Nie kupię więcej FIATA !!!

Data: 2013-04-21 10:24:31
Autor: J.F.
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):
Podzielę się wrażeniami z użytkowania czegoś takiego jak Fiat Siena HL

No coz, niektorzy do tego wniosku doszli juz 20 lat temu :-)

1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys. jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ciągu 10 lat ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem.

Ale to jednak 10 lat eksploatacji

1) Padła uszczelka pod głowicą.

No coz, zdarza sie. W Daewoo pekal pasek, co i tak powodowalo remont
glowicy.

2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.

Zdarza sie i w lepszych markach.

3) Padł przekaźnik od wycieraczek.

Drobiazg nie warty wspominania :-)

6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.

A nastepne ?
15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zaczął wyciekać płyn hamulcowy, mogło skończyć się nieszczęściem, jechałem akurat autostradą.

Ale to tez sie zdarza i w innych samochodach. Pretensje do siebie
(kiedy wymieniales ?) i do ostatniego diagnosty.

A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego zbiorniczka na płyn hamulcowy.

Watpie. W tanszych markach sa dwa obwody, to i sienie beda.
Tylko ze w praktyce to wyglada tak jak piszesz - peka jeden obwod a
hamulce znikaja wszystkie. O co tu chodzi ?
Podsumowując - wyjątkowe badziewie, dlatego taki temat.

Bo ja wiem ... kazda z osobna sie zdarza i w innych markach, tylko
ilosc budzi pewne wrazenie ... ale to by trzeba z kims pogadac kto
jednym autem 10 lat przejezdzil.
Moja sierra chyba miala krotsza liste, ale to juz byla jej druga
dekada.

A teraz kolezanka narzeka na swoj samochod, i mowi nigdy wiecej
samochodow na f .... rancuskich :-)

J.

Data: 2013-04-21 11:18:12
Autor: cef
Nie kupię więcej FIATA !!!
J.F. wrote:

Bo ja wiem ... kazda z osobna sie zdarza i w innych markach, tylko
ilosc budzi pewne wrazenie ... ale to by trzeba z kims pogadac kto
jednym autem 10 lat przejezdzil.

Zdarzyło mi się jednym autem przejeździć ponad 10lat -
od początku do sprzedaży.
Naprawy dodatkowe:
z mechanicznych rzeczy - łącznik ramion wycieraczek,
zawias schowka, korbka szyby z tyłu
a poza tym- sonda lambda, cewka, wymiana EGR
 i w ostatnim roku padł sterownik ECU, no i reflektory nieco zamgliły się.
To tyle w 11 lat i 260 tys.

Data: 2013-04-21 11:29:35
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 11:18:12 +0200, cef napisał(a):

Zdarzyło mi się jednym autem przejeździć ponad 10lat -
od początku do sprzedaży.
Naprawy dodatkowe:

Ale zakres tych podstawowych tez moze zalezec od marki i klasy auta.
Moje Złomdeo po 230 tys. ma nadal oryginalne wahacze, a w Focusie znajomego
przy 180 tys. trzeba bylo zmieniac. A z nas dwoch to ja czesciej jezdze po
dziurach.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-21 11:37:36
Autor: cef
Nie kupię więcej FIATA !!!
Maciek wrote:

[...]

Może tak być. Dlatego o tym nie pisałem.
Jeden zmienia klocki co 30tys a inny przejeżdza 115tys.

PS
Zapomniałem o zapieczonej lince od ręcznego
gdzieś tak po ok 200tys

Data: 2013-04-22 07:20:27
Autor: Agent 23908
Nie kupię więcej FIATA !!!

Moje Złomdeo po 230 tys. ma nadal oryginalne wahacze, a w Focusie znajomego
przy 180 tys. trzeba bylo zmieniac. A z nas dwoch to ja czesciej jezdze po
dziurach.

180, 230, 400 tysi - a jak do sprzedazy to kazdy 10-latek to ma max 120 na szafie :-)

Takie czasy :-)

Data: 2013-04-22 10:31:53
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Mon, 22 Apr 2013 07:20:27 +0200, Agent 23908 napisał(a):

180, 230, 400 tysi - a jak do sprzedazy to kazdy 10-latek to ma max 120 na szafie :-)

Takie czasy :-)

Ja oszustem nie jestem i JESLI kiedykolwiek sprzedam obecny samochod, to
licznika cofal nie bede. Pisze "jesli", bo prawdopodobnie bede nim jezdzil
do smierci technicznej.

Natomiast gdybym mial go od nowosci, to przebieg wynosilby zaledwie 160-170
tys., a nie 230 tys.

Co wiecej, przeanalizowalem ostatnio przebiegi trojga znajomych, brata,
ojca i tescia. Nikt z nich nie jezdzi wiecej niz 10-15 tys. rocznie.
Popytalem wsrod dalszych znajomych - srednia wyszla mi podobna.

Jak wiec widzisz, 10-latek z przebiegiem 120 tys. to nie takie niezwykle...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-22 10:42:45
Autor: J.F
Nie kupię więcej FIATA !!!
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup
[...]

Tylko jak widzisz - takich nie mozna kupic, bo sie ich nie sprzedaje :-)

J.

Data: 2013-04-22 21:32:10
Autor: Axel
Nie kupię więcej FIATA !!!

"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5174f805$0$1224$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Się nie sprzedaje, bo nikt nie chce zapłacić sensownej ceny. Jak w zeszłym roku chciałem sprzedać 13-letnią Nubirę z przebiegiem 140tys. km, to zgłosił się tylko handlarz z ofertą 2 tys. zł. To ja to chromolę, dołożyłem drugie tyle wymieniając zawieszenie i jeszcze parę innych rzeczy, auto stoi w garażu i czeka, aż córka się wyprowadzi i będzie miała czym jeździć wtedy.

--
Axel

Data: 2013-04-22 21:39:20
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Mon, 22 Apr 2013 21:32:10 +0200, Axel napisał(a):

Się nie sprzedaje, bo nikt nie chce zapłacić sensownej ceny.

A wyrzucic szkoda, bo przeciez jezdzi i to dobrze jezdzi. Wiec bedzie robic
za drugie auto, poki nie padnie cos powaznego...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-23 09:27:28
Autor: Axel
Nie kupię więcej FIATA !!!
"Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> wrote in message
Dnia Mon, 22 Apr 2013 21:32:10 +0200, Axel napisał(a):
Się nie sprzedaje, bo nikt nie chce zapłacić sensownej ceny.
A wyrzucic szkoda, bo przeciez jezdzi i to dobrze jezdzi.

Dokładnie - moje to w dodatku całkiem duże i pakowne auto

Wiec bedzie
robic za drugie auto, poki nie padnie cos powaznego...

U mnie robi za trzecie :-)

--
Axel

Data: 2013-04-22 22:11:49
Autor: J.F.
Nie kupię więcej FIATA !!!
[...]

A ile to jest sensowna cena ? Paliwozerne, bez klimy ... zagazowane chociaz ? J.

Data: 2013-04-23 09:26:40
Autor: Axel
Nie kupię więcej FIATA !!!

Się nie sprzedaje, bo nikt nie chce zapłacić sensownej ceny. Jak w
zeszłym  roku chciałem sprzedać 13-letnią Nubirę z przebiegiem 140tys.
km, to zgłosił  się tylko handlarz z ofertą 2 tys. zł.
A ile to jest sensowna cena ?

Oczekiwałem 2x tyle

Paliwozerne, bez klimy ... zagazowane chociaz ?

Zdecydowanie nie zagazowane. A silnik 1.6 wiec nie taki znowu paliwozerny. W trasie kiedys udalo mi się zejść bodajże poniżej 6,5l/100km. Ale to była bardzo męcząca jazda, mimo że pusto na drodze :-)

--
Axel

Data: 2013-04-22 08:13:53
Autor: Adam Wysocki
Nie kupię więcej FIATA !!!
cef <cezfar@interia.pl> wrote:

i w ostatnim roku padł sterownik ECU,

Właśnie, zapomniałem o tym, w Sienolocie też raz padł mi ECU. Naprawiony i jeździ dalej.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-04-21 12:18:03
Autor: Cavallino
Nie kupię więcej FIATA !!!

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Ja przejeździłem 3 lata Renault Megane (czyli auto droższe i klasa wyższa niż Siena) i lista awarii była dłuższa.
Wniosków chyba podpowiadać nie muszę.....

Data: 2013-04-21 12:40:01
Autor: J.F.
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 12:18:03 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Nigdy wiecej samochodow na F ? Bo wystarczy obejrzec mondeo z 2000r aby zobaczyc dziurawe blotniki
:-)

J.

Data: 2013-04-21 13:23:14
Autor: Cavallino
Nie kupię więcej FIATA !!!

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:wnh1a1a63vck.djl7mcdj23l2.dlg@40tude.net...
[...]

Nie - ale z aut na F tylko Fiat.
Bo wcale się nie psuje bardziej niż inne, a nawet jeśli, to zazwyczaj są to pierdoły i idzie to tanio naprawić.
Np. Fiat naprawiał wariatory za 2000 zł i mniej, a Renault krzyczało za to 5500 (ostatecznie zrobili na gwarancji, ale po 0,5 rocznych bojach).

Data: 2013-04-22 12:55:57
Autor: Iglo
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 13:23:14 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]

Wariator w benzynowych motorach renault to koło zmiennych faz rozrządu i
kosztuje 500zł. Pięćset.

Data: 2013-04-22 16:59:55
Autor: Cavallino
Nie kupię więcej FIATA !!!

Użytkownik "Iglo" <iglo77@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

5500 to był podany przez ASO koszt naprawy, nie wnikam co i ile tam wliczyli.

Data: 2013-04-21 16:08:27
Autor: pwz
Nie kupię więcej FIATA !!!
W dniu 2013-04-21 12:18, Cavallino pisze:
Ja przejeździłem 3 lata Renault Megane (czyli auto droższe i klasa
wyższa niż Siena) i lista awarii była dłuższa.
Wniosków chyba podpowiadać nie muszę.....

Dla mnie wniosek jest 1: zamiast Renault kupić Dacię. Może i brzydsza. I nie "szpanerska". I bardziej topornie wykończona. Ale: o ca. 1/2 tańsza, o ca. 1/2 tańsze przeglądy (1. kosztował mnie... 90 zł), a w ciągu 3 lat naprawione (w ramach gwarancji) były: odklejająca się uszczelka pod przednią szybą, pęknięty przewód od spryskiwacza tylnej szyby.
pwz

Data: 2013-04-21 16:13:46
Autor: Cavallino
Nie kupię więcej FIATA !!!

Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl0rss$qm7$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Dokładnie.
Przynajmniej nie płacisz bez sensu za znaczek.

Chociaż nie wiem, jak oglądałem Sandero Stepway z dieslem, to cena była taka, że głowa mała, ponad 20 tys droższa od podstawowej.
Konkurencja w podobnej cenie proponuje auta większe, lepsze, z dieslem o prawie 50% mocniejszym i dwa razy dłuższą gwarancją w cenie.

Data: 2013-04-21 16:49:10
Autor: pwz
Nie kupię więcej FIATA !!!
W dniu 2013-04-21 16:13, Cavallino pisze:
[...]

Wniosek z tego taki, że trzeba najpierw określić jaki silnik, budę i wyposażenie się chce, a potem wg tych parametrów kupować to auto, które jest tańsze i które proponuje tańsze przeglądy. I tyle. Pamiętam, że kiedy te 3 lata temu wybierałem samochód, miałem do wyboru w tej samej cenie właśnie Dacię MCV i jakiegoś Chevroleta. Dlaczego wygrała Dacia? Bo miała/ma większy kufer i o połowę tańsze przeglądy. Reszta 'identiko' (pomijając znaczek i bajerki w wykończeniu).
pwz

Data: 2013-04-21 17:53:06
Autor: Cavallino
Nie kupię więcej FIATA !!!

Użytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kl0u97$or6$1@node2.news.atman.pl...
[...]

I dokładnie tak robię.
Przy czym dopuszczam zmiany w górę, gdy się okazuje (tak jak w przypadku Sandero), że ktoś przegiął z ceną.

Data: 2013-04-21 18:36:39
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:08:27 +0200, pwz napisał(a):

Dla mnie wniosek jest 1: zamiast Renault kupić Dacię.

Ja prawie kupilem, ale ta blacha grubosci papieru jakos mnie nie
przekonuje.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-21 19:35:41
Autor: pwz
Nie kupię więcej FIATA !!!
W dniu 2013-04-21 18:36, Maciek pisze:
Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:08:27 +0200, pwz napisał(a):

Dla mnie wniosek jest 1: zamiast Renault kupić Dacię.

Ja prawie kupilem, ale ta blacha grubosci papieru jakos mnie nie
przekonuje.

Que? A mnie się wydawało, że w porównaniu do "nowoczesnych" aut to prawdziwy p.panc...
pwz

Data: 2013-04-21 19:57:56
Autor: Maciek
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 19:35:41 +0200, pwz napisał(a):

Que? A mnie się wydawało, że w porównaniu do "nowoczesnych" aut to prawdziwy p.panc...

Zartujesz sobie?!

Obstukiwalem Dustera, Logana MCV, Lodgy... Blacha jest wyraznie ciensza niz
w samochodach "normalnych" marek...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-04-22 20:23:46
Autor: Tomasz Pyra
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 10:24:31 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Różnie to bywa w różnych markach.
Ale Fiat faktycznie miał to tak, że brakowało pojemności w pompie.
Nawet mając wyrzucone spod pedału wszystko do gołej blachy.

Data: 2013-04-22 22:47:10
Autor: J.F.
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Mon, 22 Apr 2013 20:23:46 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

A ktore tak nie maja ? J.

Data: 2013-04-22 23:17:18
Autor: Tomasz Pyra
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Mon, 22 Apr 2013 22:47:10 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

A ktore tak nie maja ?

Moja Honda Civic i kolegi Subaru Impreza.
Zwracam od jakiegoś czasu na to uwagę przy odpowietrzaniu.

Nie kupię więcej FIATA !!!