Data: 2013-04-21 00:16:40 | |
Autor: Jan Rudnicki | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Witam,
Podzielę się wrażeniami z użytkowania czegoś takiego jak Fiat Siena HL 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys. jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ciągu 10 lat ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem. 1) Padła uszczelka pod głowicą. 2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały. 3) Padł przekaźnik od wycieraczek. 4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dźwięki. (Tzw. autoryzowany firmowy serwis w Gdyni na ul. Wielkopolskiej nie wkręcił wszystkich śrub mocujących skrzynię.) Gdy pojechałem tam ponownie - powiedzieli, że są niepotrzebne, ale wkręcili. 6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany. 5) Padła znowu uszczelka pod głowicą. 6) Zaczęły pojawiać się wycieki z miski olejowej. 7) Wycieraczki przestawały się czasami obracać - winna była płytka pod deską rozdzielczą, którą przelutowałem - pomogło. 8) Autko zaczęło żreć paliwo jak smok. 9) Zerwała się linka od ręcznego. 10) Popękały sprężyny w przednich siedzeniach. 11) Ułamała się (rozleciała się) dźwignia regulacji położenia kierownicy. 12) Zaczęły "strzelać' przednie drzwi - padły tulejki w zawiasach. 13) Zaczęły rdzewieć przednie błotniki - oba w tym samym czasie - w postępie galopującym - jak suchoty. 14) Halogeny - zaciągały regularnie parę, tak że straciły "sreberko" odblaskowe. 15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zaczął wyciekać płyn hamulcowy, mogło skończyć się nieszczęściem, jechałem akurat autostradą. A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego zbiorniczka na płyn hamulcowy. Tak też, to co dostałem jako upust za stary rocznik, prawie wydałem na remonty :( i cieszę się że żyję - jak to niewiele do szczęścia potrzeba.... Podsumowując - wyjątkowe badziewie, dlatego taki temat. Teraz Fiat za poprzedni rocznik 2012 - np. Bravo daje 10tys. upustu - ale bądźcie czujni :) Przestrzegam i pozdrawiam, Jan |
|
Data: 2013-04-21 00:45:26 | |
Autor: megrims | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
(ciach)
FIAT - Fehler in alle Teilen -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... https://www.facebook.com/PomocDlaAdasiaKalinskiego http://www.youtube.com/watch?v=eoR9JFMx_-o |
|
Data: 2013-04-21 01:53:36 | |
Autor: PiteR | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
na ** p.m.s ** Jan Rudnicki pisze tak:
Nie kupię więcej FIATA mnie się tam Dukato bardzo podoba :) choć po 20ty¶ km stuka już końcówka dr±żka od strony kierowcy i koło wpada w nieprzyjemne wibracje. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2013-04-21 03:56:40 | |
Autor: h.w.d.p. | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
1) Padła uszczelka pod głowicą.> 5) Padła znowu uszczelka pod głowicą. do niedawna uzytkowalem taka sama siene z przebiegem 400kkm, od nowosci w rodzinie. jak dla mnie jestes zwyklym idiota nie majacym zielonego pojecia o eksploatacji samopchodu. |
|
Data: 2013-04-21 07:48:53 | |
Autor: ddddddd | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
W dniu 2013-04-21 03:56, h.w.d.p. pisze:
1) Padła uszczelka pod głowicą.> 5) Padła znowu uszczelka pod głowicą. to napisz jak trzeba użytkować auto żeby padła uszczelka pod głowicą? -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2013-04-21 09:54:21 | |
Autor: 4CX250 | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Użytkownik "ddddddd" <lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kkvuei$v2m$1dont-email.me...
to napisz jak trzeba użytkować auto żeby padła uszczelka pod głowic±? Wystarczy olać sygnały które wskazuj± na uszkodzenie termostatu, np. zbyt duża temperatura płynu chłodniczego, albo bardzo powolne rozgrzewanie się silnika i niedogrzanie zim±. |
|
Data: 2013-04-21 10:25:51 | |
Autor: J.F. | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 09:54:21 +0200, 4CX250 napisał(a):
Użytkownik "ddddddd" <lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> napisał A jaka jest "zbyt duza", jesli zielone pole na wskazniku szerokie jest ? J. |
|
Data: 2013-04-22 08:08:23 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A jaka jest "zbyt duza", jesli zielone pole na wskazniku szerokie jest Wskazówka ma być na ¶rodku, a jak podejdzie za wysoko, to ma się wł±czyć wentylator chłodnicy i wskazówka ma wrócić na ¶rodek, i tyle. Każdy kto jeĽdzi tym samochodem zna prawidłowe zachowanie układu chłodzenia i na pewno zauważy, jak co¶ będzie nie tak - jak mi padł termostat (cały czas otwarty), to nie dało się nie zauważyć, że temperatura spadała za bardzo. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2013-04-21 14:24:03 | |
Autor: h.w.d.p. | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
to napisz jak trzeba użytkować auto żeby padła uszczelka pod głowicą? zapytaj tego ktory rozpoczal watek. mi nigdy nie padla od 20 lat w zadnym z ~50 aut jakie sie przewinely przez moje rece. |
