Nie oddam i co mi pan zrobisz?

Data: 2010-10-07 21:55:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
Witam,

mam (teraz już byłego) kolegę, któremu pożyczyłem 4 książki. Wartość
około 300zł. Ciężko wyceniać, bo nie wszystkie są w sprzedaży już. Miał
oddać we wrześniu. Nie oddał. W sobotę pisał esesmana, że przeprasza że
zapomniał i że przywiezie następnego dnia. Niestety następnego dnia się
nie pokazał. Przestał odbierać telefony, a podczas wizyty domowej zamyka
się w pokoju i nie chce odezwać ani wyjść.

O pożyczce wie także mój inny kolega.

Czy jest jakaś szansa odzyskania tego, czy skoro gość się zawziął, to
nie odda i koniec?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-07 14:59:32
Autor: witek
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
On 10/7/2010 2:55 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

jak zwykle.
w sÄ…dzie.
idziesz, wygrywasz, oddajesz sprawe do komornika, a ten go 'eskmituje' z książek.

Data: 2010-10-07 13:40:46
Autor: maxknowledge
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
On 7 Pa¼, 21:59, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
On 10/7/2010 2:55 PM, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:> Witam,

> mam (teraz ju¿ by³ego) kolegê, któremu po¿yczy³em 4 ksi±¿ki. Warto¶æ
> oko³o 300z³. Ciê¿ko wyceniaæ, bo nie wszystkie s± w sprzeda¿y ju¿. Mia³
> oddaæ we wrze¶niu. Nie odda³. W sobotê pisa³ esesmana, ¿e przeprasza ¿e
> zapomnia³ i ¿e przywiezie nastêpnego dnia. Niestety nastêpnego dnia siê
> nie pokaza³. Przesta³ odbieraæ telefony, a podczas wizyty domowej zamyka
> siê w pokoju i nie chce odezwaæ ani wyj¶æ.

Skuteczno¶æ zwrotu w przypadku mniejszych przedmiotów lepiej udaje siê
w przypadku manualnej windykacji. Kto by siê nie wstydzi³ dostaæ w
gêbê za ksi±¿ki? Nie op³aca siê. Ludzie tak siê dzi¶ rachuj±.

Jestem pewien s³uszno¶ci tego tak jak oburzenia po moim po¶cie.

Data: 2010-10-08 14:12:52
Autor: Szymon von Ulezalka
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
Jestem pewien s³uszno¶ci tego tak jak oburzenia po moim po¶cie.

jakiego oburzenia? jak dla mnie- jedyny w miare rozsadny sposob na
owego "kole¿kê" (sorry, ale jak ktos sie po szczeniacku zachowuje, to
powinien spodziewac sie szczeniackiego traktowania)

szymon

Data: 2010-10-09 12:37:49
Autor: niusy.pl
Nie oddam i co mi pan zrobisz?

U¿ytkownik "Szymon von Ulezalka" <atavus@interia.pl>

[...]

Tak ale jak Ty siê szczeniacko zachowasz to potem on siê mo¿e zachowaæ i tak bêdziecie siê krêcili

Data: 2010-10-08 09:41:05
Autor: Rafał
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
[...]

Za pewne coś ma na sumieniu, nie że nie chce oddać, ale głupio mu się przyznać że przykładowo, zniszczył, zgubił, pożyczył dalej i nie może ściągnąć.. Taki typ osoby woli ponieść konsekwencje nie oddania rzeczy niż się przyznać do jakiegoś błędu. Trzeba by na początek zapewnić go o braku konsekwencji utraty czy zniszczenia w zamian za szczerość, ale to chyba na psychologie powinno iść. Ty powinieneś się przygotować na pewnego rodzaju stratę, w przeciwnym wypadku pójdziesz na wojnę za 300zł.

