[206] Nie chodzi na gazie, na benzynie ok

Data: 2009-03-10 13:34:10
Autor: ZS
[206] Nie chodzi na gazie, na benzynie ok
Mam problem z 206 1.1 '2003. Na gazie zrobione 100tys (razem 120) Instalacja Dream XXI N. Badziewna ale zawsze działała. Teraz zaczeły się problemy. Na benzynie jeździłem tydzień i zero błędów. Silnik chodzi równiutko. Po przełączeniu na gaz wyraźnie widać że szarpie nawet przy 3000 obrotów. Przy niższych bardziej czuć szarpnięcia. Po przejechani kikunastu km, zaczyna świecić a potem migać dioda silnika. Po odczytaniu będów, najcześciej jest P0300 czyli wypadnie zapłonów, nieraz dodatkowo błąd sondy 1. Niedawno zmieniałem świece i trochę pomogło ale nie na długo. Rok temu poszła cewka i została wymieniona (akurat w niemieckim zakładzie 300euro). Po podłączeniu się do komputera gazu moge zmienic całą mapę wtrysków ale wygląda ok. Kiedyś po autokalibracji robila się dziura przy 2000 ale po reczniej zmienie było ok. Teraz nawet autokalibracji nie mozna właczyć ponieważ silnik na niej zmienia obroty na niskie i gaśnie :(

NIe wiem gdzie szukac przyczyny wypadania zapłonów. Gdzieś czytałem żeby sklepać świece do 0,8mm wtedy na gazie lepiej spala. Czy ktos słyszał o takiej metodzie? Moze wymienić świece na inne, teraz są NKG dedykowane do silnika 1,1.

Może zacina się listwa wtryskowa ale jak ją sprawdzić?

Może ktoś zna zakład gdzie naprawią mi tego dreama XXI w dolnośląskim? Kiedyś czytałem że jakiś zaklad we wrocławiu się tym zajmuje.

Data: 2009-03-14 11:23:26
Autor: Blyskacz
ZS wrote:
  > NIe wiem gdzie szukac przyczyny wypadania zapłonów.
przyczyna jest uboga mieszanka - czyli cos z instalka gazowa.

takiej metodzie? Moze wymienić świece na inne, teraz są NKG dedykowane do silnika 1,1.
dac sobie spokoj - jak na benzynie jezdzi OK, to problem lezy w instalce gazowej

Może zacina się listwa wtryskowa ale jak ją sprawdzić?
Jak masz standardowa listwe omvl ( dream XXI) to odkrecasz te wkrety mocujace blache, ktora dociska tloczki/zaworki, wyciagasz i ogladasz gumowe o-ringi ktore sa na spodzie tloczkow - jak sa sklepane, to wymieniasz na nowe, czyscisz wszystko i zwykle problem znika.
O ile nie wymieniales ich wczesniej to prawdopodobnie to one sa przyczyna problemu.

Może ktoś zna zakład gdzie naprawią mi tego dreama XXI w dolnośląskim? Kiedyś czytałem że jakiś zaklad we wrocławiu się tym zajmuje.
Praktycznie kazdy, ktory montowal instalki omvl, np. glowny przedstawiciel Lovato - kiedys byli na Strzegomskiej, potem przeniesli sie gdzies  w okolice Grabiszynskiej ( nowa hala w okolicach stacji paliw i torow kolejowych ). Na terenie bylego Archimedesu jest tez firma Unigaz w ktorej powinni Ci zregenerowac listwe bez wiekszych problemow - tez przez jakis czas montowali te instalacje.

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)

Data: 2009-03-16 13:06:06
Autor: ZS
[...]

Dzięki za wszystkie rady. Jak sie zrobi troche cieplej to rozbiore listwę i zobaczę co jest nie tak. Widziałem na allegro zestatyw naprawcze za 100zł to ewentualnie zamówię.

[206] Nie chodzi na gazie, na benzynie ok