Nie moge wyrzucić z forum osoby?

Data: 2010-06-16 23:30:41
Autor: Setsy
Nie moge wyrzucić z forum osoby?
Dziś pewna osoba dostała ban na moim forum. Żąda przywrócenia swojego loginu i przeprosin na głównej stronie. Jeśli nie grozi procesem.

"
Przypominam że Państwo  świadcząc usługi Interentowe prowadzicie
działalność podlega prawu prasowemu oraz art 10 Europejskiej konwencji
praw człowieka ,  a z osobami podpisującymi "zgodę"- de facto
zawieracie Państwo umowę cywilno prawną poprzez czynność konwencjonalna
rodząca skutki prawne. , które z godnie z k.c. muszą być w wzajemne (
nie może być tak że jedna strona nabywa z umowy wszelkie prawa a drugiej
stronie pod byle pretekstem jej prawa odbiera), a nikt nie może być sam
sędzią we własnej sprawie , zaś gdy jest spór interpretacji to albo
strony dochodzą wzajemnie do ugody albo kierują sprawę do sadu  np  z
art 25 kc lub art 212 kk  lub art 268kk lub z prawa prasowego lub z art
10 Europejskiej konwencji praw człowieka.
przypominam tez że k.c. przyjmuje zasadę przyjmowania dobrej woli
drugiej strono o ile nie wykaże się na drodze sadowej działania w złej
wierze ( ciężar dowody leży po stroni estrony chcącej wyciągać skutki
prawne)
"

Data: 2010-06-16 16:37:06
Autor: witek
Setsy wrote:
[...]

tu bym trochę podyskutował.

Data: 2010-06-16 23:40:40
Autor: scream
Dnia Wed, 16 Jun 2010 23:30:41 +0200, Setsy napisał(a):

Dziś pewna osoba dostała ban na moim forum. Żąda przywrócenia swojego loginu i przeprosin na głównej stronie. Jeśli nie grozi procesem.
 Olej.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-06-17 00:09:44
Autor: Ranger
scream pisze:
[...]

najlepiej wyślij mu gifa przedstawiającego lejącego chłopca :)

Data: 2010-06-17 00:05:19
Autor: Robert Tomasik
Nie moge wyrzucić z forum osoby?

Podaj link do tego forum, bo bez tego trochę trudno ocenić. Ale generalnie to jeśli to Twoje prywatne forum, to możesz dopuszczać lub wzbraniać dostęp dowolnym osobom.

Data: 2010-06-17 07:49:00
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Thu, 17 Jun 2010 00:05:19 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Czy dostep do forum można porównać do wstepu do lokalu gdzie jest
"selekcja" ?

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow_k_Warszawy_20070930-32.php

Data: 2010-06-17 08:06:20
Autor: Andrzej Lawa
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

Czy dostep do forum można porównać do wstepu do lokalu gdzie jest
"selekcja" ?

A jaką działalność handlową/usługową tam prowadzi, hmnm?

Data: 2010-06-18 07:47:14
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Thu, 17 Jun 2010 08:06:20 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

Czy dostep do forum można porównać do wstepu do lokalu gdzie jest
"selekcja" ?

A jaką działalność handlową/usługową tam prowadzi, hmnm?

usługi udostepniania informacji czy usługa udostępniania powierzchni dysku
do wygłaszania poglądów

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Zima 2010 Warszawa
http://foto.3mam.net/warsaw/06/index4.php

Data: 2010-06-19 10:19:28
Autor: to
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

usługi udostepniania informacji czy usługa udostępniania powierzchni
dysku do wygłaszania poglądów

A jak zaproszę kumpli do domu to świadczę im usługę udostępniania kanapy w celu wygłaszania poglądów i spożycia napojów alkoholowych? --
cokolwiek

Data: 2010-06-21 10:10:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 19 Jun 2010, to wrote:

[...]

  Żeby formalności stało się zadość :)
- o ile wiem, taka forma nosi nazwę "kontaktów towarzyskich"
   i nie jest traktowana jako usługa
- niewątpliwie ww. forma wymieniona jest w przepisach (chyba w prawie
   autorskim dla przykładu), więc niejako jest "uznana" przez przepisy
- nie znam jej prawnej definicji, jak ktoś zna to proszę zapodać,
   jeśli jej nie ma, to należy stosować "definicję słownikową"

  Proszę o ew. korekty/wyjaśnienia/sprostowania jesli coś źle ująłem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-19 10:53:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 18 Jun 2010, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

[...]

  Ale to porównanie jak mniemam dotyczy *odpłatnego* korzystania
z forum/czegokolwiek?
  Regulacje którym się przyglądałem na ogół wiążą prawa z prawem do
płacenia ;), co najwyżej "utrzymanie" prawa do korzystania wiąże
się z przejściem z korzystania nieodpłatnego na odpłatne.
  Przykładowo - taki lokator. Korzystający (nieodpłatnie) też
jest lokatorem. Ale jak chce korzystać z ochrony, to w praktyce
musi przejść na "tryb odpłatny".
  I IMVHO w opisywanym przypadku tezy o "obowiązkach" nie da się
obronić, jeśli dostawca udziela dostępu nieodpłatnie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-17 08:43:45
Autor: .B:artek.
W dniu 16-06-2010 23:30, Setsy pisze:
[...]

Bełkot. Przypomnij tej osobie, że rejestrując się na forum zobowiązała się do przestrzegania regulaminu, który (zapewne) naruszyła.

--
..B:artek.

Data: 2010-06-17 09:13:58
Autor: Jackare
Nie moge wyrzucić z forum osoby?
Użytkownik "Setsy" <setsy@o2.pl> napisał w wiadomości news:hvbfq1$oss$1inews.gazeta.pl...

Przypuszczam, że przystępując do forum osoba ta zaakceptowała regulamin. Regulamin jest częścią umowy którą jak to interpretuje zbanowany zawarliście. Naruszając regulamin złamał zasady umowy na którą się powołuje. Wyślij mu więc konkreną podstawę usunięcia z formu - konkretny punkt regulaminu. Niech go weźmie w łapę i idzie z tym gdzie chce- do bozi nawet, zwłaszcza że forum to twoje prywatne (jak sądzę) podwórko i pewnego dnia możesz dojść do wniosku że pan Kowalski jest na nim persona non grata i nie chcesz go już tam oglądać bo tak i już.
--
Jackare

Data: 2010-06-17 11:27:50
Autor: robertcb
[...]

Jeśli przed zbanowaniem w regulaminie było:

"Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania dowolnego użytkownika bez podawania przyczyn"

to ok.

ale jeśli nie, to postępując uczciwie, zbanowanemu nalezy podac mailem który punkt regulaminu naruszył, bo może nie być tego świadomy.

Data: 2010-06-17 12:29:00
Autor: Henry(k)
Dnia Thu, 17 Jun 2010 11:27:50 +0200, robertcb@mailinator.com napisał(a):

ale jeśli nie, to postępując uczciwie, zbanowanemu nalezy podac mailem który punkt regulaminu naruszył, bo może nie być tego świadomy.

A nie wystarczy napisać "zrywamy umowę i nie zamierzamy zawierać nowej"? Pozdrawiam,
                 Henry

Data: 2010-06-17 12:37:34
Autor: robertcb
> [...]

> punkt regulaminu naruszył, bo może nie być tego świadomy.

A nie wystarczy napisać "zrywamy umowę i nie zamierzamy zawierać nowej"?

To jest równowazne powyższemu.

Należy się podanie powodu "zerwania umowy".

Data: 2010-06-17 13:14:57
Autor: Andrzej Lawa
robertcb@mailinator.com pisze:

Należy się podanie powodu "zerwania umowy".

....bo?

Data: 2010-06-17 15:26:00
Autor: niusy.pl
Nie moge wyrzucić z forum osoby?

Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

ale jeśli nie, to postępując uczciwie, zbanowanemu nalezy podac mailem który
punkt regulaminu naruszył, bo może nie być tego świadomy.

A nie wystarczy napisać "zrywamy umowę i nie zamierzamy zawierać nowej"?

Co z artykułami, które opublikował ?

Data: 2010-06-17 16:30:32
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hvd7pc$jhm$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

zasady publikując tam wyraził zgodę na ich umieszczenie w serwisie.

Data: 2010-06-18 22:37:46
Autor: niusy.pl
Nie moge wyrzucić z forum osoby?

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

Bez wynagrodzenia ?

Data: 2010-06-18 22:57:52
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hvgleu$l4l$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

A to coś zmienia? Jest jakiś zakaz?

Data: 2010-06-19 10:53:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 18 Jun 2010, Robert Tomasik wrote:

[...]

  Nie ma, ale na ogół regulacje prawne zawierają jakieś formy pozwalające
"wypowiedzieć tryb darmowy", i być może i tu by się dało coś zastosować,
w stylu "interesy twórcze"?
  Sugeruję, że ułatwione "zrywanie umowy" nieodpłatnej, jeśli można
tak w uproszczeniu opisać ustalone przepisami różnice (między większością
umów w formie odpłatnej i nieodpłatnej) powinny działać w obie strony.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-21 13:07:41
Autor: niusy.pl
[...]

Za pracę autorską należy się wynagrodzenie.

Data: 2010-06-18 07:51:49
Autor: Danusia

Użytkownik "Jackare" <jackare@interia.pl> napisał w wiadomości news:hvci02$6cp$1node2.news.atman.pl...
[...]

Pod warunkiem że regulamin nie zawiera klauzul niedozwolonych. Punkty regulaminu w których takie klauzule występują są z mocy prawa nieważne i nie możesz sie na nie powoływać.

Data: 2010-06-18 08:14:45
Autor: Andrzej Adam Filip
"Danusia" <jjan5@wp.pl> pisze:
[...]

i nie  moĹźesz sie na nie powoływać.

Jeśli miał "rozum prawniczy" to regulamin zawiera co najwyżej klauzule
które dopiero będą musiały być uznane za niedozwolone. Jeśli to jest
"mała firemka" to ustalenie tego może potrwać *długo* o ile sprawa nie
będzie "oczywista" :-)

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Nie jest naturalnym, by rozległe pole wydało tylko jeden kłos pszenicy,

Data: 2010-06-18 11:36:27
Autor: Danusia

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:igpcs1e9go+A6I@annie.huge.strangled.net...

Jeśli miał "rozum prawniczy" to regulamin zawiera co najwyżej klauzule
które dopiero będą musiały być uznane za niedozwolone.

Z wyjątkiem tych które występują już w Rejestrze Klauzul Niedozwolnych.
One obowiązują cały czas. Większość adminów którzy piszą takie regulaminy nie ma pojęcia że istnieje taki rejestr i z mocy prawa takie zapisy są nieważne.

pozdr

Data: 2010-06-19 10:19:09
Autor: to
Nie moge wyrzucić z forum osoby?
Danusia wrote:

Pod warunkiem Âże regulamin nie zawiera klauzul niedozwolonych. Punkty
regulaminu w ktĂłrych takie klauzule wystĂŞpujÂą sÂą z mocy prawa niewaÂżne i
nie moÂżesz sie na nie powoÂływaĂŚ.

Ale skąd w ogóle pomysł, że korzystanie z darmowego forum musi opierać się na jakimś regulaminie i bez niego nie można kogoś z niego wyrzucić jeśli ma się taki kaprys? Czy trzeba mieć powód poparty regulaminem czy umową, by wyprosić kogoś z własnego domu? Czy organizując np. panel dyskusyjny w wynajętej sali nie można sobie w dowolny sposób dobierać dyskutantów?

--
cokolwiek

Data: 2010-06-29 08:10:10
Autor: niusy.pl
Nie moge wyrzuciĂŚ z forum osoby?

UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz>

[...]

dyskutantĂłw?

To mówię, że zasadniczo jedyną kwestią są artykuły tego, który jest wyrzucany.

Data: 2010-06-18 08:23:59
Autor: Andrzej Adam Filip
Setsy <setsy@o2.pl> pisze:
Dziś pewna osoba dostała ban na moim forum. Żąda przywrócenia swojego
loginu i przeprosin na głównej stronie. Jeśli nie grozi procesem.

"
Przypominam Ĺźe Państwo  świadcząc usługi Interentowe prowadzicie
[...]

Możesz wyrzucić? Pewnie tak (jeśli masz jakiś sensowny powód a nie
tylko zwykłe "widzimisie" albo "dyskryminacje").
Czy powinieneś się liczyć z dłuższym ciąganiem po sądach jak ("pechowo")
trafisz na "pieniacza"? Oczywiście.

Jak dla mnie sprawa którą taki boukun wygrał z państwem Niemieckim "dopiero w Sztrasburgu" była walką o pietruszkę ale *jemu* "się chciało"
i w końcu (po *wielu* latach na *całą* Niemiecką procedurę) wygrał
w Sztrasburgu.

Prawo ma dużo "szarych stref" w których decyzja sądów nie jest
całkowicie oczywista jeśli ktoś wykaże się "inwencją" w tworzeniu pozwu.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Ja nie zmieniam zdania o Kaczyńskich, to mali, zawistni ludzie, uparcie

Data: 2010-06-19 10:19:20
Autor: to
Andrzej Adam Filip wrote:

Możesz wyrzucić? Pewnie tak (jeśli masz jakiś sensowny powód a nie tylko
zwykłe "widzimisie" albo "dyskryminacje").

Twierdzisz, że właściciel darmowego forum dyskusyjnego nie może odbierać doń dostępu choćby dlatego, że kogoś zwyczajnie nie lubi? Na jakiej niby podstawie? Takie twierdzenia nie mają żadnych podstaw ani w kontekście przyjętych w sieci zwyczajów, ani w analogii do "real life", ani też w zwykłej logice.
Czy powinieneś się liczyć z dłuższym ciąganiem po sądach jak
("pechowo") trafisz na "pieniacza"? Oczywiście.

A jakiś przykład takiej sprawy?

--
cokolwiek

Nie moge wyrzucić z forum osoby?