Data: 2010-10-08 09:59:05
Autor: Leszek
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
In article <i8mhuh$cnt$1@node1.news.atman.pl>, rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl says...>
W dniu 07.10.2010 21:55, Przemyslaw Adam Smiejek pisze:
> Witam,
>
> mam (teraz juz bylego) kolege, któremu pozyczylem 4 ksiazki. Wartosc
> okolo 300zl. Ciezko wyceniac, bo nie wszystkie sa w sprzedazy juz. Mial
> oddac we wrzesniu. Nie oddal. W sobote pisal esesmana, ze przeprasza ze
> zapomnial i ze przywiezie nastepnego dnia. Niestety nastepnego dnia sie
> nie pokazal. Przestal odbierac telefony, a podczas wizyty domowej zamyka
> sie w pokoju i nie chce odezwac ani wyjsc.
>
> O pozyczce wie takze mój inny kolega.
>
> Czy jest jakas szansa odzyskania tego, czy skoro gosc sie zawzial, to
> nie odda i koniec?

Mozesz zglosic zagarniecie mienia powierzonego, od 3 miesiecy do 5 lat pozbawienia wolnosci (bo wartosc > 250 pln).

Data: 2010-10-08 18:00:53
Autor: robertcb
Nie oddam i co mi pan zrobisz?

Mozesz zglosic zagarniecie mienia powierzonego, od 3 miesiecy do 5 lat pozbawienia wolnosci (bo wartosc > 250 pln).

jak nie by³o pisemnej umowy to kwotê zawsze mozna podac >250.
¶wiadek nie musia³ znaæ wartosci ksi±zek.

Data: 2010-10-08 11:40:19
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
W dniu 2010-10-08 09:41, Rafał pisze:
[...]

Sęk w tym, że on ucieka. Zamyka się w pokoju, rodzina jest bezradna.
Z 4 książek najbardziej mi zależy na jednej, za 100zł, bo reszta już
jest przestarzała w zasadzie. A tą jedną właśnie potrzebuję w pracy.

ale to
chyba na psychologie powinno iść. Ty powinieneś się przygotować na
pewnego rodzaju stratę, w przeciwnym wypadku pójdziesz na wojnę za 300zł.

No dla mnie to nie jest kasa mała. Muszę na to sporo pracować.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-08 06:53:13
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Nie oddam i co mi pan zrobisz?

jest przestarza³a w zasadzie. A t± jedn± w³a¶nie potrzebujê w pracy.

mówi siê 'tê jedn±!'

Data: 2010-10-09 11:59:56
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
W dniu 2010-10-08 15:53, frank.castle0407@googlemail.com pisze:

jest przestarza³a w zasadzie. A t± jedn± w³a¶nie potrzebujê w pracy.

mówi siê 'tê jedn±!'

W mowie potocznej dopuszczalne jest ,,t±''.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-10-09 18:31:14
Autor: Jotte
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
W wiadomo¶ci
frank.castle0407@googlemail.com <frank.castle0407@googlemail.com> pisze:

jest przestarza³a w zasadzie. A t± jedn± w³a¶nie potrzebujê w pracy.
mówi siê 'tê jedn±!'
¦miejek jest (by³?) nauczycielem, wiêc siê zna.
Nie zwracaj mu uwagi, tak nie wolno.

--
Jotte

Data: 2010-10-08 11:44:52
Autor: Krzysztof
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał

Sęk w tym, że on ucieka. Zamyka się w pokoju, rodzina jest bezradna.

On nigdy nie wychodzi z domu?
Bo może po prostu wystarczy umówić się z rodziną pod jego nieobecność i
zabrać te książki z jego pokoju (o ile je tam trzyma albo w ogóle posiada).
Albo jeszcze prościej - poprosić rodzinę o taką przysługę.

K.

Data: 2010-10-08 12:46:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
W dniu 2010-10-08 11:44, Krzysztof pisze:
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał

Sęk w tym, że on ucieka. Zamyka się w pokoju, rodzina jest bezradna.

On nigdy nie wychodzi z domu?

