Nie jedĹş na Hel!

Data: 2012-07-29 20:52:36
Autor: nazgul
Nie jedĹş na Hel!
W dniu 2012-07-29 14:33, artmedianews@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:
Witam serdecznie.

Co roku jeżdżę do jednego z nadbałtyckich kurortów. Coś mnie podkusiło (nawet wiem co) aby pojechać w tym roku na Hel.
Takiego koszmaru z wydostaniem się stąd nie przeżyłem nigdzie indziej.
Dlatego przestrzegam, nie jedĹş na Hel!
Zapyziała dziura z miejscowymi, którzy chyba nie rozumieją z czego żyją?
No i wyjechać się nie da.
Jedzcie do Łeby albo Ustki albo gdziekolwiek indziej.
Trasa Hel - Władysławowo (mniej niż 50km.) = 6 godzin.
Pozdrawiam.

Hel to jeszcze jest tani
Władysławowo to jest prawdziwy Hell
także pod względem ruchu.
Trafiłem tam przypadkiem w środowy wieczór (19:00)
oszalałe tabuny ludzi i wijące się kolumny samochodów.

Data: 2012-07-29 12:13:17
Autor: kapec
Nie jedź na Hel!
Mnie to zawsze zastanawia, co ludzi tam ciagnie...
Wczoraj wracalem z Rumunii, znaczy konkretnie pauze zrobilem sobie u
kolegi na slasku i kolo poludnia wystartowalem w kierunku domu, czyli
pomorze. Stara jedynka o tej porze to w zasadzie nie konczaca sie
kolumna samochodow jadacych z nad morza. Torun-Wloclawek to jeden
megakorek. Na cb mowili, ze z wladka do rumii 4-5 godzin. Co ludzi tam
ciagnie? Tlok? Ujowa obsluga? Korki? Pojecia nie mam.
Sam do Wladka mam 160km, kiedys namietnie plywalem na desce
windsurfingowej, dosc czesto na polwyspie czy w Karwii. W okresie
wakacyjnym koniami by mnie tam nikt nie zaciagnal.

Data: 2012-07-29 21:23:16
Autor: MM
Nie jedź na Hel!
Dnia 29-07-2012 o 21:13:17 kapec <kapec@op.pl> napisał(a):

[...]

Ja się tam dziwię ludziom, który z południa Polski jadą nad nasze morze,  które może ma i ładne plaże, ale pogoda to loteria z naciskiem na  przegraną.
Mieszkając na południu, mamy blisko Czechy, później Austrie i już w  Chorwacji. A jak się nie podoba w Chorwacji, to piękna plaża jest w  Czarnogórze. Może i trochę dalej, ale pogoda już dużo lepsza...

nie mówiąc że za 5 tys można sobie poleżeć w Tunezji 14 dni z opcją All...

Data: 2012-07-29 19:34:00
Autor:
Nie jedź na Hel!
begin MM
Ja się tam dziwię ludziom, który z południa Polski jadą nad nasze morze,
które może ma i ładne plaże, ale pogoda to loteria z naciskiem na
przegraną.

I woda o temperaturze 9 stopni. Złamanego grosza to wszystko niewarte.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-29 22:04:13
Autor: J.F.
Nie jedź na Hel!
Dnia Sun, 29 Jul 2012 21:23:16 +0200, MM napisał(a):
Ja się tam dziwię ludziom, który z południa Polski jadą nad nasze morze,  które może ma i ładne plaże, ale pogoda to loteria z naciskiem na  przegraną.

no nie, nacisk jest raczej na wygrana.

Tylko ta temperatura Baltyku ... no ale na Helu to mozna wybierac zimne
morze i cieple morze :-)

nie mówiąc że za 5 tys można sobie poleżeć w Tunezji 14 dni z opcją All...

I wracac przymusowo po 3 dniach, bo wojewoda podstawil ostatni samolot ...
nie, to nie jest dobra rada w tym roku :-)

J.

