Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno

Data: 2011-10-02 07:44:01
Autor: Rafal M
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno
Hej

Mam problem z Fiatem Bravo 1.8GT z 1998r.

Nie moge go rano zapalic. Domyslam sie, ze problemem jest wilgotnosc
(po zimnej nocy jest mgla + skrapla sie duzo wody).
W trakcie dnia, jak auto wyschnie na sloncu zapala bez najmniejszego
problemu za pierwszym razem.

Co to moze byc? Pierwszy raz pojawilo sie teraz w piatek, do tej pory
pory nigdy nie mialem problemow.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-10-02 07:48:11
Autor: Rafal M
On 2 PaĽ, 16:44, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

[...]

Dodam jeszcze, ze podczas proby porannego zaplania rozrusznik kreci,
prad jest.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-10-02 16:54:02
Autor: Endriu
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno
Dodam jeszcze, ze podczas proby porannego zaplania rozrusznik kreci,
prad jest.

To sprzedaj Fiata i kup sobie VW. Problem zniknie.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-10-02 17:00:18
Autor: Grejon
W dniu 2011-10-02 16:54, Endriu pisze:
Dodam jeszcze, ze podczas proby porannego zaplania rozrusznik kreci,
prad jest.

To sprzedaj Fiata i kup sobie VW. Problem zniknie.

Nie zniknie tylko zmieni wła¶ciciela.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-10-02 17:56:57
Autor: zabezp
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno
Wymień przewody wysokiego napięcia i problem zniknie.

Data: 2011-10-02 18:11:34
Autor: Grejon
W dniu 2011-10-02 17:56, zabezp pisze:
Wymień przewody wysokiego napięcia i problem zniknie.

Ja nie mam problemów z zapłonem. Na dobr± sprawę nie jeżdżę Fiatem Bravo.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-10-02 18:22:59
Autor: Rychu
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno
W dniu 2011-10-02 17:56, zabezp pisze:
Wymie� przewody wysokiego napi�cia i problem zniknie.

Popatrz... a ja wymieniłem przewody i świece dwa tygodnie
temu i jak odpaliłem go w czwartek wieczorem, jak było
bardzo wilgotno, to strasznie się mulił. Nawet jak się silnik
rozgrzał. Dopiero po przejechaniu jakiś 20 km w mieście
z kilkoma postojami zaczął pracować dobrze. Sytuacja występowała
wcześniej jednak jak widać wymiana kabli i świec to nie to.

MoĹĽe po prostu to jest fiat i to jest fiatowska elektryka?
Podobnie ze światłami. W zeszłym roku wymieniłem wtyczkę
(podłączenie wiązki wielu kabli do sterownika w lewej
części kabiny). Ostatnio patrzę, a nie działa mi po przejechaniu
przez dziurę lewe światło. Ręka w kable i od razu światło się
zapaliło. Szczerze mówiąc to często jak zaglądam pod maskę
i w inne miejsca, w ktĂłrych sÄ… kable, to zastanawiam siÄ™ jak
to jeszcze funkcjonuje. :)

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana WY**00E :)

Data: 2011-10-03 09:49:28
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-10-02 18:22, Rychu pisze:
[...]

No, ja tez tak raz miałem że po wymianie kabli WN było nawet gorzej.
Problem rozwiązała wymiana ale nie na "kable" tylko na dobre kable.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-10-02 19:29:23
Autor: Endriu
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno
To sprzedaj Fiata i kup sobie VW. Problem zniknie.

Nie zniknie tylko zmieni wła¶ciciela.

:).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-10-02 19:00:06
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
[...]

Miałem tak kiedy¶ w Civic-u. Kilka tygodni po stłuczce.
Okazało się, że w wyniku uderzenia pękła kopułka rozdzielacza. Rosa dostawała
się do wnętrza i po nocy był problem.
Ogólnie trzeba szukać w elektryce WN.
Może nieszczelna cewka, zł±cze, kopułka itp.
Pozdrawiam.

Sebastian

Data: 2011-10-04 04:17:19
Autor: Czarek Daniluk
On 2 PaĽ, 19:00, newsartmediaWYTNI...@op.pl wrote:

[...]

W garbusach zawsze po myciu silnika dostawałem rozkaz od ojca - jazda
na jazdę próbn± :)
Po jeĽdzie próbnej, zawsze kopułka była zdejmowana i wnętrze suszone/
wycierane szmat±, czasem trzeba było sprężonym dmuchn±ć we wnętrze
aparatu :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-10-03 09:39:51
Autor: Jacek
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno
Ja polecam zmniejszenie odstępu elektrod na świecach.
Jak masz np. 0,9 mm to zmniejsz do 0,7, jak masz 0,8 to zmniejsz do 0,65 i iskra będzie zawsze.
Przy wilgotnych elementach WN napięcie jest obniżone i iskra jest słaba, albo nie zawsze jest.
SposĂłb ten stosujÄ™ na zimÄ™ od lat i nie mam problemu.
Można też umyć wszystkie elementy WN benzyną ekstrakcyjną albo wymienić przewody, ale i tak nie znam lepszego sposobu, jak zmniejszenie odstępu elektrod.
Jacek

PS
jak nie wierzysz, to spróbuj - nic nie kosztuje, a zawsze możesz przywrócić taki odstęp, jak był poprzednio.

Data: 2011-10-03 09:55:03
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-10-02 16:44, Rafal M pisze:

W trakcie dnia, jak auto wyschnie na sloncu zapala bez najmniejszego
problemu za pierwszym razem.

Gdy auto juz wyschnie, weź ręczny spryskiwacz i popsikaj wodą kolejno na kable WN
i kopułkę (o ile występuje). Jeśli zacznie przerywać albo zgaśnie - masz winnego.
Doraźnie może pomóc dokładne wymycie (brud też ułatwia przebicia) w tym kopułki
od środka. Plus ew. zmniejszenie odstępu elektrod jak pisze jacek. Ale docelowo
pomoże wymiana przebijających elementów na nowe, dobrej jakości.

Data: 2011-10-03 11:07:18
Autor: GR001
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno

Gdy auto juz wyschnie, weĽ ręczny spryskiwacz i popsikaj wod± kolejno na kable WN
i kopułkę (o ile występuje). Je¶li zacznie przerywać albo zga¶nie - masz winnego.
DoraĽnie może pomóc dokładne wymycie (brud też ułatwia przebicia) w tym kopułki
od ¶rodka. Plus ew. zmniejszenie odstępu elektrod jak pisze jacek. Ale docelowo
pomoże wymiana przebijaj±cych elementów na nowe, dobrej jako¶ci.

a`propos kabli WN...
w grudniu wymieniałem kable WN i ¶wiece. Pacjent A4 V6.
Gazownik zaproponował kable polskiego producenta - takie z górnej półki..
fajne silikonowe plus rdzeń specjalny... cena - prawie 200 zł..
Własnie w zeszłym tygodniu okazało się, że na 2 cylindrach puszcza iskrę bokiem.
Chciałem zareklamować (bo na stronie producenta napisane - gwarancja 24 m-ce),
gazownik zacz±ł co¶ wymy¶lać..., ale zadzwoniłem do producenta - go¶ć powiedział, że bez problemu,
wysyła się z kopi± fv lub paragonu i odsyłaj± wymienine.
Ja swoje ode¶łałem, my¶lę, że gdzie¶ w tym tygodniu dostane po wymianie.
Ta "Polska firma" daje 24 m-ce gwarancji, ale jak się na stronie zarejstruje to jest 36 m-cy gwaracji.
polecam i pozdr.
gr

Data: 2011-10-03 11:56:01
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-10-03 11:07, GR001 pisze:

[...]

Jakby puszczało na jednym, to bym mógł uwierzyć w pecha, ale pad na dwóch
wróży, że wymiana nie musi pomóc, w każdym razie na długo :/

Ta "Polska firma" daje 24 m-ce gwarancji, ale jak się na stronie zarejstruje
to jest 36 m-cy gwaracji.

Ale lepiej żeby po prostu działały, a nie miały super gwarancję ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2011-10-03 12:18:39
Autor: GR001
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:j6c0rh$1nqg$1news2.ipartners.pl...

? dlaczego tak s±dzisz?
załorzyłem stare i jakby ciut lepiej...
silnik chodzi równiej..
pozdr
gr

Data: 2011-10-03 13:00:45
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-10-03 12:18, GR001 pisze:

Jakby puszczało na jednym, to bym mógł uwierzyć w pecha, ale pad na dwóch
wróży, że wymiana nie musi pomóc, w każdym razie na długo :/

? dlaczego tak s±dzisz?

A jak ci padn±, powiedzmy, dwie karty pamięci danego typu i producenta
to w co prędzej uwierzysz: że a) te produkty s± ogólnie szajsowate, czy
b) s± dobre, a ty miałe¶ po prostu potwornego pecha i wylosowałe¶
wadliw± sztukę, powiedzmy jedn± na sto czy tysi±c, dwa razy pod rz±d?

Data: 2011-10-03 12:05:22
Autor: kamil
On 03/10/2011 12:00, Jakub Witkowski wrote:
[...]

Zapytaj fanbojów Laguny. :>

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-10-04 11:14:48
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-10-03 13:05, kamil pisze:
On 03/10/2011 12:00, Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2011-10-03 12:18, GR001 pisze:

Jakby puszczało na jednym, to bym mógł uwierzyć w pecha, ale pad na
dwĂłch
wróży, że wymiana nie musi pomóc, w każdym razie na długo :/

? dlaczego tak sÄ…dzisz?

A jak ci padną, powiedzmy, dwie karty pamięci danego typu i producenta
to w co prędzej uwierzysz: że a) te produkty są ogólnie szajsowate, czy
b) są dobre, a ty miałeś po prostu potwornego pecha i wylosowałeś
wadliwÄ… sztukÄ™, powiedzmy jednÄ… na sto czy tysiÄ…c, dwa razy pod rzÄ…d?

Zapytaj fanbojĂłw Laguny. :>

Rozwiń wypowiedź odnośnie renówkowych kart. A ja potem co nieco dopiszę. I znów się pokłócimy o to i owo, będzie zabawnie. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-10-04 13:07:30
Autor: Jakub Witkowski
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno

Rozwiń wypowiedź odnośnie renówkowych kart. A ja potem co nieco dopiszę. I znów się pokłócimy o to i owo, będzie zabawnie. :P

Ja tam nie wiem o renĂłwkowych kartach, ale gdy przez 3 lata pada 5 cewek w megane... ;)

Data: 2011-10-03 15:29:00
Autor: Olo
[...]

bo jak kable to jedynie BERU, a nie jakie¶ gówna wsadzasz i się dziwisz...

Data: 2011-10-03 15:33:10
Autor: Lewis
W dniu 2011-10-03 15:29, Olo pisze:
W dniu 2011-10-03 11:07, GR001 pisze:
a`propos kabli WN...
w grudniu wymieniałem kable WN i świece. Pacjent A4 V6.
Gazownik zaproponował kable polskiego producenta - takie z górnej półki..
fajne silikonowe plus rdzeń specjalny... cena - prawie 200 zł..

bo jak kable to jedynie BERU, a nie jakieĹ› gĂłwna wsadzasz i siÄ™ dziwisz...

Ja miałem NGK i też były dobre.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-10-04 04:14:03
Autor: Czarek Daniluk
On 3 PaĽ, 15:33, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

> bo jak kable to jedynie BERU, a nie jakie¶ gówna wsadzasz i się dziwisz...

Ja miałem NGK i też były dobre.

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedamhttp://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam

Ja do V6 założyłem NGK za ~150zł komplet w hurtowni (cena na warsztat)
i nie narzekam - a wszyscy mówi± i polecaj± do Forda tylko
oryginały :) 10kkm już na gazu przejechałem i jest git :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-10-04 09:36:41
Autor: tor
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno
bo jak kable to jedynie BERU, a nie jakie¶ gówna wsadzasz i się dziwisz...

Eee.. tam. Obecne auto ma kable JanMor i jest ok. W drugim poza krótk± przygod± z jakimi¶ tanim producentem, zawsze były Bougicord (renówka szły na pierwszy montaż). Swego czasu Sierra najlepiej jeĽdziła na Sentechu (kopułka i kable zawsze były mokre, bo tam nie ma żadnych osłon). Wszystko zależy jak trafisz. Możesz mieć super hiper kable a partia będzie wadliwa i będziesz kl±ł. Podobnie jak ze ¶wiecami. Mam 3 elektrodowe Iskra , silnik 1.8 8V w lagunie. Maj± już ponad 60ty¶ km za sob± (na LPG), wygl±daj± jak nowe i nie ma z nimi absolutnie żadnych problemów. Zreszt± od wielu lat jeżdżę na Iskra i nie narzekam. Miałem też Bosch, NGK, Denso, Equiem i jaki¶ specjalnych różnic nie było. Kłopoty wynikały tylko i wył±cznie z jakiego¶ za¶niedziałego styku albo nadłamanego kabelka.

Pozdrawiam
 Rad

Data: 2011-10-03 13:26:12
Autor: Massai
Jakub Witkowski wrote:

> [...]

Gdy auto juz wyschnie, weź ręczny spryskiwacz i popsikaj wodą
kolejno na kable WN i kopułkę (o ile występuje). Jeśli zacznie

W nocy można sobie też obejrzeć jak iskierki chodzą po kablach ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-10-04 04:14:38
Autor: Czarek Daniluk
Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno
On 3 PaĽ, 15:26, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:

W nocy można sobie też obejrzeć jak iskierki chodz± po kablach ;-)

--
Pozdro
Massai

Ręk± pojeĽdzić po kabelaszkach to się poczuje :D

Pozdrawiam !

Nie moge zapalic silnika jak jest wilgotno