Nie dostarczane smsy z zagranicy w sieci Play

Data: 2011-10-06 07:33:48
Autor: zelichowski
Nie dostarczane smsy z zagranicy w sieci Play
Witam Szanownych Grupowiczów!
Jestem w abonamencie w Play i ostatnio pojawił się problem z
dostarczaniem smsów z zagranicy na mój telefon. Konkretnie chodzi o
smsy wysyłane z macedonskiej sieci komórkowej do Play. Pisałem już
kilkukrotnie reklamację podając konkretne przykłady i numery telefonów
które wysyłały do mnie wiadomości, lecz Play twierdzi, że po ich
stronie jest wszystko jak należy. Wymieniłem również kartę sim lecz to
w niczym nie pomogło i smsy dalej nie docierają.
Może macie jakieś pomysły lub jest ktoś kto może wie jak poradzić
sobie z tym problemem. Bedę wdzięczny za każdą radę.

Data: 2011-10-06 16:42:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-10-06 16:33, zelichowski@poczta.onet.pl pisze:
Może macie jakieś pomysły lub jest ktoś kto może wie jak poradzić
sobie z tym problemem. Bedę wdzięczny za każdą radę.
Pozdrawiam

Zmienić sieć.

Miałem problem odwrotny (nie dochodziły smsy wysłane z PL za granicę). Odpisali, że "nie we wszystkich krajach mają roaming" lol nieuki pieprzone;)

--
Liwiusz

Data: 2011-10-06 16:58:20
Autor: Pendrive
W dniu 2011-10-06 16:42, Liwiusz pisze:
[...]

najlepiej na orange w ktorej to mmsy w kraju nie dochodza, tylko komunkat ze mozna na portalu obejrzec, wbrew poprawnej konfiguracji telefonu (raz dochodza raz nie, ale w wiekszosci ten glupi komunikat, a na bok robia z ludzi kretynow, sugerujac konfiguracje telefonu) .

P.
--
http://dumpingowiec.pl - Faktury, Rachunki, Paragony, Magazyn, Księgowość - 35 zł!

Data: 2011-10-06 09:50:09
Autor: zelichowski
On 6 Paź, 16:58, Pendrive <Pendr...@domena.pl> wrote:

> [...]

telefonu (raz dochodza raz nie, ale w wiekszosci ten glupi komunikat, a
na bok robia z ludzi kretynow, sugerujac konfiguracje telefonu) .

Ksi gowo - 35 z !

Oczywiście na Orange nigdy!
Mam nawet bilingi z telefonu zagranicznego, że operator obciążył
abonenta za smsa do mnie, a do mnie sms nie dociera.
Play wmawia mi, że mają umowę romingową z operatorem w Macedonii a tym
czasem jak sprawdzam to mają ale tylko z jednym Cosmofon.
Paranoja, trzeci świat.

Data: 2011-10-06 21:24:28
Autor: Maciek.
Nie dostarczane smsy z zagranicy w sieci Play
Użytkownik <zelichowski@poczta.onet.pl> napisał

Paranoja, trzeci świat.

A nadawca w Macedonii korzysta z karty Play w roamingu, czy korzysta z którejś z macedońskich sieci?

--
Maciek.

Data: 2011-10-06 22:44:21
Autor: Maciek.
Użytkownik "K" <glownyinformatyk@zus.gov.pl> napisał w wiadomości news:j6l37u$kmq$1inews.gazeta.pl...
[...]

No to po nitce do kłębka proponuję...
Opłata za _wysłanie_ SMS to opłata w relacji terminal -> SMSC macierzystej sieci. Ile jest rodzajów raportów wysłania/dostarczenia esa i czy ktokolwiek próbował z nich skorzystać w omawianej sprawie?

--
Maciek.

Data: 2011-10-07 06:52:25
Autor: zelichowski
On 6 Paź, 22:44, "Maciek." <mmu...@gmail.com> wrote:
Użytkownik "K" <glownyinforma...@zus.gov.pl> napisał w wiadomościnews:j6l37u$kmq$1inews.gazeta.pl...

> [...]

sieci. Ile jest rodzajów raportów wysłania/dostarczenia esa i czy ktokolwiek
próbował z nich skorzystać w omawianej sprawie?

Abonent korzysta z sieci macedońskiej, ma raport doręczenia wiadomości
do mnie i opłaty są zarejestrowane na jego bilingu.
Pisałem 3 reklamacje do Play i uparcie twierdzą, że problem leży po
stronie macedońskiego operatora. W Macedonii właściciel również złożył
reklamację i podobnie jak w Play  operatro twerdzi, że z ich strony
wszystko jest jak należy.
Nie wiem chyba czas na zmiany...operatora

Data: 2011-10-07 06:55:00
Autor: zelichowski
On 7 Paź, 15:52, zelichow...@poczta.onet.pl wrote:

> [...]

stronie macedońskiego operatora. W Macedonii właściciel również złożył
reklamację i podobnie jak w Play  operatro twerdzi, że z ich strony
Nie wiem chyba czas na zmiany...operatora- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Nie napisałem w poście to jest abonent w macedonii nie play w roamingu.

Data: 2011-10-07 16:52:54
Autor: yabba

Użytkownik <zelichowski@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:aaae45a3-5179-414e-88c3-2874d9cd53dfn12g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

A od Ciebie wiadomości dochodzą na ten numer w Macedonii?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-10-07 10:25:59
Autor: zelichowski
On 7 Paź, 16:52, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
U ytkownik <zelichow...@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo cinews:aaae45a3-5179-414e-88c3-2874d9cd53dfn12g2000yqh.googlegroups.com...
On 7 Pa , 15:52, zelichow...@poczta.onet.pl wrote:

> On 6 Pa , 22:44, "Maciek." <mmu...@gmail.com> wrote:

> Abonent korzysta z sieci macedo skiej, ma raport dor czenia wiadomo ci
> do mnie i op aty s zarejestrowane na jego bilingu.
> Pisa em 3 reklamacje do Play i uparcie twierdz , e problem le y po
> stronie macedo skiego operatora. W Macedonii w a ciciel r wnie z o y
> reklamacj i podobnie jak w Play operatro twerdzi, e z ich strony
> wszystko jest jak nale y.
> Nie wiem chyba czas na zmiany...operatora- Ukryj cytowany tekst -

> - Poka cytowany tekst -

Nie napisa em w po cie to jest abonent w macedonii nie play w roamingu.

A od Ciebie wiadomo ci dochodz na ten numer w Macedonii?

--
Pozdrawiam,

yabba

Tak bezproblemu

Data: 2011-10-09 15:14:46
Autor: Maciek.
[...]

A ten nr w Play jest z przeniesienia, czy natywnie z P4?
A z tego numeru w Macedonii na jakiś inny nr w Play?

Tak kombinuję (może przy okazji sam się dowiem), skąd sieć za granicą wie, że sms ma trafić do sieci X? Prefiks międzynarodowy pomijam, bo to jest jakby oczywiste.
Takie informacje są wbijane na sztywno w configi, jest to rozgłaszane podobnie jak DNS? Podstawowa rzecz a nie wiem :)

--
Maciek.

Data: 2011-10-09 18:44:40
Autor: Baluu
Nie dostarczane smsy z zagranicy w sieci Play
Odpowiedz moze byc prosta. Czy ten macedonczyk wysylajac na Twoj Polski numer wysyla smsa z wlasciwym kierunkowym do Polski +48???

Dodzwonic do Polski przez dwa zera sie dodzwoni ale sms nie przyjdzie.

Nie dostarczane smsy z zagranicy w sieci Play