Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez prostownika

Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez prostownika

Data: 2011-10-23 22:32:07
Autor: morghul
Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez prostownika
Napięcie spada jak kręcisz rozrusznikiem i jest za niskie żeby pojawiła się wystarczająca iskra.
Trzymasz moto w grzanym miejscu zimą? Akumulatory nie lubią mrozu.

--

morghul
i rozrusznikiem?

Data: 2011-10-23 20:37:02
Autor: AZ
Nie chce zapaliĂŚ po dÂłuÂższy postoju bez prostownika
On 2011-10-23, morghul <morghul@tlen.pl> wrote:
NapiĂŞcie spada jak krĂŞcisz rozrusznikiem i jest za niskie Âżeby pojawiÂła siĂŞ wystarczajÂąca iskra.
Trzymasz moto w grzanym miejscu zimÂą? Akumulatory nie lubiÂą mrozu.

Mrozu nie lubia bardzo jak dlugo na nim stoja nie ruszane lub nie sa do
konca naladowane. Mam 3 letnie aku (chinskie jakies), 2 zimy na dworze i po 2 tygodniowym postoju pali bez najmniejszego problemu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-24 11:08:13
Autor: morghul
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika

Mrozu nie lubia bardzo jak dlugo na nim stoja nie ruszane lub nie sa do
konca naladowane. Mam 3 letnie aku (chinskie jakies), 2 zimy na dworze
i po 2 tygodniowym postoju pali bez najmniejszego problemu.

Dokładnie, jak niedoładowane albo rozładują się na mrozie to praktycznie zdychają odrazu i nawet ponowne naładowanie za wiele nie pomaga. Nie trzymają pojemności wtedy.

A do autora wątku, imho ewidentnie masz objawy padniętego aku. Miałem tak w Bandicie że kręcił żwawo ale nie palił, podpięcie na 30 minut pod prostownik i palił od strzała.

--

morghul

Data: 2011-10-24 11:55:31
Autor: Drzewo
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika

Użytkownik "morghul" <morghul@tlen.pl> napisał w wiadomości news:j839to$q63$1news.onet.pl...
Dokładnie, jak niedoładowane albo rozładują się na mrozie to praktycznie zdychają odrazu i nawet ponowne naładowanie za wiele nie pomaga. Nie trzymają pojemności wtedy.

Dokładnie. Mam jednak dobrą metode - włączam prostownik i jednocześnie zapalam pozycyjne. Wtedy poniekąd symuluje prawdziwe ładowanie podczas pracy silnika - jednocześnie oddaje i pobiera prąd. Dzięki temu nie ma zjawiska, że pokręci minute i pada.

Pozdrawiam,
Drzewo.
www.motoaukcje.eu

Data: 2011-10-24 12:07:59
Autor: Marcin \"bydle\" Szwarc
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
"Drzewo" <drzewo@o2.pl> wrote in message news:j83cm8$fri$1news2.ipartners.pl...

Dokładnie. Mam jednak dobrą metode - włączam prostownik i jednocześnie zapalam pozycyjne. Wtedy poniekąd symuluje prawdziwe ładowanie podczas pracy silnika - jednocześnie oddaje i pobiera prąd.

Ale w czym to pomaga? Lepiej laduje czy jak?
Pojemnosci akumulatora raczej sie nie zwiekszy bo w niskich temperaturach reakcje nie zachodza tak szybko.

bydle

Data: 2011-10-24 13:02:16
Autor: Drzewo
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika

Użytkownik "Marcin "bydle" Szwarc" <xuled.no@spam.o2.pl> napisał w wiadomości news:j83de2$41t$1inews.gazeta.pl...
Dokładnie. Mam jednak dobrą metode - włączam prostownik i jednocześnie zapalam pozycyjne. Wtedy poniekąd symuluje prawdziwe ładowanie podczas pracy silnika - jednocześnie oddaje i pobiera prąd.

Ale w czym to pomaga? Lepiej laduje czy jak?
Pojemnosci akumulatora raczej sie nie zwiekszy bo w niskich temperaturach reakcje nie zachodza tak szybko.

