Data: 2013-04-22 20:47:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Nie kupiÄ wiÄcej FIATA !!! | |
Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):
Witam, Ten silnik tak już miał. Nie wiem jaki miałeś, ale oni robili ten sam silnik w wersjach od 60 do 86KM, różniły się głównie głowicą. Te stare 8V 60-75KM jeszcze jakoś dawały radę, ale nowsze 16V już były bardzo awaryjne. Ja miałem 86KM 16V i podobne odczucia co Ty. Fakt że to była rajdówka, eksploatacja dość intensywna, ale sypał się mimo wszystko nadmiernie. No ale co się narozbierałem to moje :-) 2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały. Nie wiem z czego tam mają sprężyny, ale AFAIR to w ASO były tańsze niż zamienniki - ale warto był brać te zamienniki :) 3) Padł przekaźnik od wycieraczek. Mi zawsze padał od kierunków. 4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dźwięki. (Tzw. autoryzowany firmowy serwis w Gdyni na ul. Wielkopolskiej nie wkręcił wszystkich śrub mocujących skrzynię.) Gdy pojechałem tam ponownie - powiedzieli, że są niepotrzebne, ale wkręcili. Trochę można się zgodzić - tam śrub chyba jakoś dużo było, ale tak żeby nie wszystkie wkręcać to się nigdy nie odważyłem :) W ogóle w tym silniku było bardzo dużo wszystkich śrub, w dodatku łatwo było urwać gwinty w tym bloku - jakieś słabiczne te bloki chyba były. 6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany. A to nie wiem - ja wszystkie urywałem :) 5) Padła znowu uszczelka pod głowicą. Porządną trzeba było kupić :-) 6) Zaczęły pojawiać się wycieki z miski olejowej. Też standard. Tu pomagała dopiero wymiana gwintów na wzmocnione (helicoil itp.), albo śrub na szpilki. Wtedy można było zrobić porządną uszczelkę silikonową i mocno skręcić. 15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zaczął wyciekać płyn hamulcowy, mogło skończyć się nieszczęściem, jechałem akurat autostradą. A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego zbiorniczka na płyn hamulcowy. Rowiązanie jest dwuobwodowe i zbiorniczek jest podwójny, ale pompa hamulcowa jest za mała i faktycznie po padzie jednego obwodu drugi ledwo ledwo się uruchomi. Mając dywaniki pod pedałem pewnie nawet wcale. |
|