Nie marnujmy g³osów!

Data: 2010-06-15 00:58:53
Autor: sam
Nie marnujmy g³osów!

Poniewa¿ wywodzê siê ze ¶rodowiska UPR - owskiego, mam wielu znajomych, którzy popieraj± kandydaturê Janusza Korwin Mikkego na urz±d prezydencki. Od jednego z takich dobrych znajomych (celowo nie u¿ywam s³owa "przyjaciel", gdy¿ w obecnych czasach mo¿e ono znaczyæ co¶ innego ni¿ kiedy¶) otrzymujê co rusz smsy, w których pokazuje mi jak± to popularno¶æ (rzekomo) zdobywa JKM w ró¿nych miejscach, nie tylko w Polsce, ale tak¿e w¶ród Polonii za granic±. I tak niedawno otrzyma³em od niego wiadomo¶æ, ¿e Korwin Mikke zajmuje trzecie miejsce na Wyspach Brytyjskich. Przyznam, ¿e oczekujê kolejnych smsów, z których wynika³oby, ¿e na Wyspach co prawda jest trzeci, ale za to w sonda¿u przeprowadzonym, dajmy na to, w Nadarzynie - jest pierwszy a do Józefowa ju¿ przybyli trzej mêdrcy, aby z³o¿yæ mu ho³d lenny i ofiarowaæ podarki.

Dlaczego jestem taki z³o¶liwy? Ano dlatego, ¿e od pewnego czasu usi³ujê pomóc moim sympatycznym kolegom wyleczyæ siê z choroby, któr± nazwaæ mo¿na "korwinizmem - mikkizmem". Ja sam na ni± trochê chorowa³em w przesz³o¶ci, tym bardziej smutno mi jest kiedy widzê moich znajomych nadal na ni± cierpi±cych. Pragnê ich jednak¿e z tego miejsca pocieszyæ, ¿e jest to choroba wyleczalna ca³kowicie. Trzymam  za was kciuki!

Dlaczego uwzi±³em siê w³a¶nie na by³ego lidera UPR? Ano dlatego, ¿e JKM przez ca³± swoj± karierê w odrodzonej RP  - no nazwijmy j± roboczo "odrodzon±", a wiêc, mniej wiêcej od roku 1989, g³osi³ ró¿ne pogl±dy, w tym ca³kiem rozs±dne, natomiast ¿adnego z nich nie móg³ zrealizowaæ. Przyjêta przez Korwina strategia zawsze prowadzi³a UPR na skraj przepa¶ci. Ca³a para sz³a w gwizdek.

A tymczasem Jaros³aw Kaczyñski - ten znany "jakobin" i "socjalista" (itd., itp.), który tak¿e przez d³ugi czas bytowa³ na politycznym marginesie, zdo³a³ w koñcu dotrzeæ do elektoratu ze swoim programem i zrealizowa³, równie¿ niektóre postulaty jakie g³osi³ wcze¶niej Janusz Korwin Mikke. Jednym z takich wa¿nych postulatów, od zawsze g³oszonych przez lidera UPR, by³a likwidacja podatku od spadku, a wiêc likwidacja grabie¿y wdów i sierot. Ten podatek okre¶lany by³ przez UPR jako najbardziej haniebny podatek III RP. No i ten w³a¶nie haniebny podatek zosta³ zniesiony przez "jakobina" i "socjalistê" Jaros³awa Kaczyñskiego. Ju¿ chocia¿by tylko z tego powodu, sympatycy upeerowskiego programu powinni glosowaæ w pierwszej turze na Kaczyñskiego. Nie wspominam tu ani o zmniejszeniu podatku Cit, ani o rozpoczêciu uw³aszczania spó³dzielców, ani o zapowiedzi Kaczyñskiego podczas niedzielnej debaty o konieczno¶ci przywrócenia pakietu Wilczka.

Drodzy korwini¶ci! Macie do wyboru polityka realnego, który ma na swoim koncie zrealizowanie ju¿ niektórych waszych postulatów a zapowiada realizowanie kolejnych oraz showmana, który uczyni³ sobie z uprawiania polityki sposób na dobr± zabawê. Który to co robi, robi for fun. Czy naprawdê nie dostrzegacie, ¿e po 10 kwietnia "fun" siê skoñczy³(a)?

W³a¶ciwie dopiero teraz widaæ ogrom strat jakich doznali¶my w wyniku  "katastrofy" smoleñskiej. Teraz, kiedy POP, czyli pe³ni±cy obowi±zki prezydenta Komorowski zaw³aszcza do spó³ki z czerwonymi, kolejne instytucje pañstwowe. Ju¿ wstawiono do NBP czerwonego upiora Marka Belkê, premiera z czasów Rywinlandu. Wydawa³o siê, ¿e ju¿ pójdzie na polityczn± emeryturê, a tu niespodzianka! Szef Banku. I wszystkie k³opoty ciemniaków u w³adzy rozwi±zane. Teraz czas na Krajow± Radê Radiofonii i Telewizji, któr± jak wiemy, trzeba "odpolityczniæ" i "ufachowiæ". Ta "odpolityczniona i ufachowiona  Rada wybierze nowe "fachowe" i "odpolitycznione" zarz±dy w telewizji publicznej i nowy Front Jedno¶ci Narodu gotowy. W³a¶ciwie Bronek ju¿ wykona³ plan i ten ¿yrandol w pa³acu mo¿e spokojnie pozostawiæ Jaros³awowi Kaczyñskiemu, ¿eby Kuba z Szymonem w TVN mieli z kogo ci±gn±c wa³a przez nastêpne 5 lat (chyba, ¿e szybciej dojdzie do kolejnej "katastrofy"). W koñcu trzeba te¿ zadbaæ o ogl±dalno¶æ "zaprzyja¼nionej" telewizji, ¿eby jej szefostwo te¿ mia³o kasê. Sam Bronis³aw mo¿e wycofaæ siê na z góry upatrzone pozycje i czekaæ na kolejne instrukcje towarzyszy z. centrali.
Tymczasem Marek Jurek z³o¿y³ w niedzielê co¶ w rodzaju ho³du lennego TW  "Lechowi", czyli Leszkowi Moczulskiemu. W zwi±zku z urodzinami lidera KPN, podziêkowa³ mu za ca³okszta³t. Nie wiem czy osobno podziêkowa³ TW "Lechowi" za aktywny udzia³ w obalaniu rz±du Jana Olszewskiego pamiêtnego 4 czerwca 1992 r.? Zastanawiam siê te¿ czemu s³u¿y ta szopka w wykonaniu najbardziej katolickiego kandydata tych (i innych) wyborów? Odbieram j± tak: "Spójrzcie prawdziwi w³a¶ciciele Rzeczypospolitej z WSI i ABW. Chcecie mieæ lidera prawicy w Polsce takiego jak Jaros³aw Kaczyñski, ale ca³kowicie niegro¼nego dla was? Oto ja wrêczaj±c dzi¶ kwiaty waszemu TW, mówiê do Was - popierajcie mnie, a bêdziecie mieli na scenie politycznej swój wykastrowany PiS pod moj± komend±! Wasz Marek!".

Ja z tego miejsca, jako zwyk³y obywatel III RP, chcia³em podziêkowaæ panu Jurkowi za udzia³ w wyborze na urz±d prezydenta okr±g³osto³owej republiki Towarzysza Genera³a.

Aktywny podczas tej kampanii jest równie¿ Kornel Morawiecki, choæ kiedy spojrzeæ na niego przez pryzmat szklanego ekranu telewizora, sprawia wra¿enie wycieñczonego wyborcz± walk±. Mo¿e to tylko pozory, ale naprawdê obawia³bym siê o jego zdrowie w razie zwyciêstwa wyborczego. Kandydatura Morawieckiego by³aby dla mnie do przyjêcia, gdyby kandydat ten by³ konsekwentny w kreowaniu swojego wizerunku cz³owieka, który chce obaliæ porozumienia okr±g³ego sto³u. Który jest ca³kowicie niezale¿ny wobec uk³adów III RP. Tymczasem 25 rocznica uformowania siê Solidarno¶ci Walcz±cej na Wybrze¿u, w której lider tej formacji uczestniczy³ niedawno, odbywa³a siê w maju w Gdyni pod patronatem prezydentów Gdañska, Gdyni i Sopotu. Kim s± ci panowie?

Prezydent Gdañska to prominentny dzia³acz partii, która w³a¶nie oczyszcza Krajow± Radê z pisowskich szumowin a parê dni temu wpu¶ci³a czerwonego upiora do NBP. Prezydent Sopotu to.znany lokalny "lodziarz", od którego swego czasu musia³ nawet pijarowsko odci±æ siê kawaler orderu Karola Wielkiego. Z kolei w³odarz Gdyni to z jednej strony by³y doradca ¶p. Lecha Kaczyñskiego ds. samorz±du (czyli polityka, który rozczarowa³ Morawieckiego), a z drugiej, cz³owiek, który (podobnie jak kiedy¶ minister Talleyrand chcia³ do¿ywotnio kierowaæ francusk± dyplomacj±) postawi³ sobie za cel rz±dziæ Gdyni± na zawsze.

Czy patronat takich osób nie k³óci siê, Drodzy Czytelnicy, z wizerunkiem Kornela Morawieckiego, jako, niezale¿nego od wszystkich, kandydata, który dokona prawdziwej rewolucji i ode¶le skompromitowane elity pookr±g³osto³owe na ¶mietnik historii? Pomijam ju¿ zupe³nie kwestiê miejsca tej uroczysto¶ci - Muzeum Miasta Gdyni. Dyrektorem tej placówki, która wpu¶ci³a tam Solidarno¶æ Walcz±c± jest ¿ona prof. Zbigniewa Opackiego z UG, jednego z przodowników akcji "Znicz 2010", czyli palenia zniczy okupantom z Armii Czerwonej na 9 maja. Sam Morawiecki podczas swego wyst±pienia podkre¶li³, ¿e czerwonoarmi¶ci jednak nie¶li nam wyzwolenie w 1945 r. Nie jestem przekonany czy ten kandydat gwarantuje nam prawdziwe "wywrócenie" okr±g³ego sto³u.

A zatem nie marnujmy g³osów!

£ukasz Ko³ak

Nie marnujmy g³osów!