,,Nie dam ci rozwodu''

Data: 2012-03-25 04:53:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
,,Nie dam ci rozwodu''
Witam,

na ile w polskim systemie prawnym może wystąpić znane z usańskich filmów ,,nie dam ci rozwodu''?

Powiedzmy, że małżeństwo się rozpada, rozjeżdża i osoba A chce rozwodu, a osoba B

1) Jest nieuchwytna (moĹĽe nawet gdzieĹ› za granicÄ…)

2) jest uchwytna, ale mówi ma to gdzieś, chcę małżeństwa, a nie rozwodu, będę się opierać

czy osoba A jest w takich wypadkach bezradna? Czy sÄ… jakieĹ› rozwiÄ…zania prawne?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-03-25 09:18:38
Autor: ToMasz
,,Nie dam ci rozwodu''
[...]

znam taki przypadek: Facet za granicą, od paru lat, alimenty - tak sobie płaci - wszystko na gębę. kobita chciała rozwodu - zero reakcji. No to napisała mu że ma nowego faceta, i jest w 6 miesiącu. Oficjalnie z mężem, który będzie na to dziecko musiał płacić alimenty. Mąż zjawił się w 2 tygodnie i rozwód poszedł jak po maśle.
ToMasz

Data: 2012-03-25 09:46:18
Autor: Maciek
,,Nie dam ci rozwodu''
W dniu 2012-03-25 09:18, ToMasz pisze:
[...]
A od kiedy alimenty płaci mąż, a nie ojciec? Oficjalnie, to wszyscy
podatki płacą :->
Maciek

Data: 2012-03-25 12:47:22
Autor: Nixe
,,Nie dam ci rozwodu''
W dniu 2012-03-25 09:46, Maciek pisze:
W dniu 2012-03-25 09:18, ToMasz pisze:
znam taki przypadek: Facet za granicÄ…, od paru lat, alimenty - tak sobie
[...]

Chodzi o to, że ojcem dziecka urodzonego w małżeństwie z automatu jest mąż, a nie ojciec biologiczny. Owszem, to można potem odkręcić - badania DNA, ale dopóki mąż sam tego nie załatwi, to musi łożyć na nieswoje dziecko. Inna sprawa, że rozwód też tego z automatu nie załatwi.

N.

Data: 2012-03-26 09:09:33
Autor: Maciek
,,Nie dam ci rozwodu''
W dniu 2012-03-25 12:47, Nixe pisze:
[...]
To ja wiem, ale w jaki sposób musi łożyć to już nie rozumiem. Po prostu
nie będzie łożył i zanim go do tego skutecznie przymuszą, to pewnie sto
razy zdąży udowodnić, że nie jest ojcem :-)
Maciek

Data: 2012-03-26 17:26:44
Autor: Roman Rumpel
,,Nie dam ci rozwodu''
W dniu 2012-03-26 09:09, Maciek pisze:
[...]

Oczywiście wiesz, jaki jest termin na wniesienie powództwa o zaprzeczenie ojcostwa męża matki?

--
Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

Data: 2012-03-25 12:47:58
Autor: krys
,,Nie dam ci rozwodu''
Maciek wrote:

W dniu 2012-03-25 09:18, ToMasz pisze:
znam taki przypadek: Facet za granic±, od paru lat, alimenty - tak sobie
płaci - wszystko na gębę. kobita chciała rozwodu - zero reakcji. No to
napisała mu że ma nowego faceta, i jest w 6 miesi±cu. Oficjalnie z
mężem, który będzie na to dziecko musiał płacić alimenty. M±ż zjawił się
w 2 tygodnie i rozwód poszedł jak po ma¶le.
A od kiedy alimenty płaci m±ż, a nie ojciec? Oficjalnie, to wszyscy
podatki płac± :->

Art. 62. KRiO się kłania.:-)

J.

www.kontestacja.com

Data: 2012-03-25 11:07:15
Autor: Big Jack
,,Nie dam ci rozwodu''
W wiadomo¶ci
*ToMasz* napisał(-a):

znam taki przypadek: Facet za granic±, od paru lat, alimenty - tak
sobie płaci - wszystko na gębę. kobita chciała rozwodu - zero
reakcji. No to napisała mu że ma nowego faceta, i jest w 6 miesi±cu.
Oficjalnie z mężem, który będzie na to dziecko musiał płacić
alimenty. M±ż zjawił się w 2 tygodnie i rozwód poszedł jak po ma¶le.

Rogaty osioł skoro kupił takie plewy.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-03-25 12:22:42
Autor: RadoslawF
,,Nie dam ci rozwodu''
Dnia 2012-03-25 11:07, Użytkownik Big Jack napisał:

[...]

Nie koniecznie kupił, wystarczy że przemy¶lał czym ryzykuje jak
kobieta faktycznie jego pozwie i wyszło że lepiej przyjechać raz
i pchn±ć sprawę rozwodu.

Pozdrawiam

Data: 2012-03-25 20:19:47
Autor: p 47
,,Nie dam ci rozwodu''

Rozwód to nie jest (formalnie rzecz biorac) sprawa zgody, czy tez jej braku zaintersowanych .
S±d udzielaja rozwodu po stwierdzeniu faktycznego, długotrwałego rozkładu pozycia małżeńskiego, czyli innymi słowy w sytuacji faktycznego nieistnienie małżeństwa.
Brak zgody wspólmałzonka może (ale nie musi w sposób bezwzględny) być przeszkoda w udzieleniu rozwodu tylko wówczas, jesli sprzeciw ten zgłasza strona niewinna temu rozkładowi, a rozwodu chce tylko strona winna rozkładowi.

Data: 2012-03-25 22:08:28
Autor: Przemek Lipski
,,Nie dam ci rozwodu''

Użytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jknnj9$ibp$1news.task.gda.pl...

[...]

Ale to jest jakie¶ chore, rozkład pożycia zgoda lub jej brak. Rozwód powinien być udzielany z automatu. Wystarczy że jedna z osób nie chce dalej ciagnać małżeństwa i zgłasza wniosek o rozwód, który powinie nbyć automatycznie udzielany bez wnikania w powody.
Wystarczy, że jedna ze stron nie chce małżeństwa i koniec tematu. Rozprawy powinny dotyczyć spraw maj±tkowych, opieki i alimentów.

Data: 2012-03-25 23:45:17
Autor: Andrzej Lawa
,,Nie dam ci rozwodu''
W dniu 25.03.2012 23:08, Przemek Lipski pisze:

[...]

Krótko: polityka prorodzinna.

Je¶li nie chcesz takich komplikacji - idĽ w konkubinat.

Data: 2012-03-25 23:48:16
Autor: Rafał \"SP\" Gil
,,Nie dam ci rozwodu''
W dniu 2012-03-25 23:08, Przemek Lipski pisze:

Ale to jest jakieś chore, rozkład pożycia zgoda lub jej brak. Rozwód
[...]
powinny dotyczyć spraw majątkowych, opieki i alimentów.

Zasadniczo "wnosisz" o to, co SLD miało na sztandarze zawsze, a z racji współpracy z czarnymi - nie wdrożyli nigdy.

ZwiÄ…zki partnerskie !

Data: 2012-03-26 18:58:48
Autor: Bydlę
,,Nie dam ci rozwodu''
On 2012-03-25 23:08:28 +0200, "Przemek Lipski" <pclipski@interia.pl> said:

Ale to jest jakie¶ chore, rozkład pożycia zgoda lub jej brak.

Tak, rozkład pożycia jest chory.

 Rozwód
powinien być udzielany z automatu.

Z automatu to lody albo pranie.
A rozwód to co¶ bardziej skomplikowanego, o czym sam piszesz poniżej.

Wystarczy, że jedna ze stron nie chce małżeństwa i koniec tematu.

Tak? SprawdĽmy to:

 Rozprawy
powinny dotyczyć spraw maj±tkowych, opieki i alimentów.

Czyli rozwód.
;>

--
Bydlę

Data: 2012-03-27 00:55:48
Autor: Przemek Lipski
,,Nie dam ci rozwodu''

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jkq788$ago$1cougar.axelspringer.pl...
On 2012-03-25 23:08:28 +0200, "Przemek Lipski" <pclipski@interia.pl> said:

[...]

Nie rozwód jest wcze¶niej udzielany automatycznie, a rozprawy nie dotycz± w ogóle tematu udzielenia rozwodu tylko uregulowania sytuacji po rozwodzie.

Data: 2012-03-27 17:39:57
Autor: Bydlę
,,Nie dam ci rozwodu''

On 2012-03-25 23:08:28 +0200, "Przemek Lipski" <pclipski@interia.pl> said:

[...]

Czyli sprawa rozwodowa.
Bo je¶li NIC się nie zmienia po takiej sprawie, to to jest trochę bez sensu. Wszak i tak musisz rozwi±zać kilka ważnych spraw. I to się robi podczas sprawy rozwodowej...

--
Bydlę

Data: 2012-03-28 02:02:34
Autor: Przemek Lipski
,,Nie dam ci rozwodu''

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jksn0d$69k$1cougar.axelspringer.pl...
[...]

Ale chodzi o to by dyskusji w s±dzie nie podlegała sprawa udzielenia rozwodu. Rozwód jest udzielany nawet nie w s±dzie, a zwyczajnie zgłaszany w USC i wpisywany do akt, nikt nie wnika w rozkład pożycia i jakiekolwiek inne powody, chce rozwodu i dostaję bez żadnej łaski, a w s±dzie rozstrzyga sie sprawy sporne.

Data: 2012-03-28 03:22:13
Autor: Jakub A. Krzewicki
,,Nie dam ci rozwodu''
środa, 28 marca 2012 03:02. carbon entity 'Przemek Lipski' <pclipski@interia.pl>
contaminated pl.soc.prawo with the following letter:

Ale chodzi o to by dyskusji w sądzie nie podlegała sprawa udzielenia
rozwodu. Rozwód jest udzielany nawet nie w sądzie, a zwyczajnie zgłaszany
w USC i wpisywany do akt, nikt nie wnika w rozkład pożycia i jakiekolwiek
inne powody, chce rozwodu i dostajÄ™ bez ĹĽadnej Ĺ‚aski, a w sÄ…dzie
rozstrzyga sie sprawy sporne.

Czy jesteś muzułmaninem? Bo z tego co wiem, to tylko oni mają "Talaq Talaq Talaq" i po wszystkim.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-03-28 08:02:50
Autor: NKAB -
,,Nie dam ci rozwodu''
Przemek Lipski <pclipski@interia.pl> napisał(a):
[...]

Chodzi o to, że władza wprowadziła ¶lub jako akt powołania podmiotu
gospodarczego (zawarcie spólki), w której maj± się rodzić ich niewolnicy.
A pożycie to taka zabawa władzy cudzym kosztem, najważniejsze aby kto¶
tyrał na utrzymanie spółki - jest spółka s± podatki i darmowa obsługa
politycznych ćwoków.

Andrzej.

Data: 2012-03-28 22:59:04
Autor: Roman Rumpel
,,Nie dam ci rozwodu''
W dniu 2012-03-28 10:02, NKAB - pisze:
[...]

Mogę do sygnaturki?Pliiiiz :)

--
Jak kogo¶ pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez
adwokata, chyba że obwiniony nie miał pełnomocnika w postępowaniu
nakazowym. Ewentualnie spróbuj wnie¶ć zażalenie na działalno¶ć
kuratora do prezesa S±du. Wtedy jest pewna szansa, że s±d zwróci
wniosek i otrzymasz tytuł wykonawczy. (C) by ~przypadekm

Data: 2012-03-29 05:58:18
Autor: NKAB -
,,Nie dam ci rozwodu''
Roman Rumpel <romane@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> A pożycie to taka zabawa władzy cudzym kosztem, najważniejsze aby kto¶
> tyrał na utrzymanie spółki - jest spółka s± podatki i darmowa obsługa

Mogę do sygnaturki?Pliiiiz :)

Wiesz ja tak klepie co mi ¶lina na język przyniesie
często uzywaj± niewybrednych słów.
Ale jak ci się spodobało to nie mam nic przeciwko,
nawet jestem zaskoczony.

Andrzej.

Data: 2012-03-29 12:07:44
Autor: Roman Rumpel
,,Nie dam ci rozwodu''
W dniu 2012-03-29 07:58, NKAB - pisze:
[...]

Bo ładne to i prawdziwe :)

--
Chodzi o to, że władza wprowadziła ¶lub jako akt powołania podmiotu gospodarczego (zawarcie spółki), w której maj± się rodzić ich niewolnicy. A pożycie to taka zabawa władzy cudzym kosztem, najważniejsze aby kto¶ tyrał na utrzymanie spółki - jest spółka s± podatki i darmowa obsługa politycznych ćwoków (c) by  NKAB

Data: 2012-03-26 09:13:13
Autor: Maciek
,,Nie dam ci rozwodu''
W dniu 2012-03-25 12:22, RadoslawF pisze:
Nie koniecznie kupił, wystarczy że przemy¶lał czym ryzykuje jak
kobieta faktycznie jego pozwie i wyszło że lepiej przyjechać raz
i pchn±ć sprawę rozwodu.
Równie dobrze mógł się na rozwód zgodzić i dalej być "ojcem". Przecież w
opisanej sytuacji rozwód nast±piłby w momencie, gdy żona _już_ była w ci±ży.

