Nie placenie przez pracodawce skladek do ZUS

Data: 2009-07-07 18:35:10
Autor: lukasz
Nie placenie przez pracodawce skladek do ZUS
Witam

Firma w ktorje jestem zatrudiony jest obecnie w postepwaniu likwidacji upadlosciowej. Postpeowanie to rozpoczelo sie z dniem 30/06/2009. Zauwazylem ze od kwietnia na II filar nie splywaja odpowiednie kwoty. Sprawdzilem to z wspolpracownikami i maja podobna sytuacje, po kontakcie z kadrami/ksiegowoscia i pytaniem czy to raczej wina ZUSu i jego opoznien w przelewaniu srodkow dostalem odpowiedz, ze raczej ZUS nie jest tutaj winien tej sytuacji.

O ile syndyk w pierwszej kolejnosci zabezpiecza nasze pensja [wplywaja na konta nawet wczesniej niz zwykle] o tyle ZUS chyba poszedl na dalszy plan.

Jaka jest teraz kolej rzeczy, do kogo powinienem sie zglosc o zalegle wplaty: ZUS czy pracodawca ? Kilka osob twierdzi, ze mimo braku wplywow do ZUS od pracodawcy ZUS ma obowiazek przelania na II filar conajmniej rownowartosc ostatniej skladki. Szczerze watpie w to ale moze ktos mi to tutaj potwierdzi.

Dzieki za wszelkie sugestie i wskazowki,
pzdrw,

Łukasz

Nie placenie przez pracodawce skladek do ZUS