Nie dla pomnika przed Pałacem!

Data: 2010-08-26 20:29:01
Autor: b0niek
Nie dla pomnika przed Pałacem!
"Zdecydowana większość mieszkańców Warszawy nie chce, żeby pomnik
upamiętniający ofiary smoleńskiej katastrofy stanął na Krakowskim Przedmieściu
przed Pałacem Prezydenckim - wynika z sondażu MillwardBrown SMG/KRC dla
"Faktów TVN". Warszawiacy uważają też, że postawiony tam przez harcerzy krzyż
powinien zostać przeniesiony do kościoła św. Anny."

Całość:

http://www.tvn24.pl/-1,1670979,0,1,warszawiacy-nie-chca-pomnika-przed-palacem,wiadomosc.html

Krótszy link:

http://tnij.org/h2fe

Data: 2010-08-26 15:35:15
Autor: Rabin ZEC
On 26 Sie, 22:29, "b0niek" <bonis...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

http://www.tvn24.pl/-1,1670979,0,1,warszawiacy-nie-chca-pomnika-przed...

Krótszy link:

http://tnij.org/h2fe

Tym bardziej że jeden pomnik już jest stawiany na Powązkach i
wystarczy.

Rabin ZEC

Data: 2010-08-27 00:55:19
Autor: Chiron

Użytkownik "Rabin ZEC" <zeczer@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:94d33213-3887-4a24-9706-4c0159118201@q1g2000yqg.googlegroups.com...
[...]

"Warszawiacy nie chcą..." - aż prosi się niemal pytanie: którzy warszawiacy? Ostatnio dowiedziałem się, że władze mojego miasta wprowadzając kolejne utrudnienie ruchu jako wyjaśnienie tego podały, że to "na prośbę i po konsultacji z łódzkimi kierowcami". Ani nikt ze mną nie konsultował, ani władz o nic nie prosiłem- trochę mi się zrobiło głupio, więc dalej rozpytywać znajomych- i żaden się nie przyznał:-). Podobnie może być tutaj. Jak mawiał pewien premier Wielkiej Brytanii "są kłamstwa, wielkie kłamstwa i statystyki"- no  i tak masz wypowiedź statystycznego warszawiaka.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-26 16:40:00
Autor: Rabin ZEC
On 27 Sie, 00:55, "Chiron" <chi...@onet.eu> wrote:
Użytkownik "Rabin ZEC" <zec...@vp.pl> napisał w wiadomości grup

> Tym bardziej że jeden pomnik już jest stawiany na Powązkach i
> wystarczy.

"Warszawiacy nie chcą..." - aż prosi się niemal pytanie: którzy warszawiacy?

Tego nie wiem, nie jestem, nie byłem i raczej nie będę Warszawiakiem.
Z tego co wiem w Warszawie jest parę innych miejsc nie mniej godnych
na taki pomnik, tylko że może starczy tych pomników?
Rabin ZEC

Data: 2010-08-27 05:14:44
Autor: Zirhan
W dniu 2010-08-27 01:40, Rabin ZEC pisze:
[...]

A sam Wawel to za mało?begin:vcard
fn:Zirhan
n:;Zirhan
url:http://www.antykler.frix.pl
version:2.1
end:vcard

Data: 2010-08-27 01:05:42
Autor: Rabin ZEC
On 27 Sie, 05:14, Zirhan <zir...@nospam.wp.pl> wrote:

> [...]
> Z tego co wiem w Warszawie jest parę innych miejsc nie mniej godnych
> na taki pomnik, tylko że może starczy tych pomników?

A sam Wawel to za mało?

Wawel to akurat spora przesada, Kaczyński powinien być pochowany tam
gdzie byli pochowani jego poprzednicy.
Rabin ZEC

Data: 2010-08-27 07:52:39
Autor: Chiron

> [...]

Z tego co wiem w Warszawie jest parę innych miejsc nie mniej godnych
na taki pomnik, tylko że może starczy tych pomników?
Skoro nie jesteś z Warszawy- to skąd to pytanie: "może starczy tych pomników?". Jak Ci się podoba pomnik postawiony bolszewickim hordom gwałcącym, palącym i mordującym wszystko i wszystkich na polskiej ziemi?
--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-27 01:18:31
Autor: Rabin ZEC
On 27 Sie, 07:52, "Chiron" <chi...@onet.eu> wrote:

Skoro nie jesteś z Warszawy- to skąd to pytanie: "może starczy tych
pomników?".
Wystarczy że w moim mieście jest spory wysyp pomników, niestety
większość z nich jest  ohydna i zaburzająca przestrzeń albo (i)
nieczytelna w wymowie.

Jak Ci się podoba pomnik postawiony bolszewickim hordom
gwałcącym, palącym i mordującym wszystko i wszystkich na polskiej ziemi?

Po pierwsze nie pomnik a nagrobek, po drugie obowiązuje nas konwencja
dotycząca opieki nad cmentarzami wojennymi, po trzecie nie bądźmy tacy
jak żołnierze radzieccy którzy potrafili zbezcześcić i okraść zwłoki,
zmarłemu choćby nie wiem jakim był gnojem należy się pochówek.
Rabin ZEC

Data: 2010-08-27 08:03:17
Autor: A

Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:i57jr6$cgh$1news.onet.pl...

 Jak Ci się podoba pomnik postawiony bolszewickim hordom gwałcącym, palącym i mordującym wszystko i wszystkich na polskiej ziemi?

Niczego sobie. A jak ty oceniasz pomniki polskich żołnierzy na kresach?

Data: 2010-08-27 08:32:37
Autor: Chiron

Użytkownik "A" <jaki@tp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i57kf0$dsn$1@news.onet.pl...

[...]

To nie to samo- one tam były. Na naszych poniemieckich ziemiach znajdziesz na cmentarzach monumenty z napisami "obrońcy ojczyzny" etc po niemiecku, oczywiście. Nikt ich nie burzy. Podobnie przecież na naszych kresach. Jednak nikt nie wymaga, żeby postawić np pomnik Piłsudskiemu i jego żołnierzom stojącym u wrót Kijowa.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-27 09:12:50
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:i57m65$i2r$1news.onet.pl...

[...]

Jesteś w błędzie. W moim miasteczku (zachodniopomorskie) był pomnik poświęcony żołnerzom pochodzącym z okolicznych ziem, którzy zginęli w I WŚ. Już go nie ma. Został zniszczony do gołej ziemi.

Data: 2010-08-27 09:41:39
Autor: Chiron

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c776578@news.home.net.pl...

[...]

To fakt, wiele pomników zniszczono. Najczęściej- przez zaniedbanie. Wcale mi się to nie podoba- oczywiście nie dotyczy to każdej sytuacji, ale takiej, jak opisujesz. W Bieszczadach znalazłem się na cmentarzysku- pomniku z I wojny, i...wcięło mnie. To jedna, wielka ruina- w zasadzie tylko mapa informuje, co to jest. Szkoda- no ale zakładam, że skoro nie mieliśmy (i nie mamy) pieniędzy na podstawowe rzeczy, które nasze państwo zobowiązywało się zapewnić obywatelom- to trudno, żeby zapewniało akurat pieniądze na takie cele. My za monumenty i opiekę nad naszymi grobami płacimy- i to słono (Ukraina, Litwa)- i jeszcze są problemy. Niemcy płacą nam- i też mają zadbane groby.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-27 09:51:55
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:i57q7j$s8q$1news.onet.pl...

[...]

G...o wiesz. Przejedź się po zachodniopomorskim, po wioskach, to zobaczysz w jakim poważaniu mamy poniemieckie cmentarze. I nie pieprz głodnych kawałków o braku pieniędzy.
Takie gładkie, wylizane słówka to se w buty wsadź. Prawda jest okrutna.

Data: 2010-08-27 09:22:20
Autor: boukun
[...]

A czy Piłsudski jest tam pochowany?
Bo wtedy nie byłoby głupiej dyskusji i pomnik by tam stał...

boukun

Data: 2010-08-27 09:53:36
Autor: Chiron

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i57pao$fkl$1@mx1.internetia.pl...

[...]

SYMETRIA, bokun, symetria. Póki co- (powtórzę)- oni wciąż kłamią w sprawie Katynia- ba! Robią sobie z niego żarty.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-27 09:59:07
Autor: boukun

Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:i57qtv$u3b$1news.onet.pl...

[...]

Nie generalizuj!

boukun

Data: 2010-08-27 10:10:03
Autor: Chiron

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i57rfn$ht2$1@mx1.internetia.pl...

[...]

Jeśli robi to Putin- to wystarczy. Bokun- pamiętasz, kilka lat temu na tej grupie działał starszy pan- repatryiant z Rosji, Niemiec z pochodzenia. Znał świetnie polski, mieszkał kilka lat w Polsce. Wykształcony, historyk bodaj-że. Dyskutował rzeczowo, spokojnie. Starał się (w moim przekonaniu) dojść do prawdy. On_o_Katyniu_dowiedział_się_na_psp!!! Najpierw nie wierzył, potem uznał fakty, a potem...zniknął. Pytałem o niego JDR- Polaka który był na zsyłce w ZSRR a następnie zwiał z Andersem. On go tu "wprowadził" na psp. JDR powiedział mi, że facet ze wstydu nie ma śmiałości więcej dyskutować z Polakami o historii. Bokun- skoro taka ich wiedza jako społeczeństwa- to co chcesz? To byłhistoryk- a co wie przeciętny Wania? Chcesz odsłaniać im pomnik, dbać o cmentarze- i jakiego oni nabiorą przeświadczenia?

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-27 10:19:13
Autor: boukun

Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:i57rsr$qg$1news.onet.pl...

[...]

To był Eugeniusz Eugeniusz@ngi.de, wcale nie był taki normalny, był głupi i właził w dupę faszyście-rewizjoniście realo...
Zaślepiona nienawiść cię i nas gubi...

boukun

Data: 2010-08-27 20:54:53
Autor: Chiron

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i57sld$8po$1@mx1.internetia.pl...

[...]

To Twoje zdanie o nim. Ja korespondowałem z nim też trochę na priv- pisał sensownie i sprawiał wrażenie człowieka znającego się na polityce. Potrafił trafnie przewidzieć parę rzeczy. Czy takie masz  o nim zdanie tylko dlatego, że (jak piszesz) lubił Reala? Weź proszę pod uwagę, że to był Rosjanin, który miał niemieckie pochodzenie- a w Polsce mieszkał krótko. Jemu Realo nie jawił się jako agent BND.
Spróbuj jednak odnieść się do tego, co napisałem- do mojej tezy: nie możemy starać się pojednać z nimi, dokąd nie wzrośnie świadomość ich społeczeństwa. A na to potrzeba wielu lat. Najgorsze, co możemy zrobić- to zachowywać sięserwilistycznie- tak, jak z tym Ossowem czy śledztwem smoleńskim.
Kolejna sprawa- nie odczuwam nienawiści. Dlaczego tak piszesz?

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-27 09:26:28
Autor: dexth
Nie dla pomnika przed Pałacem!

Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:i57m65$i2r$1news.onet.pl...
[.................]
To nie to samo- one tam były. Na naszych poniemieckich ziemiach znajdziesz na cmentarzach monumenty z napisami "obrońcy ojczyzny" etc po niemiecku, oczywiście. Nikt ich nie burzy.

A to ciekawe, bo zwiedzając dolnośląskie cmentarze nie dostrzeglem tego co opisujesz. Poza wyjatkami w wiekszych miastach, ludnosc przesiedlona ze wschodu, pewno za cicha zgoda uwczesnie rzadzacych "zadbala", aby te pamiatki i groby zniknely.

[.....]
pozdr dexth

Data: 2010-08-27 09:54:56
Autor: boukun

Użytkownik "dexth" <dexth@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c7768a6$0$27034$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Dokładnie, co więcej, pamietem, że jak byłem dzieckiem, wokół koscioła garnizonowego w Jeleniej Górze był cmentarz poniemiecki, z nagrobkami niemieckimi. Już w latach 60-tych zaorano ten cmentarz i zoatały tylko nieliczne i doszczętnie zniszczone rodzinne krypty w pozostałych murach dookoła kościoła...

boukun

Data: 2010-08-27 01:34:29
Autor: Rabin ZEC
On 27 Sie, 09:54, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

[...]

No a we Wrocławiu masz kilka parków w miejscu cmentarzy, ostatnio
powstały park jeszcze pamiętam jako cmentarz, muszę przyznać jednak z
plus władzom miasta że postawili pomnik w tym parku upamiętniający
zmarłych z tego miasta, może mógłby być lepiej wykonany ale jak dla
mnie jest godnym upamiętnieniem tych ludzi.

A tak w ogóle proponuję spacer na cmentarze wojenne i sprawdzenie
wieku większości pochowanych żołnierzy, jak dla mnie to są jeszcze
dzieci wysłane na wojnę przez starych pierdzieli z demencją starczą..
Rabin ZEC

Data: 2010-08-27 10:39:07
Autor: boukun

Użytkownik "Rabin ZEC" <zeczer@vp.pl> napisał w wiadomości news:1f7024bd-68a5-4a25-87f4-81b92b62bd85w30g2000yqw.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Ja to żałuję, że nie miałem jako dziecko takich zamiłowań jak dzisiaj i nie miałem jakiejś kamery i nie nagrałem unikatowego filmu z ujęciem tego cmentarza poniemieckiego w centrum Jeleniej Góry, dookoła jednego z największych kosciołów. Dzisiaj póściłbym go jako kronikę filmową na You Tubie i byłby hitem nie z tej ziemi... Dla porównania wstawiłbym klip z obecnym szarym parkiem tam się teraz znajdującym...

boukun

Data: 2010-08-27 10:02:37
Autor: Tomek
[...]

Sprawa może być jeszcze bardziej prozaiczna - groby, to nie pomniki. Ktoś nagrobki musi odnawiać, ktoś musi za nie płacić. Nawet na normalnym cmentarzu, jeśli nie zapłacisz za miejsce, po 20 latach grób ma prawo być "zaorany". Jeśli nikt nie płacił za porzucone groby, to zgodnie z prawem można w tym samym miejscu pochować kogos innego. W wielu przypadkach na tych cmentarzch wojennych pewnie chowano kogoś innego później - od I wojny minęło prawie 100 lat.
Inaczej sprawa wygląda z parkami czy celowym niszczeniem - takie przypadki też sie zdarzały. Tyle tylko, że najeźdźcy nie zawsze zachowali się we wdziecznej pamięci mieszkańców.
Tomek
Ps. Zwróć uwagę jak o groby swoich ziomków dbają gminy żydowskie. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Niemcy powołali jakąś fundację i płacili za renowację swoich cmentarzy. A chyba sarkofag po Bismarcku uchował się w Olsztynku...

Data: 2010-08-27 10:24:07
Autor: boukun

Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:i57rv7$1er$1news.ett.com.ua...

[...]

To były piękne pomniki nagrobne, kaplice rodzinne i grobowce rodzinne w murach dookoła kościoła, tam nawet w kopcach znajdowaliśmy hitlerowskie monety i dzieciaki szabrowali grobowce. Chodziło się później na "trupki" pić wino z dziewczynami z zawodówki, i  braliśmy do ręki luźno już porozrzucane piszczele ludzkich kości, a koleżanki w dyskotece pokazywały mi na rękach srebrne pierścionki z grobowców poniemieckich...

boukun

Data: 2010-08-27 10:04:13
Autor: Chiron

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i57r7s$dsu$1@mx1.internetia.pl...

[...]

OK- jedna rzecz, to bezrozumne zniszczenia. Druga- może być prozaiczna: w Łodzi na większości przedwojennego cmentarza protestanckiego (niemieckiego) jest dziś park. Władze miasta i opiekująca się tym terenem gmina protestancka doszły do porozumienia, że miasto wykupi większość cmentarza i utworzy tam park. Niewielkiej gminy po prostu nie było stać na utrzymanie tego cmentarza. Zostawili tylko mały kawałek.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-27 10:10:51
Autor: boukun

Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:i57rhs$vnm$1news.onet.pl...

[...]

Ja podejrzewam tak jak przedmówca się wypowiadał, że była to celowa dewastacja i zacieranie śladów niemieckiej bytności na tych ziemiach, i to przez same władze miasta... i kościoła...

boukun

Data: 2010-08-27 09:55:12
Autor: Chiron

Użytkownik "dexth" <dexth@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c7768a6$0$27034$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Tak, wiele zostało zdewastowanych. Mam rodzinę w Złotowie (pomorskie)- tam widziałem takie groby

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-27 09:08:41
Autor: Bogdan Idzikowski
> [...]

Skoro nie jesteś z Warszawy- to skąd to pytanie: "może starczy tych pomników?". Jak Ci się podoba pomnik postawiony bolszewickim hordom gwałcącym, palącym i mordującym wszystko i wszystkich na polskiej ziemi?

Gdzie jest taki pomnik?

Data: 2010-08-27 09:34:09
Autor: Chiron

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c77647e$1@news.home.net.pl...

> [...]

Skoro nie jesteś z Warszawy- to skąd to pytanie: "może starczy tych pomników?". Jak Ci się podoba pomnik postawiony bolszewickim hordom gwałcącym, palącym i mordującym wszystko i wszystkich na polskiej ziemi?

Naprawdę nie wiesz? Na szczęście- nie udało się go oficjalnie odsłonić, ale jest. Zakładam, że słyszałeś o Ossowie?

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-27 09:46:47
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:i57pph$rab$1news.onet.pl...
Gdzie jest taki pomnik?
Naprawdę nie wiesz? Na szczęście- nie udało się go oficjalnie odsłonić, ale jest. Zakładam, że słyszałeś o Ossowie?

Oczywiście, że słyszałem. Jednocześnie oświadczam, że nie jestem fanatykiem i rusofobem. Także nie dostaję orgazmu na słowo "Katyń".

Data: 2010-08-27 09:20:30
Autor: boukun
> [...]

Skoro nie jesteś z Warszawy- to skąd to pytanie: "może starczy tych pomników?". Jak Ci się podoba pomnik postawiony bolszewickim hordom gwałcącym, palącym i mordującym wszystko i wszystkich na polskiej ziemi?

Na każdym cmentarzu są pomniki nagrobne prostaku...

boukun

Data: 2010-08-27 09:52:20
Autor: Chiron

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i57p79$e3e$1@mx1.internetia.pl...

> [...]

-- Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Na każdym cmentarzu są pomniki nagrobne prostaku...

Jeśli masz coś do powiedzenia- a zakładam, że tak- to na co inwektywy? Piszesz tu  tyle co ja- albo i dłużej. Pisaliśmy ze sobą kilka razy. Znajdź mi choć 1 bluzg skierowany ode mnie w Twoją stronę.
Kolejna sprawa- to byli żołnierze bandyci, którzy napadli na naszą ziemię. Palili, rabowali, mordowali i gwałcili. Można na to spojrzeć od strony pojednania- pokazać palcem Francję i Niemcy. OK. Tylko w takich sprawach- w_interesie_obu_stron- musi panować symetria. Póki co- oni nie chcą przyznać się do Katynia, a jak już- to przedstawiają go jako zwykła sprawę wojenną. Ot- zdarza się na wojnie. Dmowski, na którego często się powołujesz nienawidził bolszewików- a jego miłość do carskiej Rosji była tak ślepa, że z wielkiego zwycięstwa on i jego ugrupowanie zrobili potężną klęskę- sowieci przystępując do negocjacji chcieli dać Polsce o wiele więcej. Byli tak zdziwieni polską głupotą, że podejrzewali, iż to zadziałała ich agentura. Prawda była trywialna: głupota i ślepota Dmowskich, Grabskich, powiązana z chęcią uwalenia Piłsudskiego za wszelką cenę  etc sprawiła, że dostaliśmy g..no. A Twoje zachowanie, poglądy- jako żywo mi to przypominają.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-27 10:07:26
Autor: boukun

Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:i57qrj$tqq$1news.onet.pl...

> [...]

Kolejna sprawa- to byli żołnierze bandyci, którzy napadli na naszą ziemię. Palili, rabowali, mordowali i gwałcili. Można na to spojrzeć od strony pojednania- pokazać palcem Francję i Niemcy. OK. Tylko w takich sprawach- w_interesie_obu_stron- musi panować symetria. Póki co- oni nie chcą przyznać się do Katynia, a jak już- to przedstawiają go jako zwykła sprawę wojenną. Ot- zdarza się na wojnie. Dmowski, na którego często się powołujesz nienawidził bolszewików- a jego miłość do carskiej Rosji była tak ślepa, że z wielkiego zwycięstwa on i jego ugrupowanie zrobili potężną klęskę- sowieci przystępując do negocjacji chcieli dać Polsce o wiele więcej. Byli tak zdziwieni polską głupotą, że podejrzewali, iż to zadziałała ich agentura. Prawda była trywialna: głupota i ślepota Dmowskich, Grabskich, powiązana z chęcią uwalenia Piłsudskiego za wszelką cenę  etc sprawiła, że dostaliśmy g..no. A Twoje zachowanie, poglądy- jako żywo mi to przypominają.

Przepraszam, ale do prymitywnej i łżącej propagandy nie sposób się inaczej odnieść. Jest prymitywnym kłamstwem, że ktoś chciał w Polsce postawić ot pomnik, bolszewickim hordom gwałcącym, palącym i mordującym wszystko i wszystkich na polskiej ziemi...

Polscy żołnierze w Afganistanie i Iraku tez byli i są bandytami, a wita sie ich zwłoki w kraju z honorami... I tu jest różnica, bo sowieccy żołnierze brali udział w wojnie często nazywanej w odwecie z przymusu, a nasi bandyci robią to dobrowolnie...

O jakiej symetrii chcesz tu gadać? Dmowski w przeciwieństwie do zamachowca Piłsudskiego chciał pokoju z Rosją i gdyby miał wpływ , to byśmy nigdy nie mieli konfliktów z Rosjanami, tak jak je mamy przez zamachowca Piłsudskiego i jego naśladowników Kaczyńskich...

boukun

Data: 2010-08-27 10:18:09
Autor: Chiron

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i57rva$ofe$1@mx1.internetia.pl...

> [...]

Przepraszam, ale do prymitywnej i łżącej propagandy nie sposób się inaczej odnieść. Jest prymitywnym kłamstwem, że ktoś chciał w Polsce postawić ot pomnik, bolszewickim hordom gwałcącym, palącym i mordującym wszystko i wszystkich na polskiej ziemi...

A co w Ossowie?

[...]
Przeczytaj, co napisałeś: w kraju należy ich witać z honorami- to chyba jasne. Jak padną w Afganistanie- i spoczną w zbiorowej mogile- trudno wymagać, żeby niepodległy Afganistan dbał o ich groby, tak?

[...]

Dmowski nie zauważał, jak bardzo zmieniła się Rosja. Piłsudski (tak, zamachowiec, mason, dowodził tylko jedną bitwą osobiście- napad na carski pociąg, to się zgadza)- był bardzo dobrym, pragmatycznym politykiem. Widział interesy Polski- w danym momencie. Dmowski i jego ugrupowanie widzieli tylko carską Rosję, której już nie było i (zgrozo!) byli wobec niej lojalni. Dmowski kombinował, że no tak, fakt jest taki, że Polska jest niepodległa, a biali po zwycięstwie tego nie będą chcieli uznać (wiedział o tym Piłsudski, i zawierał rozejm z bolszewikami, żeby mogli pobić białych)- więc pokombinował, że jak nie wykorzystają tego zwycięstwa z 1920 roku- to potem w rozmowie ze zwycięskimi białymi będzie miał argument: patrzcie, my nawet nie chcielismy z tą czerwoną swołoczą dyskutować. Nie chcieliśmy pod waszą nieobecność wykorzystywać sytuacji. Uważał, że to mu da argument w rozmowie z białymi. Bokun- on przegrał wraz z białą Rosją. Nie chce nawet komentować takich- użyję eufemizmu- naiwnych argumentów.

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-27 10:34:39
Autor: boukun

Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:i57sc1$25k$1news.onet.pl...

> [...]

Przepraszam, ale do prymitywnej i łżącej propagandy nie sposób się inaczej odnieść. Jest prymitywnym kłamstwem, że ktoś chciał w Polsce postawić ot pomnik, bolszewickim hordom gwałcącym, palącym i mordującym wszystko i wszystkich na polskiej ziemi...

Fałszujesz i siejesz prymitywną propagandę. Tam jest praktycznie cmentarz, z pochowanymi rosyjskimi żołnierzami, którym chciano postawić zwyczajny nagrobny pomnik.

[...]

A niby dlaczego w kraju z honorami? To propaganda reżimu, ja w tym widzę obłudę i fałsz. Reżim nie może postąpić inaczej, bo by żołdaków więcej nie pozyskał...

[...]

Piłsudski nie służył Polsce, tak jak Kaczyński nie służy Polsce. Ich czyny i nienawiść gubią Polskę. Tak właśnie reaguje ciemnogród i zaściankowość. Dlatego Polska nigdy się nie rowinie, jeśli będą do władzy dochodzić tacy zaślepieni nienawiścią ludzie. Ciebie zżera ślepa nienawiść i to nas gubi... Polska nie może się rozwijać, jak jest szarpana i rozbijana od wewnątrz, a tak czynił Piłsudski i tak czyni Kaczyński i jego prymitywne pospólstwo...

boukun

Data: 2010-08-27 21:31:19
Autor: Chiron

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i57tib$s61$1@mx1.internetia.pl...

> [...]

-- Chiron

Piłsudski nie służył Polsce, tak jak Kaczyński nie służy Polsce. Ich czyny i nienawiść gubią Polskę.
I o Piłsudskim i o Dmowskim można pisać i dobrze, i źle. Jak o każdym człowieku.  Obaj popełnili kardynalne błędy, za które zapłaciła Polska. Piłsudski jednak trzymał z masonerią i nie mówił źle o narodzie wybranym. Dmowski wręcz przeciwnie- i dlatego dziś jeden ma pomniki a drugi nie. I to jest przykre. A wiesz, co bardziej? Dla mnie to, że (jak to ktoś ujął)- wciąż rządzą Polską 2 trumny: Piłsudskiego i Dmowskiego. Czy potrafisz przestać się utożsamiać z endecją (z którą przecież masz całkiem rozbieżne poglądy w kwestiach gospodarczych) a w myślących inaczej od Ciebie mógłbyś przestać widzieć piłsudczyków? Tak niestety Ciebie odbieram: pogrobowiec Dmowskiego. Jesteśmy tu i teraz. I co robimy? Patrząc na tę grupę- zapewne nie potrafimy ze sobą rozmawiać. Dlaczego?
Piszesz, że Kaczyński nie służył Polsce. Dobrze- jednak nie o to tu chodzi. Możesz go uważać za najgorszego przywódcę- jednak nie zmienia to faktu, że w interesie wszystkich nas Polaków leży wyjaśnienie wszystkich szczegółów, które doprowadziły do katastrofy.

[...]

Jeszcze raz proszę- wykaż mi, gdzie ta moja nienawiść się ujawnia?

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-08-27 09:05:09
Autor: Tomek

Użytkownik "b0niek" <bonislaw@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i56iqc$a7l$1inews.gazeta.pl...
[...]

Badanie przeprowadzono na 1000 mieszkańców - jak znam metody tej ubeckiej sondażowni to zrobili ankietę na ulicy, a więc w niej nie ma praktycznie żadnej osoby powyżej 65 roku życia (takich mało się kręci po ulicach). Więc słupki tam podane są tyle warte ile słupki poparcia Tuska. Śmiem twierdzic, że większość Polaków (w tej sprawie powinni zabrać głos nie tylko Warszawiacy) chce tego pomnika właśnie w tamtym miejscu.
Tomek

Data: 2010-08-27 09:35:11
Autor: A

Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:i57oje$31kt$1news.ett.com.ua...

[...]

Taaak masz swoją rację.
Prawdziwy Polak ma ponad 65 lat i słucha RM, czyli większość Polaków chce pomnika w tamtym miejscu.

Data: 2010-08-27 09:29:05
Autor: Tomek
Nie dla pomnika przed Pałacem!

Użytkownik "A" <jaki@tp.pl> napisał w wiadomoœci news:i57pra$rev$1news.onet.pl...

[...]

Trafiłeœ w sedno!
T.

Data: 2010-08-27 12:23:11
Autor: PaPi
Nie dla pomnika przed Pałacem!
Trafiłe� w sedno!

Nie w sedno ile w samo dno.

Data: 2010-08-27 09:55:45
Autor: Tomek
Nie dla pomnika przed Pałacem!

Taaak masz swoją rację.
Prawdziwy Polak ma ponad 65 lat i słucha RM, czyli większość Polaków chce pomnika w tamtym miejscu.

Trochę OT, ale w nawišzaniu do sympatii/antypatii ludzi i sondaży: jak wiadomo ludzie "głosujš nogami". Dla mnie symptomatyczny jest spadek cen akcji Agory i spadek nakładu GW, spadek wyników finansowych TVN, spadek nakładu Wprostu po przejœciu tam Lisa, a 100-proc. wzrost nakładu Gazety Polskiej, znaczny wzrost sprzedaży Goscia Niedzielnego. Może ludzie majš doœć tej całej œciemy i manipulacji podawanych przez media polskojęzyczne?
Tomek

Data: 2010-08-27 09:59:22
Autor: b0niek
Nie dla pomnika przed Pałacem!
Tomek <tentom@tlen.pl> napisał(a):
do&#65533;ć tej całej &#65533;ciemy i manipulacji podawanych przez media polskojęzyczne?

Uwielbiam to określenie "media polskojęzyczne" wymyślone przez pisowskich
pseudopatriotów.

Data: 2010-08-27 12:24:33
Autor: PaPi
[...]
nakładu Wprostu po przej�ciu tam Lisa, a 100-proc. wzrost nakładu Gazety
Polskiej, znaczny wzrost sprzedaĹźy Goscia Niedzielnego. MoĹźe ludzie majĹĄ
do�ć tej całej �ciemy i manipulacji podawanych przez media polskojęzyczne?

:-)))))))
Proponuje bys zajrzal do archiwum tej grupy z roku 2007, gdzie niejaki rympal wrozyl upadek GW w ciagu roku...
Przyczyna upadku miala byc rezygnacja z prenumeraty przez rade ministrow :-)

Data: 2010-08-27 12:30:41
Autor: PaPi
[...]

A teraz troche prawdy :
http://gospodarka.gazeta.pl/Gielda/0,83497,TVN.html
Wyniki gieldowe TVN. Rok temu akcje po 13.50, dzisiaj po 17.80.

oraz
http://gospodarka.gazeta.pl/Gielda/0,83497,AGO.html
Wyniki Agory. Rok temu akcje po 18.50, dzisiaj po 24.75.

To gdzie te spadki klamco ?

Data: 2010-08-27 14:25:25
Autor: Slawek SWP
Użytkownik b0niek napisał:
[...]

Powinni zdecydować mieszkańcy Warszawskiej Starówki. Ursynów, Wola, Praga... Niech się nie wpier.....ą do wyglądu ulicy na Starówce! Tak na dobrą sprawę to ja bym się ograniczył tylko do mieszkańców Krakowskiego Przedmieścia i tylko mających w zasięgu wzroku Pałac Namiestnikowski!

Piąta półka od góry: http://www.youtube.com/watch?v=CtK27GhAZwU

Co myślą Polacy za granicą...? Spójrz na moją sygnaturkę!

--
Sławek SWP
http://korwin-mikke.pl/

Data: 2010-08-27 05:39:13
Autor: D.J.MC Donald Musk
Nie dla pomnika przed Pałacem!
On 27 Sie, 14:25, Slawek SWP <skasujdamspietrasiewiczu...@wp.pl>
wrote:
Użytkownik b0niek napisał:

> [...]

Piąta półka od góry:http://www.youtube.com/watch?v=CtK27GhAZwU

Co myślą Polacy za granicą...? Spójrz na moją sygnaturkę!

a to czemu?
ja tez chce decydowac! czyz to nie "moj prezydent" w moim palacu?
Polonia niech tez decyduje!

Data: 2010-08-28 12:12:26
Autor: Slawek SWP
wrote:
Użytkownik b0niek napisał:

[...]

No chyba rozumiesz sam, że tu nie chodzi o upamiętnienie kogoś pomnikiem tylko o miły i przyjemny wygląd ulicy i budynków. Pani Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy zdecydowała już wespół z konserwatorem zabytków, że miasto nie wytrzyma pomnika w przestrzeni publicznej bo to niełądnie będzie wyglądać - na pewno nieładnie!

Data: 2010-08-27 17:30:19
Autor: =heÂŽsk=
Nie dla pomnika przed Pałacem!
On Thu, 26 Aug 2010 20:29:01 +0000 (UTC), "b0niek"
<bonislaw@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

 wiekszosc mieszkancow czyli ilu? pytam by uprzedzic pytania pisowcow.
 dla nich kazdy wynik jest nie do przyjecia. do dzis wiekszosc ;o)  z nich mowi: "pan komorowski", "prezydent" nie przchodzi im przez
 zacisniete ze strachu przed gniewem prezesa pis gardziolka.

http://miniurl.pl/glosludu
http://miniurl.pl/glosludu2

Data: 2010-08-27 09:49:06
Autor: D.J.MC Donald Musk
On 27 Sie, 17:30, =he(R)sk= <e-super_bigbred...@interia.pl> wrote:
> [...]

 z nich mowi: "pan komorowski", "prezydent" nie przchodzi im przez
 zacisniete ze strachu przed gniewem prezesa pis gardziolka.

Wlacz swiatla, wylacz myslenie!
Stan dróg poprawi sie sam !http://miniurl.pl/glosluduhttp://miniurl.pl/glosludu2

Jakos nie moge sie przyzwyczaic..jak mowie Pan Prezydent to na mysli
mam zawsze Prezydenta Kaczynskiego Lecha
dlatego pisze Komoroski, zeby sie nie pomylic. Z reszta w internecie
to norma, ze uzywa sie skrotow. Po co pisac o kims, Pan skoro nie
zwracamy sie do niego bezposrednio tylko sobie plotkujemy tu grzecznie
o polityce akurat..

Data: 2010-08-27 17:42:21
Autor: b0niek
D.J.MC Donald Musk <rymplum@gmail.com> napisał(a):
[...]

W sumie to masz rację. Przecież my sobie tylko tu grzecznie plotkujemy, to
przecież po co mówić Prezes Prawa i Sprawiedliwości, jak można bardziej
pieszczotliwie i krócej "kaczy kurdupel" i wszyscy wiedzą o kogo chodzi,
zresztą jak pada niewinne hasło "zimny lech" to też wszyscy w lot pojmują o
kogo chodzi.

Data: 2010-08-27 20:12:19
Autor: boukun

Użytkownik "D.J.MC Donald Musk" <rymplum@gmail.com> napisał w wiadomości news:0777a005-d970-4ca0-981a-54b5db674a8c5g2000yqz.googlegroups.com...
> [...]

Jakos nie moge sie przyzwyczaic..jak mowie Pan Prezydent to na mysli
mam zawsze Prezydenta Kaczynskiego Lecha

Pod ścianą płaczu też z nim byłeś? A menorę też wystawiałeś w oknie pałacu?

boukun

Nie dla pomnika przed Pałacem!