Nie kupię więcej FIATA !!!

Data: 2013-04-22 20:47:32
Autor: Tomasz Pyra
Nie kupię więcej FIATA !!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):

Witam,

Podzielę się wrażeniami z użytkowania czegoś takiego jak Fiat Siena HL 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys. jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ciągu 10 lat ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem.

1) Padła uszczelka pod głowicą.

Ten silnik tak już miał.
Nie wiem jaki miałeś, ale oni robili ten sam silnik w wersjach od 60 do
86KM, różniły się głównie głowicą.
Te stare 8V 60-75KM jeszcze jakoś dawały radę, ale nowsze 16V już były
bardzo awaryjne.

Ja miałem 86KM 16V i podobne odczucia co Ty.
Fakt że to była rajdówka, eksploatacja dość intensywna, ale sypał się mimo
wszystko nadmiernie.
No ale co się narozbierałem to moje :-)

2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.

Nie wiem z czego tam mają sprężyny, ale AFAIR to w ASO były tańsze niż
zamienniki - ale warto był brać te zamienniki :)

3) Padł przekaźnik od wycieraczek.

Mi zawsze padał od kierunków.

4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dźwięki. (Tzw. autoryzowany firmowy serwis w Gdyni na ul. Wielkopolskiej nie wkręcił wszystkich śrub mocujących skrzynię.) Gdy pojechałem tam ponownie - powiedzieli, że są niepotrzebne, ale wkręcili.

Trochę można się zgodzić - tam śrub chyba jakoś dużo było, ale tak żeby nie
wszystkie wkręcać to się nigdy nie odważyłem :)
W ogóle w tym silniku było bardzo dużo wszystkich śrub, w dodatku łatwo
było urwać gwinty w tym bloku - jakieś słabiczne te bloki chyba były.

6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.

A to nie wiem - ja wszystkie urywałem :)

5) Padła znowu uszczelka pod głowicą.

Porządną trzeba było kupić :-)

6) Zaczęły pojawiać się wycieki z miski olejowej.

Też standard.
Tu pomagała dopiero wymiana gwintów na wzmocnione (helicoil itp.), albo
śrub na szpilki. Wtedy można było zrobić porządną uszczelkę silikonową i
mocno skręcić.

15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zaczął wyciekać płyn hamulcowy, mogło skończyć się nieszczęściem, jechałem akurat autostradą. A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego zbiorniczka na płyn hamulcowy.

Rowiązanie jest dwuobwodowe i zbiorniczek jest podwójny, ale pompa
hamulcowa jest za mała i faktycznie po padzie jednego obwodu drugi ledwo
ledwo się uruchomi.
Mając dywaniki pod pedałem pewnie nawet wcale.

Nie kupię więcej FIATA !!!