Pojemność oczywiście nie jest do zmiany, ale jak po zimie ładujesz akumulator to ładuje się błyskawicznie i prawie w ogóle nie trzyma prądu. Prostownik mikroprocesorowy wyłączy się po osiągnięciu pewnego napięcia(~12,5V), ale ma to gdzieś jaka jest gęstość elektrolitu. Za to jak włączysz odbiornik i ładujesz akumulator to nie dość, że po naładowaniu kręci o wiele szybciej to dodatkowo znacznie dłużej. Metoda przetestowana w tym roku :) Próbowałem pare razy odpalać moto i nic - akumulator padał już po minucie kręcenia. Po naładowaniu z pozycyjnymi zaczął kręcić jak szalony i dał rade z uruchomieniem silnika.

Pozdrawiam,
Drzewo.
www.motoaukcje.eu

Data: 2011-10-24 13:50:02
Autor: Jasio
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
Drzewo <drzewo@o2.pl> napisała rzekomo news:j83gje$i3q$1news2.ipartners.pl
Użytkownik "Marcin "bydle" Szwarc" <xuled.no@spam.o2.pl> napisał w wiadomości news:j83de2$41t$1inews.gazeta.pl...
Dokładnie. Mam jednak dobrą metode - włączam prostownik i jednocześnie zapalam pozycyjne. Wtedy poniekąd symuluje prawdziwe ładowanie podczas pracy silnika - jednocześnie oddaje i pobiera prąd.
Ale w czym to pomaga? Lepiej laduje czy jak?
Pojemnosci akumulatora raczej sie nie zwiekszy bo w niskich
temperaturach  reakcje nie zachodza tak szybko.
Pojemność oczywiście nie jest do zmiany, ale jak po zimie ładujesz akumulator to ładuje się błyskawicznie i prawie w ogóle nie trzyma prądu. Prostownik mikroprocesorowy wyłączy się po osiągnięciu pewnego napięcia(~12,5V), ale ma to gdzieś jaka jest gęstość elektrolitu. Za to

Te procesorowe prostowniki to wymagaja czasem sztuczek.

Jak kompletnie padl mi akumulator, tak, ze lidlopodobny prostownik nie chcial go ladowac, to polaczylem szeregowo* sprawny akumulator.
Wtedy zaczal ladowac ladnie oba, a po pol godzinki odlaczylem ten sprawny i juz nie bylo problemow - dociagnal go do konca.

*(+ do +, - do -) [myli mi sie ciagle, jak to jest szeregowo, a jak rownolegle]


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

Data: 2011-10-24 14:10:12
Autor: Roman Niewiarowski
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
W dniu 2011-10-24 13:50, Jasio pisze:

*(+ do +, - do -) [myli mi sie ciagle, jak to jest szeregowo, a jak
rownolegle]


to jest rownolegle, szeregowo to jest + do -

pozdr
newrom
PS. latwo se wyobrazic - ustawiasz akumulator w szereg i laczysz kabelkiem - wyjdzie + do - ":->
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2011-10-25 07:30:00
Autor: Jasio
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> napisała rzekomo
news:4ea5559f$0$5806$65785112news.neostrada.pl
W dniu 2011-10-24 13:50, Jasio pisze:
*(+ do +, - do -) [myli mi sie ciagle, jak to jest szeregowo, a jak
rownolegle]
to jest rownolegle, szeregowo to jest + do -
pozdr
newrom
PS. latwo se wyobrazic - ustawiasz akumulator w szereg i laczysz kabelkiem - wyjdzie + do - ":->

Przyznam ze smutkiem, ze jestem odporny na wiedze elektryczna.
Ale jeszcze mi sie zadna krzywda od tego nie stala. (:

Chociaz to sprobuje zapamietac. Dzieki.


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

Data: 2011-10-25 09:23:14
Autor: Tom01
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
W dniu 25.10.2011 07:30, Jasio pisze:
Chociaz to sprobuje zapamietac. Dzieki.

Szeregowo to jak nazwa mówi w szeregu. Jeden kabel do poprzedniego, jeden do następnego:
-[]-- []-- []-- []-
W takim łączeniu wychodzi (+)(-) (+)(-) (+)(-) , tak jak baterie w latarce. Napięcia się dodają. Wsadzenie do latarki np 2 baterii R20 po 1,5V da razem 3V.

Równolegle to każde urządzenie dopięte obydwoma kablami do poprzedniego:
=[]=[]=[]
W takim łączeniu zawsze jest (+) do (+) i (-) do (-) bo inaczej będzie zwrcie.

--
Tom01

Data: 2011-10-25 09:35:06
Autor: Jasio
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
Tom01 <news@pl.mastiff.popraw.kolejnosc> napisała rzekomo
news:4ea663e2$0$5819$65785112news.neostrada.pl
W dniu 25.10.2011 07:30, Jasio pisze:
Chociaz to sprobuje zapamietac. Dzieki.
Szeregowo to jak nazwa mówi w szeregu. Jeden kabel do poprzedniego, jeden do następnego:
-[]-- []-- []-- []-
W takim łączeniu wychodzi (+)(-) (+)(-) (+)(-) , tak jak baterie w latarce. Napięcia się dodają. Wsadzenie do latarki np 2 baterii R20 po 1,5V da razem 3V.
Równolegle to każde urządzenie dopięte obydwoma kablami do poprzedniego:
=[]=[]=[]
W takim łączeniu zawsze jest (+) do (+) i (-) do (-) bo inaczej będzie zwrcie.

Nie, no tak zle ze mna nie jest.
Wiem jak to dziala, tylko nomenklatura mi sie merda.

Multimetr tez umiem (ostroznie) obsluzyc, ale np. z podaniem z pamieci wzoru prawa Gaussa mialbym problem. (:


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

Data: 2011-10-25 09:50:18
Autor: Roman Niewiarowski
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
W dniu 2011-10-25 09:35, Jasio pisze:

Multimetr tez umiem (ostroznie) obsluzyc, ale np. z podaniem z pamieci wzoru
prawa Gaussa mialbym problem. (:

Multimetr to jezdzil taka wypasiona jawa, dobrze pamietam ?
A tego Gaussa to nie znam, pewnie ma kawasaki i ciagle siedzi w kaciku garazu pochlipujac z cicha nad swa niedola ;>

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2011-10-25 09:58:20
Autor: Piotr Rezmer
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
Roman Niewiarowski pisze:
Multimetr to jezdzil taka wypasiona jawa, dobrze pamietam ?
A tego Gaussa to nie znam, pewnie ma kawasaki i ciagle siedzi w kaciku
garazu pochlipujac z cicha nad swa niedola ;>

Nie nie, Gaus ma ponoć problem z krzywą, pewnie kupił mocno bitego jedno/dwuślada.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-10-25 10:13:05
Autor: Roman Niewiarowski
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
W dniu 2011-10-25 09:58, Piotr Rezmer pisze:

Nie nie, Gaus ma ponoć problem z krzywą, pewnie kupił mocno bitego
jedno/dwuślada.

Zara zara, krzywa, czyli curva. Znaczy nie z motorem ma problem ;)
Ale i tak go nie znam.

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2011-10-25 13:30:30
Autor: Jasio
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisała rzekomo
news:j85q7p$r69$1inews.gazeta.pl
Roman Niewiarowski pisze:
Multimetr to jezdzil taka wypasiona jawa, dobrze pamietam ?
A tego Gaussa to nie znam, pewnie ma kawasaki i ciagle siedzi w kaciku
garazu pochlipujac z cicha nad swa niedola ;>
Nie nie, Gaus ma ponoć problem z krzywą, pewnie kupił mocno bitego
jedno/dwuślada.

Smiejcie sie, smiejcie z elektrotechnicznego kaleki.
Jeszcze nadejdzie moj dzien.

Soon... (:


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

Data: 2011-10-24 14:10:27
Autor: morghul
Nie chce zapalia po d3u?szy postoju bez prostownika
Jak kompletnie padl mi akumulator, tak, ze lidlopodobny prostownik nie chcial go ladowac, to polaczylem szeregowo* sprawny akumulator.

No one z tego co kojarzę nie startują jak na aku jest za małe napięcie. Niektóre mają tryb reanimacji aku i ładują aku impulsami dopuki nie osiągnie jakiegoś poziomu napięcia ale trwa to czasem pare dni.

--

morghul

Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez prostownika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona