Nie dostałem urlopu nie pojadę na sprawę

Data: 2011-03-19 05:53:42
Autor: pavkens
Nie dostałem urlopu nie pojadę na sprawę
Nie przyznano mi urlopu, sprawa w poniedziałek a ja muszę być w pracy..
Wezwanie odebrałem wczoraj.
Czy mogę coś zrobić? Np. wysłać prośbę o przesunięcie terminu (nadam w
poniedziałek a sprawa w poniedziałek) - lub coś innego - np. poproszę
kogoś, żeby zawiózł pismo rano w poniedziałek o 8 a sprawa o 11 - da
to coś??
Dodam, że jestem stroną w pozwie cywilnym.

Data: 2011-03-19 14:15:15
Autor: t
Nie dostałem urlopu nie pojadę na sprawę
Ładne warunki tam u was panują.
Urlop na żądanie lub oddaj rano krew.

Data: 2011-03-19 14:16:13
Autor: Dysiek
Nie dostałem urlopu nie pojadę na spraw
Nie jestem specem, ale pracodawca w takiej sprawie nie moze odmowic udzielenia urlopu.

Dysiek

Data: 2011-03-19 15:42:26
Autor: spp
Nie dosta�em urlopu nie pojad� na s praw

http://personel.wip.pl/urlopy-pracownicze/dzien-wolny-czy-urlop-na-prywatna-sprawe-w-sadzie

--
spp

Data: 2011-03-19 16:02:45
Autor: SDD

Użytkownik "pavkens" <pavkab@gmail.com> napisał w wiadomości news:5d3b79d2-30ce-4622-8de5-16f20c25d61fx18g2000yqe.googlegroups.com...
Nie przyznano mi urlopu, sprawa w poniedziałek a ja muszę być w pracy.
Wezwanie odebrałem wczoraj.

Na moj gust nie potrzebujesz urlopu - po prostu zawiadamiasz pracodawce, ze masz wezwanie i ze nei przyjdziesz do pracy.
Bedzie to nieobecnosc usprawiedliwiona.
Urlop daje tylko to, ze masz dodatkowo placone - ale zaplate mozesz tez wycyganic od sadu.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-19 16:09:07
Autor: SDD

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:im2gio$ubh$1news.onet.pl...

[...]

Aha - jak jestes strona, to od sadu raczej nie mozesz, ale ewentualnie powinno jakos dac rade od strony przeciwnej, jesli przegra (niech sie lepiej obeznani z procedura cywilna wypowiedza jak) :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-19 08:12:41
Autor: pavkens
Nie dostałem urlopu nie pojadę na sprawę
Dzięki za pomocne opinie ale pragnę dodać, iż nie mam opcji, żeby
dostać wolne nie tylko dlatego, że pracodawca "nie chce go dać".

Mamy spotkanie wyjazd umówiony i nie mogę sobie pozwolić, żeby tam nie
być bo to by przekreśliło miesięczne przygotowania i to by było
świństwo z mojej strony gdybym po prostu nie przyszedł...

Data: 2011-03-19 17:03:33
Autor: spp
W dniu 2011-03-19 16:12, pavkens pisze:
[...]

No to w ogóle nie ma tematu. Wybór należy do Ciebie.

--
spp

Data: 2011-03-19 10:05:04
Autor: goldi
On 19 Mar, 17:03, spp <s...@op.pl> wrote:
W dniu 2011-03-19 16:12, pavkens pisze:

> Dzi ki za pomocne opinie ale pragn doda , i nie mam opcji, eby
> dosta wolne nie tylko dlatego, e pracodawca "nie chce go da ".

> Mamy spotkanie wyjazd um wiony i nie mog sobie pozwoli , eby tam nie
> by bo to by przekre li o miesi czne przygotowania i to by by o
> wi stwo z mojej strony gdybym po prostu nie przyszed ...

No to w og le nie ma tematu. Wyb r nale y do Ciebie.

--
spp

Można spróbować złożyć w sądzie pismo (uprzejme, bo nie ma sensu
zaogniać sytuacji), że wnosisz o przesunięcie terminu, gdyż wezwanie
poczta doręczyła z opóźnieniem (tzn. dopiero w piatek), co
spowodowało, że nie został dochowany siedmiodniowy ustawowy termin na
przygotowanie się do rozprawy. Zależy Ci na możności stawiennictwa na
rozprawie, jednak na terminie wyznaczonym na poniedziałek nie możesz
się stawić z uwagi na zaplanowany wyjazd służbowy, który był
poprzedzony długimi przygotowaniami. Pismo raczej należy złożyć w taki
sposób, żeby sąd mógł się z nim zapoznać przed rozprawa (np.
równolegle składając na biurze podawczym wcześnie rano i wysyłając
faksem). Poniżej przepis, na który można się powołać.

Art. 149. § 1. Posiedzenia sądowe wyznacza przewodniczący z urzędu,
ilekroć wymaga tego stan sprawy.
§ 2. O posiedzeniach jawnych zawiadamia się strony i osoby
zainteresowane przez wezwanie lub ogłoszenie podczas posiedzenia.
Stronie nieobecnej na posiedzeniu jawnym należy zawsze doręczyć
wezwanie na następne posiedzenie. Wezwanie powinno być doręczone
co najmniej na tydzień przed posiedzeniem. W wypadkach pilnych
termin ten może być skrócony do trzech dni.

Data: 2011-03-20 20:14:45
Autor: Robert
Dnia 19 mar  o godzinie  16:02, na pl.soc.prawo, SDD napisał(a):

Urlop daje tylko to, ze masz dodatkowo placone
                               ^^^^^^^^^^^^^^^^^
Wolne żarty.
Nie ma nic dodatkowego. Jest normalne wynagrodzenie z tytułu przebywania na
urlopie taryfowym. Nic ponadto.

--
Robert

Data: 2011-03-19 16:19:44
Autor: kam
W dniu 2011-03-19 13:53, pavkens pisze:
[...]

którą stroną?

k.

Nie dostałem urlopu nie pojadę na sprawę