Nie ma święta zmarłych

Data: 2012-10-28 16:16:07
Autor: abc
Nie ma święta zmarłych
Dawniej sprawa była jasna - uroczystość Wszystkich Świętych jest dla
świętych, Dzień Zaduszny dla dusz.

Komuniści utrzymali dzień 1 listopada jako dzień wolny od pracy, ale
zmienili jego nazwę na "święto zmarłych", a Dzień Zaduszny zrobili dniem
roboczym.

Zniesienie dnia wolnego w Zaduszki spowodowało "zdublowanie" świąt i treści.
Święci ustępują zmarłym, a Kościołowi trudno znaleźć wyjście z tej sytuacji,
zwłaszcza gdy w mediach nadal panuje "święto zmarłych".

Przypomnijmy sobie więc jak to jest naprawdę:

1 listopada obchodzimy Uroczystość Wszystkich Świętych - święto Kościoła
Tryumfującego. Podczas tej radosnej uroczystości wspominamy wszystkich tych,
którzy żyli przed nami i wypełniając w swoim życiu Bożą wolę osiągnęli
wieczne szczęście przebywania z Bogiem w Niebie.

Wstawiennictwa Wszystkich Świętych wzywa się śpiewając Litanię do Wszystkich
Świętych: http://www.youtube.com/watch?v=KiM9uJIN64g

2 listopada obchodzimy Dzień Zaduszny - święto Kościoła Cierpiącego -
wspominamy wszystkich, którzy odeszli z tego świata, których dusze
przebywają teraz w czyśćcu.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2012-10-28 21:00:18
Autor: Trybun
Nie ma święta zmarłych
W dniu 2012-10-28 16:16, abc pisze:

Komuniści utrzymali dzień 1 listopada jako dzień wolny od pracy, ale
zmienili jego nazwę na "święto zmarłych", a Dzień Zaduszny zrobili dniem
roboczym.

No i jest "świętem zmarłych", w czym widzisz problem że takie państwowe święto zostało uchwalone?

Data: 2012-10-28 21:17:08
Autor: Andromeda
Nie ma święta zmarłych
On 28 Paź, 21:00, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:
> [...]

> roboczym.

No i jest "świętem zmarłych", w czym widzisz problem że takie państwowe

  Problem polega na tym że komuniści nie wierzyli w życie po śmierci,
więc tego święta nie uchwalili. Masz w Dziadach Adama Mickiewicza
ludowe święto zaduszne, czyli cicho wszędzie, głucho wszędzie, co to
będzie , co to będzie. Czyli gusła i już wtenczas istniało święto
zmarłych, które kościół uchwalił w tym samym okresie, aby przykryć
swoim świętem zaduszki ludowe. A w zaduszki wywoływało się duchu i
jedzenie na groby nosiło.  W taki sposób kościół zwalczał wierzenia
ludowe, nakładając na te same daty swoje święta. A abc to przecież
przemanipulowane, sprzedane , zakłamane kurestwo.

Data: 2012-10-28 21:45:40
Autor: Andromeda
Nie ma święta zmarłych
On 29 Paź, 05:17, Andromeda <robert.pawlows...@gmail.com> wrote:

> [...]

ludowe, nakładając na te same daty swoje święta. A abc to przecież
przemanipulowane, sprzedane , zakłamane kurestwo.

Zresztą to święto , które opisał Mickiewicz w Dziadach jest starsze
niż kościół, ale jak widzisz kurwa watykańska czuwa i zwalcza pradawne
święto ludowe.

Data: 2012-10-29 13:16:52
Autor: Trybun
Nie ma święta zmarłych
W dniu 2012-10-29 05:17, Andromeda pisze:
[...]

Ale komuchy chcąc czy nie chcą muszą wierzyć w śmierć, czyli umieranie. I to właśnie z tej okazji jest to święto.. Żeby pamiętać o majestacie śmierci i o pamięci bliskich którzy nas opuścili, i to w taki sposób żeby czyjeś wierzenia w piekła, nieba czy czyśćce nie wzięły góry nad taką właśnie formą tego święta.

Data: 2012-10-29 07:11:45
Autor: Andromeda
Nie ma święta zmarłych
On 29 Paź, 13:16, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:

>    Problem polega na tym e komuni ci nie wierzyli w ycie po mierci,
> wi c tego wi ta nie uchwalili. Masz w Dziadach Adama Mickiewicza
> ludowe wi to zaduszne, czyli cicho wsz dzie, g ucho wsz dzie, co to
> b dzie , co to b dzie. Czyli gus a i ju wtenczas istnia o wi to
> zmar ych, kt re ko ci uchwali w tym samym okresie, aby przykry
> swoim wi tem zaduszki ludowe. A w zaduszki wywo ywa o si duchu i
> jedzenie na groby nosi o.  W taki spos b ko ci zwalcza wierzenia
> ludowe, nak adaj c na te same daty swoje wi ta. A abc to przecie
> przemanipulowane, sprzedane , zak amane kurestwo.

Ale komuchy chc c czy nie chc musz wierzy w mier , czyli umieranie.
I to w a nie z tej okazji jest to wi to.. eby pami ta o majestacie
mierci i o pami ci bliskich kt rzy nas opu cili, i to w taki spos b
eby czyje wierzenia w piek a, nieba czy czy ce nie wzi y g ry nad
tak w a nie form tego wi ta.

Komuniści to ateiści, dla nich śmierć to koniec, kaput, nie rozważali
co po kaput. A manipulacja polega na tym, że jak coś zwyrodnialcą
katolickim się nie podoba to pokrzykują od komunizmu, nawet jak ta
tradycja jest starsza od ich zwyrodniałej wiary.

Data: 2012-10-29 15:18:49
Autor: u2
Nie ma święta zmarłych
W dniu 2012-10-29 15:11, Andromeda pisze:
[...]

Znowu androny pleciesz :-)))

Data: 2012-10-29 08:30:53
Autor: Andromeda
Nie ma święta zmarłych
On 29 Paź, 15:18, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

> katolickim się nie podoba to pokrzykują od komunizmu, nawet jak ta
> tradycja jest starsza od ich zwyrodniałej wiary.

Święto zmarłych to pogańskie święto ludu, aby lud świętował łaciński
katolicyzm, kościół wymyślał święta z podobnymi datami, aby lud nie
świętował tych świąt. Tak więc komunizm musiałby mieć tysiące lat .

Data: 2012-10-29 16:35:32
Autor: u2
Nie ma święta zmarłych
W dniu 2012-10-29 16:30, Andromeda pisze:
On 29 Paź, 15:18, u2 <u...@o2.pl> wrote:
[...]

Baju, baju, bendziem w raju andrus. :-)))

Święto zmarłych to święto wprowadzone w PRL, aby zanegować jego
religijny wydźwięk.

Data: 2012-10-29 11:04:03
Autor: Andromeda
Nie ma święta zmarłych
On 29 Paź, 16:36, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> [...]

Baju, baju, bendziem w raju andrus. :-)))

Święto zmarłych to święto wprowadzone w PRL, aby zanegować jego

Chociaż do wiki zajrzyj chodząca kompromitacjo......

Dziady - zwyczaj ludowy Słowian i Bałtów, wywodzący się z
przedchrześcijańskich obrzędów słowiańskich. Jego zasadniczym celem
było nawiązanie kontaktu z duszami zmarłych i pozyskanie ich
przychylności. Dziady obchodzono dwa razy w roku - wiosną i
jesienią[1]:

Data: 2012-10-29 19:05:46
Autor: Marek Woydak
Nie ma święta zmarłych

On 29 Paź, 15:18, u2 <u...@o2.pl> wrote:
[...]

Ten u2 to forumowy przygłup.

MW

Data: 2012-10-29 11:10:44
Autor: Andromeda
Nie ma święta zmarłych
On 29 Paź, 19:08, Marek Woydak <mark.woy...@gmx.de> wrote:

> [...]

> było nawiązanie kontaktu z duszami zmarłych i pozyskanie ich
> przychylności. Dziady obchodzono dwa razy w roku - wiosną i

Ten u2 to forumowy przygłup.

MW

  Wiem, jeden Szwab/abc/, drugi idiota/u2/

Data: 2012-10-29 20:29:27
Autor: u2
Nie ma święta zmarłych
W dniu 2012-10-29 19:04, Andromeda pisze:
[...]

Podciagnij sie dziadu, Dziady a swieto zmarlych to dwie rozne sprawy.

W katolicyzmie jest Wszystkich Swietych. Spytaj sie abecadlo.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wszystkich_%C5%9Awi%C4%99tych

A Wszystkich Swietych w PRL-u wladza okreslala wlasnie jako Swieto
Zmarlych. Rozumiem andrus ze ty byles wsrod tych prykowskich
aparatczykow :-)))

Data: 2012-10-29 13:40:48
Autor: Andromeda
Nie ma święta zmarłych
On 29 Paź, 20:29, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> [...]

A Wszystkich Swietych w PRL-u wladza okreslala wlasnie jako Swieto
Zmarlych. Rozumiem andrus ze ty byles wsrod tych prykowskich

Abecadło nigdy nie napisał nic z prawdy. Święto zmartłych to Dziady-
patrz Mickiewicz. A wszystkich świętych to nie jest święto zmarłych,
tylko wszystkich świętych, ustanowione celowo aby przykryć pogańskie
święto zmarłych.

Data: 2012-10-29 22:18:25
Autor: u2
Nie ma święta zmarłych
W dniu 2012-10-29 21:40, Andromeda pisze:
[...]

Znowu pleciesz androny, tak ciebie nauczyli w WUML-u ? :-)))

Data: 2012-10-29 16:12:37
Autor: Andromeda
Nie ma święta zmarłych
On 29 Paź, 22:18, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> [...]
> święto zmarłych.

Znowu pleciesz androny, tak ciebie nauczyli w WUML-u ? :-)))

To wyjrzyj przez okno 1listopada, gdzie idą ludzie, zobaczysz że idą
do swoich zmarłych, kiedyś przynosili jedzenie, teraz znisze. Nikt nie
lezie do wszystkich świętych, tylko do zmarłych.

Data: 2012-10-29 18:40:33
Autor: Marek Woydak
Nie ma święta zmarłych

On 29 Paź, 15:18, u2 <u...@o2.pl> wrote:
[...]

O czym ty bredzisz człowieku? MW

Data: 2012-10-29 10:57:17
Autor: Andromeda
Nie ma święta zmarłych
On 29 Paź, 18:41, Marek Woydak <mark.woy...@gmx.de> wrote:

> Baju, baju, bendziem w raju andrus. :-)))

> Święto zmarłych to święto wprowadzone w PRL, aby zanegować jego
> religijny wydźwięk.

O czym ty bredzisz człowieku?

MW

A to tu tak skrajne debilstwo zagląda, które Dziadów Mickiewicza nie
zna i nawet nie wiec co to jest święto zmarłych.

Data: 2012-10-29 20:14:55
Autor: Trybun
Nie ma święta zmarłych
[...]

Myślę że nie jest to regułą, na pewno znaczna część prawdziwych komuchów dopuszcza możliwość istnienia bytu pozagrobowego. W tej kwestii panuje ogólne przekłamanie - ludzie sądzą że niechęć komuchów do pasożytniczego życia różnego rodzaju kapłanów jest równoznaczna z ich ateizmem.

Data: 2012-10-29 14:13:59
Autor: Andromeda
Nie ma święta zmarłych
On 29 Paź, 20:14, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:

> [...]

ogólne przekłamanie - ludzie sądzą że niechęć komuchów do pasożytniczego
życia różnego rodzaju kapłanów jest równoznaczna z ich ateizmem.

Komunizm traktował zaświaty i inne ceregiele duchowe jako opium dla
ludu, irracjonalne zabobony, to nie była sekta babtystów dnia
siódmego, tylko ciało, trup, piach, rozkład, koniec.

