Nie mają na chleb. Dostali karę za gałęzie z las u

Data: 2010-01-14 01:57:38
Autor: muto2100
Nie mają na chleb. Dostali karę za gałęzie z las u
Zofia i Henryk Hop z Brzuski na Podkarpaciu nie mają pieniędzy na
jedzenie. By móc się ogrzać, para 70-latków drzewo do opału zbiera w
lesie. Kiedy staruszkowie za namową sołtysa chcieli posprzątać gałęzie
z wycinki zostali oskarżeni o kradzież drewna. Wyrządzone przez nich
straty wyceniono na 11 złotych i 78 groszy... Teraz muszą zapłacić
karę, na którą ich nie stać. Sprawą zajęli się leśnicy, policja, sąd,
a na końcu komornik.
Zgłosili się na ochotnika
      Prosił mnie czy bym nie znalazł kogoś, kto by te patyki
posprzątał. W zamian za sprzątnięcie gałęzi mógłby za darmo zabrać do
domu.
Tadeusz Kołcz, sołtys

Wszystko zaczęło się kilka miesięcy temu. Wiosną, w pobliżu ich domu,
drogowcy wycinali przydrożne drzewa. Pozostałe z wycinki gałęzie
trzeba było posprzątać. Kierownik prac zgłosił się więc do sołtysa. -
Prosił mnie czy bym nie znalazł kogoś, kto by te patyki posprzątał. W
zamian za sprzątnięcie gałęzi mógłby za darmo zabrać do domu - mówi
Tadeusz Kołcz, sołtys wsi Brzuska.

Do prac zgłosiło się małżeństwo. Zdecydowali, że pójdą i pozbierają
patyki. - No i pojechaliśmy traktorem - mówi Zofia Hop. Jak dodaje,
zebrane gałęzie zwozili do domu. Problem pojawił się, kiedy dojazd do
kolejnych utrudniły im dwa - jak twierdzą - połamane drzewka.

Wycięli dwa połamane drzewka
      My na łopatkach leżymy. Raz nam uwalili, drugi raz uwalili. Jak
trzeci raz uwalą to my tu pozdychamy.
Zofia Hop

- Chcieliśmy wjechać traktorem. To wziął mój chłop wyciął i już - mówi
Zofia.

Wycięcie dwóch drzewek spowodowało poważne kłopoty i uruchomiło
machinę sądowniczą. Wkrótce w domu Hopów pojawiła się policja..
Małżonkowie zostali oskarżeni o kradzież drewna. Straty wyceniono na
11 złotych 78 groszy.

Choć szkody są bardzo małe, staruszków ukarano, bo jak argumentuje
Stanisław Rębisz, zastępca nadleśniczego z Nadleśnictwa Bircza "dom
można rozebrać wyciągając cegłę po cegle. Tak samo można wyciąć las
wycinając małe gałęzie".

"Nie mamy co jeść"
      Dom można rozebrać wyciągając cegłę po cegle. Tak samo można
wyciąć las wycinając małe gałęzie
Stanisław Rębisz, zastępca nadleśniczego z Nadleśnictwa Bircza

- Zasądzono państwu Hop po 100 zł grzywny i 58 złotych nawiązki -
dodaje Rębisz. Jednak pary 70-latków nie było stać na zapłacenie kary,
więc sprawa trafiła do sądu. Do egzekucji długu wkroczył komornik,
który zajął rentę pana Henryka i emeryturę pani Zofii. - My na
łopatkach leżymy. Raz nam uwalili, drugi raz uwalili. Jak trzeci raz
uwalą to my tu pozdychamy - mówi z łzami w oczach pani Zofia i
tłumaczy, że na zapłacenie kary zwyczajnie ich nie stać. Urzędnicy
wiedzą jednak lepiej - i twierdzą, że staruszkom nie wiedzie się źle,
bo nigdy nie ubiegali się o pomoc finansową czy materialną.

Jednak to, że o pomoc nigdy nie prosili, nie znaczy jednak, że jej nie
potrzebują. - My nie mamy na jedzenie. Nawet kartofli nie mamy, bo są
tu straszliwe dziki - dodają.

Data: 2010-01-14 02:29:15
Autor: robertbig
On 14 Sty, 10:57, muto2100 <maniek...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Założe się o swoje jajca, że kazdy z tych "praworządnych" ma w domu, w
gabinecie i pewnie na klacie KRZYŻYK...

Data: 2010-01-14 13:32:24
Autor: abc
Nie mają na chleb. Dostali karę za gałęzie z lasu
Państwo świeckie, to antyludzkie państwo diabła.

Data: 2010-01-14 05:04:20
Autor: robertbig
On 14 Sty, 13:32, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
Państwo świeckie, to antyludzkie państwo diabła.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Tam na górze masz państwo katolickie z ludzka twarza.
Bo chyba nie czytałeś jak traktuja człowieka inni katole ?

Data: 2010-01-14 13:32:03
Autor: White Power
Nie mają na chleb. Dostali karę za gałęzie z lasu
Niech do owsiaka się zgłosza, na 100% dostaną jakaś pomoc.

Data: 2010-01-14 15:56:17
Autor: Jakub A. Krzewicki
Nie mają na chleb. Dostali karę za gałęzie z lasu
czwartek, 14 stycznia 2010 14:32. carbon entity 'White Power '
<linke-hofmann.SKASUJ@gazeta.pl> contaminated pl.soc.polityka with the
following letter:

Niech do owsiaka się zgłosza, na 100% dostaną jakaś pomoc.

ZTCW Owsiak ma inny target wiekowy pomocy.

Data: 2010-01-14 14:26:24
Autor: Neko
Nie mają na chleb. Dostali karę za gałęzie z l asu
Użytkownik "muto2100" <maniekxxx@gazeta.pl> napisał
Zofia i Henryk Hop z Brzuski na Podkarpaciu nie mają pieniędzy na
jedzenie. By móc się ogrzać, para 70-latków drzewo do opału zbiera w

-- --

NIECH ZYJE KATOLICKI KRAJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Data: 2010-01-14 14:40:12
Autor: * heÂŽsk *
Nie mają na chleb. Dostali karę za gałęzie z l asu
On Thu, 14 Jan 2010 14:26:24 +0100, "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>
wrote:

Użytkownik "muto2100" <maniekxxx@gazeta.pl> napisał
Zofia i Henryk Hop z Brzuski na Podkarpaciu nie mają pieniędzy na
jedzenie. By móc się ogrzać, para 70-latków drzewo do opału zbiera w

 zapomniales dalej ? o drzewo na opal ci "biedacy" pojechali trakorem.
 w swojej pazernosci wycieli dwa drzewa. cudze. dorwal ich lesniczy.
 ci "biedacy" maja rowniez rodziny. nikt im nie pomogl ?

NIECH ZYJE KATOLICKI KRAJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!

 to pomoz "biedakom", molze uwierza w twoj komuszy raj ?
 zaproponuj im wycieczka na kube albo do korei pln.

--

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie!
Stan dróg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-01-14 08:09:20
Autor: robertbig
wrote:

> [...]

 to pomoz "biedakom", molze uwierza w twoj komuszy raj ?
 zaproponuj im wycieczka na kube albo do korei pln.

"NieprawdÂą jest, jakoby Internet byÂł ziemiÂą niczyjÂą

Wlacz swiatla, wylacz myslenie!
Stan drĂłg poprawi sie sam !http://bezswiatel.4.pl/

Idiota nie potrafi poruszac sie samodzielnie  bez torĂłw/koryta .
Znaczy ideologi paryjno/religijnej , jak bys ośle nie rozumiał.

A zwykła przyzwoitość niepojeta dla ciebie  , nie potrzebuje
partyjnych i religijnych przykazan ,żeby istnieć .
I tak osla łako tego nie zrozumiesz.
Ale trzeba miec wiarę...nawet w takich kretynów

Data: 2010-01-14 17:19:58
Autor: * heÂŽsk *
Nie mają na chleb. Dostali karę za gałęzie z l asu
On Thu, 14 Jan 2010 08:09:20 -0800 (PST), robertbig <robertbig@wp.pl>
wrote:

>  to pomoz "biedakom", molze uwierza w twoj komuszy raj ?
>  zaproponuj im wycieczka na kube albo do korei pln.

Idiota nie potrafi poruszac sie samodzielnie  bez torów/koryta .

Data: 2010-01-14 17:19:58
Autor: * heÂŽsk *
Nie mają na chleb. Dostali karę za gałęzie z l asu
On Thu, 14 Jan 2010 08:09:20 -0800 (PST), robertbig <robertbig@wp.pl>
wrote:

 robertbig ? buuuhahahhahahhahahhahhahaaaa!

> [...]

Idiota nie potrafi poruszac sie samodzielnie  bez torów/koryta .
Znaczy ideologi paryjno/religijnej , jak bys ośle nie rozumiał.

 koniku bozy, cos ty za jeden? kto cie raenimowal ?

A zwykła przyzwoitość niepojeta dla ciebie,

 nie przenos na innych swoich problemow z rozumieniem rzeczywistosci.

nie potrzebuje partyjnych i religijnych przykazan ,żeby istnieć.

 to twoj problem, nie moj.

I tak osla łako tego nie zrozumiesz.

 nie przenos na innych swoich problemow z wyzywieniem.

Ale trzeba miec wiarę...nawet w takich kretynów

 coz, nie moj problem, ze dorastales wsrod kretynow...

--

 HeSk

Data: 2010-01-14 19:01:06
Autor: boukun

Użytkownik "robertbig" <robertbig@wp.pl> napisał w wiadomości

A zwykła przyzwoitość niepojeta dla ciebie  , nie potrzebuje
partyjnych i religijnych przykazan ,żeby istnieć .
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Jakie to mądre...

boukun

Data: 2010-01-15 18:05:12
Autor: the_foe
W dniu 2010-01-14 10:57, muto2100 pisze:
- Chcieliśmy wjechać traktorem. To wziął mój chłop wyciął i już - mówi
Zofia.

a sa biedniejsi ktorzy nawet traktora nie maja...

--
the_foe

Nie mają na chleb. Dostali karę za gałęzie z las u