Nie cierpię jak Microsoft wie lepiej

Data: 2014-03-20 21:40:58
Autor: tomek
Nie cierpię jak Microsoft wie lepiej
W dniu 2014-03-20 15:16, Piotr Gałka pisze:
Czy ktoś może wie jak ten durny system zmusić do pokazywania też
Drugiego Imienia na liście kontaktów ?
Skoro wymyślił sobie, że ma takie pole to powinno dać się je pokazywać.

Prawdopodobnie nie da się tego zrobić. Drugie imię to raczej w celach informacyjnych po otwarciu karty kontaktu.

A może jak wczytać kontakty, aby to co było oznaczone jako Imię dalej
było Imieniem ?

Ostatecznie możesz spróbować synchronizacji kontaktów z kontem outlook.com przy użyciu spreparowanego pliku CSV.

Data: 2014-03-21 00:50:05
Autor: Smok Eustachy
W dniu 20.03.2014 21:40, tomek pisze:
[...]

A jak wstawi zamiast spacji myślnik, podkreślnik, kropkę?
W Androidzie nie jest wcale lepiej.

Data: 2014-03-21 10:43:39
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:532b7ead$0$2241$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To pewnie mogę zrobić, ale chyba muszę to ręcznie w wielu kontaktach.
Nie wykluczam, że jak ręcznie powpisuję ze spacjami to też będzie OK (na najbliższe dwa lata do następnych przenosin).

W Androidzie nie jest wcale lepiej.
W Androidzie mi to wszystko działało. Miałem starą kartę na której się już nie mieściły wszystkie kontakty, ale że ten nowy telefon wymaga mniejszej karty to mi wymienili kartę (na mniejszą/większą :) ). Zadbałem, aby wszystkie kontakty były w pamięci telefonu z Androidem. Włożyłem tam nową kartę. Przegrałem wszystko na kartę. Obejrzałem je już po nagraniu na kartę (tam umiałem włączyć, czy chcę widzieć kontakty zapisane w pamięci telefonu, karty czy jedne i drugie) i było OK.
Przełożyłem kartę do nowego (coś jakoś chyba importował - już nie pamiętam) i zrobił jak zrobił. Niech go jasny gwint.
Tamten telefon już został zasępiony przez syna więc kontakty w postaci oryginalnej mam tylko na karcie, chyba, że Windows je już zsynchronizował :).

Ogólnie sobie jakoś poradzę. Tylko już od dawna solidnie mnie wpieniają wszystkie urządzenia które "wiedzą lepiej" no i chciałem się podzielić tym uczuciem :).

Na przykład Automapa. Dlaczego oni uważają, że ja mam obowiązek pobierać co rusz nową wersję i jak mi się zdarzy potrzeba wygrzebania jej z szafy i użycia to mi zaraz na cały ekran wywala komunikat, że jest nieaktualna. To jeszcze pół biedy bo to prawda. Ale jak mi pisze, że licencja wygasła (co jest nieprawdą) to już mnie denerwuje. Nie wie a udaje, że wie - jak politycy. Idzie się załamać.
P.G.

P.G.

Data: 2014-03-24 01:31:47
Autor: Konrad Grochal
W dniu 2014-03-21 10:43, Piotr Gałka pisze:

To pewnie mogę zrobić, ale chyba muszę to ręcznie w wielu kontaktach.
Nie wykluczam, że jak ręcznie powpisuję ze spacjami to też będzie OK (na
najbliższe dwa lata do następnych przenosin).

Nie wiem czy to pomoże, i czy w ogóle jest możliwe (nie mam telefonu z systemem MS), ale może Cię zainspiruje.

Sposób 1

Jeżeli system pozwala podpiąć i synchronizować kontakty z książką adresową GMAIL-a to zwyczajnie to zrób i edytuj wpisy z poziomu przeglądarki internetowej.

Sposób 2

Jak pierwszy sposób nie zadziała to może taka procedura:

1) Wyeksportować książkę adresową do formatu vcf i przesłać vcf do komputera
2) Zaimportować vcf do kontaktów w GMAIL (stworzyć grupę coby nie namieszać w istniejących kontaktach) - przez przeglądarkę
3) Wyedytować jak sugerowali Koledzy - przez przeglądarkę
4) Wyeksportować książkę z GMAIL-a do vcf
5) Przesłać nowy vcf do telefonu

Mi ten drugi sposób pomógł na telefonie z Androidem, który nijak nie chciał mi przepisać kontaktów z telefonu na GMAIL-a (taki felerny był jakiś). Droga okrężna, ale okazała się skuteczna :-)

Powodzenia!

--
Konrad

-- -

Data: 2014-03-24 10:18:35
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Konrad Grochal" <gataki@gataki.pl> napisał w wiadomości news:lgnro9$597$1news.icm.edu.pl...
[...]

Dzięki.
Ostatnie pół roku charakteryzują się u mnie przybywaniem rzeczy "do załatwienia" w większym tempie niż jestem w stanie je załatwiać.
Dodatkowo wpadają rzeczy w trybie przerwaniowym opóźniające normalny program zdejmowania zadań z rejestru FIFO.
Obecnie realizuję tematy, które pojawiły się kilka miesięcy temu, więc kontakty sobie poczekają na swoją kolej (nie nadałem im statusu przerwania).
W moim przypadku lista kontaktów mailowych jest praktycznie rozłączna z listą kontaktów telefonicznych.
Nie mam zamiaru Googlowi dawać telefonów moich znajomych.
Przerzucenie kontaktów przez plik na PC rozważę jak do tematu dojdę.
P.G.

Data: 2014-03-24 18:58:15
Autor: John Kołalsky
Nie cierpię jak Microsoft wie lepiej

Użytkownik "Konrad Grochal" <gataki@gataki.pl>

-- -
Ta wiadomość e-mail ...

Wyłącz ten syf

Data: 2014-03-25 02:05:35
Autor: Konrad Grochal
W dniu 2014-03-24 18:58, John Kołalsky pisze:

Użytkownik "Konrad Grochal" <gataki@gataki.pl>

-- -
Ta wiadomość e-mail ...

Wyłącz ten syf

Zrobiłem to tuż po tym jak wysłałem poprzedniego posta i zauważyłem, że owy syf jest...
--
Konrad

Data: 2014-03-24 01:37:38
Autor: Konrad Grochal
[...]

3) Wyedytować jak sugerowali Koledzy - z poziomu komputera
4) Wyeksportować książkę z GMAIL-a do vcf
5) Przesłać nowy vcf do telefonu

Mi ten drugi sposób pomógł na telefonie z Androidem, który nijak nie chciał mi przepisać kontaktów z telefonu na GMAIL-a. Droga okrężna, ale okazała się skuteczna :-)

Powodzenia!

--
Konrad

Nie cierpię jak Microsoft wie lepiej