Data: 2011-10-02 07:44:01 | |
Autor: Rafal M | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
Hej
Mam problem z Fiatem Bravo 1.8GT z 1998r. Nie moge go rano zapalic. Domyslam sie, ze problemem jest wilgotnosc (po zimnej nocy jest mgla + skrapla sie duzo wody). W trakcie dnia, jak auto wyschnie na sloncu zapala bez najmniejszego problemu za pierwszym razem. Co to moze byc? Pierwszy raz pojawilo sie teraz w piatek, do tej pory pory nigdy nie mialem problemow. Pozdrawiam Rafal |
|
Data: 2011-10-02 07:48:11 | |
Autor: Rafal M | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
On 2 PaĽ, 16:44, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:
Nie moge go rano zapalic. Domyslam sie, ze problemem jest wilgotnosc Dodam jeszcze, ze podczas proby porannego zaplania rozrusznik kreci, prad jest. Pozdrawiam Rafal |
|
Data: 2011-10-02 16:54:02 | |
Autor: Endriu | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
Dodam jeszcze, ze podczas proby porannego zaplania rozrusznik kreci, To sprzedaj Fiata i kup sobie VW. Problem zniknie. -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2011-10-02 17:00:18 | |
Autor: Grejon | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
W dniu 2011-10-02 16:54, Endriu pisze:
Dodam jeszcze, ze podczas proby porannego zaplania rozrusznik kreci, Nie zniknie tylko zmieni wła¶ciciela. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-10-02 17:56:57 | |
Autor: zabezp | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
Wymień przewody wysokiego napięcia i problem zniknie.
|
|
Data: 2011-10-02 18:11:34 | |
Autor: Grejon | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
W dniu 2011-10-02 17:56, zabezp pisze:
Wymień przewody wysokiego napięcia i problem zniknie. Ja nie mam problemów z zapłonem. Na dobr± sprawę nie jeżdżę Fiatem Bravo. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-10-02 18:22:59 | |
Autor: Rychu | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
W dniu 2011-10-02 17:56, zabezp pisze:
Wymie� przewody wysokiego napi�cia i problem zniknie. Popatrz... a ja wymieniłem przewody i świece dwa tygodnie temu i jak odpaliłem go w czwartek wieczorem, jak było bardzo wilgotno, to strasznie się mulił. Nawet jak się silnik rozgrzał. Dopiero po przejechaniu jakiś 20 km w mieście z kilkoma postojami zaczął pracować dobrze. Sytuacja występowała wcześniej jednak jak widać wymiana kabli i świec to nie to. Może po prostu to jest fiat i to jest fiatowska elektryka? Podobnie ze światłami. W zeszłym roku wymieniłem wtyczkę (podłączenie wiązki wielu kabli do sterownika w lewej części kabiny). Ostatnio patrzę, a nie działa mi po przejechaniu przez dziurę lewe światło. Ręka w kable i od razu światło się zapaliło. Szczerze mówiąc to często jak zaglądam pod maskę i w inne miejsca, w których są kable, to zastanawiam się jak to jeszcze funkcjonuje. :) -- Pozdrawiam Rychu W-wa | Panda VAN'05 oznakowana WY**00E :) |
|
Data: 2011-10-03 09:49:28 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
W dniu 2011-10-02 18:22, Rychu pisze:
W dniu 2011-10-02 17:56, zabezp pisze: No, ja tez tak raz miałem że po wymianie kabli WN było nawet gorzej. Problem rozwiązała wymiana ale nie na "kable" tylko na dobre kable. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-02 19:29:23 | |
Autor: Endriu | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
To sprzedaj Fiata i kup sobie VW. Problem zniknie. :). -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2011-10-02 19:00:06 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
Hej Mam problem z Fiatem Bravo 1.8GT z 1998r..... Miałem tak kiedy¶ w Civic-u. Kilka tygodni po stłuczce. Okazało się, że w wyniku uderzenia pękła kopułka rozdzielacza. Rosa dostawała się do wnętrza i po nocy był problem. Ogólnie trzeba szukać w elektryce WN. Może nieszczelna cewka, zł±cze, kopułka itp. Pozdrawiam. Sebastian -- |
|
Data: 2011-10-04 04:17:19 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
On 2 PaĽ, 19:00, newsartmediaWYTNI...@op.pl wrote:
Miałem tak kiedy¶ w Civic-u. Kilka tygodni po stłuczce. W garbusach zawsze po myciu silnika dostawałem rozkaz od ojca - jazda na jazdę próbn± :) Po jeĽdzie próbnej, zawsze kopułka była zdejmowana i wnętrze suszone/ wycierane szmat±, czasem trzeba było sprężonym dmuchn±ć we wnętrze aparatu :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-10-03 09:39:51 | |
Autor: Jacek | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
Ja polecam zmniejszenie odstępu elektrod na świecach.
Jak masz np. 0,9 mm to zmniejsz do 0,7, jak masz 0,8 to zmniejsz do 0,65 i iskra będzie zawsze. Przy wilgotnych elementach WN napięcie jest obniżone i iskra jest słaba, albo nie zawsze jest. Sposób ten stosuję na zimę od lat i nie mam problemu. Można też umyć wszystkie elementy WN benzyną ekstrakcyjną albo wymienić przewody, ale i tak nie znam lepszego sposobu, jak zmniejszenie odstępu elektrod. Jacek PS jak nie wierzysz, to spróbuj - nic nie kosztuje, a zawsze możesz przywrócić taki odstęp, jak był poprzednio. |
|
Data: 2011-10-03 09:55:03 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
W dniu 2011-10-02 16:44, Rafal M pisze:
W trakcie dnia, jak auto wyschnie na sloncu zapala bez najmniejszego Gdy auto juz wyschnie, weź ręczny spryskiwacz i popsikaj wodą kolejno na kable WN i kopułkę (o ile występuje). Jeśli zacznie przerywać albo zgaśnie - masz winnego. Doraźnie może pomóc dokładne wymycie (brud też ułatwia przebicia) w tym kopułki od środka. Plus ew. zmniejszenie odstępu elektrod jak pisze jacek. Ale docelowo pomoże wymiana przebijających elementów na nowe, dobrej jakości. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-03 11:07:18 | |
Autor: GR001 | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
a`propos kabli WN... w grudniu wymieniałem kable WN i ¶wiece. Pacjent A4 V6. Gazownik zaproponował kable polskiego producenta - takie z górnej półki.. fajne silikonowe plus rdzeń specjalny... cena - prawie 200 zł.. Własnie w zeszłym tygodniu okazało się, że na 2 cylindrach puszcza iskrę bokiem. Chciałem zareklamować (bo na stronie producenta napisane - gwarancja 24 m-ce), gazownik zacz±ł co¶ wymy¶lać..., ale zadzwoniłem do producenta - go¶ć powiedział, że bez problemu, wysyła się z kopi± fv lub paragonu i odsyłaj± wymienine. Ja swoje ode¶łałem, my¶lę, że gdzie¶ w tym tygodniu dostane po wymianie. Ta "Polska firma" daje 24 m-ce gwarancji, ale jak się na stronie zarejstruje to jest 36 m-cy gwaracji. polecam i pozdr. gr |
|
Data: 2011-10-03 11:56:01 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
W dniu 2011-10-03 11:07, GR001 pisze:
w grudniu wymieniałem kable WN i ¶wiece. Pacjent A4 V6. Jakby puszczało na jednym, to bym mógł uwierzyć w pecha, ale pad na dwóch wróży, że wymiana nie musi pomóc, w każdym razie na długo :/ Ta "Polska firma" daje 24 m-ce gwarancji, ale jak się na stronie zarejstruje Ale lepiej żeby po prostu działały, a nie miały super gwarancję ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-03 12:18:39 | |
Autor: GR001 | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:j6c0rh$1nqg$1news2.ipartners.pl... W dniu 2011-10-03 11:07, GR001 pisze: ? dlaczego tak s±dzisz? załorzyłem stare i jakby ciut lepiej... silnik chodzi równiej.. pozdr gr |
|
Data: 2011-10-03 13:00:45 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
W dniu 2011-10-03 12:18, GR001 pisze:
Jakby puszczało na jednym, to bym mógł uwierzyć w pecha, ale pad na dwóch A jak ci padn±, powiedzmy, dwie karty pamięci danego typu i producenta to w co prędzej uwierzysz: że a) te produkty s± ogólnie szajsowate, czy b) s± dobre, a ty miałe¶ po prostu potwornego pecha i wylosowałe¶ wadliw± sztukę, powiedzmy jedn± na sto czy tysi±c, dwa razy pod rz±d? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-03 12:05:22 | |
Autor: kamil | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
