i dał rade z uruchomieniem silnika.

Pozdrawiam,
Drzewo.
www.motoaukcje.eu

Data: 2011-10-24 13:50:02
Autor: Jasio
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
Drzewo <drzewo@o2.pl> napisała rzekomo news:j83gje$i3q$1news2.ipartners.pl
Użytkownik "Marcin "bydle" Szwarc" <xuled.no@spam.o2.pl> napisał w wiadomości news:j83de2$41t$1inews.gazeta.pl...
Dokładnie. Mam jednak dobrą metode - włączam prostownik i jednocześnie zapalam pozycyjne. Wtedy poniekąd symuluje prawdziwe ładowanie podczas pracy silnika - jednocześnie oddaje i pobiera prąd.
Ale w czym to pomaga? Lepiej laduje czy jak?
Pojemnosci akumulatora raczej sie nie zwiekszy bo w niskich
temperaturach  reakcje nie zachodza tak szybko.
Pojemność oczywiście nie jest do zmiany, ale jak po zimie ładujesz akumulator to ładuje się błyskawicznie i prawie w ogóle nie trzyma prądu. Prostownik mikroprocesorowy wyłączy się po osiągnięciu pewnego napięcia(~12,5V), ale ma to gdzieś jaka jest gęstość elektrolitu. Za to

Te procesorowe prostowniki to wymagaja czasem sztuczek.

Jak kompletnie padl mi akumulator, tak, ze lidlopodobny prostownik nie chcial go ladowac, to polaczylem szeregowo* sprawny akumulator.
Wtedy zaczal ladowac ladnie oba, a po pol godzinki odlaczylem ten sprawny i juz nie bylo problemow - dociagnal go do konca.

*(+ do +, - do -) [myli mi sie ciagle, jak to jest szeregowo, a jak rownolegle]


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

Data: 2011-10-24 14:10:12
Autor: Roman Niewiarowski
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
W dniu 2011-10-24 13:50, Jasio pisze:

*(+ do +, - do -) [myli mi sie ciagle, jak to jest szeregowo, a jak
rownolegle]


to jest rownolegle, szeregowo to jest + do -

pozdr
newrom
PS. latwo se wyobrazic - ustawiasz akumulator w szereg i laczysz kabelkiem - wyjdzie + do - ":->
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2011-10-25 07:30:00
Autor: Jasio
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> napisała rzekomo
news:4ea5559f$0$5806$65785112news.neostrada.pl
W dniu 2011-10-24 13:50, Jasio pisze:
*(+ do +, - do -) [myli mi sie ciagle, jak to jest szeregowo, a jak
rownolegle]
to jest rownolegle, szeregowo to jest + do -
pozdr
newrom
PS. latwo se wyobrazic - ustawiasz akumulator w szereg i laczysz kabelkiem - wyjdzie + do - ":->

Przyznam ze smutkiem, ze jestem odporny na wiedze elektryczna.
Ale jeszcze mi sie zadna krzywda od tego nie stala. (:

Chociaz to sprobuje zapamietac. Dzieki.


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

Data: 2011-10-25 09:23:14
Autor: Tom01
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
W dniu 25.10.2011 07:30, Jasio pisze:
Chociaz to sprobuje zapamietac. Dzieki.

Szeregowo to jak nazwa mówi w szeregu. Jeden kabel do poprzedniego, jeden do następnego:
-[]-- []-- []-- []-
W takim łączeniu wychodzi (+)(-) (+)(-) (+)(-) , tak jak baterie w latarce. Napięcia się dodają. Wsadzenie do latarki np 2 baterii R20 po 1,5V da razem 3V.

Równolegle to każde urządzenie dopięte obydwoma kablami do poprzedniego:
=[]=[]=[]
W takim łączeniu zawsze jest (+) do (+) i (-) do (-) bo inaczej będzie zwrcie.

--
Tom01

Data: 2011-10-25 09:35:06
Autor: Jasio
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
Tom01 <news@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> napisała rzekomo
news:4ea663e2$0$5819$65785112news.neostrada.pl
W dniu 25.10.2011 07:30, Jasio pisze:
Chociaz to sprobuje zapamietac. Dzieki.
Szeregowo to jak nazwa mówi w szeregu. Jeden kabel do poprzedniego, jeden do następnego:
-[]-- []-- []-- []-
W takim łączeniu wychodzi (+)(-) (+)(-) (+)(-) , tak jak baterie w latarce. Napięcia się dodają. Wsadzenie do latarki np 2 baterii R20 po 1,5V da razem 3V.
Równolegle to każde urządzenie dopięte obydwoma kablami do poprzedniego:
=[]=[]=[]
W takim łączeniu zawsze jest (+) do (+) i (-) do (-) bo inaczej będzie zwrcie.

Nie, no tak zle ze mna nie jest.
Wiem jak to dziala, tylko nomenklatura mi sie merda.

Multimetr tez umiem (ostroznie) obsluzyc, ale np. z podaniem z pamieci wzoru prawa Gaussa mialbym problem. (:


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

Data: 2011-10-25 09:50:18
Autor: Roman Niewiarowski
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
W dniu 2011-10-25 09:35, Jasio pisze:

Multimetr tez umiem (ostroznie) obsluzyc, ale np. z podaniem z pamieci wzoru
prawa Gaussa mialbym problem. (:

Multimetr to jezdzil taka wypasiona jawa, dobrze pamietam ?
A tego Gaussa to nie znam, pewnie ma kawasaki i ciagle siedzi w kaciku garazu pochlipujac z cicha nad swa niedola ;>

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2011-10-25 09:58:20
Autor: Piotr Rezmer
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
Roman Niewiarowski pisze:
Multimetr to jezdzil taka wypasiona jawa, dobrze pamietam ?
A tego Gaussa to nie znam, pewnie ma kawasaki i ciagle siedzi w kaciku
garazu pochlipujac z cicha nad swa niedola ;>

Nie nie, Gaus ma ponoć problem z krzywą, pewnie kupił mocno bitego jedno/dwuślada.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-10-25 10:13:05
Autor: Roman Niewiarowski
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
W dniu 2011-10-25 09:58, Piotr Rezmer pisze:

Nie nie, Gaus ma ponoć problem z krzywą, pewnie kupił mocno bitego
jedno/dwuślada.

Zara zara, krzywa, czyli curva. Znaczy nie z motorem ma problem ;)
Ale i tak go nie znam.

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2011-10-25 13:30:30
Autor: Jasio
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisała rzekomo
news:j85q7p$r69$1inews.gazeta.pl
Roman Niewiarowski pisze:
Multimetr to jezdzil taka wypasiona jawa, dobrze pamietam ?
A tego Gaussa to nie znam, pewnie ma kawasaki i ciagle siedzi w kaciku
garazu pochlipujac z cicha nad swa niedola ;>
Nie nie, Gaus ma ponoć problem z krzywą, pewnie kupił mocno bitego
jedno/dwuślada.

Smiejcie sie, smiejcie z elektrotechnicznego kaleki.
Jeszcze nadejdzie moj dzien.

Soon... (:


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

Data: 2011-10-24 14:10:27
Autor: morghul
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
Jak kompletnie padl mi akumulator, tak, ze lidlopodobny prostownik nie chcial go ladowac, to polaczylem szeregowo* sprawny akumulator.

No one z tego co kojarzę nie startują jak na aku jest za małe napięcie. Niektóre mają tryb reanimacji aku i ładują aku impulsami dopuki nie osiągnie jakiegoś poziomu napięcia ale trwa to czasem pare dni.

--

morghul

Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez prostownika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona