Nie ma zbawienia poza Kościołem

Data: 2010-12-25 15:20:45
Autor: Dirko
Nie ma zbawienia poza Kościołem
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d15e036$0$2506$65785112news.neostrada.pl...

To najwcześniejsze, chrześcijańskie przeświadczenie wyraził następnie św.
Cyprian (zm. A.D. 254) w jasnych zdaniu: "Nie ma zbawienia poza Kościołem"
(Extra ecclesiam nulla salus). Czwarty Sobór Laterański w 1215 roku
przejął je dosłownie.

    Olewam Cypriana i jego przeświadczenia.

Niekatolickie wyznania i religie niechrześcijańskie nie są drogami
zbawienia, ale jako takie są drogami zatracenia. Jak to ujął Sobór
Florencki:
"Nie należy wątpić, że nie tylko wszyscy poganie, ale i wszyscy Żydzi,
wszyscy heretycy i schizmatycy, umierający poza Kościołem katolickim
pójdą w ogień wieczny, przygotowany dla szatana i aniołów jego, jeżeli
nie połączą się z Kościołem katolickim przed swoją śmiercią."

    Przed nami groźba kryzysu energetycznego a ten ogniem wiecznym straszy.

Nie ma zbawienia poza Kościołem