|
Data: 2018-06-12 13:05:09 |
Autor: yabba |
Nie chce zapalić |
W dniu 12-06-2018 o 12:44, Trybun pisze:
Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach. Sytuacja wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany pękniętego wężyka płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne" auto to do takiej operacji trzeba było rozebrać nieomal pół samochodu, łącznie z wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba, złożyłem i klops, auto nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.
Nie podłączyłeś jakiejś kostki elektrycznej albo któregoś z czujników. Albo urwałeś kabelek.
Zacznij od sprawdzenia czy jest dobrze podłączony sterownik silnika, czy ma zasilanie, masa z akumulatora do karoserii i bloku silnika oraz podłączenia czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
Czy masz interfejs i program do tego samochodu?
yabba
|
|
|
Data: 2018-06-12 13:25:33 |
Autor: Trybun |
Nie chce zapalić |
W dniu 2018-06-12 o 13:05, yabba pisze:
W dniu 12-06-2018 o 12:44, Trybun pisze:
Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach. Sytuacja wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany pękniętego wężyka płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne" auto to do takiej operacji trzeba było rozebrać nieomal pół samochodu, łącznie z wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba, złożyłem i klops, auto nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.
Nie podłączyłeś jakiejś kostki elektrycznej albo któregoś z czujników. Albo urwałeś kabelek.
Zacznij od sprawdzenia czy jest dobrze podłączony sterownik silnika, czy ma zasilanie, masa z akumulatora do karoserii i bloku silnika oraz podłączenia czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
Czy masz interfejs i program do tego samochodu?
yabba
Niestety nie mam. A urwanie czegoś całkiem prawdopodobne, tam jest taki gąszcz kabli, kabelków i innych dupereli, a wszystko trzeba robić siłowo, że nie tylko można coś urwać ale nawet tego nie zauważyć..
Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników? Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?
|
|
|
Data: 2018-06-12 13:42:34 |
Autor: yabba |
Nie chce zapalić |
W dniu 12-06-2018 o 13:25, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 13:05, yabba pisze:
W dniu 12-06-2018 o 12:44, Trybun pisze:
Pytanie do tych co mają jakieś pojęcie o współczesnych autach. Sytuacja wygląda następująco, - zaistniała konieczność wymiany pękniętego wężyka płynu chłodzącego. A że to w miarę "nowoczesne" auto to do takiej operacji trzeba było rozebrać nieomal pół samochodu, łącznie z wymontowaniem rozrusznika. Naprawiłem co trzeba, złożyłem i klops, auto nie chce zapalić - nie ma iskry. Co mogłem schrzanić, bo wcześniej palił na dotyk? Aha, auto to benzyna z gazem.
Nie podłączyłeś jakiejś kostki elektrycznej albo któregoś z czujników. Albo urwałeś kabelek.
Zacznij od sprawdzenia czy jest dobrze podłączony sterownik silnika, czy ma zasilanie, masa z akumulatora do karoserii i bloku silnika oraz podłączenia czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
Czy masz interfejs i program do tego samochodu?
yabba
Niestety nie mam. A urwanie czegoś całkiem prawdopodobne, tam jest taki gąszcz kabli, kabelków i innych dupereli, a wszystko trzeba robić siłowo, że nie tylko można coś urwać ale nawet tego nie zauważyć..
Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?
Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki czujnik się nie zgłasza.
Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?
Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.
yabba
|
|
Data: 2018-06-12 15:16:18 |
Autor: Trybun |
Nie chce zapalić |
W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:
Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?
Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki czujnik się nie zgłasza.
Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam narzędzi, drugie - żadnej wiedzy o tym.
Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?
Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.
yabba
Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym akumulatorem?
|
|
|
Data: 2018-06-12 16:23:43 |
Autor: yabba |
Nie chce zapalić |
W dniu 12-06-2018 o 15:16, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:
Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?
Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki czujnik się nie zgłasza.
Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam narzędzi, drugie - żadnej wiedzy o tym.
Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?
Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.
yabba
Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym akumulatorem?
Co to za samochód?
yabba
|
|
|
Data: 2018-06-12 16:57:54 |
Autor: Trybun |
Nie chce zapalić |
W dniu 2018-06-12 o 16:23, yabba pisze:
W dniu 12-06-2018 o 15:16, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:
Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?
Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki czujnik się nie zgłasza.
Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam narzędzi, drugie - żadnej wiedzy o tym.
Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?
Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.
yabba
Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym akumulatorem?
Co to za samochód?
yabba
Chevrolet Rezzo. A wracając do masy, to chyba nie jej wina - wziąłem "na krótko", czyli oddzielny kabel do minusa akumulatora do silnika nic nie dał.
|
|
|
Data: 2018-06-12 17:20:14 |
Autor: yabba |
Nie chce zapalić |
W dniu 12-06-2018 o 16:57, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 16:23, yabba pisze:
W dniu 12-06-2018 o 15:16, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:
Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?
Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki czujnik się nie zgłasza.
Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam narzędzi, drugie - żadnej wiedzy o tym.
Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?
Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.
yabba
Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym akumulatorem?
Co to za samochód?
yabba
Chevrolet Rezzo.
Czyli takie Daewoo. Silniki w niektórych wersjach jak w Lanosie i Nubirze. Trzeba zacząć od tego czujnika położenia wału.
Możesz też sprawdzić to:
http://daewoo.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=37456
yabba
|
|
|
Data: 2018-06-13 14:18:32 |
Autor: Trybun |
Nie chce zapalić |
W dniu 2018-06-12 o 17:20, yabba pisze:
W dniu 12-06-2018 o 16:57, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 16:23, yabba pisze:
W dniu 12-06-2018 o 15:16, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:
Bez tego narzędzia nie da się sprawdzić jakoś sterownika i czujników?
Ułatwia stwierdzenie czy sterownik w ogóle żyje i ma zasilanie oraz jaki czujnik się nie zgłasza.
Czyli w tej kwestii pozostaje tylko mechanik. Jedno że nie mam narzędzi, drugie - żadnej wiedzy o tym.
Chociaż odłączenie masy najbardziej prawdopodobne. Do czego mogłaby być podłączona?
Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.
yabba
Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była to taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic takiego (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś znaczenie może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z odłączonym akumulatorem?
Co to za samochód?
yabba
Chevrolet Rezzo.
Czyli takie Daewoo. Silniki w niektórych wersjach jak w Lanosie i Nubirze. Trzeba zacząć od tego czujnika położenia wału.
Możesz też sprawdzić to:
http://daewoo.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=37456
yabba
Sam silnik i owszem, identyczny jak ten z Nubiry. Ale osprzęt już niekoniecznie. Np przepustnica różni się znacznie.
Dzięki za link, ale jak na razie dałem sobie spokój z samodzielna naprawą,. Rano zaholowałem do mechanika. Niewykluczone że się przyda, bo facet nie nie sprawiał wrażenia jakiegoś nadmiernie biegłego w swoim zawodzie..;-)
|
|
|
Data: 2018-06-23 19:59:46 |
Autor: Budzik |
Nie chce zapalić |
Użytkownik Trybun cheilmx@jachu.ru ...
Ch*ra, nie sposób wyczaić tego kabla. Pamiętam że w Polonezie była
to taka gruba miedziana plecionka dokręcona do silnika - tu nic
takiego (ani podobnego)nie widzę. Aha, jeszcze jedno - czy jakieś
znaczenie może mieć dla problemu to że auto stało przez parę dni z
odłączonym akumulatorem?
podłacz aku osobnym kablem bezposrednio z silnikiem i bedziesz wiedział.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O
|
|
Data: 2018-06-13 07:50:34 |
Autor: Mirek Ptak |
Nie chce zapalić |
W dniu 2018-06-12 o 13:42, yabba pisze:
Masa łączy grubym kablem minus akumulatora, karoserię samochodu i blok silnika. Czasem jest to jeden kabel, czasem dwa.
A czasem 21 jak u mnie :)
Masa to nie tylko aku-nadwozie, ale też moduły-nadwozie i na te bym stawiał :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
|