Nie kupię więcej FIATA !!!

Data: 2013-04-21 00:16:40
Autor: Jan Rudnicki
Nie kupię więcej FIATA !!!
Witam,

Podzielę się wrażeniami z użytkowania czegoś takiego jak Fiat Siena HL 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys. jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ciągu 10 lat ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem.

1) Padła uszczelka pod głowicą.
2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.
3) Padł przekaźnik od wycieraczek.
4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dźwięki. (Tzw. autoryzowany firmowy serwis w Gdyni na ul. Wielkopolskiej nie wkręcił wszystkich śrub mocujących skrzynię.) Gdy pojechałem tam ponownie - powiedzieli, że są niepotrzebne, ale wkręcili.
6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.
5) Padła znowu uszczelka pod głowicą.
6) Zaczęły pojawiać się wycieki z miski olejowej.
7) Wycieraczki przestawały się czasami obracać - winna była płytka pod deską rozdzielczą, którą przelutowałem - pomogło.
8) Autko zaczęło żreć paliwo jak smok.
9) Zerwała się linka od ręcznego.
10) Popękały sprężyny w przednich siedzeniach.
11) Ułamała się (rozleciała się) dźwignia regulacji położenia kierownicy.
12) Zaczęły "strzelać' przednie drzwi - padły tulejki w zawiasach.
13) Zaczęły rdzewieć przednie błotniki - oba w tym samym czasie - w postępie galopującym - jak suchoty.
14) Halogeny - zaciągały regularnie parę, tak że straciły "sreberko" odblaskowe.
15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zaczął wyciekać płyn hamulcowy, mogło skończyć się nieszczęściem, jechałem akurat autostradą. A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego zbiorniczka na płyn hamulcowy.

Tak też, to co dostałem jako upust za stary rocznik, prawie wydałem na remonty :( i cieszę się że żyję - jak to niewiele do szczęścia potrzeba....

PodsumowujÄ…c - wyjÄ…tkowe badziewie, dlatego taki temat.

Teraz Fiat za poprzedni rocznik 2012 - np. Bravo daje 10tys. upustu - ale bÄ…dĹşcie czujni :)

Przestrzegam i pozdrawiam,
Jan

Data: 2013-04-21 00:45:26
Autor: megrims
Nie kupię więcej FIATA !!!
(ciach)

FIAT - Fehler in alle Teilen

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-04-21 01:53:36
Autor: PiteR
Nie kupię więcej FIATA !!!
na  ** p.m.s **  Jan Rudnicki pisze tak:

Nie kupię więcej FIATA

mnie się tam Dukato bardzo podoba :)

choć po 20ty¶ km stuka już końcówka dr±żka od strony kierowcy i koło wpada w nieprzyjemne wibracje.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2013-04-21 03:56:40
Autor: h.w.d.p.
Nie kupię więcej FIATA !!!
1) Padła uszczelka pod głowicą.
> 5) Padła znowu uszczelka pod głowicą.

do niedawna uzytkowalem taka sama siene z przebiegem 400kkm, od nowosci w rodzinie. jak dla mnie jestes zwyklym idiota nie majacym zielonego pojecia o eksploatacji samopchodu.

Data: 2013-04-21 07:48:53
Autor: ddddddd
Nie kupię więcej FIATA !!!
W dniu 2013-04-21 03:56, h.w.d.p. pisze:
> [...]

do niedawna uzytkowalem taka sama siene z przebiegem 400kkm, od nowosci
w rodzinie. jak dla mnie jestes zwyklym idiota nie majacym zielonego

to napisz jak trzeba użytkować auto żeby padła uszczelka pod głowicą?

Lukasz

Data: 2013-04-21 09:54:21
Autor: 4CX250
Nie kupię więcej FIATA !!!
Użytkownik "ddddddd" <lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kkvuei$v2m$1dont-email.me...
to napisz jak trzeba użytkować auto żeby padła uszczelka pod głowic±?

Wystarczy olać sygnały które wskazuj± na uszkodzenie termostatu, np. zbyt duża temperatura płynu chłodniczego, albo bardzo powolne rozgrzewanie się silnika i niedogrzanie zim±.

Data: 2013-04-21 10:25:51
Autor: J.F.
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 09:54:21 +0200, 4CX250 napisał(a):
[...]

A jaka jest "zbyt duza", jesli zielone pole na wskazniku szerokie jest
?

J.

Data: 2013-04-22 08:08:23
Autor: Adam Wysocki
Nie kupię więcej FIATA !!!
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

A jaka jest "zbyt duza", jesli zielone pole na wskazniku szerokie jest
?

Wskazówka ma być na ¶rodku, a jak podejdzie za wysoko, to ma się wł±czyć wentylator chłodnicy i wskazówka ma wrócić na ¶rodek, i tyle. Każdy kto jeĽdzi tym samochodem zna prawidłowe zachowanie układu chłodzenia i na pewno zauważy, jak co¶ będzie nie tak - jak mi padł termostat (cały czas otwarty), to nie dało się nie zauważyć, że temperatura spadała za bardzo.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-04-21 14:24:03
Autor: h.w.d.p.
Nie kupię więcej FIATA !!!
to napisz jak trzeba użytkować auto żeby padła uszczelka pod głowicą?

zapytaj tego ktory rozpoczal watek. mi nigdy nie padla od 20 lat w zadnym z ~50 aut jakie sie przewinely przez moje rece.

Data: 2013-04-21 22:36:38
Autor: Axel
Nie kupię więcej FIATA !!!

"h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> wrote in message news:kl0lp5$kjs$1node1.news.atman.pl...
to napisz jak trzeba użytkować auto żeby padła uszczelka pod głowicą?

zapytaj tego ktory rozpoczal watek. mi nigdy nie padla od 20 lat w zadnym z ~50 aut jakie sie przewinely przez moje rece.\

ROTFL!  I uwaĹĽasz, ĹĽe to kwestia uĹĽytkowania samochodu???
I jeszcze jako argument wyciągasz 50 aut w ciągu 20 lat? Jak się użytkuje auto przez 3 miesiące, to nie wiem, co trzebaby robić, żeby uszczelkę uszkodzić...

--
Axel

Data: 2013-04-21 23:05:55
Autor: h.w.d.p.
Nie kupię więcej FIATA !!!
ROTFL!  I uwaĹĽasz, ĹĽe to kwestia uĹĽytkowania samochodu???
I jeszcze jako argument wyciÄ…gasz 50 aut w ciÄ…gu 20 lat? Jak siÄ™
użytkuje auto przez 3 miesiące, to nie wiem, co trzebaby robić, żeby
uszczelkę uszkodzić...

dlaczego zakladasz ze ktos ma jedno auto przez 3 miesiace a pozniej nastepne?
niektorzy maja ich kilka, niektore od kilkunastu lat.
i uwazam ze ich bezawaryjnosc jest wynikiem rozsadnego uzytkowania.

Data: 2013-04-22 07:44:09
Autor: J.F.
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 23:05:55 +0200, h.w.d.p. napisał(a):
dlaczego zakladasz ze ktos ma jedno auto przez 3 miesiace a pozniej nastepne?

No coz, taki rynek. Jedni kupuja 10-letnie ... i tym sie nie oplaca
dlugo jezdzic, chyba ze sierra, inni 5-letnie ... i sprzedaja jak ma
10 itp

niektorzy maja ich kilka, niektore od kilkunastu lat.

Kilka, od kilkunastu lat ? A coz to za kolekcjonerzy ?
i uwazam ze ich bezawaryjnosc jest wynikiem rozsadnego uzytkowania.

Tylko napisz jak eksploatowac, aby jezdzily bezawaryjnie ? Wiem - postawic na kolkach w garazu i co tygodzien doladowywac aku.

Ale tak aby uszczelka nie padla, tlumik nie przerdzewial, wycieraczki
sie nie zatarly itp.
Kapelusz na oczy i jedziemy 70 w trasie ? J.

Data: 2013-04-22 13:39:56
Autor: Axel
Nie kupie wiecej FIATA !!!
"h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> wrote in message
ROTFL!  I uwazasz, ze to kwestia uzytkowania samochodu???
I jeszcze jako argument wyciagasz 50 aut w ciagu 20 lat? Jak sie
uzytkuje auto przez 3 miesiace, to nie wiem, co trzebaby robic, zeby
uszczelke uszkodzic...
dlaczego zakladasz ze ktos ma jedno auto przez 3 miesiace a pozniej nastepne?
niektorzy maja ich kilka, niektore od kilkunastu lat.
i uwazam ze ich bezawaryjnosc jest wynikiem rozsadnego uzytkowania.

Mówimy o _uzytkowaniu samochodów_, a nie przejechaniu sie jakims od czasu do czasu...
Nie uzytkowales  nawet polowy z tych samochodów.

--
Axel

Data: 2013-04-22 13:42:18
Autor: h.w.d.p.
Nie kupie wiecej FIATA !!!
Mówimy o _uzytkowaniu samochodów_, a nie przejechaniu sie jakims od czasu do
czasu...
Nie uzytkowales  nawet polowy z tych samochodów.

tak tak. masz racje miszczu.

Data: 2013-04-21 23:19:44
Autor: Jan Rudnicki
Nie kupię więcej FIATA !!!
W dniu 21.04.2013 14:24, h.w.d.p. pisze:
to napisz jak trzeba użytkować auto żeby padła uszczelka pod głowicą?

zapytaj tego ktory rozpoczal watek. mi nigdy nie padla od 20 lat w
zadnym z ~50 aut jakie sie przewinely przez moje rece.

Ziutek, - pozbyłeś się już tego malucha, którego kupiłeś w 85r.? Jeździsz nim nadal?

Nadal robisz za "umyślnego" na parkingu w hotelu i parkujesz gościom auta?

50 aut / 20 lat  - pewnie pozwalajÄ… ci tylko na te rocznikiem < 1999

Heheheh....

Dołączam różne wyrazy,
Jan

Data: 2013-04-21 23:08:16
Autor: Jan Rudnicki
Nie kupię więcej FIATA !!!
W dniu 21.04.2013 03:56, h.w.d.p. pisze:
1) Padła uszczelka pod głowicą.
 > 5) PadĹ‚a znowu uszczelka pod gĹ‚owicÄ….

do niedawna uzytkowalem taka sama siene z przebiegem 400kkm, od nowosci o
w rodzinie.

Pewnie szwagier... a może jego brat, jesteś pewny tego co napisałeś - tzn. przebiegu 400tys. km???

Chyba jedno zero za dużo wstukałeś...Klawiaturę masz sprawną?

jak dla mnie jestes zwyklym idiota nie majacym zielonego
pojecia o eksploatacji samopchodu.

Idiotą to jesteś ty (z małej litery, bo bez szacunku).

Sprężyny pod siedzeniem to pewnie wypierdziałem, "sreberka" w halogenach to pewnie wydrapałem podczas mgły widelcem... itp/itd.

ZauwaĹĽ, ĹĽe Fiat robiĹ‚ te auta na rynek polski i tzw. rynek pozostaĹ‚y. Palio (to samo auto, tylko kombi, to znaczy z budÄ…) miaĹ‚o  awaryjność zupeĹ‚nie inna niĹĽ Siena robiona na rynek polski - sÄ… dostÄ™pne niezaleĹĽne statystyki w sieci.

Dołączam różne wyrazy,
Jan

Data: 2013-04-22 05:11:30
Autor: h.w.d.p.
Nie kupię więcej FIATA !!!
W dniu 2013-04-21 23:08, Jan Rudnicki pisze:
> [...]

Sprężyny pod siedzeniem to pewnie wypierdziałem, "sreberka" w halogenach
to pewnie wydrapałem podczas mgły widelcem... itp/itd.

niech ci bedzie ze jestem idiota. tylko ze to ciebie kroja za naprawy jak rasowego leszcza, nie mnie.

Data: 2013-04-22 08:06:59
Autor: Adam Wysocki
Nie kupię więcej FIATA !!!
h.w.d.p. <hvhv@igbjo.yfd> wrote:

do niedawna uzytkowalem taka sama siene z przebiegem 400kkm,

Taki przebieg w Sienie jest możliwy? Pocieszasz mnie, ja mam teraz ok. 125kkm i zastanawiam się, ile jeszcze poci±gnie...

Który rocznik? 99?

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-04-22 12:49:36
Autor: h.w.d.p.
Nie kupię więcej FIATA !!!
W dniu 2013-04-22 10:06, Adam Wysocki pisze:
h.w.d.p. <hvhv@igbjo.yfd> wrote:

do niedawna uzytkowalem taka sama siene z przebiegem 400kkm,

Taki przebieg w Sienie jest możliwy? Pocieszasz mnie, ja mam teraz ok.
125kkm i zastanawiam się, ile jeszcze poci±gnie...

Który rocznik? 99?

tak, 99. blacha sie sypala ale mechanika bez zarzutu. jedyne usterki to peknieta cewka zaplonowa i pekniety alternator. do samego konca w zawieszeniu oryginalne gumy i stukal tylko stabilizator.

Data: 2013-04-22 12:08:36
Autor: Adam Wysocki
Nie kupię więcej FIATA !!!
h.w.d.p. <hvhv@igbjo.yfd> wrote:

tak, 99. blacha sie sypala ale mechanika bez zarzutu. jedyne usterki to peknieta cewka zaplonowa i pekniety alternator. do samego konca w zawieszeniu oryginalne gumy i stukal tylko stabilizator.

Obudowa alternatora u mnie też pęknięta, ale jeżdżę tak.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-04-21 07:50:18
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):

Przestrzegam i pozdrawiam,

Sporo tego bylo, to prawda, ale jesli naprawy w ciagu 10 lat kosztowaly Cie
tylko 3 tys. zl, to powinienes skakac z radosci. W aucie klasy sredniej czy
wyzszej sredniej mialbys w tym czasie jedna-dwie awarie, ale sumaryczny
koszt napraw prawdopodobnie znacznie wyzszy.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-21 08:43:25
Autor: ddddddd
Nie kupię więcej FIATA !!!
W dniu 2013-04-21 07:50, Maciek pisze:
[...]

niby tak, ale 3000zł na 100.000km to raczej norma a nie minimum, w 3 letniej skodzie kupionej z przebiegiem 170.000km zrobiłem 80.000km i ł±czne wydatki serwisowe to rozrz±d ok. 1000zł, wahacze tył ok 200zł, przepustnica powietrza - kilkaset zł, hamulce 400zł?  - razem ok. 2000zł, ale to i tak mniej niż 10% pieniędzy wydanych na paliwo do tego auta...

Lukasz

Data: 2013-04-21 08:49:16
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 08:43:25 +0200, ddddddd napisał(a):

niby tak, ale 3000zł na 100.000km to raczej norma a nie minimum, w 3 letniej skodzie kupionej z przebiegiem 170.000km zrobiłem 80.000km i ł±czne wydatki serwisowe to rozrz±d ok. 1000zł,

Ale watkodawca wspomnial tez korozje blachy, tlumik, wyzarzony lut,
parciejace uszczelnienia i rdzewiejace rurki, a to sa IMHO awarie zwiazane
przede wszystkim z dlugoscia czasu eksploatacji, w mniejszym stopniu z
przebiegiem.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-21 10:28:04
Autor: J.F.
Nie kupię więcej FIATA !!!
[...]

Kolega rozrzad tez chyba zmienial, ale to nie usterka.

Data: 2013-04-21 07:53:11
Autor: Waz
Nie kupię więcej FIATA !!!
W dniu 2013-04-21 00:16, Jan Rudnicki pisze:
Witam,

PodzielÄ™ siÄ™ wraĹĽeniami z uĹĽytkowania czegoĹ› takiego jak Fiat Siena HL
1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys.

niestety palio i siena to były najbardziej nieudane pojazdy, potwierdzam to jako użytkownik (do dzisiaj) palio 1.6HL 1998 (wszystkie podobne usterki), i seicento, (wczesniej cinqusiento) a w rodzinie jeszcze jest punto 2010

Data: 2013-04-21 09:11:06
Autor: cef
Nie kupię więcej FIATA !!!
Jan Rudnicki wrote:

Tak też, to co dostałem jako upust za stary rocznik, prawie wydałem na
remonty :(

A mógłbyś napisać które z tych uszkodzeń pozostawiłeś
 nienaprawione, bo 3000 wydaje mi siÄ™ trochÄ™ maĹ‚o na to wszystko
co wymieniłeś. O ile rezygnacja z naprawy tulejek w drzwiach
czy sprężyn w siedzeniu  jest do przyjÄ™cia, to nie bardzo rozumiem jak za tÄ™ kwotÄ™
naprawiłeś resztę?

Data: 2013-04-21 09:44:28
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 09:11:06 +0200, cef napisał(a):

naprawiłe¶ resztę?

Daloby sie moim zdaniem bez problemu. Kwestia wyboru czesci i warsztatu. Na
przykladzie Toyoty Corolli - wymiana 4 tarcz, klockow plus zestaw naprawczy
do kol tylnych, z robocizna - w ASO 2700 zl, w "renomowanym serwisie T."
2400 zl, w znanym od lat i porzadnym warsztacie (czytaj "ktory nie zaliczyl
zadnej wtopy") w tym samym miescie - 800 zl.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-21 10:17:01
Autor: WOJO
Nie kupię więcej FIATA !!!
[...]

Samodzielna wymiana, po przeczytaniu kilku video-poradników - 500 zł.
Jako zupełny laik po¶więcisz znacznie więcej czasu, ale satysfakcja bezcenna.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-04-21 10:42:56
Autor: Yogi\(n\)
Nie kupię więcej FIATA !!!
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4mdia9vfcd9a$.28dl6cobzylt$.dlg40tude.net...
[...]

Dodajmy tylko, że w corolli z przebiegiem 100 tys. nie ma potrzeby wymiany tarcz ani naprawiania hamulców. Klocki, owszem, wymienia się przy 86 tys. przebiegu, tylne wytrzymjuj± 150. Mowa  o roczniku 2000, który sprzedałem w 2009 a kupiłem, jak autor w±tku, w ASO.
Przez dziewięć lat "samo z siebie" zepsuło się radio.
Wymieniłem też przedni± szybę, rozbit± przez kamień, który wyskoczył spod kół jad±cej przede mn± cieżarówki (z AC) oraz wajchę do otwierania bagażnika, któr± złamałem niefortunnie w ni± kopi±c - z winy producenta brak było jakiej¶ osłony czy innego zabezpieczenie tej wajchy.
Akumulator wytrzymał 6,5 roku, do tego ¶wiece, płyny,wycieraczki itp. - standard eksploatacyjny.
Tarcze, amortyzatory, łożyska, wahacze, tylne klocki - wszystko oryginalne. W zawieszeniu nic się nie tłukło.
Auto kupiłem bez rabatu, nie było wyprzedaży, zamawiałem w połowie stycznia, wyprodukowali je 19-tego. Odebrałem w marcu.

--
Yogi(n)

Data: 2013-04-21 11:01:10
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 10:42:56 +0200, Yogi(n) napisał(a):

Dodajmy tylko, że w corolli z przebiegiem 100 tys. nie ma potrzeby wymiany tarcz ani naprawiania hamulców.

To jest inna sprawa, chodzilo mi tylko o pokazanie, jaki moze byc rozrzut
cen.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-21 10:29:32
Autor: J.F.
Nie kupię więcej FIATA !!!
Jan Rudnicki wrote:
Tak też, to co dostałem jako upust za stary rocznik, prawie wydałem na
remonty :(
A mógłby¶ napisać które z tych uszkodzeń pozostawiłe¶
 nienaprawione, bo 3000 wydaje mi się trochę mało na to wszystko
co wymieniłe¶. O ile rezygnacja z naprawy tulejek w drzwiach
czy sprężyn w siedzeniu  jest do przyjęcia, to nie bardzo rozumiem jak za tę kwotę naprawiłe¶ resztę?

Gwarancja ? Poza tym to sie czesto psuje, a wiec mechanicy tani :-)

J.

Data: 2013-04-21 10:24:31
Autor: J.F.
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):
Podzielę się wrażeniami z użytkowania czego¶ takiego jak Fiat Siena HL

No coz, niektorzy do tego wniosku doszli juz 20 lat temu :-)

1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys. jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ci±gu 10 lat ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem.

Ale to jednak 10 lat eksploatacji

1) Padła uszczelka pod głowic±.

No coz, zdarza sie. W Daewoo pekal pasek, co i tak powodowalo remont
glowicy.

2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.

Zdarza sie i w lepszych markach.

3) Padł przekaĽnik od wycieraczek.

Drobiazg nie warty wspominania :-)

6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.

A nastepne ?
15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zacz±ł wyciekać płyn hamulcowy, mogło skończyć się nieszczę¶ciem, jechałem akurat autostrad±.

Ale to tez sie zdarza i w innych samochodach. Pretensje do siebie
(kiedy wymieniales ?) i do ostatniego diagnosty.

A rozwi±zanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego zbiorniczka na płyn hamulcowy.

Watpie. W tanszych markach sa dwa obwody, to i sienie beda.
Tylko ze w praktyce to wyglada tak jak piszesz - peka jeden obwod a
hamulce znikaja wszystkie. O co tu chodzi ?
Podsumowuj±c - wyj±tkowe badziewie, dlatego taki temat.

Bo ja wiem ... kazda z osobna sie zdarza i w innych markach, tylko
ilosc budzi pewne wrazenie ... ale to by trzeba z kims pogadac kto
jednym autem 10 lat przejezdzil.
Moja sierra chyba miala krotsza liste, ale to juz byla jej druga
dekada.

A teraz kolezanka narzeka na swoj samochod, i mowi nigdy wiecej
samochodow na f .... rancuskich :-)

J.

Data: 2013-04-21 11:18:12
Autor: cef
Nie kupię więcej FIATA !!!
J.F. wrote:

Bo ja wiem ... kazda z osobna sie zdarza i w innych markach, tylko
ilosc budzi pewne wrazenie ... ale to by trzeba z kims pogadac kto
jednym autem 10 lat przejezdzil.

Zdarzyło mi się jednym autem przejeĽdzić ponad 10lat -
od pocz±tku do sprzedaży.
Naprawy dodatkowe:
z mechanicznych rzeczy - ł±cznik ramion wycieraczek,
zawias schowka, korbka szyby z tyłu
a poza tym- sonda lambda, cewka, wymiana EGR
 i w ostatnim roku padł sterownik ECU, no i reflektory nieco zamgliły się.
To tyle w 11 lat i 260 tys.

Data: 2013-04-21 11:29:35
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 11:18:12 +0200, cef napisał(a):

Zdarzyło mi się jednym autem przejeĽdzić ponad 10lat -
od pocz±tku do sprzedaży.
Naprawy dodatkowe:

Ale zakres tych podstawowych tez moze zalezec od marki i klasy auta.
Moje Złomdeo po 230 tys. ma nadal oryginalne wahacze, a w Focusie znajomego
przy 180 tys. trzeba bylo zmieniac. A z nas dwoch to ja czesciej jezdze po
dziurach.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-21 11:37:36
Autor: cef
Nie kupię więcej FIATA !!!
Maciek wrote:

[...]

Może tak być. Dlatego o tym nie pisałem.
Jeden zmienia klocki co 30tys a inny przejeżdza 115tys.

PS
Zapomniałem o zapieczonej lince od ręcznego
gdzie¶ tak po ok 200tys

Data: 2013-04-22 07:20:27
Autor: Agent 23908
Nie kupię więcej FIATA !!!

Moje Złomdeo po 230 tys. ma nadal oryginalne wahacze, a w Focusie znajomego
przy 180 tys. trzeba bylo zmieniac. A z nas dwoch to ja czesciej jezdze po
dziurach.

180, 230, 400 tysi - a jak do sprzedazy to kazdy 10-latek to ma max 120 na szafie :-)

Takie czasy :-)

Data: 2013-04-22 10:31:53
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Mon, 22 Apr 2013 07:20:27 +0200, Agent 23908 napisał(a):

180, 230, 400 tysi - a jak do sprzedazy to kazdy 10-latek to ma max 120 na szafie :-)

Takie czasy :-)

Ja oszustem nie jestem i JESLI kiedykolwiek sprzedam obecny samochod, to
licznika cofal nie bede. Pisze "jesli", bo prawdopodobnie bede nim jezdzil
do smierci technicznej.

Natomiast gdybym mial go od nowosci, to przebieg wynosilby zaledwie 160-170
tys., a nie 230 tys.

Co wiecej, przeanalizowalem ostatnio przebiegi trojga znajomych, brata,
ojca i tescia. Nikt z nich nie jezdzi wiecej niz 10-15 tys. rocznie.
Popytalem wsrod dalszych znajomych - srednia wyszla mi podobna.

Jak wiec widzisz, 10-latek z przebiegiem 120 tys. to nie takie niezwykle...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-22 10:42:45
Autor: J.F
Nie kupię więcej FIATA !!!
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Tylko jak widzisz - takich nie mozna kupic, bo sie ich nie sprzedaje :-)

J.

Data: 2013-04-22 21:32:10
Autor: Axel
Nie kupię więcej FIATA !!!

"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5174f805$0$1224$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Się nie sprzedaje, bo nikt nie chce zapłacić sensownej ceny. Jak w zeszłym roku chciałem sprzedać 13-letni± Nubirę z przebiegiem 140tys. km, to zgłosił się tylko handlarz z ofert± 2 tys. zł. To ja to chromolę, dołożyłem drugie tyle wymieniaj±c zawieszenie i jeszcze parę innych rzeczy, auto stoi w garażu i czeka, aż córka się wyprowadzi i będzie miała czym jeĽdzić wtedy.

--
Axel

Data: 2013-04-22 21:39:20
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Mon, 22 Apr 2013 21:32:10 +0200, Axel napisał(a):

Się nie sprzedaje, bo nikt nie chce zapłacić sensownej ceny.

A wyrzucic szkoda, bo przeciez jezdzi i to dobrze jezdzi. Wiec bedzie robic
za drugie auto, poki nie padnie cos powaznego...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-23 09:27:28
Autor: Axel
Nie kupię więcej FIATA !!!
"Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> wrote in message
Dnia Mon, 22 Apr 2013 21:32:10 +0200, Axel napisał(a):
Się nie sprzedaje, bo nikt nie chce zapłacić sensownej ceny.
A wyrzucic szkoda, bo przeciez jezdzi i to dobrze jezdzi.

Dokładnie - moje to w dodatku całkiem duże i pakowne auto

Wiec bedzie
robic za drugie auto, poki nie padnie cos powaznego...

U mnie robi za trzecie :-)

--
Axel

Data: 2013-04-22 22:11:49
Autor: J.F.
Nie kupię więcej FIATA !!!
[...]

A ile to jest sensowna cena ? Paliwozerne, bez klimy ... zagazowane chociaz ? J.

Data: 2013-04-23 09:26:40
Autor: Axel
Nie kupię więcej FIATA !!!

Się nie sprzedaje, bo nikt nie chce zapłacić sensownej ceny. Jak w
zeszłym  roku chciałem sprzedać 13-letni± Nubirę z przebiegiem 140tys.
km, to zgłosił  się tylko handlarz z ofert± 2 tys. zł.
A ile to jest sensowna cena ?

Oczekiwałem 2x tyle

Paliwozerne, bez klimy ... zagazowane chociaz ?

Zdecydowanie nie zagazowane. A silnik 1.6 wiec nie taki znowu paliwozerny. W trasie kiedys udalo mi się zej¶ć bodajże poniżej 6,5l/100km. Ale to była bardzo męcz±ca jazda, mimo że pusto na drodze :-)

--
Axel

Data: 2013-04-22 08:13:53
Autor: Adam Wysocki
Nie kupię więcej FIATA !!!
cef <cezfar@interia.pl> wrote:

i w ostatnim roku padł sterownik ECU,

Wła¶nie, zapomniałem o tym, w Sienolocie też raz padł mi ECU. Naprawiony i jeĽdzi dalej.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-04-21 12:18:03
Autor: Cavallino
Nie kupię więcej FIATA !!!

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

[...]

Ja przejeĽdziłem 3 lata Renault Megane (czyli auto droższe i klasa wyższa niż Siena) i lista awarii była dłuższa.
Wniosków chyba podpowiadać nie muszę.....

Data: 2013-04-21 12:40:01
Autor: J.F.
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 12:18:03 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Nigdy wiecej samochodow na F ? Bo wystarczy obejrzec mondeo z 2000r aby zobaczyc dziurawe blotniki
:-)

J.

Data: 2013-04-21 13:23:14
Autor: Cavallino
Nie kupię więcej FIATA !!!

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:wnh1a1a63vck.djl7mcdj23l2.dlg@40tude.net...
[...]

Nie - ale z aut na F tylko Fiat.
Bo wcale się nie psuje bardziej niż inne, a nawet je¶li, to zazwyczaj s± to pierdoły i idzie to tanio naprawić.
Np. Fiat naprawiał wariatory za 2000 zł i mniej, a Renault krzyczało za to 5500 (ostatecznie zrobili na gwarancji, ale po 0,5 rocznych bojach).

Data: 2013-04-22 12:55:57
Autor: Iglo
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 13:23:14 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]

Wariator w benzynowych motorach renault to koło zmiennych faz rozrz±du i
kosztuje 500zł. Pięćset.

Data: 2013-04-22 16:59:55
Autor: Cavallino
Nie kupię więcej FIATA !!!

Użytkownik "Iglo" <iglo77@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

[...]

5500 to był podany przez ASO koszt naprawy, nie wnikam co i ile tam wliczyli.

Data: 2013-04-21 16:08:27
Autor: pwz
Nie kupię więcej FIATA !!!
W dniu 2013-04-21 12:18, Cavallino pisze:
Ja przejeĽdziłem 3 lata Renault Megane (czyli auto droższe i klasa
wyższa niż Siena) i lista awarii była dłuższa.
Wniosków chyba podpowiadać nie muszę.....

Dla mnie wniosek jest 1: zamiast Renault kupić Dacię. Może i brzydsza. I nie "szpanerska". I bardziej topornie wykończona. Ale: o ca. 1/2 tańsza, o ca. 1/2 tańsze przegl±dy (1. kosztował mnie... 90 zł), a w ci±gu 3 lat naprawione (w ramach gwarancji) były: odklejaj±ca się uszczelka pod przedni± szyb±, pęknięty przewód od spryskiwacza tylnej szyby.
pwz

Data: 2013-04-21 16:13:46
Autor: Cavallino
Nie kupię więcej FIATA !!!

Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kl0rss$qm7$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Dokładnie.
Przynajmniej nie płacisz bez sensu za znaczek.

Chociaż nie wiem, jak ogl±dałem Sandero Stepway z dieslem, to cena była taka, że głowa mała, ponad 20 tys droższa od podstawowej.
Konkurencja w podobnej cenie proponuje auta większe, lepsze, z dieslem o prawie 50% mocniejszym i dwa razy dłuższ± gwarancj± w cenie.

Data: 2013-04-21 16:49:10
Autor: pwz
Nie kupię więcej FIATA !!!
W dniu 2013-04-21 16:13, Cavallino pisze:
[...]

Wniosek z tego taki, że trzeba najpierw okre¶lić jaki silnik, budę i wyposażenie się chce, a potem wg tych parametrów kupować to auto, które jest tańsze i które proponuje tańsze przegl±dy. I tyle. Pamiętam, że kiedy te 3 lata temu wybierałem samochód, miałem do wyboru w tej samej cenie wła¶nie Dacię MCV i jakiego¶ Chevroleta. Dlaczego wygrała Dacia? Bo miała/ma większy kufer i o połowę tańsze przegl±dy. Reszta 'identiko' (pomijaj±c znaczek i bajerki w wykończeniu).
pwz

Data: 2013-04-21 17:53:06
Autor: Cavallino
Nie kupię więcej FIATA !!!

Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kl0u97$or6$1@node2.news.atman.pl...
[...]

I dokładnie tak robię.
Przy czym dopuszczam zmiany w górę, gdy się okazuje (tak jak w przypadku Sandero), że kto¶ przegi±ł z cen±.

Data: 2013-04-21 18:36:39
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:08:27 +0200, pwz napisał(a):

Dla mnie wniosek jest 1: zamiast Renault kupić Dacię.

Ja prawie kupilem, ale ta blacha grubosci papieru jakos mnie nie
przekonuje.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-21 19:35:41
Autor: pwz
Nie kupię więcej FIATA !!!
W dniu 2013-04-21 18:36, Maciek pisze:
Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:08:27 +0200, pwz napisał(a):

Dla mnie wniosek jest 1: zamiast Renault kupić Dacię.

Ja prawie kupilem, ale ta blacha grubosci papieru jakos mnie nie
przekonuje.

Que? A mnie się wydawało, że w porównaniu do "nowoczesnych" aut to prawdziwy p.panc...
pwz

Data: 2013-04-21 19:57:56
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 19:35:41 +0200, pwz napisał(a):

Que? A mnie się wydawało, że w porównaniu do "nowoczesnych" aut to prawdziwy p.panc...

Zartujesz sobie?!

Obstukiwalem Dustera, Logana MCV, Lodgy... Blacha jest wyraznie ciensza niz
w samochodach "normalnych" marek...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-22 20:23:46
Autor: Tomasz Pyra
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 10:24:31 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Różnie to bywa w różnych markach.
Ale Fiat faktycznie miał to tak, że brakowało pojemno¶ci w pompie.
Nawet maj±c wyrzucone spod pedału wszystko do gołej blachy.

Data: 2013-04-22 22:47:10
Autor: J.F.
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Mon, 22 Apr 2013 20:23:46 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

A ktore tak nie maja ? J.

Data: 2013-04-22 23:17:18
Autor: Tomasz Pyra
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Mon, 22 Apr 2013 22:47:10 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

A ktore tak nie maja ?

Moja Honda Civic i kolegi Subaru Impreza.
Zwracam od jakiego¶ czasu na to uwagę przy odpowietrzaniu.

Data: 2013-04-21 10:31:18
Autor: TM
Nie kupię więcej FIATA !!!

Użytkownik "Jan Rudnicki" <janrudnicki@asasdfasdfasdfd.pl> napisał w wiadomości news:kkv444$jte$1news.task.gda.pl...
[...]

Nie kupię więcej Mercedesa, ani badziewnego BMW czy też Audi. Rdzewieją na potęgę, silniki padają jak muchy, zdarzają się im podobne przypadłości jak w Sienie , a za naprawę trzeba płacić krocie. Kto ma pecha może napisać też i taki tekst.

Data: 2013-04-21 18:23:48
Autor: megrims
Nie kupię więcej FIATA !!!
On 04/21/2013 10:31 AM, TM wrote:

 silniki padajÄ… jak muchy,
ale z Ciebie to musi być rzeźnik i kat

Data: 2013-04-21 12:51:18
Autor: Stefanek
Nie kupię ... a ja być może kupię jakiegoś Hyundaia.
Być może kupię jakiegoś Hyundaia.

Obecnie mam Hyundaia Pony rocznik 1992, przebieg 150 tys. km.
Jestem pierwszym i jedynym właścicielem.
Jazda głównie w mieście, przez cały rok.
Jeżeli jakość nowszych Hyundai jest taka sama lub lepsza to być może kupię.

Zepsuło się :
wymieniłem silnik wycieraczki (komplet) - zapiekły się ośki wycieraczek w
    tulejkach i dlatego wypaliĹ‚ siÄ™ kraĹ„cowy.
wymieniłem termostat dmuchawy - zwarcie na amen i przy okazji kompletne
     rozĹ‚adowanie akumulatora.      Kierowca powinien to zuwaĹĽyć,
    ale tamten kierowca nie miaĹ‚ pojÄ™cia o technice.
zepsula siÄ™ sygnalizacja rezerwy paliwa - nic nie robiÄ™, jeĹĽdĹĽÄ™ bez tego,
   wskaĹşnik dziaĹ‚a.
zepsuł się mechanizm opuszczania szyby w tylnych drzwiach - nic nie robię,
    szyba zamkniÄ™ta caĹ‚y czas.

inne wymiany podobnie jak w każdym samochodzie : akumulator, tłumiki,
tulejki zawieszenia, itd.

zaczyna korodować : progi, dół drzwi. Mój błąd bo wcześniej nie zrobiłem
  konserwacji przestrzeni   zamkniÄ™tych.
Silnik, skrzynia biegów, hamulce, rozrusznik działają niezawodnie.

Data: 2013-04-21 14:07:58
Autor: nazgul
Nie kupię ... a ja być może kupię j akiegoś Hyundaia.

Zepsuło się :
wymieniłem silnik wycieraczki (komplet) - zapiekły się ośki wycieraczek w
    tulejkach i dlatego wypaliĹ‚ siÄ™ kraĹ„cowy.

ciekawe, miałem identyczną awarię w hyundai atos (tzn śilnik się nie spalił, ale tulejki przyrdzewiałe na amen).

dział wycieraczek w H szwankuje.

Data: 2013-04-21 22:53:02
Autor: Axel
Nie kupię więcej FIATA !!!

"Jan Rudnicki" <janrudnicki@asasdfasdfasdfd.pl> wrote in message news:kkv444$jte$1news.task.gda.pl...
[...]

Do podobnych wniosków, jak w topicu doszedłem 1996 roku, gdy mój służbowy Fiat spędził w serwisie ponad miesiąc w czasie rocznej gwarancji, a szczytem było rozwiązanie problemu 'silnik po odpaleniu gaśnie i odpala popiero za drugim razem': "fabryka odpowiedziała, że nie musi za pierwszym razem odpalić".
Kilka lat temu jeździłem Punto Grande z wypożyczalni i nie byłby zły, gdyby nie kretyńskie rozwiązanie otwierania klapy bagażnika - żeby ją otworzyć trzeba było wsiąśc do środka (klawisz otwierania na środku konsoli, brak przycisku na klapie i - w tej wersji - brak otwierania bagażnika z pilota) oraz... brak klamki/uchwytu więc trzeba było łapać za krawędź, zwykle brudną, klapy.

--
Axel

Data: 2013-04-22 08:06:00
Autor: Adam Wysocki
Nie kupię więcej FIATA !!!
Jan Rudnicki <janrudnicki@asasdfasdfasdfd.pl> wrote:

Podzielę się wrażeniami z użytkowania czego¶ takiego jak Fiat Siena HL 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys.

Ja mam 1.6, 1998, jeżdżę nim od 4 lat, zrobione 40 tys. km. Wcze¶niej przez ok. 6-7 lat był w rodzinie i znam historię napraw.

Z tego co opisujesz:

2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.

U mnie też - jedna z tyłu.

4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dĽwięki.

U mnie po prostu się skończyło, wymienione i jest OK.

6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.

Tłumik przerdzewiał, naprawiony.

8) Autko zaczęło żreć paliwo jak smok.

No niestety... szczególnie jak padł termostat. Ale Siena w mie¶cie lubi wypić, dlatego niektórzy mówi± na ni± Hiena.

10) Popękały sprężyny w przednich siedzeniach.

U mnie siedzenie się odspawało - naprawione.

12) Zaczęły "strzelać' przednie drzwi - padły tulejki w zawiasach.

To już wiem, czemu mi drzwi kierowcy strzelaj±.

13) Zaczęły rdzewieć przednie błotniki - oba w tym samym czasie - w postępie galopuj±cym - jak suchoty.

Rdza to największa bol±czka tego samochodu, progów już prawie nie ma :( Błotniki to najmniejszy problem, dużo większy to podłoga.

15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zacz±ł wyciekać płyn hamulcowy, mogło skończyć się nieszczę¶ciem, jechałem akurat autostrad±.

U mnie też - przewody zaczęły przeciekać, na szczę¶cie nie w trasie, były wymienione.

A rozwi±zanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego zbiorniczka na płyn hamulcowy.

Jest jeden zbiorniczek, ale czytałem że s± dwa układy (krzyżowo), jak to w praktyce wygl±da - nie rozbierałem. Wiem tylko że mi pedał hamulca wpadał coraz głębiej, więc oddałem do mechanika - nie robiłem tego sam.

Oprócz tego zatarł mi się tłoczek w zacisku z przodu... i nic poza tym, pękniętej chłodnicy nie liczę, bo to przez własn± głupotę.

Podsumowuj±c - wyj±tkowe badziewie, dlatego taki temat.

Nie przesadzaj, mówisz o 14-letnim samochodzie, do którego czę¶ci s± wyj±tkowo tanie. Zreszt± pisałem o tym ostatnio:

http://motogof.tumblr.com/post/48213394186/

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-04-22 11:29:52
Autor: wchpikus
Nie kupię więcej FIATA !!!
Generalizujesz....
Mam slilo, 2003r 250tys i jedynei z powaznych napraw to sprzeglo i dwumasa.
Zawieszenie, przeglady plyny itp..
I nic sie nie dzieje..
Fiat oczywiscie to nie lans jak BMW...

Data: 2013-04-22 20:47:32
Autor: Tomasz Pyra
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):

Witam,

Podzielę się wrażeniami z użytkowania czego¶ takiego jak Fiat Siena HL 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys. jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ci±gu 10 lat ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem.

1) Padła uszczelka pod głowic±.

Ten silnik tak już miał.
Nie wiem jaki miałe¶, ale oni robili ten sam silnik w wersjach od 60 do
86KM, różniły się głównie głowic±.
Te stare 8V 60-75KM jeszcze jako¶ dawały radę, ale nowsze 16V już były
bardzo awaryjne.

Ja miałem 86KM 16V i podobne odczucia co Ty.
Fakt że to była rajdówka, eksploatacja do¶ć intensywna, ale sypał się mimo
wszystko nadmiernie.
No ale co się narozbierałem to moje :-)

2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.

Nie wiem z czego tam maj± sprężyny, ale AFAIR to w ASO były tańsze niż
zamienniki - ale warto był brać te zamienniki :)

3) Padł przekaĽnik od wycieraczek.

Mi zawsze padał od kierunków.

4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dĽwięki. (Tzw. autoryzowany firmowy serwis w Gdyni na ul. Wielkopolskiej nie wkręcił wszystkich ¶rub mocuj±cych skrzynię.) Gdy pojechałem tam ponownie - powiedzieli, że s± niepotrzebne, ale wkręcili.

Trochę można się zgodzić - tam ¶rub chyba jako¶ dużo było, ale tak żeby nie
wszystkie wkręcać to się nigdy nie odważyłem :)
W ogóle w tym silniku było bardzo dużo wszystkich ¶rub, w dodatku łatwo
było urwać gwinty w tym bloku - jakie¶ słabiczne te bloki chyba były.

6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.

A to nie wiem - ja wszystkie urywałem :)

5) Padła znowu uszczelka pod głowic±.

Porz±dn± trzeba było kupić :-)

6) Zaczęły pojawiać się wycieki z miski olejowej.

Też standard.
Tu pomagała dopiero wymiana gwintów na wzmocnione (helicoil itp.), albo
¶rub na szpilki. Wtedy można było zrobić porz±dn± uszczelkę silikonow± i
mocno skręcić.

15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zacz±ł wyciekać płyn hamulcowy, mogło skończyć się nieszczę¶ciem, jechałem akurat autostrad±. A rozwi±zanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego zbiorniczka na płyn hamulcowy.

Rowi±zanie jest dwuobwodowe i zbiorniczek jest podwójny, ale pompa
hamulcowa jest za mała i faktycznie po padzie jednego obwodu drugi ledwo
ledwo się uruchomi.
Maj±c dywaniki pod pedałem pewnie nawet wcale.

Data: 2013-04-22 22:20:38
Autor: huri_khan
Nie kupię więcej FIATA !!!
[...]

Po jakim czasie ?

2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.

jw.
6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.

Jak się mało jeĽdzi to i tłumik gnije, ponieważ para wodna nie ma jak odparować.
5) Padła znowu uszczelka pod głowic±.
6) Zaczęły pojawiać się wycieki z miski olejowej.

Po jakim czasie ?

7) Wycieraczki przestawały się czasami obracać - winna była płytka pod desk± rozdzielcz±, któr± przelutowałem - pomogło.
8) Autko zaczęło żreć paliwo jak smok.

Może kto¶ ukradł sondę lambda ? (chyba taka sama jak w Punto)
15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zacz±ł wyciekać płyn hamulcowy, mogło skończyć się nieszczę¶ciem, jechałem akurat autostrad±.

A czy twój egzempplarz nie był objęty kampani± serisow±?
http://www.autohit.fiat.pl/serwis-mechaniczny-kampanie-serwisowe-fiata-5805-18.html

Większo¶ć czę¶ci które padły, to pierdoły kosztuj±ce kilka zł. Zastanawia mnie jedynie uszczelka pod głowic± i sprzęgło. My¶lisz, że jak kupisz inn± markę to nie będziesz miał problemów ?
Poogl±daj sobie program Turbo Kamera (TNV Turbo ) jakie problemy maj± wła¶ciciele samochodów kilka razy droższych niż Sienna i jakie s± koszty napraw. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Nie kupię więcej FIATA !!!