Maciek

Data: 2012-03-26 21:59:28
Autor: Big Jack
,,Nie dam ci rozwodu''
W wiadomo¶ci
*RadoslawF* napisał(-a):

Nie koniecznie kupił, wystarczy że przemy¶lał czym ryzykuje jak
kobieta faktycznie jego pozwie i wyszło że lepiej przyjechać raz
i pchn±ć sprawę rozwodu.

Jak nie był ojcem, to nie ryzykował niczym (chyba że jest co¶, o czym my tutaj nie wiemy). Z łatwo¶ci± zaprzeczyłby ojcostwu maj±c na przyszło¶ć dowód gdyby jednak zrewidował pogl±dy i zdecydował się rozwie¶ć. Wszystko zależy jakie kto ma cele, co kto chce ugrać.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-03-27 16:23:28
Autor: arturs
,,Nie dam ci rozwodu''

Jak nie był ojcem, to nie ryzykował niczym (chyba że jest co¶, o czym my
tutaj nie wiemy). Z łatwo¶ci± zaprzeczyłby ojcostwu maj±c na przyszło¶ć
dowód gdyby jednak zrewidował pogl±dy i zdecydował się rozwie¶ć.

No i widzsz - wychodzi że gówno się znasz..
W polskim prawie jest tak że jedna ze stron (wszystko jedno czy to żona czy m±ż) MUSI wnie¶ć sprawę o zaprzeczenie ojcostwa w ci±gu pół roku od urodzenia dziecka, je¶li tego nie zrobi do 18go roku życia dziecko będzie "przypisane" do męża matki jako ojca.. choćby jeden dzień po tym terminie ojciec miał badania genetyczne na 1000% wykluczaj±ce jego ojcostwo to nie ma szans na to żeby skutecznie wnie¶ć sprawę o zaprzeczenie ojcostwa i co za tym idzie pozbyć się np. alimentów.
Pozostaje jeszcze tylko możliwo¶ć taka że wniesie o to (i może w każdym czasie) prokurator.. i tyle, i nie zrobi tego na pewno na wniosek ojca.. to stosuje się w przypadkach gwałtów itp. kiedy po jakim¶ czasie np. przy okazji innej sprawy wyjdzie taka sprawa..
więc owszem, może zaprzeczyć ojcostwu nawet 100 razy a alimenty i tak będzie płacił..

Data: 2012-03-27 21:34:53
Autor: Big Jack
,,Nie dam ci rozwodu''
W wiadomo¶ci
*arturs* napisał(-a):

[...]

No i zagalopowałem się ze skrótami my¶lowymi, a Ty ich nie chwyciłe¶. Oczywi¶cie, że musi wnie¶ć sprawę o zaprzeczenie ojcostwa i to w odpowiednim czasie. To wła¶nie miałem na my¶li. Tak czy owak, mamy Ciebie "co się zna"

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-03-25 18:47:00
Autor: witek
,,Nie dam ci rozwodu''
On 3/25/2012 2:18 AM, ToMasz wrote:

[...]

frajer i tak dziecko bedzie uznane jego.

Data: 2012-03-25 18:25:05
Autor: _±ćęłń󶼿.
,,Nie dam ci rozwodu''
1) Jest nieuchwytna

To może byc problem, bo tak± osobę należałoby powiadomić o wszczętym postępowaniu. Stawiać się nie musi (tzn. musi się stawić przynajmniej jedno celem wysłuchania na okoliczno¶ci).

2) jest uchwytna, ale

S±d to będzie miał [...] . No chyba, że osoba chora albo pięcioro dzieci i trzeci rozwód powoda.

Data: 2012-03-26 19:06:17
Autor: Bydlę
,,Nie dam ci rozwodu''
On 2012-03-25 04:53:16 +0200, Przemysław Adam ¦miejek <niechce@spamu.pl> said:

Witam,

na ile w polskim systemie prawnym może wyst±pić znane z usańskich filmów ,,nie dam ci rozwodu''?

Na tak zadane pytanie prawidłowa odpowiedĽ brzmi: tak.
;>>>

osoba A chce rozwodu, a osoba B

1) Jest nieuchwytna (może nawet gdzie¶ za granic±)

Wtedy przprowadza się rozwód bez delikwenta B. Prawo przewidziało takie sytuacje.

2) jest uchwytna, ale mówi ma to gdzie¶, chcę małżeństwa, a nie rozwodu, będę się opierać

I to jest wła¶nie to na ile.
;>

czy osoba A jest w takich wypadkach bezradna?

Biedna? Raczej tak.

A ponieważ to a propos, to polecam:
<http://www.youtube.com/watch?v=oRJPNt67wzo>
;)