On 03/10/2011 12:00, Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2011-10-03 12:18, GR001 pisze: Zapytaj fanbojów Laguny. :> -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-10-04 11:14:48 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
W dniu 2011-10-03 13:05, kamil pisze:
On 03/10/2011 12:00, Jakub Witkowski wrote: Rozwiń wypowiedź odnośnie renówkowych kart. A ja potem co nieco dopiszę. I znów się pokłócimy o to i owo, będzie zabawnie. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-10-04 13:07:30 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
W dniu 2011-10-04 11:14, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Rozwiń wypowiedź odnośnie renówkowych kart. A ja potem co nieco dopiszę. I znów się pokłócimy o to i owo, będzie zabawnie. :P Ja tam nie wiem o renówkowych kartach, ale gdy przez 3 lata pada 5 cewek w megane... ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-03 15:29:00 | |
Autor: Olo | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
W dniu 2011-10-03 11:07, GR001 pisze:
a`propos kabli WN... bo jak kable to jedynie BERU, a nie jakie¶ gówna wsadzasz i się dziwisz... |
|
Data: 2011-10-03 15:33:10 | |
Autor: Lewis | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
W dniu 2011-10-03 15:29, Olo pisze:
W dniu 2011-10-03 11:07, GR001 pisze: Ja miałem NGK i też były dobre. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-04 04:14:03 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
On 3 PaĽ, 15:33, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
> bo jak kable to jedynie BERU, a nie jakie¶ gówna wsadzasz i się dziwisz... Ja do V6 założyłem NGK za ~150zł komplet w hurtowni (cena na warsztat) i nie narzekam - a wszyscy mówi± i polecaj± do Forda tylko oryginały :) 10kkm już na gazu przejechałem i jest git :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-10-04 09:36:41 | |
Autor: tor | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
bo jak kable to jedynie BERU, a nie jakie¶ gówna wsadzasz i się dziwisz... Eee.. tam. Obecne auto ma kable JanMor i jest ok. W drugim poza krótk± przygod± z jakimi¶ tanim producentem, zawsze były Bougicord (renówka szły na pierwszy montaż). Swego czasu Sierra najlepiej jeĽdziła na Sentechu (kopułka i kable zawsze były mokre, bo tam nie ma żadnych osłon). Wszystko zależy jak trafisz. Możesz mieć super hiper kable a partia będzie wadliwa i będziesz kl±ł. Podobnie jak ze ¶wiecami. Mam 3 elektrodowe Iskra , silnik 1.8 8V w lagunie. Maj± już ponad 60ty¶ km za sob± (na LPG), wygl±daj± jak nowe i nie ma z nimi absolutnie żadnych problemów. Zreszt± od wielu lat jeżdżę na Iskra i nie narzekam. Miałem też Bosch, NGK, Denso, Equiem i jaki¶ specjalnych różnic nie było. Kłopoty wynikały tylko i wył±cznie z jakiego¶ za¶niedziałego styku albo nadłamanego kabelka. Pozdrawiam Rad |
|
Data: 2011-10-03 13:26:12 | |
Autor: Massai | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2011-10-02 16:44, Rafal M pisze: W nocy można sobie też obejrzeć jak iskierki chodzą po kablach ;-) -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-10-04 04:14:38 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno | |
On 3 PaĽ, 15:26, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:
W nocy można sobie też obejrzeć jak iskierki chodz± po kablach ;-) Ręk± pojeĽdzić po kabelaszkach to się poczuje :D Pozdrawiam ! |
|