Nie ma wita zmarych

Data: 2013-10-30 19:44:18
Autor: abc
Nie ma wita zmarych
Dawniej sprawa bya jasna - uroczysto Wszystkich witych jest dla
witych, Dzie Zaduszny dla dusz.

Komunici utrzymali dzie 1 listopada jako dzie wolny od pracy, ale
zmienili jego nazw na "wito zmarych", a Dzie Zaduszny zrobili dniem
roboczym.

Zniesienie dnia wolnego w Zaduszki spowodowao "zdublowanie" wit i treci.
wici ustpuj zmarym, a Kocioowi trudno znale wyjcie z tej sytuacji,
zwaszcza gdy w mediach nadal panuje "wito zmarych".

Przypomnijmy sobie wic jak to jest naprawd:

1 listopada obchodzimy Uroczysto Wszystkich witych - wito Kocioa
Tryumfujcego. Podczas tej radosnej uroczystoci wspominamy wszystkich tych,
ktrzy yli przed nami i wypeniajc w swoim yciu Bo wol osignli
wieczne szczcie przebywania z Bogiem w Niebie.

Wstawiennictwa Wszystkich witych wzywa si piewajc Litani do Wszystkich
witych: http://www.youtube.com/watch?v=KiM9uJIN64g

2 listopada obchodzimy Dzie Zaduszny - wito Kocioa Cierpicego -
wspominamy wszystkich, ktrzy odeszli z tego wiata, ktrych dusze
przebywaj teraz w czycu.

--
Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w czowieku oddzieli
katolika od obywatela. Rozdzia pastwa od Kocioa jest sztuczny.

Data: 2013-10-30 19:52:57
Autor: A. Filip
Nie ma święta zmarłych (dla abc)
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
Dawniej sprawa była jasna - uroczystość Wszystkich Świętych jest dla świętych, Dzień Zaduszny dla dusz. Komuniści utrzymali dzień 1 listopada jako dzień wolny od pracy, ale zmienili jego nazwę na "święto zmarłych", a Dzień Zaduszny zrobili dniem roboczym. Zniesienie dnia wolnego w Zaduszki spowodowało "zdublowanie" świąt i treści.  Święci ustępują zmarłym, a Kościołowi trudno znaleźć wyjście z tej sytuacji, zwłaszcza gdy w mediach nadal panuje "święto zmarłych". Przypomnijmy sobie więc jak to jest naprawdę: 1 listopada obchodzimy Uroczystość Wszystkich Świętych - święto Kościoła Tryumfującego. Podczas tej radosnej uroczystości wspominamy wszystkich tych, którzy żyli przed nami i wypełniając w swoim życiu Bożą wolę osiągnęli wieczne szczęście przebywania z Bogiem w Niebie. Wstawiennictwa Wszystkich Świętych wzywa się śpiewając Litanię do Wszystkich Świętych: http://www.youtube.com/watch?v=KiM9uJIN64g 2 listopada obchodzimy Dzień Zaduszny - święto Kościoła Cierpiącego - wspominamy wszystkich, którzy odeszli z tego świata, których dusze przebywają teraz w czyśćcu.

Nieważne co ty mówisz, ważne co ludzie robią.

--
A. Filip
Kto wełny szuka, wraca ostrzyżony.  (Przysłowie niemieckie)

Data: 2013-10-30 19:54:29
Autor: u2
W dniu 2013-10-30 19:52, A. Filip pisze:
Nieważne co ty mówisz, ważne co ludzie robią.

niewazne co ludzie robia, wazne co ty piszesz.

--
"Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek byśmy zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że źle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używają słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłują niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworzą mowę nienawiści".

Data: 2013-10-30 20:05:49
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
W dniu 2013-10-30 19:52, A. Filip pisze:
Nieważne co ty mówisz, ważne co ludzie robią.

niewazne co ludzie robia, wazne co ty piszesz.

*Dla ciebie* jest aż tak ważne co ja piszę? :-)

--
A. Filip
Niewielu wie, jak dużo trzeba wiedzieć, aby móc zrozumieć, jak mało

Data: 2013-10-30 20:08:18
Autor: u2
W dniu 2013-10-30 20:05, A. Filip pisze:
Niewielu wie, jak dużo trzeba wiedzieć, aby móc zrozumieć, jak mało
wiemy.

duzo piszesz, malo wiesz.

Data: 2013-10-31 23:49:27
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 30 Oct 2013 19:52:57 +0100, A. Filip napisał(a):

[...]

Czytają - na szczęście.
--
XL
W polskiej historii istnieją dwie tradycje, które mają taki sam wpływ na

Data: 2013-10-31 23:48:37
Autor: Ikselka
Nie ma święta zmarłych
Dnia Wed, 30 Oct 2013 19:44:18 +0100, abc napisał(a):

[...]

Dokładnie! Warto to przypominać.

Data: 2013-11-01 04:52:23
Autor: Jakub A. Krzewicki
Nie ma święta zmarłych
Ikselka wrote:

[...]

Iksi, jest święto zmarłych o tej porze roku w tradycji ludów słowiańskich (Dziady) i w ogóle indoeuropejskich (np. celtyckie Samhain) które to ludy są gospodarzami Europy, a KRzK, który w Europie jest na prawach bliskowschodniego gościa, tylko je inkorporował jako Wszystkich Świętych" czy Dzień Zaduszny. Jako dzień wolny od pracy w dzisiejszym państwie neutralnym światopoglądowo nosi nazwę Święta Zmarłych. W obecnej sytuacji, jeżeli nie chcemy umyślnie nikogo pokrzywdzić, to nie ma potrzeby tworzenia przywilejów dla katolików czy pogan innych niż te duchowe, które wyznaczają im ich sami bogowie w ich wspólnotach.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-11-01 01:01:40
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Nie ma wita zmarych
W dniu pitek, 1 listopada 2013 04:52:23 UTC+1 uytkownik Jakub A.  Krzewicki napisa:
Ikselka wrote:

> Dnia Wed, 30 Oct 2013 19:44:18 +0100, abc napisa(a):

Iksi, jest wito zmarych o tej porze roku w tradycji ludw sowiaskich (Dziady) i w ogle indoeuropejskich (np. celtyckie Samhain) ktre to ludy s gospodarzami Europy, a KRzK, ktry w Europie jest na prawach bliskowschodniego gocia, tylko je inkorporowa jako Wszystkich witych" czy Dzie Zaduszny. Jako dzie wolny od pracy w dzisiejszym pastwie neutralnym wiatopogldowo nosi nazw wita Zmarych. W obecnej sytuacji, jeeli nie chcemy umylnie nikogo pokrzywdzi, to nie ma potrzeby tworzenia przywilejw dla katolikw czy pogan innych ni te duchowe, ktre wyznaczaj im ich sami bogowie w ich wsplnotach.

Nie ma pastw "neutralnych wiatopogldowo" s tylko puste deklaracje
wiatopogldowe o "neutralnoci", a za kulisami kadej wadzy az huczy od swiatoPOgladowosci takiej lub innej, np. laickiej lub liberalnej ;)

Data: 2013-11-01 15:31:49
Autor: Jakub A. Krzewicki
Nie ma święta zmarłych
mcmlxxi.xi.xi@gmail.com wrote:

Nie ma państw "neutralnych światopoglądowo" są tylko puste deklaracje
światopoglądowe o "neutralności", a za kulisami każdej władzy az huczy
od swiatoPOgladowosci takiej lub innej, np. laickiej lub liberalnej ;)

Światopogląd liberalny to w sumie brak światopoglądu, bo w zasadzie to dopuszcza wszystkie inne dopóki są umiarkowane, a nie radykalne. Jasne, że  i d e a l n i e  neutralnego światopoglądowo państwa nie ma. Mówię o państwie  w  m i a r ę  neutralnym -- - takim, w którym każda grupa ma swobodę praktykowania swoich poglądów nie krzywdzących obiektywnie innych grup i prawo do publicznej wypowiedzi z tym, że bardziej oględnej, jeśli skierowanej do ludzi o pozostałych poglądach. Jeżeli ktoś się nie deklaruje otwarcie jako bolszewik, wahabita, bankster, upowiec albo coś koło tego, to z tymi wyjątkami nie potrzeba słów używanych w innym razie jako inwektywy do mówienia nawet nieprzyjemnej prawdy. Ludzie powinni żyć ze sobą w zgodzie i podpalanie Polski przez konkurujących ze sobą partyjników nie powinno mieć miejsca. Gdyby współczesna opozycja nie była taka jaka jest, ludzie nie wybraliby tak marnego rządu. Gdyby ten rząd był lepszy, ludzie nie pokładaliby nadziei iluzorycznych w tak marnej opozycji. I kółko się zamyka. Co prawda w porównaniu z PRL-em to niebo a ziemia, ale jeszcze naszemu społeczeństwu daleko do bardziej rozwiniętych społeczności nie tylko w sensie materialnym, ale i mentalnym. No ale w sumie było właśnie w kontekście Święta Zmarłych o porównaniu państwa polskiego do reżimów teokratycznych  czy totalitarnych typu stalinowskiego i na tym jeszcze nasz kraj znakomicie wychodzi, zalicza się powszechnie do wolnych. I co z tego, że np. 1 maja wprowadził tow. Dolek, skoro dla ludzi jest to jak widać pożyteczny dzień wolny od pracy, okazja do długich weekendów i brania urlopów czyli nie ma powodu do likwidacji. Tak samo z nazwą Święto Zmarłych, ona jest po prostu bardziej ogólna niż Dziady, Wszystkich Świętych czy Samhain dlatego przetrwała choć ją pewnie tow. Wielki Językoznawca wymyślił czy inne licho znad Wołgi. Jakoś przecież nikt nie wzywa na komendę ani nie pałuje pałuje nas za to, że my tutaj swobodnie rozmawiamy i się sprzeczamy, chyba żebyśmy poszli do lasu na jakąś głupią ustawkę na miecze czy inne topory albo nawoływali do polowań ze strzelbą na Kaczora czy Donalda. Nie wpada musor z CBA o szóstej i nie robi kipiszu, więc o bolszewizmie trudno mówić, natomiast jak najbardziej o kiepskim poziomie politycznym  j a k  n a  kraj wolny. --
СВЕТ
МИР
ЗНАНИЕ