Data: 2012-10-29 22:20:10
Autor: u2
Nie ma święta zmarłych
W dniu 2012-10-29 22:13, Andromeda pisze:
Komunizm traktował zaświaty i inne ceregiele duchowe jako opium dla
ludu, irracjonalne zabobony, to nie była sekta babtystów dnia
siódmego, tylko ciało, trup, piach, rozkład, koniec.

Babtystow, bo tworzyly je baby :-)))

Data: 2012-10-30 09:12:28
Autor: Trybun
Nie ma święta zmarłych
[...]

Tak, oczywiście, ale nie zabraniał nikomu wierzyć w te rzeczy. Komunizm się hartował na barykadach, w więzieniach, salach tortur, gdzie śmierć i cierpienie były na porządku dziennym.. I jego celem była walka z niesprawiedliwością, a nie godzenie się z losem niewolnika, któremu wszystkie krzywdy jakich zaznaje, tu na ziemi ma zrekompensować pobyt w niebie, po śmierci. Tak więc jakakolwiek manifestacja wiary w życie pozagrobowe na pewno nie przysłużyłoby się SPRAWIE. Komuch miał chwytać za broń i walczyć z niesprawiedliwością wobec siebie i innych a nie czekać z pokorą na śmierć i szukania sprawiedliwości dopiero  po niej.

Data: 2012-10-30 02:25:12
Autor: Andromeda
Nie ma święta zmarłych
On 30 Paź, 09:12, Trybun <r...@yahuoo.com> wrote:

> [...]

za broń i walczyć z niesprawiedliwością wobec siebie i innych a nie
czekać z pokorą na śmierć i szukania sprawiedliwości dopiero  po niej.

No dokładnie, pierwszą cechą jest materializm. Marksizm jest negacją
religii. Uważa religię za wytwór ludzi, pozwalający im uciec przed
niebezpieczeństwem. Jest ona też narzędziem dominacji nad ludźmi.
Materializm stanowi zaprzeczenie idealizmu, wszelkiej metafizyki,
wszelkiego uciekania się do nadprzyrodzoności. Dla marksizmu istnieje
tylko brutalna, konkretna rzeczywistość życia.

Data: 2012-10-29 06:26:27
Autor: Grzegorz Z.
jest Święto Zmarłych
Nie udało się przedstawicielom sekty podpalaczy Rzymu (nie mylić z sektą
lefebrystów) go w polskim narodzie wyplenić i to przez ponad 1000 lat.

--
"Prawo do potwierdzenia swej osobowości oznacza prawo do życia"
Dietrich Bonhoeffer

Data: 2012-10-28 22:47:40
Autor: Andromeda
jest Święto Zmarłych
On 29 Paź, 06:26, "Grzegorz Z." <spag...@mare.org> wrote:
[...]

A ten abc to nie jest przypadkiem Szwab? No bo przecież Polacy Dziady
Adama Mickiewicza i opisane zaduszki to już w pieluchach znają,
bardziej są znane niż Pan Tadeusz. I za chwilę wrzuca posty, aby
modlić się za papieża szwaba, który pochwalił napad szwabów na Polskę.
Ten abc śmierdzi szwabem.

Data: 2012-10-29 07:09:55
Autor: Grzegorz Z.
jest Święto Zmarłych
Andromeda napisał:

[...]

Guru tej jego sekty lefebrystów na Polskę jest również Niemcem.

Data: 2012-10-28 23:36:10
Autor: Andromeda
jest Święto Zmarłych
On 29 Paź, 07:09, "Grzegorz Z." <spag...@mare.org> wrote:
Andromeda napisał:

> [...]

--
"Prawo do potwierdzenia swej osobowości oznacza prawo do życia"

A czyli dobrze wyczułem, że ten abc to jednak szwab.

Data: 2012-10-29 09:55:30
Autor: mkarwan
jest Święto Zmarłych
Użytkownik "Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> napisał w wiadomości news:k6l6jk$ov1$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywającego się za anonymizerem

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kosciól.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl

[...]