|
Data: 2013-04-21 22:36:38 | |
Autor: Axel | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
"h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> wrote in message news:kl0lp5$kjs$1node1.news.atman.pl... to napisz jak trzeba użytkować auto żeby padła uszczelka pod głowicą? ROTFL! I uważasz, że to kwestia użytkowania samochodu??? I jeszcze jako argument wyciągasz 50 aut w ciągu 20 lat? Jak się użytkuje auto przez 3 miesiące, to nie wiem, co trzebaby robić, żeby uszczelkę uszkodzić... -- Axel |
|
Data: 2013-04-21 23:05:55 | |
Autor: h.w.d.p. | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
ROTFL! I uwaĹĽasz, ĹĽe to kwestia uĹĽytkowania samochodu??? dlaczego zakladasz ze ktos ma jedno auto przez 3 miesiace a pozniej nastepne? niektorzy maja ich kilka, niektore od kilkunastu lat. i uwazam ze ich bezawaryjnosc jest wynikiem rozsadnego uzytkowania. |
|
Data: 2013-04-22 07:44:09 | |
Autor: J.F. | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 23:05:55 +0200, h.w.d.p. napisał(a):
dlaczego zakladasz ze ktos ma jedno auto przez 3 miesiace a pozniej nastepne? No coz, taki rynek. Jedni kupuja 10-letnie ... i tym sie nie oplaca dlugo jezdzic, chyba ze sierra, inni 5-letnie ... i sprzedaja jak ma 10 itp niektorzy maja ich kilka, niektore od kilkunastu lat. Kilka, od kilkunastu lat ? A coz to za kolekcjonerzy ? i uwazam ze ich bezawaryjnosc jest wynikiem rozsadnego uzytkowania. Tylko napisz jak eksploatowac, aby jezdzily bezawaryjnie ? Wiem - postawic na kolkach w garazu i co tygodzien doladowywac aku. Ale tak aby uszczelka nie padla, tlumik nie przerdzewial, wycieraczki sie nie zatarly itp. Kapelusz na oczy i jedziemy 70 w trasie ? J. |
|
Data: 2013-04-22 13:39:56 | |
Autor: Axel | |
Nie kupie wiecej FIATA !!! | |
"h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> wrote in message
news:kl1kbi$f25$1node2.news.atman.pl... ROTFL! I uwazasz, ze to kwestia uzytkowania samochodu???dlaczego zakladasz ze ktos ma jedno auto przez 3 miesiace a pozniej nastepne? Mówimy o _uzytkowaniu samochodów_, a nie przejechaniu sie jakims od czasu do czasu... Nie uzytkowales nawet polowy z tych samochodów. -- Axel |
|
Data: 2013-04-22 13:42:18 | |
Autor: h.w.d.p. | |
Nie kupie wiecej FIATA !!! | |
Mówimy o _uzytkowaniu samochodów_, a nie przejechaniu sie jakims od czasu do tak tak. masz racje miszczu. |
|
Data: 2013-04-21 23:19:44 | |
Autor: Jan Rudnicki | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
W dniu 21.04.2013 14:24, h.w.d.p. pisze:
to napisz jak trzeba użytkować auto żeby padła uszczelka pod głowicą? Ziutek, - pozbyłeś się już tego malucha, którego kupiłeś w 85r.? Jeździsz nim nadal? Nadal robisz za "umyślnego" na parkingu w hotelu i parkujesz gościom auta? 50 aut / 20 lat - pewnie pozwalają ci tylko na te rocznikiem < 1999 Heheheh.... Dołączam różne wyrazy, Jan |
|
Data: 2013-04-21 23:08:16 | |
Autor: Jan Rudnicki | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
W dniu 21.04.2013 03:56, h.w.d.p. pisze:
1) Padła uszczelka pod głowicą.> 5) Padła znowu uszczelka pod głowicą. Pewnie szwagier... a może jego brat, jesteś pewny tego co napisałeś - tzn. przebiegu 400tys. km??? Chyba jedno zero za dużo wstukałeś...Klawiaturę masz sprawną? jak dla mnie jestes zwyklym idiota nie majacym zielonego pojecia o eksploatacji samopchodu. Idiotą to jesteś ty (z małej litery, bo bez szacunku). Sprężyny pod siedzeniem to pewnie wypierdziałem, "sreberka" w halogenach to pewnie wydrapałem podczas mgły widelcem... itp/itd. Zauważ, że Fiat robił te auta na rynek polski i tzw. rynek pozostały. Palio (to samo auto, tylko kombi, to znaczy z budą) miało awaryjność zupełnie inna niż Siena robiona na rynek polski - są dostępne niezależne statystyki w sieci. Dołączam różne wyrazy, Jan |
|
Data: 2013-04-22 05:11:30 | |
Autor: h.w.d.p. | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
W dniu 2013-04-21 23:08, Jan Rudnicki pisze:
W dniu 21.04.2013 03:56, h.w.d.p. pisze: niech ci bedzie ze jestem idiota. tylko ze to ciebie kroja za naprawy jak rasowego leszcza, nie mnie. |
|
Data: 2013-04-22 08:06:59 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
h.w.d.p. <hvhv@igbjo.yfd> wrote:
do niedawna uzytkowalem taka sama siene z przebiegem 400kkm, Taki przebieg w Sienie jest możliwy? Pocieszasz mnie, ja mam teraz ok. 125kkm i zastanawiam się, ile jeszcze poci±gnie... Który rocznik? 99? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2013-04-22 12:49:36 | |
Autor: h.w.d.p. | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
W dniu 2013-04-22 10:06, Adam Wysocki pisze:
h.w.d.p. <hvhv@igbjo.yfd> wrote: tak, 99. blacha sie sypala ale mechanika bez zarzutu. jedyne usterki to peknieta cewka zaplonowa i pekniety alternator. do samego konca w zawieszeniu oryginalne gumy i stukal tylko stabilizator. |
|
Data: 2013-04-22 12:08:36 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
h.w.d.p. <hvhv@igbjo.yfd> wrote:
tak, 99. blacha sie sypala ale mechanika bez zarzutu. jedyne usterki to peknieta cewka zaplonowa i pekniety alternator. do samego konca w zawieszeniu oryginalne gumy i stukal tylko stabilizator. Obudowa alternatora u mnie też pęknięta, ale jeżdżę tak. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2013-04-21 07:50:18 | |
Autor: Maciek | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):
Przestrzegam i pozdrawiam, Sporo tego bylo, to prawda, ale jesli naprawy w ciagu 10 lat kosztowaly Cie tylko 3 tys. zl, to powinienes skakac z radosci. W aucie klasy sredniej czy wyzszej sredniej mialbys w tym czasie jedna-dwie awarie, ale sumaryczny koszt napraw prawdopodobnie znacznie wyzszy. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-04-21 08:43:25 | |
Autor: ddddddd | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
W dniu 2013-04-21 07:50, Maciek pisze:
Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a): niby tak, ale 3000zł na 100.000km to raczej norma a nie minimum, w 3 letniej skodzie kupionej z przebiegiem 170.000km zrobiłem 80.000km i ł±czne wydatki serwisowe to rozrz±d ok. 1000zł, wahacze tył ok 200zł, przepustnica powietrza - kilkaset zł, hamulce 400zł? - razem ok. 2000zł, ale to i tak mniej niż 10% pieniędzy wydanych na paliwo do tego auta... -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2013-04-21 08:49:16 | |
Autor: Maciek | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 08:43:25 +0200, ddddddd napisał(a):
niby tak, ale 3000zł na 100.000km to raczej norma a nie minimum, w 3 letniej skodzie kupionej z przebiegiem 170.000km zrobiłem 80.000km i ł±czne wydatki serwisowe to rozrz±d ok. 1000zł, Ale watkodawca wspomnial tez korozje blachy, tlumik, wyzarzony lut, parciejace uszczelnienia i rdzewiejace rurki, a to sa IMHO awarie zwiazane przede wszystkim z dlugoscia czasu eksploatacji, w mniejszym stopniu z przebiegiem. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-04-21 10:28:04 | |
Autor: J.F. | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 08:43:25 +0200, ddddddd napisał(a):
W dniu 2013-04-21 07:50, Maciek pisze: Kolega rozrzad tez chyba zmienial, ale to nie usterka. przepustnica powietrza - kilkaset zł, hamulce 400zł? - razem ok. 2000zł, ale to i tak mniej niż 10% pieniędzy wydanych na paliwo do tego auta... J. |
|
Data: 2013-04-21 07:53:11 | |
Autor: Waz | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
W dniu 2013-04-21 00:16, Jan Rudnicki pisze:
Witam, niestety palio i siena to były najbardziej nieudane pojazdy, potwierdzam to jako użytkownik (do dzisiaj) palio 1.6HL 1998 (wszystkie podobne usterki), i seicento, (wczesniej cinqusiento) a w rodzinie jeszcze jest punto 2010 |
|
Data: 2013-04-21 09:11:06 | |
Autor: cef | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Jan Rudnicki wrote:
Tak też, to co dostałem jako upust za stary rocznik, prawie wydałem na A mógłbyś napisać które z tych uszkodzeń pozostawiłeś nienaprawione, bo 3000 wydaje mi się trochę mało na to wszystko co wymieniłeś. O ile rezygnacja z naprawy tulejek w drzwiach czy sprężyn w siedzeniu jest do przyjęcia, to nie bardzo rozumiem jak za tę kwotę naprawiłeś resztę? |
|
Data: 2013-04-21 09:44:28 | |
Autor: Maciek | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 09:11:06 +0200, cef napisał(a):
naprawiłe¶ resztę? Daloby sie moim zdaniem bez problemu. Kwestia wyboru czesci i warsztatu. Na przykladzie Toyoty Corolli - wymiana 4 tarcz, klockow plus zestaw naprawczy do kol tylnych, z robocizna - w ASO 2700 zl, w "renomowanym serwisie T." 2400 zl, w znanym od lat i porzadnym warsztacie (czytaj "ktory nie zaliczyl zadnej wtopy") w tym samym miescie - 800 zl. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-04-21 10:17:01 | |
Autor: WOJO | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Daloby sie moim zdaniem bez problemu. Kwestia wyboru czesci i warsztatu. Na
przykladzie Toyoty Corolli - wymiana 4 tarcz, klockow plus zestaw naprawczy do kol tylnych, z robocizna - w ASO 2700 zl, w "renomowanym serwisie T." 2400 zl, w znanym od lat i porzadnym warsztacie (czytaj "ktory nie zaliczyl zadnej wtopy") w tym samym miescie - 800 zl. Samodzielna wymiana, po przeczytaniu kilku video-poradników - 500 zł. Jako zupełny laik po¶więcisz znacznie więcej czasu, ale satysfakcja bezcenna. Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2013-04-21 10:42:56 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4mdia9vfcd9a$.28dl6cobzylt$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 21 Apr 2013 09:11:06 +0200, cef napisał(a): Dodajmy tylko, że w corolli z przebiegiem 100 tys. nie ma potrzeby wymiany tarcz ani naprawiania hamulców. Klocki, owszem, wymienia się przy 86 tys. przebiegu, tylne wytrzymjuj± 150. Mowa o roczniku 2000, który sprzedałem w 2009 a kupiłem, jak autor w±tku, w ASO. Przez dziewięć lat "samo z siebie" zepsuło się radio. Wymieniłem też przedni± szybę, rozbit± przez kamień, który wyskoczył spod kół jad±cej przede mn± cieżarówki (z AC) oraz wajchę do otwierania bagażnika, któr± złamałem niefortunnie w ni± kopi±c - z winy producenta brak było jakiej¶ osłony czy innego zabezpieczenie tej wajchy. Akumulator wytrzymał 6,5 roku, do tego ¶wiece, płyny,wycieraczki itp. - standard eksploatacyjny. Tarcze, amortyzatory, łożyska, wahacze, tylne klocki - wszystko oryginalne. W zawieszeniu nic się nie tłukło. Auto kupiłem bez rabatu, nie było wyprzedaży, zamawiałem w połowie stycznia, wyprodukowali je 19-tego. Odebrałem w marcu. -- Yogi(n) |
|
Data: 2013-04-21 11:01:10 | |
Autor: Maciek | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 10:42:56 +0200, Yogi(n) napisał(a):
Dodajmy tylko, że w corolli z przebiegiem 100 tys. nie ma potrzeby wymiany tarcz ani naprawiania hamulców. To jest inna sprawa, chodzilo mi tylko o pokazanie, jaki moze byc rozrzut cen. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-04-21 10:29:32 | |
Autor: J.F. | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 09:11:06 +0200, cef napisał(a):
Jan Rudnicki wrote: Gwarancja ? Poza tym to sie czesto psuje, a wiec mechanicy tani :-) J. |
|
Data: 2013-04-21 10:24:31 | |
Autor: J.F. | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):
Podzielę się wrażeniami z użytkowania czego¶ takiego jak Fiat Siena HL No coz, niektorzy do tego wniosku doszli juz 20 lat temu :-) 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys. jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ci±gu 10 lat ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem. Ale to jednak 10 lat eksploatacji 1) Padła uszczelka pod głowic±. No coz, zdarza sie. W Daewoo pekal pasek, co i tak powodowalo remont glowicy. 2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały. Zdarza sie i w lepszych markach. 3) Padł przekaĽnik od wycieraczek. Drobiazg nie warty wspominania :-) 6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany. A nastepne ? 15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zacz±ł wyciekać płyn hamulcowy, mogło skończyć się nieszczę¶ciem, jechałem akurat autostrad±. Ale to tez sie zdarza i w innych samochodach. Pretensje do siebie (kiedy wymieniales ?) i do ostatniego diagnosty. A rozwi±zanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego zbiorniczka na płyn hamulcowy. Watpie. W tanszych markach sa dwa obwody, to i sienie beda. Tylko ze w praktyce to wyglada tak jak piszesz - peka jeden obwod a hamulce znikaja wszystkie. O co tu chodzi ? Podsumowuj±c - wyj±tkowe badziewie, dlatego taki temat. Bo ja wiem ... kazda z osobna sie zdarza i w innych markach, tylko ilosc budzi pewne wrazenie ... ale to by trzeba z kims pogadac kto jednym autem 10 lat przejezdzil. Moja sierra chyba miala krotsza liste, ale to juz byla jej druga dekada. A teraz kolezanka narzeka na swoj samochod, i mowi nigdy wiecej samochodow na f .... rancuskich :-) J. |
|
Data: 2013-04-21 11:18:12 | |
Autor: cef | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
J.F. wrote:
Bo ja wiem ... kazda z osobna sie zdarza i w innych markach, tylko Zdarzyło mi się jednym autem przejeĽdzić ponad 10lat - od pocz±tku do sprzedaży. Naprawy dodatkowe: z mechanicznych rzeczy - ł±cznik ramion wycieraczek, zawias schowka, korbka szyby z tyłu a poza tym- sonda lambda, cewka, wymiana EGR i w ostatnim roku padł sterownik ECU, no i reflektory nieco zamgliły się. To tyle w 11 lat i 260 tys. |
|
Data: 2013-04-21 11:29:35 | |
Autor: Maciek | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 11:18:12 +0200, cef napisał(a):
Zdarzyło mi się jednym autem przejeĽdzić ponad 10lat - Ale zakres tych podstawowych tez moze zalezec od marki i klasy auta. Moje Złomdeo po 230 tys. ma nadal oryginalne wahacze, a w Focusie znajomego przy 180 tys. trzeba bylo zmieniac. A z nas dwoch to ja czesciej jezdze po dziurach. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-04-21 11:37:36 | |
Autor: cef | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Maciek wrote:
Zdarzyło mi się jednym autem przejeĽdzić ponad 10lat - Może tak być. Dlatego o tym nie pisałem. Jeden zmienia klocki co 30tys a inny przejeżdza 115tys. PS Zapomniałem o zapieczonej lince od ręcznego gdzie¶ tak po ok 200tys |
|
Data: 2013-04-22 07:20:27 | |
Autor: Agent 23908 | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Moje Złomdeo po 230 tys. ma nadal oryginalne wahacze, a w Focusie znajomego 180, 230, 400 tysi - a jak do sprzedazy to kazdy 10-latek to ma max 120 na szafie :-) Takie czasy :-) |
|
Data: 2013-04-22 10:31:53 | |
Autor: Maciek | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Mon, 22 Apr 2013 07:20:27 +0200, Agent 23908 napisał(a):
180, 230, 400 tysi - a jak do sprzedazy to kazdy 10-latek to ma max 120 na szafie :-) Ja oszustem nie jestem i JESLI kiedykolwiek sprzedam obecny samochod, to licznika cofal nie bede. Pisze "jesli", bo prawdopodobnie bede nim jezdzil do smierci technicznej. Natomiast gdybym mial go od nowosci, to przebieg wynosilby zaledwie 160-170 tys., a nie 230 tys. Co wiecej, przeanalizowalem ostatnio przebiegi trojga znajomych, brata, ojca i tescia. Nikt z nich nie jezdzi wiecej niz 10-15 tys. rocznie. Popytalem wsrod dalszych znajomych - srednia wyszla mi podobna. Jak wiec widzisz, 10-latek z przebiegiem 120 tys. to nie takie niezwykle... -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-04-22 10:42:45 | |
Autor: J.F | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomo¶ci grup
Ja oszustem nie jestem i JESLI kiedykolwiek sprzedam obecny samochod, to Jak wiec widzisz, 10-latek z przebiegiem 120 tys. to nie takie niezwykle... Tylko jak widzisz - takich nie mozna kupic, bo sie ich nie sprzedaje :-) J. |
|
Data: 2013-04-22 21:32:10 | |
Autor: Axel | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5174f805$0$1224$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomo¶ci grup Się nie sprzedaje, bo nikt nie chce zapłacić sensownej ceny. Jak w zeszłym roku chciałem sprzedać 13-letni± Nubirę z przebiegiem 140tys. km, to zgłosił się tylko handlarz z ofert± 2 tys. zł. To ja to chromolę, dołożyłem drugie tyle wymieniaj±c zawieszenie i jeszcze parę innych rzeczy, auto stoi w garażu i czeka, aż córka się wyprowadzi i będzie miała czym jeĽdzić wtedy. -- Axel |
|
Data: 2013-04-22 21:39:20 | |
Autor: Maciek | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Mon, 22 Apr 2013 21:32:10 +0200, Axel napisał(a):
Się nie sprzedaje, bo nikt nie chce zapłacić sensownej ceny. A wyrzucic szkoda, bo przeciez jezdzi i to dobrze jezdzi. Wiec bedzie robic za drugie auto, poki nie padnie cos powaznego... -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-04-23 09:27:28 | |
Autor: Axel | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
"Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> wrote in message
news:ty68iavcfnxf$.1f51mrkuuncxx$.dlg40tude.net... Dnia Mon, 22 Apr 2013 21:32:10 +0200, Axel napisał(a): Dokładnie - moje to w dodatku całkiem duże i pakowne auto Wiec bedzie U mnie robi za trzecie :-) -- Axel |
|
Data: 2013-04-22 22:11:49 | |
Autor: J.F. | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Mon, 22 Apr 2013 21:32:10 +0200, Axel napisał(a):
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message A ile to jest sensowna cena ? Paliwozerne, bez klimy ... zagazowane chociaz ? J. |
|
Data: 2013-04-23 09:26:40 | |
Autor: Axel | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:1j82ohz746vfm.1dig34iacats.dlg40tude.net... Się nie sprzedaje, bo nikt nie chce zapłacić sensownej ceny. Jak wA ile to jest sensowna cena ? Oczekiwałem 2x tyle Paliwozerne, bez klimy ... zagazowane chociaz ? Zdecydowanie nie zagazowane. A silnik 1.6 wiec nie taki znowu paliwozerny. W trasie kiedys udalo mi się zej¶ć bodajże poniżej 6,5l/100km. Ale to była bardzo męcz±ca jazda, mimo że pusto na drodze :-) -- Axel |
|
Data: 2013-04-22 08:13:53 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
cef <cezfar@interia.pl> wrote:
i w ostatnim roku padł sterownik ECU, Wła¶nie, zapomniałem o tym, w Sienolocie też raz padł mi ECU. Naprawiony i jeĽdzi dalej. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2013-04-21 12:18:03 | |
Autor: Cavallino | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych: Podsumowuj±c - wyj±tkowe badziewie, dlatego taki temat. Ja przejeĽdziłem 3 lata Renault Megane (czyli auto droższe i klasa wyższa niż Siena) i lista awarii była dłuższa. Wniosków chyba podpowiadać nie muszę..... |
|
Data: 2013-04-21 12:40:01 | |
Autor: J.F. | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 12:18:03 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup Nigdy wiecej samochodow na F ? Bo wystarczy obejrzec mondeo z 2000r aby zobaczyc dziurawe blotniki :-) J. |
|
Data: 2013-04-21 13:23:14 | |
Autor: Cavallino | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:wnh1a1a63vck.djl7mcdj23l2.dlg@40tude.net... Dnia Sun, 21 Apr 2013 12:18:03 +0200, Cavallino napisał(a): Nie - ale z aut na F tylko Fiat. Bo wcale się nie psuje bardziej niż inne, a nawet je¶li, to zazwyczaj s± to pierdoły i idzie to tanio naprawić. Np. Fiat naprawiał wariatory za 2000 zł i mniej, a Renault krzyczało za to 5500 (ostatecznie zrobili na gwarancji, ale po 0,5 rocznych bojach). |
|
Data: 2013-04-22 12:55:57 | |
Autor: Iglo | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 13:23:14 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:wnh1a1a63vck.djl7mcdj23l2.dlg@40tude.net... Wariator w benzynowych motorach renault to koło zmiennych faz rozrz±du i kosztuje 500zł. Pięćset. |
|
Data: 2013-04-22 16:59:55 | |
Autor: Cavallino | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Użytkownik "Iglo" <iglo77@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych: Np. Fiat naprawiał wariatory za 2000 zł i mniej, a Renault krzyczało za to 5500 to był podany przez ASO koszt naprawy, nie wnikam co i ile tam wliczyli. |
|
Data: 2013-04-21 16:08:27 | |
Autor: pwz | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
W dniu 2013-04-21 12:18, Cavallino pisze:
Ja przejeĽdziłem 3 lata Renault Megane (czyli auto droższe i klasa Dla mnie wniosek jest 1: zamiast Renault kupić Dacię. Może i brzydsza. I nie "szpanerska". I bardziej topornie wykończona. Ale: o ca. 1/2 tańsza, o ca. 1/2 tańsze przegl±dy (1. kosztował mnie... 90 zł), a w ci±gu 3 lat naprawione (w ramach gwarancji) były: odklejaj±ca się uszczelka pod przedni± szyb±, pęknięty przewód od spryskiwacza tylnej szyby. pwz |
|
Data: 2013-04-21 16:13:46 | |
Autor: Cavallino | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kl0rss$qm7$1@node1.news.atman.pl... W dniu 2013-04-21 12:18, Cavallino pisze: Dokładnie. Przynajmniej nie płacisz bez sensu za znaczek. Chociaż nie wiem, jak ogl±dałem Sandero Stepway z dieslem, to cena była taka, że głowa mała, ponad 20 tys droższa od podstawowej. Konkurencja w podobnej cenie proponuje auta większe, lepsze, z dieslem o prawie 50% mocniejszym i dwa razy dłuższ± gwarancj± w cenie. |
|
Data: 2013-04-21 16:49:10 | |
Autor: pwz | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
W dniu 2013-04-21 16:13, Cavallino pisze:
Dokładnie. Wniosek z tego taki, że trzeba najpierw okre¶lić jaki silnik, budę i wyposażenie się chce, a potem wg tych parametrów kupować to auto, które jest tańsze i które proponuje tańsze przegl±dy. I tyle. Pamiętam, że kiedy te 3 lata temu wybierałem samochód, miałem do wyboru w tej samej cenie wła¶nie Dacię MCV i jakiego¶ Chevroleta. Dlaczego wygrała Dacia? Bo miała/ma większy kufer i o połowę tańsze przegl±dy. Reszta 'identiko' (pomijaj±c znaczek i bajerki w wykończeniu). pwz |
|
Data: 2013-04-21 17:53:06 | |
Autor: Cavallino | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kl0u97$or6$1@node2.news.atman.pl... W dniu 2013-04-21 16:13, Cavallino pisze: I dokładnie tak robię. Przy czym dopuszczam zmiany w górę, gdy się okazuje (tak jak w przypadku Sandero), że kto¶ przegi±ł z cen±. |
|
Data: 2013-04-21 18:36:39 | |
Autor: Maciek | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:08:27 +0200, pwz napisał(a):
Dla mnie wniosek jest 1: zamiast Renault kupić Dacię. Ja prawie kupilem, ale ta blacha grubosci papieru jakos mnie nie przekonuje. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-04-21 19:35:41 | |
Autor: pwz | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
W dniu 2013-04-21 18:36, Maciek pisze:
Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:08:27 +0200, pwz napisał(a): Que? A mnie się wydawało, że w porównaniu do "nowoczesnych" aut to prawdziwy p.panc... pwz |
|
Data: 2013-04-21 19:57:56 | |
Autor: Maciek | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 19:35:41 +0200, pwz napisał(a):
Que? A mnie się wydawało, że w porównaniu do "nowoczesnych" aut to prawdziwy p.panc... Zartujesz sobie?! Obstukiwalem Dustera, Logana MCV, Lodgy... Blacha jest wyraznie ciensza niz w samochodach "normalnych" marek... -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2013-04-22 20:23:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 10:24:31 +0200, J.F. napisał(a):
A rozwi±zanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego zbiorniczka na płyn hamulcowy. Różnie to bywa w różnych markach. Ale Fiat faktycznie miał to tak, że brakowało pojemno¶ci w pompie. Nawet maj±c wyrzucone spod pedału wszystko do gołej blachy. |
|
Data: 2013-04-22 22:47:10 | |
Autor: J.F. | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Mon, 22 Apr 2013 20:23:46 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sun, 21 Apr 2013 10:24:31 +0200, J.F. napisał(a): A ktore tak nie maja ? J. |
|
Data: 2013-04-22 23:17:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Mon, 22 Apr 2013 22:47:10 +0200, J.F. napisał(a):
Dnia Mon, 22 Apr 2013 20:23:46 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Moja Honda Civic i kolegi Subaru Impreza. Zwracam od jakiego¶ czasu na to uwagę przy odpowietrzaniu. |
|
Data: 2013-04-21 10:31:18 | |
Autor: TM | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Użytkownik "Jan Rudnicki" <janrudnicki@asasdfasdfasdfd.pl> napisał w wiadomości news:kkv444$jte$1news.task.gda.pl... Witam, Nie kupię więcej Mercedesa, ani badziewnego BMW czy też Audi. Rdzewieją na potęgę, silniki padają jak muchy, zdarzają się im podobne przypadłości jak w Sienie , a za naprawę trzeba płacić krocie. Kto ma pecha może napisać też i taki tekst. |
|
Data: 2013-04-21 18:23:48 | |
Autor: megrims | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
On 04/21/2013 10:31 AM, TM wrote:
ale z Ciebie to musi być rzeźnik i kat -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... https://www.facebook.com/PomocDlaAdasiaKalinskiego http://www.youtube.com/watch?v=eoR9JFMx_-o |
|
Data: 2013-04-21 12:51:18 | |
Autor: Stefanek | |
Nie kupię ... a ja być może kupię jakiegoś Hyundaia. | |
Być może kupię jakiegoś Hyundaia.
Obecnie mam Hyundaia Pony rocznik 1992, przebieg 150 tys. km. Jestem pierwszym i jedynym właścicielem. Jazda głównie w mieście, przez cały rok. Jeżeli jakość nowszych Hyundai jest taka sama lub lepsza to być może kupię. Zepsuło się : wymieniłem silnik wycieraczki (komplet) - zapiekły się ośki wycieraczek w tulejkach i dlatego wypalił się krańcowy. wymieniłem termostat dmuchawy - zwarcie na amen i przy okazji kompletne rozładowanie akumulatora. Kierowca powinien to zuważyć, ale tamten kierowca nie miał pojęcia o technice. zepsula się sygnalizacja rezerwy paliwa - nic nie robię, jeżdżę bez tego, wskaźnik działa. zepsuł się mechanizm opuszczania szyby w tylnych drzwiach - nic nie robię, szyba zamknięta cały czas. inne wymiany podobnie jak w każdym samochodzie : akumulator, tłumiki, tulejki zawieszenia, itd. zaczyna korodować : progi, dół drzwi. Mój błąd bo wcześniej nie zrobiłem konserwacji przestrzeni zamkniętych. Silnik, skrzynia biegów, hamulce, rozrusznik działają niezawodnie. |
|
Data: 2013-04-21 14:07:58 | |
Autor: nazgul | |
Nie kupię ... a ja być może kupię j akiegoś Hyundaia. | |
Zepsuło się : ciekawe, miałem identyczną awarię w hyundai atos (tzn śilnik się nie spalił, ale tulejki przyrdzewiałe na amen). dział wycieraczek w H szwankuje. |
|
Data: 2013-04-21 22:53:02 | |
Autor: Axel | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
"Jan Rudnicki" <janrudnicki@asasdfasdfasdfd.pl> wrote in message news:kkv444$jte$1news.task.gda.pl... Witam, Do podobnych wniosków, jak w topicu doszedłem 1996 roku, gdy mój służbowy Fiat spędził w serwisie ponad miesiąc w czasie rocznej gwarancji, a szczytem było rozwiązanie problemu 'silnik po odpaleniu gaśnie i odpala popiero za drugim razem': "fabryka odpowiedziała, że nie musi za pierwszym razem odpalić". Kilka lat temu jeździłem Punto Grande z wypożyczalni i nie byłby zły, gdyby nie kretyńskie rozwiązanie otwierania klapy bagażnika - żeby ją otworzyć trzeba było wsiąśc do środka (klawisz otwierania na środku konsoli, brak przycisku na klapie i - w tej wersji - brak otwierania bagażnika z pilota) oraz... brak klamki/uchwytu więc trzeba było łapać za krawędź, zwykle brudną, klapy. -- Axel |
|
Data: 2013-04-22 08:06:00 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Jan Rudnicki <janrudnicki@asasdfasdfasdfd.pl> wrote:
Podzielę się wrażeniami z użytkowania czego¶ takiego jak Fiat Siena HL 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys. Ja mam 1.6, 1998, jeżdżę nim od 4 lat, zrobione 40 tys. km. Wcze¶niej przez ok. 6-7 lat był w rodzinie i znam historię napraw. Z tego co opisujesz: 2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały. U mnie też - jedna z tyłu. 4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dĽwięki. U mnie po prostu się skończyło, wymienione i jest OK. 6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany. Tłumik przerdzewiał, naprawiony. 8) Autko zaczęło żreć paliwo jak smok. No niestety... szczególnie jak padł termostat. Ale Siena w mie¶cie lubi wypić, dlatego niektórzy mówi± na ni± Hiena. 10) Popękały sprężyny w przednich siedzeniach. U mnie siedzenie się odspawało - naprawione. 12) Zaczęły "strzelać' przednie drzwi - padły tulejki w zawiasach. To już wiem, czemu mi drzwi kierowcy strzelaj±. 13) Zaczęły rdzewieć przednie błotniki - oba w tym samym czasie - w postępie galopuj±cym - jak suchoty. Rdza to największa bol±czka tego samochodu, progów już prawie nie ma :( Błotniki to najmniejszy problem, dużo większy to podłoga. 15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zacz±ł wyciekać płyn hamulcowy, mogło skończyć się nieszczę¶ciem, jechałem akurat autostrad±. U mnie też - przewody zaczęły przeciekać, na szczę¶cie nie w trasie, były wymienione. A rozwi±zanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego zbiorniczka na płyn hamulcowy. Jest jeden zbiorniczek, ale czytałem że s± dwa układy (krzyżowo), jak to w praktyce wygl±da - nie rozbierałem. Wiem tylko że mi pedał hamulca wpadał coraz głębiej, więc oddałem do mechanika - nie robiłem tego sam. Oprócz tego zatarł mi się tłoczek w zacisku z przodu... i nic poza tym, pękniętej chłodnicy nie liczę, bo to przez własn± głupotę. Podsumowuj±c - wyj±tkowe badziewie, dlatego taki temat. Nie przesadzaj, mówisz o 14-letnim samochodzie, do którego czę¶ci s± wyj±tkowo tanie. Zreszt± pisałem o tym ostatnio: http://motogof.tumblr.com/post/48213394186/ -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2013-04-22 11:29:52 | |
Autor: wchpikus | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Generalizujesz....
Mam slilo, 2003r 250tys i jedynei z powaznych napraw to sprzeglo i dwumasa. Zawieszenie, przeglady plyny itp.. I nic sie nie dzieje.. Fiat oczywiscie to nie lans jak BMW... |
|
Data: 2013-04-22 20:47:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):
Witam, Ten silnik tak już miał. Nie wiem jaki miałe¶, ale oni robili ten sam silnik w wersjach od 60 do 86KM, różniły się głównie głowic±. Te stare 8V 60-75KM jeszcze jako¶ dawały radę, ale nowsze 16V już były bardzo awaryjne. Ja miałem 86KM 16V i podobne odczucia co Ty. Fakt że to była rajdówka, eksploatacja do¶ć intensywna, ale sypał się mimo wszystko nadmiernie. No ale co się narozbierałem to moje :-) 2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały. Nie wiem z czego tam maj± sprężyny, ale AFAIR to w ASO były tańsze niż zamienniki - ale warto był brać te zamienniki :) 3) Padł przekaĽnik od wycieraczek. Mi zawsze padał od kierunków. 4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dĽwięki. (Tzw. autoryzowany firmowy serwis w Gdyni na ul. Wielkopolskiej nie wkręcił wszystkich ¶rub mocuj±cych skrzynię.) Gdy pojechałem tam ponownie - powiedzieli, że s± niepotrzebne, ale wkręcili. Trochę można się zgodzić - tam ¶rub chyba jako¶ dużo było, ale tak żeby nie wszystkie wkręcać to się nigdy nie odważyłem :) W ogóle w tym silniku było bardzo dużo wszystkich ¶rub, w dodatku łatwo było urwać gwinty w tym bloku - jakie¶ słabiczne te bloki chyba były. 6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany. A to nie wiem - ja wszystkie urywałem :) 5) Padła znowu uszczelka pod głowic±. Porz±dn± trzeba było kupić :-) 6) Zaczęły pojawiać się wycieki z miski olejowej. Też standard. Tu pomagała dopiero wymiana gwintów na wzmocnione (helicoil itp.), albo ¶rub na szpilki. Wtedy można było zrobić porz±dn± uszczelkę silikonow± i mocno skręcić. 15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zacz±ł wyciekać płyn hamulcowy, mogło skończyć się nieszczę¶ciem, jechałem akurat autostrad±. A rozwi±zanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego zbiorniczka na płyn hamulcowy. Rowi±zanie jest dwuobwodowe i zbiorniczek jest podwójny, ale pompa hamulcowa jest za mała i faktycznie po padzie jednego obwodu drugi ledwo ledwo się uruchomi. Maj±c dywaniki pod pedałem pewnie nawet wcale. |
|
Data: 2013-04-22 22:20:38 | |
Autor: huri_khan | |
Nie kupię więcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):
Witam, Po jakim czasie ? 2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały. jw. 6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany. Jak się mało jeĽdzi to i tłumik gnije, ponieważ para wodna nie ma jak odparować. 5) Padła znowu uszczelka pod głowic±. Po jakim czasie ? 7) Wycieraczki przestawały się czasami obracać - winna była płytka pod desk± rozdzielcz±, któr± przelutowałem - pomogło. Może kto¶ ukradł sondę lambda ? (chyba taka sama jak w Punto) 15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zacz±ł wyciekać płyn hamulcowy, mogło skończyć się nieszczę¶ciem, jechałem akurat autostrad±. A czy twój egzempplarz nie był objęty kampani± serisow±? http://www.autohit.fiat.pl/serwis-mechaniczny-kampanie-serwisowe-fiata-5805-18.html Większo¶ć czę¶ci które padły, to pierdoły kosztuj±ce kilka zł. Zastanawia mnie jedynie uszczelka pod głowic± i sprzęgło. My¶lisz, że jak kupisz inn± markę to nie będziesz miał problemów ? Poogl±daj sobie program Turbo Kamera (TNV Turbo ) jakie problemy maj± wła¶ciciele samochodów kilka razy droższych niż Sienna i jakie s± koszty napraw. -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] |