No jakośtam wychodzi. Ale nie będę na niego czatował pod blokiem :D

Bo może po prostu wystarczy umówić się z rodziną pod jego nieobecność i
zabrać te książki z jego pokoju (o ile je tam trzyma albo w ogóle posiada).
Albo jeszcze prościej - poprosić rodzinę o taką przysługę.

No właśnie ta mama nie do końca chce wojny z synem. Już się na nią i tak
obraził, że w tej sprawie się odzywała. Pod nieobecność też nie weźmie
przecie, bo gość zamknie pokój. A wyłamywać drzwi do pokoju też średnia
radość.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-08 11:45:53
Autor: mvoicem
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
(10/08/2010 11:40 AM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
Sęk w tym, że on ucieka. Zamyka się w pokoju, rodzina jest bezradna.
Z 4 książek najbardziej mi zależy na jednej, za 100zł, bo reszta już
jest przestarzała w zasadzie. A tą jedną właśnie potrzebuję w pracy.

Obawiam się że nie istnieją specjalne procedury dla nie oddanych książek :). Dług jest dług, a dodatkowo jak przyjdzie co do czego - sporny.

Wiadomo że 100zł piechotą nie chodzi, ale skoro koleś robi takie numery jak opisałeś - to bym te 100zł spisał na straty.

No chyba że książka jest jakaś unikalna, lub z jakichś niemajątkowych powodów jest dla Ciebie bardzo ważna. Wtedy można uruchamiać np. sąd - tyle że koniec końców może się okazać że odzyskasz właśnie 100zł ;).

p. m.

Data: 2010-10-09 12:02:19
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
W dniu 2010-10-08 11:45, mvoicem pisze:

Wiadomo że 100zł piechotą nie chodzi, ale skoro koleś robi takie numery
jak opisałeś - to bym te 100zł spisał na straty.

No właśnie dlatego nie chcę. Bo mnie wkurza, że zabrał moje i się
bezczelnie śmieje. Gdyby zabrał, zniszczył, przeprosił, a nie było go
stać na odkupienie, to co innego. Ale gość zabrał i bez słowa przestał
się odzywać.

No chyba że książka jest jakaś unikalna, lub z jakichś niemajątkowych
powodów jest dla Ciebie bardzo ważna. Wtedy można uruchamiać np. sąd -
tyle że koniec końców może się okazać że odzyskasz właśnie 100zł ;).

Ale jak mam uruchomić sąd?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-09 12:33:25
Autor: mvoicem
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
(10/09/2010 12:02 PM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
W dniu 2010-10-08 11:45, mvoicem pisze:
[...]
[...]

Składasz pozew. Jeżeli wygrasz, możesz udać się do komornika.

Tylko weź pod uwagę że:
  - w miÄ™dzyczasie może siÄ™ okazać że książki po prostu fizycznie już nie ma,

p. m.

Data: 2010-10-09 15:21:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
W dniu 2010-10-09 12:33, mvoicem pisze:
Składasz pozew. Jeżeli wygrasz, możesz udać się do komornika.

No a jak się składa taki pozew i ile kosztuje?

Tylko weź pod uwagę że:
 - w miÄ™dzyczasie może siÄ™ okazać że książki po prostu fizycznie już nie
ma,

No to niech odkupi / odda kasÄ™.

prostu z takim przestać się zadawać.

Na razie to on przestał.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-08 18:10:35
Autor: bugmenot
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
Dnia Thu, 07 Oct 2010 21:55:30 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

[...]

A jak my¶lisz - co robi w takich sytuacjach policja, gdy maj± do kogo¶
sprawê, przychodz± do domu a ten sie zamknie w pokoju?

Proponujê to samo.

Data: 2010-10-09 12:00:44
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Nie oddam i co mi pan zrobisz?
W dniu 2010-10-08 18:10, bugmenot pisze:
[...]

Zostawi± wezwanie?

Proponujê to samo.

No to mu napisa³em wezwanie, ale olewa.

--