Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nie chce zapalić

Nie chce zapalić

Data: 2018-06-12 13:05:09
Autor: yabba
Nie chce zapalić
W dniu 12-06-2018 o 12:44, Trybun pisze:

Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach. Sytuacja wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany pękniętego wężyka płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne" auto to do takiej operacji trzeba było rozebrać nieomal pół samochodu, łącznie z wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba, złożyłem i klops, auto nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.


Nie podłączyłeś jakiejś kostki elektrycznej albo któregoś z czujników. Albo urwałeś kabelek.
Zacznij od sprawdzenia czy jest dobrze podłączony sterownik silnika, czy ma zasilanie, masa z akumulatora do karoserii i bloku silnika oraz podłączenia czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
Czy masz interfejs i program do tego samochodu?

yabba

Data: 2018-06-12 13:25:33
Autor: Trybun
Nie chce zapalić
W dniu 2018-06-12 o 13:05, yabba pisze:
W dniu 12-06-2018 o 12:44, Trybun pisze:

Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach. Sytuacja wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany pękniętego wężyka płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne" auto to do takiej operacji trzeba było rozebrać nieomal pół samochodu, łącznie z wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba, złożyłem i klops, auto nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.


Nie podłączyłeś jakiejś kostki elektrycznej albo któregoś z czujników. Albo urwałeś kabelek.
Zacznij od sprawdzenia czy jest dobrze podłączony sterownik silnika, czy ma zasilanie, masa z akumulatora do karoserii i bloku silnika oraz podłączenia czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
Czy masz interfejs i program do tego samochodu?

yabba


Niestety nie mam. A  urwanie czegoś całkiem prawdopodobne, tam jest taki gąszcz kabli, kabelków i innych dupereli, a wszystko trzeba robić siłowo, że nie tylko można coś urwać ale nawet tego nie zauważyć..

Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników? Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?

Data: 2018-06-12 13:42:34
Autor: yabba
Nie chce zapalić
W dniu 12-06-2018 o 13:25, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 13:05, yabba pisze:
W dniu 12-06-2018 o 12:44, Trybun pisze:

Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach. Sytuacja wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany pękniętego wężyka płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne" auto to do takiej operacji trzeba było rozebrać nieomal pół samochodu, łącznie z wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba, złożyłem i klops, auto nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.


Nie podłączyłeś jakiejś kostki elektrycznej albo któregoś z czujników. Albo urwałeś kabelek.
Zacznij od sprawdzenia czy jest dobrze podłączony sterownik silnika, czy ma zasilanie, masa z akumulatora do karoserii i bloku silnika oraz podłączenia czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
Czy masz interfejs i program do tego samochodu?

yabba


Niestety nie mam. A  urwanie czegoś całkiem prawdopodobne, tam jest taki gąszcz kabli, kabelków i innych dupereli, a wszystko trzeba robić siłowo, że nie tylko można coś urwać ale nawet tego nie zauważyć..

Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?

Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki czujnik się nie zgłasza.

Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?


Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.

yabba

Data: 2018-06-12 15:16:18
Autor: Trybun
Nie chce zapalić
W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:


Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?

Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki czujnik się nie zgłasza.

Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam narzędzi, drugie - żadnej wiedzy o tym.



Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?


Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.

yabba



Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym akumulatorem?

Data: 2018-06-12 16:23:43
Autor: yabba
Nie chce zapalić
W dniu 12-06-2018 o 15:16, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:


Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?

Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki czujnik się nie zgłasza.

Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam narzędzi, drugie - żadnej wiedzy o tym.



Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?


Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.

yabba



Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym akumulatorem?


Co to za samochód?

yabba

Data: 2018-06-12 16:57:54
Autor: Trybun
Nie chce zapalić
W dniu 2018-06-12 o 16:23, yabba pisze:
W dniu 12-06-2018 o 15:16, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:


Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?

Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki czujnik się nie zgłasza.

Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam narzędzi, drugie - żadnej wiedzy o tym.



Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?


Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.

yabba



Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym akumulatorem?


Co to za samochód?

yabba


Chevrolet Rezzo.  A wracając do masy, to chyba nie jej wina - wziąłem "na krótko", czyli oddzielny kabel do minusa akumulatora do silnika nic nie dał.

Data: 2018-06-12 17:20:14
Autor: yabba
Nie chce zapalić
W dniu 12-06-2018 o 16:57, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 16:23, yabba pisze:
W dniu 12-06-2018 o 15:16, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:


Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?

Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki czujnik się nie zgłasza.

Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam narzędzi, drugie - żadnej wiedzy o tym.



Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?


Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.

yabba



Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym akumulatorem?


Co to za samochód?

yabba


Chevrolet Rezzo.


Czyli takie Daewoo. Silniki w niektórych wersjach jak w Lanosie i Nubirze. Trzeba zacząć od tego czujnika położenia wału.

Możesz też sprawdzić to:

http://daewoo.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=37456


yabba

Data: 2018-06-13 14:18:32
Autor: Trybun
Nie chce zapalić
W dniu 2018-06-12 o 17:20, yabba pisze:
W dniu 12-06-2018 o 16:57, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 16:23, yabba pisze:
W dniu 12-06-2018 o 15:16, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:


Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?

Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki czujnik się nie zgłasza.

Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam narzędzi, drugie - żadnej wiedzy o tym.



Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?


Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.

yabba



Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym akumulatorem?


Co to za samochód?

yabba


Chevrolet Rezzo.


Czyli takie Daewoo. Silniki w niektórych wersjach jak w Lanosie i Nubirze. Trzeba zacząć od tego czujnika położenia wału.

Możesz też sprawdzić to:

http://daewoo.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=37456


yabba


Sam silnik i owszem, identyczny jak ten z Nubiry. Ale osprzęt już niekoniecznie. Np przepustnica różni się znacznie.

Dzięki za link, ale jak na razie dałem sobie spokój z samodzielna naprawą,. Rano zaholowałem do mechanika. Niewykluczone że się przyda, bo facet nie nie sprawiał wrażenia jakiegoś nadmiernie biegłego w swoim zawodzie..;-)

Data: 2018-06-23 19:59:46
Autor: Budzik
Nie chce zapalić
Użytkownik Trybun cheilmx@jachu.ru ...


Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była
to taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic
takiego (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś
znaczenie może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z
odłączonym akumulatorem?

podłacz aku osobnym kablem bezposrednio z silnikiem i bedziesz wiedział.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O

Data: 2018-06-13 07:50:34
Autor: Mirek Ptak
Nie chce zapalić
W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:

Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.

A czasem 21 jak u mnie :)
Masa to nie tylko aku-nadwozie, ale też moduły-nadwozie i na te bym stawiał :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Nie chce zapalić

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona