Nie ma sieci autostrad, nie ma taniej benzyny, jest rudy oszust

Data: 2011-08-13 08:39:53
Autor: Inc
Nie ma sieci autostrad, nie ma taniej benzyny, jest rudy oszust

Tusk nie chce obniżek cen paliw

1. Donald Tusk w kampanii wyborczej 2007 roku straszył Polaków, że jeżeli Jarosław Kaczyński dalej będzie rządził w Polsce, to za benzynę będziemy musieli płacić 5 zł za litr.

Okazało się jednak, że to właśnie w ostatnim roku jego rządów ceny benzyny E95 przekroczyły 5 zł za litr , ostatnio zbliżyły się już do 5,5 zł i według ekspertów rynku paliw za parę tygodni przekroczą 6 zł za litr.

Powoduje to coraz większe obciążenie dla korzystających z samochodów osobowych, podwyższa koszty transportu wszystkich towarów i usług, a także podwyższa koszty transportu zbiorowego, stąd na jesieni większość samorządów znacząco podwyższa ceny biletów komunikacji miejskiej.

W związku z tym nasila się w kraju dyskusja o konieczności choćby przejściowego obniżenia poziomu akcyzy na paliwa. Do takiej odważnej decyzji namawiał ostatnio na konferencji prasowej Donalda Tuska, Prezes PiS Jarosław Kaczyński. Od paru dni mówi o tym publicznie także Waldemar Pawlak, Wicepremier i Minister Gospodarki w rządzie Tuska.

2. Na ceny paliw w Polsce maja wpływ ceny ropy na giełdzie w Londynie (choć kupujemy ją w Rosji), kurs złotego do amerykańskiego dolara, no i krajowe obciążenia podatkowe, a także marże rafinerii i stacji paliw.

Ostatnio ceny ropy rosną i przekroczyły 100 USD za baryłkę, dewaluuje się również złoty wobec walut zagranicznych, w tym także wobec amerykańskiego dolara (choć to właśnie Stanom Zjednoczonym obniżono rating). Tym właśnie rafinerie uzasadniają wzrost hurtowych cen paliw.

Ale ponad połowę ceny detalicznej benzyny E95 stanowią podatki i marże. Kilka miesięcy temu kiedy E95 kosztowała na stacjach 4,15 za litr, na tę cenę składały się cena w rafinerii 2,40 zł, akcyza 1,56 zł, opłata paliwowa 0,09 zł, podatek VAT 0,85 zł i marża stacji paliw (3,5-5%) - 0,25 zł.

Z kolei kiedy cena oleju napędowego wynosiła 5,05 zł jej składniki wyglądały następująco: koszt w rafinerii 2,80 zł, akcyza 1,04 zł, opłata paliwowa 0,10 zł, VAT-0,81 zł, marżą stacji 0,25 zł.

3. Premier Tusk bezradnie rozkłada ręce i mówi, że w sprawie cen paliw nie może nic zrobić, choć doskonale wie, ze ustawa o akcyzie daje ministrowi finansów delegację do przejściowego obniżania obciążenia akcyzowego.

Przejściowa obniżka poziomu akcyzy, która jest określona kwotowo na 1000 l paliwa jest więc możliwa (szczególnie w odniesieniu do benzyn gdzie akcyza jest wyższa niż minimum unijne) i jej wprowadzenie pozwoliłoby na obniżenie ceny na stacjach benzynowych o tyle groszy o ile zostałaby obniżona akcyza w odniesieniu do jednego litra.

Premier tłumaczy swoją wstrzemięźliwość, przewidywanym obniżeniem dochodów budżetowych z akcyzy ale wpływy z obciążeń podatkowych paliw i tak będą wyższe od planowanych, bo planowano je przy cenie ropy około 80 USD za baryłkę, a od dłuższego czasu cena ta przekracza 100USD.

4. Problem jest coraz poważniejszy ponieważ wzrost cen paliw powoduje nie tylko gwałtowny wzrost wydatków w budżetach domowych na ten cel ale także wzrost cen wszystkich towarów i usług bo koszty transportu szczególnie po wprowadzeniu e-myta stanowią przynajmniej 10% kosztów ich wytworzenia i dowiezienia do sieci i punktów handlowych.

Rosną także koszty transportu zbiorowego o czym dowiemy się już tej jesieni. Większość miast wprowadza podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej (np. w Warszawie w ciągu najbliższych 3 lat ceny te mają wzrosnąć aż o 100%).

Premier Tusk znalazł się w sprawie obniżki akcyzy na paliwa w swoistym potrzasku. O taką decyzję apeluje bowiem nie tylko lider opozycji ale także wicepremier jego rządu i co więcej robi to publicznie.

Zbigniew Kuźmiuk

Data: 2011-08-13 16:07:20
Autor: u2
W dniu 2011-08-13 15:39, Inc pisze:
[...]

Nie tak dawno mówił, że wypowie walkę wzrastającym cenom paliw. Znowu
kłamie jak najęty.

Data: 2011-08-16 10:00:10
Autor: Tomek

Użytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisał w wiadomości news:j25usb$td$3dont-email.me...

[...]

Tusk nic nie zrobi w sprawie obniżek sen paliw, a wysoka inflacja jest teraz jego jedynym ratunkiem, bo wzrasta VAT i nominalne dochody budżetu. Ludzi można mieć w d...
Tomek

Data: 2011-08-16 10:10:37
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e4a23e3$0$2506$65785112news.neostrada.pl...
Tusk nic nie zrobi w sprawie obniżek sen paliw, a wysoka inflacja jest teraz jego jedynym ratunkiem, bo wzrasta VAT i nominalne dochody budżetu. Ludzi można mieć w d...

Kiedy wzrasta VAT i o ile procent? Jutro? Pojutrze? W przyszłym miesiącu?

Data: 2011-08-16 10:11:00
Autor: Ireneusz 'Neko' Miler
Nie ma sieci autostrad, nie ma taniej benzyny, jest rudy oszust
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał

Kiedy wzrasta VAT i o ile procent? Jutro? Pojutrze? W przyszłym miesiącu?

Pewnie niebawem - przeciez trzeba ratowac
ta "zielona wyspe".

Tak jak NIEDAWNO wzrosl VAT mimo, ze 'Paciu Piciu' obiecywalo
przed wyborami, ze podatkow nie ruszy.

Data: 2011-08-16 12:39:38
Autor: Tomek

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4e4a25f9$0$2486$65785112news.neostrada.pl...

[...]

-- J. Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"

Jeśli wpływ dziś z paliw jest np. 1 mld zł, to VAT od niego to 230 mln zł. Jeśli po podwyżce cen paliw jest to już 1,2 mld zł, to VAT od tego to już 276 mln zł.  A więc tylko wskutek wzrostu cen przychody budżetu wzrastają...
Wyraziłem się nieprecyzyjnie - nie wzrasta sam VAT, ale wpływy z niego.
Tomek

Data: 2011-08-16 12:54:25
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e4a4944$0$2499$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Lepiej wyrażaj się precyzyjnie.
Co wyście się tak paliwa uczepili. Tu są bardzo małe możliwości i tylko na 3 miechy. I iluzją jest zmniejszenie cen paliw. Marcinkiewicz tego doświadczył.
A nawet, gdyby rząd zwariował i obniżył akcyzę, to niebawem napiszesz, że rząd zadłuża państwo zmniejszając akcyzę.

Data: 2011-08-16 13:51:34
Autor: stevep
Dnia 16-08-2011 o 12:54:25 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl>  napisał(a):

[...]

Nie wiesz dlaczego? Prezio dał głos, a wszystkie kundle ujadaja na wyścigi.

--
stevep

Data: 2011-08-16 13:57:38
Autor: Tomek
[...]

Ja tylko podałem przykład pokazujący, że obecnie w interesie rządzących jest wysoka inflacja.
A co do paliw - w kryzysie ceny paliw zawsze spadają, bowiem gospodarka zamiera i popyt też. Z drugiej strony - przy dobrze prosperującyej gospodarce ceny paliw też nie wędrują w górę, bowiem działa konkurencja.
A wracając do meritum - skoro żeśmy się "uczepili" paliw, czemu Tusk straszył rosnącymi cenami? W końcu mu się sprawdziło...
A stare polskie przysłowie mówi - nie potrafisz, nie pchaj się na afisz... A Tusk miał straszne parcie i chyba nie w interesie Polski i Polaków starał się zostać premierem i ustawić swoich znajomych i kolegów partyjnych na róznych lukratywnych stanowiskach. W życiu nie słysząłem, żeby w jakimś rządzie szefem resortu obrony został psychiatra z wykształcenia... :-)
Tomek

Data: 2011-08-16 16:25:16
Autor: .[HeÂŽSk].
Nie ma sieci autostrad, nie ma taniej benzyny, jest rudy oszust
On Tue, 16 Aug 2011 10:10:37 +0200, "Bogdan Idzikowski"
<bogdanid@neostrada.pl> wrote:

> [...]

Kiedy wzrasta VAT i o ile procent? Jutro? Pojutrze? W przyszłym miesiącu?

 tomek to pewnie tak jak prezes po 2-tygodniowym kursie ekonomii
 w klarysewie. nie ma pojecia o czym pisze.

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Data: 2011-08-16 17:11:28
Autor: gateway
> [...]

> jest teraz jego jedynym ratunkiem, bo wzrasta VAT i nominalne > dochody budzetu. > Ludzi mozna miec w d...

Kiedy wzrasta VAT i o ile procent? Jutro? Pojutrze? W przyszlym
miesiacu?

Juz raz chciales tutaj cos udowadniac odnosnie podatkow i okazalo sie, ze nie
wiesz o czym gledzisz, tym razem jest podobnie.

prof. Krzysztof Rybinski jest wyk&#322;adowca SGH i by&#322;ym wiceprezes NBP,
posluchaj co ma do powiedzenia na temat polityki finansowej tego nieudolnego
rzadu:

http://www.youtube.com/watch?v=Jm6PpK0ON3s&feature=related

Data: 2011-08-16 18:40:50
Autor: Leprechaun

Użytkownik "gateway" <xyz@123.com> napisał w wiadomości news:4e4a96b0$1x-privat.org...

> [...]

posluchaj co ma do powiedzenia na temat polityki finansowej tego nieudolnego

Co to za jeden ten profesor? Sądząc po facjacie profesurę robił za czasów komuny.

BomBel

Data: 2011-08-17 00:48:53
Autor: stevep

UÂżytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
> [...]

posluchaj co ma do powiedzenia na temat polityki finansowej tego  nieudolnego

# Jeden z największych krytykĂłw rządu rysuje czarny scenariusz dla Polski.  Zabraknie pieniędzy na wypłaty zasiłkĂłw, a rząd sięgnie po nasze składki  emerytalne. Do tego ostro w gĂłrę pĂłjdą ceny. Ludzie będą Ĺźebrać na  ulicach, by zdobyć pieniądze na prąd. #
Ze strony:
http://tiny.pl/h5j2l
Prawie Kononowicz.

--
stevep
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-08-16 17:13:13
Autor: gateway
> [...]

Juz raz chciales tutaj cos udowadniac odnosnie podatkow i okazalo sie, ze nie
wiesz o czym gledzisz, tym razem jest podobnie.

prof. Krzysztof Rybinski jest wykladowca SGH i bylym wiceprezes NBP,

Data: 2011-08-16 18:27:42
Autor: u2
W dniu 2011-08-16 19:13, gateway pisze:
[...]

I straszno, i smieszno, Tusk oglosil rok temu, ze chce dobic Polske
podatkiem VAT.

Jestesmy czerwoną wsypą na zielonym tle reformujących się krajów.

Data: 2011-08-16 18:43:29
Autor: Leprechaun

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4e4a9a87$0$3501$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Cała nadzieja w prezesie. Ten geniusz ekonomii obnizy podatki, obniży wartośc franka szwajcarskiego, benzyna będzie po 2 zł, a szynkowa kiełbasa wyborcza po 5. Po październiku czeka nas cudowne życie w dobrobycie. Tylko kto na to wszystko będzie pracować? Prezes nie pracował w zyciu ani jednego dnia.

BomBel

Data: 2011-08-16 18:29:53
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "gateway" <xyz@123.com> napisał w wiadomości news:4e4a9719$1x-privat.org...

> [...]

prof. Krzysztof Rybinski jest wykladowca SGH i bylym wiceprezes NBP,
posluchaj co ma do powiedzenia na temat polityki finansowej tego nieudolnego

Wiem, że jest to trudne, ale proponuję przeczytać ze zrozumieniem to, co napisał Tomek, a potem to co ja napisałem. I po zrozumieniu odnieść się do meritum.
Zaznaczam, że Tomek już wyjaśnił, że wyraził się nieprecyzyjnie, że chodziło mu o wzrost dochodów z VAT, a nie o podwyżkę VAT.
Czyli, że lepiej nie wp...ać się między wódkę a zakąskę, bo wychodzi się na głupka.

Data: 2011-08-16 17:56:39
Autor: gateway
Nie ma sieci autostrad, nie ma taniej benzyny, jest rudy oszust

"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> wrote:

Wiem, ze jest to trudne, ale proponuje przeczytac ze zrozumieniem
to, co napisal Tomek, a potem to co ja napisalem.

Przeczytalem to co napisales i do tego sie odnioslem, a nie do tego
co napisal Tomek. Pytales kiedy wzrosnie VAT, odpowiedzial ci na to
pytanie ktos, kto na ten temat wie duzo, duzo, duzo wiecej niz ty. Nie zrozumiales odpowiedzi na swoje pytanie, czy fakty sa dla takich jak ty za trudne do przelkniecia?

Zaznaczam, ze Tomek juz wyjasnil, ze wyrazil sie nieprecyzyjnie,

Gdybym chcial odniesc sie do tego co napisal Tomek, w naglowku
mojej odpowiedzi nie byloby widoczne "Bogdan Idzikowski".
Czyli, ze lepiej nie wp...ac sie miedzy wódke a zakaske, bo wychodzi
sie na glupka.

Na glupka wychodzi sie nie znajac faktow i nie potrafiac samodzielnie myslec
- nie pierwszy raz jestes tego dobrym przykladem - lub... robiac z geby dupe
tak jak robi to Tusk, Schetyna lub swiezo upieczony uciekinier z PO Z.Chlebowski:
 22 posiedzenie Sejmu (21.07.2006)posel PO Zbigniew Chlebowski:

    "Panie Marszalku! Wysoka Izbo! Rzeczywiscie chcialoby sie powiedziec, ze
ten cytat z wypowiedzi ministra finansów jest bardzo zasadny. Jednak patrzac
na to, w jaki sposób przyrasta w Polsce w ostatnich latach dlug publiczny,
widzimy, ze cytat z wypowiedzi ministra pozostaje tylko i wylacznie w sferze
marzen, moim zdaniem, marzen bardzo odleglych, zwazywszy na fakt, ze tylko
w 2005 r. dlug publiczny przyrósl o kolejne 34 mld zl. W tegorocznym budzecie
wydamy ponad 29 mld zl na obsluge tego dlugu. Sadzimy jednak, ze walka z dlugiem
publicznym i z deficytem budzetowym powinna byc priorytetem nie tylko w deklaracjach
politycznych, ale powinna byc oparta na rzeczywistych dzialaniach.

    Dla nas takim rzeczywistym dzialaniem, zmierzajacym z jednej strony do
zahamowania dlugu publicznego, do zmniejszenia deficytu budzetowego, a z drugiej
strony do naprawy finansów panstwa jest faktyczna, gleboka, kompleksowa reforma
systemu podatkowego."

Data: 2011-08-16 20:02:35
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "gateway" <xyz@123.com> napisał w wiadomości news:4e4aa147$1x-privat.org...

[...]

Nie ciebie ciołku pytałem, tylko Tomka. I to wyglądało tak:

=====================
[...]

Czyli - nie wpi...aj się między wódkę a zakąskę!
I to byłoby na tyle w tym temacie!

Data: 2011-08-16 19:17:01
Autor: gateway
Nie ma sieci autostrad, nie ma taniej benzyny, jest rudy oszust

"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> wrote:

Nie ciebie ciolku pytalem, tylko Tomka.

Rozmawiales z nim prywatnie? Tomek ciebie o cos pytal? Ja widze, ze klamiesz i "wpi...aj sie miedzy wodke a zakaske"

I to wygladalo tak:

Nie tak, tylko tak:

==========================
U&#380;ytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisa&#322; w wiadomo&#347;ci news:j25usb$td$3dont-email.me...

> Tusk nie chce obni&#380;ek cen paliw

(.....)

> Zbigniew Ku&#378;miuk

Tusk nic nie zrobi w sprawie obni&#380;ek sen paliw, a wysoka inflacja jest
teraz jego jedynym ratunkiem, bo wzrasta VAT i nominalne dochody bud&#380;etu.
Ludzi mo&#380;na mie&#263; w d...
Tomek =======================

No i gdzie tutaj widzisz jedno slowo skierowane do ciebie?

Czyli - nie wpi...aj się między wódkę a zakaske!
I to byloby na tyle w tym temacie!

Zabraklo trolu argumentow? Nie pierwszy raz.

Data: 2011-08-16 20:05:15
Autor: u2
Nie ma sieci autostrad, nie ma taniej benzyny, jest rudy oszust
Czyli - nie wpi...aj się między wódkę a zakąskę!
I to byłoby na tyle w tym temacie!

Boguś, nie pij tyle, tracisz świadomość jak Mnietek Wachowski i wpadasz
w POmroczność jasną :)

Data: 2011-08-16 18:32:04
Autor: u2
[...]

PO co ten język prosto z rynsztoka ? Tak was uczyli w razwietce na
zakrapianych wieczernicach w WUML-u ? :)

Data: 2011-08-16 18:45:58
Autor: Leprechaun

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4e4a9b8d$0$3501$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sądzisz DURNIU, że jak napiszesz "PO" to wzmocnisz siłe swoich "argumentów"? Coś ty się zrobił taki wrażliwy na 3 kropki? Poczytaj śmieciu wypociny swoich ideowych kompanów: Hansa Klossa, Jakse, Raffa czy Obsrywatora. A teraz wy...aj stąd!

BomBel

Data: 2011-08-17 00:50:40
Autor: stevep
Dnia 16-08-2011 o 18:32:04 u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

Czyli, że lepiej nie wp...ać się między wódkę a zakąskę, bo wychodzi się
na głupka.

PO co ten język prosto z rynsztoka ? Tak was uczyli w razwietce na
zakrapianych wieczernicach w WUML-u ? :)
Jak nie czekiści to razwietka i zero treści.

--
stevep

Data: 2011-08-16 10:15:33
Autor: Reakcjonista
On 13 Sie, 15:39, Inc <g...@lljl.pl> wrote:
Tusk nie chce obniżek cen paliw

1. Donald Tusk w kampanii wyborczej 2007 roku
straszył Polaków, że jeżeli Jarosław Kaczyński dalej
będzie rządził w Polsce, to za benzynę będziemy
musieli płacić 5 zł za litr.

Rafał Ziemkiewicz ma rację:
Ułamała skrzydło brzózka, ale to nie wina Tuska
Wygrał Kulczyk, przegrał Kluska - ale to nie wina Tuska!
Wciąż brakuje ważnych ustaw - ale to nie wina Tuska!
Janusz szczuje, Stefan bluzga - ale to nie wina Tuska!
Radek wyćwierkuje głupstwa - ale to nie wina Tuska!
Śmieje się Europa z Buzka - ale to nie wina Tuska!
W każdym biurze masz chytruska - ale to nie wina Tuska!
Rozbezczelnia się wierchuszka - ale to nie wina Tuska!
Tropią dorsza, miast oszusta - ale to nie wina Tuska!
[...]
Czy to mania jest przeklęta? Nie, to stan inteligenta:
choćby cały kraj się us...ł - wszystkich wina, lecz nie Tuska!

Całość: http://www.rp.pl/artykul/701326.html

Od prawie czterech lat, rząd i jego zwolennicy mają ważniejsze
problemy - zlikwidowanie opozycji i marginalizacja środowisk, które
niezbyt ochoczo wizję PO-państwa popierają. Reszta spraw musi
poczekać...

[Reakcjonista]

Data: 2011-08-16 19:37:11
Autor: Leprechaun

Użytkownik "Reakcjonista" <reakcjonista44@gmail.com> napisał w wiadomości news:68277e00-8fe0-4951-8ed6-980c2160e9caa4g2000yqg.googlegroups.com...
On 13 Sie, 15:39, Inc <g...@lljl.pl> wrote:
Tusk nie chce obniżek cen pali

To, że jesteś matołem to też wina Tuska?

BomBel

Data: 2011-08-17 17:30:23
Autor: (HeÂŽSk)
Nie ma sieci autostrad, nie ma taniej benzyny, jest rudy oszust
On Tue, 16 Aug 2011 10:15:33 -0700 (PDT), Reakcjonista
<reakcjonista44@gmail.com> wrote:

 [...]

[...]

 wyobraz sobie, ze to spoleczenstwo w wyborach powszechnych  wybiera poslow i senatorow. ostatnio to spoleczenstwo nie
 dosc, ze popedzila kota prezesowi PiS to jeszcze pokazalo
 mu fige kiedy zamarzylo mu sie przejecie kwatery pod zyrandolem.

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Nie ma sieci autostrad, nie ma taniej benzyny, jest rudy oszust