Data: 2013-11-01 16:28:40
Autor: Towarzysz Gnój
Nie ma święta zmarłych

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisał w
wiadomości news:l50e0l$gfm$1node2.news.atman.pl...

| Światopogląd liberalny to w sumie brak światopoglądu

Brak?
W pierdlu człowiek albo grypsuje, albo jest frajerem.
No więc wy obywatelu jesteście syjonista, czy antysyjonista?
gru.pl

Data: 2013-11-02 12:43:24
Autor: Jakub A. Krzewicki
Nie ma święta zmarłych
Towarzysz Gnój wrote:

Brak?
W pierdlu człowiek albo grypsuje, albo jest frajerem.
No więc wy obywatelu jesteście syjonista, czy antysyjonista?
gru.pl

Umiarkowanie anty-. Toleruję mniej drastyczne przejawy panoszenia się narodu tzw. wybranego  -- - niech sobie tam będą zadufkami i drażliwymi egoistami skoro mają taki charakter narodowy, ale uczulony jestem na wszelkie ekscesy. Szczególnie te obliczone na cel sięgnięcia do żłoba.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-11-02 21:40:25
Autor: Towarzysz Gnój
Nie ma święta zmarłych

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisał w wiadomości news:l52ogt$pg5$1node2.news.atman.pl...

> [...]
| skoro mają taki charakter narodowy, ale uczulony jestem na wszelkie ekscesy.
| Szczególnie te obliczone na cel sięgnięcia do żłoba.

A kminę znachcisz?

Data: 2013-11-03 01:53:34
Autor: Jakub A. Krzewicki
Nie ma święta zmarłych
Towarzysz Gnój wrote:

> [...]
| egoistami skoro mają taki charakter narodowy, ale uczulony jestem na
| wszelkie ekscesy. Szczególnie te obliczone na cel sięgnięcia do żłoba.

Średnio na jeża. Greścisz, feścisz czy szeleścisz?

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-11-03 15:48:26
Autor: Towarzysz Gnój
Nie ma święta zmarłych

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisał w wiadomości news:l546qe$97b$1node1.news.atman.pl...
> [...]
| > |
> [...]
| > |
| > |

| Średnio na jeża. Greścisz, feścisz czy szeleścisz?

Twój jeż grypsuje?
Buuu-ha-ha!

Data: 2013-11-09 21:08:08
Autor: Jakub A. Krzewicki
Nie ma święta zmarłych
Towarzysz Gnój wrote:

Twój jeż grypsuje?
Buuu-ha-ha!

Jak znajomi dalszej rodziny to były solidaruchy, garujące za wywrotę w latach 80-tych, to co chcecie?

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-11-09 22:35:35
Autor: Towarzysz Gnój
Nie ma święta zmarłych

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisał w wiadomości news:l5m4n8$522$2node1.news.atman.pl...

| Jak znajomi dalszej rodziny to były solidaruchy, garujące za wywrotę w
| latach 80-tych, to co chcecie?

  zgrabnajesteś?

Data: 2013-11-09 14:15:16
Autor: glob
Nie ma wita zmarych
Krzewicki

A ty mylisz e to buractwo wie co to s DZIADY, ktre opisuje Adam Mickiewicz i jest to lektura obowizkowa- Gucho wszdzie, cicho wszdzie, co to bdzie, co to bdzie- i e wito zmarych to nasze wito ludu?
 Kler stara si zniszczy wita wchodzc ze swoim i zastpowa w tym samym okresie czasu i tak mamy wszystkim witych, jak komuna nam likwidowaa wita i zastpowaa swoimi.
Ale te wiejski pierdolce w pampersach bo robi pod siebie, s tak debilni, e perfidna antypolska manipulacja abc, e nasze pradawne wito ludowe jest wymysem komunizm, nawet ykn. Nawet Jezeusa niezabrandzlowano na krzyu, a to wito ju obchodzilimy. Ju Heloween jest nam bliszy bo to wito angielsko- saskie, czyli naszych ssiadw ni to koziojebcw ze stepw azji wschodniej wszystkich witych.

Data: 2013-11-01 16:09:57
Autor: Towarzysz Gnój
Nie ma święta zmarłych
> [...]
| nasze dzieje: pierwsza, niechlubna, to tradycja zaprzaństwa i zdrady, oraz

Jakże chlubnie zapisał się w naszej historii Prymas Tysiąclecia! Potępił bandy podziemia, nigdy nie kolaborował z londyńskim gabinetem figur woskowych nazywajacym się polskim rządem. Więcej: Prymas Wyszyński doprowadził do likwidacji ambasady tego rządu w Watykanie, wcześniej przeprosił Niemców za polskie zbrodnie.
A po pacyfikacjach warcholskich rozrób Prymas Tysiąclecia przyjmował kwiaty od władzy ludowej. Za co? Za homilie, w których wzywał do wybaczania i uczciwej pracy.
gnoj.czerwony@gru.pl

Nie ma wita zmarych