Data: 2012-07-29 22:17:00
Autor: MM
Nie jedź na Hel!
Dnia 29-07-2012 o 22:04:13 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

I wracac przymusowo po 3 dniach, bo wojewoda podstawil ostatni samolot  ...
nie, to nie jest dobra rada w tym roku :-)

Jak się kupuje wycieczki u badziewiaków to nic dziwnego.

Data: 2012-07-30 13:55:37
Autor: Jakub Witkowski
Nie jedź na Hel!
W dniu 2012-07-29 22:04, J.F. pisze:

Tylko ta temperatura Baltyku ... no ale na Helu to mozna wybierac zimne
morze i cieple morze :-)

Czyste i zimne lub ciepła zupa z glonami :)

Data: 2012-07-30 23:25:20
Autor: J.F.
Nie jedź na Hel!
Dnia Mon, 30 Jul 2012 13:55:37 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
W dniu 2012-07-29 22:04, J.F. pisze:
Tylko ta temperatura Baltyku ... no ale na Helu to mozna wybierac zimne
morze i cieple morze :-)

Czyste i zimne lub ciepła zupa z glonami :)

Nie jest tak zle.

Ale w sumie ... dlaczego w Baltyku zupa z glonami, a w Adriatyku nie ? J.

Data: 2012-07-31 08:49:37
Autor: Jakub Witkowski
Nie jedź na Hel!
W dniu 2012-07-30 23:25, J.F. pisze:

Ale w sumie ... dlaczego w Baltyku zupa z glonami, a w Adriatyku nie ?

Dużo nawozów z pól i małe zasolenie?

Data: 2012-07-31 15:12:27
Autor: Jarek Andrzejewski
Nie jedź na Hel!
On Tue, 31 Jul 2012 08:49:37 +0200, Jakub Witkowski
<jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

W dniu 2012-07-30 23:25, J.F. pisze:

Ale w sumie ... dlaczego w Baltyku zupa z glonami, a w Adriatyku nie ?

Dużo nawozów z pól i małe zasolenie?

I minimalna wymiana wód z oceanem (z czego również wynika małe
zasolenie).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-07-31 15:21:28
Autor: J.F
Nie jedź na Hel!
Użytkownik "Jarek Andrzejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:v5kf18t64qaq2shvrl50vg0fhbtr7nmrsf@4ax.com...
[...]

No, akurat m. Srodziemne tez ma mala wymiane, a zasolenie Adriatyku chyba wyzsze niz srednia.

J.

Data: 2012-07-31 07:08:57
Autor: kapec
Nie jedź na Hel!
Swojego czasu jezdzilem na hel dosc czesto poplywac na desce. Z czasem
dalem sobie spokoj. Ruch z roku na rok coraz wiekszy, z roku na rok
coraz drozej. W jakiestam swieto, bodaj 15 sierpnia albo boze cialo od
chalup do wladka stalem w korku 3 godz, pozniej przed rumia nastepna
godzine. Z rumii do obwodnicy trojmiejskiej nastepna godzina. Nie
jezdze tam wiecej w sezonie bo to strata czasow i nerwow, choc samo
poruszanie sie po tym terenie mam juz w miare opanowane i wiem jak
mozna do wladka dojechac nie stojac w megakorkach. W zeszlym roku
jechalem do kumpla do domku w miejscowosci oslonino. Jechalem w piatek
pod wieczor, korek stal juz 3km przed koncem obwodnicy, pozniej cala
dwupasmowka do redy i dalej do wladka co kawalek zatwardzenie. W
sobote po poludniu droga ta wygladala dalej tak samo. Ta lawina aut
jechala 24 godziny.

Data: 2012-07-31 16:03:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nie jedź na Hel!
Hello J.F,

Tuesday, July 31, 2012, 3:21:28 PM, you wrote:

[...]

Chyba zartujesz...

a zasolenie Adriatyku chyba wyzsze niz srednia.

Na Śródziemnym masz pływy, od oceanu dzieli jedynie jedna cieśnina.
Bałtym z Morzem północnym łączy dłuuugi i płytki kanał pomiędzy
wyspami, który tłumi pływy.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-31 17:14:23
Autor: J.F
Nie jedź na Hel!
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w
Hello J.F,
[...]

Morze duze, a ciesnina malutka. Jesli dobrze widze to na Majorce plywy maja +/-10cm.

Doczytalem sie - morze cieple, woda paruje w duzej ilosci, z Atlantyku musi doplywac (choc akurat po dnie Gibraltaru drugi prad wyplywa), w miare parowania sie zageszcza.

A w Baltyku odwrotnie. Zimne, slabo paruje, opady zbiera, i w sumie wyplywa. A ze ciesniny plytkie,  to pradu dennego nie ma.
Tylko z rzadka troche slonej wody z Atlantyku wplynie.

J.

Data: 2012-07-31 17:39:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nie jedź na Hel!
Hello J.F,

Tuesday, July 31, 2012, 5:14:23 PM, you wrote:

[...]

I króciutka ale za to głęboka.

Jesli dobrze widze to na Majorce plywy maja +/-10cm.

Być może - nie chce mi się sprawdzać. Ale jednak są.

Doczytalem sie - morze cieple, woda paruje w duzej ilosci, z Atlantyku
musi doplywac (choc akurat po dnie Gibraltaru drugi prad wyplywa), w miare parowania sie zageszcza.

Weź pod uwagę, że nawet Może Czarne ma większe zasolenie niż Bałtyk.

A w Baltyku odwrotnie. Zimne, slabo paruje, opady zbiera, i w sumie wyplywa. A ze ciesniny plytkie,  to pradu dennego nie ma.
Tylko z rzadka troche slonej wody z Atlantyku wplynie.

Ano.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-07-31 18:00:51
Autor: J.F
Nie jedź na Hel!
[...]

Z tego powodu sol wyplywa z morza srodziemnego :-)

Jesli dobrze widze to na Majorce plywy maja +/-10cm.
Być może - nie chce mi się sprawdzać. Ale jednak są.

Czy to w ogole mozna nazwac plywami ? Fale na Baltyku sa wieksze :-)

Weź pod uwagę, że nawet Może Czarne ma większe zasolenie niż Bałtyk.

A morze Martwe jakie ma.
I dlatego wlasnie nie podoba mi sie uzasadnianie niskiego zasolenia mala wymiana.

Aczkolwiek jak widac - na Baltyku naprawde z tego powodu. Ale tylko na Baltyku.

J.

Data: 2012-08-01 13:08:58
Autor: Sebastian Kaliszewski
Nie jedź na Hel!
RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Morze też głębokie.

Jesli dobrze widze to na Majorce plywy maja +/-10cm.

Być może - nie chce mi się sprawdzać. Ale jednak są.

Na Bałtyku są większe :) W zatoce botnickiej 30cm.

[...]

Bo bardziej paruje. I jest starsze.

\SK

Data: 2012-08-01 09:54:10
Autor: Jakub Witkowski
Nie jedź na Hel!
W dniu 2012-07-31 17:14, J.F pisze:

Doczytalem sie - morze cieple, woda paruje w duzej ilosci, z Atlantyku musi doplywac (choc akurat po dnie Gibraltaru drugi prad wyplywa), w miare parowania sie zageszcza.

No pacz pan, czystom logikom doszłem w te same wnioski :)

Data: 2012-08-01 13:11:06
Autor: Sebastian Kaliszewski
Nie jedź na Hel!
RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Chyba jednak ma rację... BTW. Śródziemne jest bardziej zasolone od Atlantyku i Atlantyk jego zasolenie zmniejsza. Gdyby zatkać Gibraltar to poziom Śródziemnego by się stopniowo obniżył a zasolenie wzrosło.

I dlatego na Bałtyku są większe :)

\SK

Data: 2012-07-31 16:50:07
Autor: Jakub Witkowski
Nie jedź na Hel!
W dniu 2012-07-31 15:21, J.F pisze:
[...]

Nie jestem oczywiście żadnym hydrologiem, nawet nie stałem blisko żadnego, dlatego odważę się na szkic modelu :)

Bilans danego akwenu wygląda tak: wpływa woda z rzek + opady, ubywa wody poprzez parowanie,
a różnica pokrywana jest poprzez przepływy z/do oceanu. Dodatkowo są pływy, których bilans
jest jednak zerowy (ale mają wpływ na zasolenie).

Z tego punktu widzenia bilans Bałtyku wypada (jak sądzę) zupełnie inaczej niż Śródziemnego.
Uchodzi do niego sporo rzek (jak na wielkość akwenu) opadów jest sporo, ale parowanie niewielkie
(bo dość niskie temperatury) i podejrzewam że per saldo woda z Bałtyku wypływa. Dodakowo pływy
dobowe są mniejsze chyba (cieśniny duńskie vs Gibraltar). W rezultacie mamy w Bałtyku wodę
rzeczno-morską z przewagą rzecznej...

Wszystko powyższe wyssane z palca w trakcie kontemplacji sufitu :)

Data: 2012-08-01 13:23:45
Autor: Sebastian Kaliszewski
Nie jedź na Hel!
Jakub Witkowski wrote:
[...]

Objęytościowo sa mniejsze. Ale i morze jest objętościowo znacznie, znacznie mniejsze. Ale już same pływiowe wahania poziomu sa większe przynajmniej w części bałytku (okolice Finandii -- tu pływy są widoczne)

W rezultacie mamy w Bałtyku wodę
rzeczno-morską z przewagą rzecznej...

A to tak.

pzdr
\SK

Data: 2012-07-29 22:53:15
Autor: Arbiter
Nie jedź na Hel!

Użytkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:op.wh72s2gfpq3u2rtech...

Mieszkając na południu, mamy blisko Czechy, później Austrie i już w Chorwacji. A jak się nie podoba w Chorwacji, to piękna plaża jest w

a jak teraz najszybciej dojechac do Chorwacji? Dajmy na to z Łodzi, powiedzmy do krk

Data: 2012-07-29 22:57:06
Autor: Cavallino
Nie jedź na Hel!

Użytkownik "Arbiter" <_@_.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jv47s0$6lq$1@inews.gazeta.pl...

[...]

DK1, A1, Cieszyn, Słowacja, Austria, Słowenia, Chorwacja.

Data: 2012-07-30 17:22:09
Autor: PaweL
Nie jedĹş na Hel!
DK1, A1, Cieszyn, Słowacja, Austria, Słowenia, Chorwacja.

Omijając kawałek autostrady w Słowenii. Bo 30€ za 3 godziny w korku to mało atrakcyjny zakup.

Data: 2012-07-30 18:17:58
Autor: Cavallino
Nie jedĹş na Hel!

Użytkownik "PaweL" <lespaw@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jv68ri$8uq$1@usenet.news.interia.pl...
DK1, A1, Cieszyn, Słowacja, Austria, Słowenia, Chorwacja.

Omijając kawałek autostrady w Słowenii.

Zależy gdzie się jedzie.
Jak np. na Istrię to nie warto omijać, bo droga przez Chorwację wyjdzie drożej.

Data: 2012-08-02 13:28:27
Autor: Marrcino
Nie jedź na Hel!
W dniu 2012-07-29 21:23, MM pisze:

nie mówiąc że za 5 tys można sobie poleżeć w Tunezji 14 dni z opcją All...

Kupując w lutym to za 2 z kawałkiem za osobę. Standardu nie porównuję bo szkoda słów.

Data: 2012-08-02 15:28:57
Autor: Chris
Nie jedź na Hel!
Marrcino nabazgrał(a):

[...]

Ja płaciłem 2400 chyba z 5* tylko że HB a nie all ale to i tak nie miało znacznia ... Whiskacza jako odtrudkę miałem zabraną ze sobą :)

Data: 2012-08-02 18:14:15
Autor: Cavallino
Nie jedź na Hel!

Użytkownik "Marrcino" <niema@niczego.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:501a645b$0$1208$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2012-07-29 21:23, MM pisze:

nie mówiąc że za 5 tys można sobie poleżeć w Tunezji 14 dni z opcją All...

Kupując w lutym to za 2 z kawałkiem za osobę.

Bez przesady, nawet 3 tygodnie temu dało się kupić 7 dni za 5 tys na 3 osoby.
14 dni trochę drożej.

Data: 2012-08-03 09:00:02
Autor: Chris
Nie jedź na Hel!
Cavallino nabazgrał(a):

[...]

Sprawdz tylko że te biuro dalej istnieje :)

Data: 2012-08-07 14:08:26
Autor: AL
Nie jedź na Hel!
[...]

Chorwacja juz mi sie znudzila - ale fakt, mieszkajac na Slasku nad zapyzialy i zatloczony Baltyk nie ma co sie pchac.
W tym roku bylem na Krymie - do wyboru: M.Czarne lub Azowskie.
Polecam wiec tamte strony - jeszcze nie odkryte przez rodakow.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-07-29 22:26:48
Autor: Arbiter
Nie jedz na Hel!

Uzytkownik "kapec" <kapec@op.pl> napisal w wiadomosci news:c9da8b44-4c7f-4482-aa6d-0e8c5dabb63bl5g2000vbo.googlegroups.com...
Mnie to zawsze zastanawia, co ludzi tam ciagnie...

tez sie zastanawiam. Mialem jechac tam jutro tzn nad nasze morze, ale po przejrzeniu bazy noclegowej zrezygnowalem. Warunki slabe to min 200 za noc a zeby bylo przyzwoicie to 500. I przypomnialem sobie te syfiaste jadlodalnie no i dalem sobie spokój. Jedyne co fajne to plaze i morze. Bo nawet dojazd nie jest fajny. I fotoradary i korki. Na razie wyjazd odlozony

Jakbyscie znali jakies fajne miejsce z  godnym noclegiem powiedzmy tak za 200zl to podsylajcie informacje. Najbardziej mnie interesuje na otwartym morzu (nie mierzeja i nie hel) no i zeby bylo blisko wody tj nie 20 min marszu...

Zagranica jest fajna ale niestety nie moge

Data: 2012-07-29 22:27:58
Autor: jerzu
Nie jedz na Hel!
On Sun, 29 Jul 2012 22:26:48 +0200, "Arbiter" <_@_.pl> wrote:

[...]

Ja płaciłem 180 zł. za 3 osoby. Chcesz namiar?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-07-29 22:46:28
Autor: Cavallino
Nie jedz na Hel!

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s57b18p7e56mvg0uh2jf2mfmi5sfk5ji0c@4ax.com...
[...]

Ja płaciłem 180 zł. za 3 osoby.

Jakby to było z klimą, kuchnią, łazienką, tv i kilkoma pokojami to ceny byłyby jak w Chorwacji....
Tyle że jeszcze trzeba trafić na 7/7 dni pogody i morze o temperaturze 25 stopni i więcej.....
Do zrobienia?

Data: 2012-07-29 22:50:13
Autor: Arbiter
Nie jedz na Hel!

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:5015a11d$0$1300$65785112news.neostrada.pl...

Jakby to było z klimą, kuchnią, łazienką, tv i kilkoma pokojami to ceny byłyby jak w Chorwacji....

a ile teraz wołają za apartmany w Chorwacji?

Tyle że jeszcze trzeba trafić na 7/7 dni pogody i morze o temperaturze 25

W Chorwacji tez nie ma gwarancji pogody. Ale fakt, ze lepiej niz u nas. No i morze pod wzgledem wody i plywania spooooooooooooooro fajniejsze. Bo plaże to juz niekoniecznie.

Data: 2012-07-29 22:56:15
Autor: Cavallino
Nie jedz na Hel!

Użytkownik "Arbiter" <_@_.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jv47mb$106$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Za 60 Eur czwórkę w powyższym standardzie znalazłem bez problemu przed 14 dniami i to w Medulin, czyli jednej z droższych miejscówek (ze względu na piaszczystą plażę i zatoczkę).

Tyle że jeszcze trzeba trafić na 7/7 dni pogody i morze o temperaturze 25

W Chorwacji tez nie ma gwarancji pogody.

Byłem nad Adriatykiem chyba z 6 razy, deszcze nie widziałem ani razu, ani jednego dnia.

Ale fakt, ze lepiej niz u nas. No i morze pod wzgledem wody i plywania spooooooooooooooro fajniejsze. Bo plaże to juz niekoniecznie.

Owszem, piachu trzeba poszukać, albo jechać do Czarnogóry.
Niby dalej, ale suma sumarum koszty wychodzą podobnie.

Data: 2012-07-29 22:55:38
Autor: J.F.
Nie jedz na Hel!
Dnia Sun, 29 Jul 2012 22:46:28 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

25 stopni to chyba i nie w Chorwacji. Ale naukowcy grzmia ze Baltyk sie podgrzewa :-)

J.

Data: 2012-07-29 22:58:27
Autor: Cavallino
Nie jedz na Hel!

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:16gaox1ct1vg0.om419zuclrle$.dlg@40tude.net...
[...]

Zależy gdzie, ostatnio mam chyba pecha, bo tak zimnej wody nigdzie nie udało mi się spotkać, zazwyczaj trafiam na zdecydowanie cieplejszą, zupę normalnie.
W Medulin to miała ze 30, lekką licząc, ale to zrozumiałe, bo tam jest zatoczka o głębokości do 1m.

Data: 2012-07-29 23:00:40
Autor: jerzu
Nie jedz na Hel!
On Sun, 29 Jul 2012 22:46:28 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Jakby to było z klimą, kuchnią, łazienką, tv i kilkoma pokojami to ceny byłyby jak w Chorwacji....

Powiedz mi gdzie takie ceny w Chorwacji nzaleźć. Bo ja albo nie umiem,
albo szukam nie tam, gdzie trzeba.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-07-29 23:07:58
Autor: Cavallino
Nie jedz na Hel!

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:829b18p4c2nmvr44e3gt9jq8lb456trsdu@4ax.com...
[...]

Bo pewnie szukasz w necie - też byłem przerażony cenami, które w połowie lipca oscylowały między 80-100 Eur, więc jechałem na pałę trochę z duszą na ramieniu.
A trzeba osobiście - walisz w wybranej miejscowości do jakiegoś biura i oglądasz propozycje.
Forrowi udało się za 60 Eur wynająć dwupiętrowy apartament z jacuzzi (początek lipca).

Data: 2012-07-29 23:13:33
Autor: jerzu
Nie jedz na Hel!
On Sun, 29 Jul 2012 23:07:58 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Forrowi udało się za 60 Eur wynająć dwupiętrowy apartament z jacuzzi (początek lipca).

60Eur to nie 180 zł. Budżet mi się nie zamknie :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-07-30 08:09:37
Autor: Cavallino
Nie jedz na Hel!

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:eq9b181djfkvkmkusmkinlrc83dkbrj2su@4ax.com...
On Sun, 29 Jul 2012 23:07:58 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Forrowi udało się za 60 Eur wynająć dwupiętrowy apartament z jacuzzi
(początek lipca).

60Eur to nie 180 zł.

A 4 osoby (i ja i Forr byliśmy w 4 osoby) to nie 3.
Jednopokojową kwaterę z 3 łóżkami można znaleźć znacznie taniej.

Data: 2012-07-30 10:07:17
Autor: LEPEK
Nie jedz na Hel!
W dniu 2012-07-29 23:07, Cavallino pisze:

[...]

Też nie koniecznie.
Omiś, koniec sierpnia: dla czterech osób (a miejsca na sześć) 2 sypialnie + salon z aneksem kuchennym, klima, balkonik, wifi, pralka, tvsat (wszystko w cenie). Zamawiane przez internet (tzn. dogadane e-mailami) w styczniu - 50 EUR/doba :)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-07-30 15:57:41
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Nie jedz na Hel!
Dnia 30-07-2012 o 10:07:17 LEPEK <nobody@nowhere.net> napisał(a):

[...]

Samodzielny dom w Hiszpanii (dla 6 osób) z basenem (8x4m - głębokość 1,5  -2m), 2 sypialnie, salon,kuchnia (dobrze wyposażona min. ekspres, tostery,  mikrofala,piekarnik itp), internet, zmywarka, pralka - 2 tygodnie wyszły  870EUR plus 50EUR na miejscu za sprzątanie. Do tego mnóstwo darmowych  plaży z darmowymi parkingami. Na plaży czysto, mało ludzi, prusznice do  kąpieli, krany do opłukania nóg. Ceny w marketach (lidl, carrefour,  auchan) podobne do polskich, ON po 1,28 - 1,35EUR za litr.
W tamtym roku wynajmowałem większy dom dla dwóch rodzin (5 sypialni, 2  kuchnie (jedna w pełni wyposażona przy basenie), 4 łazienki, internet itp  za 1680EUR za 13 dni.
Spory koszt to dojaz - z Wawy trzeba zrobić te minimum 2500 - 2700 km aby  dojechać w fajne rejony.
Gdy przypominam sobie Włochy z brudnymi, zatłoczonymi plażami, gdzie  skubią człowieka na każdym kroku (parking przy plaży płatny, wejście na  plażę płatne) to dostaję gęsiej skórki.

TG

Data: 2012-07-30 18:15:09
Autor: Cavallino
Nie jedz na Hel!

Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jv5fbi$8fd$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Nie, no pewnie że zamawiane pół roku wcześniej też będą tanie.
Ale te tanie znikają jako pierwsze, potem w necie zostaje sama drożyzna.

Data: 2012-07-30 19:40:05
Autor: LEPEK
Nie jedz na Hel!
W dniu 2012-07-30 18:15, Cavallino pisze:

Nie, no pewnie że zamawiane pół roku wcześniej też będą tanie.
Ale te tanie znikają jako pierwsze, potem w necie zostaje sama drożyzna.

To też fakt.
Ale przede wszystkim nie chce mi się po kilku, albo i kilkunastogodzinnej podróży z dzieciakami łazić po domach i oglądać każdy, czy mi pasuje. Wolę rzucić co potrzebniejsze rzeczy do kwatery, a samemu wskoczyć do wody. A jak się fajnie myśli o Adriatyku w styczniu... ;)

Pozdr

Data: 2012-07-30 20:04:45
Autor: Cavallino
Nie jedz na Hel!

Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jv6gtq$a56$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Znam to, sam często tak robiłem.
Ale przez ostatnie lata nie bardzo wiedziałem kiedy będę miał trochę wolnego (i jakie zasoby kasy) z półrocznym wyprzedzeniem, więc nie bardzo miałem wybór.

Data: 2012-07-31 08:50:01
Autor: Chris
Nie jedz na Hel!
Cavallino nabazgrał(a):

[...]

Tak z ciekawości gdzie szukasz kwater ?? może za rok się wybiorę, wszystko zależy czy bratu będzie się chciało jechać bo samemu z dzieckiem mi się nie chce no i chyba się nie opłaca :)

Data: 2012-07-31 10:28:12
Autor: LEPEK
Nie jedz na Hel!
W dniu 2012-07-31 08:50, Chris pisze:

Tak z ciekawości gdzie szukasz kwater ??

http://www.apartmani-hrvatska.com
http://www.adriatic.hr
http://gdjenamore.com

+ w google apartmani i nazwa miejscowości

Pozdr,

Data: 2012-07-31 22:06:34
Autor: ToMasz
Nie jedz na Hel!
W dniu 29.07.2012 22:46, Cavallino pisze:

[...]

ja płaciłem 85 za trzy osoby. klimy niema, bo nie trzeba. łazienka jest jedna na pokój. kuchnia niby jest wspólna, ale raz tylko wodę gotowałem. jakoś mi się nie widzi gotowanie obiadów (asystowanie) samodzielne na urlopie. Problem jest jeden; dla niektórych nie do pokonania. 4km od morza, 7km od bezludnej plaży.

Pytaliście po co tłumy ciągną nad morze. a po co ciągną do supermarketów? JA bym nawet chleb kupował przez internet, a są tacy, którzy zamiast do kościoła lezą co niedziele do marketu. Zamiast robić zakupy relaksują się z napojem i słomką w gwarnym pasażu.

Nad naszym morzem jest 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę uliczny "odpust" stragany, przekupki... Samochodem nie da się przejechać. Żeby sobie uprościć życie, straż wiejska wnioskuje o postawienie znaku strefa zamieszkania. Tak więc parkować nie wolno, (tylko na parkingach) rowery bez hamulców i oświetlenia, mają pierwszeństwo, piesi.. to już lepiej nie wspominać.

Podoba Wam się pomysł mieszkania przez 2 tygodnie w ciszy? Wsłuchiwanie się w szum wiatru, krople deszczu? Spacerowanie parę km dziennie, na plażę? Do sklepiku? To się wszystko da zrobić, tanio, nad naszym Bałtykiem. Gdzie? Po zastanowieniu, wolę nie pisać gdzie ja bywam, ale wystarczy że dojedziecie do jakiegokolwiek kurortu, przy którym na mapie widać drogę na wschód i zachód. Kilka, kilkanaście kilometrów w którąkolwiek stronę, gdzie na mapie niema dużych miejscowości, najwyżej wioski zabite dechami. Tam znajdziecie chwilę odpoczynku. Pytanie ilu z Was tego sobie życzy.

ToMasz

Data: 2012-07-31 22:11:56
Autor: Artur Maśląg
Nie jedz na Hel!
W dniu 2012-07-31 22:06, ToMasz pisze:
(...)
Nad naszym morzem jest 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę uliczny
"odpust" stragany, przekupki...

Masz bardzo ograniczona wiedzę na temat "naszego morza"...

Data: 2012-07-29 22:52:00
Autor: Arbiter
Nie jedz na Hel!

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości news:s57b18p7e56mvg0uh2jf2mfmi5sfk5ji0c4ax.com...

Ja płaciłem 180 zł. za 3 osoby. Chcesz namiar?

podsylaj:)
tu lub
http://arbiter.pl/zdjecie/9933

dzieki

Data: 2012-07-29 23:04:48
Autor: jerzu
Nie jedz na Hel!
On Sun, 29 Jul 2012 22:52:00 +0200, "Arbiter" <_@_.pl> wrote:

tu lub
http://arbiter.pl/zdjecie/9933

Poszło.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-07-30 11:53:01
Autor: Dman-666
Nie jedz na Hel!
Tak se patrze i patrze jak jerzu nawija makaron na uszy:

On Sun, 29 Jul 2012 22:52:00 +0200, "Arbiter" <_@_.pl> wrote:

>tu lub
>http://arbiter.pl/zdjecie/9933

Poszło.

Co prawda ja mam juz klepniete na przyszly tydzien, ale nie zaszkodzi.
Podeslij pl ;-)

--
Dman-666
AUY ASB

Data: 2012-07-29 22:13:52
Autor: jerzu
Nie jedź na Hel!
On Sun, 29 Jul 2012 20:52:36 +0200, nazgul <xpm@wp.pl> wrote:

Władysławowo to jest prawdziwy Hell
także pod względem ruchu.
Trafiłem tam przypadkiem w środowy wieczór (19:00)
oszalałe tabuny ludzi i wijące się kolumny samochodów.

W sobotni wieczór korek ciągnął się od ronda we Władku aż do latarni
morskiej Rozewie :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-07-30 09:35:18
Autor: Chris
Nie jedĹş na Hel!
nazgul nabazgrał(a):

[...]
przestrzegam, nie jedź na Hel! Zapyziała dziura z miejscowymi, którzy
[...]

To fakt dla tego ja jadę do Chłapowa, niby to samo ale już spokój i cisza ..... a dlaczego tam jadę ?? bo mam najbliżej a dziecka to wali czy piasownicę będzie miało 100km czy 1000km od domu .. zabawa taka sama ... a najlepiej jechać na półwysep z rana jak nie ma korków (chyba tylko 2 razy miałem tam korem na max 2h stania a byłem tam nie raz) i tam skoczyć na plaże .,. są puste, czyste jak na Karaibach ...

Zdjęcia z zeszłego roku, środek sezonu:
https://picasaweb.google.com/113232402758013992484/PoWysep?authuser=0&feat=directlink

Nie jedĹş na Hel!